quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Andere versie van dat nummer (ook in London 2007) staal tijden als meest afgespeelde in mijn iTunes-lijst.
Die gitaarsolo die Prince daar speelt is onmogelijk mooi.
Net geluisterd. Eerste indruk zeer positief. Zelfs de ballads zijn te pruimen (ITT de ballads bij MPLsound). Veel synths, redelijk vowassen geluid (is wel eens anders geweest) en hij zingt veel in de lagere regionen. Maar na een luisterbeurt is het moeilijk om al een fatsoenlijke reactie te schrijven.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:12 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Iemand 20ten al gehoord?
Het eerste nummer "Compassion" is net Play In The Sunshine maar dan met een andere tekst een wat 1999-achtige loopjes en geluidjes.
Nummer twee, "Beginning Endlessly" klinkt ook enigszins bekend. Het klopt wel wat hij zei dat het meer teruggrijpt naar wat hij vroeger deed 1999-Purple Rain. De sound is typisch old school Prince. De overige tracks heb ik nog niet gehoord.
Volgens mij is Esperanza Spalding zijn vriendinnetje nu. Het gerucht ging toen dat hij iets had met die dame die met hem danste in 3121 en dat daardoor zijn huwelijk stukliep. Volgens mij is Esperanza Spalding die dame, temeer omdat er bij Lotusflower ook een cd van haar zitquote:
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:27 schreef krioro het volgende:
Het bespreken van manieren om illegaal materiaal te verkrijgen is niet toegestaan op FOK! Het aanbieden al helemaal niet. Posts aangepast/verwijderd dus, en bij dezen een vriendelijke waarschuwing.
Bij Lotusflower zit een cd van Bria Valente,en niet van Esperanza.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:13 schreef Shamsin het volgende:
[..]
Volgens mij is Esperanza Spalding zijn vriendinnetje nu. Het gerucht ging toen dat hij iets had met die dame die met hem danste in 3121 en dat daardoor zijn huwelijk stukliep. Volgens mij is Esperanza Spalding die dame, temeer omdat er bij Lotusflower ook een cd van haar zit
Ik ben er ook vanavond, Golden Circel, ben heel blij te lezen hoe en wat hier vanavond, de info is erg schaars op internet. Dus aparte ingangen voor de Golden Circel, heel fijn
Yup, zou eerst pas om 22:15 uur beginnen. Verstandig om iets te vervroegen. Lijkt er nu droog te zijnquote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:54 schreef oh-oh het volgende:
Hijs al bezig, ik hoorde net Little Red Corvette over de foon !
Volgens mij is hij vervroegd dus, gelukkig maar..
Ik moest al denken aan de Kuip in 88 of zo, totaal verregende show toen.
quote:Het gerucht gaat dat Prince TOCH bij Stevie Wonder op gaat treden. Er staan teveel versterkers achter e.a. toestanden #northseajazz #nsj
Ben nu eindelijk terug in Mokum. Prince en Larry (!!!) waren top. Maar bij die andere voorprogramma's hield ik mijn hart vast met betreking tot het geluid. Wat een waardeloze drum mix.quote:Op zondag 11 juli 2010 14:27 schreef Felixa het volgende:
Gisteren heel veel Nederlanders in de Golden Circle!
Ook Duits om me heen gehoord en Engels.
Mooiste moment vond ik (echt heel cheesy maar ok!) toen het na een minuut of 20 begon te regenen, Prince zijn band een seintje gaf en Purple Rain snel werd ingezet.
De paarse lampen op de neerkletterende regen, het publiek dat (deels gehuld in paarse poncho's van de sponsoren) luidkeels meezong in de dus letterlijk paarse regen... ik moest toch door de regendruppels even een traantje wegpinken.![]()
Heb de hele avond erg genoten van het optreden, al is het dan tot op de seconde geregisseerd - Prince is en blijft een rasentertainer. Het publiek vond ik ook erg enthousiast, bijna iedereen danste en sprong mee.
Hij begon al om 21.30 en heeft ruim 2 uur gespeeld (nou ja, zonder de pauzes tussen de toegiften dan).
Wel jammer dat Sheila E er niet was, die was er de afgelopen shows wel bij.
Vanavond wordt er een samenvatting uitgezonden op NED 3 en daarna op uitzendinggemist terug te kijken.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/MrsEkdom/status/18269892668
[..]
quote:Op zondag 11 juli 2010 15:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vanavond wordt er een samenvatting uitgezonden op NED 3 en daarna op uitzendinggemist terug te kijken..
quote:Op zondag 11 juli 2010 12:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja, eerst deel van erg prima, maar vijf of zes keer terugkomen en dan elke keer een liedje uitkauwen met je band (wtf, een harmonica speler?) deed mij niks.
Ik ben bij betere Prince concerten geweest. Met beter weer, ook.
omg dat zou echt gruwelijk zijn. Alleen echt kut dat het net vandaag is. Hopelijk zetten ze het iig een tijdje op ug...quote:Op zondag 11 juli 2010 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/MrsEkdom/status/18269892668
[..]
Maar toen stonden we binnen en hadden we een gave afterparty in Tivoli.quote:Op zondag 11 juli 2010 15:56 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Doet me denken aan '98 in Utrecxht. Na een half uur of zo begon hij al te zeuren "we got to stop, we got a curfew." Beetje irritant dat.
MJ zong zelf natuurlijk ook niks zelfquote:Op zondag 11 juli 2010 16:36 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat bij de meeste covers hij zelf zingt, maar Le Freak en nummer van Jackson, Michael of zijn zus janet, die zingt hij niet. Die doen altijd de zangeressen.
Klopt, foute bewoording van me, het gaat eigenlijk om directe links naar up-/downloads en links naar onofficiële downloads. Idd niet helemaal illegaal in Nederland, maar wel in strijd met de FOK! policy. Dank voor de aandacht.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:57 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Helemaal begrepen. Niet aan gedacht, zal er rekening mee houden.
Overigens, bootlegs zijn in Nederland niet illegaal en downloaden ook niet. Het aanbieden ervan, dat wel.
quote:Op zondag 11 juli 2010 14:27 schreef Felixa het volgende:
Mooiste moment vond ik (echt heel cheesy maar ok!) toen het na een minuut of 20 begon te regenen, Prince zijn band een seintje gaf en Purple Rain snel werd ingezet.
De paarse lampen op de neerkletterende regen, het publiek dat (deels gehuld in paarse poncho's van de sponsoren) luidkeels meezong in de dus letterlijk paarse regen... ik moest toch door de regendruppels even een traantje wegpinken.![]()
Oh Yeah!quote:Op zondag 11 juli 2010 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maar toen stonden we binnen en hadden we een gave afterparty in Tivoli.![]()
quote:Maar goed, ik stond sinds een tijd weer 's erg dichtbij dit keer (metertje of vijf rechts van het midden, tegen het hek aan) en de controle die de kerel over zijn band heeft is natuurlijk fenomenaal. Een knikje hier, een vingertje daar en de band volgt.
quote:PRINCE OP HET PODIUM NOG ALTIJD THE BOSS :: 12-7-2010
Ooit was Prince de meest briljante en vernieuwende muzikant van zijn tijd, vandaag de dag maakt hij matige platen en verklaart hij het internet dood. Eén ding is nooit veranderd: op zijn 52e is hij nog dezelfde rasperformer als op zijn 25e. Stem, spel, energie en bezieling zijn net zo indrukwekkend als een kwart eeuw geleden. Prince doet niet moeilijk in Werchter en geeft 35.000 fans wat ze willen: een zinderende greatest hits show met de nadruk op funk. Het moment: Purple Rain wordt ingezet en de regen komt met bakken uit de hemel.
Het deert de aanwezigen allerminst, tijdens het ideale voorprogramma van Larry Graham (64) trekt de eerste stortbui al over Werchter. De legendarische bassist van Sly & The Family Stone maakt er een prachtig funk- en discofestijn van vol klassiekers van Sly Stone en zijn eigen Graham Central Station. Hij is een van de inspiratoren van de hoofdact vanavond, en zal ook bij Prince een flink stuk meespelen.
‘Dearly beloved’, klinkt het om 21.30 uit de mond van de grote kleine man uit Minneapolis. Let’s Go Crazy, Delirious en 1999 is het fantastische openingssalvo dat gelijk duidelijk maakt dat Prince op het podium nog altijd buitencategorie is. Hij draagt een wit hemd met de cover van zijn nieuwe album 20Ten erop, maar speelt er nauwelijks iets van. Driekwart van het repertoire vanavond komt uit zijn gouden tijd, de eighties. Door de uitvoeringen en medleyvorm klinken de songs nog even fris en geïnspireerd als toen ze gemaakt werden. Controversy wordt samen met Housequake in de blender gegooid, Kiss krijgt een opfrisbeurt en er komen flarden covers voorbij, waaronder Shake Your Body Down To The Ground van The Jacksons. Prince heeft zijn altijd sterke band goed onder controle en loodst de muzikanten met speels gemak door gejamde stukken heen. Maar het is wel ‘all eyes on me’ natuurlijk. Prince laat zich aanbidden en heerst op de gitaar, als zanger en zeker ook als danser.
In het hart van de show gaat het tempo wat omlaag en mag de kale achtergrondzangeres Shelby J een gospel ten gehore brengen, waarna een fraaie uitvoering volgt van Nothing Compares 2 U. In de finale stapt Larry Graham voor de tweede keer het podium op voor een schitterende Sly & The Family Stone medley met onder meer Everyday People en Dance To The Music. Na anderhalf uur houdt Prince het voor gezien, om nog voor vier toegiften terug te keren. De eerste is gelijk de beste: een gortdroge uitvoering van Forever In My Life. Daarna wordt het spelletje van uitzwaaien en weer terugkomen wat langdradig. De kracht van Prince vanavond is ook de vaart van het concert, de ene na de andere funky klassieker die je om de oren vliegt. Na Partyman en Musicology is het toch echt gedaan en zal niemand zich bekocht voelen. We zagen een nog altijd unieke performer in topvorm aan het werk met muziek in elke porie van zijn lichaam. Om dat te onderstrepen volgt er die nacht – net als vroeger - nog een geheime aftershow van Prince en Larry Graham in het Brusselse Viage. Maar helaas, dat hoort ondergetekende pas de volgende dag.
Door John Denekamp / Foto: Eveline Mos
Gezien: 10 juli 2010, Werchter Boutique, Werchter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |