abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78100933
Eurlings een goede premier Met zijn populistische 'meer asfalt' mantra. En 'ik laat de anwb regeren'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78100941
een kabinet wat geen politiek oordeel geeft maar enkel juridische definities, is geen kabinet waard.

om de inhoud had het voor mij gisteren niet hoeven te vallen. Maar hoe ze de procedurele gang van informatievoorziening naar de Kamer zien en de politieke onbeschoftheid tonen door geen politiek oordeel op falen te geven lijkt uruzgan alsnog geschikt om te vallen.

Zwarte piet: cda.
winnaar: CU
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 15:14:24 #253
145738 superworm
is erbij
pi_78100993
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:07 schreef Deprater het volgende:
standpunten als het kabinet valt
alleen de christenen willen de heilige kruistochten voortzetten en terecht, God moet de heidenen helpen

SP: tegen de huidige en tegen een nieuwe missie in Afghanistan.

VVD: als het kabinet besluit tot een nieuwe, kleinere missie, dan in Uruzgan.

PVV: tegen de huidige en tegen een nieuwe missie.

GroenLinks: tegen de huidige missie; hooguit training en eigen bescherming elders.

D66: wacht een kabinetsbesluit af en sluit niets uit, zoals CDA.

SGP: wacht een kabinetsbesluit af en sluit niets uit, zoals CDA.

Partij voor de Dieren: tegen een nieuwe missie in Uruzgan.

Verdonk: weg uit Uruzgan, de komende twee jaar geen enkele missie.

Militaire vakbonden AFMP en ACOM: tegen een nieuwe missie, vooral vanwege zware belasting voor het personeel en het materieel. Maar als kabinet besluit tot een nieuwe kleinere missie in Afghanistan, dan het liefst in Uruzgan. Daar zijn de kennis en contacten opgebouwd en het is goedkoper op deze plek te blijven.
Ik ken iemand bij Defensie, en inderdaad (zie ook de reportages hierover in een linksig documentaireprogramma laatst) staat Nederland inmiddels bekend als 'The Beggar's Army'. We moeten met te weinig geld teveel missies doen, en dat heeft z'n weerslag op de kwaliteit en veiligheid. Vrijwel heel Defensie schreeuwt al maanden om beëindiging, ze zijn volledig platzak.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78101006
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:49 schreef marky het volgende:
Bos wil wel van dit kabinet af en waarschijnlijk ook wel graag de oppositie in. Hij zal anders de komende maanden te veel niet al te populaire bezuinigingen aan moeten kondigen die ook zeker binnen zijn eigen achterban niet prettig zullen vallen. Zo is hij er straks niet veranwoordelijk voor en kan hij straks als het volgende kabinet is uitgeregeerd is premier worden met een opgeruimde begroting.
Zo'n maf verhaal had de Elsevier ( ) ook. Het ging zo:

Links maakt er een bende van, rechts ruimt op. Links kan gaan bleren in de oppositie. Waarna links weer in de regering komt. Er een bende van maakt en rechts weer kan opruimen. Links kan dan weer in de oppositie...

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78101007
Je moet je niet te veel blindstaren op de peilingen. In campagnetijd kan er veel veranderen. Als Bos weer veel in beeld komt zal dat de PvdA vast goed doen. Het zou me trouwens niks verbazen als er een interne strijd losbarst bij het CDA als er verkiezingen komen..... en we hebben gezien wat dat met de VVD deed....
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 15:15:35 #256
145738 superworm
is erbij
pi_78101032
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
Eurlings een goede premier Met zijn populistische 'meer asfalt' mantra. En 'ik laat de anwb regeren'.
Zeg, wat wil jij dan? Wel zeuren om mijn keuze, niet zelf een voorbeeld geven. De Vries? Die laat meteen een JSF in het Torentje bouwen zodat hij er flink tegenaan kan humpen elke dag. Verhagen is helemaal een rat, laat staan JP.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78101039
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:14 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik ken iemand bij Defensie, en inderdaad (zie ook de reportages hierover in een linksig documentaireprogramma laatst) staat Nederland inmiddels bekend als 'The Beggar's Army'. We moeten met te weinig geld teveel missies doen, en dat heeft z'n weerslag op de kwaliteit en veiligheid. Vrijwel heel Defensie schreeuwt al maanden om beëindiging, ze zijn volledig platzak.
Dat was Zembla. Ik heb het gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78101117
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:15 schreef superworm het volgende:

[..]

Zeg, wat wil jij dan? Wel zeuren om mijn keuze, niet zelf een voorbeeld geven. De Vries? Die laat meteen een JSF in het Torentje bouwen zodat hij er flink tegenaan kan humpen elke dag. Verhagen is helemaal een rat, laat staan JP.
De beste CDA'er?

Gerd Leers.

Van Geel

Schinkelshoek
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:19:39 #259
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_78101179
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De beste CDA'er?

Gerd Leers.

Van Geel

Schinkelshoek
Van Geel? Serieus?
Jij ook?
pi_78101218
Leers is wel goed als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 15:21:21 #261
4530 crew  Crazy Harry
pi_78101256
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:17 schreef Klopkoek het volgende:
De beste CDA'er?

Gerd Leers - volgens iedereen buiten het CDA

Van Geel - Als prototype CDA'er

Schinkelshoek - wie?
Verbeterd
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:23:30 #262
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78101351
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:14 schreef superworm het volgende:

[..]

Nederland leent record op de beurs

De VS en de EU gaan stuk aan de honger naar oorlog
pi_78101395
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef De_Hertog het volgende:
Gaat wel hard deze week, we hebben de ene crisis nog niet gehad of de volgende is er al. Als de PvdA het kabinet nu laat vallen om deze brief is het des te erger dat ze gisteren zo achter Balkenende aanliepen bij de reactie op Davids.
Ik denk dat ze daarom des te meer gebrand zijn op een val. Ze zullen daar met kromme tenen hebben gezeten omdat balk heel veel afstand nam van het rapport. De PvdA was het juist eens met het rapport. Maar om tijdens zo'n debat een 180 graden draai te maken, is not done. dan maak je je echt onsterfelijk belachelijk en heeft het CDA het perfecte wapen om de PvdA als draaiers te brandmerken in handen. Dat ze nu de stekker eruit trekken, of in ieder geval een knieval eisen, valt te verwachten.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_78101485
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:21 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Verbeterd
Wel allemaal met het hart op de juiste plaats.

Donner, De Jager, Verhagen en Hearsma Buma hebben dat niet. Die zijn zo rechts als de nete. Werkgeversvrinden en haviken pur sang

Vergis je niet in Van Geel. Dat is een slimme man
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78101545
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Donner, De Jager, Verhagen en Hearsma Buma hebben dat niet. Die zijn zo rechts als de nete. Werkgeversvrinden en haviken pur sang

Buma
persoonlijke vrijheden en Buma zijn water en vuur.

Die man is niet te vertrouwen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 15:28:06 #266
145738 superworm
is erbij
pi_78101548
quote:

[..]

Mwoah. Ik denk dat welke politicus dan ook, maar vooral PvdA en CDA, eenmaal aan de top snel gecorrumpeerd raakt.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78101666
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:14 schreef Libereco het volgende:
Je moet je niet te veel blindstaren op de peilingen. In campagnetijd kan er veel veranderen. Als Bos weer veel in beeld komt zal dat de PvdA vast goed doen. Het zou me trouwens niks verbazen als er een interne strijd losbarst bij het CDA als er verkiezingen komen..... en we hebben gezien wat dat met de VVD deed....
ja die schoten de lucht in, tijdens de verkiezingen voor lijsttrekker. daalde wel weer nadat Rutte het werd.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_78101795
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Mwoah. Ik denk dat welke politicus dan ook, maar vooral PvdA en CDA, eenmaal aan de top snel gecorrumpeerd raakt.
Het is geen ijzeren wet Het klopt wel dat het huidige politieke systeem wat corruptiegevoeliger is dan vroeger maar het hoeft niet zo te zijn.

Verbazingwekkend vind ik dat de gedaanteverwisseling van het CDA niet is opgevallen. In analyses blijkt (wanneer omgezet naar een links-rechts schaal) dat het CDA D66 rechts is gepasseerd. CDA helde vroeger ietsjes naar links over. D66 stond daar een pietsie rechts van, in het midden. Nu helt het CDA naar rechts over (meer dan ze vroeger naar links overhelde) en is D66 ook wel ietsjes rechtser geworden maar niet zo sterk als het CDA. Nog steeds wordt het CDA als een middenpartij gezien maar daar is steeds minder aanleiding voor. Als mensen erop willen stemmen moeten ze dat zelf weten, prima, maar het CDA is sterk van karakter veranderd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78101837
quote:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat Van Geel met veel woorden niks zegt, zodat de PvdA die "uitleg" kan aanvaarden waardoor hun regeringsdeelname geen gevaar loopt.
pi_78101879
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat Van Geel met veel woorden niks zegt, zodat de PvdA die "uitleg" kan aanvaarden waardoor hun regeringsdeelname geen gevaar loopt.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:38:02 #271
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78101927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]Verbazingwekkend vind ik dat de gedaanteverwisseling van het CDA niet is opgevallen.
In analyses blijkt (wanneer omgezet naar een links-rechts schaal) dat het CDA D66 rechts is gepasseerd. CDA helde vroeger ietsjes naar links over. D66 stond daar een pietsie rechts van, in het midden.
Nu helt het CDA naar rechts over, het CDA is sterk van karakter veranderd.
inderdaad, waar het CDA voor staat, is landbouwsubsidies en oorlog tegen de heidenen
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:40:24 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78102007
quote:

Ik vind dat dan weer een voorbeeld van een typische regenteske CDA-apparatsjik
pi_78102066
Is er nog wat nieuws bijgekomen in het afgelopen half uur?
pi_78102193
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:38 schreef Deprater het volgende:

[..]

inderdaad, waar het CDA voor staat, is landbouwsubsidies en oorlog tegen de heidenen
En minimumprijzen in de supermarkten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78102231
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind dat dan weer een voorbeeld van een typische regenteske CDA-apparatsjik
Met een uitstekende staat van dienst

Hij was in 2001 al in beeld als leider van het CDA maar werd toen als 'te links' gezien en dus niet geschikt in het licht van de veranderde tijdsgeest
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')