Is het niet zo dat de criminelen al bewapend zijn? Je impliceert ook dat vrijwapenbezit tot meer roofovervallen gaat leiden, heb je hier bewijs voor?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JA goed voor al dat tuig! laat ze lekker wapens op zak hebben. gaat een roofoverval toch net ff wat makkelijker.
Zware criminelen wel ja. Maar stom scootervolk niet. Dat soort tasjes dieven loopt niet met messen of vuurwapens over straat. Als je dat wel toe gaat staan heeft zo iedereen een wapen. En dan is het wel heel makkelijk om een gewapende overal te plegen he.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:33 schreef jim4feyenoord het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de criminelen al bewapend zijn? Je impliceert ook dat vrijwapenbezit tot meer roofovervallen gaat leiden, heb je hier bewijs voor?
Hoe veel mensen wonen daar? in Zwitserland? Wat is de cultuur daar... wat zijn de algemene misdaadcijfers?quote:Zie het land Zwitserland, vrij wapenbezit net zoals in de Verenigde Staten en toch is het een van de veiligste landen van Europa. Vrij wapenbezit leid niet tot meer criminaliteit.
Helemaal juistquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:33 schreef jim4feyenoord het volgende:
Is het niet zo dat de criminelen al bewapend zijn? Je impliceert ook dat vrijwapenbezit tot meer roofovervallen gaat leiden, heb je hier bewijs voor?
Zie het land Zwitserland, vrij wapenbezit net zoals in de Verenigde Staten en toch is het een van de veiligste landen van Europa. Vrij wapenbezit leid niet tot meer criminaliteit.
Dat is waar het gewone scootervolk heeft nu nog geen vuurwapens. Toch lukt het zu nu ook al om gemakkelijk om iemand vanaf een scooter te overvallen. Is het in situatie niet rechtvaardig (natuurrecht) dat ik mij zelf kan beschermen? Ook aangezien de politie niet overal kan zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zware criminelen wel ja. Maar stom scootervolk niet. Dat soort tasjes dieven loopt niet met messen of vuurwapens over straat. Als je dat wel toe gaat staan heeft zo iedereen een wapen. En dan is het wel heel makkelijk om een gewapende overal te plegen he.
Nee, daar heb ik geen bewijs voor. Dat denk ik. Als je met bewijs moet komen zijn we snel uitgepraat hierover. Aangezien er geen bewijs is, voor of tegen.
[..]
Hoe veel mensen wonen daar? in Zwitserland? Wat is de cultuur daar... wat zijn de algemene misdaadcijfers?
Maar dat gaat in Nederland niet op. Want wapenbezit is hier nooit legaal geweest. Of in ieder geval al heel erg lang illegaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Een van de argumenten TEGEN het verbieden van wapenbezit is in de VS juist dat de criminelen hun wapens toch wel houden, en de eerlijke mensen het dan zouden inleveren.
Leuk feit is dat in de Belgische wapenwet van 1933-2006 elke idioot boven de 18 in staat stelde een wapen te kopen. Dit noemt men knutselen met statistiek.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:48 schreef jim4feyenoord het volgende:
[..]
Dat is waar het gewone scootervolk heeft nu nog geen vuurwapens. Toch lukt het zu nu ook al om gemakkelijk om iemand vanaf een scooter te overvallen. Is het in situatie niet rechtvaardig (natuurrecht) dat ik mij zelf kan beschermen? Ook aangezien de politie niet overal kan zijn.
Ik denk persoonlijk dat de criminaliteit zal dalen met vrijwapenbezit. Maar mocht het tegenovergestelde waar zijn dan nog ben ik voor vrij wapenbezit. Rechtvaardigheid, het natuurrecht om jezelf te beschermen, geld zwaarden dan eventuele utilistische redenen.
Over Zwitserland eem quote uit het eerste artikel:
"Zwitserland is één van de veiligste landen in Europa. Tussen 1995 en 2005 kwamen er in Zwitserland welgeteld 812 mensen om ten gevolge van vuurwapens. In diezelfde periode kende België - een vergelijkbaar land qua bevolking en oppervlakte - een slachtoffertol door vuurwapens van maar liefst 2,357 of bijna drie keer zoveel. Nochtans kent Zwitserland een nagenoeg absolute vrijheid van wapendracht en wapenbezit, en België niet. Deze cijfers bewijzen de absurditeit van het koppelen van het vrij wapenbezit aan het aantal doden door vuurwapens. "
De overheid houdt niet zo van het concept "recht om jezelf te beschermen". Want de staat is immers de grootste diefquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:48 schreef jim4feyenoord het volgende:
Rechtvaardigheid, het natuurrecht om jezelf te beschermen, geld zwaarden dan eventuele utilistische redenen.
In Zwitserland kan nog steeds elke "idioot" boven de 18 een wapen kopen. Dus ik begrijp je punt van knutselen met statistiek niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:58 schreef JoaC het volgende:
[..]
Leuk feit is dat in de Belgische wapenwet van 1933-2006 elke idioot boven de 18 in staat stelde een wapen te kopen. Dit noemt men knutselen met statistiek.
Ik ben tegen, dit om zo een beetje alle goede redenen die genoemd zijn/gaan worden in dit topic.
In zwitserland vallen jaarlijks ongeveer 300 vuurwapendoden dus laten we nu niet doen alsof het in Zwitserland allemaal zo fantastisch gaat, de meeste doden vallen bij huiselijke disputen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:05 schreef jim4feyenoord het volgende:
In Zwitserland kan nog steeds elke "idioot" boven de 18 een wapen kopen. Dus ik begrijp je punt van knutselen met statistiek niet.
Ik geloof alleen dat er geen enkel land ter wereld is waar zoveel mensen hun eigen gezin overhoop schieten als Zwitserland.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef jim4feyenoord het volgende:
Moet het in Nederland ook legaal worden om vuurwapens te bezitten?
Veel mensen hebben als een van de grote argumenten tegen de legalistatie van vuurwapens dat het in de Vereningde Staten tot veel problemen leid. Echter in Zwitserland, waar ook vrij wapenbezit is, leidt vrijwapenbezit niet tot problemen. Sterker nog Zwitserland is een van de veiligste landen in Europa. Vrij wapenbezit leid dus niet automatisch tot meer criminaliteit.
En is het niet een natuurrecht om je eigen lijf en grondgebied te mogen verdedigen?
Links:
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1815
http://www.vrijspreker.nl(...)oor-vrij-wapenbezit/
Beargumenteer en bediscussieer.
De grote boze overheid zijn ook gewoon mensen die daarvoor speciaal opgeleid zijn. Als je er zo'n moeite mee hebt, zorg dan dat je zelf deel uit gaat maken van die overheid. Dat is ook een manier.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef Daniel1976 het volgende:
Het lijkt me een heel goed idee. Ik vind het een akelig idee dat alleen de overheid wapens mag bezitten.
De straat op gaan met een vuurwapen hoort juist bij vrij wapenbezit. Verder ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:26 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik geloof alleen dat er geen enkel land ter wereld is waar zoveel mensen hun eigen gezin overhoop schieten als Zwitserland.
Het is ook dáár wel degelijk een punt van discussie.
Maar ik voel er wel iets voor. Alleen hoort bij dergelijke macht ook grote verantwoordelijkheid en zullen de straffen voor vuurwapengeweld alsmede het dreigen met een vuurwapen of de straat op gaan met een vuurwapen forser moeten worden. Een stuk forser.
Hij heeft natuurlijk wel een punt, als alleen de burgers bewapend zijn kan een tyranieke overheid omver worden geworpen. Als er ooit een tyranieke overheid is dan staan we volledig kansloos.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De grote boze overheid zijn ook gewoon mensen die daarvoor speciaal opgeleid zijn. Als je er zo'n moeite mee hebt, zorg dan dat je zelf deel uit gaat maken van die overheid. Dat is ook een manier.
Het tuig heeft al wapens. Het gaat er om of nette mensen ze ook mogen hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JA goed voor al dat tuig! laat ze lekker wapens op zak hebben. gaat een roofoverval toch net ff wat makkelijker.
Het kost moeite en geld om een verbod te handhaven. Dus alles is in principe een natuurrecht tenzij er goede argumenten zijn om iets te verbieden.quote:
Ik zou jou aanraden naar de VS te emigreren en je daar bij een militie aan te sluiten, dat zijn vermoedelijk de enigen in de Westerse wereld die jouw denkbeelden delen en steunen. In Europa zul je hier niet of nauwelijks gehoor voor vinden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef jim4feyenoord het volgende:
Hij heeft natuurlijk wel een punt, als alleen de burgers bewapend zijn kan een tyranieke overheid omver worden geworpen. Als er ooit een tyranieke overheid is dan staan we volledig kansloos.
Verder vindt ik vrij wapenbezit een natuurrecht, ook al komt het met de prijs van meer geweld(wat ik betwijfel) dan nog is het rechtvaardig om het in te voeren. Rechtvaardig bestaat immers niet bij de gratie van het meeste geluk, maar bij de gratie van rechtvaardigheid zelf.
Tja man, al die gewapende rijksambtenaren elke ochtend in de tram, ik haat ze.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef Daniel1976 het volgende:
Het lijkt me een heel goed idee. Ik vind het een akelig idee dat alleen de overheid wapens mag bezitten.
In Nederland kun je alleen maar bepaalde vuurwapens legaal bezitten en mag je deze ook nog eens niet op straat dragen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou jou aanraden naar de VS te emigreren en je daar bij een militie aan te sluiten, dat zijn vermoedelijk de enigen in de Westerse wereld die jouw denkbeelden delen en steunen. In Europa zul je hier niet of nauwelijks gehoor voor vinden.
Buitendat, in Nederland kun je ook vuurwapens in eigendom hebben, je moet alleen een vergunning halen en ja, daar worden eisen aan gesteld maar die zijn niet extreem te noemen.
Nee, en? Ik moet er niet aan denken als het stemvee van Wilders of die kansloze marokkaanse reljeugd met vuurwapens over straat zouden mogen gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:46 schreef jim4feyenoord het volgende:
In Nederland kun je alleen maar bepaalde vuurwapens legaal bezitten en mag je deze ook nog eens niet op straat dragen.
Als dat zo zou zijn dan zouden we geen wapenwetgeving in Europa hebben.quote:Maar je eerste bewering is dat er in Europa amper mensen zijn die voor vrij wapenbezit zijn klopt mijn inziens niet ik ken genoeg mensen die ervoor zijn. Maar goed alleen Maurice kan dat echt met zekerheid zeggen
Volgens mij hen jij de impressie dat het land gelijk in een burgeroorlog vervalt als er vrij wapen bezit is. Er komt echt geen massale schietpartijen tussen Wilders aanhang en de "marokaanse reljeugd" bij een legalisatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, en? Ik moet er niet aan denken als het stemvee van Wilders of die kansloze marokkaanse reljeugd met vuurwapens over straat zouden mogen gaan.
[..]
Als dat zo zou zijn dan zouden we geen wapenwetgeving in Europa hebben.
PS: Voordat je denkt dat ik een of andere pacifist ben, ik heb lange tijd een SigSauer P226 en een FN SPR A1 gehad en regelmatig mee geschoten. Ik ben van mening dat het Nederlandse systeem van wapenwet vergunning een goed systeem is wat wapens uit handen van idioten houdt over het algemeen.
Jij snapt echt precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef jim4feyenoord het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel een punt, als alleen de burgers bewapend zijn kan een tyranieke overheid omver worden geworpen. Als er ooit een tyranieke overheid is dan staan we volledig kansloos.
Verder vindt ik vrij wapenbezit een natuurrecht, ook al komt het met de prijs van meer geweld(wat ik betwijfel) dan nog is het rechtvaardig om het in te voeren. Rechtvaardig bestaat immers niet bij de gratie van het meeste geluk, maar bij de gratie van rechtvaardigheid zelf.
Nee, dat stel ik ook niet, ik stel dat het bezit van vuurwapens tot vuurwapen incidenten en tot doden leidt. Een vuurwapen heeft namelijk maar een doel.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:02 schreef jim4feyenoord het volgende:
[..]
Volgens mij hen jij de impressie dat het land gelijk in een burgeroorlog vervalt als er vrij wapen bezit is. Er komt echt geen massale schietpartijen tussen Wilders aanhang en de "marokaanse reljeugd" bij een legalisatie.
Het Nederlandse systeem zorgt ervoor dat niet alleen idioten niet aan vuurwapens kunnen komen, maar zo'n beetje de hele populatie. En de echt gevaarlijke idioten, de zware criminelen, hebben in dit systeem dan wel weer vuurwapens.
Omdat het kan!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:07 schreef Ringo het volgende:
Waarom willen mensen per se een wapen kunnen dragen?
Maakt de reden uit? Is de vrijheid om die keuze te mogen maken niet voldoende?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:07 schreef Ringo het volgende:
Waarom willen mensen per se een wapen kunnen dragen?
Dat niet alleen criminelen wapens hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
Noem mij nu eens een voordeel van vrij wapenbezit
Slechts een klein percentage van de criminelen hebben vuurwapens.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat niet alleen criminelen wapens hebben.
Hoezo kunnen we ons niet verdedigen? Wij hebben de macht om met ze - tijdens de verkiezingen - af te rekenen. Ook hebben we het recht om te demonstreren en wanneer nodig is over te gaan tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dat zoiets als rekeningrijden nooit in Amerika zou worden voorgesteld heeft meer met de Amerikaanse cultuur te maken. Kijk bijvoorbeeld hoe een grote groep Amerikanen reageert op iets dergelijks als het vernieuwen van het zorgstelsel. Als er één ding is wat we niet moeten doen dan is het wel een voorbeeld aan Amerika nemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:15 schreef Pikkebaas het volgende:
Een quote uit het tweede amandement uit de amerikaanse grondwet:
"The right of the people to keep and bear arms shall not be infringed; a well armed and well regulated militia being the best security of a free country "
Van Thomas Jefferson. Een goed bewapende burger militie is de beste waarborg voor een vrij land. In Amerika durft de overheid echt geen rekeningrijden oid in te voeren, in Nederland wordt er gewoon met de burger gesold. Omdat we ons niet kunnen verdedigen.
Als je wapens criminaliseert hebben alleen criminelen wapens....
Dat is niet zo dus dat argument is onzin.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat niet alleen criminelen wapens hebben.
Nou en?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:14 schreef Deux het volgende:
[..]
Slechts een klein percentage van de criminelen hebben vuurwapens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |