abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78057124
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar mn schoonzus was bijvoorbeeld thuis bevallen en moest na afloop van Maastricht naar Sittard voor de hechitingen omdat Maastricht de operatiekamers vol had. Maar ze was net niet volledig uitgescheurt dus dat scheelde weer... Maar ik ga maar even niet uit van scheuren en hechtingen.
Serieus?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78057158
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, vicks heeft gelijk Alleen medium - risk bevallingen...

Maar als ik toch een ruggeprik wil, dan wordt ik toch automagisch medisch?
huh, dan heb ik met selene mazzel gehad i guess. die's daar geboren, we moesten toen nog 3 ziekenhuizen afbellen en alles zat vol behalve deze....

ben benieuwd of ik deze keer een ruggeprik kan krijgen zonder gedoe. deze gyn was al aan het piepen over tweede kindjes die vlot geboren gaan worden en alles. jaja...
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:46:24 #53
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_78057166
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Serieus?
(Dat mag bij 17 weken zwangerschap)
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:48:07 #54
258612 nytar
boys boys boys
pi_78057236
vind ik ook pessie! Denial!!
pi_78057315
Nah, ik zeg toch ook niet dat je meteen tot je reet uitscheurt??

Maar volgens mij komen de meeste vrouwen er toch met een hechting of 1, 2 vanaf.. En zoals ik al eerder postte, van heel dat scheuren merk je geen reet ( ik zei reet) ).
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:56:14 #56
258612 nytar
boys boys boys
pi_78057572
Mag hopen dat het zo ver niet gaat, maar ik snap goed wat pessie bedoeld, als je nog niet halverwege je (eerste) zwangerschap zit, dan ben je nog niet echt met het einde bezig. En ik moet zeggen dat ik er ook nog niet te veel over na wil denken. Die voorbereiding komt nog wel. Eerst die 20 weken echo, daarna ben ik "echt" zwanger!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:58:14 #57
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78057641
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:44 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar mn schoonzus was bijvoorbeeld thuis bevallen en moest na afloop van Maastricht naar Sittard voor de hechitingen omdat Maastricht de operatiekamers vol had. Maar ze was net niet volledig uitgescheurt dus dat scheelde weer... Maar ik ga maar even niet uit van scheuren en hechtingen.
Dat zou ik maar wel doen, kan het alleen maar meevallen!

Tico, een ruggenprik is geen medische indicatie. Maar als jij in zkh wilt bevallen en je geeft aan dat je pijnstilling wilt (ruggenprik of pijnpomp) dan wordt je wel medisch en draagt de vk over aan de gyn.

En nee, ik ben niet zwanger omdat ik nu toevallig in z&g post!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78057700
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:58 schreef Memmel het volgende:

[..]

Dat zou ik maar wel doen, kan het alleen maar meevallen!

Tico, een ruggenprik is geen medische indicatie. Maar als jij in zkh wilt bevallen en je geeft aan dat je pijnstilling wilt (ruggenprik of pijnpomp) dan wordt je wel medisch en draagt de vk over aan de gyn.

En nee, ik ben niet zwanger omdat ik nu toevallig in z&g post!
En dan zou ik dus wel in het MCH mogen werpen??

Ik ga het vragen...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:03:07 #59
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78057809
Ehhhh, ja, ik zou denken van wel.
Ik ben alleen bij Anna van poliklinisch bevallen in Rode Kruis medisch geworden omdat ik die pijnpomp wilde.
Dus in eerste instantie was ik al daar.

Misschien als je gaat thuisbevallen en je vraagt dan om pijnstilling? Dat je dan wel naar MCH mag? Met welk zkh heeft jouw verloskundige een 'contract'?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78057815
Een vluchtkoffer hoort zeker maar uit één deel te bestaan? Ik ben bezig met de samenstelling van mijn vluchtkoffer, maar no way dat er ik er met één tas vanaf geraak (echte koffer hebben we niet... dat krijg je natuurlijk als je nooit op reis gaat). Maar het lijkt er eerder op alsof ik met een paar wasmanden naar het ziekenhuis zal moeten gaan Die handdoeken nemen op zich al zoveel plaats in (niet dat mijn man dat als excuus zal aanvaarden )
pi_78057860
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef Memmel het volgende:
Ehhhh, ja, ik zou denken van wel.
Ik ben alleen bij Anna van poliklinisch bevallen in Rode Kruis medisch geworden omdat ik die pijnpomp wilde.
Dus in eerste instantie was ik al daar.

Misschien als je gaat thuisbevallen en je vraagt dan om pijnstilling? Dat je dan wel naar MCH mag? Met welk zkh heeft jouw verloskundige een 'contract'?
Ja op de site staat nu RDGG en de MCH kraamkliniek...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:07:42 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78057964
Nou, dan kiezen voor de MCH Kraamkliniek. Dan is het toch ok? Zal je je wel voor moeten inschrijven dan?
En als je nu al aangeeft dat je pijnstilling wilt, ben je misschien wel al medium risk?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:09:11 #63
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78058021
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:03 schreef leonieke het volgende:
Een vluchtkoffer hoort zeker maar uit één deel te bestaan? Ik ben bezig met de samenstelling van mijn vluchtkoffer, maar no way dat er ik er met één tas vanaf geraak (echte koffer hebben we niet... dat krijg je natuurlijk als je nooit op reis gaat). Maar het lijkt er eerder op alsof ik met een paar wasmanden naar het ziekenhuis zal moeten gaan Die handdoeken nemen op zich al zoveel plaats in (niet dat mijn man dat als excuus zal aanvaarden )
Handdoeken??
pi_78058022
quote:
waarom neem jij handdoeken mee? die hebben ze daar wel joh
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_78058116
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:07 schreef Memmel het volgende:
Nou, dan kiezen voor de MCH Kraamkliniek. Dan is het toch ok? Zal je je wel voor moeten inschrijven dan?
En als je nu al aangeeft dat je pijnstilling wilt, ben je misschien wel al medium risk?
Ja, inschrijven moet inderdaad... Maar ik ga het gewoon vragen bij de verloskundige. Die kliniek ziet er ook echt heel goed uit zeg. Bijna gezellig bevallen!
pi_78058322
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

waarom neem jij handdoeken mee? die hebben ze daar wel joh
Ik heb speciaal een lijstje gevraagd in het ziekenhuis en de eerste regel vermeldt:
- persoonlijk toiletgerief: washandjes, handdoeken, zeep, ...
En dan ook nog eens voor de baby
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:17:17 #67
259886 pessie
pi_78058343
quote:
Het verschil is een beetje dat jij meteen 5 dagen in het ziekenhuis blijft en dat meteen weet. In NL gaat poliklinisch bevallen letterlijk poliklinisch en zijn veel vrouwen binnen een dag weer thuis, en anders neemt manlief wel wat mee. Ik vermoed dat vrouwen die uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen ook niet meer met 1 weekendtas klaar zijn.

En volgens mij hebben ze geen handdoeken in het ziekenhuis hoor, althans toen manlief blindedarmontsteking had heb ik een tas moeten pakken met handdoek en die heeft ie gebruikt ook.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:18:18 #68
259886 pessie
pi_78058389
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:16 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik heb speciaal een lijstje gevraagd in het ziekenhuis en de eerste regel vermeldt:
- persoonlijk toiletgerief: washandjes, handdoeken, zeep, ...
En dan ook nog eens voor de baby
Moet je je eigen babyspullen meenemen? Dan zou ik een tas voor jou en een tas voor je baby maken! (en her en der wat smokkelen als in zijn tas nog wel wat past en in jouw tas niet)
pi_78058437
Leo, je gaat niet op vakantie hoor

Handdoeken zijn hier in NL niet nodig in iedergeval (staat niet op het lijstje) . Ik heb een soort van handige boodschappentas gekregen van de kraamzorg. Hierin zitten mijn spulletjes. (maar niet alles, omdat ik gewoon mijn tandenborstel ook nu nodig heb enzo). En maar één slaap shirt omdat ik in de ander slaap.

Ik had mezelf gewoon bedacht. Mocht ik in het ziekenhuis belanden, voor meer dan één dag, kan manlief altijd nog spullen thuis ophalen enzo. Heb voor nu alleen het hoog nodige voor mij en baby.
pi_78058452
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Moet je je eigen babyspullen meenemen? Dan zou ik een tas voor jou en een tas voor je baby maken! (en her en der wat smokkelen als in zijn tas nog wel wat past en in jouw tas niet)
Ja, onderhemdjes en bovenkledij en sokjes en toiletgerief en een kammetje en een muts.

Het lijkt echt wel op vakantie gaan...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:20:51 #71
259886 pessie
pi_78058515
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:56 schreef nytar het volgende:
Mag hopen dat het zo ver niet gaat, maar ik snap goed wat pessie bedoeld, als je nog niet halverwege je (eerste) zwangerschap zit, dan ben je nog niet echt met het einde bezig. En ik moet zeggen dat ik er ook nog niet te veel over na wil denken. Die voorbereiding komt nog wel. Eerst die 20 weken echo, daarna ben ik "echt" zwanger!
Ik ben wel echt zwanger, maar ik moet de cursus nog doen. Na afloop mag ik geen oogkleppen meer op hebben, nu nog wel. Het bevallen-verhaal is gewoon behoorlijk abstract. Als ik hoor van freecell dan denk ik whaaaaa liever niet, terwijl ze zelf roept et zo nog een keer te doen...Dus nu nog even negeren en me lekker richten op het bedenken van namen en van een babykamer.
pi_78058517
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:19 schreef ymme het volgende:
Leo, je gaat niet op vakantie hoor
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:19 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar bij mij is het wel direct voor 5 dagen, hé Een midweek Jette zeg maar
pi_78058554
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:19 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ja, onderhemdjes en bovenkledij en sokjes en toiletgerief en een kammetje en een muts.

En ik las dus in eerste instantie, kamertje
pi_78058577
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef ymme het volgende:

[..]

En ik las dus in eerste instantie, kamertje
Dat hebben we nog niet, joh
pi_78058598
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

[..]

Maar bij mij is het wel direct voor 5 dagen, hé Een midweek Jette zeg maar
Oooh. Ja dan zou ik het inderdaad ook niet redden met één tas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')