Niet stemmen op dat duoquote:Op maandag 15 februari 2010 10:31 schreef Frollo het volgende:
En wat doe ik als ik een van de twee niet gezien heb?
Lijkt me ook logisch, maar het wil nog weleens verschillen per tournament, vandaar mijn vraag.quote:
Niet stemmen op dat duo.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:31 schreef Frollo het volgende:
Beetje lastig, alleen Nederlandse titels.
En wat doe ik als ik een van de twee niet gezien heb?
quote:Op maandag 15 februari 2010 16:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gelukkig, toch nog een medestander!
quote:Op maandag 15 februari 2010 16:22 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik heb het te snel ingevuld geloof ik.. Ik dacht 'Jeee, Incredibles
', heb Nemo daarbij een beetje over het hoofd gezien
Welke noem je de terechte nummer 2?quote:Op maandag 15 februari 2010 12:51 schreef Maartel het volgende:
Leuk idee![]()
(valt overigens van elk duo eentje af na deze ronde, of alleen de paar films met de minste stemmen? Want in het eerste geval zou in principe de terechte nummer 2 er al na één ronde uit kunnen vliegen)
Sneeuwwitje en de zeven dwergen - Saludos Amigos
Pinokkio - De drie Caballeros
Fantasia - Make mine music
Dumbo - Vrij en Vrolijk
Bambi - Melody Time
De avonturen van Ichabod en meneer pad - Assepoester
Alice in Wonderland - Heksen en Bezemstelen
Peter Pan - Het grote verhaal van Winnie de Poeh (allebei)
Lady & de Vagebond - De reddertjes
Doornroosje - Peter en de Draak
101 Dalmatiers - Frank en Frey
Merlijn de Tovenaar - Taran en de Toverketel
Mary Poppins - De speurneuzen
Jungleboek - Oliver & Co
De Aristokatten - De reddertjes in Kangoeroeland
De kleine Zeemeermin - Hercules
Belle en het Beest - Mulan
Aladdin - Fantasia 2000
De Leeuwenkoning - Dinosaur
Pocahontas - Atlantis
De Klokkenluider van de Notre Dame - Lilo & Stitch
Tarzan - Piratenplaneet
Keizer Kuzco - Brother Bear
Paniek op de Prairie - Chicken Little
The Wild - Meet the Robinsons
Bolt - De Prinses en de Kikker
Disney Pixar:
Cars - Toy Story 2
Finding Nemo - The Incredibles
Monsters & Co - Ratatouille
Toy Story - Een Luizenleven
Wall-E - Up!
Het leek me niet eerlijk om ze met elkaar te vergelijken, de Pixarfilms zijn toch echt anders dan de classics. En bij Pixar kwam het zo lekker handig uit (8-4-2-1)quote:Op maandag 15 februari 2010 16:24 schreef ShaoliN het volgende:
Jammer dat de Pixars elkaar eerst moeten uitschakelen. Zowel Up als Wall-E zijn aanzienlijk beter dan veel Disney films.
Nou, ik heb niet specifiek 1 film in gedachte, maar bijvoorbeeld Hercules en De Kleine Zeemeermin/Wall-E en Up zouden naar mijn idee allemaal wel ver mogen komen. De terechte nummer 2 zal ws niet in ronde 1 afvallen, maar mogelijk wel enkele films die anders de Top 10 hadden kunnen halen.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Welke noem je de terechte nummer 2?Ik heb juist vermeden om de platinum classics tegenover elkaar te zetten, zodat daarvan nog niet per se één moet afvallen. Ik kijk sowieso even, zit natuurlijk sowieso met een raar aantal. Misschien komt het handiger uit om degenen met de minste stemmen te laten afvallen. Ik zet het er iig bij aan het begin van de tweede ronde.
Je gaat gewoon mee in de algehele tendensquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:42 schreef Miriampje het volgende:
Heb bijna alleen de eerste in de rij. Zou dat psychologische bevooroordeling zijn of vind ik die echt het besteBen benieuwd naar de tweede ronde!
Nou, dat zal je nog tegenvallen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:41 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik hoef te vragen welke jij als absolute winnaar ziet...
Voor mij is Belle & het Beest de absolute winnaar. Was echt mijn favoriete film als kind (heb m geloof ik een jaar lang elke dag 'tussen de middag' gekekenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, dat zal je nog tegenvallen.
Ik twijfel tussen de Hunchback en Beauty & the Beast.
O ja, Pocahontas, die hadden we ook nog!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:23 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Voor mij is Belle & het Beest de absolute winnaar. Was echt mijn favoriete film als kind (heb m geloof ik een jaar lang elke dag 'tussen de middag' gekeken) . Het is ook de enige Disney die ik in het Nederlands wil zien, omdat ik dan leuk alles kan meepraten.
Hunchback is overigens ook een grote favoriet, vind de muziek fantastisch. Pocahontas staat bij mij echter op 2, denk ik.
Vorige week nog The Hunchback gezien, het is echt een wonderschone film (op Quasimodo na danquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, dat zal je nog tegenvallen.
Ik twijfel tussen de Hunchback en Beauty & the Beast.
The Little Mermaid heeft anders wel de Disney-renaissance ingeluid en, nog belangrijker, het was de eerste met muziek van Alan Menken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:10 schreef Maartel het volgende:
Elke film tussen Zeemeermin en Mulan kan ik mee leven als winnaar.
(Tussen = niet inclusief)
Part Of Your World is één van mijn favoriete Disney nummers, en opzich is de Little Mermaid wel oké, maar vergeleken met de films die er op volgden is hij nog wat cartoon/kleurplaterig getekend, en het irriteerde me een beetje dat Ariel er in ieder frame anders uitziet..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
The Little Mermaid heeft anders wel de Disney-renaissance ingeluid en, nog belangrijker, het was de eerste met muziek van Alan Menken.
Op welke van bovenstaande duo's stem je ? Je kunt niet op allebei stemmenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:35 schreef Oliver23 het volgende:
Jungleboek - Oliver & Co
De Aristokatten - [b]De reddertjes in Kangoeroeland
schitterende Tournament
Ken je Monsters Inc niet ? Gaan kijken! Ontzettend leuke animatie, vooral de 'bloopers' aan het eind!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:18 schreef Falco het volgende:
Jungleboek - Oliver & Co
Monsters Inc. (?) - Ratatouille
Wall-E - Up!
Sorryquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:44 schreef ReWout het volgende:
Aladdin - Fantasia 2000
Hoe kun je Fantasia 2000 nou tegenover Aladdin zetten
Jawel, anders zou hij niet tegen stemmen. Alleen dat '& Co' stuit hem tegen de borst.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ken je Monsters Inc niet ? Gaan kijken! Ontzettend leuke animatie, vooral de 'bloopers' aan het eind!
Oja, in het Nederlands is het inderdaad '& Co' . Zal het bij de volgende ronde aanpassen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jawel, anders zou hij niet tegen stemmen. Alleen dat '& Co' stuit hem tegen de borst.
Ja nee zo gaat dat nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
SorryEr heeft nog niemand op Fantasia 2000 gestemd, dus als je de eerste wilt zijn...
[/quote]quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:03 schreef Retarded het volgende:
Disney Classics:
Dumbo - Vrij en Vrolijk
Bambi - Melody Time
Peter Pan - Het grote verhaal van Winnie de Poeh
Jungleboek - Oliver & Co
De kleine Zeemeermin - Hercules
Belle en het Beest - Mulan
Aladdin - Fantasia 2000
Pocahontas - Atlantis
Tarzan - Piratenplaneet
The Wild - Meet the Robinsons
Disney Pixar:
Cars - Toy Story 2
Wall-E - Up!
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:59 schreef Moontje1980 het volgende:
Disney Classics:
Dumbo - Vrij en Vrolijk
Bambi - Melody Time
Peter Pan - Het grote verhaal van Winnie de Poeh
Jungleboek - Oliver & Co
De kleine Zeemeermin - Hercules![]()
Belle en het Beest - Mulan![]()
Aladdin - Fantasia 2000
Pocahontas - Atlantis
Tarzan - Piratenplaneet
Disney Pixar:
Cars - Toy Story 2
Wall-E - Up!
Dat was ronde 1 - we zijn al bij ronde 2. Deze kan ik dus niet meer meenemen. Ronde 2 staat op pagina 3 van dit topic.quote:
Ik zeg 1) Iago, 2) Orville, 3) Pain & Panic, maar dat kan morgen weer heel anders liggen.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:19 schreef shiNinG_staR het volgende:
idee voor volgend tournament: leukste bijkarakter? Lijkt me een leuk idee eigenlijk
Stoer man zo'n verzetsstrijder in vredestijd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:11 schreef boekenplank het volgende:
Ik stem niet op facisten. Google even op Walt Disney en fascisme en je ziet dat hij een groot fan was van Leni Riefenstahl.
Leuk idee idd ! Organiseer het, zou ik zeggenquote:Op maandag 22 februari 2010 20:19 schreef shiNinG_staR het volgende:
idee voor volgend tournament: leukste bijkarakter? Lijkt me een leuk idee eigenlijk
ik Timon & Pumbaquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:04 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Leuk idee idd ! Organiseer het, zou ik zeggen.
Ik nomineer alvast Lumière
Moet je helemaal zelf weten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:44 schreef shiNinG_staR het volgende:
Moet ik wachten tot dit tournament is afgelopen of mag ik er deze week al mee beginnen? Sorry voor het offtopic-gehalte van deze post
Wanneer je wilt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:44 schreef shiNinG_staR het volgende:
Moet ik wachten tot dit tournament is afgelopen of mag ik er deze week al mee beginnen? Sorry voor het offtopic-gehalte van deze post
Ik zou eerst een nominatieronde doen als ik jou was, anders moet je zelf van elke film de sidekicks opzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:44 schreef shiNinG_staR het volgende:
Dacht ik ook al aan! Ga ermee aan de slagquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik zou eerst een nominatieronde doen als ik jou was, anders moet je zelf van elke film de sidekicks opzoeken.
Ik heb het zelf niet gedaan in groep 1 (heb Fantasia nog nooit gezien), zal ik je stem in groep 4 dan maar niet meenemen?quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:52 schreef Frollo het volgende:
Classics:
Groep 1:
Sneeuwwitje en de zeven dwergen
Fantasia
Peter Pan
Groep 2:
Pocahontas
Pinokkio
De Leeuwenkoning
Groep 3:
De Kleine Zeemeermin
Bambi
Lady & de Vagebond
Groep 4:
Belle en het Beest
De Prinses en de Kikker
Jungleboek
Groep 5:
Assepoester
Aladdin
Tarzan
Pixar:
Toy Story
Finding Nemo
Wall-E
Ik ken De Prinses en de Kikker niet, mag ik dan eigenlijk wel stemmen in groep 4?
Neem dan inderdaad maar niet mee.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb het zelf niet gedaan in groep 1 (heb Fantasia nog nooit gezien), zal ik je stem in groep 4 dan maar niet meenemen?
Pixar is een andere categorie in deze competitiequote:Op woensdag 24 februari 2010 17:58 schreef DE_krumpel het volgende:
De avonturen van Ichabod en meneer pad
Mary Poppins
Heksen en Bezemstelen
Peter en de Draak
Dinosaur
en alle pixar zooi zijn geen classics!!
Pixar is een andere categorie. Bovenstaande films zijn wél classics, zie hier de lijst:quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:58 schreef DE_krumpel het volgende:
De avonturen van Ichabod en meneer pad
Mary Poppins
Heksen en Bezemstelen
Peter en de Draak
Dinosaur
en alle pixar zooi zijn geen classics!!
ah, de Benelux... Volgens de Engelse lijst wordt de volgende pas nummer 50.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Pixar is een andere categorie. Bovenstaande films zijn wél classics, zie hier de lijst:
http://www.disney.nl/disneydvds/classics/
Zoals je op deze site (http://www.disney.nl/disneydvds/classics/page2.html) kunt lezen, hanteert de Benelux deze lijst als classics-lijst.
Op welke stem je nog meer, naast Aladdin, in groep 5?quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:10 schreef arie_bc het volgende:
Classics:
Stem op twee van de drie films in elke groep.
Groep 1:
Sneeuwwitje en de zeven dwergen
Fantasia
Peter Pan
Groep 2:
Pocahontas
Pinokkio
De Leeuwenkoning
Groep 3:
De Kleine Zeemeermin
Bambi
Lady & de Vagebond
Groep 4:
Belle en het Beest
De Prinses en de Kikker
Jungleboek
Groep 5:
Assepoester
Aladdin
Tarzan
Pixar:
Stem op twee van de drie films.
Toy Story
Finding Nemo
Wall-E
Toy Story was baanbrekend, een revolutie.quote:
Het scheelde maar twee stemmen, maar helaasquote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:19 schreef ShinobizWinter het volgende:
Classics:
Sneeuwwitje en de zeven dwergen - Aladdin
De Leeuwenkoning - Bambi
Assepoester - Jungleboek
Belle en het Beest - Peter Pan
De kleine Zeemeermin - Pocahontas
Pixar:
Toy Story - Finding Nemo
toy story > wall-e?
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:17 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ronde 4:
Classics:
De Leeuwenkoning - Bambi
Assepoester - Jungleboek
Pixar:
Toy Story - Finding Nemo
Red: Damn... da's een moeilijke keuze
Tuurlijk.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:01 schreef Koningin het volgende:
Mag ik ook nu nog mee doen?
Classics:
De Leeuwenkoning - Bambi
Assepoester - Jungleboek
Pixar:
Toy Story- Finding Nemo
Moeilijke keuzes hoor.
Donequote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
@ Koningin/Godtje: Het is dus de bedoeling dat je op twee van de drie films stemt, van kleine zeemeermin-aladdin-belle en het beest (dus bijvoorbeeld op Aladdin + Belle).
quote:Kwartfinale:
*Stem op één van de twee:
De Leeuwenkoning - Jungleboek
*Stem op twee van de drie:
De kleine Zeemeermin - Aladdin - Belle en het Beest
Mij ook ! In de vorige ronde heeft junglebook zelfs assepoester verslagen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:04 schreef Maartel het volgende:
't is me een raadsel wat Jungle Book hier nog steeds doet![]()
*Stem op één van de twee:
Dat lijkt mij terecht. Jungle Book is een beregoede filmquote:[b]Op dinsdag 2 maart 2010 11:14 schreef
Mij ook ! In de vorige ronde heeft junglebook zelfs assepoester verslagen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:23 schreef Young_David het volgende:
[..]
Dat lijkt mij terecht. Jungle Book is een beregoede film
Oh my god. Snel doen!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:10 schreef Falco het volgende:
Volgens mij heb ik de Kleine Zeemeermin nog niet gezien.
Mond spoelen! Nu dvd opzetten en kijkenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:28 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb zowel Aladdin als Beauty & the Beast nooit gezien (en die laatste heb ik zelfs op DVD...)
OMG kom je wel van deze planeet?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:10 schreef Falco het volgende:
Volgens mij heb ik de Kleine Zeemeermin nog niet gezien.
Ik heb hem nog gekeken ook gisterenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:43 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Mond spoelen! Nu dvd opzetten en kijken![]()
!
OK, bij deze mijn nieuwe stemquote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
@ Koningin/Godtje: Het is dus de bedoeling dat je op twee van de drie films stemt, van kleine zeemeermin-aladdin-belle en het beest (dus bijvoorbeeld op Aladdin + Belle).
spannend is wat veel gezegd, het gaat bijna altijd om De Leeuwenkoning en Belle en het Beest, de rest is opvullingquote:Op zaterdag 6 maart 2010 08:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Het was even heel spannend (bijna een gelijke stand tussen Kleine Zeemeermin-Aladdin)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |