abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:43:23 #126
145738 superworm
is erbij
pi_78097288
quote:
Terwijl Bos straks gastcollege geeft in R'dam, komt PvdA-fractie straks rond 5 bij elkaar.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78097365
Het zou me ergens wel verbazen als de PvdA het kabinet laat vallen. Ergens verwacht ik een gedrocht van een compromis waarbij we een soort humanitaire missie gaan doen in Afghanistan.

Natuurlijk hoop ik op mijn ongelijk maar wat heeft de PvdA te winnen als ze het kabinet laten vallen. Zo goed staan ze niet in de peilingen en het levert ook tumult op voor de gemeenteraadsverkiezingen hoewel dat eigenlijk los zou moeten staan van landelijke politiek.
pi_78097366
Bos houdt voet bij stuk en eist vrijdag duidelijkheid en volgens hem kan dat maar 1 ding zijn.
Weg uit Uruzgan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78097417
Hoe Balkenende en Verhagen er in staan lijkt duidelijk.

Balkenende hoor ik zojuist op Radio 1 zeggen dat er een verzoek van de Navo ligt en dat je daar gewoon op in hoort te gaan, "dat is duidelijk" aldus de premier.

Verhagen had ook wel heel veel bedenktijd nodig op de vraag of ze tot een oplossing zouden komen in het overleg, maar kon in ieder geval al wel antwoorden dat hij niet de indruk heeft dat ze er vrijdag uit komen gezien het overleg tot nu toe.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:47:18 #130
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78097425
Gaat wel hard deze week, we hebben de ene crisis nog niet gehad of de volgende is er al. Als de PvdA het kabinet nu laat vallen om deze brief is het des te erger dat ze gisteren zo achter Balkenende aanliepen bij de reactie op Davids.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78097484
Denk niet dat de PvdA het kabinet laat vallen, daarmee zouden ze hun eigen ruiten ingooien.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:49:28 #132
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_78097510
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:47 schreef De_Hertog het volgende:
Gaat wel hard deze week, we hebben de ene crisis nog niet gehad of de volgende is er al. Als de PvdA het kabinet nu laat vallen om deze brief is het des te erger dat ze gisteren zo achter Balkenende aanliepen bij de reactie op Davids.
Dat is allemaal spel. Uruzgan is vanuit PvdA oogpunt een veel beter onderwerp om het kabinet te laten vallen.
Jij ook?
pi_78097520
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:48 schreef TwenteFC het volgende:
Denk niet dat de PvdA het kabinet laat vallen, daarmee zouden ze hun eigen ruiten ingooien.
Juist niet lijkt mij. Ik verwacht dat de PvdA het wel zou kunnen uitbuiten in hun voordeel als ze eindelijk een keer voet bij stuk houden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_78097529
quote:
Bos net gezien op RTL7?

Die zag er toch echt niet uit alsof hij van mening ging veranderen.
Ik denk dat ze het laten knallen. Dat hoop ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:50:56 #135
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78097559
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:49 schreef Krambo het volgende:

[..]

Dat is allemaal spel. Uruzgan is vanuit PvdA oogpunt een veel beter onderwerp om het kabinet te laten vallen.
Beter dan een rapport waar ze zes jaar om liepen te vragen en waarmee ze nu kunnen zwaaien en zeggen 'kijk ons eens gelijk hebben gehad al die tijd'?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78097562
quote:
Mwa, als ze gewoon principieel tegen zijn, waarom zou dat ruiten ingooien zijn ? Omdat je eventueel een paar zeteltjes kan verliezen moeten er dan maar mede namens eht PVDA militairen naar een oorlogsgebied worden gestuurd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:51:26 #137
4530 crew  Crazy Harry
pi_78097587
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:25 schreef superworm het volgende:
Bos verscheurt de Navo-brief, maar wil wel met trainers, humanitaire hulp en F16's blijven. Maar GEEN militairen. Wie gaat die vliegtuigen dan besturen? De hulpwerkers beschermen? De Afghanen trainen?
Oftewel de kabinetscrisis is alweer voorbij en de pvda draait weer zodanig dat het cda goed weg komt...

Echt, maak me wakker wanneer de pvda gaat roepen helemaal weg uit afghanistan te willen...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_78097619
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:49 schreef Krambo het volgende:

[..]

, idd. Helemaal na het fiasco van het beloofde onderzoek over Irak.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:53:03 #139
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78097650
quote:
zoveel heeft de pvda niet te winnen met doorregeren. kunnen ze beter nu hun wonden likken en er na de volgende regering weer staan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:54:40 #140
4530 crew  Crazy Harry
pi_78097719
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_78097838
quote:
Neuh, denk dat ze juist wel scoren door nu gewoon eens een keer wél te doen wat ze zeggen en voet bij stuk te houden
pi_78097844
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

zoveel heeft de pvda niet te winnen met doorregeren. kunnen ze beter nu hun wonden likken en er na de volgende regering weer staan.
Plus dat ze electoraal hier veel gewin uit kunnen halen. Mits dit goed bespeeld wordt in de media.
pi_78097860
Hoewel vaak het tegendeel wordt beweerd gebruiken regerende politici zelden de woorden beloven en beloftes. Daarvoor zijn dit te grote woorden waarvan zij zich voldoende bewust zijn dat zij deze in onze meerpartijendemocratie waarbij absolute meerderheden zeldzaam zijn lang niet altijd waar kunnen maken.

Juist door dit bewustzijn en het wel expliciet (en niet zo'n beetje ook) gebruiken door Bos van deze woorden mag duidelijk zijn dat de PvdA nooit meer toe zal geven. Indirect zegt hijj dus ook dat het CDA zijn verkiezingsbeloftes wel breekt als zij het kabinet zouden laten vallen over deze kwestie. Volgens mij heeft het CDA op dit moment al de slag verloren.

Overigens vond ik de uitspraak/suggestie van Wester dat komende vrijdag duidelijk zal zijn hoe het op dit punt komt met het besluit en het kabinet journalistiek zwak. Daar zijn namelijk geen beloftes over gedaan maar is slechts een wens aangegeven.

Edit: alinea over Wester toegevoegd.
pi_78097867
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
Precies. Sowieso moet er binnenkort 35 mld bezuinigd wordt. Het dat gaat makkelijker met een rechts of een links (god behoede ons) kabinet. Als ze dit met dit kabinet moeten gaan doen wordt het helemaal niks en is het voor de oppositie prijsschieten op beide partijen. Als ze het kabinet willen laten klappen is dit dé kans om er zonder veel gezichtsverlies te laten gebeuren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_78097870
zometeen weer een nieuwe uitzending op RTLZ... Ben benieuwd
pi_78097898
Met link 35miljard gaan bezuinigen, zie je het voor je
pi_78097915
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Precies. Sowieso moet er binnenkort 35 mld bezuinigd wordt. Het dat gaat makkelijker met een rechts of een links (god behoede ons) kabinet. Als ze dit met dit kabinet moeten gaan doen wordt het helemaal niks en is het voor de oppositie prijsschieten op beide partijen. Als ze het kabinet willen laten klappen is dit dé kans om er zonder veel gezichtsverlies te laten gebeuren.
goed, off-topic, maar wat is er mis met een links kabinet? Rechts is echt niet de heiland hoor.
pi_78097944
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

goed, off-topic, maar wat is er mis met een links kabinet? Rechts is echt niet de heiland hoor.
Links gaat dus NO WAY 35 miljard bezuinigen. Ik zeg niet dat rechts het voor elkaar zal krijgen, maar ik geef ze wel meer kans daarop.
  Admin woensdag 17 februari 2010 @ 14:01:15 #149
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78097992
Pffft, Bos zei dat we ujit Uruzgan weggaan niet uit heel Afghanistan

#Nooduitgang
Doorlopen mensen, niks meer te zien.
#lafbekken.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_78098014
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:59 schreef RvLaak het volgende:
Dan zal het niet 35 mld bezuinigen zijn, maar 35 mild lastenverzwaring.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')