Anders lees je eerst waar de tekst over gaat, in plaats van zo expliciet je oogkleppen voor realiteit en je onwetendheid te tonen in het openbaar.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Schopje TRU / BNW, dus. Iemand die zo'n lange inleiding schrijft en daarin zo hartstochtelijk beweert dat een samenzweringstheorie (uit 1972(!) ook nog) een Politiek onderwerp voor vandaag is, weet zelf ook wel, dat het gebakken lucht is en daar is een prima ander subforum voor.
Bewijs te meer. Dit zijn typisch de termen die mensen gebruiken om complottheorieën te slijten op dit forum.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:19 schreef Goelie het volgende:
[..]
Anders lees je eerst waar de tekst over gaat, in plaats van zo expliciet je oogkleppen voor realiteit en je onwetendheid te tonen in het openbaar.
Ik hoop dat je beseft dat juist Lord_Vetinari dé persoon is op Fok! die teksten leest en er inhoudelijk op kan reageren.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:19 schreef Goelie het volgende:
[..]
Anders lees je eerst waar de tekst over gaat, in plaats van zo expliciet je oogkleppen voor realiteit en je onwetendheid te tonen in het openbaar.
quote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Goelie het volgende:
Veel mensen op het FOK! forum hebben het idee dat alles wat met het woord 'complot' te maken heeft, niet thuis hoort in het subforum politiek, alsof er in de politiek (van alle plaatsen) geen enkele complotten plaats vinden.
Niet alleen is dit idee onjuist, deze mensen vinden vaak ook nog dat alle informatie die met een 'complot' of 'samenzwering' te maken hebben, in de regel geen waarheid kan bevatten. Zij vinden zelfs dat deze informatie gecensureerd moet worden van het algemene FOK! forum publiek, door het topic te verplaatsen naar het subforum 'Brave New World'.
Het valt mij persoonlijk op dat in Brave New World het FOK! publiek van hoger intellectueel en academisch niveau nauwelijks vertegenwoordigd wordt, en inbreng van mensen met een goed werkend brein vaak ontbreekt. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van de discussie, en de veelzijdigheid aan inbreng van vernieuwende inzichten.
De mensen die deze censuur praktijken hanteren zijn mede verantwoordelijk voor de bestempeling van het fenomeen 'complot' of 'conspiracy' in tegenstelling tot algemene gedocumenteerde feitelijke kennis, maar dit terzijde.
Als je plechtstatig taalgebruik wenst te hanteren, zorg er dan voor dat je het beheerst.quote:
Je zou ook kunnen concluderen dat mensen van dat niveau de aangedragen argumenten op hun zinnigheid hebben beoordeeld, en daarom wegblijven uit die discussies.quote:Het valt mij persoonlijk op dat in Brave New World het FOK! publiek van hoger intellectueel en academisch niveau nauwelijks vertegenwoordigd wordt, en inbreng van mensen met een goed werkend brein vaak ontbreekt.
quote:Op zondag 14 februari 2010 11:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Sorry, het gaat toch naar BNW. En gaarne niet zoals de vorige keer dat ik een topic van je daarheen schoof je post in alle topics in POL gaan spammen.
quote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Goelie het volgende:
De mensen die deze censuur praktijken hanteren zijn mede verantwoordelijk voor de bestempeling van het fenomeen 'complot' of 'conspiracy' in tegenstelling tot algemene gedocumenteerde feitelijke kennis, maar dit terzijde.
Censuur is informatie afgrendelen en tot verboden verklaren. Ik zet het alleen in een ander forum, voor iedereen zichtbaar. Dat er dan een stempeltje op komt is geheel volgens de:quote:Op zondag 14 februari 2010 11:24 schreef Goelie het volgende:
De mensen die deze censuur praktijken hanteren zijn mede verantwoordelijk voor de bestempeling van het fenomeen 'complot' of 'conspiracy' in tegenstelling tot algemene gedocumenteerde feitelijke kennis, maar dit terzijde
quote:algemene gedocumenteerde feitelijke kennis
Er zijn weinig menen in BNW om dat daar niet normaal te discussiëren valt. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:31 schreef Goelie het volgende:
De reden voor de verplaatsing naar BNW is duidelijk wanneer je op het knopje 'actieve topics' klikt, en begint zoeken naar het kernwoord 'BNW'. Er zijn dermate weinig mensen aanwezig in BNW, dat ieder topic daar automatisch doodbloedt. In BNW zijn bovendien alle gelijkdenkenden geconcentreerd, op een paar verwarrende slaven na die de gevestigde orde wanhopig proberen in bescherming te nemen.
Deze Nazi praktijken noemt men ook wel censuur, en met deze praktijk ontnemen de 'thought crime police' moderators mij de grondwettelijke vrijheid van de de pers, en vrijheid van meningsuiting.
Kritisch denken en politieke discussies voeren mag wel, maar niet in de openbaarheid van het algemene FOK! forum publiek.
Het is naar aanleiding van een artikel uit 1972 zoals L_V al aangaf, wat is daar nog voor relevantie voor in het huidige politieke bestel? Heeft in de afgelopen 38 jaar een politicus hier vragen over gesteld of een deel van het beleid op afgestemd?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:31 schreef Goelie het volgende:
De reden voor de verplaatsing naar BNW is duidelijk wanneer je op het knopje 'actieve topics' klikt, en begint zoeken naar het kernwoord 'BNW'. Er zijn dermate weinig mensen aanwezig in BNW, dat ieder topic daar automatisch doodbloedt. In BNW zijn bovendien alle gelijkdenkenden geconcentreerd, op een paar verwarrende slaven na die de gevestigde orde wanhopig proberen in bescherming te nemen.
Deze Nazi praktijken noemt men ook wel censuur, en met deze praktijk ontnemen de 'thought crime police' moderators mij de grondwettelijke vrijheid van de de pers, en vrijheid van meningsuiting.
Kritisch denken en politieke discussies voeren mag wel, maar niet in de openbaarheid van het algemene FOK! forum publiek.
Precies, jij geeft anderen maar zo'n 'stempel', alleen omdat jij persoonlijk over minder historische kennis beschikt. Dat snap ik wel hoor, met je incompetente hersencapaciteit, maar ik vind het alleen zo diep triest en zwak van je.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Censuur is informatie afgrendelen en tot verboden verklaren. Ik zet het alleen in een ander forum, voor iedereen zichtbaar. Dat er dan een stempeltje op komt is geheel volgens de:
[..]
Most intellectuals, pseudo and otherwise, deal with the conspiratorial theory of historyquote:Op zondag 14 februari 2010 11:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is naar aanleiding van een artikel uit 1972 zoals L_V al aangaf, wat is daar nog voor relevantie voor in het huidige politieke bestel? Heeft in de afgelopen 38 jaar een politicus hier vragen over gesteld of een deel van het beleid op afgestemd?
Dat is toch exact wat ik zei zojuist?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn weinig menen in BNW om dat daar niet normaal te discussiëren valt. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
En hiermee bewijs je gelijk dat je topic toch in BNW thuishoorde en niet in POL.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:31 schreef Goelie het volgende:
Of course, no one in this modern day and age really believes in the conspiracy theory of history — except those who have taken the time to study the subject. When you think about it, there are really only two theories of history.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is naar aanleiding van een artikel uit 1972 zoals L_V al aangaf, wat is daar nog voor relevantie voor in het huidige politieke bestel? Heeft in de afgelopen 38 jaar een politicus hier vragen over gesteld of een deel van het beleid op afgestemd?
quote:Op zondag 14 februari 2010 11:40 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dat is toch exact wat ik zei zojuist?
Waarom denk je dat ik het in POL heb gepost, ik wilde en fatsoenlijke inhoudelijke politieke discussie over de tekst.
Je eigen posts zijn niet erg POL van niveau.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:35 schreef Goelie het volgende:
[..]
Precies, jij geeft anderen maar zo'n 'stempel', alleen omdat jij persoonlijk over minder historische kennis beschikt. Dat snap ik wel hoor, met je incompetente hersencapaciteit, maar ik vind het alleen zo diep triest en zwak van je.
Maar daarbij, Hanlons razor komt toch naar voren: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.quote:The "intellectuals" of the day scoffed at Columbus and people were afraid they would lose social prestige if they listened to him. Many others just did not want to believe the world was round. It complicated too many things. And typical flat-earthers had such a vested interest involving their own egos, that they heaped abuse on Columbus for challenging their view of the universe. Don't confuse us with facts; our minds are made up," they said.
Communisme is verdwenen. De Jezuïeten worden genoemd, maar die zijn inmiddels gemiddeld al 60+. Het lijkt een stuk dat m.i. toch een beetje in de waan van de dag is geschreven en onderwijl ook achterhaald is.quote:Why does our State Department "stumble" from one Communistaiding "blunder" to another?
Dus complotten komen per definitie niet voor in de politiek?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En hiermee bewijs je gelijk dat je topic toch in BNW thuishoorde en niet in POL.
Je hebt een verborgen agenda in het topic gebouwd... Het BNW agenda...
Zeggen dat het niet in BNW hoort maar in POL betekent nog niet dat het daar dan thuishoort...
Dat jij beweert dat je T-shirt groen is, betekent niet dat wij kleurenblind zijn als wij beweren dat het rood is.
With the leaders of the academic and communications world assuming this sneeringquote:Op zondag 14 februari 2010 11:47 schreef Iblis het volgende:
Wist je dat men ten tijde van Columbus helemaal niet dacht dat de aarde plat was?
[..]
Maar daarbij, Hanlons razor komt toch naar voren: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Overheden worden in de OP procommunistisch genoemd:
[..]
Communisme is verdwenen. De Jezuïeten worden genoemd, maar die zijn inmiddels gemiddeld al 60+. Het lijkt een stuk dat m.i. toch een beetje in de waan van de dag is geschreven en onderwijl ook achterhaald is.
En wat de analogie van het verborgen figuur betreft: mensen zien ook figuren in wolken, en zodra ze zo’n figuur zien, is het duidelijk dat het dat figuur is, maar toch is het ontdekken toeval. Dat je verborgen patronen kunt ontdekken, dat verbaast me niets, maar dat ze met opzet aangebracht zijn, dat is natuurlijk wel een tweede.
It must be remembered that the first job of any conspiracy, whether it be in politics, crimequote:Op zondag 14 februari 2010 11:47 schreef Iblis het volgende:
Wist je dat men ten tijde van Columbus helemaal niet dacht dat de aarde plat was?
[..]
Maar daarbij, Hanlons razor komt toch naar voren: Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
Overheden worden in de OP procommunistisch genoemd:
[..]
Communisme is verdwenen. De Jezuïeten worden genoemd, maar die zijn inmiddels gemiddeld al 60+. Het lijkt een stuk dat m.i. toch een beetje in de waan van de dag is geschreven en onderwijl ook achterhaald is.
En wat de analogie van het verborgen figuur betreft: mensen zien ook figuren in wolken, en zodra ze zo’n figuur zien, is het duidelijk dat het dat figuur is, maar toch is het ontdekken toeval. Dat je verborgen patronen kunt ontdekken, dat verbaast me niets, maar dat ze met opzet aangebracht zijn, dat is natuurlijk wel een tweede.
Je staat alleen in die mening.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:54 schreef Goelie het volgende:
Tot nu toe zijn al jullie zogenaamde 'inhoudelijke aanvallen' op mijn OP, ondermijnd door de tekst in de OP zelf.
It must be remembered that the first job of any conspiracy, whether it be in politics, crimequote:
Uiteraard, het is smug om op feitelijke onjuistheden te wijzen. DON'T CONFUSE ME WITH FACTS, zoals jij het noemt.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:51 schreef Goelie het volgende:
[..]
With the leaders of the academic and communications world assuming this sneering attitude towards the conspiratorial (or cause and effect) theory of history, it is not surprising that millions of innocent and well-meaning people, in a natural desire not to
appear naive, assume the attitudes and repeat the cliches of the opinion makers. These persons, in their attempt to appear sophisticated, assume their mentors' air of smug superiority even though they themselves have not spent five minutes in study on the
subject of international conspiracy.
Gaarne in de voertaal op dit forum, als je een inhoudelijk reactie wenst.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:56 schreef Goelie het volgende:
[..]
It must be remembered that the first job of any conspiracy, whether it be in politics, crime
or within a business office, is to convince everyone else that no conspiracy exists. The
conspirators success will be determined largely by their ability to do this. That the elite of
the academic world and mass communications media always pooh-pooh the existence of
the Insiders merely serves to camouflage their operations. These "artists" hide the boy,
the cart and the donkey.
Mankeert er wat aan je korte termijn geheugen?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Gaarne in de voertaal op dit forum, als je een inhoudelijk reactie wenst.
Ik dacht dat je al gereageerd had. Maar als je juist leest zie je dat ik niet probeer de jongen, wagen en ezel te verstoppen maar ik vraag me af of ze er wel opzettelijk zijn ingestopt. Of dat wat hier als samenzwering wordt geduid er wel eentje is met als doel samen te zweren. Dat Jezuïeten bestaan, en dat je die overal kunt vinden, dat snap ik best, dat ze echter als hoofddoel hebben om allerefficiënst de wereld te bestieren, dat vraag ik me af.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:55 schreef Goelie het volgende:
[..]
It must be remembered that the first job of any conspiracy, whether it be in politics, crime or within a business office, is to convince everyone else that no conspiracy exists. The conspirators success will be determined largely by their ability to do this. That the elite of the academic world and mass communications media always pooh-pooh the existence of the Insiders merely serves to camouflage their operations. These "artists" hide the boy, the cart and the donkey.
In dit boek gaat dit feitelijke kleinigheidje wat je noemt, vooral over het financieren van het communistische regime vanaf 1914 door onder andere de Rockefellers (die ook de nazis en de geallieerden financierden), om zodoende meer winst te kunnen maken door latere conflicten te beheersen.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Uiteraard, het is smug om op feitelijke onjuistheden te wijzen. DON'T CONFUSE ME WITH FACTS, zoals jij het noemt.
Maar zeg nu zelf, het communist-aiding programma heeft toch hard gefaald, zo dat er zou zijn geweest? Dat lijkt me een heel valide opmerking. Maar goed, als je er überhaupt alleen verwacht dat iedereen ‘ja, en amen’ zegt, dan moet je misschien niet op een discussieforum posten.
Wat je zegt is onjuist.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik dacht dat je al gereageerd had. Maar als je juist leest zie je dat ik niet probeer de jongen, wagen en ezel te verstoppen maar ik vraag me af of ze er wel opzettelijk zijn ingestopt. Of dat wat hier als samenzwering wordt geduid er wel eentje is met als doel samen te zweren. Dat Jezuïeten bestaan, en dat je die overal kunt vinden, dat snap ik best, dat ze echter als hoofddoel hebben om allerefficiënst de wereld te bestieren, dat vraag ik me af.
Wat jij nu doet is simpelweg stellen, het is zo want, en mensen die stellen dat het niet zo is, die zijn sowieso de elite/samenzweerders/incrowd, en elke kritische noot moet zo geduid worden. M.a.w. elke vraag is in feite bevestiging van de samenzwering, en zo heb je je al bij voorbaat immuun voor kritiek gemaakt.
Dat is ook de retoriek van je tekst: die maakt zichzelf immuun voor kritiek, omdat dit altijd als bevestiging geduid kan worden (en beaming is natuurlijk ook bevestiging). Kortom, vanuit die tekst bezien is je stelling in feite niet falsifieerbaar. En dan kan er ook geen discussie zijn.
Kritisch kijken (naar de OP) is iets wat ik na het lezen van jouw reactie vind ontbreken.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:10 schreef Michielos het volgende:
dus dit is je bullshit idee van kritisch denken, TS?
Kritisch denken is goed, we zouden kritisch moeten denken maar wat jij doet is een geval apart.
Je ziet zelf overal complotten en verbanden in zonder hier allereerst KRITISCH naar te kijken.
eehr, die heb ik helemaal gelezen hoor. Hoe staat deze opmerking in verband met hetgeen ik zojuist zei?quote:Op zondag 14 februari 2010 12:19 schreef Goelie het volgende:
[..]
Kritisch kijken (naar de OP) is iets wat ik na het lezen van jouw reactie vind ontbreken.
Ben ik nu wereldvreemd, omdat ik stof bestudeerd heb en daadwerkelijk iets over onze geschiedenis weet, in tegenstelling tot jou? Krijg ik daarom de stempel 'complot-denker', omdat mensen zoals jij zelf niet de inzet tonen om historische feitelijkheden van leugens te onderscheiden?quote:Op zondag 14 februari 2010 12:17 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Lol, is Goelie de nieuwe Lambiekje of Ticker? Er zijn nog een paar van die hardnekkige wereldvreemde users. Alle energie die je daarin insteekt is verspilde moeite, ze zijn niet meer te redden!
Maar af en toe is het ook wel vermakelijk om te zien hoe selectief hun hersentjes werken
Het gaat, als je het over Quigley hebt, expliciet over geheime genootschappen. Dat mensen keuzes maken, en daardoor effect hebben, dat ontkent niemand natuurlijk.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:18 schreef Goelie het volgende:
In de tekst wordt verder gesteld dat er twee mogelijke historische standpunten zijn, namelijk enerzijds dat alle grote politieke en sociale veranderingen toeval zijn, zonder dat daar iets van menselijk werk bij betrokken is, en anderzijds dat er voor iedere grote politieke bewegingen en veranderingen juist wel menselijke invloeden zijn, en dingen zoals 'oorlog, armoede en ziekte', bijvoorbeeld het gevolg zijn van keuzes van mensen. Dat is de 'conspiritorial history point of view', oftewel 'cause and effect point of view'.
Aangezien ik weet hoe de meeste niet hoog opgeleide mensen "onderzoek" plegen, hecht ik daar niet veel waarde aan. Sterker nog. Heel heel veel mensen zijn niet in staat om stof daadwerkelijk "kritisch" te bestuderen en onderzoek te plegen. Zo een post heeft dus voor mij geen enkele waarde.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:24 schreef Goelie het volgende:
[..]
Ben ik nu wereldvreemd, omdat ik stof bestudeerd heb en daadwerkelijk iets over onze geschiedenis weet, in tegenstelling tot jou? Krijg ik daarom de stempel 'complot-denker', omdat mensen zoals jij zelf niet de inzet tonen om historische feitelijkheden van leugens te onderscheiden?
Dus jij gaat er vanuit dat ik ' allerlei complotten zie ', zonder eerst daadwerkelijk de volledige informatie te onderzoeken?quote:Op zondag 14 februari 2010 12:21 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehr, die heb ik helemaal gelezen hoor. Hoe staat deze opmerking in verband met hetgeen ik zojuist zei?
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd ????quote:Op zondag 14 februari 2010 12:30 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dus jij gaat er vanuit dat ik ' allerlei complotten zie ', zonder eerst daadwerkelijk de volledige informatie te onderzoeken?
Ik concludeer dat jij inhoudelijk niets in te brengen hebt op mijn OT, en slechts mij persoonlijk tracht aan te vallen. Deze methode wordt uitgebreid beschreven in de OT, dit wordt beschreven als de praktijken van degene die de bestempeling van 'complot denkers' mogelijk maakt, en dus het bestaan van een daadwerkelijk ' geheim complot' (in tegenstelling tot de benoeming hiervan tot feitelijke realiteit) bewerkstelligt.
Most intellectuals, pseudo and otherwise, deal with the conspiratorial theory of historyquote:Op zondag 14 februari 2010 12:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Aangezien ik weet hoe de meeste niet hoog opgeleide mensen "onderzoek" plegen, hecht ik daar niet veel waarde aan. Sterker nog. Heel heel veel mensen zijn niet in staat om stof daadwerkelijk "kritisch" te bestuderen en onderzoek te plegen. Zo een post heeft dus voor mij geen enkele waarde.
quote:Op zondag 14 februari 2010 12:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd ????_____!!
quote:Op zondag 14 februari 2010 12:10 schreef Michielos het volgende:
dus dit is je bullshit idee van kritisch denken, TS?
Kritisch denken is goed, we zouden kritisch moeten denken maar wat jij doet is een geval apart.
Je ziet zelf overal complotten en verbanden in zonder hier allereerst KRITISCH naar te kijken.
gast, welk bewijs dat dan??? Meestal zijn het heel veel zogenaamde verbanden en feitelijkheden. De daaropvolgende conclusie is vervolgens weer om van te huilen.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:33 schreef Goelie het volgende:
[..]
Most intellectuals, pseudo and otherwise, deal with the conspiratorial theory of history
simply by ignoring it. They never attempt to refute the evidence. It can't be refuted. If and
when the silent treatment doesn't work, these "objective" scholars and mass media
opinion molders resort to personal attacks, ridicule and satire. The personal attacks tend
to divert attention from the facts which an author or speaker is trying to expose. The idea
is to force the person exposing the conspiracy to stop the exposure and spend his time and
effort defending himself.
Ik bedoelde meer in de extent van hetgeen je schreef in je topic, niet dat ik denk dat je echt elke conspiracy theory geloofd. Meer een foutje van mijn kant uit, inderdaad *waarvoor excuses*quote:
okquote:Op zondag 14 februari 2010 12:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer in de extent van hetgeen je schreef in je topic, niet dat ik denk dat je echt elke conspiracy theory geloofd. Meer een foutje van mijn kant uit, inderdaad *waarvoor excuses*
:p
Dit is slechts de inleiding van een boek, ik kan je aanraden om het gehele boek te lezen, als je het aandurft tenminste.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
gast, welk bewijs dat dan??? Meestal zijn het heel veel zogenaamde verbanden en feitelijkheden. De daaropvolgende conclusie is vervolgens weer om van te huilen.
Schoolvoorbeeld:
1+1=2 dit is een feitje, "it can't be refuted"
1+1=2 wordt door de illuminati gebruikt om het volk dom te houden. Dat zelfs de illuminati 1+1=2 als feitje kennen, lijkt me duidelijk. Dat ze het gebruiken om het volk dom te houden is geen bewijs. Het enige bewijs of feitje tot dusver is de 1+1=2.
Als mensen dingen vragen die reeds beantwoord zijn in de OP, rest mij niks dan de informatie die zij klaarblijkelijk over het hoofd hebben gezien, te herhalen.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het werkt ook echt mee aan de discussie om steeds stukken uit je Op, sorry uit het artikel uit 1972, te blijven herhalen, als reactie op mensen die kritiek op je hebben.
Daarmee geef je aan dat je dat artikel als enige waarheid ziet en dat je nietopenstaat voor enigerlei discussie. Alweer een reden om dit topic niet in POL maar in BNW te hebben staan.
Wij van WC-eend adviseren WC-eend...
Nee. Die heeft men wel gezien maar onderschrijft men niet. Jij poneert de OP als vaststaande waarheid. Anderen niet. Men heeft dus kritiek op het standpunt, en jij ‘pareert’ die door het standpunt nogmaals te herhalen. Dat is alsof iemand zegt: De Bijbel/Koran bevat onjuistheden, en een Christen/Moslim pareert dit door de Bijbel/Koran te citeren als bewijs dat dit niet zo is.quote:Op zondag 14 februari 2010 12:50 schreef Goelie het volgende:
[..]
Als mensen dingen vragen die reeds beantwoord zijn in de OP, rest mij niks dan de informatie die zij klaarblijkelijk over het hoofd hebben gezien, te herhalen.
Dat heb ik niet gemerkt. Er kwamen reacties met vragen die reeds beantwoord waren in de OP. In de OP wordt zelfs alle vormen van de bovenstaande kritieke reacties beschreven, inclusief motivatie.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee. Die heeft men wel gezien maar onderschrijft men niet. Jij poneert de OP als vaststaande waarheid. Anderen niet. Men heeft dus kritiek op het standpunt, en jij ‘pareert’ die door het standpunt nogmaals te herhalen. Dat is alsof iemand zegt: De Bijbel/Koran bevat onjuistheden, en een Christen/Moslim pareert dit door de Bijbel/Koran te citeren als bewijs dat dit niet zo is.
Die vlieger gaat niet op. Als men de OP niet accepteert als waar, heeft het uiteraard geen zin om in je antwoorden er vanuit te gaan dat die wel waar is.
Om vervolgens te horen te krijgen, dat die bronnen ongetwijfeld zijn gemanipuleerd door leden van datzelfde complot waar de OP over spreekt? Neuh, dank je. Ik heb dat iets te vaak meegemaakt. Complotdenkers kun je toch niet overtuigen. Als ik futiele dingen wil doen op mijn vrije zondag, zoek ik wel iets leukers uit.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:14 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gemerkt. Er kwamen reacties met vragen die reeds beantwoord waren in de OP. In de OP wordt zelfs alle vormen van de bovenstaande kritieke reacties beschreven, inclusief motivatie.
Dan hetgeen waar het allemaal om draait, vertel jij mij maar eens stapsgewijs en punt voor punt wat er nu onjuist is in de OP, en dan het liefst niet gebaseerd op je mening, maar op heldere historische bronnen.
Welkom in [BNW], een goed begin is t halve werk, je lap tekst is zelfs voor hier te lang, ergo heb je geen wazig YouTube filmpje waarin me alles wordt uitgelegd?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Goelie het volgende:
Het valt mij persoonlijk op dat in Brave New World het FOK! publiek van hoger intellectueel en academisch niveau nauwelijks vertegenwoordigd wordt, en inbreng van mensen met een goed werkend brein vaak ontbreekt. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van de discussie, en de veelzijdigheid aan inbreng van vernieuwende inzichten.
Dus nu geef je mij de schuld van je eigen onwetendheid? Dat jij nou niet de behoefte hebt om feitelijke wereldhistorie te onderzoeken, moet je helemaal zelf weten.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om vervolgens te horen te krijgen, dat die bronnen ongetwijfeld zijn gemanipuleerd door leden van datzelfde complot waar de OP over spreekt? Neuh, dank je. Ik heb dat iets te vaak meegemaakt. Complotdenkers kun je toch niet overtuigen. Als ik futiele dingen wil doen op mijn vrije zondag, zoek ik wel iets leukers uit.
In 1972 was er nog geen YouTubequote:Op zondag 14 februari 2010 13:20 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Welkom in [BNW], een goed begin is t halve werk, je lap tekst is zelfs voor hier te lang, ergo heb je geen wazig YouTube filmpje waarin me alles wordt uitgelegd?
quote:Op zondag 14 februari 2010 13:25 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dus nu geef je mij de schuld van je eigen onwetendheid? Dat jij nou niet de behoefte hebt om feitelijke wereldhistorie te onderzoeken, moet je helemaal zelf weten.
quote:Op zondag 14 februari 2010 13:20 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Welkom in [BNW], een goed begin is t halve werk, je lap tekst is zelfs voor hier te lang, ergo heb je geen wazig YouTube filmpje waarin me alles wordt uitgelegd?
Werkelijk waar. Inclusief motivatie. Dat is het punt, er wordt al gezegd: ‘Mensen zullen het ontkennen, want ze vinden dit en dit en dit, of ze zijn te sterk gebonden, of ze hebben belangen.’ Als ze het ontkennen, dan schuif jij ze dus in de schoenen dat het om hun belangen of indoctrinatie gaat. De hele OP staat vol met ad hominems om een eventuele discussie dood te slaan (en dat doe je dus ook vrolijk). Het maakt niet uit wat iemand zegt, jij gaat ervanuit dat de motivatie zo zal zijn als in de OP staat, en slaat ze er dan mee om de oren.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:14 schreef Goelie het volgende:
Dat heb ik niet gemerkt. Er kwamen reacties met vragen die reeds beantwoord waren in de OP. In de OP wordt zelfs alle vormen van de bovenstaande kritieke reacties beschreven, inclusief motivatie.
Ik geloof niet dat de OP heldere historische bronnen bevat, ja, ik geloof zelfs dat die ze verwerpt voor zover ze voldoen aan ‘de gangbare geschiedenisbeschrijving’.quote:Dan hetgeen waar het allemaal om draait, vertel jij mij maar eens stapsgewijs en punt voor punt wat er nu onjuist is in de OP, en dan het liefst niet gebaseerd op je mening, maar op heldere historische bronnen.
Dat is vast je reactie uit zelfbescherming voor je eigen onwetendheid van wereldhistorie.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
LOL
Ik ga niet eens uitleggen waarom ik LOL.
Ja, dat zal het zijnquote:Op zondag 14 februari 2010 13:28 schreef Goelie het volgende:
[..]
Dat is vast je reactie uit zelfbescherming voor je eigen onwetendheid van wereldhistorie.
Atheïsten zijn ook ongelovig omdat ze actief God ontkennen, daarom zijn er eigenlijk geen atheïsten, maar ze doen het alleen om zichzelf te beschermen. Zie je wat voor kulredenering dat is?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:28 schreef Goelie het volgende:
Dat is vast je reactie uit zelfbescherming voor je eigen onwetendheid van wereldhistorie.
Ok, dan laat ik in dit geval even het gedeelte in de tekst over 'doodslaan' achterwege.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Werkelijk waar. Inclusief motivatie. Dat is het punt, er wordt al gezegd: ‘Mensen zullen het ontkennen, want ze vinden dit en dit en dit, of ze zijn te sterk gebonden, of ze hebben belangen.’ Als ze het ontkennen, dan schuif jij ze dus in de schoenen dat het om hun belangen of indoctrinatie gaat. De hele OP staat vol met ad hominems om een eventuele discussie dood te slaan (en dat doe je dus ook vrolijk). Het maakt niet uit wat iemand zegt, jij gaat ervanuit dat de motivatie zo zal zijn als in de OP staat, en slaat ze er dan mee om de oren.
Maar mensen onderschrijven nu juist de OP, incl. genoemde motivaties niet.
Ter vergelijking: Er zijn ook mensen die de gangbare fysica aanvallen, en de relativiteitstheorie verwerpen, en een eigen theorie poneren. Prima natuurlijk. Maar dan zie je vaak dat kritiek vanuit de oude theorie op de nieuwe niet mag, omdat het uit de oude theorie is (die onjuist is), en dat omgekeerd verondersteld wordt dat argumenten vanuit de nieuwe theorie (die juist bewezen moet worden), als vanzelfsprekend en waar geponeerd worden.
Jij dwingt uiteindelijk iedereen al voor waar aan te nemen wat je wilt beweren, om met je te ‘mogen’ discussiëren. Doen ze dat niet, dan plaats je ze in het hokje ‘oude geschiedschrijving’ en dat argumenteer je dan vanuit je nieuwe theorie. Petitio principii.
[..]
Ik geloof niet dat de OP heldere historische bronnen bevat, ja, ik geloof zelfs dat die ze verwerpt voor zover ze voldoen aan ‘de gangbare geschiedenisbeschrijving’.
No thanks, ik hang al genoeg conspiracies aan waar ik me druk over maak, nog een erbij wordt teveel, daarnaast, iemand die semi-intellectueel probeert over te komen en toch als een blind paard generaliseert in zijn inleiding neem ik niet serieus, probeer het anders nog een in [POL] waar volgens jou wel intellectuele en academisch geschoolde Fok!kers (quote:
Je noemt het generalisatie, maar wat ik beweerde in de inleiding van de OP werd direct bevestigd toen het topic werd verplaatst naar BNW.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
No thanks, ik hang al genoeg conspiracies aan waar ik me druk over maak, nog een erbij wordt teveel, daarnaast, iemand die semi-intellectueel probeert over te komen en toch als een blind paard generaliseert in zijn inleiding neem ik niet serieus, probeer het anders nog een in [POL] waar volgens jou wel intellectuele en academisch geschoolde Fok!kers ( ;') zie je hem zelf?) zitten...
Ja, het is vrij duidelijk dat je kulredeneringen voortbrengt, maar wat ik daar mee te maken heb is me een raadsel.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Atheïsten zijn ook ongelovig omdat ze actief God ontkennen, daarom zijn er eigenlijk geen atheïsten, maar ze doen het alleen om zichzelf te beschermen. Zie je wat voor kulredenering dat is?
Nu doe jij hetzelfde.
Oké, als je zelfs het doel van de analogie niet snapt – ik zeg niet dat je het ermee eens moet zijn – dan is het verder tegen een muur praten.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:58 schreef Goelie het volgende:
[..]
Ja, het is vrij duidelijk dat je kulredeneringen voortbrengt, maar wat ik daar mee te maken heb is me een raadsel.
Dat heeft nou juist geen zin. De discussie gaat juist over de OP, dan kan je de OP niet als argument gebruiken. Standaard gelovigen-cirkelredenering zoals Iblis je probeert uit te leggen.quote:
Ik zeg ook niet dat iemand het ergens mee eens moet zijn, integendeel zelfs. Ik wacht nog steeds op de gelukkige die daadwerkelijk inhoudelijk op mijn OP ingaat, en laat weten wat hetgeen is waar hij of zij het dan niet mee eens is.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Oké, als je zelfs het doel van de analogie niet snapt – ik zeg niet dat je het ermee eens moet zijn – dan is het verder tegen een muur praten.
De discussie gaat nu juist niet over de OP.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat heeft nou juist geen zin. De discussie gaat juist over de OP, dan kan je de OP niet als argument gebruiken. Standaard gelovigen-cirkelredenering zoals Iblis je probeert uit te leggen.
En het probleem daarmee is? ow wacht [BNW] kan beter omgedoopt worden in [TFH] of niet? Want ieder idee wat hier gelanceerd wordt is zo absurd dat alleen kansloze, laagopgeleide, alleenwonende, antisociale autisten (zoals eerder wel eens is gesteld) hier serieus posten...quote:Op zondag 14 februari 2010 13:49 schreef Goelie het volgende:
Je noemt het generalisatie, maar wat ik beweerde in de inleiding van de OP werd direct bevestigd toen het topic werd verplaatst naar BNW.
Nee in [POL] en zeker ook [NWS] worden topics die niet 100% gestaafd kunnen worden met feiten verhuist naar [BNW] omdat het hier losser en "out of the box" mag, maar omdat 70% van Fok! [BNW] als een soort looney toones zien, is het voor een *ahum* intellectueel als jij natuurlijk vreselijk om je kwaliteitstopic daarheen te zien gaan, face it, uiteindelijk hoort de materie die je aankaart hier wel thuis.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:49 schreef Goelie het volgende:
Het viel me op dat dit de standaard praktijk is op het FOK! forum. Zodra politieke discussies niet gaan over de theatrale poppenkast in Den Haag, en de mogelijkheid wordt geboden voor mensen om enigzins de authoriteit van de gevestigde orde in twijfel te trekken, wordt het naar BNW geschopt. Dat ondanks enige politieke relevantie en juistheid van informatie.
Om een en ander vervolgens te sussen in de hoop dat je topic wel serieus genomen wordt, maar helaas voor jou, een moderator met inzicht verplaatste je topic toch naar dat verfoeide [BNW]quote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Goelie het volgende:
Naar mijn inziens is het subforum Politiek voor dit topic uitermate geschikt, omdat er hier een grote hoeveelheid aan intellectueel niveau aanwezig is, wat kan helpen deze discussie veelzijdig te houden.
Verder gaat deze tekst uitsluitend over politieke zaken en is de tekst dermate van politiek belang, dat dit topic naar mijn inziens nergens anders thuishoort dan in dit FOK! subforum Politiek.
Veel mensen op het FOK! forum hebben het idee dat alles wat met het woord 'complot' te maken heeft, niet thuis hoort in het subforum politiek, alsof er in de politiek (van alle plaatsen) geen enkele complotten plaats vinden.
Om alvast de eerste belediging hierbij gelijk te plaatsen, ik zou zeggen, peck ende veeren en met een slotje op dit topic; tot nooit meer ziens in [BNW]quote:Op zondag 14 februari 2010 11:11 schreef Goelie het volgende:
Niet alleen is dit idee onjuist, deze mensen vinden vaak ook nog dat alle informatie die met een 'complot' of 'samenzwering' te maken hebben, in de regel geen waarheid kan bevatten. Zij vinden zelfs dat deze informatie gecensureerd moet worden van het algemene FOK! forum publiek, door het topic te verplaatsen naar het subforum 'Brave New World'.
quote:Op zondag 14 februari 2010 14:21 schreef Goelie het volgende:
[..]
De discussie gaat nu juist niet over de OP.
Het is gezegd, maar je leest het niet of begrijpt het niet.quote:Als er iets is in de OP waar je het niet mee eens bent, of er is iets wat je als een feitelijke onjuistheid beschouwt, zeg het me dan, dan kunnen we daar daadwerkelijk over discussiëren.
Mwoehahahaha!quote:Tot die tijd zijn jullie eigenlijk de enige personen die in cirkeltjes redeneren.
Ik snap je punt heel goed. Samenzweringstheoriën horen thuis in BNW. Mijn OP ging dan ook vooral over de hypothese dat er twee mogelijke manieren zijn om naar politieke historie te kijken: de 'alles is toeval visie', of de zogenaamde 'samenzwerings visie'.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En het probleem daarmee is? ow wacht [BNW] kan beter omgedoopt worden in [TFH] of niet? Want ieder idee wat hier gelanceerd wordt is zo absurd dat alleen kansloze, laagopgeleide, alleenwonende, antisociale autisten (zoals eerder wel eens is gesteld) hier serieus posten...![]()
[..]
Nee in [POL] en zeker ook [NWS] worden topics die niet 100% gestaafd kunnen worden met feiten verhuist naar [BNW] omdat het hier losser en "out of the box" mag, maar omdat 70% van Fok! [BNW] als een soort looney toones zien, is het voor een *ahum* intellectueel als jij natuurlijk vreselijk om je kwaliteitstopic daarheen te zien gaan, face it, uiteindelijk hoort de materie die je aankaart hier wel thuis.![]()
En je maakt je zelf echt eindeloos belachelijk omdan de volgende inleiding te gebruiken:
[..]
Om een en ander vervolgens te sussen in de hoop dat je topic wel serieus genomen wordt, maar helaas voor jou, een moderator met inzicht verplaatste je topic toch naar dat verfoeide [BNW]
[..]
Om alvast de eerste belediging hierbij gelijk te plaatsen, ik zou zeggen, peck ende veeren en met een slotje op dit topic; tot nooit meer ziens in [BNW]![]()
En ten overvloede, de lap tekst in je OP is slaapverwekkend, hoe interessant dat boek ook kan zijn, vrijwel niemand neemt de moeite zo'n tekst in een keer te lezen, en dat terwijl een OP hier niet zelden uitzonderlijk lang en interessant zijn.
Ik heb je OP nu al een aantal malen doorgelezen, maar deze vraagstelling heb ik er niet uit kunnen destilleren...quote:Op zondag 14 februari 2010 16:21 schreef Goelie het volgende:
Mijn OP ging dan ook vooral over de hypothese dat er twee mogelijke manieren zijn om naar politieke historie te kijken: de 'alles is toeval visie', of de zogenaamde 'samenzwerings visie'.
Je geeft het antwoord zelf al, als het feitelijk gedocumenteerd is dan hoort het in [NWS] thuis.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:21 schreef Goelie het volgende:
Wat ik me afvraag is dan: waar waar ligt de grens tussen politiek en BNW? Stel dat straks overheidsdocumenten gepubliceerd worden dat bijvoorbeeld Beatrix van Oranje de invasie van Irak in 2003 heeft bedacht samen met David Rockefeller voor de winst van hun olie bedrijven, en er is dus weldegelijk sprake van een politieke samenzwering, waar hoort dit dan thuis?
Zie de edit in mijn vorige post, oud, achterhaald, en voor de mensen hier gesneden koek.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:21 schreef Goelie het volgende:
Het punt of dit thuis hoort in BNW of niet is ook niet het onderwerp van mijn topic, alleen de inleiding. De tekst is waar het topic daadwerkelijk over gaat, is een boek. En daar heb ik nog geen enkele inhoudelijke reactie op gekregen.
quote:Quigley was later dismissive of authors who used his writings to support theories of a world domination conspiracy. Of W. Cleon Skousen's The Naked Capitalist he stated:
"Skousen's book is full of misrepresentations and factual errors. He claims that I have written of a conspiracy of the super-rich who are pro-Communist and wish to take over the world and that I'm a member of this group. But I never called it a conspiracy and don't regard it as such. I'm not an 'insider' of these rich persons, although Skousen thinks so. I happen to know some of them and liked them, although I disagreed with some of the things they did before 1940."[25]
quote:On Gary Allen's None Dare Call It Conspiracy he said:
"They thought Dr. Carroll Quigley proved everything. For example, they constantly misquote me to this effect: that Lord Milner (the dominant trustee of the Cecil Rhodes Trust and a heavy in the Round Table Group) helped finance the Bolsheviks. I have been through the greater part of Milner's private papers and have found no evidence to support that. Further, None Dare Call It Conspiracy insists that international bankers were a single bloc, were all powerful and remain so today. I, on the contrary, stated in my book that they were much divided, often fought among themselves, had great influence but not control of political life and were sharply reduced in power about 1931-1940, when they became less influential than monopolized industry.”[26]
Ik weet niet hoe goed je ogen zijn, of je liegt dat je barst en je leest het gewoon niet.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:26 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb je OP nu al een aantal malen doorgelezen, maar deze vraagstelling heb ik er niet uit kunnen destilleren...
[..]
Leer quoten newbiequote:Op zondag 14 februari 2010 16:31 schreef Goelie het volgende:
Ik weet niet hoe goed je ogen zijn, of je liegt dat je barst en je leest het gewoon niet.
Ik lees het! Hij is niet zo blij over de quotatie. Niet alleen omdat de schrijver waar het op die website over gaat 30 pagina's heeft gepubliceerd in overtreding van het auteursrecht, maar hij is verkeerd gequoteerd zegt hij.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:28 schreef LuieDonder het volgende:
[..]
[..]
http://www.carrollquigley.net/biography/Making-Birchers-Bark.htm
Ga eerst maar eens lezen wat ie er zelf van vindt!
Hey droeftoeter, wat vind je er nou eigenlijk zelf van? Is alles toevallig gebeurt, of met opzet gepland?quote:
De discussie waar ik op hoop gaat over de vraagstelling of er een groep elitaire mensen zijn, die achter de schermen wereldmacht zoeken, en of ze dit al dan niet gedaan hebben.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Leer quoten newbie
Ik heb FDR's stuk wel gelezen en begrepen, maar kan nog steeds niet uit je OP opmaken waar je nu aangeeft daarover te willen discussiëren, je wilt die tekst in [POL] hebben want het intellect wat daar zit wil je wel serieus nemen, vervolgens quote je de inleiding van een boek et voila, je hoopt op discussie, maar de vraag blijft, louter afgaand op je OP, waarover?
Hey triesteling, ik heb zelf natuurlijk geen idee.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:52 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Hey droeftoeter, wat vind je er nou eigenlijk zelf van? Is alles toevallig gebeurt, of met opzet gepland?
Of en dat zou mij reëler lijken, deels toevallig gebeurt met een beetje hulp?
Maar hij wil het geen conspiracy noemen, dus dat zou betekenen dat wat hierboven staat niet opgaat voor dat verhaal. Ik heb het idee dat je de boel buiten z'n context zet.quote:It must be remembered that the first job of any conspiracy, whether it be in politics, crime
or within a business office, is to convince everyone else that no conspiracy exists. The
conspirators success will be determined largely by their ability to do this.
Buiten context of niet, jou hebben ze er toch even mooi van overtuigd dat zo'n complot niet bestaat, toch?quote:Op zondag 14 februari 2010 17:25 schreef LuieDonder het volgende:
[..]
Maar hij wil het geen conspiracy noemen, dus dat zou betekenen dat wat hierboven staat niet opgaat voor dat verhaal. Ik heb het idee dat je de boel buiten z'n context zet.
Overigens: Dat Roosevelt hier wat over gezegd heeft, zegt niet dat hij ook gelijk had. Zijn uitspraak is een citaat dat verder niet gestaafd wordt, en enkel zijn positie maakt(e) hem nog geen autoriteit. Dus er is nog steeds hard bewijs nodig.
Wat een keiharde persoonlijke aanval, ook ga je totaal niet in op wat ik zei. Ik heb niet eens mijn eigen mening gegeven over het hele fenomeen en je drukt me al in een hoekje.quote:Buiten context of niet, jou hebben ze er toch even mooi van overtuigd dat zo'n complot niet bestaat, toch?
Ik ging wel in op wat je zei, ik zei: "Buiten context of niet".quote:Op zondag 14 februari 2010 17:48 schreef LuieDonder het volgende:
[..]
Wat een keiharde persoonlijke aanval, ook ga je totaal niet in op wat ik zei. Ik heb niet eens mijn eigen mening gegeven over het hele fenomeen en je drukt me al in een hoekje.
Nee, wat mij betreft heb je je eigen geloofwaardigheid volledig kapotgemaakt. Je bent niet geinteresseerd in een feitelijke discussie, je bent hier om jezelf omhoog te praten ten opzichte van "degenen die het niet zien". Iedereen die ook maar enigszins twijfelt aan jou beeld, is "de vijand".
Nou, zo zeker weet ik dat nog niet.quote:Op zondag 14 februari 2010 17:50 schreef Louis22 het volgende:
Goelie, als je punt is dat er samenzweringen bestaan en dat een samenzweringstheorie al te vaak naar de prullenmand wordt verwezen alleen maar omdat het een samenzweringstheorie is, geef ik je gelijk. Daaruit volgt niet dat iedere samenzweringstheorie waar is. Voor iedere theorie heb je argumenten nodig. Mocht je geloven in een bepaalde samenzwering en daar goede argumenten voor hebben, weet ik zeker dat je welkom bent in POL.
Dat las ik als "Misschien heb je een punt, maar de feiten interesseren me niet zoveel" waarna je de aanval op mij persoonlijk aanzette.quote:Ik ging wel in op wat je zei, ik zei: "Buiten context of niet".
Het stukje wat jij citeerde ging duidelijk over een conspiracy, en over het voorbeeld wat je aanhaalde, zei Quigley nota bene zelf dat hij het niet als een conspiracy beschouwde, hoe kan dat stuk er dan toch op slaan, volgens jou?quote:Het was ook niet buiten context trouwens.
Ik "geloof" inderdaad niet in samenzweringen. Ik denk dat samenzweringen bestaan en gebeuren, maar dat heeft niets maar dan ook niets met geloof te maken. Als de feiten erop duiden dat er een samenzwering gaande is, dan ben ik best bereid om dit toe te geven. Wat jij tegen je hebt is dat er een gigantische groep mensen is op het internet die er een soort hobby van te maken om te zeggen dat "bewijs x voor gebeurtenis y is ongeldig, dus..." en dan volgt er een stroom van onzinnige "bewijzen" varierend van 2 missende pixels in een Youtube-filmpje tot documenten met twijfelachtige afkomst, in ieder geval in veel gevallen met een nog gebrekkigere standaard dan de originele bewijzen die men probeert te ontkrachten. Ik ben vooral geinteresseerd in de bewijzen, maar in plaats daarvan krijg ik een stempel op m'n kop gedrukt door jou.quote:maak ik op dat je niet in samenzweringen gelooft.
Dat verbaast me niksquote:Op zondag 14 februari 2010 17:05 schreef Goelie het volgende:
Hey triesteling, ik heb zelf natuurlijk geen idee.![]()
Je hoeft helemaal niks he? Voel je niet verplicht, want van mij mag je ook gewoon in 1 of ander Glitter & glamour topic gaan posten in plaats van hier. En hoog van de toren blazen is geen sprake van. De dingen die ik zeg zijn ook geen absolute waarheid, maar ik kan je wel met enige zekerheid zeggen dat deze dingen dichter bij de waarheid liggen dan dat je gemiddelde televisieprogramma je doet geloven.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:49 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dat verbaast me niks
Je komt over als een student die zich een beetje in conspiracies heeft verdiept en nu de buitenwacht komt vertellen wat jij met je intellect wel niet bij elkaar hebt geschraapt en daar moeten wij maar even naar luisteren want jij hebt, aan de hand van een paar redelijk bejaarde quotes, de wijsheid in pacht.
Iets minder hoog van de toren blazen is op zijn minst gepast.
Nogmaals mijn excuses voor de persoonlijke aanval.quote:
Als dat zo was, begon ik wel over Reptillioid 2012 shapeshifting Jesuits van planeet Zor, 9/11 never happened, return of the anti-christ bullshit, net zoals alle andere desinformanten.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:02 schreef Igen het volgende:
Ik denk dat Goelie zelf onderdeel van dat conspiracy-netwerk is, en opzettelijk idioot doet zodat wij de conspiracy afdoen als flauwekul, waardoor deze niet ontdekt wordt.
En als Goelie nou zometeen hier tegenin gaat, dan is dat alleen maar meer bewijs voor deze theorie. Dat geeft dan namelijk aan dat hij gefrustreerd is dat ik zijn snode plannetje heb doorzien en hem ontmaskerd heb.
Zei ik het niet? Voor je ontmaskerd was moest juist precies de conspiracy waar je lid van was noemen, zodat die ongeloofwaardig werd gemaakt, maar nu ik je plannetje heb doorzien begin je gauw over iets anders om de aandacht af te leiden.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Goelie het volgende:
[..]
Als dat zo was, begon ik wel over Reptillioid 2012 shapeshifting Jesuits van planeet Zor, 9/11 never happened, return of the anti-christ bullshit, net zoals alle andere desinformanten.
Maar wat staat ons dan eigenlijk te wachten?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:38 schreef Goelie het volgende:
Over een paar jaar kunnen jullie allemaal uit volle borst roepen:
ICH HABE ES NICHT GEWUSST!
En gelukkig ben ik er dan om je te zeggen: Dat had je dus wel.
Nuremberg deel II op je ass.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |