Zodra het door jouw brievenbus is gegooid wel.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef Erasmo het volgende:
Je mag die brieven niet eens openmaken
Nope. Briefgeheim enzoquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zodra het door jouw brievenbus is gegooid wel.
En dan niet vergeten een tegenvordering van 4185 euro in te dienen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:ze een briefje sturen dat je de dagvaarding graag tegemoet ziet en tzt een gezellig dagje rechtbank waar de deurwaarder lachend de deur gewezen wordt.
Nice try, dat wel
Zolang het niet aan jou geadresseerd is nietquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Okquote:Op woensdag 24 februari 2010 22:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Zolang het niet aan jou geadresseerd is niet
Waarom zou je in godsnaam al die moeite doenquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:
Toch vind ik het sterk dat de vriend van de TS brieven krijgt van een incassobureau maar geen retouradres kan achterhalen? Hij weet blijkbaar dat het een incassobureau is, kwestie van Googlen en retour sturen.
Ik vermoed dan ook dat een incassobedrijf (/deurwaarders bedrijf-iets in de naam) bij de vriend van TS een ludieke poging doet om geld te vangen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam al die moeite doen![]()
Een gerechtsdeurwaarder kan in het GBA kijken wie er op welk adres staat ongeschreven. Je mag toch verwachten dat hij dat doet voordat ze ergens een huisbezoekje gaan afleggen. En anders doet hij het achteraf maar hoe dan ook, jij hebt er als nieuwe bewoner helemaal niks mee te maken.
Een incassobureaumedewerker die geen gerechtsdeurwaarder is kan niet in het GBA kijken maar die mag ook niet je huis binnenkomen en je spullen innemen. Dus die kan je gewoon de deur in het gezicht gooien en hoef je niet 50 minuten bij te gaan wachten.
Nope. Je mag post die duidelijk bestemd is voor een ander niet openen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Moet je een adres hebben dan.? Ik zette altijd een grote kras door het adres en zette er gewoon bij onbekend op dit adres. En zo weer de brievenbus in.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:
Toch vind ik het sterk dat de vriend van de TS brieven krijgt van een incassobureau maar geen retouradres kan achterhalen? Hij weet blijkbaar dat het een incassobureau is, kwestie van Googlen en retour sturen.
Maar afgezien daarvan hebben die lui geen poot om op te staan en je kunt ze gewoon hard in hun gezicht uitlachen en je kunt inderdaad best geld vragen voor alle tijd die het hem gekost heeft.
Dat vermoeden deel ik.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
.
Er is geen deurwaarder die zo dit soort kosten zal durven doorberekenen, wat wederom naar een vage incasso toko doet vermoedden.
Die eventuele titel is echter niet geldig tegen de huidige bewoner. Daarvoor zal de gerechtsdeurwaarder toch een andere titel nodig hebben die gericht is tegen TS.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Meh,
Als de schuld bij een overheidsinstantie vandaan kwam dan hoeft er waarschijnlijk geen vonnis te zijn tegen de vorige bewoners (belastingdienst, CJIB, IB-groep kunnen zonder tussenkomst van rechter deurwaarderdingen doen zoals beslag leggen)
Je kunt als bewoner bij het GBA aangeven dat derden, waaronder dus ook deurwaarders, geen inzage mogen hebben in jouw gegevens.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam al die moeite doen![]()
Een gerechtsdeurwaarder kan in het GBA kijken wie er op welk adres staat ongeschreven. Je mag toch verwachten dat hij dat doet voordat ze ergens een huisbezoekje gaan afleggen. En anders doet hij het achteraf maar hoe dan ook, jij hebt er als nieuwe bewoner helemaal niks mee te maken.
Een incassobureaumedewerker die geen gerechtsdeurwaarder is kan niet in het GBA kijken maar die mag ook niet je huis binnenkomen en je spullen innemen. Dus die kan je gewoon de deur in het gezicht gooien en hoef je niet 50 minuten bij te gaan wachten.
Waarvan het 2e lid regelt dat een gerechtsdeurwaarder die gegevens gewoon krijgt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:04 schreef Pagan het volgende:
[..]
Je kunt als bewoner bij het GBA aangeven dat derden, waaronder dus ook deurwaarders, geen inzage mogen hebben in jouw gegevens.
Google maar eens op Wet GBA artikel 102.
Klopt, maar het zou kunnen verklaren waarom er een ontruimingsploeg stond zonder eerdere in naam der koniging (al lijkt me het nog steeds zeer sterk dat er direct tot ontruimen wordt over gegaan) ALS de vorige bewoner(s) nog ingeschreven stonden op dat adres.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die eventuele titel is echter niet geldig tegen de huidige bewoner. Daarvoor zal de gerechtsdeurwaarder toch een andere titel nodig hebben die gericht is tegen TS.
Bull-shitquote:Op donderdag 25 februari 2010 23:43 schreef Fokski het volgende:
Dat krijg je ervan als je dingen "vergeet".
Klinkt eerder als een stel oplichters ipv echte deurwaarders.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor alle berichten tot nu toe. Vriend heeft vandaag met de instantie gebeld. Volgens hen stond ten tijde van de geplande ontruiming de persoon waarom het ging inderdaad niet meer op dat adres ingeschreven: tot 2 dagen daarvoor stond die persoon volgens GBA gegevens volgens hen echter nog wél op dat adres ingeschreven. Deurwaarder geeft aan dat het derhalve tot die tijd een medebewoner van mijn vriend betrof en dat hij brieven retour had moeten sturen of zijn medebewoner had moeten informeren. De deurwaarder deed in het gesprek alsof mijn vriend de oude bewoners kende en die bewust niet had geïnformeerd. Dit is uiteraard incorrect.
Ook hebben ze aangegeven dat hij het briefgeheim geschonden heeft en dat ze hiervan, als hij niet met die ruim 4000 euro over de brug komt, aangifte zullen doen bij de politie, en dat hij daarvan dan een nog veel hogere boete kreeg.
Is het inderdaad zijn schuld dat deze mensen nog op zijn adres ingeschreven stonden? Moet hij een aangifte voor briefgeheimschennis riskeren?
Ik zou een reden zoeken om aangifte te doen tegen deze gasten, want dit gaat helemaal nergens meer over.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Bedankt voor alle berichten tot nu toe. Vriend heeft vandaag met de instantie gebeld. Volgens hen stond ten tijde van de geplande ontruiming de persoon waarom het ging inderdaad niet meer op dat adres ingeschreven: tot 2 dagen daarvoor stond die persoon volgens GBA gegevens volgens hen echter nog wél op dat adres ingeschreven. Deurwaarder geeft aan dat het derhalve tot die tijd een medebewoner van mijn vriend betrof en dat hij brieven retour had moeten sturen of zijn medebewoner had moeten informeren. De deurwaarder deed in het gesprek alsof mijn vriend de oude bewoners kende en die bewust niet had geïnformeerd. Dit is uiteraard incorrect.
Ook hebben ze aangegeven dat hij het briefgeheim geschonden heeft en dat ze hiervan, als hij niet met die ruim 4000 euro over de brug komt, aangifte zullen doen bij de politie, en dat hij daarvan dan een nog veel hogere boete kreeg.
Is het inderdaad zijn schuld dat deze mensen nog op zijn adres ingeschreven stonden? Moet hij een aangifte voor briefgeheimschennis riskeren?
Vraag aan die deurwaarder of dat laatste even zwart op wit mag zodat je er een advocaat op kunt zetten. Laat je vriend contact opnemen met de GBA met de vraag wat de werkelijke uitschrijfdatum van de andere peroon is geweest. Sommige gemeenten doen er wel een week of vier over om gegevens te wijzigen. Vraag dan ook naar de daadwerkelijke EINDdatum en niet naar de datum wijziging.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Die vriend van TS heeft sowieso weinig te maken met dat bureau. Dus hij kan eisen wat hij wil.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:56 schreef nikky het volgende:
En misschien nog een tip aangezien ze vanalles doen wat niet mag
Wanneer ze telefonisch contact openemen aangeven dat je niet verder mondeling wenst te communiceren. Laat ze maar brieven schrijven. Dan heeft je vriend de praktijken zwart op wit staan.
Dit mag toch?
Moet de geadresseerde dat niet doen? De verzender heeft daar toch helemaal niets mee te maken?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
De politie ziet ze aankomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Moet de geadresseerde dat niet doen? De verzender heeft daar toch helemaal niets mee te maken?
Natuurlijk mag dat, je bent vrij om te kiezen op welke wijze je communiceert. Er kunnen wel gevolgen aan zitten, maar ik schat zomaar in dat een rechter het niet onredelijk vindt als je graag alles zwart op wit wilt hebben.quote:
Nee, hij moet gewoon aangifte doen van chantage en wanneer het een gerechtsdeurwaarderskantoor betreft het eens voorleggen aan de tuchtrechter.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Hij had niet moeten zeggen dat hij het "vergeten" was, of er een retouradres stond of niet maakt niet uit. Hij kon blijkbaar zien dat het van een deurwaarder was. Gewoon terugsturen die handel en de post zoekt maar uit waar het naar toe moet. De deurwaarder had misschien anders moeten handelen (al weet ik niet hoe lang het al loopt en ik denk niet dat de deurwaarder elke keer het GBA moet raadplegen). Nu heeft hij een hoop slapeloze nachten gekend.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:28 schreef Gras_eter het volgende:
[..]
Bull-shit
Deurwaarder had beter moeten onderzoeken en probeert deze persoon gewoon te intimideren. Wat ik persoonlijke en misdadige manier van handelen vind.
Die "deurwaarders" mogen best bij mij langskomen, gratis cabaret aan de deurquote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb een vast retouradres, de papiercontainerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:33 schreef TallMan het volgende:
Sowieso wil ik weten hoe 'deurwaarder' verwacht dat je brieven zonder retouradres retour stuurt.
Ja, maar dan zal de geadresseerde aangifte moeten doen, neen ik aan, daar kan het incassobureau zelf niets mee.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:46 schreef Gewoonik het volgende:
Ik neem aan dat die vriend van je een rechtbijstand verzekering heeft? Zo ja maak daar gebruik van. Zo nee ga naar een rechtbijstandswinkel.
Het lijkt mij het handigste om alles nu schrijftelijk af te laten handelen. Alles wat hun beweren moet op papier komen te staan zodat je er mee naar een advocaat kan. Want dit is simpel weg een poging tot chantage.
Niet om je bang te maken of iets dergenlijks maar, op briefgeheim staat een boete van maximaal 7400 euro.
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:46 schreef Gewoonik het volgende:
Niet om je bang te maken of iets dergenlijks maar, op briefgeheim staat een boete van maximaal 7400 euro.
Daar ga je een keertje flink op afgerekend worden. Post je het dan wel op Fok zodat we kunnen mee genieten?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:43 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik heb een vast retouradres, de papiercontainer. Is ook een stuk dichterbij
. Ik ben geen postbode en ik ga ook niet voor postbode spelen.
Straf op schending van briefgeheim In dat topic staan linkjes naar de relevante wetsartikelen.quote:
Sowieso hebben ze geen enkele rechtsgrond om de vordering op te verhalen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:04 schreef Jorwol het volgende:
Geen rechter die hem veroordeelt in deze situatie natuurlijk
In welk wet staat dat je post moet retourzenden die niet aan jou gericht is dan?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Fokski het volgende:
[..]
Daar ga je een keertje flink op afgerekend worden. Post je het dan wel op Fok zodat we kunnen mee genieten?
Want?? Bedrijf X mag lekker bewijzen dat ik post van bedrijf X voor persoon Y heb ontvangen. Ik wens ze veel succesquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:05 schreef Fokski het volgende:
[..]
Daar ga je een keertje flink op afgerekend worden. Post je het dan wel op Fok zodat we kunnen mee genieten?
ja dat is dan de maximum straf, de vraag is natuurlijk of er uberhaubt mensen vervolgd worden voor dit vergrijp en wat dan de gemiddelde boete is die ze dan krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:00 schreef Afvoerput het volgende:
Artikel 201
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Dat is een dure..
Zodra een brief op het adres is aangekomen, geldt dit dus niet meer. Want als jij een brief, die niet aan jou is gericht, maar wel aan jouw adres is gestuurd, in de prullenmand gooit, onttrek je hem niet an de bestemming. Die is namelijk bereikt. Het adres is namelijk de bestemming.quote:Artikel 201
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Laat ze bovendien maar bewijzen dat je het opzettelijk doetquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij gaat dit wetsartikel over mensen die post jatten voor hij bezorgd is.
[..]
Zodra een brief op het adres is aangekomen, geldt dit dus niet meer. Want als jij een brief, die niet aan jou is gericht, maar wel aan jouw adres is gestuurd, in de prullenmand gooit, onttrek je hem niet an de bestemming. Die is namelijk bereikt. Het adres is namelijk de bestemming.
De PTT heeft simpel gezegd een contract met de afzender van de brief, om die op het adres te bezorgen dat er op staat. Daar eindigt het verhaal. Pas als iets aangetekend is, wordt het aan een (rechts) persoon bezorgd. Dus kun je alle post die op je adres binenkomt gewoon wegflikkeren als jouw naam er niet op staat.
Maar het briefgeheim en post die op jouw adres binnenkomt maar met iemand anders naam erop, hebben dus niet per definitie iets met elkaar te makenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Laat ze bovendien maar bewijzen dat je het opzettelijk doet
Hij heeft een stapeltje brieven overgehandigd aan deurwaarder, bewijs dus dat hij ze wel ontvangen heeft en de kosten onnodig op heeft gedreven omdat hij makkelijk 1 van de brieven retour had kunnen sturen en dan had de deurwaarder in een andere richting kunnen zoeken.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Laat ze bovendien maar bewijzen dat je het opzettelijk doet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |