...quote:Op zondag 21 februari 2010 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/van(...)oek/?zoekwoord=wezen
[..]
Is ze lesbisch?quote:Op zondag 21 februari 2010 21:09 schreef PalmRoyale het volgende:
M'n vriendin kan zich op dit moment in geen van de partijen vinden en gaat deze keer op de PvdD stemmen omdat ze Marianna Thieme een lekker ding vindt![]()
Nee, bi-seksueel. Als ze lesbisch zou zijn dan zou ze geen relatie met mij -een man- hebbenquote:Op zondag 21 februari 2010 21:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Is ze lesbisch?
Misschien zat ze nog in de kast.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:54 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nee, bi-seksueel. Als ze lesbisch zou zijn dan zou ze geen relatie met mij -een man- hebben
Dat is Nederlands.quote:
Het mag dus gewoon. Zal mij overigens een zorg wezen wat jij daar van vindt.quote:Vraag
Mag wezen in plaats van zijn worden gebruikt in een zin als Piet zal wel weer te laat wezen?
Antwoord
Ja. Het is gewoon in de spreektaal, maar minder gebruikelijk in de schrijftaal.
Toelichting
Wezen is een vorm van het werkwoord zijn die alleen in de onbepaalde en de gebiedende wijs voorkomt. In de onbepaalde wijs kan het in bepaalde gevallen in plaats van de vorm zijn worden gebruikt:
(1) Ik ben benieuwd hoe het zal zijn/wezen.
(2) (Dat) kan wel zijn/wezen, maar daar heb ik niets mee te maken.
(3) Hij mag er zijn/wezen.
In sommige min of meer vaste uitdrukkingen is het niet goed mogelijk zijn in plaats van wezen te gebruiken.
(4) Het mag wezen hoe het wil, ik ben het er niet mee eens.
(5) Laten we wel wezen.
(6) Het zal je kind maar wezen.
Wat een fijne schoolmeesterpost.quote:Op zondag 21 februari 2010 06:18 schreef Iago het volgende:
[..]
En toch is net zo onlogisch om bij voorbaat vergelijkingen met nazi-Duitsland te verwerpen als op welk ander onderwerp bevooroordeeld te zijn. Het is belachelijk om jezelf te beperken door voor jezelf (en de samenleving) te bepalen dat van zo'n belangrijke periode in de westerse geschiedenis niet geleerd hoeft te worden m.b.t. de huidige politieke situatie, omdat je "er niets van moet hebben". Als zoveel mensen op een serieuze toon deze uitspraken doen, dan zouden juist PVV-stemmers dit toch serieus moeten onderzoeken, aangezien ze zelf hun politieke tegenstanders verwijten dat deze de stem van grote groepen mensen categorisch negeren/ontkennen. (Zoals Fortuyn en Verdonk hun tegenstanders dit ook altijd verweten.)
Als het wel logisch zou zijn om dit soort vergelijkingen of uitspraken bij voorbaat te verwerpen betekent dat, dat je suggereert dat je er al uitputtend over na zou hebben gedacht. (D.w.z. alle overeenkomsten en verschillen op alle niveau's in kaart hebt gebracht).
Dit zou juist tegenstrijdig zijn met de trend om te denken de discussie te kunnen winnen met het quoten van Godwin op het moment dat alleen iemand maar een woord opvoert uit wat gemeengoed is geassocieerd te worden met nazi-Duitsland/WO2.
M.a.w. probeer de discussie altijd inhoudelijk te voeren, neem helemaal deel aan de discussie of helemaal niet, anders neigt het naar populisme.
Wist niet dat je daarop reageerde.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet mogen posten en onderstaande wel?
[..]
Nee, uiteraard niet. Ik heb niks tegen allochtonen. Alleen tegen bepaalde uitwassen daarvan.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:42 schreef Stali het volgende:
[..]
Wist niet dat je daarop reageerde.
Waarom zak jij altijd zo moeiteloos af naar zo'n bedenkelijk niveau?
Maar je meende het dus niet echt?.
Maar dat geldt waarschijnlijk voor autochtone reljeugd..of is dat anders?quote:Op maandag 22 februari 2010 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet. Ik heb niks tegen allochtonen. Alleen tegen bepaalde uitwassen daarvan.
Bijvoorbeeld tegen de segregatie die op het moment plaatsvindt, doordat moslims zich afscheiden van de rest van de bevolking.
En ik ben tegen het theedrinken, geld schenken, buurthuizen bouwen en pamperen van marokkaanse reljeugd.
Niet om flauw te doen maar ik drink ook graag thee (wijn ook trouwens hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet. Ik heb niks tegen allochtonen. Alleen tegen bepaalde uitwassen daarvan.
Bijvoorbeeld tegen de segregatie die op het moment plaatsvindt, doordat moslims zich afscheiden van de rest van de bevolking.
En ik ben tegen het theedrinken, geld schenken, buurthuizen bouwen en pamperen van marokkaanse reljeugd.
Misschien dan niet meer met jou rekening houden? Wel zo verstandig voor het voortbestaan van de mensheid. Domme generaliserende alcoholisten hebben namelijk niets goed voor wat betreft de mensheid. Het enige wat telt is de verslaving. Jouw mening is net zoveel waard als een eenbenig persoon in een kontschop festijn. Het gaat je nooit lukken tenzij....quote:Op zondag 21 februari 2010 19:25 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ach ja... beter 1 doodverwensing dan de wens hebben om alle allochtonen te steriliseren.
Zijn er nog partijen voor een actieve dienstplicht? Dan verveelt niemand zich meer.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dat geldt waarschijnlijk voor autochtone reljeugd..of is dat anders?
Hahaha...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:50 schreef sumerian het volgende:
[..]
Misschien dan niet meer met jou rekening houden? Wel zo verstandig voor het voortbestaan van de mensheid. Domme generaliserende alcoholisten hebben namelijk niets goed voor wat betreft de mensheid. Het enige wat telt is de verslaving. Jouw mening is net zoveel waard als een eenbenig persoon in een kontschop festijn. Het gaat je nooit lukken tenzij....
En die "tenzij" zie jij nooit niet. Dat intellect mis je.
Oh, maar dat is hier ook zo. Alleen om dan geld te geven zodat ze met nieuwjaar een feestje kunnen bouwen en daardoor niks uitvreten, gaat me dus te ver.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:28 schreef Stali het volgende:
[..]
Niet om flauw te doen maar ik drink ook graag thee (wijn ook trouwens hoor) en geef ook aan die speknekken van de goede doelen en eigenlijk zou ik voor de tieners hier gewoon een buurthuis wensen om die verveelde jongeren (geloof me maar dat er hier voor jongeren geen fuck te beleven is.) Heb wel wat vrijwilligerswerk gedaan voor jonge kinderen maar voor de tieners is er gewoon helemaal niets en dat is best wel een probleem inderdaad. Goed, hier speelt het zich af onder autochtone jongeren maar ja, wat is het verschil vraag ik me dan af. Een probleem is een probleem, nietwaar?
Wat mij betreft mag er wel wat meer voor de tieners gedaan worden want die zitten altijd tussen tafellaken en servet en met alle problemen van dien. Er is bijna niets voor ze.
Met een "Ik ga er niet eens meer op in" lukt het je inderdaad niet. Je KUNT het gewoon niet. Ik heb jou namelijk nooit iemand onder de tafel zien lullen. Jezelf boven iedereen zetten is niet iemand onder de tafel lullen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 03:00 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hahaha...Speel maar weer op de man, waarom niet. Weet je wat? Ik ga er niet eens meer op in. Het is overduidelijk hopeloos. En ja, ik ben zwaar verslaafd joh. Ik ga straks ook nog even een lijntje coke naar binnen snuiven en misschien zet ik nog een spuit. Zelfs al zou ik echt half in coma liggen van alle drugs dan lul ik jou nog fluitend onder de tafel.
Maar daar kun jij ook verder niets aan doen natuurlijk.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 @ 03:54 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, maar ik ben iemand die geen enkel mens - helemaal zonder rechtzaak - de dood wenst. Dat jij geen problemen hebt met het doden van mensen zonder rechtzaak zeg over jou dat je een asociaal en laag bij de gronds persoon bent die misschien wel het stemrecht zou moeten worden ontnomen.
quote:Op zondag 6 december 2009 04:32 schreef scanman1 het volgende:
[..]
En dat jij de meest verrotte dood sterft die je je maar kunt voorstellen, fascist!De wereld zou een stuk beter af zijn zonder jou
Wat een beschrijving weer.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef sumerian het volgende:
Wel een typisch trekje voor leugenachtig, mensonterend links.
Ja, dat is belachelijk. Maar het is niet eenzijdig, het gebeurt de andere kant op ook. Net zo erg. Met alleen maar verwijten over en weer kom je er ook niet hoor. Hoog tijd dat mensen van beide kanten eens een keer normaal gaan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat een beschrijving weer.Echt, de haat voor links zit bij sommige mensen hier zó diep.
En dit is ook onwaar gebleken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:10 schreef sumerian het volgende:
[..]
Met een "Ik ga er niet eens meer op in" lukt het je inderdaad niet. Je KUNT het gewoon niet.
Mee eens, maar Scanman1 heeft voor zover ik weet alleen iets tegen PVV-stemmend rechts tuig, en niet alle rechtsstemmenden. Sumerian lijkt wel een hekel te hebben aan alles wat links is, zonder de ander ook maar een beetje proberen te begrijpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:21 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, dat is belachelijk. Maar het is niet eenzijdig, het gebeurt de andere kant op ook. Net zo erg. Met alleen maar verwijten over en weer kom je er ook niet hoor. Hoog tijd dat mensen van beide kanten eens een keer normaal gaan doen.
Beiden zijn achterlijk bezig, punt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mee eens, maar Scanman1 heeft voor zover ik weet alleen iets tegen PVV-stemmend rechts tuig, en niet alle rechtsstemmenden. Sumerian lijkt wel een hekel te hebben aan alles wat links is, zonder de ander ook maar een beetje proberen te begrijpen.
Maar het zou de discussies een stuk aangenamer maken als beide kanten eens normaal deden, inderdaad.
Er is altijd iemand die begint natuurlijk, dan lok je bepaalde soortgelijke reacties uit en blijf je erin hangen. Ik kan me dan zelf vaak inhouden om op het zelfde niveau te gaan schelden, maar dat niet iedereen dat kan en wil kan ik ook begrijpen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:25 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Beiden zijn achterlijk bezig, punt.
Ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
There we go again....waarom is er altijd iemand die weer op oude posts moet reageren, dat was namelijk al genoeg gedaan. En dan bedoel ik inderdaad jou, sumerian. Het topic ging net weer de goeie kant op. Kan me voorstellen dat het voor jou erg aanlokkelijk is om op Scanman1 in te gaan, maar echt, was dat nou nodig?
Ik lieg nergens hier.quote:Helemaal op de manier dat jij dat doet, met vooroordelen en onwaarheden die nergens op slaan.
Nee, dat is niet prima. En iemand ruimen om zijn mening is al helemaal niet goed en toont aan dat je enorm ziek in je kop bent....zelfs als het theoretisch is.quote:Zou jij het wel prima vinden als iemand alle allochtonen steriliseerde? Ik zou dan zo iemand ook liever ruimen om dat te voorkomen, in theorie, want immers is wel duidelijk dat Gia het niet echt meende.
Nee, dat was het niet, want je bereikt hier helemaal niets mee. Nou ja, alleen misschien dat een mod zich geroepen voelt om het topic schoon te vegen.quote:
Dat doe je wel.quote:Ik lieg nergens hier.
Als die persoon van plan is het ook tot uitvoer te brengen, en daartoe in staat is, dan wel.quote:Nee, dat is niet prima. En iemand ruimen om zijn mening is al helemaal niet goed en toont aan dat je enorm ziek in je kop bent....zelfs als het theoretisch is.
Dat zal een mod bepalen en niet jij.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet, want je bereikt hier helemaal niets mee. Nou ja, alleen misschien dat een mod zich geroepen voelt om het topic schoon te vegen.
Nee.quote:Dat doe je wel.
Volkert dacht er ook zo over.quote:Als die persoon van plan is het ook tot uitvoer te brengen, en daartoe in staat is, dan wel.
Natuurlijk zou het beter zijn om die persoon in een TBS kliniek op te sluiten, maar als dat niet mogelijk is, en die persoon vorm werkelijk een gevaar voor de samenleving en zijn/haar dood lost dat probleem op, dan waarom niet.
Ja want allochtonen zijn een ras enzo....quote:En het willen steriliseren van alle allochtonen is niet zomaar een mening.Dat is racistisch, en daarmee ook illegaal en gevaarlijk.
Klopt, maar zo moeilijk is het niet om te voorspellen dat het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:50 schreef sumerian het volgende:
[..]
Dat zal een mod bepalen en niet jij.
Jammer dat je dat niet inziet dan. Zulke extreme oordelen hebben over iemand die je alleen kent van een aantal forumposts is wel waar veel fokkers hier een handje van hebben. En daar sluit ik Scanman1 dan ook niet van uit, maar jij bent zeker geen haar beter dan de persoon die je zo veracht.quote:Nee.
Volkert was niet zo slim. Het vermoorden van Pim heeft het probleem niet opgelost, namelijk de groeiende aanhang voor rechts en de ontevredenheid in dit land. Nu heeft Wilders zijn plaats ingenomen en is alles juist alleen maar erger dan voorheen.quote:Volkert dacht er ook zo over.![]()
Weer zo iemand die denk dat racisme alleen gaat over rassen.quote:Ja want allochtonen zijn een ras enzo....
Het maakt natuurlijk weinig verschil of iemand op grond van ras of enkel afkomst beoordeeld wordt. In beide gevallen is het overhaaste generalisatie, en zoals de definitie hierboven is staat het dan ook in artikel 1.quote:Er van uitgaan dat bepaalde mensen op grond van hun huidkleur of afkomst, minder waard zijn dan anderen.
Wacht, laat ook maar. Tegen iemand die zoiets als dit in zijn onderschrift heeft valt niet te discussiëren.quote:Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Ik heb Scanman ook iets horen roepen dat mensen die VVD stemmen lager dan beesten zijn. Walgelijk stigmatiserend, maar bovenal dom. Laat mensen eens in hun waarde. Hij ageert tegen mensen die iets tegen moslims hebben, dat is zijn goed recht, maar hij doet feitelijk precies hetzelfde met mensen die anders in het leven staan dan hem. Hypocriet noemt men dat ook wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mee eens, maar Scanman1 heeft voor zover ik weet alleen iets tegen PVV-stemmend rechts tuig, en niet alle rechtsstemmenden. Sumerian lijkt wel een hekel te hebben aan alles wat links is, zonder de ander ook maar een beetje proberen te begrijpen.
Maar het zou de discussies een stuk aangenamer maken als beide kanten eens normaal deden, inderdaad.
De NSB-er uithangen wanneer iemand zijn/haar reactie je niet aanstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar zo moeilijk is het niet om te voorspellen dat het gaat gebeuren.![]()
Of ken jij toevallig een aantal mods die offtopic gescheld wel prima vinden? En topicreports zijn er ook niet voor niets.
[..]
Ja joh, ik wens mensen dood. Ik wil het stemrecht van mensen afnemen als hun IQ niet boven de 100 is....enz.quote:Jammer dat je dat niet inziet dan. Zulke extreme oordelen hebben over iemand die je alleen kent van een aantal forumposts is wel waar veel fokkers hier een handje van hebben. En daar sluit ik Scanman1 dan ook niet van uit, maar jij bent zeker geen haar beter dan de persoon die je zo veracht.
[..]
Blijkbaar moet er eens gekeken worden naar de bron van het probleem ipv de reactie daarop. Dat scheelt een hoop kogels en mensen.quote:Volkert was niet zo slim. Het vermoorden van Pim heeft het probleem niet opgelost, namelijk de groeiende aanhang voor rechts en de ontevredenheid in dit land. Nu heeft Wilders zijn plaats ingenomen en is alles juist alleen maar erger dan voorheen.
En denk ik dat de aanhang van Fortuyn gevaarlijker was dan Fortuyn zelf.
[..]
Jij hanteert een definitie die je het beste uitkomt.quote:Weer zo iemand die denk dat racisme alleen gaat over rassen.Ik hanteer toch liever deze definitie:
[..]
Het maakt natuurlijk weinig verschil of iemand op grond van ras of enkel afkomst beoordeeld wordt. In beide gevallen is het overhaaste generalisatie, en zoals de definitie hierboven is staat het dan ook in artikel 1.
Ja en daarom zijn ze zeker niet minder waard.quote:En allochtonen hebben een andere afkomst, niet?
Ah, een "boehoe!!!....jij bent niet lief voor de islam" reactie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wacht, laat ook maar. Tegen iemand die zoiets als dit in zijn onderschrift heeft valt niet te discussiëren.
Erg jammer dat je de gehele islam veroordeelt, en niet alleen de radicale.
Ik denk dat hij die woorden zeker terug wil nemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:14 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik heb Scanman ook iets horen roepen dat mensen die VVD stemmen lager dan beesten zijn. Walgelijk stigmatiserend, maar bovenal dom. Laat mensen eens in hun waarde. Hij ageert tegen mensen die iets tegen moslims hebben, dat is zijn goed recht, maar hij doet feitelijk precies hetzelfde met mensen die anders in het leven staan dan hem. Hypocriet noemt men dat ook wel.
Hoe moet ik weten dat die tekst daar vandaan komt?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:20 schreef sumerian het volgende:
[..]
Ah, een "boehoe!!!....jij bent niet lief voor de islam" reactie.
Lees je anders even in ofzo: http://kavehsara.com/yazdgird_iii_letter_to_omar.htm
Hoezo NSB-er? Je verziekt een topic, en dat is niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:16 schreef sumerian het volgende:
[..]
De NSB-er uithangen wanneer iemand zijn/haar reactie je niet aanstaat.![]()
Ik weet niet wat jij verder op dit forum nog allemaal uitkraamt.quote:Ja joh, ik wens mensen dood. Ik wil het stemrecht van mensen afnemen als hun IQ niet boven de 100 is....enz.
Het gaat om de manier waarop, en daarin ben jij geen haar beter dan Scanman.quote:Ik wijs hier een uiterst hypocriet persoon op zijn walgelijke standpunten en dan ben ik de boosdoener.
Klopt, dat had Volkert eigenlijk ook moeten inzien. Wel is het zo dat lang niet iedereen het eens is over wat nou precies de bron van het probleem is, en welke oplossingen daarvoor geschikt zijn.quote:Blijkbaar moet er eens gekeken worden naar de bron van het probleem ipv de reactie daarop. Dat scheelt een hoop kogels en mensen.
Als het geen geldige definitie was, dan had ik wel een ander woord gebruikt i.p.v. racisme.quote:Jij hanteert een definitie die je het beste uitkomt.
Dan zijn we het daar over eens.quote:Ja en daarom zijn ze zeker niet minder waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |