http://www.vancouversun.c(...)k/2556532/story.htmlquote:CBC is reporting that Georgian luge competitor Nodar Kumaritashvili has died after launching from the track and hitting his head on a metal pole during a training run Friday at Whistler Olympic Park.
The track is closed. Coaches of the national teams are in meetings with FIL, the international luge federation. The training run has been cancelled.
Kumaritashvili was going close to 150 km/h, near the end of the course, when he launched off the track. Witnesses say his body hit a metal pole. Medical personnel performed CPR through a plastic tube and almost immediately an ambulance rushed Kumaritashvili from Whistler Olympic Park to the local hospital.
Kumaritashvili turned 21 in November. He had competed in luge for Georgia since 2008.
Also Friday during training, 2002 and 2006 gold medallist Armin Zoeggler of Italy crashed rounding corner 11.
Zoeggler slid about 200 metres while holding his sled with one hand to keep from being hit with it. Zoeggler recovered from his crash and took his second run in a fast 47.9 to put him near the top of the training times.
On Wednesday there were several crashes during women's luge training runs.
Romania's Violeta Stramaturaru crashed and was knocked unconscious for a few minutes and was taken to the hospital.
Zoeggler recovered from his crash and took his second run in a fast 47.9 to put him near the top of the training times.
hij zou gereanimineerd zijn...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Las net dat ie nog niet dood is, maar wel in levensgevaar?
http://nbcsports.msnbc.com/id/35369187/ns/sports-olympic_sports/quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:07 schreef Olga het volgende:
[..]
hij zou gereanimineerd zijn...
ik kan ook nog nergens de bestiging vinen dat hij idd overleden zou zijn...
van mijn Twitter feeds:quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:07 schreef Olga het volgende:
ik kan ook nog nergens de bevestiging vinen dat hij idd overleden zou zijn...
hoop ik...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Damn dat ging hard. Zo hard dat ie er weinig van gemerkt heeft denk ik...
Ook niet gezien. Gek toch dat ik dit zien wil, ondanks dat ik weet wat de afloop isquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:27 schreef golfer het volgende:
Filmpje is eraf gehaald. Werkt niet meer.
Als ze uberhaupt nog meedoen vanavondquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:09 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat de Georgiers een gepast eerbetoon doen aan hun gesneuvelde collega tijdens de opening vanavond.
In dit geval imo wel, ook voor de nabestaanden .quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:28 schreef marcodej het volgende:
Het IOC is snel met het verwijderen van de YT filmpjes. Soms is dat wel beter zo.
hier ook nog te zienquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:29 schreef maartena het volgende:
Video is al meteen verwijderd trouwens:
This video is no longer available due to a copyright claim by International Olympic Committee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pff. Goed begin
All good things are wild and free.
Tsja, noem mij gek. Maar daar heb ik dan toch mijn bedenkingen bij.quote:
Okey dan is het logisch.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:30 schreef zeebeschuit het volgende:
Is gewoon videoherkennings software. Doen ze niet handmatig.
Wel mindere kwaliteit:quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ook niet gezien. Gek toch dat ik dit zien wil, ondanks dat ik weet wat de afloop is
Ik hoop dat ze er in ieder geval aandacht aan besteden bij de opening.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, noem mij gek. Maar daar heb ik dan toch mijn bedenkingen bij.
Het is als een feest door laten gaan waar een van je bezoekers overlijdt.....
Een minuut stilte lijkt mij wel gepast.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze er in ieder geval aandacht aan besteden bij de opening.
Dat zal ook vast wel gebeuren.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Een minuut stilte lijkt mij wel gepast.
wtf, die palen daar zo kort langs de baanquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wel mindere kwaliteit:
Hier iets betere kwaliteit:
http://www.huffingtonpost(...)i-cras_n_460474.html
Die stalen palen staan wel op een ongelukkige plaatsquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wel mindere kwaliteit:
Hier iets betere kwaliteit:
http://www.huffingtonpost(...)i-cras_n_460474.html
Het is zo'n moeilijk iets. Stop je met alles hiervoor? Of breng je op zeer gepaste wijze een eerbetoon.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, noem mij gek. Maar daar heb ik dan toch mijn bedenkingen bij.
Het is als een feest door laten gaan waar een van je bezoekers overlijdt.....
Tsja, zelfs bij terreuraanslagen met meerdere doden (Munchen en Atlanta) stopten ze niet. Dus als je het zo ziet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is zo'n moeilijk iets. Stop je met alles hiervoor? Of breng je op zeer gepaste wijze een eerbetoon.
Ermee stoppen kan je haast niet maken. Ja het is tragisch voor de sporten, zijn familie en de overige achterblijvende. Maar is dat genoeg om te stoppen. Het was een ongeluk, meer niet (en ja, dat staat even grof).
Niets indicentquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:45 schreef wimderon het volgende:
Het kan ook een incident zijn natuurlijk. Er zijn al genoeg trainingswedstrijden geweest op deze baan en zelfs wereldbekerwedstrijden.
quote:WHISTER - De Georgische rodelaar Nodar Koemaritasjvili is vrijdag tijdens de training in Whistler verongelukt. Het 21-jarige talent vloog tijdens zijn tweede run met een snelheid van ongeveer 140 kilometer uit de baan.
İ ANP
Hij kreeg ter plekke eerste hulp van de medische staf van het olympische complex maar dat mocht niet meer baten.
IOC-vicevoorzitter Thomas Bach bevestigde het overlijden van de jonge Georgiër.
Koemaritasjvili was niet de enige atleet die de slee niet in bedwang kon houden. Ook de Italiaanse favoriet Armin Zöggeler, de olympisch kampioen van 2002 en 2006, kwam in de problemen op de olympisch baan, die als gevaarlijk te boek staat.
Woensdag tijdens de training van de vrouwen deden zich ook verscheidene incidenten voor. De Roemeense Violeta Stramaturaru belandde in het ziekenhuis.
bron
Ach bij zoiets heb je altijd een afweging. Wat heb je eraan om de hele boel te cancellen? Breng je daarmee een beter eerbetoon aan de beste man i.p.v. bijv. een minuut stilte bij de openingsceremonie.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is zo'n moeilijk iets. Stop je met alles hiervoor? Of breng je op zeer gepaste wijze een eerbetoon.
Ermee stoppen kan je haast niet maken. Ja het is tragisch voor de sporten, zijn familie en de overige achterblijvende. Maar is dat genoeg om te stoppen. Het was een ongeluk, meer niet (en ja, dat staat even grof).
Volgens mij al wel een aantal.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:47 schreef Leatherface het volgende:
Hoeveel dodelijke rodelongevallen waren er trouwens al in het verleden?
Ach dit gebeurt in het rodelen bij elke baan. Hoe vaak ze ergens ook naar beneden zijn geweest, er gebeuren altijd crashes en soms ook hele zware.quote:
Op elke baan crashen er wel een paar.quote:
Crashes ja, uit de baan vliegen tegen een stalen paal die daar dus op z'n minst ongelukkig staat lijkt me wel redelijk zeldzaam.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ach dit gebeurt in het rodelen bij elke baan. Hoe vaak ze ergens ook naar beneden zijn geweest, er gebeuren altijd crashes en soms ook hele zware.
Gebeurt ook vaker, alleen dan met minder zware gevolgen. Vliegt de beste man hier tussen de palen door, dan spreekt er niemand over en dat is natuurlijk met alles zo.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:49 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Crashes ja, uit de baan vliegen tegen een stalen paal die daar dus op z'n minst ongelukkig staat lijkt me wel redelijk zeldzaam.
Alleen vliegt ie niet tussen de palen door, dus staan die palen verkeerd, dus moeten ze daar iets aan doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gebeurt ook vaker, alleen dan met minder zware gevolgen. Vliegt de beste man hier tussen de palen door, dan spreekt er niemand over en dat is natuurlijk met alles zo.
Damn!..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:52 schreef Dynd het volgende:
Hier in zeer goede kwaliteit
http://www.facebook.com/v/341207886489
RIP
Die palen staan niet verkeerd, ze zijn gewoon niet genoeg afgeschermd.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Alleen vliegt ie niet tussen de palen door, dus staan die palen verkeerd, dus moeten ze daar iets aan doen.
In 1992 in Albertville is er een speedskiër omgekomen (was toen demonstratiesport).quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:31 schreef DrMarten het volgende:
De eerste dode in de geschiedenis van de winterspelen. Ik ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan tijdens de opening.
Rodelen leek me al niet de meest veilige sport, maar dit is wel heel heftig
In 1992 klapte een Speedskieer (demonstratiesport) op een soort van tractor die aan het einde van de slope stond.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:31 schreef DrMarten het volgende:
De eerste dode in de geschiedenis van de winterspelen. Ik ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan tijdens de opening.
Rodelen leek me al niet de meest veilige sport, maar dit is wel heel heftig
op Pistenbully?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
In 1992 klapte een Speedskieer (demonstratiesport) op een soort van tractor die aan het einde van de slope stond.
Spektakel verkoopt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:01 schreef wokkkel het volgende:
Tuurlijk zijn er crashes bij het rodelen. Maar de baan is gewoon gevaarlijk. Ze hebben er de snelste baan van de wereld van gemaakt en er zijn al velen klachten binnengekomen. Waarom moet alles toch snel, sneller, snelst?
Dat is een understatement.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:01 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Speedskiën is ook niet normaal.
Olympische banen zijn altijd heel pittig, die moeten altijd net even dat extra's bieden en zijn daarmee ook extra gevaarlijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:58 schreef Leatherface het volgende:
Kunnen de sleeonderdelen dan wel doorgaan op deze baan? Is dat verantwoord?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |