OMG wat een bizar verhaalquote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:51 schreef Felixa het volgende:
Hier het interview dat van de week in het Nieuwsblad stond (stukje naar beneden scrollen).
Erg leuk geschreven vind ik!
* Jaloers is *quote:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=652S6JD1&subsection=170quote:Nieuwe cd Prince gratis bij Nieuwsblad
BRUSSEL - De nieuwe cd van Prince zit op zaterdag 10 juli, de dag van zijn optreden in Werchter, gratis bij onze zusterkranten Het Nieuwsblad en De Gentenaar.
Van onze redacteur
De splinternieuwe cd van Prince, 20TEN, zit op 10 juli gratis bij de kranten Het Nieuwsblad en De Gentenaar. Die avond speelt de Amerikaanse poplegende in Werchter.
Het is niet de eerste keer dat Prince zo'n stunt uithaalt. In 2007, toen hij 21 uitverkochte concerten speelde in de Londense O2 Arena, gaf hij zijn cd Planet earth weg met de Britse krant The Mail On Sunday. Ook toen was de plaat niet in de platenwinkel te koop.
Het was de eerste keer dat een artiest op die manier nieuw werk uitbracht. Dat veroorzaakte veel controverse binnen de muziekindustrie, maar drie miljoen Britten repten zich naar een krantenwinkel om een exemplaar van Planet earth te bemachtigen.
Drie jaar later zet Prince de actie nog groter op. Behalve Het Nieuwsblad en De Gentenaar zullen nog andere Europese kranten en tijdschriften in juli het schijfje met negen nieuwe nummers (en één verborgen track) bevatten.
Het Nieuwsblad mocht de nieuwe cd al beluisteren tijdens een exclusief interview in de Paisley Park-studio's begin deze maand. 20TEN toont een Prince die graag knipoogt naar zijn roemrijke verleden. ‘Ik heb enkele instrumenten die ik gebruikte ten tijde van mijn platen Controversy en 1999 opnieuw uit mijn kelder gehaald.'
Op de vraag waarom hij verkiest om zijn nieuwe muziek via kranten te verspreiden, bleef hij veeleer vaag. Zijn afschuw van platenfirma's en platencontracten is bekend. ‘Waarom zou je het in 2010 nog via een grote platenfirma proberen?', vertelde hij in Minneapolis. ‘Je kunt het allemaal zelf doen. Daarom geef ik mijn muziek via de krant weg. God is een genereus, liefhebbend en vrijgevig iemand. Doe zoals God, staat het geschreven. Mogelijkheden genoeg.'
Onlangs sloot Prince de website waarlangs hij zijn jongste cd Lotusflow3r verkocht. ‘Het internet is voorbij. Herinner je je nog dat MTV hip was? En dat er toen een moment kwam dat MTV ineens passé was? Zo is het met het internet ook. Waarom zou ik mijn nieuwe muziek nog aan iTunes geven? Ze weigeren om er mij een voorschot voor te betalen.'
Prince wordt alom geherwaardeerd. Zo kreeg hij zondagavond een trofee voor zijn hele carrière tijdens de BET Awards, de prijzen van het televisienetwerk Black Entertainment Television.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:04 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=652S6JD1&subsection=170
Verborgen track op een cdquote:Behalve Het Nieuwsblad en De Gentenaar zullen nog andere Europese kranten en tijdschriften in juli het schijfje met negen nieuwe nummers (en één verborgen track) bevatten.
quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:14 schreef oh-oh het volgende:
Lord oh lord, tis ook wel echt een van zn allerbeste nummers.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog net iets overtuigender vind als ie m zelf doet hoor, maar zijn reactie is geweldig.
Is Alicia daar nu zwanger?
quote:
Niets is zo charmant als Alicia Keys. Alicia Keys + zwanger + Adore zingen is pure schoonheid eerste klas.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat ziet dr niet zo charming uit om dan zo wulps over je piano te kruipen
Hij is in principe verkocht, ik wacht alleen nog op de betaling.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:19 schreef oh-oh het volgende:
Oh ik moet er bijna van huilen, ik ga denk ik gewoon een kaartje voor mijn beste vriendin kopen in de hoop dat ze dan wil rijden ....
Felixa, had jij je kaartje nog over?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:52 schreef devl1nsect het volgende:
BET Awards van vorige week met Adore beste cover ooit en let op reactie van Prince:
HD versie:
Nog een versie mocht de HD van youtube verdwenen zijn ivm rechten:
quote:Op woensdag 30 juni 2010 17:11 schreef devl1nsect het volgende:
Patti Labelle! Wat doe je met Purple Rain? Afschuwelijk
Esperanza Spalding. Wat een stem. En bassen tegelijk. Kippevel moment, vooral weer door de reactie van Prince. Spalding, ff wat meer van opzoeken.
Bedankt voor het posten
Janelle Monae cover Lets Go Crazy BET Awards (check haar solo werk / optreden, echt te gek)
quote:
Oei. Stel je voor dat Prince volgende week ook nog even bij Stevie Wonder aansluit op North Sea Jazz (waar ik ook ben)....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
Dan schiet ik mezelf echt verrot aangezien ik alleen vrijdag op North Sea Jazz te vinden ben.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oei. Stel je voor dat Prince volgende week ook nog even bij Stevie Wonder aansluit op North Sea Jazz (waar ik ook ben)....
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:58 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Dan schiet ik mezelf echt verrot aangezien ik alleen vrijdag op North Sea Jazz te vinden ben.![]()
Ik vind het al heel kut dat ik Stevie Wonder niet kan zien.
Hij wil niet dat een consument het via internet kan kopen. Hij heeft het niet over de CD rippen etc.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.
Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.
Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.
'Internet zal verdwijnen'
“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant
“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”
Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.
Ik moest lachenquote:Op maandag 5 juli 2010 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef DrDentz het volgende:
Nieuwe album Prince niet te downloaden
Uitgegeven: 5 juli 2010 15:50
Laatst gewijzigd: 5 juli 2010 15:50
AMSTERDAM – Het komende album van Prince zal nergens op internet verkrijgbaar zijn. De zanger wil niet dat consumenten zijn muziek kunnen downloaden. Wel geeft hij zijn album gratis aan lezers van de Britse krant The Mirror.
Dat schrijft de Britse krant maandag aan de hand van een interview met de zanger.
Prince is al langer bezig met een strijd tegen internet. Zo heeft hij zijn officiële site uit de lucht gehaald en heeft hij YouTube en iTunes verboden zijn muziek aan te bieden.
'Internet zal verdwijnen'
“Ik snap niet waarom ik mijn muziek aan iTunes of wie dan ook zou moeten geven. Ze willen me niet van te voren betalen en worden boos als ze het niet kunnen krijgen”, aldus Prince in het interview met de krant
“Het tijdperk van internet is voorbij. Het is net als MTV: ooit was het hip, maar plotseling werd het ouderwets”, gaat de zanger verder. Bovendien vindt Prince dat internet slecht voor je is. “Computer en digitale gadgets stoppen je hoofd vol met cijfers; dat kan nooit goed voor je zijn.”
Beetje 'n onrealistisch plan. Zo'n album wordt geript en alsnog op internet gepleurd.
Het duurde al zo lang voordat die grap gemaakt werd.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Wees gerust: hij ziet jou ook niet.
Yepquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef oh-oh het volgende:
Ze zeggen net op de radio dat ie wel bij Stevie in Parijs mee ging doen ieg.
Andere versie van dat nummer (ook in London 2007) staal tijden als meest afgespeelde in mijn iTunes-lijst.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:41 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Wel gehoord, maar deze had ik nog niet gezien. Prince & Amy Winehouse, 2007
http://www.dailymotion.co(...)love-is-a-losi_music
bronquote:Organisator Live Nation verwacht 40.000 mensen voor het concert van Prince zaterdagavond 10 juli op de festivalweide van Werchter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |