Ik heb net een vriend van me gesproken en die zit bij de politie. Jullie gaan het niet leuk vinden wat ik hier post, maar het zijn dus niet mijn woorden dus val mij er niet op aan
Waar er een contract is tussen twee personen, kom je in het geval van een geschil uit bij het civiel recht. De politie kan hier helemaal niets aan doen. Daarbij komt dat het niet aantoonbaar is dat er diefstal of huisvredebreuk is gepleegd. Dat er een briefje hangt, wil niet zeggen dat men daadwerkelijk in je huis is geweest. Verder hoeft de opmerking van de huisbaas over niets zien liggen ook niet te betekenen dat hij in je huis is geweest. Hij kan ook niets hebben zien liggen omdat hij er niet is geweest.
Die vriend van me vond het ook wel een klote situatie en is het niet eens met de gang van zaken bij de politie, maar als het beleid en de wet nou eenmaal zo is kan de politie zelf daar niets aan doen.
Nu weer even een opmerking van mij persoonlijk
Is er niet een of andere instantie die bijhoudt welke verhuurders zich niet aan de regels houden, een belangenvereniging ofzo?
En verder zou ik overal foto's van maken (gebroken lampjes, briefjes op de deur, etc.). En ook aantekeningen maken (op 17-02 om xx uur gebeld met X, gesprek verliep zo en zo, etc.). Een rechter gaat vooral in een civiele zaak namelijk altijd vragen en eisen van de partijen dat ze er onderling proberen uit te komen. In dit geval doet TS dat wel door de bellen en de verhuurder niet. Dat is dus al een pluspunt voor TS. Sowieso voor jezelf is het handig om mee te schrijven bij alle telefoontjes naar de diverse instanties. Ik kan me voorstellen dat je nu niet helemaal helder bent en misschien niet meer altijd weet wie nou wat heeft geadviseerd.
En in het volgende topic zou ik ook graag willen dat de posts van TS blauw zijn