abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78096043
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar hebben ze al vaak genoeg de kans voor gehad. Hamer zal zich wel weer vastgrijpen aan definities en formuleringen. Een beveiliger met een geweer is nog geen militair zal wel haar redenatie zijn.
Ja of we noemen de missie anders, of we gaan in een andere provincie zitten zodat 'Weg uit Uruzgan' of 'De missie beeindigen' nog opgaat
pi_78096045
Laat het kabinet vallen .

Maar ze zullen wel aanblijven of in ieder geval het over de gemeenteraadsverkiezingen heen tillen .
pi_78096054
Van Baalen: Dit kabinet maakt NL ten schande .

Het schijnt dat een PvdA'er de brief van de NAVO op camera verscheurd heeft... Iemand beelden?
pi_78096085
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom zou het CDA zo graag in Uruzgan willen blijven, er moet bij hen toch ook wel eens een belletje gaan rinkelen dat het draagvlak hiervoor niet al te groot is ?
Dat vraag ik me af. Volgens mij is het draagvlak bij de eigen achterban best groot. Ik ben rechts en vind ook dat we in Afghanistan moeten blijven. Je kunt halverwege niet alles uit je handen laten vallen en opstappen. Het verzoek van de NAVO zie ik als een beter alternatief dan wat de PvdA voorstelt, namelijk ontwikkelingshulp geven zonder hier militaire actie aan te koppelen. Maar goed, Sinterklaas spelen met andermans geld is iets waar die club altijd al goed in is geweest.

Maar dit draait helemaal niet om Afghanistan. PvdA moet voor de gemeenteraadsverkiezingen even aantonen dat ze de rug recht kunnen houden. En het CDA wil na de kniebuiging na het Davids-rapport een grens trekken naar de PvdA voor ze de onderhandelingen over de bezuinigingen aangaan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:13:18 #55
145738 superworm
is erbij
pi_78096087
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:11 schreef RvLaak het volgende:
Verhagen op BNR: Vrijdag as. nog geen beslissing.

Staat haaks op wat Bos net zei/
Nee joh, ze gaan de komende dagen weer een onleesbare verklaring maken met termen als 'adequater', waarna het weer een paar weken glas-plas-was is.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096111
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:12 schreef RvLaak het volgende:
Van Baalen: Dit kabinet maakt NL ten schande .

Het schijnt dat een PvdA'er de brief van de NAVO op camera verscheurd heeft... Iemand beelden?
Fitna-toestanden
pi_78096113
Het valt toch niet. Ik ga even sigaretten halen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:14:38 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78096139
even een sigartje roken idd...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78096161
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee joh, ze gaan de komende dagen weer een onleesbare verklaring maken met termen als 'adequater', waarna het weer een paar weken glas-plas-was is.
Geen idee... Lijkt me ook het meest waarschijnlijk, maar toch denk ik dat er een kans is de Bos dit keer zijn poot stijf houdt.
pi_78096198
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:13 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik verwacht toch echt dat de PvdA dit keer niet zal buigen, kunnen ze zich ook niet permitteren. Bos ligt op ramkoers
Jij ook?
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:16:10 #61
145738 superworm
is erbij
pi_78096206
Iedereen haalt sigaretten opeens, alsof jullie het live zitten te volgen. Zo ja: waar dan? RTL 7 staat hier op maar het gaat voornamelijk over ander nieuws.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096217
haagsche

Volgens Balkenende liggen er enkele opties op tafel. 'We zitten in de fase dat die zorgvuldig bekeken moeten worden.' PvdA ziet dat anders..
pi_78096218
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef RvLaak het volgende:
Geen idee... Lijkt me ook het meest waarschijnlijk, maar toch denk ik dat er een kans is de Bos dit keer zijn poot stijf houdt.
Zitten Bos en Hamer in dit geval wel op een lijn? Zijn ze beiden bereid het kabinet te laten vallen?
pi_78096227
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:15 schreef Krambo het volgende:

[..]

Ik verwacht toch echt dat de PvdA dit keer niet zal buigen, kunnen ze zich ook niet permitteren. Bos ligt op ramkoers
, net ff RTLZ opgezet... Maar die gaan pas om 14:00 verder

Kijken wat politiek24 te zeggen heeft
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:17:08 #65
145738 superworm
is erbij
pi_78096239
quote:

[..]

Ik hoop. Da's alles wat ik nog kan doen. Ik ga me er niet meer druk om maken omdat ik al te vaak nachtenlang debat heb zitten volgen in de hoop op een val.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096249
quote:

[..]

PvdA gaat inderdaad af als een gieter als ze nu toch weer buigen voor de Christenen. CDA heeft er afaik nooit een geheim van gemaakt dat blijven bespreekbaar is
pi_78096250
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Zitten Bos en Hamer in dit geval wel op een lijn? Zijn ze beiden bereid het kabinet te laten vallen?
Hamer sowieso, lijkt er steeds meer op dat Bos ook die kant op kijkt, ja.
pi_78096254
Ach welnee, er komt wel een kunstgreep aan hoor.
pi_78096263
quote:
Dit is geen exit-strategy meer om militairen uit Afghanistan te halen, maar een exit-strategy voor de PvdA om uit het kabinet te stappen voor ze nog meer zetels verliezen.
pi_78096292
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:16 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Niet in Uruzgan blijven, en het kabinet niet laten vallen kan natuurlijk ook nog.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78096299
Ik moet zeggen dat ik de bewindslieden van de ChristenUnie en de PvdA tot nu toe nog niet zo duidelijk naar buiten heb zien komen als zojuist. Er is écht crisis!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:18:47 #72
145738 superworm
is erbij
pi_78096313
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Ach welnee, er komt wel een kunstgreep aan hoor.
Dat denk ik dus ook. Als de PvdA genoegen neemt met een gekunstelde verklaring om de acties van een oorlogsmisdadiger goed te praten, lijkt het me onwerkelijk dat ze op een veel kleiner moreel punt opeens de hakken in het zand zetten.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096326
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Er is écht crisis!
Het werd ook weleens tijd
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:19:22 #74
145738 superworm
is erbij
pi_78096330
quote:
Ik moet zeggen dat ik de bewindslieden van de ChristenUnie en de PvdA tot nu toe nog niet zo duidelijk naar buiten heb zien komen als zojuist. Er is écht crisis!
Wáár dan?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096334
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dit is geen exit-strategy meer om militairen uit Afghanistan te halen, maar een exit-strategy voor de PvdA om uit het kabinet te stappen voor ze nog meer zetels verliezen.
Ik denk dat, als de PvdA de stekker er echt uit trekt, ze dat heel veel stemmen op kan leveren. Mits goed bespeeld in de media.

Zie de manier waarop het CDA de schuld van het vallen van alle voorgaande Balkies heeft af kunnen schuiven op de andere partijen.
pi_78096345
en ja hoor daar zit balkenende weer in de kamer helaas een ander onderwerp
pi_78096354
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Als de PvdA genoegen neemt met een gekunstelde verklaring om de acties van een oorlogsmisdadiger goed te praten, lijkt het me onwerkelijk dat ze op een veel kleiner moreel punt opeens de hakken in het zand zetten.
Nou, ik vind dit eigenlijk een groter moreel punt, aangezien we het hier hebben over het zenden van Nederlanders naar een oorlogsgebied.

In het geval van Irak ging het om politieke steun, dus geen NL slachtoffers.
pi_78096360
fritswester:

Spanning Uruzgan echt hoog nu. Alle signalen op rood!
pi_78096365
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Niet in Uruzgan blijven, en het kabinet niet laten vallen kan natuurlijk ook nog.
Voor de oppositie is het win win. Of het nu CDA of PvdA is, een van de twee gaat af als een gieter en dat gaat zetels kosten!

Kan Pechthold niet weer een motie indienen om ze dwingen een keus te maken? Daarmee zette hij Hamer ook zo mooi voor paal met haar uitspraken over bezuinigingen op onderwijs.

Ik moet Femke gelijk geven. Dit is niet regeren, dit is de langszaamste val van een kabinet ooit.
pi_78096367
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Yep, het juiste moment(voor de gmr-verkiezingen) en het juiste onderwerp(publieke opinie mee) voor een val van het kabinet voor de PvdA.
Jij ook?
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:20:31 #81
145738 superworm
is erbij
pi_78096372
Zo valt het kabinet, verkiezingen, nieuw kabinet D66-VVD-CDA, eerste beslissing: nieuwe missie Uruzgan
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096376
quote:
De PvdA zal wel zwichten voor een aantal magische zinnen in een brief die door het CDA opgesteld gaat worden. Bos gaf aan dat de militairen teruggetrokken dienen te worden, maar dat hij wel open staat voor F16's, beveiligers etc.
pi_78096395
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester:

Spanning Uruzgan echt hoog nu. Alle signalen op rood!
Frits maakt het spannend
pi_78096406
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef superworm het volgende:
Zo valt het kabinet, verkiezingen, nieuw kabinet D66-VVD-CDA, eerste beslissing: nieuwe missie Uruzgan
Laten we hopen dat dat niet het volgende kabinet wordt
pi_78096408
haagsche

PvdA wil dat ministerraad vrijdag het verzoek van de NAVO officieel afwijst. Maar Balkenende ziet nog enkele opties.. 'zorgvuldig bekijken'.
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:21:35 #86
145738 superworm
is erbij
pi_78096411
quote:
haagsche PvdA wil dat ministerraad vrijdag het verzoek van de NAVO officieel afwijst. Maar Balkenende ziet nog enkele opties.. 'zorgvuldig bekijken'.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096439
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Voor de oppositie is het win win. Of het nu CDA of PvdA is, een van de twee gaat af als een gieter en dat gaat zetels kosten!
De PvdA kan nu echt niet meer terug, dus als ze verder willen zal het CDA moeten gaan inbinden. Zouden ze dat niet doen, en het laten aankomen op een kabinetsval gaat Balkenende de twijfelachtige eer krijgen de enige MP te zijn die nooit een kabinet de volle 4 jaar heeft laten volmaken.
pi_78096457
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef superworm het volgende:
Wordt de huidige missie dan niet verlengd tot na de verkiezingen?
pi_78096466
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:19 schreef superworm het volgende:

[..]

Wáár dan?
Ik zat wat te zappen en kwam Rtl Z tegen, net op het moment dat van Middelkoop naar buiten kwam. Zijn gezicht sprak boekdelen en hij zei dat ze echt geen milimeter zijn opgeschoten in het overleg en dat dat absoluut geen goed nieuws was. Daarna kwam Wouter Bos naar buiten samen met Bert Koenders, en waar het gebruikelijk is dat ze zich op de vlakte houden na zo'n overleg spraken ze nu uiterst duidelijke taal.

Dat is niet voor niks, en zegt voor mij genoeg.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_78096470
iedereen zit te hopen dat het kabinet valt
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:23:13 #91
145738 superworm
is erbij
pi_78096492
Als het CDA gezichtsverlies lijdt, leidt dat niet tot zetelverlies. Die achterban zou nog CDA stemmen als Balkie een klein zwart snorretje liet staan.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:23:19 #92
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78096505
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik zat wat te zappen en kwam Rtl Z tegen, net op het moment dat van Middelkoop naar buiten kwam. Zijn gezicht sprak boekdelen en hij zei dat ze echt geen milimeter zijn opgeschoten in het overleg en dat dat absoluut geen goed nieuws was. Daarna kwam Wouter Bos naar buiten samen met Bert Koenders, en waar het gebruikelijk is dat ze zich op de vlakte houden na zo'n overleg spraken ze nu uiterst duidelijke taal.

Hoeveelste crisis is dit nu voor Balkie?
pi_78096532
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef bohgek het volgende:
Reactie Wilders:

pi_78096548
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:23 schreef RvLaak het volgende:
Hoeveelste crisis is dit nu voor Balkie?
In totaal of deze week?
pi_78096558
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef bohgek het volgende:
Nou ja, of je het nu wendt of keert, tegen of voor bent. Bos en Balkenende hebben zo langzamerhand wel overtuigend bewezen elkaar niet te kunnen ruften of zien. En dat is niet de meest ideale situatie om een kabinet te leiden.
pi_78096561
Ik denk dat voor PvdA de enige optie is poot stijf houden, harde taal uitslaan en desnoods het kabinet laten vallen. Dat zou ze zelf wellicht wat zetelwinst opleveren. Als ze nu weer meegaan met het CDA kost het ze sowieso hun gezicht (en zetels)
pi_78096566
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

In totaal of deze week?
Totaal graag, over al zijn gevallen kabinetten. En dit (nog te vallen) kabinet
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 13:25:07 #99
145738 superworm
is erbij
pi_78096578
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zit 't nu te kijken.

Bos verscheurt de Navo-brief, maar wil wel met trainers, humanitaire hulp en F16's blijven. Maar GEEN militairen. Wie gaat die vliegtuigen dan besturen? De hulpwerkers beschermen? De Afghanen trainen?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_78096610
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:24 schreef Loveless85 het volgende:
Ik denk dat voor PvdA de enige optie is poot stijf houden, harde taal uitslaan en desnoods het kabinet laten vallen. Dat zou ze zelf wellicht wat zetelwinst opleveren. Als ze nu weer meegaan met het CDA kost het ze sowieso hun gezicht (en zetels)
Momenteel gok ik erop, dat het NAVO verzoek wordt afgewezen en ze verder gaan tot de orde van de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')