abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78112043
Wat een kansloze debiel, die verhuurder.
Naam?!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:48:36 #102
3542 Gia
User under construction
pi_78112084
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij de opties.
Ghehe, en dat voor een oldbie!

Heb nu zelf een handig achtergrondkleurtje.
pi_78112147
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:47 schreef Skv het volgende:
Naam?!
hm ik denk niet dat het verstandig is om dat hierop te plaatsen, sorry
Of wel?
pi_78112206
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ghehe, en dat voor een oldbie!

Heb nu zelf een handig achtergrondkleurtje.
Die achtergronden zijn inderdaad handig. De quickquote is ook aan te raden, al zul je aan het begin misschien nog wel eens hebben dat je dubbel post als je iets wil editten..
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_78112341
zal overigens morgen ochtend pas weer reageren omdat ik die goos niet te pakke kan krijgen dus ik ga opzoek naar een slaap plek

Gr
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:56:51 #106
3542 Gia
User under construction
pi_78112474
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Woonplaats? Heeft ie em misschien weer op marktplaats gezet?
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:58:03 #107
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78112537
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:36 schreef Pikachu21 het volgende:
ik ga hem niets aanbieden! ik heb mijn rechten! dus ik ga hem ook zeker niet meer tegemoet komen!

1 ding is zeker! ik ga er alles aan doen om die vent helemaal KAPOT te krijgen!

Ik had me huur beter moeten fixen dat is 1 ding! dus ik ben ook fout! maar dit gaat tever!
Gewoon geven die naam, jonge.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_78112594
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Woonplaats? Heeft ie em misschien weer op marktplaats gezet?
al gekeken staat er niet op. jezus naja nog ff een bakkie thee naar binne werken
Of wel?
pi_78112810
TS laat niet zo over je heen lopen zeg!
Politie moet aangifte opnemen, zo simpel is het.
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:07:37 #110
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_78113034
stap 1.
aangifte doen van inbraak, in het middel laten wie waarom hoe en wat....das voor de politie om uit te zoeken.

stap 2. Schrijf je ass in op dat addres, dat had je een hoop ellende bespaard.

Stap 3.
open je huis, desnoods met geweld. Ja dat recht heb je, schade kun je later verhalen op de inbreker die
je sloten vervangen heeft.

stap 4.
inbreker schriftelijk verantwoordelijk stellen voor de geleden schade. aangetekend versturen. en lang brengen met gentuigen. (ja dubble dus)

Stap 5.
Met een advocaat de zaak afhandelen. en er weer gaan wonen.

Wel een klote sit voor je! Succes met slaap plek zoeken, kan een fokker je niet een bed aanbieden?
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_78113347
Kan je niet met je advocaat naar de politie? Die zou toch als de beste moeten weten dat de politie gewoon verplicht is om die aangifte te laten doen?!
En als ze nog steeds weigeren, moet je vragen of je zijn baas mag spreken. De fucking korpschef desnoods. Kom nou...
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:24:08 #112
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_78113935
tvp
pi_78114261
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:43 schreef Pikachu21 het volgende:
dat koop je dus niet even zo nieuw

Colbertje 300 euro
paar broeken van 150 euro
ga zo maar door! en ik baal er ook inderdaad van dat mn laptop met al mijn vakantie foto's etc weg is maargoed we zullen het vanavond zien

Dat had ik overigens al in mijn bezit voordat ik hier kwam wonen. Anyway ik hoop wel dat de cam van me pa werkt want mijn eigen cam is dus ook weg
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_78115971
tvp. Het verhaal krijgt steeds meer twists en plots....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_78116156
tvp
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:12:44 #116
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_78116446
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:03 schreef Cat22 het volgende:
tvp. Het verhaal krijgt steeds meer twists en plots....
pi_78116670
quote:
pi_78118611
hmm morgen weer een nieuwe dag, neem morgen eerst contact op met die advocaat van JCC
Of wel?
pi_78120247
Ik heb net een vriend van me gesproken en die zit bij de politie. Jullie gaan het niet leuk vinden wat ik hier post, maar het zijn dus niet mijn woorden dus val mij er niet op aan

Waar er een contract is tussen twee personen, kom je in het geval van een geschil uit bij het civiel recht. De politie kan hier helemaal niets aan doen. Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest. Verder hoeft de opmerking van de huisbaas over niets zien liggen ook niet te betekenen dat hij in je huis is geweest. Hij kan ook niets hebben zien liggen omdat hij er niet is geweest.

Die vriend van me vond het ook wel een klote situatie en is het niet eens met de gang van zaken bij de politie, maar als het beleid en de wet nou eenmaal zo is kan de politie zelf daar niets aan doen.

Nu weer even een opmerking van mij persoonlijk
Is er niet een of andere instantie die bijhoudt welke verhuurders zich niet aan de regels houden, een belangenvereniging ofzo?
En verder zou ik overal foto's van maken (gebroken lampjes, briefjes op de deur, etc.). En ook aantekeningen maken (op 17-02 om xx uur gebeld met X, gesprek verliep zo en zo, etc.). Een rechter gaat vooral in een civiele zaak namelijk altijd vragen en eisen van de partijen dat ze er onderling proberen uit te komen. In dit geval doet TS dat wel door de bellen en de verhuurder niet. Dat is dus al een pluspunt voor TS. Sowieso voor jezelf is het handig om mee te schrijven bij alle telefoontjes naar de diverse instanties. Ik kan me voorstellen dat je nu niet helemaal helder bent en misschien niet meer altijd weet wie nou wat heeft geadviseerd.

En in het volgende topic zou ik ook graag willen dat de posts van TS blauw zijn
Spoilers!
pi_78122207
@Lucky_Strike:
Het geschil tussen huurder en verhuurder over huurachterstand is inderdaad civiel recht.
Maar als je huis wordt leeggehaald is dat wel degelijk strafrecht.
Punt is dat TS bij de politie wil aangeven dat de verhuurder zijn keet heeft leeggehaald. Dát valt lastig te bewijzen....
Maar ze zullen toch wel gewoon aangifte moeten opnemen van de diefstal? Dat je aan een verzekeraar moet bewijzen wát er gestolen is, doet toch niks af van het feit dat als jij aangifte doet dat er spullen verdwenen zijn, de politie dat moet opschrijven? Het doen van valse aangifte is immers strafbaar, daar word je ook op gewezen bij het doen van aangifte, dus je moet er vanuit gaan dat als iemand aangifte doet, het waar is.
Of mis ik nou wat?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_78122293
Precies, de politie moet aangifte opnemen.

Ik heb zelfs twee keer aangifte gedaan tegen de onderburen, die een stekkerdoos van mij uit de gemeenschappelijke kelder hadden gejat. Daarvoor was uiteraard ook geen bewijs, maar voor mij was het een principekwestie en de politie heeft toen een uitgebreide aangifte opgemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2010 23:08:04 ]
pi_78122349
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een vriend van me gesproken en die zit bij de politie. Jullie gaan het niet leuk vinden wat ik hier post, maar het zijn dus niet mijn woorden dus val mij er niet op aan

Waar er een contract is tussen twee personen, kom je in het geval van een geschil uit bij het civiel recht. De politie kan hier helemaal niets aan doen. Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest. Verder hoeft de opmerking van de huisbaas over niets zien liggen ook niet te betekenen dat hij in je huis is geweest. Hij kan ook niets hebben zien liggen omdat hij er niet is geweest.
Je vriend zal het misschien niet leuk vinden wat ik hier post, maar je vriend zit bij de politie en is geen jurist.

Als een verhuurder z'n huurder zou verkrachten, zou je vriend dan hetzelfde zeggen? Er is een contract tussen twee personen, dus kom je in geval van een geschil uit bij het civiele recht? Nee, natuurlijk niet. Net zo min als een verhuurder zijn huurder mag verkrachten, mag ie het huis dat hij verhuurd heeft zomaar binnendringen.

En bewijs is inderdaad vaak lastig. Maar wat zou je vriend doen als hij morgenavond z'n huis binnen wil gaan en een onbekende de sloten heeft vervangen en een briefje heeft opgehangen? Geen aangifte doen? Het klinkt misschien raar, maar een verhuurder mag net zo min je huis binnendringen als een vreemde dat mag.

Voor de volledigheid luidt artikel 138 van het Wetboek van Strafrecht:
quote:
Hij die in de woning [...] wederrechtelijk binnendringt [...] wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
Dat het wederrechtelijk is, staat buiten twijfel (voor zover het verhaal van de TS klopt ). Binnendringen impliceert weliswaar opzet, maar ook dat is hier geen probleem (het opzet hoeft niet eens op de wederrechtelijkheid gericht te zijn). Een verhuurder pleegt dus wel degelijk een strafbaar feit wanneer hij opzettelijk zonder grond een huis binnendringt, of er nu een huurovereenkomst van kracht is of niet.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_78125246
quote:

Die vriend van me vond het ook wel een klote situatie en is het niet eens met de gang van zaken bij de politie, maar als het beleid en de wet nou eenmaal zo is kan de politie zelf daar niets aan doen.

Nu weer even een opmerking van mij persoonlijk
Is er niet een of andere instantie die bijhoudt welke verhuurders zich niet aan de regels houden, een belangenvereniging ofzo?
En verder zou ik overal foto's van maken (gebroken lampjes, briefjes op de deur, etc.). En ook aantekeningen maken (op 17-02 om xx uur gebeld met X, gesprek verliep zo en zo, etc.). Een rechter gaat vooral in een civiele zaak namelijk altijd vragen en eisen van de partijen dat ze er onderling proberen uit te komen. In dit geval doet TS dat wel door de bellen en de verhuurder niet. Dat is dus al een pluspunt voor TS. Sowieso voor jezelf is het handig om mee te schrijven bij alle telefoontjes naar de diverse instanties. Ik kan me voorstellen dat je nu niet helemaal helder bent en misschien niet meer altijd weet wie nou wat heeft geadviseerd.

En in het volgende topic zou ik ook graag willen dat de posts van TS blauw zijn
Politie zegt zoveel. De opmerking dat het civielrecht is, is misschien wel correct maar tegelijkertijd zou dat betekenen dat aangifte van winkeldiefstal en dergelijke ook op civielrecht gegooid kan worden. Immers, dat is iets tussen 2 burgers... Oplichting idem dito.

Huisvredebreuk, inbraak, verduistering... dat is het en niets minder. TS woonde daar, had huisvrede. Dat mag niet zomaar opeens verstoord worden.

Wat ts moet doen is zsm een advocaat regelen en een kort geding aanspannen. Hij woonde daar, betaalde huur, had een bed, tafel en stoelen daar. Sliep er, at er. Dan is er maar een manier om eruit gezet te worden en dat is dus via (een vonnis van) de rechter.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_78125442
Oh, voor ik het vergeet. Over kosten van een rechtzaak hoef je je geen zorgen te maken. Als je geen vermogen hebt, kun je een advocaat op basis toevoeging krijgen.

Indien interesse, weet ik wel iemand die je op die manier bij kunt staan. Een kraakadvocaat, maar wel een toffe! Je kunt me een pm'tje sturen dan, dan mail ik je zn naam door. Die zal je zeker bijstaan denk ik en zit ook nog eens in je regio als ik het me dat goed herinner.
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:53:58 #125
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78125522
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:47 schreef Skv het volgende:
Naam?!

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:02:11 #126
3542 Gia
User under construction
pi_78125721
quote:
Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest.
Dat briefje hing niet op de deur, maar op het raam.......aan de binnenkant.
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:45:04 #127
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78126720
Tvptje voor deel 2...
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
  donderdag 18 februari 2010 @ 02:26:40 #128
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78127469
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 00:49 schreef nachtdier3 het volgende:
Oh, voor ik het vergeet. Over kosten van een rechtzaak hoef je je geen zorgen te maken. Als je geen vermogen hebt, kun je een advocaat op basis toevoeging krijgen.

Indien interesse, weet ik wel iemand die je op die manier bij kunt staan. Een kraakadvocaat, maar wel een toffe! Je kunt me een pm'tje sturen dan, dan mail ik je zn naam door. Die zal je zeker bijstaan denk ik en zit ook nog eens in je regio als ik het me dat goed herinner.
Een Pro-deo advocaat is toch niet gratis. Daar betaal je toch nog 150-200 euro voor dacht ik.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 18 februari 2010 @ 02:41:32 #129
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78127769
Een pro deo advocaat is wel gratis. Hence "pro deo". Maar dat is iets heel anders.

TS kan gewoon rechtsbijstand (tegenwoordig: 'financiele toevoeging') krijgen, gezien zijn inkomen. Een advocaat dient dan een verzoek in bij de Raad voor Rechtsbijstand, TS hoeft dan alleen een eigen bijdrage en eventueel deurwaarder- of deskundigen-kosten betalen. Als hij wint is dat weer te verhalen op tegenpartij.

Bedragen eigen bijdrage (afhankelijk van inkomen) staan op de site van RvR.

Vind trouwens echt dat TS er op moet staan om, desnoods met hulp van z'n advocaat, aangifte te mogen doen. Wat de politie ook zegt, niet weggaan voordat ze het opnemen.
En aangezien er met de huisbaas (zoals verwacht) niet te praten valt, lijkt het me ook echt aan te raden het huis gewoon weer te betrekken.
Eruit gezet worden kan dan niet meer zodra je een bed tafel en stoel binnen hebt, en dan mag de huisbaas je eerst maar eens vertellen waar je spullen zijn gebleven!
JCC's Gallery
pi_78128151
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 02:26 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Een Pro-deo advocaat is toch niet gratis. Daar betaal je toch nog 150-200 euro voor dacht ik.
Er is inderdaad een inkomensafhankelijke bijdrage. Maar je hebt geen dure advocaat die voor elke paar minuten een gepeperde rekening stuurt.
  donderdag 18 februari 2010 @ 04:35:45 #131
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78128245
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 03:53 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

Er is inderdaad een inkomensafhankelijke bijdrage. Maar je hebt geen dure advocaat die voor elke paar minuten een gepeperde rekening stuurt.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 02:41 schreef JCC het volgende:
[...] Maar dat is iets heel anders. [...]
JCC's Gallery
pi_78129744
Wat een verhaal zeg. Ik zou helemaal gek worden als ik erachter zou komen dat mijn spullen zomaar weg zijn gehaald. Dat is toch privé, waar haalt die huisbaas het recht vandaan zeg.

Zaak ervan maken mijns inziens maak je een goede kans. Je moet er toch niet aan denken dat al je foto's ed weg zijn.
Haters gonna hate.
pi_78130560
tvp.
pi_78130677
tvp.

Wat een verhaal.
pi_78131055
zo ik gaat er weer tegen aan vandaag! ook in die kut auto moeten slapen:S bel nu eerst ff die advocaat op van JCC
Of wel?
pi_78131878
Advocaat gesproken van JCC, heb n goed gevoel bij deze, ze neemt vanmiddag weer contact met me op.
Afwachten dus
Of wel?
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:04:54 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_78132354
Bizar verhaal dit succes
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_78132699
Agenten mogen geen aangifte weigeren, het is niet aan hun om direct al een oordeel te vellen over wat ze wel en niet behandelen. Zodra een agent dit weigert zou ik per direct naar zijn chef van Dienst vragen en een klacht indienen tegen de betrokken ambtenaar.
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:20:59 #139
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78132822
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:45 schreef JCC het volgende:
Tvptje voor deel 2...
pi_78132857
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:20 schreef jitzzzze het volgende:
Het verhaal word steeds gekker.
Nou he?

Wat een slechte tvp...
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:23:20 #142
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78132895
Ik moet btw even van die advocaat getuigen optrommelen die in mn huis zijn geweest & die weten wat ik daar allemaal had staan
daar hoef ik me in ieder geval geen zorgen over te maken want dat is n mannetje of 15
Of wel?
pi_78132922
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:23 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ach en wee, de moraalridder is er ook
Nee joh...mijn tvp bedoelde ik
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:25:28 #145
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78133017
Slaap je nou in de auto ?

Kan je niet bij je ouders slapen ?

Geen vrienden in de buurt
M'n signature, wat doe je :{
pi_78133047
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ooh, ik dacht dat je het over de mijne had
Ik zou niet durven...
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:31:07 #148
3542 Gia
User under construction
pi_78133142
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:27 schreef Viper_74 het volgende:
Slaap je nou in de auto ?

Kan je niet bij je ouders slapen ?

Dat vind ik dus inderdaad ook vreemd. Hij kon één nachtje bij zijn vader slapen!! Waarom niet meer?

Als mijn zoon zoiets zou overkomen, zou ik hem zeker wel helpen.
  Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 11:32:33 #149
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78133192
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus inderdaad ook vreemd. Hij kon één nachtje bij zijn vader slapen!! Waarom niet meer?

Als mijn zoon zoiets zou overkomen, zou ik hem zeker wel helpen.
Dat draagt wel bij aan de hoax-factor van dit verhaal.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:33:25 #150
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78133225
Ik geloof dat ma met vriend in een 1kamerwoning zit ofzo, en pa met vriendin waarmee TS het niet zo goed kon vinden ofzo? Ergens in de afgelopen 19 pagina's gelezen

Goeiemorgen trouwens...
JCC's Gallery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')