hm ik denk niet dat het verstandig is om dat hierop te plaatsen, sorryquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:47 schreef Skv het volgende:
Wat een kansloze debiel, die verhuurder.
Naam?!
Die achtergronden zijn inderdaad handig. De quickquote is ook aan te raden, al zul je aan het begin misschien nog wel eens hebben dat je dubbel post als je iets wil editten..quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ghehe, en dat voor een oldbie!![]()
Heb nu zelf een handig achtergrondkleurtje.
Woonplaats? Heeft ie em misschien weer op marktplaats gezet?quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
hm ik denk niet dat het verstandig is om dat hierop te plaatsen, sorry
quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef Pikachu21 het volgende:
[..]
hm ik denk niet dat het verstandig is om dat hierop te plaatsen, sorry
Gewoon geven die naam, jonge.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:36 schreef Pikachu21 het volgende:
ik ga hem niets aanbieden! ik heb mijn rechten! dus ik ga hem ook zeker niet meer tegemoet komen!
1 ding is zeker! ik ga er alles aan doen om die vent helemaal KAPOT te krijgen!
Ik had me huur beter moeten fixen dat is 1 ding! dus ik ben ook fout! maar dit gaat tever!
al gekeken staat er niet op. jezus naja nog ff een bakkie thee naar binne werkenquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Woonplaats? Heeft ie em misschien weer op marktplaats gezet?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:43 schreef Pikachu21 het volgende:
dat koop je dus niet even zo nieuw
Colbertje 300 euro
paar broeken van 150 euro
ga zo maar door! en ik baal er ook inderdaad van dat mn laptop met al mijn vakantie foto's etc weg is maargoed we zullen het vanavond zien
Dat had ik overigens al in mijn bezit voordat ik hier kwam wonen. Anyway ik hoop wel dat de cam van me pa werkt want mijn eigen cam is dus ook weg
quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:03 schreef Cat22 het volgende:
tvp. Het verhaal krijgt steeds meer twists en plots....
Je vriend zal het misschien niet leuk vinden wat ik hier post, maar je vriend zit bij de politie en is geen jurist.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een vriend van me gesproken en die zit bij de politie. Jullie gaan het niet leuk vinden wat ik hier post, maar het zijn dus niet mijn woorden dus val mij er niet op aan![]()
Waar er een contract is tussen twee personen, kom je in het geval van een geschil uit bij het civiel recht. De politie kan hier helemaal niets aan doen. Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest. Verder hoeft de opmerking van de huisbaas over niets zien liggen ook niet te betekenen dat hij in je huis is geweest. Hij kan ook niets hebben zien liggen omdat hij er niet is geweest.
Dat het wederrechtelijk is, staat buiten twijfel (voor zover het verhaal van de TS kloptquote:Hij die in de woning [...] wederrechtelijk binnendringt [...] wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
Politie zegt zoveel. De opmerking dat het civielrecht is, is misschien wel correct maar tegelijkertijd zou dat betekenen dat aangifte van winkeldiefstal en dergelijke ook op civielrecht gegooid kan worden. Immers, dat is iets tussen 2 burgers... Oplichting idem dito.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een vriend van me gesproken en die zit bij de politie. Jullie gaan het niet leuk vinden wat ik hier post, maar het zijn dus niet mijn woorden dus val mij er niet op aan![]()
Waar er een contract is tussen twee personen, kom je in het geval van een geschil uit bij het civiel recht. De politie kan hier helemaal niets aan doen. Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest. Verder hoeft de opmerking van de huisbaas over niets zien liggen ook niet te betekenen dat hij in je huis is geweest. Hij kan ook niets hebben zien liggen omdat hij er niet is geweest.
Die vriend van me vond het ook wel een klote situatie en is het niet eens met de gang van zaken bij de politie, maar als het beleid en de wet nou eenmaal zo is kan de politie zelf daar niets aan doen.
Nu weer even een opmerking van mij persoonlijk![]()
Is er niet een of andere instantie die bijhoudt welke verhuurders zich niet aan de regels houden, een belangenvereniging ofzo?
En verder zou ik overal foto's van maken (gebroken lampjes, briefjes op de deur, etc.). En ook aantekeningen maken (op 17-02 om xx uur gebeld met X, gesprek verliep zo en zo, etc.). Een rechter gaat vooral in een civiele zaak namelijk altijd vragen en eisen van de partijen dat ze er onderling proberen uit te komen. In dit geval doet TS dat wel door de bellen en de verhuurder niet. Dat is dus al een pluspunt voor TS. Sowieso voor jezelf is het handig om mee te schrijven bij alle telefoontjes naar de diverse instanties. Ik kan me voorstellen dat je nu niet helemaal helder bent en misschien niet meer altijd weet wie nou wat heeft geadviseerd.
En in het volgende topic zou ik ook graag willen dat de posts van TS blauw zijn
quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:47 schreef Skv het volgende:
Wat een kansloze debiel, die verhuurder.
Naam?!
Dat briefje hing niet op de deur, maar op het raam.......aan de binnenkant.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest.
Een Pro-deo advocaat is toch niet gratis. Daar betaal je toch nog 150-200 euro voor dacht ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:49 schreef nachtdier3 het volgende:
Oh, voor ik het vergeet. Over kosten van een rechtzaak hoef je je geen zorgen te maken. Als je geen vermogen hebt, kun je een advocaat op basis toevoeging krijgen.
Indien interesse, weet ik wel iemand die je op die manier bij kunt staan. Een kraakadvocaat, maar wel een toffe! Je kunt me een pm'tje sturen dan, dan mail ik je zn naam door. Die zal je zeker bijstaan denk ik en zit ook nog eens in je regio als ik het me dat goed herinner.
Er is inderdaad een inkomensafhankelijke bijdrage. Maar je hebt geen dure advocaat die voor elke paar minuten een gepeperde rekening stuurt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 02:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Een Pro-deo advocaat is toch niet gratis. Daar betaal je toch nog 150-200 euro voor dacht ik.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 03:53 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Er is inderdaad een inkomensafhankelijke bijdrage. Maar je hebt geen dure advocaat die voor elke paar minuten een gepeperde rekening stuurt.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 02:41 schreef JCC het volgende:
[...] Maar dat is iets heel anders. [...]
Nee joh...mijn tvp bedoelde ikquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach en wee, de moraalridder is er ook
Ik zou niet durven...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ooh, ik dacht dat je het over de mijne had![]()
Dat vind ik dus inderdaad ook vreemd. Hij kon één nachtje bij zijn vader slapen!! Waarom niet meer?quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:27 schreef Viper_74 het volgende:
Slaap je nou in de auto ?
Kan je niet bij je ouders slapen ?
Dat draagt wel bij aan de hoax-factor van dit verhaal.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat vind ik dus inderdaad ook vreemd. Hij kon één nachtje bij zijn vader slapen!! Waarom niet meer?
Als mijn zoon zoiets zou overkomen, zou ik hem zeker wel helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |