abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78411868
Een vriend van mij heeft 3 maanden geleden een nieuw flatje betrokken in Amsterdam, beetje een pauperbuurtje maar hij is nog student en de hele flat is voor hem alleen dus je hoort hem niet klagen.

Nou kwamen er de eerste anderhalve maand nogal veel brieven voor de oude bewoners, waaronder brieven van de uitkeringsinstantie UWV en brieven van de gemeente. Die zijn inmiddels vanzelf gestopt, ongeveer na anderhalve maand.

Verder heeft hij na 2 weken, na 5 weken, en na 8 weken een brieven ontvangen van de gerechtsdeurwaarder waarop de naam en adres van vorige bewoners stonden. Hij heeft deze brieven ergens in een hoek gegooid met de andere brieven en er niet meer opgelet. Er stond geen bedrijfsnaam en retouradres op. Eén van de brieven heeft hij geopend om het retouradres te kunnen achterhalen maar die heeft hij vervolgens vergeten retour te sturen.

2 dagen na de laatste brief stonden er mensen bij hem op de stoep om alle spullen in beslag te nemen. Hij heeft meteen zijn bewijs van inschrijving op dat adres laten zien en na 50 minuten bellen e.d. zijn de heren weer vertrokken. Mijn vriend heeft toegegeven dat hij de brieven had gehad voor de oude bewoners en die heeft hij meegegeven aan de deurwaarder. Hij heeft toegegeven dat hij de opengemaakte brief heeft vergeten retour te zenden.

4 dagen later ontving hij een brief de hetzelfde deurwaarder, ditmaal op zijn naam. De deurwaarder geeft daarin aan dat het voor hen onmogelijk was om de spullen in beslag te nemen bij de vroegere bewoners omdat duidelijk was dat ze de brieven nooit hadden ontvangen en er dus niet vanaf konden weten. Het verschil in de vordering tussen de eerste brief en de derde brief was 2339 euro 68 en de deurwaarder wil dat hij dit nu betaalt, aangezien hij verplicht was de brieven voor de oude bewoners retour te sturen en ze dit bedrag ook niet meer op hen kunnen verhalen. Ook willen ze dat hij nog 1845 euro 49 betaalt voor de mislukte ontruiming (hij ontving dit met een nette berekening van de kosten en loonkosten van de betrokken personen voor de gehele tijd dat ze daar aan de deur hebben gestaan inclusief die 50 minuten dat ze hebben lopen bellen omdat ze nog niet overtuigd waren van zijn bewijs van inschrijving - telefoonkosten zaten er zelfs ook bij in).

Ze hebben dus een vordering bij hem neergelegd van 4185 euro 17 die hij binnen een maand moet betalen omdat anders zijn spullen in beslag worden genomen.

Wat te doen? Hij is helemaal over de toeren hiervan. Hij heeft wel wat spaargeld en had al bijna het geld van zijn spaarrekening afgehaald om direct te betalen maar ik heb hem hiervan kunnen weerhouden. Moet hij betalen? Is dit terecht?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_78412050
Die gasten gewoon hard uitlachen en verder negeren.
Die vordering is echt helemaal nergens op gebasseerd.
Wat een idioten zeg
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:03:42 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78412177
Je mag die brieven niet eens openmaken
pi_78412182
bangmakerij volgens mij, de vorige bewoners hebben gewoon hun zaakjes niet netjes geregeld. Ben wel benieuwd hoe dit (hopelijk goed) afloopt.
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_78412241
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:03 schreef Erasmo het volgende:
Je mag die brieven niet eens openmaken
Zodra het door jouw brievenbus is gegooid wel.
pi_78412257
Het zou wel heel erg absurd zijn als hij dit moet betalen...
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:05:52 #7
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78412316
ze een briefje sturen dat je de dagvaarding graag tegemoet ziet en tzt een gezellig dagje rechtbank waar de deurwaarder lachend de deur gewezen wordt.

Nice try, dat wel
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:06:14 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78412341
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nope. Briefgeheim enzo
pi_78412356
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:05 schreef teamlead het volgende:
ze een briefje sturen dat je de dagvaarding graag tegemoet ziet en tzt een gezellig dagje rechtbank waar de deurwaarder lachend de deur gewezen wordt.

Nice try, dat wel
En dan niet vergeten een tegenvordering van 4185 euro in te dienen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:06:58 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_78412383
quote:

[..]

Zolang het niet aan jou geadresseerd is niet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_78412402
Haha, ja tuurlijk!

Die deurwaarder heeft zijn werk niet gedaan, die had de GBA moeten raadplegen en kunnen zien dat je vriend daar woont. Laat die deurwaarder lekker komen.

(Laat hem wel even met het juridisch loket/rechtsbijstandsverzekering bellen voor de zekerheid)
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:07:24 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78412416
WTF
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78412467
Laat ze de tyfus krijgen joh. Ik geloof het verhaal ook niet echt trouwens.

Ik ga post dat niet voor mij is ook echt niet retour sturen. Dat gaat hier zo bij het oud papier. Moeten oud bewoners hun zaakjes zelf maar regelen.
pi_78412487
Hier past maar 1 reactie: (voor die deurwaarders dan wel). Dat zij hun administratie niet op orde hebben is nog geen reden om die vriend even een rekening van 4000 euro te sturen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:08:45 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_78412514
Een deurwaarder moet voordat hij een ontruiming doet altijd het GBA checken. Dat is in dit geval overduidelijk niet gebeurt. Als hij dat gedaan had had hij immers niet op het verkeerde adres terechtgekomen.

Hij moet dus een brief schrijven dat hij de kosten betwist en dat hij niet aansprakelijk is voor het halve werk wat de deurwaarder in deze verricht heeft. Hoewel het slordig was de brieven niet retour te sturen kon hij dat niet omdat er geen retouradres op de enveloppe stond.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:08:49 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_78412519
aanvulling: zonder vonnis gaat geen enkele deurwaarder ook maar ergens beslag op leggen. Even een belletje doen met een juridisch loket voor de juiste terminologie en een briefje sturen zou het probleem moeten oplossen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_78412534
Ja als je ergens gaat wonen waar daarvoor iemand met schulden woonde neem je die automagisch over!!

Wat een idioten, zijn ze nou helemaal gek...
pi_78412640
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Zolang het niet aan jou geadresseerd is niet
Ok
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:10:56 #19
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_78412652
Niet betalen en melden dat je dat ook niet van plan bent. Jij bent er niet voor verantwoordelijk dat hun blijkbaar de zaken niet op orde hebben.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:12:59 #20
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_78412779
waar staat er dat iemand verplicht is om verkeerd geadresseerde post retour te sturen..?
groot onzin verhaal van dit deurwaarderskantoor lijkt mij..

Naam van het kantoor al gegoogled?
pi_78413238
Wat een praktijken!

Die deurwaarder heeft lef om het überhaupt op deze manier te proberen.. Wat een lul zeg, zou dat bureau aan de schandpaal nagelen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_78413344
Een deurwaarder mag niets zonder dat de rechter dat eerst heeft goedgekeurd.
Wel zijn de meeste deurwaarders verbonden aan een incassobureau.
Je vriend krijgt nu dus brieven van zo'n bureau, want dat is wat een incassobureau doet: Blaffen. Bijten mogen ze niet.

Ze sturen dus een van hun angstaanjagende brieven onder het motto 'niet geschoten is altijd mis'.

Ik zou trouwens wel ontzettend snel ophouden met bekennen en benadrukken dat ik één van die brieven had opengemaakt. Dat hebben ze verkeerd begrepen, dat had ik niet zo bedoeld, hebben ze dat op papier staan? Nee? Dan is het nooit gebeurd.
Want je vriend wil gewoon duidelijk hebben dat hij niet automatisch partij is geworden omdat hij toevallig op een ongelukkig adres is komen wonen.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:24:08 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78413544
De brutalen hebben de halve wereld, blijkt maar weer. Zonder jou zou die vriend gewoon betaald hebben, zij de buit binnen, zonder dat ze er recht op hebben
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78413843
Als ik die vriend was zou ik gewoon een leuke rekening terug sturen.
1) voor het dus moeten bijhouden van de administratie van deurwaarder x leuk uur bedrag
2) voor het bewaren van de post van de deurwaarder x leuk uur bedrag
3) voor het 50 minuten moeten wachten omdat zij aan het bellen waren
4) voor het versturen van de huidige brief die je ze moet sturen en de tijd die je daar in heb moeten steken.

En die 1x sturen en als je niks hoort leuk een incasso bureau erop afsturen wegen het niet betalen van de rekening. Als je een andere incasso bureau het verhaal uitlegt zal die het nog wel eens willen doen voor je ook omdat die ook wel ziet dat zijn concurent de boel bedonderd.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_78416210
Belachelijk

Deurwaarders.. ik heb 1 keer zo'n figuur aan mijn deur gehad. Wat een idioot. Bleek het nog een fout van de gemeente te zijn ook. "In de naam der Konining"
pi_78416738
Toch vind ik het sterk dat de vriend van de TS brieven krijgt van een incassobureau maar geen retouradres kan achterhalen? Hij weet blijkbaar dat het een incassobureau is, kwestie van Googlen en retour sturen.

Maar afgezien daarvan hebben die lui geen poot om op te staan en je kunt ze gewoon hard in hun gezicht uitlachen en je kunt inderdaad best geld vragen voor alle tijd die het hem gekost heeft.
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:20:11 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78417362
Wat een verhaal!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:25:35 #28
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_78417677
Hier zakt je broek toch wel van af, lijkt me niet dat de zaken zo werken Benieuwd hoe dit verder gaat...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:50:19 #29
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_78418923
hilarische deurwaarder
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_78419644
Wat een absurde situatie. Wat voor halfgaar deurwaardersbedrijf is dat?
pi_78419858
Overigens zit er een groot verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. Soms doen dergelijke bureaus beide. In beide gevallen doen ze hun werk niet goed als ze je vriend voor de kosten op willen laten draaien.
pi_78420205
Staan de oude bewoners nog op dat adres ingeschreven?
Of staat je vriend in een relatie met de oude bewoners?
Iets klopt niet aan dit verhaal.
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:26:44 #33
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78420378
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Vandaag... op 25-02-2010 00:36:39 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:36:16 #34
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_78420627
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:
Toch vind ik het sterk dat de vriend van de TS brieven krijgt van een incassobureau maar geen retouradres kan achterhalen? Hij weet blijkbaar dat het een incassobureau is, kwestie van Googlen en retour sturen.

Waarom zou je in godsnaam al die moeite doen

Een gerechtsdeurwaarder kan in het GBA kijken wie er op welk adres staat ongeschreven. Je mag toch verwachten dat hij dat doet voordat ze ergens een huisbezoekje gaan afleggen. En anders doet hij het achteraf maar hoe dan ook, jij hebt er als nieuwe bewoner helemaal niks mee te maken.

Een incassobureaumedewerker die geen gerechtsdeurwaarder is kan niet in het GBA kijken maar die mag ook niet je huis binnenkomen en je spullen innemen. Dus die kan je gewoon de deur in het gezicht gooien en hoef je niet 50 minuten bij te gaan wachten.
pi_78421140
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:36 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam al die moeite doen

Een gerechtsdeurwaarder kan in het GBA kijken wie er op welk adres staat ongeschreven. Je mag toch verwachten dat hij dat doet voordat ze ergens een huisbezoekje gaan afleggen. En anders doet hij het achteraf maar hoe dan ook, jij hebt er als nieuwe bewoner helemaal niks mee te maken.

Een incassobureaumedewerker die geen gerechtsdeurwaarder is kan niet in het GBA kijken maar die mag ook niet je huis binnenkomen en je spullen innemen. Dus die kan je gewoon de deur in het gezicht gooien en hoef je niet 50 minuten bij te gaan wachten.
Ik vermoed dan ook dat een incassobedrijf (/deurwaarders bedrijf-iets in de naam) bij de vriend van TS een ludieke poging doet om geld te vangen.

Zou het serieus een gerechtsdeurwaarder zijn, dan gaat ie goed buiten zijn boekje.
pi_78421239
Haha wat een grappenmakers

Stel, die vorige bewoner heeft iemand vermoord, komt dan de politie jou ook maar even arresteren omdat ze hem niet kunnen vinden en jij nou eenmaal op zijn oude adres woont?

Bizarre situatie als ie waar is, ik zou idd zoals hier geadviseerd voor de zekerheid even een rechtswinkel / je rechtsbijstand o.i.d. checken (voelt altijd prettiger dan het advies van Fok!ertjes) , maar dit slaat natuurlijk compleet nergens op en geen enkele rechter in dit land zal dat incassobureau in het gelijk stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaverzNL op 25-02-2010 01:32:36 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:15:57 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78421321
WTF, deze deurwaarder moet onmiddelijk uit zijn ambt gezet worden!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_78422151
Wat ie moet doen? Die deurwaarder openlijk aan de schandpaal nagelen op bijv een site als Trosradar.nl ofzo.

1) De deurwaarder is fout: die had moeten nagaan of de bewoners daar nog woonden
2) Die brieven waren niet voor hem, dus had ie ze ook niet mogen/hoeven lezen.
3) Die deurwaarder is een parasiet eersteklas! Alleen dat zou al een reden moeten zijn om 'm aan de schandpaal te nagelen.

Enerzijds jammer dat het huis niet ontruimd had geweest. Dan had de deurwaarder namelijk echt een groot probleem gehad... Okee, die vriend ook -en daar zit je niet op te wachten-, maar die deurwaarder had echt flink mogen lappen dan.

Ik denk dat ik een en ander op papier zou zetten en naar de overkoepelende organisatie zou gaan sturen voor een officiele klacht.

Oh, en die spullen van hem in beslag nemen? Loos gedreig; dan moet er eerst een vonnis van een rechter voor hem zijn en geen enkel rechter trapt daarin. Die vriend zou zich eigenlijk ziek moeten melden bij zn baas en deze kosten op de deurwaarder gaan verhalen. Zulke dingen zijn pure misselijkmakende vormen van intimidatie.

[ Bericht 17% gewijzigd door nachtdier3 op 25-02-2010 02:25:38 ]
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_78423160
quote:

[..]

Nope. Je mag post die duidelijk bestemd is voor een ander niet openen.

Dat de meeste mensen dit wel doen is een ander verhaal.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  donderdag 25 februari 2010 @ 07:21:56 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_78423213
tvp
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_78423253
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:10 schreef rub3n het volgende:

Maar afgezien daarvan hebben die lui geen poot om op te staan en je kunt ze gewoon hard in hun gezicht uitlachen en je kunt inderdaad best geld vragen voor alle tijd die het hem gekost heeft.
Moet je een adres hebben dan.? Ik zette altijd een grote kras door het adres en zette er gewoon bij onbekend op dit adres. En zo weer de brievenbus in.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_78423256
Gewoon retour verzenden? Persoon is verhuist.....
  donderdag 25 februari 2010 @ 07:33:04 #43
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_78423265
!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 februari 2010 @ 07:37:35 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_78423290
Laat je vriend in elk geval even bij de gemeente checken of er niemand anders staat ingeschreven op zijn adres. En als het mogelijk is, vraag dan een bewijsje per wanneer de oude bewoner is uitgeschreven en hijzelf als enige op dit adres is ingeschreven.

Daarmee kun je bij de deurwaarder aantonen dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan, omdat je vriend in de GBA als enige bewoner staat ingeschreven op dit adres. En dus heeft de deurwaarder zijn werk niet goed gedaan en is het zijn eigen schuld dat hij kosten heeft gemaakt.

Sowieso is het flauwekul om je vriend voor die kosten op te laten draaien!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_78423339
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:50 schreef Reddiablo het volgende:
hilarische deurwaarder
pi_78423880
Voordat een gerechtsdeurwaarder tot beslag kan overgaan, moet er een geldige titel zijn tegen de personen tegen wie het beslag zich richt. Hierbij valt te denken aan een dwangbevel of vonnis of beschikking van een rechtbank. Aangezien daar hier geen sprake van is, kan er niet tot beslag worden overgegaan.

Let even op of het gaat om een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder. Een gerechtsdeurwaarder mag namelijk niet dreigen met stappen die hij niet daadwerkelijk kan nemen. Dat wordt als oneigenlijk gebruik van zijn bevoegdheid gezien. Wanneer de gerechtsdeurwaarder dus daadwerkelijk expliciet met beslaglegging dreigt (zonder aan te geven dat hij eerst naar de rechter stapt o.i.d.), is hij in overtreding. Je zou daar dan eventueel nog een tuchtzaak van kunnen maken om er voor te zorgen dat de gerechtsdeurwaarder zijn werkwijze aanpast.
pi_78423892
Trouwens wel grappig, rekeningen sturen aan iemand terwijl je zelf nalatig bent.
pi_78423999
Wat Rewimo schrijft ! En wat die brieven zonder retouradres betreft,die had je toevallig toch 5 minuten tevoren opengemaakt om het retouradres te achterhalen
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 25 februari 2010 @ 08:52:43 #49
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_78424001
TVP, dit topic zal handig zijn. Krijg nog een shitload aan post van oude bewoners (stuk of 4 ) en daar zitten ook een aantal rekeningen tussen. Ik heb een tijdje de moeite genomen om alles retour te zenden met geadresseerde onbekend op dit adres maar ze blijven doodleuk alles sturen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  Moderator donderdag 25 februari 2010 @ 09:19:00 #50
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')