Ja of we noemen de missie anders, of we gaan in een andere provincie zitten zodat 'Weg uit Uruzgan' of 'De missie beeindigen' nog opgaatquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar hebben ze al vaak genoeg de kans voor gehad. Hamer zal zich wel weer vastgrijpen aan definities en formuleringen. Een beveiliger met een geweer is nog geen militair zal wel haar redenatie zijn.
Dat vraag ik me af. Volgens mij is het draagvlak bij de eigen achterban best groot. Ik ben rechts en vind ook dat we in Afghanistan moeten blijven. Je kunt halverwege niet alles uit je handen laten vallen en opstappen. Het verzoek van de NAVO zie ik als een beter alternatief dan wat de PvdA voorstelt, namelijk ontwikkelingshulp geven zonder hier militaire actie aan te koppelen. Maar goed, Sinterklaas spelen met andermans geld is iets waar die club altijd al goed in is geweest.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom zou het CDA zo graag in Uruzgan willen blijven, er moet bij hen toch ook wel eens een belletje gaan rinkelen dat het draagvlak hiervoor niet al te groot is ?
Nee joh, ze gaan de komende dagen weer een onleesbare verklaring maken met termen als 'adequater', waarna het weer een paar weken glas-plas-was is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:11 schreef RvLaak het volgende:
Verhagen op BNR: Vrijdag as. nog geen beslissing.
Staat haaks op wat Bos net zei/
Fitna-toestandenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef RvLaak het volgende:
Van Baalen: Dit kabinet maakt NL ten schande.
Het schijnt dat een PvdA'er de brief van de NAVO op camera verscheurd heeft... Iemand beelden?
Geen idee... Lijkt me ook het meest waarschijnlijk, maar toch denk ik dat er een kans is de Bos dit keer zijn poot stijf houdt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee joh, ze gaan de komende dagen weer een onleesbare verklaring maken met termen als 'adequater', waarna het weer een paar weken glas-plas-was is.
Ik verwacht toch echt dat de PvdA dit keer niet zal buigen, kunnen ze zich ook niet permitteren. Bos ligt op ramkoersquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee joh, ze gaan de komende dagen weer een onleesbare verklaring maken met termen als 'adequater', waarna het weer een paar weken glas-plas-was is.
Zitten Bos en Hamer in dit geval wel op een lijn? Zijn ze beiden bereid het kabinet te laten vallen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef RvLaak het volgende:
Geen idee... Lijkt me ook het meest waarschijnlijk, maar toch denk ik dat er een kans is de Bos dit keer zijn poot stijf houdt.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Krambo het volgende:
[..]
Ik verwacht toch echt dat de PvdA dit keer niet zal buigen, kunnen ze zich ook niet permitteren. Bos ligt op ramkoers
Ik hoop. Da's alles wat ik nog kan doen. Ik ga me er niet meer druk om maken omdat ik al te vaak nachtenlang debat heb zitten volgen in de hoop op een val.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Krambo het volgende:
[..]
Ik verwacht toch echt dat de PvdA dit keer niet zal buigen, kunnen ze zich ook niet permitteren. Bos ligt op ramkoers
PvdA gaat inderdaad af als een gieter als ze nu toch weer buigen voor de Christenen. CDA heeft er afaik nooit een geheim van gemaakt dat blijven bespreekbaar isquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Krambo het volgende:
[..]
Hamer sowieso, lijkt er steeds meer op dat Bos ook die kant op kijkt, ja.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Zitten Bos en Hamer in dit geval wel op een lijn? Zijn ze beiden bereid het kabinet te laten vallen?
Dit is geen exit-strategy meer om militairen uit Afghanistan te halen, maar een exit-strategy voor de PvdA om uit het kabinet te stappen voor ze nog meer zetels verliezen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Krambo het volgende:
Niet in Uruzgan blijven, en het kabinet niet laten vallen kan natuurlijk ook nog.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Zitten Bos en Hamer in dit geval wel op een lijn? Zijn ze beiden bereid het kabinet te laten vallen?
Dat denk ik dus ook. Als de PvdA genoegen neemt met een gekunstelde verklaring om de acties van een oorlogsmisdadiger goed te praten, lijkt het me onwerkelijk dat ze op een veel kleiner moreel punt opeens de hakken in het zand zetten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Ach welnee, er komt wel een kunstgreep aan hoor.
Wáár dan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de bewindslieden van de ChristenUnie en de PvdA tot nu toe nog niet zo duidelijk naar buiten heb zien komen als zojuist. Er is écht crisis!![]()
Ik denk dat, als de PvdA de stekker er echt uit trekt, ze dat heel veel stemmen op kan leveren. Mits goed bespeeld in de media.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dit is geen exit-strategy meer om militairen uit Afghanistan te halen, maar een exit-strategy voor de PvdA om uit het kabinet te stappen voor ze nog meer zetels verliezen.
Nou, ik vind dit eigenlijk een groter moreel punt, aangezien we het hier hebben over het zenden van Nederlanders naar een oorlogsgebied.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Als de PvdA genoegen neemt met een gekunstelde verklaring om de acties van een oorlogsmisdadiger goed te praten, lijkt het me onwerkelijk dat ze op een veel kleiner moreel punt opeens de hakken in het zand zetten.
Voor de oppositie is het win win. Of het nu CDA of PvdA is, een van de twee gaat af als een gieter en dat gaat zetels kosten!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Niet in Uruzgan blijven, en het kabinet niet laten vallen kan natuurlijk ook nog.
Yep, het juiste moment(voor de gmr-verkiezingen) en het juiste onderwerp(publieke opinie mee) voor een val van het kabinet voor de PvdA.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dit is geen exit-strategy meer om militairen uit Afghanistan te halen, maar een exit-strategy voor de PvdA om uit het kabinet te stappen voor ze nog meer zetels verliezen.
De PvdA zal wel zwichten voor een aantal magische zinnen in een brief die door het CDA opgesteld gaat worden. Bos gaf aan dat de militairen teruggetrokken dienen te worden, maar dat hij wel open staat voor F16's, beveiligers etc.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de bewindslieden van de ChristenUnie en de PvdA tot nu toe nog niet zo duidelijk naar buiten heb zien komen als zojuist. Er is écht crisis!![]()
Frits maakt het spannendquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester:
Spanning Uruzgan echt hoog nu. Alle signalen op rood!
Laten we hopen dat dat niet het volgende kabinet wordtquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef superworm het volgende:
Zo valt het kabinet, verkiezingen, nieuw kabinet D66-VVD-CDA, eerste beslissing: nieuwe missie Uruzgan
quote:haagsche PvdA wil dat ministerraad vrijdag het verzoek van de NAVO officieel afwijst. Maar Balkenende ziet nog enkele opties.. 'zorgvuldig bekijken'.
De PvdA kan nu echt niet meer terug, dus als ze verder willen zal het CDA moeten gaan inbinden. Zouden ze dat niet doen, en het laten aankomen op een kabinetsval gaat Balkenende de twijfelachtige eer krijgen de enige MP te zijn die nooit een kabinet de volle 4 jaar heeft laten volmaken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Voor de oppositie is het win win. Of het nu CDA of PvdA is, een van de twee gaat af als een gieter en dat gaat zetels kosten!
Wordt de huidige missie dan niet verlengd tot na de verkiezingen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef superworm het volgende:
Zo valt het kabinet, verkiezingen, nieuw kabinet D66-VVD-CDA, eerste beslissing: nieuwe missie Uruzgan
Ik zat wat te zappen en kwam Rtl Z tegen, net op het moment dat van Middelkoop naar buiten kwam. Zijn gezicht sprak boekdelen en hij zei dat ze echt geen milimeter zijn opgeschoten in het overleg en dat dat absoluut geen goed nieuws was. Daarna kwam Wouter Bos naar buiten samen met Bert Koenders, en waar het gebruikelijk is dat ze zich op de vlakte houden na zo'n overleg spraken ze nu uiterst duidelijke taal.quote:
Hoeveelste crisis is dit nu voor Balkie?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zat wat te zappen en kwam Rtl Z tegen, net op het moment dat van Middelkoop naar buiten kwam. Zijn gezicht sprak boekdelen en hij zei dat ze echt geen milimeter zijn opgeschoten in het overleg en dat dat absoluut geen goed nieuws was. Daarna kwam Wouter Bos naar buiten samen met Bert Koenders, en waar het gebruikelijk is dat ze zich op de vlakte houden na zo'n overleg spraken ze nu uiterst duidelijke taal.
Dat is niet voor niks, en zegt voor mij genoeg.
Reactie Wilders:quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef bohgek het volgende:
iedereen zit te hopen dat het kabinet valt![]()
In totaal of deze week?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef RvLaak het volgende:
Hoeveelste crisis is dit nu voor Balkie?
Nou ja, of je het nu wendt of keert, tegen of voor bent. Bos en Balkenende hebben zo langzamerhand wel overtuigend bewezen elkaar niet te kunnen ruften of zien. En dat is niet de meest ideale situatie om een kabinet te leiden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef bohgek het volgende:
iedereen zit te hopen dat het kabinet valt![]()
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zat wat te zappen en kwam Rtl Z tegen, net op het moment dat van Middelkoop naar buiten kwam. Zijn gezicht sprak boekdelen en hij zei dat ze echt geen milimeter zijn opgeschoten in het overleg en dat dat absoluut geen goed nieuws was. Daarna kwam Wouter Bos naar buiten samen met Bert Koenders, en waar het gebruikelijk is dat ze zich op de vlakte houden na zo'n overleg spraken ze nu uiterst duidelijke taal.
Dat is niet voor niks, en zegt voor mij genoeg.
Momenteel gok ik erop, dat het NAVO verzoek wordt afgewezen en ze verder gaan tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef Loveless85 het volgende:
Ik denk dat voor PvdA de enige optie is poot stijf houden, harde taal uitslaan en desnoods het kabinet laten vallen. Dat zou ze zelf wellicht wat zetelwinst opleveren. Als ze nu weer meegaan met het CDA kost het ze sowieso hun gezicht (en zetels)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |