Dat dus, genoeg gedraaid.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:07 schreef RvLaak het volgende:
Frits Wester net een briljante analyse: PvdA is zat van het beeld van draaiers, dat door het CDA gecreëerd is.
Een paar dagen? Wat dacht je van een paar jaar?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:45 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik wacht er al paar dagen op
Ja, de situatie dat de PvdA opeens een ruggengraat kweekt was natuurlijk zo onrealistisch dat niemand er rekening mee hield.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dat laatste lijkt mij vrij reëel. Timing interview de hoop scheffer was geen toeval. Gisteren liet pvda debat varen, maar met dit plan misschien al in achterhoofd?
Lijkt mij geniaal als verhagen en de hoop scheffer een plan op stellen en de pvda gewoon de stekker er uit trekt.
Ik denk dat JP zo zwaar beschadigt is dat het CDA niet nog een verkiezing met hem aandurftquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:48 schreef One_of_the_few het volgende:
is het trouwens einde haagse carrière verhagen en jp als dit kabinet valt?
Ik denk dat JP de "eer" aan zichzelf houdt en zelf uit DH vertrekt. Als de PvdA de (terechte) zwarte piet op het CDA kan leggen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:48 schreef One_of_the_few het volgende:
Het kabinet heeft al zoveel belachelijke besluiten genomen. er mee stoppen lijkt mij de eerste goede.
de manier van politiek van cda is tenenkrommend. maakt mij niet zoveel uit wat voor nieuw kabinet er komt, al lijkt mij pvv,vvd en d66 een horror. Als het cda er maar niet in zit.
Ik denk eerder dat hij JP zal vervangen als lijsttrekker. JP zal wel iets nutteloos in Europa gaan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:48 schreef One_of_the_few het volgende:
de echte mening van JP verkondigen in volkskrant interview.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
wat is de rol van de hoop scheffer?
Ik verwacht dat Balkenende het toch op z'n minst wel zo kan presenteren dat het een onoverbrugbaar meningsverschil is en dat hij persoonlijk geen fout heeft gemaakt en dus niet weg hoeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:48 schreef One_of_the_few het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)raakt_rapport-Davidsquote:
quote:DEN HAAG - Oud-minister van Buitenlandse Zaken Jaap de Hoop Scheffer heeft scherpe kritiek op het rapport van de commissie-Davids over de Irak-oorlog in 2003.
In het eerste uitgebreide interview sinds de publicatie van het rapport, dat het kabinet begin dit jaar bijna ten val bracht, verdedigt de voormalige oud-CDA-bewindsman en gewezen NAVO-chef vandaag in de Volkskrant de Nederlandse politieke steun aan de Amerikaans/Britse aanval.
Staatsrechtelijk onzuiver
De Hoop Scheffer, destijds de eerstverantwoordelijke minister, neemt het op voor zijn toenmalige topambtenaren, omdat zij zich niet publiekelijk kunnen verweren tegen verwijten van de commissie-Davids. Zij zouden blindelings de kant van de VS hebben gekozen, doof zijn geweest voor bezwaren van juristen op het ministerie tegen de juridische grondslag van de oorlog, en de dreiging van Irak onder Saddam Hussein te zwaar hebben aangezet. ‘Het is niet fair, niet terecht en staatsrechtelijk onzuiver’, meent De Hoop Scheffer, die alle verantwoordelijkheid op zich neemt.
Ook verwerpt hij kritiek op zijn partijgenoot Jan Peter Balkenende, toen en nu minister-president, die zich volgens de onafhankelijke commissie-Davids te lang afzijdig hield: ‘Een volstrekt onterecht verwijt.’ De premier riep de commissie in 2009 in het leven na jarenlange aandrang vanuit het parlement, de samenleving en de media.
Achternamiddag
De Hoop Scheffer neemt ook afstand van kritiek aan zijn adres. Zo bestrijdt hij de stelling dat hij, in het kielzog van zijn ambtenaren, op een achternamiddag in 2002 besloot de VS hoe dan ook te volgen, om vervolgens niet meer af te wijken van die lijn totdat de oorlog in 2003 uitbrak. Daarmee schetst de commissie-Davids volgens De Hoop Scheffer een karikatuur van de werkelijkheid.
Verhagen... het kan, als in, het CDA schroomt debiele beslissingen niet, maar denk toch dat Maxime als 'Cheney van Balkie' bekend is komen te staan. Volgens mij gaan er al jaren geruchten dat ze binnen 't CDA na Balkenende óf De Vries, óf Eurlings naar voren gaan schuiven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:50 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hij JP zal vervangen als lijsttrekker. JP zal wel iets nutteloos in Europa gaan doen.
ik ken mensen binnen zijn ministerie. En bos stelt zich eigenlijk altijd als minister op. Probeert geen onderscheidt te maken tussen partij politiek als het op beslissingen aankomen in naam van de staat. Iets wat Kok ook deed, maar de pvda niet gunstig uit de periodes doet komen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:49 schreef marky het volgende:
Bos wil wel van dit kabinet af en waarschijnlijk ook wel graag de oppositie in. Hij zal anders de komende maanden te veel niet al te populaire bezuinigingen aan moeten kondigen die ook zeker binnen zijn eigen achterban niet prettig zullen vallen. Zo is hij er straks niet veranwoordelijk voor en kan hij straks als het volgende kabinet is uitgeregeerd is premier worden met een opgeruimde begroting.
Eurlings zou wel een goede keuze zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Verhagen... het kan, als in, het CDA schroomt debiele beslissingen niet, maar denk toch dat Maxime als 'Cheney van Balkie' bekend is komen te staan. Volgens mij gaan er al jaren geruchten dat ze binnen 't CDA na Balkenende óf De Vries, óf Eurlings naar voren gaan schuiven.
ik denk dat JC de Jager tussenpaus wordt tot volgende grote leider. Misschien groeit hij zelfs uit tot grote leider.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:50 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hij JP zal vervangen als lijsttrekker. JP zal wel iets nutteloos in Europa gaan doen.
tegenovergestelde van Balkenende dus. Die praat altijd namens het CDA/zichzelf ipv het kabinet of het landquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik ken mensen binnen zijn ministerie. En bos stelt zich eigenlijk altijd als minister op. Probeert geen onderscheidt te maken tussen partij politiek als het op beslissingen aankomen in naam van de staat. Iets wat Kok ook deed, maar de pvda niet gunstig uit de periodes doet komen.
Ik verwacht weinig nieuws de komende uren. Misschien na de vergadering vd PvdA fractie om 5 uur.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:00 schreef Kwaliteit het volgende:
RTL Nieuws, benieuwd of er weer wat te melden valt
Natuurlijk zou ik liever een andere premier zien - alles behalve CDA, maar als 't er toch weer van komt vind ik Eurlings inderdaad een goede keus.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Eurlings zou wel een goede keuze zijn.
Ik weet niet hoe balk op ministerie is. Maar naar buiten toe is hij geen premier van alle nederlanders. Als hij als premier en formeel niet als cda-leider spreekt, sprekt hij toch te vaak als cda leider. Kok deed dat beterquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:02 schreef bohgek het volgende:
[..]
tegenovergestelde van Balkenende dus. Die praat altijd namens het CDA/zichzelf ipv het kabinet of het land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |