Zodra het door jouw brievenbus is gegooid wel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef Erasmo het volgende:
Je mag die brieven niet eens openmaken
Nope. Briefgeheim enzoquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zodra het door jouw brievenbus is gegooid wel.
En dan niet vergeten een tegenvordering van 4185 euro in te dienen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:ze een briefje sturen dat je de dagvaarding graag tegemoet ziet en tzt een gezellig dagje rechtbank waar de deurwaarder lachend de deur gewezen wordt.
Nice try, dat wel
Zolang het niet aan jou geadresseerd is nietquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Okquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Zolang het niet aan jou geadresseerd is niet
Waarom zou je in godsnaam al die moeite doenquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:
Toch vind ik het sterk dat de vriend van de TS brieven krijgt van een incassobureau maar geen retouradres kan achterhalen? Hij weet blijkbaar dat het een incassobureau is, kwestie van Googlen en retour sturen.
Ik vermoed dan ook dat een incassobedrijf (/deurwaarders bedrijf-iets in de naam) bij de vriend van TS een ludieke poging doet om geld te vangen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam al die moeite doen![]()
Een gerechtsdeurwaarder kan in het GBA kijken wie er op welk adres staat ongeschreven. Je mag toch verwachten dat hij dat doet voordat ze ergens een huisbezoekje gaan afleggen. En anders doet hij het achteraf maar hoe dan ook, jij hebt er als nieuwe bewoner helemaal niks mee te maken.
Een incassobureaumedewerker die geen gerechtsdeurwaarder is kan niet in het GBA kijken maar die mag ook niet je huis binnenkomen en je spullen innemen. Dus die kan je gewoon de deur in het gezicht gooien en hoef je niet 50 minuten bij te gaan wachten.
Nope. Je mag post die duidelijk bestemd is voor een ander niet openen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Moet je een adres hebben dan.? Ik zette altijd een grote kras door het adres en zette er gewoon bij onbekend op dit adres. En zo weer de brievenbus in.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:
Toch vind ik het sterk dat de vriend van de TS brieven krijgt van een incassobureau maar geen retouradres kan achterhalen? Hij weet blijkbaar dat het een incassobureau is, kwestie van Googlen en retour sturen.
Maar afgezien daarvan hebben die lui geen poot om op te staan en je kunt ze gewoon hard in hun gezicht uitlachen en je kunt inderdaad best geld vragen voor alle tijd die het hem gekost heeft.
Dat vermoeden deel ik.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
.
Er is geen deurwaarder die zo dit soort kosten zal durven doorberekenen, wat wederom naar een vage incasso toko doet vermoedden.
Die eventuele titel is echter niet geldig tegen de huidige bewoner. Daarvoor zal de gerechtsdeurwaarder toch een andere titel nodig hebben die gericht is tegen TS.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Meh,
Als de schuld bij een overheidsinstantie vandaan kwam dan hoeft er waarschijnlijk geen vonnis te zijn tegen de vorige bewoners (belastingdienst, CJIB, IB-groep kunnen zonder tussenkomst van rechter deurwaarderdingen doen zoals beslag leggen)
Je kunt als bewoner bij het GBA aangeven dat derden, waaronder dus ook deurwaarders, geen inzage mogen hebben in jouw gegevens.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam al die moeite doen![]()
Een gerechtsdeurwaarder kan in het GBA kijken wie er op welk adres staat ongeschreven. Je mag toch verwachten dat hij dat doet voordat ze ergens een huisbezoekje gaan afleggen. En anders doet hij het achteraf maar hoe dan ook, jij hebt er als nieuwe bewoner helemaal niks mee te maken.
Een incassobureaumedewerker die geen gerechtsdeurwaarder is kan niet in het GBA kijken maar die mag ook niet je huis binnenkomen en je spullen innemen. Dus die kan je gewoon de deur in het gezicht gooien en hoef je niet 50 minuten bij te gaan wachten.
Waarvan het 2e lid regelt dat een gerechtsdeurwaarder die gegevens gewoon krijgt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Pagan het volgende:
[..]
Je kunt als bewoner bij het GBA aangeven dat derden, waaronder dus ook deurwaarders, geen inzage mogen hebben in jouw gegevens.
Google maar eens op Wet GBA artikel 102.
Klopt, maar het zou kunnen verklaren waarom er een ontruimingsploeg stond zonder eerdere in naam der koniging (al lijkt me het nog steeds zeer sterk dat er direct tot ontruimen wordt over gegaan) ALS de vorige bewoner(s) nog ingeschreven stonden op dat adres.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die eventuele titel is echter niet geldig tegen de huidige bewoner. Daarvoor zal de gerechtsdeurwaarder toch een andere titel nodig hebben die gericht is tegen TS.
Bull-shitquote:Op donderdag 25 februari 2010 23:43 schreef Fokski het volgende:
Dat krijg je ervan als je dingen "vergeet".
Klinkt eerder als een stel oplichters ipv echte deurwaarders.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor alle berichten tot nu toe. Vriend heeft vandaag met de instantie gebeld. Volgens hen stond ten tijde van de geplande ontruiming de persoon waarom het ging inderdaad niet meer op dat adres ingeschreven: tot 2 dagen daarvoor stond die persoon volgens GBA gegevens volgens hen echter nog wél op dat adres ingeschreven. Deurwaarder geeft aan dat het derhalve tot die tijd een medebewoner van mijn vriend betrof en dat hij brieven retour had moeten sturen of zijn medebewoner had moeten informeren. De deurwaarder deed in het gesprek alsof mijn vriend de oude bewoners kende en die bewust niet had geïnformeerd. Dit is uiteraard incorrect.
Ook hebben ze aangegeven dat hij het briefgeheim geschonden heeft en dat ze hiervan, als hij niet met die ruim 4000 euro over de brug komt, aangifte zullen doen bij de politie, en dat hij daarvan dan een nog veel hogere boete kreeg.
Is het inderdaad zijn schuld dat deze mensen nog op zijn adres ingeschreven stonden? Moet hij een aangifte voor briefgeheimschennis riskeren?
Ik zou een reden zoeken om aangifte te doen tegen deze gasten, want dit gaat helemaal nergens meer over.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor alle berichten tot nu toe. Vriend heeft vandaag met de instantie gebeld. Volgens hen stond ten tijde van de geplande ontruiming de persoon waarom het ging inderdaad niet meer op dat adres ingeschreven: tot 2 dagen daarvoor stond die persoon volgens GBA gegevens volgens hen echter nog wél op dat adres ingeschreven. Deurwaarder geeft aan dat het derhalve tot die tijd een medebewoner van mijn vriend betrof en dat hij brieven retour had moeten sturen of zijn medebewoner had moeten informeren. De deurwaarder deed in het gesprek alsof mijn vriend de oude bewoners kende en die bewust niet had geïnformeerd. Dit is uiteraard incorrect.
Ook hebben ze aangegeven dat hij het briefgeheim geschonden heeft en dat ze hiervan, als hij niet met die ruim 4000 euro over de brug komt, aangifte zullen doen bij de politie, en dat hij daarvan dan een nog veel hogere boete kreeg.
Is het inderdaad zijn schuld dat deze mensen nog op zijn adres ingeschreven stonden? Moet hij een aangifte voor briefgeheimschennis riskeren?
Vraag aan die deurwaarder of dat laatste even zwart op wit mag zodat je er een advocaat op kunt zetten. Laat je vriend contact opnemen met de GBA met de vraag wat de werkelijke uitschrijfdatum van de andere peroon is geweest. Sommige gemeenten doen er wel een week of vier over om gegevens te wijzigen. Vraag dan ook naar de daadwerkelijke EINDdatum en niet naar de datum wijziging.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Die vriend van TS heeft sowieso weinig te maken met dat bureau. Dus hij kan eisen wat hij wil.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef nikky het volgende:
En misschien nog een tip aangezien ze vanalles doen wat niet mag
Wanneer ze telefonisch contact openemen aangeven dat je niet verder mondeling wenst te communiceren. Laat ze maar brieven schrijven. Dan heeft je vriend de praktijken zwart op wit staan.
Dit mag toch?
Moet de geadresseerde dat niet doen? De verzender heeft daar toch helemaal niets mee te maken?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
De politie ziet ze aankomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Moet de geadresseerde dat niet doen? De verzender heeft daar toch helemaal niets mee te maken?
Natuurlijk mag dat, je bent vrij om te kiezen op welke wijze je communiceert. Er kunnen wel gevolgen aan zitten, maar ik schat zomaar in dat een rechter het niet onredelijk vindt als je graag alles zwart op wit wilt hebben.quote:
Nee, hij moet gewoon aangifte doen van chantage en wanneer het een gerechtsdeurwaarderskantoor betreft het eens voorleggen aan de tuchtrechter.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Hij had niet moeten zeggen dat hij het "vergeten" was, of er een retouradres stond of niet maakt niet uit. Hij kon blijkbaar zien dat het van een deurwaarder was. Gewoon terugsturen die handel en de post zoekt maar uit waar het naar toe moet. De deurwaarder had misschien anders moeten handelen (al weet ik niet hoe lang het al loopt en ik denk niet dat de deurwaarder elke keer het GBA moet raadplegen). Nu heeft hij een hoop slapeloze nachten gekend.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:28 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Bull-shit
Deurwaarder had beter moeten onderzoeken en probeert deze persoon gewoon te intimideren. Wat ik persoonlijke en misdadige manier van handelen vind.
Die "deurwaarders" mogen best bij mij langskomen, gratis cabaret aan de deurquote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb een vast retouradres, de papiercontainerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:33 schreef TallMan het volgende:
Sowieso wil ik weten hoe 'deurwaarder' verwacht dat je brieven zonder retouradres retour stuurt.
Ja, maar dan zal de geadresseerde aangifte moeten doen, neen ik aan, daar kan het incassobureau zelf niets mee.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:46 schreef Gewoonik het volgende:
Ik neem aan dat die vriend van je een rechtbijstand verzekering heeft? Zo ja maak daar gebruik van. Zo nee ga naar een rechtbijstandswinkel.
Het lijkt mij het handigste om alles nu schrijftelijk af te laten handelen. Alles wat hun beweren moet op papier komen te staan zodat je er mee naar een advocaat kan. Want dit is simpel weg een poging tot chantage.
Niet om je bang te maken of iets dergenlijks maar, op briefgeheim staat een boete van maximaal 7400 euro.
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:46 schreef Gewoonik het volgende:
Niet om je bang te maken of iets dergenlijks maar, op briefgeheim staat een boete van maximaal 7400 euro.
Daar ga je een keertje flink op afgerekend worden. Post je het dan wel op Fok zodat we kunnen mee genieten?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:43 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik heb een vast retouradres, de papiercontainer. Is ook een stuk dichterbij
. Ik ben geen postbode en ik ga ook niet voor postbode spelen.
Straf op schending van briefgeheim In dat topic staan linkjes naar de relevante wetsartikelen.quote:
Sowieso hebben ze geen enkele rechtsgrond om de vordering op te verhalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:04 schreef Jorwol het volgende:
Geen rechter die hem veroordeelt in deze situatie natuurlijk
In welk wet staat dat je post moet retourzenden die niet aan jou gericht is dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Fokski het volgende:
[..]
Daar ga je een keertje flink op afgerekend worden. Post je het dan wel op Fok zodat we kunnen mee genieten?
Want?? Bedrijf X mag lekker bewijzen dat ik post van bedrijf X voor persoon Y heb ontvangen. Ik wens ze veel succesquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Fokski het volgende:
[..]
Daar ga je een keertje flink op afgerekend worden. Post je het dan wel op Fok zodat we kunnen mee genieten?
ja dat is dan de maximum straf, de vraag is natuurlijk of er uberhaubt mensen vervolgd worden voor dit vergrijp en wat dan de gemiddelde boete is die ze dan krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:00 schreef Afvoerput het volgende:
Artikel 201
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Dat is een dure..
Zodra een brief op het adres is aangekomen, geldt dit dus niet meer. Want als jij een brief, die niet aan jou is gericht, maar wel aan jouw adres is gestuurd, in de prullenmand gooit, onttrek je hem niet an de bestemming. Die is namelijk bereikt. Het adres is namelijk de bestemming.quote:Artikel 201
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Laat ze bovendien maar bewijzen dat je het opzettelijk doetquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij gaat dit wetsartikel over mensen die post jatten voor hij bezorgd is.
[..]
Zodra een brief op het adres is aangekomen, geldt dit dus niet meer. Want als jij een brief, die niet aan jou is gericht, maar wel aan jouw adres is gestuurd, in de prullenmand gooit, onttrek je hem niet an de bestemming. Die is namelijk bereikt. Het adres is namelijk de bestemming.
De PTT heeft simpel gezegd een contract met de afzender van de brief, om die op het adres te bezorgen dat er op staat. Daar eindigt het verhaal. Pas als iets aangetekend is, wordt het aan een (rechts) persoon bezorgd. Dus kun je alle post die op je adres binenkomt gewoon wegflikkeren als jouw naam er niet op staat.
Maar het briefgeheim en post die op jouw adres binnenkomt maar met iemand anders naam erop, hebben dus niet per definitie iets met elkaar te makenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Laat ze bovendien maar bewijzen dat je het opzettelijk doet
Hij heeft een stapeltje brieven overgehandigd aan deurwaarder, bewijs dus dat hij ze wel ontvangen heeft en de kosten onnodig op heeft gedreven omdat hij makkelijk 1 van de brieven retour had kunnen sturen en dan had de deurwaarder in een andere richting kunnen zoeken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Laat ze bovendien maar bewijzen dat je het opzettelijk doet
En hoe ga jij een brief sturen zonder retouradres en bedrijfsnaam erop? Dat hij er 1 heeft open gemaakt zou ik verder glashard ontkennen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hij heeft een stapeltje brieven overgehandigd aan deurwaarder, bewijs dus dat hij ze wel ontvangen heeft en de kosten onnodig op heeft gedreven omdat hij makkelijk 1 van de brieven retour had kunnen sturen en dan had de deurwaarder in een andere richting kunnen zoeken.
De schuldige wist uiteraard van niets want hij heeft de brieven nooit gehad en hij wilt niet voor de kosten opdraaien omdat TS verzuimd heeft iets te doen met al die brieven?
idd, een beetje van je afbijten mag ook wel, jezus...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:40 schreef Frollo het volgende:
Die vriend mag ook weleens op assertiviteitscursus trouwens.
Ik ben op sommige gebieden ook best een watje hoor, maar ik heb toch echt niet m'n pinpas al in de aanslag zodra iemand zegt dat ie 4000 euro van me wil.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:41 schreef kingmob het volgende:
[..]
idd, een beetje van je afbijten mag ook wel, jezus...
Hey Frollo, nog even over die 10,000, - die ik nog van je kreeg? Zal ik m'n nummer even pm-en?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:43 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben op sommige gebieden ook best een watje hoor, maar ik heb toch echt niet m'n pinpas al in de aanslag zodra iemand zegt dat ie 4000 euro van me wil.
so fucking what? (vriend van) TS is toch zeker geen assistent-deurwaarder?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hij heeft een stapeltje brieven overgehandigd aan deurwaarder, bewijs dus dat hij ze wel ontvangen heeft en de kosten onnodig op heeft gedreven omdat hij makkelijk 1 van de brieven retour had kunnen sturen en dan had de deurwaarder in een andere richting kunnen zoeken.
De schuldige wist uiteraard van niets want hij heeft de brieven nooit gehad en hij wilt niet voor de kosten opdraaien omdat TS verzuimd heeft iets te doen met al die brieven?
5000 kan je van me krijgen een geen cent meer.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:50 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Hey Frollo, nog even over die 10,000, - die ik nog van je kreeg? Zal ik m'n nummer even pm-en?
Wijs even het wetsartikel aan waarin staat dat jij post van oude bewoners met doorsturen/retourneren etc omdat die arme deurwaarders anders kosten hebben? Hoezo kan de nieuwe bewoner kosten 'onnodig hoog opdriiven'? Hij gooit post weg die niet aan hem gericht was. Dat een deurwaarder/incassobureau toch voor de deur staat omdat ze adressen niet goed checken...hun probleem.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Als een gerechtsdeurwaarder een brief stuurt, doet ie dat aangetekend, of komt persoonlijk langs. Dat die brieven gewoon door de bus kwamen met de normale post, bewijst al dat ze geen officiële status hadden.quote:De schuldige wist uiteraard van niets want hij heeft de brieven nooit gehad en hij wilt niet voor de kosten opdraaien omdat TS verzuimd heeft iets te doen met al die brieven?
Hoe wil je aantonen dat je iets niet hebt ontvangen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:50 schreef teamlead het volgende:
De oorspronkelijke schuldenaar kan wél aantonen nooit brieven te hebben gehad, maar dat is tussen hem en die deurwaarder
Laat me raden, door niets te overhandigen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe wil je aantonen dat je iets niet hebt ontvangen?
Het lijkt me stug dat een brief van de deurwaarder geen adres op de envelop heeft staan maar dan nog, schrijf erop: woont hier niet en doe hem in brievenbus. De TNT mag wel post openmaken en die zal de brief retourneren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe ga jij een brief sturen zonder retouradres en bedrijfsnaam erop? Dat hij er 1 heeft open gemaakt zou ik verder glashard ontkennen.
Rustig kerel, ik heb wel eens meegemaakt dat ik post kreeg met mijn adres erop maar een mij onbekende naam, het was een boete, ik ben telkens naar politieburo gegaan om te vertellen dat die persoon niet op mijn adres woont, ik kreeg nog een aantal keren die brief tot die balieagent zelf ging telefoneren dat het afgelopen moest zijn. (ik ben doof). Wat was er anders gebeurd als ik die brieven genegeerd had? Kan ik dan ook roepen dat ik geen assistend politieagent ben en niet hoef door te geven dat die persoon niet op mijn adres woont?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
so fucking what? (vriend van) TS is toch zeker geen assistent-deurwaarder?
De oorspronkelijke schuldenaar kan wél aantonen nooit brieven te hebben gehad, maar dat is tussen hem en die deurwaarder
Wat een gefrustreerde reacties hierzo. Hoezo checken ze de adressen niet goed? Feit is dat de schuldenaar daar wel heeft gewoond, feit is dat TS de brieven heeft verzameld en zelfs 1tje heeft geopend. Feit is dat TS nooit heeft doorgegeven dat de schuldenaar daar niet meer woont. Ik ga geen wetboeken op nazoeken, ik weet wel dat de akties van TS gezien kunnen worden als moedwillig ophogen van de schuld?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wijs even het wetsartikel aan waarin staat dat jij post van oude bewoners met doorsturen/retourneren etc omdat die arme deurwaarders anders kosten hebben? Hoezo kan de nieuwe bewoner kosten 'onnodig hoog opdriiven'? Hij gooit post weg die niet aan hem gericht was. Dat een deurwaarder/incassobureau toch voor de deur staat omdat ze adressen niet goed checken...hun probleem.
Jij denkt echt dat de nieuwe bewoners er zijn voor het gemak van de incasso industrie geloof ik.
Klopt, ben ik met je eens, er stond schijnbaar ook geen retouradres op de brief, vind ik ook heel raar. Misschien vertelt TS wel niet alles of is het een deurwaarderbedrijf dat niet goed snapt hoe het in zijn werk gaat...quote:Als een gerechtsdeurwaarder een brief stuurt, doet ie dat aangetekend, of komt persoonlijk langs. Dat die brieven gewoon door de bus kwamen met de normale post, bewijst al dat ze geen officiële status hadden.
Omdat anders inderdaad de debiteuren zullen zeggen, 'brief, brief, nee niets gehad.'.
De nieuwe bewoner heeft geen fuck te maken met die deurwaarder. Heeft geen enkele verplichting naar die deurwaarder om hem te helpen.quote:De deurwaarder kan dit zien als het opzettelijk frustreren van het werk van de deurwaarder?
Ja.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat was er anders gebeurd als ik die brieven genegeerd had? Kan ik dan ook roepen dat ik geen assistend politieagent ben en niet hoef door te geven dat die persoon niet op mijn adres woont?
Dan had hij de brieven moeten weggooien en niet bewaren en zelfs 1tje openmaken?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De nieuwe bewoner heeft geen fuck te maken met die deurwaarder. Heeft geen enkele verplichting naar die deurwaarder om hem te helpen.
En opzettelijk frustreren van een deurwaarder...eerst zien dat dat bestaat als overtreding/misdrijf.
Het lijkt mij nogal stug dat de TNT een brief open mag maken eerlijk gezegd. En dan nog, gewoon ontkennen tegen die deurwaarder en zeggen dat het een misverstand was, en al was dat het niet, die vriend van TS heeft geen zak met die gasten te maken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat een brief van de deurwaarder geen adres op de envelop heeft staan maar dan nog, schrijf erop: woont hier niet en doe hem in brievenbus. De TNT mag wel post openmaken en die zal de brief retourneren.
Overigens heeft hij toegegeven 1tje open te hebben gemaakt aan de deurwaarder. De deurwaarder kan dit zien als het opzettelijk frustreren van het werk van de deurwaarder?
Dat zeg jij, ik neem die gok niet. Wat ik heb gedaan is het enige beste wat je kan doen en zo heb ik ook geen gezeik achteraf gekregen.quote:
O jawel, zij mogen dat wel om de retouradres te achterhalen, ze zullen op de envelop aangeven dat de tnt niet anders kon dan de brief te openen om een retouradres te zoeken en nergens anders voor. (heb wel eens een brief teruggekregen met zo een mededeling erop).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het lijkt mij nogal stug dat de TNT een brief open mag maken eerlijk gezegd. En dan nog, gewoon ontkennen tegen die deurwaarder en zeggen dat het een misverstand was, en al was dat het niet, die vriend van TS heeft geen zak met die gasten te maken.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De nieuwe bewoner heeft geen fuck te maken met die deurwaarder. Heeft geen enkele verplichting naar die deurwaarder om hem te helpen.
En opzettelijk frustreren van een deurwaarder...eerst zien dat dat bestaat als overtreding/misdrijf.
Niet doen, ik wil een serieuze discussie zonder flamen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:05 schreef Fokski het volgende:
[..]Zie hier Kapitein juridische zaken.
Heeft, als in verleden tijd...wat snap jij daar niet aan?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat een gefrustreerde reacties hierzo. Hoezo checken ze de adressen niet goed? Feit is dat de schuldenaar daar wel heeft gewoond,
Feit is, dat je als nieuwe bewoner van een huis, er niet bent om wazige incasso buro's van de vorige bewoner af te handelen. Dus wat volgt er uit jouw feit precies?quote:feit is dat TS de brieven heeft verzameld en zelfs 1tje heeft geopend. Feit is dat TS nooit heeft doorgegeven dat de schuldenaar daar niet meer woont.
My god, ik hoop dat jij geen rechten studeert? TS(vriend van) heeft geen enkele band met de schulden van een vorige bewoner. Dus 'moedwillig ophogen'? Klinkt interessant, maar betekent dus niets.quote:Ik ga geen wetboeken op nazoeken, ik weet wel dat de akties van TS gezien kunnen worden als moedwillig ophogen van de schuld?
[..]
Een echte deurwaarder gebruikt enveloppen met een adres, of anders staat er een fatsoenlijk adres in de brief.quote:Klopt, ben ik met je eens, er stond schijnbaar ook geen retouradres op de brief, vind ik ook heel raar. Misschien vertelt TS wel niet alles of is het een deurwaarderbedrijf dat niet goed snapt hoe het in zijn werk gaat...
Nou, kom maar op met het wet artikel dat zegt dat jij post van een incassoburo achter een vorige bewoner moet sturen. Of zeg gewoon niets. Als het verhaal zo gegaan is als TS zegt, dan is dit of de meest onbekwame deurwaarder ooit, of een incassobureau dat dicht tegen chantage aan zit.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:05 schreef Fokski het volgende:
[..]Zie hier Kapitein juridische zaken.
Ik geef zo toe dat het best verstandig was om dat zo te doen. Maar een incassobureau is geen deurwaarder, en een deurwaarder is nog lang geen politie.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:01 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat zeg jij, ik neem die gok niet. Wat ik heb gedaan is het enige beste wat je kan doen en zo heb ik ook geen gezeik achteraf gekregen.
Wanneer de deurwaarder als incassobureau fungeert (dus wanneer het niet gaat om ambtehandelingen) is mijn ervaring dat ongeveer de helft van hen brieven stuurt in witte enveloppen waar op het portostempel na niets aan is af te leiden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:49 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat een brief van de deurwaarder geen adres op de envelop heeft staan
Toch heeft hij in dit geval gelijk. Het is de taak van de deurwaarder om uit te zoeken wie waar woont.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:07 schreef SolidasRock het volgende:
Niet doen, ik wil een serieuze discussie zonder flamen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat een gefrustreerde reacties hierzo. Hoezo checken ze de adressen niet goed? Feit is dat de schuldenaar daar wel heeft gewoond, feit is dat TS de brieven heeft verzameld en zelfs 1tje heeft geopend. Feit is dat TS nooit heeft doorgegeven dat de schuldenaar daar niet meer woont. Ik ga geen wetboeken op nazoeken, ik weet wel dat de akties van TS gezien kunnen worden als moedwillig ophogen van de schuld?
[..]
Klopt, ben ik met je eens, er stond schijnbaar ook geen retouradres op de brief, vind ik ook heel raar. Misschien vertelt TS wel niet alles of is het een deurwaarderbedrijf dat niet goed snapt hoe het in zijn werk gaat...
Hoezo opdracht tot ontruiming? Deurwaarder kwam de schuldenaar zijn spullen in beslag nemen om de schuld te kunnen innen maar de schuldenaar woont daar niet meer maar TS blijkt wel al die brieven te hebben ontvangen en zelfs 1tje te hebben opengemaakt maar niets mee gedaan te hebben. Misschien is de schuldenaar wel nog ingeschreven op die adres en kon de deurwaarder hier niet 1 2 3 achterkomen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch heeft hij in dit geval gelijk. Het is de taak van de deurwaarder om uit te zoeken wie waar woont.
Sowieso is dit een dubieuze zaak, want als TS in de woning woont, wie geeft er dan überhaupt opdracht tot een ontruiming?
Mwah daar valt nog over te discussiëren, maar dat dat incassobureau vervolgens even 4000 euro op die vriend komt verhalen is natuurlijk compleet onzin, ik neem aan dat je het daar wel mee eens bent.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoezo opdracht tot ontruiming? Deurwaarder kwam de schuldenaar zijn spullen in beslag nemen om de schuld te kunnen innen maar de schuldenaar woont daar niet meer maar TS blijkt wel al die brieven te hebben ontvangen en zelfs 1tje te hebben opengemaakt maar niets mee gedaan te hebben. Misschien is de schuldenaar wel nog ingeschreven op die adres en kon de deurwaarder hier niet 1 2 3 achterkomen?
Dunnow, feit is dat TS dingen over zich heeft afgeroepen door niets met die brieven te doen, je kan deze brieven als ernstig noemen toch. Het is geen tijdschrift of zo.
Maar goed, het is mijn mening dat TS er beter aan had gedaan iets te doen ipv te proberen te negeren, de deurwaarder was vroeg of laat toch wel gekomen, dat was niet uit te stellen. Ik heb geen wetboeken op nageslagen maar gewoon een beroep op mijn fatsoensnormen gedaan.
Nee, het zijn brieven en als die niet aan jou geadresseerd zijn dan blijf je daarvan af.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:40 schreef SolidasRock het volgende:
Dunnow, feit is dat TS dingen over zich heeft afgeroepen door niets met die brieven te doen, je kan deze brieven als ernstig noemen toch. Het is geen tijdschrift of zo.
Als je het over fatsoen wilt hebben moet je vooral eens naar die deurwaarder kijken, die gewoon ondernemer is waarbij het vinden en niet vinden van schuldenaren tot zijn ondernemersrisico behoort. Met zijn pogingen geld te verdienen komt hij dan TS vriend lastigvallen, en alsof dat nog niet erg genoeg is, probeert die ook nog met intimidatie geld te krijgen waarvan hij weet dat hij er geen recht op heeft. Dat is het onfatsoen voorbij, en ik zou me stevig beklagen bij de orde van deurwaarders. Wat een schoftentuig.quote:Maar goed, het is mijn mening dat TS er beter aan had gedaan iets te doen ipv te proberen te negeren, de deurwaarder was vroeg of laat toch wel gekomen, dat was niet uit te stellen. Ik heb geen wetboeken op nageslagen maar gewoon een beroep op mijn fatsoensnormen gedaan.
Ik heb vroeger bij het sorteercentrum gewerkt, en vroeg toen eens, als ik een brief sorteer die aan mezelf gericht is, waarom mag ik die dan niet meenemen? Hij is toch aan mij gericht? Het antwoord was toen, dat de postbezorger(PTT) op het moment dat een brief in de bus gaat, in feite een contract heeft afgesloten met de afzender, om die brief op een bepaald adres te bezorgen. Niet aan een persoon, maar aan een adres. Daarom zal een serieuze deurwaarder als het tot het punt van ontruimen komt, alles aangetekend versturen, of persoonlijk overhandigen. Daar rekent hij of zij ook een stevig tarief voor. Dus als TS brieven via de post heeft gekregen, waren die per definitie niet zo ernstig, dat hij er wat mee had moeten doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoezo opdracht tot ontruiming? Deurwaarder kwam de schuldenaar zijn spullen in beslag nemen om de schuld te kunnen innen maar de schuldenaar woont daar niet meer maar TS blijkt wel al die brieven te hebben ontvangen en zelfs 1tje te hebben opengemaakt maar niets mee gedaan te hebben. Misschien is de schuldenaar wel nog ingeschreven op die adres en kon de deurwaarder hier niet 1 2 3 achterkomen?
Ik kan morgen 100 mensen opzoeken uit het telefoonboek, en die brieven gaan sturen dat ik vind, dat ik geld van ze krijg. Hebben die mensen daarom gevraagd, roepen ze dat over zich af? Je hebt in NL het recht om als iemand onzinnige claims maakt, die te negeren. Daar moeten we zuinig op zijn.quote:Dunnow, feit is dat TS dingen over zich heeft afgeroepen door niets met die brieven te doen, je kan deze brieven als ernstig noemen toch. Het is geen tijdschrift of zo.
Sorry, maar nu keer je de bewijslast om. De eiser heeft iets te bewijzen. Dat zegt mijn fatsoen.quote:Maar goed, het is mijn mening dat TS er beter aan had gedaan iets te doen ipv te proberen te negeren, de deurwaarder was vroeg of laat toch wel gekomen, dat was niet uit te stellen. Ik heb geen wetboeken op nageslagen maar gewoon een beroep op mijn fatsoensnormen gedaan.
Die deurwaarder heeft zich op dat adres gericht omdat degene die de schulden had daar volgens hun stond ingeschreven.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:10 schreef SolidasRock het volgende:
Iedereen heeft het maar over doorsturen of postbode of assistentdeurwaarder spelen. Het is toch zo dat TS al die post heeft gekregen en verzameld en zelfs 1tje heeft opengemaakt en er verder niets mee deed. De deurwaarder heeft voor niets zich gericht op 1 bepaald adres.
TS (of de vriend daarvan) is niet schuldig aan het laten oplopen van het bedrag, dat is de schuldenaar zelf, die zich blijkbaar niet (tijdig?) heeft ingeschreven op zijn nieuwe adres. Dat hij de TS de schuld is allemaal leuk en aardig, maar zo werkt dat natuurlijk niet.quote:4000 is natuurlijk buitensporig veel, net als de boetes die RIAA of BREIN uitdeelt, maar daar wil ik het niet over hebben. Ik wil het erover hebben in hoeverre TS schuld aan heeft door de kosten op te laten lopen door te zwijgen in alle toonaarden dat de schuldenaar niet meer daar woont? De deurwaarder dacht zeker dat hij heel veel geld kon binnen halen en viel flink op zijn neus omdat de schuldenaar er allang niet meer woonde en geeft de TS nu de schuld van het mislopen van al dat geld,
Er zal geen rechter te vinden die dit bedrag op TS af schuift, die staat hier gewoon buiten.quote:Natuurlijk ben ik erg benieuwd wat een rechter zal zeggen. En ik zeg dus nergens wat de rechter zal zeggen, ik vind zelf dat TS onnodig probs over zich heen heeft gehaald die niet hadden gehoeven en ik begrijp het wel dat de deurwaarder het op TS probeert te verhalen. Ik weet alleen niet hoe sterk hij of de TS juridisch staat.
Ik kan jullie niet meer te woord staan want ik ga me ff richten op het leven buiten FOK! en op mijn vriendin
Stop ff met het opsplitsen van mijn post. Tis te vermoeiend om op elk aspect in te gaan, reageer gewoon in het algemeen. Laten we hem gewoon de TS noemen, hij schrijft namens die vriend, dus TS.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:14 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die deurwaarder heeft zich op dat adres gericht omdat degene die de schulden had daar volgens hun stond ingeschreven.
[..]
TS (of de vriend daarvan) is niet schuldig aan het laten oplopen van het bedrag, dat is de schuldenaar zelf, die zich blijkbaar niet (tijdig?) heeft ingeschreven op zijn nieuwe adres. Dat hij de TS de schuld is allemaal leuk en aardig, maar zo werkt dat natuurlijk niet.
[..]
Er zal geen rechter te vinden die dit bedrag op TS af schuift, die staat hier gewoon buiten.
TS sowieso niet, die staat hier redelijk buiten, het enige wat hij hiermee te maken heeft gehad is dat hij brieven van hun kreeg. Schuldenaar had moeten zorgen dat hij op het goede adres stond ingeschreven of het incassobureau had zijn administratie op orde hebben zodat ze wisten dat de schuldenaar niet meer bij TS woont. Hoe het incassobureau en de schuldenaar het onderling oplossen moeten ze zelf weten, daar heeft de TS niets mee te maken. Maar dat het bureau nou ineens die kosten op TS probeert verhalen is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar ze moeten gewoon achter de schuldenaar aangaan ipv TS lastig te vallen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Stop ff met het opsplitsen van mijn post. Tis te vermoeiend om op elk aspect in te gaan, reageer gewoon in het algemeen. Laten we hem gewoon de TS noemen, hij schrijft namens die vriend, dus TS.
Wie heeft nou de schuld aan het oplopen van de schuld? Niet de schuldenaar want die wist nergens van. Niet de TS want hij hoeft de brieven niet retour te sturen. Niet de deurwaarder want die wist niet dat de schuldenaar verhuist was. Wie dan wel?
Dat is iets wat de schuldeiser en de schuldenaar onderling moeten uitvechten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:24 schreef SolidasRock het volgende:
Wie heeft nou de schuld aan het oplopen van de schuld? Niet de schuldenaar want die wist nergens van. Niet de TS want hij hoeft de brieven niet retour te sturen. Niet de deurwaarder want die wist niet dat de schuldenaar verhuist was. Wie dan wel?
Maar natuurlijk... een schuldenaar verhuist nooit. Gaat nooit op de vlucht, enz. Is dat wel het geval, dan gaan we toch gewoon over op huisgenoten of de nieuwe bewoners. Simpel toch?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik vind niet dat TS helemaal onschuldig is, hij had de misverstand tijdig kunnen stoppen en in plaats daarvan heeft de boel laten escaleren door het misverstand nooit recht te zetten en de andere kant op te kijken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:29 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
TS sowieso niet, die staat hier redelijk buiten, het enige wat hij hiermee te maken heeft gehad is dat hij brieven van hun kreeg. Schuldenaar had moeten zorgen dat hij op het goede adres stond ingeschreven of het incassobureau had zijn administratie op orde hebben zodat ze wisten dat de schuldenaar niet meer bij TS woont. Hoe het incassobureau en de schuldenaar het onderling oplossen moeten ze zelf weten, daar heeft de TS niets mee te maken. Maar dat het bureau nou ineens die kosten op TS probeert verhalen is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar ze moeten gewoon achter de schuldenaar aangaan ipv TS lastig te vallen.
Vind jij dat TS geheel onschuldig is? Dat hij de misverstand die al maanden bezig was nooit recht zette?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:17 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk... een schuldenaar verhuist nooit. Gaat nooit op de vlucht, enz. Is dat wel het geval, dan gaan we toch gewoon over op huisgenoten of de nieuwe bewoners. Simpel toch?
Waarom denk je dat een deurwaarder als een van de weinige instanties de bevoegdheid heeft te controleren in het GBA? Dat is niet omdat Sinterklaas dan kan navragen of zn pakketjes uit Spanje wel op het juiste adres aankomen?
Waarom zou TS een probleem recht zetten, wat totaal niet zijn probleem is? En nogmaals, dat incassobureau heeft geen poot om op te staan.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik vind niet dat TS helemaal onschuldig is, hij had de misverstand tijdig kunnen stoppen en in plaats daarvan heeft de boel laten escaleren door het misverstand nooit recht te zetten en de andere kant op te kijken.
Maar of de deurwaarder juridisch een poot heeft om op te staan weet ik niet, evenmin of TS sterk staat.
We hebben het hier niet over een ongelukkig toeval waardoor die onderneming verkeerd zit. Dit is gewoon hun handel, daar rekenen ze grove bedragen voor. Schuldeisers vinden is hun werk. Mensen die geen schuldeiser zijn met rust laten hoort daarbij. Rekeningen sturen aan mensen die vervelend genoeg zijdelings betrokken raken bij hun manieren om geld te verdienen hebben daar al ruimschoots voldoende last mee. Die een rekening sturen is werkelijk te grof voor woorden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:29 schreef SolidasRock het volgende:
Vind jij dat TS geheel onschuldig is? Dat hij de misverstand die al maanden bezig was nooit recht zette?
Dit dus.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Die gasten gewoon hard uitlachen en verder negeren.
Die vordering is echt helemaal nergens op gebasseerd.
Wat een idioten zeg
de SCHULDENAAR in de eerste plaats, voor het niet doorgeven van zijn verblijf/woonadresquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Stop ff met het opsplitsen van mijn post. Tis te vermoeiend om op elk aspect in te gaan, reageer gewoon in het algemeen. Laten we hem gewoon de TS noemen, hij schrijft namens die vriend, dus TS.
Een misstand tussen twee andere rechtspersonen buiten zichzelf rechtzetten hoort niet tot de verplichtingen van TS, dus ik ga er ook voor dat TS hier geen schuld aan heeft. Schuldenaar onschuldig noemen zoals ik paar posts eerder zag is natuurlijk onzin. Die heeft de verplichting om te zorgen juist ingeschreven te staan en die heeft daarin verzaakt. Ongeacht of die iets weet van de claim of de claim uberhaupt terecht vindt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:29 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Vind jij dat TS geheel onschuldig is? Dat hij de misverstand die al maanden bezig was nooit recht zette?
Beslaglegging wordt niet gedaan door een verhuisploeg. Bij een beslaglegging komt de gerechtsdeurwaarder zelf, schrijft e.e.a. op en is 10 minuten later weer weg.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:40 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo opdracht tot ontruiming? Deurwaarder kwam de schuldenaar zijn spullen in beslag nemen
TS had het voor zichzelf wellicht makkelijker kunnen maken door de brieven terug te sturen, maar nog steeds is het de deurwaarder die zijn zaakjes niet op orde heeft.quote:om de schuld te kunnen innen maar de schuldenaar woont daar niet meer maar TS blijkt wel al die brieven te hebben ontvangen en zelfs 1tje te hebben opengemaakt maar niets mee gedaan te hebben. Misschien is de schuldenaar wel nog ingeschreven op die adres en kon de deurwaarder hier niet 1 2 3 achterkomen?
Moreel gezien was het netjes geweest als TS post retour had gestuurd, dat is zo.quote:Maar goed, het is mijn mening dat TS er beter aan had gedaan iets te doen ipv te proberen te negeren, de deurwaarder was vroeg of laat toch wel gekomen, dat was niet uit te stellen. Ik heb geen wetboeken op nageslagen maar gewoon een beroep op mijn fatsoensnormen gedaan.
HOAX! Mannen kijken geen bold en beautiful!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Nu vraag ik me af.
Stel mijn vriendin en ik gaan uit elkaar en ze blijkt zich niet te hebben uitgeschreven; is volgens het GBA nog op mijn adres woonachtig. Kunnen ze dan wel mijn TV meenemen terwijl ik the bold an the beautiful aan het kijken ben?
Ja, of jij moet zwart op wit hebben (samenlevingscontract, bonnetjes e.d.) dat dit jouw tv is.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Nu vraag ik me af.
Stel mijn vriendin en ik gaan uit elkaar en ze blijkt zich niet te hebben uitgeschreven; is volgens het GBA nog op mijn adres woonachtig. Kunnen ze dan wel mijn TV meenemen terwijl ik the bold an the beautiful aan het kijken ben?
Mijn vriendin trekt bij mij in per 1 april. Moet ik dus een papiertje maken met dat alles wat in mijn huis staat mijn eigendom is? Ik bewaar meestal bonnetjes (ook die van mijn tv dus dat heb ik dan goed gedaanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, of jij moet zwart op wit hebben (samenlevingscontract, bonnetjes e.d.) dat dit jouw tv is.
Dat kan wel eens leuke situaties opleveren in studentenhuizen dan.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, of jij moet zwart op wit hebben (samenlevingscontract, bonnetjes e.d.) dat dit jouw tv is.
Er zijn in deze situatie m.i. maar twee mogelijke schuldigen aan te wijzen:quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:34 schreef SolidasRock het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |