quote:
Op zondag 21 februari 2010 06:18 schreef Iago het volgende:[..]
En toch is net zo onlogisch om bij voorbaat vergelijkingen met nazi-Duitsland te verwerpen als op welk ander onderwerp bevooroordeeld te zijn. Het is belachelijk om jezelf te beperken door voor jezelf (en de samenleving) te bepalen dat van zo'n belangrijke periode in de westerse geschiedenis niet geleerd hoeft te worden m.b.t. de huidige politieke situatie, omdat je "er niets van moet hebben". Als zoveel mensen op een serieuze toon deze uitspraken doen, dan zouden juist PVV-stemmers dit toch serieus moeten onderzoeken, aangezien ze zelf hun politieke tegenstanders verwijten dat deze de stem van grote groepen mensen categorisch negeren/ontkennen. (Zoals Fortuyn en Verdonk hun tegenstanders dit ook altijd verweten.)
Als het wel logisch zou zijn om dit soort vergelijkingen of uitspraken bij voorbaat te verwerpen betekent dat, dat je suggereert dat je er al uitputtend over na zou hebben gedacht. (D.w.z. alle overeenkomsten en verschillen op alle niveau's in kaart hebt gebracht).
Dit zou juist tegenstrijdig zijn met de trend om te denken de discussie te kunnen winnen met het quoten van Godwin op het moment dat alleen iemand maar een woord opvoert uit wat gemeengoed is geassocieerd te worden met nazi-Duitsland/WO2.
M.a.w. probeer de discussie altijd inhoudelijk te voeren, neem helemaal deel aan de discussie of helemaal niet, anders neigt het naar populisme.
Wat een fijne schoolmeesterpost.

.
Dit topic ging over of iemand PvdA zou stemmen en ik kwam ontopic het topic binnen.
Dat er intussen wat nachtelijk geouwehoer is over PVV vergeleken met nazi's daar behoef ik helemaal niet aan deel te nemen.
Een discussie is voor mij op gelijkwaardige basis argumenteren. Openstaan voor andermans ideeen en daar over nadenken.
Maar dat is op FOK! in POL en NWS niet. Al jaren niet. Ben jij in deze subfora ooit de zin tegengekomen "Goh, zo heb ik het niet eerder bekeken maar ik vind bijv. wel dat en om deze reden". Welnee, het is een potje meningen schreeuwen en wie het hardst schreeuwt kaapt een topic.
Wat denk je? Dat het voor mij nieuw is om te zien hoe enkele rechtse mensen beweren dat Hitler links was? En even zo vrolijk doorzetten door te beweren dat holocaust een leugen is? En ook users die de PVV een nazipartij noemen is alles behalve nieuw. Je denkt toch zeker niet dat ik in ga op die flauwekul?
Dat historici een bepaalde parallel trekken vind ik niet meer dan normaal maar ik ben geen historicus net zoals 99% van de users hier niet zijn en ik heb die hele tweede wereldoorlog niet nodig om gewoon gezond verstand te hebben en bepaalde dingen te verwerpen en daarom zal ik ook niet PVV stemmen omdat het wat mij betreft een symbolische partij is. En de mensen die wel PVV stemmen maak ik ook niet voor nazi's uit. Er is een hoop onvrede in Nederland en ik kijk met belangstelling toe hoe het gaat lopen allemaal.
Neemt verdorie niet weg dat ik nog niet weet wat ik over drie maanden moet gaan stemmen en ben al blij dat ik er lokaal uit ben. Enfin, met het laatste kwam ik geheel ontopic dit topic ook binnen en verder bepaal ik zelf wel waar ik wel en niet op reageer en daar heb ik jouw advies al jarenlang niet voor nodig gehad.

.