Michael B, mijn favo Prince drummer.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:06 schreef 1972 het volgende:
Hé, bekende gezichten zag ik vandaag bij TMF in de clip van Nick Jonas & The Administration:
Tourt ook met Justin Timberlake (quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:24 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Michael B, mijn favo Prince drummer.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:53 schreef oh-oh het volgende:
En op bas gaarne Larry Graham maar minus de jehova shit
Alweer met je eens. Eric Leeds vind ik een creatievere toeteraar dan Candy. En Larry Graham is DE funky bassist.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:53 schreef oh-oh het volgende:
En op sax zie ik echt het liefst Eric Leeds![]()
Maar als die niet kan dan zijn Candy en Maceo saampjes ook de moeite
Dr. Finkquote:Op donderdag 25 februari 2010 08:45 schreef oh-oh het volgende:
Ik sta met Michael B op de foto.
( en met Tommy Barbarella![]()
)
Mijn favo Prince drummer is heel flauw toch gewoon Sheila![]()
En mn favo toetsenist is Dr. Fink.
Maar in '86 samen, dat was wel weer goed.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:48 schreef oh-oh het volgende:
Tis trouwens wel typisch zit ik net te bedenken.
Eric vind ik echt tha bomb maar die Atlanta Bliss ( ik moest net zowaar echt ff denken hoe ie ook weer heette) daar heb ik dan niks mee.
Mayte was wel prettig om naar te kijkenquote:Oh ja, en qua achtergrondzangdansgedoe.
Ga ik denk ik voor Rosie.
Mayte en Cat en zo, das allemaal overbodige luxe![]()
Zo zag ik hem staan in Nighttown in 2002. Wij zaten op de tribune/trap te wachten en meneer komt roerend in zijn koppie thee vrolijk aansjokken en kijkt even de zaal in of de stemming er al lekker in zat en sjokt weer weg. Ik had zo in zijn koppie kunnen spugenquote:
Is dat officieel?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 07:54 schreef AnnaStesia het volgende:
En????
Wat vinden we van de nieuwe ?
Ik vind de muziek lekker maar de zang minder.
De muziek wel.quote:
Ik vind hem tof.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 07:54 schreef AnnaStesia het volgende:
En????
Wat vinden we van de nieuwe ?
Ik vind de muziek lekker maar de zang minder.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100420_015quote:Prince op Werchter Boutique
dinsdag 20 april 2010
Bron: belgaAuteur: jns, kld
Prince op Werchter Boutique
Prince komt naar België. Op zaterdag 10 juli speelt de 51-jarige zanger in het festivalpark van Werchter. De ticketverkoop start donderdag.
Het is voorlopig een van de drie concerten die Prince deze zomer in Europa geeft.
Na Roskilde (4 juli), Arras (9 juli) speelt hij op zaterdag 10 juli tijdens Werchter Boutique met Mint Condition en Larry Graham (Graham Central Station) als support acts. Het is al bijna 10 jaar geleden, van 18 oktober 2002 in het Sportpaleis in Antwerpen, dat Prince nog in ons land een concert gaf.
Werchter Boutique wordt het derde grote festival tijdens de julimaand in Werchter. Van donderdag 1 tot en met zondag 4 juli is er eerst Rock Werchter met als headliners onder andere Faithless, Muse, Stereophonic, Green Day, Editors, Rammstein, P! nk, Pearl Jam en Arcade Fire. Op maandag 12 juli is er TW Classic met The Black Eyed Peas als top of the bill
lotusflow3r.com is al een tijd hier niet meer te bereiken...quote:Op maandag 8 maart 2010 16:24 schreef Funksoldier het volgende:
Ben benieuwd of er weer een cd/ tour zit aan te komen.
enne...sterft lotusflow3r.com een stille dood en mogen 'we' weer betalen voor een nieuwe website?
Blij dat ik dit keer over geslagen heb.
http://www.colonizedmind.(...)id=146GEUCT2S80COK0O
quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:49 schreef Felixa het volgende:
Kaartverkoop donderdag om 9 uur.
Golden Circle zal wel gewoon een apart vak voor het podium zijn.
http://nl.livenation.be/f(...)outique-2010-tickets
Cool. Ben alleen bang dat ik er dan niet bij kan zijn *sad face*quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:49 schreef Felixa het volgende:
Kaartverkoop donderdag om 9 uur.
Golden Circle zal wel gewoon een apart vak voor het podium zijn.
http://nl.livenation.be/f(...)outique-2010-tickets
In London had ik zo voor drie dagen kaartjes geregeld via de officiele kanalen. Maar ja, dat waren 21 nachten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:40 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga met mn mama, en ik hoop dat zij ook Golden Circel wil.
Is het echt zo moeilijk om kaarten te krijgen denk je?
Maar over hoeveel volk spreken we nu (Werchter)? 60K?quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In London had ik zo voor drie dagen kaartjes geregeld via de officiele kanalen. Maar ja, dat waren 21 nachten.
Ja, je kunt het beste meteen bij Proximus beginnen en ook alvast een account aanmaken daar.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:14 schreef Cheater_07 het volgende:
Wat is nu de beste site om tickets te kopen?
Livenation stuurt je door naar Proximus toch?
Dus..registeren bij proximus voor morgenochtend?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:52 schreef Felixa het volgende:
^^ Die knop stuurt je dan morgen na een paar keer klikken ook gewoon door naar de bestelpagina van Proximus, allemaal verloren tijd is dat!![]()
Livenation zelf is geen kaartverkooppunt, net als in Nederland.
Zij verzorgen alleen de productie van concerten en laten andere sites de kassa spelen.
quote:Op woensdag 21 april 2010 15:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dus..registeren bij proximus voor morgenochtend?
Bestel de kaartjes toch maar; neem ik ze wel van je overquote:Op woensdag 21 april 2010 16:21 schreef oh-oh het volgende:Nou wil mn ma ineens weer niet gaan en heb ik geen vervoer dus
Trein + hotelletje!quote:Op woensdag 21 april 2010 16:21 schreef oh-oh het volgende:Nou wil mn ma ineens weer niet gaan en heb ik geen vervoer dus
http://www.proximusgoformusic.be/nl/quote:Op woensdag 21 april 2010 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Uh...waar registreer ik me bij Proximus?
Ik heb geen credit card, ik zou die van mn vader gebruiken maar ik heb boos de hoorn dr op gesmeten toen mn ma zei dat ze niet gingquote:Op woensdag 21 april 2010 18:37 schreef Felixa het volgende:
[..]
Trein + hotelletje!
Zo ga ik het ook doen (mocht ik een kaartje bemachtigen).
Of anders zijn er vast wel andere mensen via internet te vinden die je een lift willen geven.
Creditcard heb je niet nodig; je kunt als je vanuit Nederland bestelt ook kiezen voor een acceptgirokaart.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb geen credit card, ik zou die van mn vader gebruiken maar ik heb boos de hoorn dr op gesmeten toen mn ma zei dat ze niet ging
Ja dat las ik, maar ik vertrek dit weekend voor een week op vakantiequote:Op woensdag 21 april 2010 19:10 schreef Felixa het volgende:
[..]
Creditcard heb je niet nodig; je kunt als je vanuit Nederland bestelt ook kiezen voor een acceptgirokaart.
Die krijg je dan thuisgestuurd en dan moet je binnen 4 dagen betalen.
Voor je die acceptgiro binnen hebt, duurt ook wel een paar dagen hoor!quote:Op woensdag 21 april 2010 19:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dat las ik, maar ik vertrek dit weekend voor een week op vakantie
Serieus?quote:Op woensdag 21 april 2010 19:15 schreef Felixa het volgende:
[..]
Voor je die acceptgiro binnen hebt, duurt ook wel een paar dagen hoor!
En dan nog die 4 dagen (zo nauw nemen ze het niet, ik heb ook wel eens na twee weken betaald, niets aan de hand), ik zou het er gewoon op gokken!
Alleen gaan vind ik helemaal niet erg hoor.quote:
Je mag ook met mij terug survivallen naar Maastricht en hier logerenquote:Op woensdag 21 april 2010 19:56 schreef Felixa het volgende:
Ik ga ook in mijn eentje; de rest vond het te duur of is dan al op vakantie.
Alleen kan ik 's avonds niet meer thuiskomen met de trein dus pak ik een hotel in Leuven.![]()
Maar goed, eerst maar eens een kaartje zien te bemachtigen.
Ah dus niet als je die niet krijgen kan?quote:
Ja ik zag het laatst ook al, hij was ook in Tilburg, maar beide op onhandige doordeweekse dagen jammer genoeg.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:39 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Ik zag net dat Larry Graham op een kleine europese tournee is. Vanavond staat ie in Paradiso.
quote:Sexy wachtmuziek voor Prince-fans
Vanaf morgen (donderdag 22 april) om 9 uur kan je tickets reserveren voor het concert van Prince op 10 juli op Werchter Boutique. En u zal niet de enige zijn die online via www.proximusgoformusic.be of telefonisch op 0900 2 60 60 zijn aflaat voor de funkhemel probeert af te kopen.
Terwijl u nagelbijtend, met de visakaart in aanslag, wacht op een opening in de wachtrij, serveren we hier tien parels van De Purperen Geiligheid.
6 mag je er max. per persoon.quote:Op donderdag 22 april 2010 08:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maarre..hoeveel kun je er max bestellen? Ik heb er zelf max vier nodig, maar kan eventueel (als ik er door kom) meer bestellen voor de Prince liefhebbers hier. En wellicht moet dat ook even vice versa gedaan worden?
Waarom ga je dan toch meer bestellenquote:Op donderdag 22 april 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:
[..]
6 mag je er max. per persoon.
Ik ga ook proberen wat meer te bestellen, ook al heb ik er maar één nodig.
Me too!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:03 schreef Felixa het volgende:
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Golden Circle!!!!!!!!!!!
Om aan mensen hier te verkopen die er misschien niet doorkomen!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom ga je dan toch meer bestellen
Voor de normale prijs?quote:Op donderdag 22 april 2010 09:05 schreef Felixa het volgende:
[..]
Om aan mensen hier te verkopen die er misschien niet doorkomen!
Moet ik hier nog iets pro-actiefs gaan doen?quote:Your order will be handled after we receive your payment. In the meantime the tickets remain reserved.
Nee, ze gaan het nu gewoon van je creditcard afschrijven.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Moet ik hier nog iets pro-actiefs gaan doen?
Top: no worries there!quote:Op donderdag 22 april 2010 09:09 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nee, ze gaan het nu gewoon van je creditcard afschrijven.
Het wordt alleen een probleem voor mensen die niet genoeg saldo hebben.
Dan worden de kaarten gecanceld.
Als mijn order daadwerkelijk door is (ik geloof het pas als het in mijn orderstatus staat en ik een mail heb ontvangen!) dan heb ik een Golden Circle over.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:15 schreef happynjitram het volgende:
Pfff,wat een klotezooi ook. Had me van te voren aangemeld. Dus geef net mijn username en password op. Kies de goldencircle tickets en krijg dan na een paar minuten een foutmelding dat die gegevens niet goed zijn. Dus ik probeer het nogmaals alleen dan met een nieuwe aanmelding. Blijkt mijn e-mailadrs al in gebruik te zijn op hun site.. Weer de inloggegevens ingevuld en toen deed hij het wel.. Alleen de golden circle tickets uitverkocht..-_-
Toevallig iemand die er meer heeft besteld en er 3 of 4 kan missen?
Hmmm ok.. Wil heel graag met een vriend gaan..quote:Op donderdag 22 april 2010 09:19 schreef Felixa het volgende:
[..]
Als mijn order daadwerkelijk door is (ik geloof het pas als het in mijn orderstatus staat en ik een mail heb ontvangen!) dan heb ik een Golden Circle over.
Ik had om mijn kansen te spreiden via drie computers elk twee kaarten besteld alleen gaf hij aan alle drie die orders hetzelfde ordernummer dus uiteindelijk had ik maar twee kaarten.![]()
quote:Op donderdag 22 april 2010 09:26 schreef thedeedster het volgende:![]()
![]()
![]()
Ik kwam zelf niet door die site heen, maar mijn neef gelukkig wel.
Kwestie van dom doorblijven duwen.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
Site is nu echt een drama: ik snap niet waarom ik er in een keer doorheen kwam. But glad I did.
Bij mij ook: status oranje.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:50 schreef Felixa het volgende:
Jaa! Ze staan nu in mijn ticketstatus!
Ik zie wel dat ze e-tickets gaan versturen, da's dan wel weer jammer...
Nou, ik heb een keer gehad dat de tickets per post aanvankelijk niet aankwamen. Is ook niet relaxt. Nu wil ik alles via de mail.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:50 schreef Felixa het volgende:
Jaa! Ze staan nu in mijn ticketstatus!
Ik zie wel dat ze e-tickets gaan versturen, da's dan wel weer jammer...
Ik ken dit. Ik heb zelf een prikbord met tickets ergens in een achterafkamertje. Vol met kaartjes van concerten en EK-voetbalwedstrijden.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:59 schreef Felixa het volgende:
Ik vind het jammere van e-tickets gewoon dat het geen mooie tickets zijn.
Vooral bij dit soort speciale dingen vind ik het leuk om een "echt" kaartje te hebben.
Door zulke lui gaat dat hele internetverkoop zo langzaam. Gewoon een nekschot geven en die Keje Molenaar erbij.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://www.ticketforsale.nl/ticketDetail/?concert=Prince&concertId=3634
Zijn dit nu de kaartjes die vanochtend voor 80 euro per stuk weg gingen? Ze durven wel dan.
Alleen de Golden Tickets uitverkocht?quote:
Altijd leuk om een bron erbij te hebben. Aldus....quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:55 schreef Cheater_07 het volgende:
Waarschijnlijk een nieuw album in juni!!
Het is makkelijk te bereiken met de auto (ongeveer 20km van de snelweg Antwerpen-Brussel). Maar na het concert zal het natuurlijk wel heel druk zijn en zal het even duren voor je weg kunt rijden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:14 schreef matthijst het volgende:
Is Werchter nog een beetje goed te bereiken vanuit NL?
Wat is handigst? Hotel in Leuven zoeken en dan met de trein ofzo?
Of gewoon met de auto erheen jakkeren?
Je schrijft in je advertentie dat het om zitplaatsen gaat maar dat klopt niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:15 schreef NeedNoUserName het volgende:
[TK] Drie kaartjes voor Prince 10 juli 2010: Golden Circle
Nee, daar word ik ook niet koud of warm van.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:18 schreef bloodymary het volgende:
De support act wordt Jamie Lidell. Mmmm niet echt bijzonder.
De humor:quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:18 schreef bloodymary het volgende:
Maar ik baal zo van Jamie Lidell,Van de week nog wat livewerk van op de radio gehoord, echt afschuwelijk.
Hier ook nog ff mn complimentenquote:Op maandag 7 juni 2010 23:15 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Mijn column naar aanleiding van Prince zijn verjaardag
http://frontpage.fok.nl/c(...)helden-1-prince.html
Kende je die niet?!? Schandequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hier ook nog ff mn complimenten![]()
En wat een gaaf filmpje er bij ook, kende ik nog niet, ik zat me toch een partij te genieten net
Ik ben wat dat betreft echt een waardeloze fan jaquote:
Nice! En dat filmpje ook jaquote:Op maandag 7 juni 2010 23:15 schreef Days-Of-Wild het volgende:
HULDE!quote:Op maandag 7 juni 2010 23:15 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Wat kut zeg.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:19 schreef Felixa het volgende:
Kan ik een van de posters hier nog blij maken met een Golden Circle ticket voor Werchter met korting? Heb er nog eentje over.
Heb werkelijk iedereen in mijn omgeving gevraagd maar veel mensen gaan net die dag op vakantie, ze vinden het wel leuk maar te ver rijden of ze vinden Prince vergane glorie.![]()
PM me maar bij interesse.
Alleen de Golden Circle tickets zijn uitverkocht op het moment. Ik denk ook niet dat het helemaal uitverkocht raakt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat kut zeg.
Tis nog steeds helemaal niet uitverkocht geloof ik he?
Ik wil nog steeds gaan maar ik heb een boel onverwachte kosten en ik wil alleen gaan als ik vervoer naar huis heb , en niemand die ik ken wil ook gaan
Deze is van The Beautiful Experiencequote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:03 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft echt een waardeloze fan ja![]()
Je krijgt ook leuke reacties he![]()
Ow ja, dankzij je username wil ik nu heel graag dat nr zien ergens, heb jij toevallig een leuk linkje?
Cool. Ik vind hem er altijd wel grappig uitzien met dergelijke petjes en mutsjes.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:25 schreef oh-oh het volgende:Dit had ik ook nog nooit gezien, wat een optreden zeg, en op sneakers
![]()
Ja en zo leuk casual en tussen de mensenquote:Op maandag 14 juni 2010 12:38 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Cool. Ik vind hem er altijd wel grappig uitzien met dergelijke petjes en mutsjes.
Oh dan moet ik ff zorgen dat Belgische vrienden die voor me kopenquote:Op donderdag 24 juni 2010 14:56 schreef warpozio het volgende:
In het nieuwsblad (BE) staat vandaag een reklame dat de nieuwe Prince CD op 10 juli bij de krant zit
OMG wat een bizar verhaalquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:51 schreef Felixa het volgende:
Hier het interview dat van de week in het Nieuwsblad stond (stukje naar beneden scrollen).
Erg leuk geschreven vind ik!
* Jaloers is *quote:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=652S6JD1&subsection=170quote:Nieuwe cd Prince gratis bij Nieuwsblad
BRUSSEL - De nieuwe cd van Prince zit op zaterdag 10 juli, de dag van zijn optreden in Werchter, gratis bij onze zusterkranten Het Nieuwsblad en De Gentenaar.
Van onze redacteur
De splinternieuwe cd van Prince, 20TEN, zit op 10 juli gratis bij de kranten Het Nieuwsblad en De Gentenaar. Die avond speelt de Amerikaanse poplegende in Werchter.
Het is niet de eerste keer dat Prince zo'n stunt uithaalt. In 2007, toen hij 21 uitverkochte concerten speelde in de Londense O2 Arena, gaf hij zijn cd Planet earth weg met de Britse krant The Mail On Sunday. Ook toen was de plaat niet in de platenwinkel te koop.
Het was de eerste keer dat een artiest op die manier nieuw werk uitbracht. Dat veroorzaakte veel controverse binnen de muziekindustrie, maar drie miljoen Britten repten zich naar een krantenwinkel om een exemplaar van Planet earth te bemachtigen.
Drie jaar later zet Prince de actie nog groter op. Behalve Het Nieuwsblad en De Gentenaar zullen nog andere Europese kranten en tijdschriften in juli het schijfje met negen nieuwe nummers (en één verborgen track) bevatten.
Het Nieuwsblad mocht de nieuwe cd al beluisteren tijdens een exclusief interview in de Paisley Park-studio's begin deze maand. 20TEN toont een Prince die graag knipoogt naar zijn roemrijke verleden. ‘Ik heb enkele instrumenten die ik gebruikte ten tijde van mijn platen Controversy en 1999 opnieuw uit mijn kelder gehaald.'
Op de vraag waarom hij verkiest om zijn nieuwe muziek via kranten te verspreiden, bleef hij veeleer vaag. Zijn afschuw van platenfirma's en platencontracten is bekend. ‘Waarom zou je het in 2010 nog via een grote platenfirma proberen?', vertelde hij in Minneapolis. ‘Je kunt het allemaal zelf doen. Daarom geef ik mijn muziek via de krant weg. God is een genereus, liefhebbend en vrijgevig iemand. Doe zoals God, staat het geschreven. Mogelijkheden genoeg.'
Onlangs sloot Prince de website waarlangs hij zijn jongste cd Lotusflow3r verkocht. ‘Het internet is voorbij. Herinner je je nog dat MTV hip was? En dat er toen een moment kwam dat MTV ineens passé was? Zo is het met het internet ook. Waarom zou ik mijn nieuwe muziek nog aan iTunes geven? Ze weigeren om er mij een voorschot voor te betalen.'
Prince wordt alom geherwaardeerd. Zo kreeg hij zondagavond een trofee voor zijn hele carrière tijdens de BET Awards, de prijzen van het televisienetwerk Black Entertainment Television.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=652S6JD1&subsection=170
Verborgen track op een cdquote:Behalve Het Nieuwsblad en De Gentenaar zullen nog andere Europese kranten en tijdschriften in juli het schijfje met negen nieuwe nummers (en één verborgen track) bevatten.
quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:14 schreef oh-oh het volgende:
Lord oh lord, tis ook wel echt een van zn allerbeste nummers.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog net iets overtuigender vind als ie m zelf doet hoor, maar zijn reactie is geweldig.
Is Alicia daar nu zwanger?
quote:
Niets is zo charmant als Alicia Keys. Alicia Keys + zwanger + Adore zingen is pure schoonheid eerste klas.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat ziet dr niet zo charming uit om dan zo wulps over je piano te kruipen
Hij is in principe verkocht, ik wacht alleen nog op de betaling.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:19 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik moet er bijna van huilen, ik ga denk ik gewoon een kaartje voor mijn beste vriendin kopen in de hoop dat ze dan wil rijden ....
Felixa, had jij je kaartje nog over?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:52 schreef devl1nsect het volgende:
BET Awards van vorige week met Adore beste cover ooit en let op reactie van Prince:
HD versie:
Nog een versie mocht de HD van youtube verdwenen zijn ivm rechten:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:11 schreef devl1nsect het volgende:
Patti Labelle! Wat doe je met Purple Rain? Afschuwelijk
Esperanza Spalding. Wat een stem. En bassen tegelijk. Kippevel moment, vooral weer door de reactie van Prince. Spalding, ff wat meer van opzoeken.
Bedankt voor het posten
Janelle Monae cover Lets Go Crazy BET Awards (check haar solo werk / optreden, echt te gek)
quote:
Oei. Stel je voor dat Prince volgende week ook nog even bij Stevie Wonder aansluit op North Sea Jazz (waar ik ook ben)....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
Dan schiet ik mezelf echt verrot aangezien ik alleen vrijdag op North Sea Jazz te vinden ben.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oei. Stel je voor dat Prince volgende week ook nog even bij Stevie Wonder aansluit op North Sea Jazz (waar ik ook ben)....
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:58 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Dan schiet ik mezelf echt verrot aangezien ik alleen vrijdag op North Sea Jazz te vinden ben.![]()
Ik vind het al heel kut dat ik Stevie Wonder niet kan zien.
Hij wil niet dat een consument het via internet kan kopen. Hij heeft het niet over de CD rippen etc.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.
Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.
Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.
'Internet zal verdwijnen'
“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant
“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”
Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.
Ik moest lachenquote:Op maandag 5 juli 2010 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.
Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.
Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.
'Internet zal verdwijnen'
“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant
“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”
Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.
Het duurde al zo lang voordat die grap gemaakt werd.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
Yepquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef oh-oh het volgende:
Ze zeggen net op de radio dat ie wel bij Stevie in Parijs mee ging doen ieg.
Andere versie van dat nummer (ook in London 2007) staal tijden als meest afgespeelde in mijn iTunes-lijst.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:41 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Wel gehoord, maar deze had ik nog niet gezien. Prince & Amy Winehouse, 2007
http://www.dailymotion.co(...)love-is-a-losi_music
bronquote:Organisator Live Nation verwacht 40.000 mensen voor het concert van Prince zaterdagavond 10 juli op de festivalweide van Werchter.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Andere versie van dat nummer (ook in London 2007) staal tijden als meest afgespeelde in mijn iTunes-lijst.
Die gitaarsolo die Prince daar speelt is onmogelijk mooi.
Net geluisterd. Eerste indruk zeer positief. Zelfs de ballads zijn te pruimen (ITT de ballads bij MPLsound). Veel synths, redelijk vowassen geluid (is wel eens anders geweest) en hij zingt veel in de lagere regionen. Maar na een luisterbeurt is het moeilijk om al een fatsoenlijke reactie te schrijven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:12 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Iemand 20ten al gehoord?
Het eerste nummer "Compassion" is net Play In The Sunshine maar dan met een andere tekst een wat 1999-achtige loopjes en geluidjes.
Nummer twee, "Beginning Endlessly" klinkt ook enigszins bekend. Het klopt wel wat hij zei dat het meer teruggrijpt naar wat hij vroeger deed 1999-Purple Rain. De sound is typisch old school Prince. De overige tracks heb ik nog niet gehoord.
Volgens mij is Esperanza Spalding zijn vriendinnetje nu. Het gerucht ging toen dat hij iets had met die dame die met hem danste in 3121 en dat daardoor zijn huwelijk stukliep. Volgens mij is Esperanza Spalding die dame, temeer omdat er bij Lotusflower ook een cd van haar zitquote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:27 schreef krioro het volgende:
Het bespreken van manieren om illegaal materiaal te verkrijgen is niet toegestaan op FOK! Het aanbieden al helemaal niet. Posts aangepast/verwijderd dus, en bij dezen een vriendelijke waarschuwing.
Bij Lotusflower zit een cd van Bria Valente,en niet van Esperanza.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:13 schreef Shamsin het volgende:
[..]
Volgens mij is Esperanza Spalding zijn vriendinnetje nu. Het gerucht ging toen dat hij iets had met die dame die met hem danste in 3121 en dat daardoor zijn huwelijk stukliep. Volgens mij is Esperanza Spalding die dame, temeer omdat er bij Lotusflower ook een cd van haar zit
Ik ben er ook vanavond, Golden Circel, ben heel blij te lezen hoe en wat hier vanavond, de info is erg schaars op internet. Dus aparte ingangen voor de Golden Circel, heel fijn
Yup, zou eerst pas om 22:15 uur beginnen. Verstandig om iets te vervroegen. Lijkt er nu droog te zijnquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:54 schreef oh-oh het volgende:
Hijs al bezig, ik hoorde net Little Red Corvette over de foon !
Volgens mij is hij vervroegd dus, gelukkig maar..
Ik moest al denken aan de Kuip in 88 of zo, totaal verregende show toen.
quote:Het gerucht gaat dat Prince TOCH bij Stevie Wonder op gaat treden. Er staan teveel versterkers achter e.a. toestanden #northseajazz #nsj
Ben nu eindelijk terug in Mokum. Prince en Larry (!!!) waren top. Maar bij die andere voorprogramma's hield ik mijn hart vast met betreking tot het geluid. Wat een waardeloze drum mix.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:27 schreef Felixa het volgende:
Gisteren heel veel Nederlanders in de Golden Circle!
Ook Duits om me heen gehoord en Engels.
Mooiste moment vond ik (echt heel cheesy maar ok!) toen het na een minuut of 20 begon te regenen, Prince zijn band een seintje gaf en Purple Rain snel werd ingezet.
De paarse lampen op de neerkletterende regen, het publiek dat (deels gehuld in paarse poncho's van de sponsoren) luidkeels meezong in de dus letterlijk paarse regen... ik moest toch door de regendruppels even een traantje wegpinken.![]()
Heb de hele avond erg genoten van het optreden, al is het dan tot op de seconde geregisseerd - Prince is en blijft een rasentertainer. Het publiek vond ik ook erg enthousiast, bijna iedereen danste en sprong mee.
Hij begon al om 21.30 en heeft ruim 2 uur gespeeld (nou ja, zonder de pauzes tussen de toegiften dan).
Wel jammer dat Sheila E er niet was, die was er de afgelopen shows wel bij.
Vanavond wordt er een samenvatting uitgezonden op NED 3 en daarna op uitzendinggemist terug te kijken.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/MrsEkdom/status/18269892668
[..]
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vanavond wordt er een samenvatting uitgezonden op NED 3 en daarna op uitzendinggemist terug te kijken..
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, eerst deel van erg prima, maar vijf of zes keer terugkomen en dan elke keer een liedje uitkauwen met je band (wtf, een harmonica speler?) deed mij niks.
Ik ben bij betere Prince concerten geweest. Met beter weer, ook.
omg dat zou echt gruwelijk zijn. Alleen echt kut dat het net vandaag is. Hopelijk zetten ze het iig een tijdje op ug...quote:Op zondag 11 juli 2010 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/MrsEkdom/status/18269892668
[..]
Maar toen stonden we binnen en hadden we een gave afterparty in Tivoli.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:56 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Doet me denken aan '98 in Utrecxht. Na een half uur of zo begon hij al te zeuren "we got to stop, we got a curfew." Beetje irritant dat.
MJ zong zelf natuurlijk ook niks zelfquote:Op zondag 11 juli 2010 16:36 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat bij de meeste covers hij zelf zingt, maar Le Freak en nummer van Jackson, Michael of zijn zus janet, die zingt hij niet. Die doen altijd de zangeressen.
Klopt, foute bewoording van me, het gaat eigenlijk om directe links naar up-/downloads en links naar onofficiële downloads. Idd niet helemaal illegaal in Nederland, maar wel in strijd met de FOK! policy. Dank voor de aandacht.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:57 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Helemaal begrepen. Niet aan gedacht, zal er rekening mee houden.
Overigens, bootlegs zijn in Nederland niet illegaal en downloaden ook niet. Het aanbieden ervan, dat wel.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:27 schreef Felixa het volgende:
Mooiste moment vond ik (echt heel cheesy maar ok!) toen het na een minuut of 20 begon te regenen, Prince zijn band een seintje gaf en Purple Rain snel werd ingezet.
De paarse lampen op de neerkletterende regen, het publiek dat (deels gehuld in paarse poncho's van de sponsoren) luidkeels meezong in de dus letterlijk paarse regen... ik moest toch door de regendruppels even een traantje wegpinken.![]()
Oh Yeah!quote:Op zondag 11 juli 2010 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maar toen stonden we binnen en hadden we een gave afterparty in Tivoli.![]()
quote:Maar goed, ik stond sinds een tijd weer 's erg dichtbij dit keer (metertje of vijf rechts van het midden, tegen het hek aan) en de controle die de kerel over zijn band heeft is natuurlijk fenomenaal. Een knikje hier, een vingertje daar en de band volgt.
quote:PRINCE OP HET PODIUM NOG ALTIJD THE BOSS :: 12-7-2010
Ooit was Prince de meest briljante en vernieuwende muzikant van zijn tijd, vandaag de dag maakt hij matige platen en verklaart hij het internet dood. Eén ding is nooit veranderd: op zijn 52e is hij nog dezelfde rasperformer als op zijn 25e. Stem, spel, energie en bezieling zijn net zo indrukwekkend als een kwart eeuw geleden. Prince doet niet moeilijk in Werchter en geeft 35.000 fans wat ze willen: een zinderende greatest hits show met de nadruk op funk. Het moment: Purple Rain wordt ingezet en de regen komt met bakken uit de hemel.
Het deert de aanwezigen allerminst, tijdens het ideale voorprogramma van Larry Graham (64) trekt de eerste stortbui al over Werchter. De legendarische bassist van Sly & The Family Stone maakt er een prachtig funk- en discofestijn van vol klassiekers van Sly Stone en zijn eigen Graham Central Station. Hij is een van de inspiratoren van de hoofdact vanavond, en zal ook bij Prince een flink stuk meespelen.
‘Dearly beloved’, klinkt het om 21.30 uit de mond van de grote kleine man uit Minneapolis. Let’s Go Crazy, Delirious en 1999 is het fantastische openingssalvo dat gelijk duidelijk maakt dat Prince op het podium nog altijd buitencategorie is. Hij draagt een wit hemd met de cover van zijn nieuwe album 20Ten erop, maar speelt er nauwelijks iets van. Driekwart van het repertoire vanavond komt uit zijn gouden tijd, de eighties. Door de uitvoeringen en medleyvorm klinken de songs nog even fris en geïnspireerd als toen ze gemaakt werden. Controversy wordt samen met Housequake in de blender gegooid, Kiss krijgt een opfrisbeurt en er komen flarden covers voorbij, waaronder Shake Your Body Down To The Ground van The Jacksons. Prince heeft zijn altijd sterke band goed onder controle en loodst de muzikanten met speels gemak door gejamde stukken heen. Maar het is wel ‘all eyes on me’ natuurlijk. Prince laat zich aanbidden en heerst op de gitaar, als zanger en zeker ook als danser.
In het hart van de show gaat het tempo wat omlaag en mag de kale achtergrondzangeres Shelby J een gospel ten gehore brengen, waarna een fraaie uitvoering volgt van Nothing Compares 2 U. In de finale stapt Larry Graham voor de tweede keer het podium op voor een schitterende Sly & The Family Stone medley met onder meer Everyday People en Dance To The Music. Na anderhalf uur houdt Prince het voor gezien, om nog voor vier toegiften terug te keren. De eerste is gelijk de beste: een gortdroge uitvoering van Forever In My Life. Daarna wordt het spelletje van uitzwaaien en weer terugkomen wat langdradig. De kracht van Prince vanavond is ook de vaart van het concert, de ene na de andere funky klassieker die je om de oren vliegt. Na Partyman en Musicology is het toch echt gedaan en zal niemand zich bekocht voelen. We zagen een nog altijd unieke performer in topvorm aan het werk met muziek in elke porie van zijn lichaam. Om dat te onderstrepen volgt er die nacht – net als vroeger - nog een geheime aftershow van Prince en Larry Graham in het Brusselse Viage. Maar helaas, dat hoort ondergetekende pas de volgende dag.
Door John Denekamp / Foto: Eveline Mos
Gezien: 10 juli 2010, Werchter Boutique, Werchter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |