Dit is al het tweede topic dat ik open... Kan iemand de kuikens erin stoppen? Heb een modje gevraagd om het nummer te veranderen, het moet 628 zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:47 schreef simmu het volgende:
pessie, de kuikens!!!
wij zitten hier trouwens een half uur van het ziekenhuis vandaan, en een uur van het ziekenhuis af waar we nu naartoe moeten (omdat ik minder dan 33 weken ben)
Welkom thuis!!!!!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:50 schreef Orea het volgende:
Thuis!!![]()
Waardes bleven nu hetzelfde, het vermoeden blijft een gedraaide hydro en er is best een grote kans dat ie uit zichzelf terugdraait. Daar hopen ze nu op. Als je buikvlies ook maar iets is geïrriteerd kan die waarde wat omhoog schieten en dat lijkt dit wel te zijn. Komende week mag ik praktisch niks doen (...) en over een week terug naar de Gyn. Tussentijds moet ik direct komen bij ergere pijn en/of koorts.
Gelukkig voor nu geen operatie en weer lekker in mijn eigen huismaar wat een toestand dit weer
echt iets voor mij
quote:
lolquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:03 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Het is deel 628 !
oude topic : Zwangerschap en geboorte deel 627
Ik werk in Anderlecht aan een hogeschoolquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:42 schreef pessie het volgende:
Leo, woon jij 40 minuten van het ziekenhuis? Ik dacht dat je op een universiteit werkte en in universiteitssteden zijn over het algemeen wel ziekenhuizen te vinden toch? Of werk je gewoon zo ver bij je huis vandaan?
Kan je zelf kiezen naar welk ziekenhuis een ambulance jou brengt? Hier in België kan dat volgens mij nietquote:Wat hier betreft, in 2 minuten kan er een ambulance voorstaan en met sirenes aan zal die er ongeveer 5 minuten over doen voor we in een ziekenhuis zijn. Met de auto zal het wel langer duren maar als ik tijdens de bevalling zelf naar een ziekenhuis zou gaan kies ik een ander ziekenhuis. Het dichtsbijzijnde is het ziekenhuis in het centrum, maar daar kun je amper komen met een auto, dus doe dan maar een ziekenhuis dat verder weg is. En het andere ziekenhuis is helemaal nieuw.
Zonder medische indicatie wordt je hier ook niet vervoerd in een ambulance... Gewoon met de auto dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:12 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik werk in Anderlecht aan een hogeschoolHet ziekenhuis waar ze mij opvolgen (Jette) ligt niet zo ver (was heel handig voor controles e.d. aangezien die tijdens de kantooruren plaatsvinden), maar we wonen vrij ver van onze werkplek
![]()
[..]
Kan je zelf kiezen naar welk ziekenhuis een ambulance jou brengt? Hier in België kan dat volgens mij niet![]()
Orea, wat goed dat je terug thuis bent
Tessie, volgens mij hangt dat af van de vliegmaatschappij. Maar je vindt de termijnen normaalgezien wel op hun websiteOf bij het reisbureau.
Lijkt me wel logisch ja, maar dat had ik niet zo begrepen uit de post van pessie.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zonder medische indicatie wordt je hier ook niet vervoerd in een ambulance... Gewoon met de auto dus.
Maar dat geef je toch thuis al aan bij de verloskundige.. Die gaat bellen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:15 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat je thuis bent Orea!!
Je kunt in NL een voorkeur geven voor een zh, is dat vol, heb je pech.
Fijn dat je naar huis mag!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:50 schreef Orea het volgende:
Thuis!!![]()
Waardes bleven nu hetzelfde, het vermoeden blijft een gedraaide hydro en er is best een grote kans dat ie uit zichzelf terugdraait. Daar hopen ze nu op. Als je buikvlies ook maar iets is geïrriteerd kan die waarde wat omhoog schieten en dat lijkt dit wel te zijn. Komende week mag ik praktisch niks doen (...) en over een week terug naar de Gyn. Tussentijds moet ik direct komen bij ergere pijn en/of koorts.
Gelukkig voor nu geen operatie en weer lekker in mijn eigen huismaar wat een toestand dit weer
echt iets voor mij
ja maar stel jij zegt RDGG en de vk belt en het ligt vol, dan zal het Bronovo of Leyenburg worden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dat geef je toch thuis al aan bij de verloskundige.. Die gaat bellen.
Het is niet zo dat je met 2 cm ontsluiting, verder niets, in een ambu wordt getakeld en dat ze vragen, zo mevrouwtje, welk ziekenhuis mag het zijn?
Zou je het denken, ja?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:23 schreef tessie het volgende:
Thanx Grunsfan en LeoniekeIk vind mezelf wel al heel dik, maar nog niet 34 weken dik
Ik ga zo naar het reisbureau om te kijken of we volgende week nog een paar dagen naar London kunnen! Ik hoop dat het lukt!
Oh en zo suf, ik ben al een week de hele tijd een beetje misselijk, en ik bedacht me gewoon vanmorgen pas dat dat vast komt omdat ik zwanger ben
Ja dat wel. Maar dan ben je nog steeds thuis.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja maar stel jij zegt RDGG en de vk belt en het ligt vol, dan zal het Bronovo of Leyenburg worden.
zeg ga jij ook eens bevallen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:24 schreef ymme het volgende:
Orea, fijn dat je thuis bent.
Laat je maar lekker verwennen.
Westeinde??quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar dan ben je nog steeds thuis.
MCH is mijn eerste keus, RDGG 2e keus.
Whehehe ja ik zei toch dat het suf was. Ik kan me gewoon écht niet voorstellen dat ik echt zwanger ben ofzoquote:
Maar bij de pfaffsquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:26 schreef leonieke het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er hier gebeld wordt naar een ziekenhuis. Volgens mij bel je gewoon naar een algemeen nummer en komt de dichtstbijzijnde ambulance. Ik kan me niet voorstellen dat ze me naar Jette zouden brengen (of een ambulance van Jette zouden laten afkomen) als er hier 3 ziekenhuizen dichter in de buurt zijnZou ook niet logisch zijn.
NEE doe normaal!!!!! Echt niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:27 schreef Vicky het volgende:
[..]
Westeinde??
Die doen volgens mij geen poliklinische bevallingen meer
Ah, het is te vergelijken met mijn uitspraak van 2 of 3 weken geleden bij de aankoop van onze nieuwe auto: "hmz, zo'n echte familiewagen... zullen we echt een gezinnetje zijn"quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:27 schreef tessie het volgende:
[..]
Whehehe ja ik zei toch dat het suf was. Ik kan me gewoon écht niet voorstellen dat ik echt zwanger ben ofzoIk heb ook steeds zoiets van eerst die echo van 5 maart maar even afwachten.
Ja, maar ik bedoelde het eigenlijk in het algemeen, niet persé bij een bevalling.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar bij de pfaffszag ik toch ook dat de vrouwen per auto naar het ziekenhuis gingen?
Nee, ik hoef nog helemaal niet te bevallen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
zeg ga jij ook eens bevallen.
Ik wil ook eens op 1 staan
was het niet het leijenburg die geen bevallingen meer doet?quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:28 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ah, het is te vergelijken met mijn uitspraak van 2 of 3 weken geleden bij de aankoop van onze nieuwe auto: "hmz, zo'n echte familiewagen... zullen we echt een gezinnetje zijn"
Was ik even vergeten dat dat sowieso wel ging gebeuren, met of zonder die auto
Nee, vicks heeft gelijkquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:33 schreef simmu het volgende:
[..]
was het niet het leijenburg die geen bevallingen meer doet?
Hechten doen ze vaak ook thuis hoor...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:35 schreef pessie het volgende:
Ik stelde me ook alleen voor dat je met gillende sirenes naar een ziekenhuis vervoert wordt dat je dan naar de dichtsbijzijnde gaat, maar dat lijkt me logisch. Zou ik na afloop met een ambulance vervoerd moeten worden ivm uitscheuren en hechtingen dan mag je denk ik zelf kiezen. En zou ik naar het ziekenhuis moeten vanwege groen vruchtwater dan moet je ook met de auto. Kortom, ik mag alleen met gillende sirenes als ik of mn kind dood ligt te gaan, en dan ga ik naar die in het centrum, anders niet. Maar daar ga ik maar even niet van uit!
Beetje laat voor de ontkenningsfase zo met een dikke buikquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:32 schreef ymme het volgende:
[..]
Nee, ik hoef nog helemaal niet te bevallen.Mijn lichaam houdt mij gewoon voor de gek.
Dat laatste is volgens mij helaas niet zo... Ruggeprik is geen 'medische indicatie'....quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, vicks heeft gelijkAlleen medium - risk bevallingen...
Maar als ik toch een ruggeprik wil, dan wordt ik toch automagisch medisch?
Ja dat weet ik, maar mn schoonzus was bijvoorbeeld thuis bevallen en moest na afloop van Maastricht naar Sittard voor de hechitingen omdat Maastricht de operatiekamers vol had. Maar ze was net niet volledig uitgescheurt dus dat scheelde weer... Maar ik ga maar even niet uit van scheuren en hechtingen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hechten doen ze vaak ook thuis hoor...
Ik kan me voorstellen dat je bij een totaal ruptuur wel naar het ziekenhuis moet... Maar voor 2 hechtinkjes doet de vk dat gewoon thuis hoor.
Maar wanneer je ruggeprik krijgt wordt je wel overgedragen aan de gyneacoloogquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:43 schreef Orea het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij helaas niet zo... Ruggeprik is geen 'medische indicatie'....
Serieus?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:44 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar mn schoonzus was bijvoorbeeld thuis bevallen en moest na afloop van Maastricht naar Sittard voor de hechitingen omdat Maastricht de operatiekamers vol had. Maar ze was net niet volledig uitgescheurt dus dat scheelde weer... Maar ik ga maar even niet uit van scheuren en hechtingen.
huh, dan heb ik met selene mazzel gehad i guess. die's daar geboren, we moesten toen nog 3 ziekenhuizen afbellen en alles zat vol behalve deze....quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, vicks heeft gelijkAlleen medium - risk bevallingen...
Maar als ik toch een ruggeprik wil, dan wordt ik toch automagisch medisch?
Dat zou ik maar wel doen, kan het alleen maar meevallen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:44 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar mn schoonzus was bijvoorbeeld thuis bevallen en moest na afloop van Maastricht naar Sittard voor de hechitingen omdat Maastricht de operatiekamers vol had. Maar ze was net niet volledig uitgescheurt dus dat scheelde weer... Maar ik ga maar even niet uit van scheuren en hechtingen.
En dan zou ik dus wel in het MCH mogen werpen??quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:58 schreef Memmel het volgende:
[..]
Dat zou ik maar wel doen, kan het alleen maar meevallen!
Tico, een ruggenprik is geen medische indicatie. Maar als jij in zkh wilt bevallen en je geeft aan dat je pijnstilling wilt (ruggenprik of pijnpomp) dan wordt je wel medisch en draagt de vk over aan de gyn.
En nee, ik ben niet zwanger omdat ik nu toevallig in z&g post!
Ja op de site staat nu RDGG en de MCH kraamkliniek...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef Memmel het volgende:
Ehhhh, ja, ik zou denken van wel.
Ik ben alleen bij Anna van poliklinisch bevallen in Rode Kruis medisch geworden omdat ik die pijnpomp wilde.
Dus in eerste instantie was ik al daar.
Misschien als je gaat thuisbevallen en je vraagt dan om pijnstilling? Dat je dan wel naar MCH mag? Met welk zkh heeft jouw verloskundige een 'contract'?
Handdoeken??quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef leonieke het volgende:
Een vluchtkoffer hoort zeker maar uit één deel te bestaan?Ik ben bezig met de samenstelling van mijn vluchtkoffer, maar no way dat er ik er met één tas vanaf geraak (echte koffer hebben we niet... dat krijg je natuurlijk als je nooit op reis gaat). Maar het lijkt er eerder op alsof ik met een paar wasmanden naar het ziekenhuis zal moeten gaan
Die handdoeken nemen op zich al zoveel plaats in (niet dat mijn man dat als excuus zal aanvaarden
![]()
)
waarom neem jij handdoeken mee? die hebben ze daar wel johquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef leonieke het volgende:
Een vluchtkoffer hoort zeker maar uit één deel te bestaan?Ik ben bezig met de samenstelling van mijn vluchtkoffer, maar no way dat er ik er met één tas vanaf geraak (echte koffer hebben we niet... dat krijg je natuurlijk als je nooit op reis gaat). Maar het lijkt er eerder op alsof ik met een paar wasmanden naar het ziekenhuis zal moeten gaan
Die handdoeken nemen op zich al zoveel plaats in (niet dat mijn man dat als excuus zal aanvaarden
![]()
)
Ja, inschrijven moet inderdaad... Maar ik ga het gewoon vragen bij de verloskundige. Die kliniek ziet er ook echt heel goed uit zeg. Bijna gezellig bevallen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:07 schreef Memmel het volgende:
Nou, dan kiezen voor de MCH Kraamkliniek. Dan is het toch ok? Zal je je wel voor moeten inschrijven dan?
En als je nu al aangeeft dat je pijnstilling wilt, ben je misschien wel al medium risk?
Ik heb speciaal een lijstje gevraagd in het ziekenhuis en de eerste regel vermeldt:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
waarom neem jij handdoeken mee? die hebben ze daar wel joh
Het verschil is een beetje dat jij meteen 5 dagen in het ziekenhuis blijft en dat meteen weet. In NL gaat poliklinisch bevallen letterlijk poliklinisch en zijn veel vrouwen binnen een dag weer thuis, en anders neemt manlief wel wat mee. Ik vermoed dat vrouwen die uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen ook niet meer met 1 weekendtas klaar zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef leonieke het volgende:
![]()
)
Moet je je eigen babyspullen meenemen? Dan zou ik een tas voor jou en een tas voor je baby maken! (en her en der wat smokkelen als in zijn tas nog wel wat past en in jouw tas niet)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:16 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb speciaal een lijstje gevraagd in het ziekenhuis en de eerste regel vermeldt:
- persoonlijk toiletgerief: washandjes, handdoeken, zeep, ...
En dan ook nog eens voor de baby
Ja, onderhemdjes en bovenkledij en sokjes en toiletgerief en een kammetje en een muts.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:18 schreef pessie het volgende:
[..]
Moet je je eigen babyspullen meenemen? Dan zou ik een tas voor jou en een tas voor je baby maken! (en her en der wat smokkelen als in zijn tas nog wel wat past en in jouw tas niet)
Ik ben wel echt zwanger, maar ik moet de cursus nog doen. Na afloop mag ik geen oogkleppen meer op hebben, nu nog wel. Het bevallen-verhaal is gewoon behoorlijk abstract. Als ik hoor van freecell dan denk ik whaaaaa liever niet, terwijl ze zelf roept et zo nog een keer te doen...Dus nu nog even negeren en me lekker richten op het bedenken van namen en van een babykamer.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:56 schreef nytar het volgende:
Mag hopen dat het zo ver niet gaat, maar ik snap goed wat pessie bedoeld, als je nog niet halverwege je (eerste) zwangerschap zit, dan ben je nog niet echt met het einde bezig. En ik moet zeggen dat ik er ook nog niet te veel over na wil denken. Die voorbereiding komt nog wel. Eerst die 20 weken echo, daarna ben ik "echt" zwanger!
quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:19 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het lijkt echt wel op vakantie gaan...
En ik las dus in eerste instantie, kamertjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:19 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, onderhemdjes en bovenkledij en sokjes en toiletgerief en een kammetje en een muts.
Het lijkt echt wel op vakantie gaan...
Dat hebben we nog niet, johquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef ymme het volgende:
[..]
En ik las dus in eerste instantie, kamertje
Oooh. Ja dan zou ik het inderdaad ook niet redden met één tas.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:20 schreef leonieke het volgende:
[..]
[..]![]()
Maar bij mij is het wel direct voor 5 dagen, hé![]()
Een midweek Jette zeg maar
Je gaat bevallen hoor, geen party hosten. Wat zijn jullie van plan?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan moet het eten en de drank (en al het nodige materiaal als glazen, flessenopers, schalen, ...) nog verhuizen.
Mijn man wordt gek als hij die verhuis zal zien. Maar dat zal voor hem zijn, niet voor in de vluchttassen![]()
Maar ik blijf 5 dagen in het ziekenhuis, maw een heel deel van de familie zal ginder op bezoek komen (en niet bij ons thuis). Dan moet je de mensen toch iets te drinken kunnen aanbieden. Dat doe je toch ook als ze thuis op bezoek komen?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:27 schreef Memmel het volgende:
[..]
Je gaat bevallen hoor, geen party hosten. Wat zijn jullie van plan?
Dat meen je niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar ik blijf 5 dagen in het ziekenhuis, maw een heel deel van de familie zal ginder op bezoek komen (en niet bij ons thuis). Dan moet je de mensen toch iets te drinken kunnen aanbieden. Dat doe je toch ook als ze thuis op bezoek komen?Er staat niet voor niets per bed een koelkast op de kamer
Het staat zelfs op het lijstje van het ziekenhuis dat je die spullen zelf moet meebrengen
België vs Nederland vrees ik in dit gevalquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat meen je niet?![]()
Ik vind het sowieso een raar idee dat je bij iemand in het ziekenhuis op bezoek gaat en dat je dan verwacht dat je iets te eten of te drinken krijgt..
Ja maar das thuisquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
België vs Nederland vrees ik in dit geval![]()
Je geeft de mensen thuis toch ook iets als iemand op kraamvisite komt?
Echt? Ojee.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar ik blijf 5 dagen in het ziekenhuis, maw een heel deel van de familie zal ginder op bezoek komen (en niet bij ons thuis). Dan moet je de mensen toch iets te drinken kunnen aanbieden. Dat doe je toch ook als ze thuis op bezoek komen?Er staat niet voor niets per bed een koelkast op de kamer
Het staat zelfs op het lijstje van het ziekenhuis dat je die spullen zelf moet meebrengen
En dit is dus echt standaard in België: ik ben nog nooit op kraamvisite geweest in het ziekenhuis zonder dat ik iets te drinken kreeg of chips. Ik ga gewoon eens zien of ik ergens bekers of plastieken glazen te pakken kan krijgen. Moeten er al geen glazen sneuvelen onderweg.
Maar ik veronderstel dat jullie ook bijna geen bezoek krijgen in het ziekenhuis aangezien jullie daar zo kort verblijven.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:35 schreef Memmel het volgende:
[..]
Echt? Ojee.
Wat Tico zegt, bij ons is het echt niet gebruikelijk om je bezoek iets te eten of te drinken te geven hoor. Maar bij ons blijf je dan ook niet standaard 5 dagen in het zkh. Morris was om half vijf geboren en ik mocht om 7 uur al weer naar huis (heb ik niet gedaan, ben een nachtje gebleven).
Het bezoekuur is van 13.30 tot 20u ofzoquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:38 schreef pessie het volgende:
Leo, je krijgt een koelkast op je kamer???Wowwww wordt er ook een espressomachine bij geleverd voor de koffie en thee? Verder ben ik nog niet zo vaak in het ziekenhuis op kraambezoek geweest. 1 keer kreeg ik niets en 1 keer kreeg ik beschuit met muisjes die de vader snel even gekocht had en ter plekke smeerde. En hier is het nu zo dat er alleen beneden in de hal een koffieautomaat staat dus je kunt je gasten niet eens iets aanbieden. En kraambezoek mag toch maar een half uurtje duren in het ziekenhuis? Mijn ervaring is dat er dan een verpleegster langskomt die je vriendelijk verzoekt te vertrekken.
En ik snap nu wel dat je dus een echte vliegtuigkoffer nodig hebt. Dat wordt nog even shoppen!
Dat is nog eens een idee. Misschien start ik binnenkort wel een eigen zaakquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:49 schreef amaranta het volgende:
Hmmmdan heb je inderdaad wel een hutkoffer nodig
Kun je niet een cateringbedrijf inhuren?
Nou dat zou voor mij niet hoeven hoor. Ik vind mn baas een beste man, maar echt niet in mn kraamweek.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:50 schreef amaranta het volgende:
Mijn baas was er al anders al na 3 dagen,dus wet is het niet.
En andere collega's ook vrij snel.
ik heb voor de collega's sowieso een kraamfeestje gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |