abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77932399
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De grote boze overheid zijn ook gewoon mensen die daarvoor speciaal opgeleid zijn. Als je er zo'n moeite mee hebt, zorg dan dat je zelf deel uit gaat maken van die overheid. Dat is ook een manier.
Hij heeft natuurlijk wel een punt, als alleen de burgers bewapend zijn kan een tyranieke overheid omver worden geworpen. Als er ooit een tyranieke overheid is dan staan we volledig kansloos.

Verder vindt ik vrij wapenbezit een natuurrecht, ook al komt het met de prijs van meer geweld(wat ik betwijfel) dan nog is het rechtvaardig om het in te voeren. Rechtvaardig bestaat immers niet bij de gratie van het meeste geluk, maar bij de gratie van rechtvaardigheid zelf.
"Any people that would give up liberty for a little temporary safety deserves neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_77932478
Ik ben tegen de legalisering van vrije wapenbezit.

je kunt enof wil een wapens kopen en houden!
dan moet je gewoon via legale weg kunnen doen. een vergunning halen.
Registeren bij politie, gemeente, cursus voor wapen En een verplicht kluis.
Daarbij hoort ook een psychologie test onder. Net als bij leger, politieagent.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:36:40 #28
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77932508
Wat is een natuurrecht? Als je met vrij wapenbezit bedoelt dat we in geval van nood een steen of tak op mogen rapen om ons te verdedigen, ben ik helemaal voor.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:37:25 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_77932529
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JA goed voor al dat tuig! laat ze lekker wapens op zak hebben. gaat een roofoverval toch net ff wat makkelijker.
Het tuig heeft al wapens. Het gaat er om of nette mensen ze ook mogen hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:38:19 #30
pi_77932577
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:36 schreef Sjaakz het volgende:
Wat is een natuurrecht?
Het kost moeite en geld om een verbod te handhaven. Dus alles is in principe een natuurrecht tenzij er goede argumenten zijn om iets te verbieden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_77932663
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef jim4feyenoord het volgende:

Hij heeft natuurlijk wel een punt, als alleen de burgers bewapend zijn kan een tyranieke overheid omver worden geworpen. Als er ooit een tyranieke overheid is dan staan we volledig kansloos.

Verder vindt ik vrij wapenbezit een natuurrecht, ook al komt het met de prijs van meer geweld(wat ik betwijfel) dan nog is het rechtvaardig om het in te voeren. Rechtvaardig bestaat immers niet bij de gratie van het meeste geluk, maar bij de gratie van rechtvaardigheid zelf.
Ik zou jou aanraden naar de VS te emigreren en je daar bij een militie aan te sluiten, dat zijn vermoedelijk de enigen in de Westerse wereld die jouw denkbeelden delen en steunen. In Europa zul je hier niet of nauwelijks gehoor voor vinden.

Buitendat, in Nederland kun je ook vuurwapens in eigendom hebben, je moet alleen een vergunning halen en ja, daar worden eisen aan gesteld maar die zijn niet extreem te noemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2010 20:41:13 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:41:02 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77932716
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef Daniel1976 het volgende:
Het lijkt me een heel goed idee. Ik vind het een akelig idee dat alleen de overheid wapens mag bezitten.
Tja man, al die gewapende rijksambtenaren elke ochtend in de tram, ik haat ze.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77932952
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou jou aanraden naar de VS te emigreren en je daar bij een militie aan te sluiten, dat zijn vermoedelijk de enigen in de Westerse wereld die jouw denkbeelden delen en steunen. In Europa zul je hier niet of nauwelijks gehoor voor vinden.

Buitendat, in Nederland kun je ook vuurwapens in eigendom hebben, je moet alleen een vergunning halen en ja, daar worden eisen aan gesteld maar die zijn niet extreem te noemen.
In Nederland kun je alleen maar bepaalde vuurwapens legaal bezitten en mag je deze ook nog eens niet op straat dragen.

Maar je eerste bewering is dat er in Europa amper mensen zijn die voor vrij wapenbezit zijn klopt mijn inziens niet ik ken genoeg mensen die ervoor zijn. Maar goed alleen Maurice kan dat echt met zekerheid zeggen
"Any people that would give up liberty for a little temporary safety deserves neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_77933378
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:46 schreef jim4feyenoord het volgende:

In Nederland kun je alleen maar bepaalde vuurwapens legaal bezitten en mag je deze ook nog eens niet op straat dragen.
Nee, en? Ik moet er niet aan denken als het stemvee van Wilders of die kansloze marokkaanse reljeugd met vuurwapens over straat zouden mogen gaan.
quote:
Maar je eerste bewering is dat er in Europa amper mensen zijn die voor vrij wapenbezit zijn klopt mijn inziens niet ik ken genoeg mensen die ervoor zijn. Maar goed alleen Maurice kan dat echt met zekerheid zeggen
Als dat zo zou zijn dan zouden we geen wapenwetgeving in Europa hebben.

PS: Voordat je denkt dat ik een of andere pacifist ben, ik heb lange tijd een SigSauer P226 en een FN SPR A1 gehad en regelmatig mee geschoten. Ik ben van mening dat het Nederlandse systeem van wapenwet vergunning een goed systeem is wat wapens uit handen van idioten houdt over het algemeen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2010 20:56:08 ]
pi_77933729
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, en? Ik moet er niet aan denken als het stemvee van Wilders of die kansloze marokkaanse reljeugd met vuurwapens over straat zouden mogen gaan.
[..]

Als dat zo zou zijn dan zouden we geen wapenwetgeving in Europa hebben.

PS: Voordat je denkt dat ik een of andere pacifist ben, ik heb lange tijd een SigSauer P226 en een FN SPR A1 gehad en regelmatig mee geschoten. Ik ben van mening dat het Nederlandse systeem van wapenwet vergunning een goed systeem is wat wapens uit handen van idioten houdt over het algemeen.
Volgens mij hen jij de impressie dat het land gelijk in een burgeroorlog vervalt als er vrij wapen bezit is. Er komt echt geen massale schietpartijen tussen Wilders aanhang en de "marokaanse reljeugd" bij een legalisatie.

Het Nederlandse systeem zorgt ervoor dat niet alleen idioten niet aan vuurwapens kunnen komen, maar zo'n beetje de hele populatie. En de echt gevaarlijke idioten, de zware criminelen, hebben in dit systeem dan wel weer vuurwapens.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:07:21 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77933991
Waarom willen mensen per se een wapen kunnen dragen?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:08:30 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77934051
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef jim4feyenoord het volgende:

[..]

Jij snapt echt precies wat ik bedoel.
pi_77934128
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:02 schreef jim4feyenoord het volgende:

[..]

Volgens mij hen jij de impressie dat het land gelijk in een burgeroorlog vervalt als er vrij wapen bezit is. Er komt echt geen massale schietpartijen tussen Wilders aanhang en de "marokaanse reljeugd" bij een legalisatie.

Het Nederlandse systeem zorgt ervoor dat niet alleen idioten niet aan vuurwapens kunnen komen, maar zo'n beetje de hele populatie. En de echt gevaarlijke idioten, de zware criminelen, hebben in dit systeem dan wel weer vuurwapens.
Nee, dat stel ik ook niet, ik stel dat het bezit van vuurwapens tot vuurwapen incidenten en tot doden leidt. Een vuurwapen heeft namelijk maar een doel.

Zwitserland kent een veelvoud aan vuurwapen doden per jaar van Nederland en Zwitserland heeft niet eens vrij wapenbezit zoals de VS dat kent. Noem mij nu eens een voordeel van vrij wapenbezit tegenover een vergunningen beleid wat niet gebaseerd is op een vage veronderstelling van tyrannieke overheden (Iets waar jij met een vuurwapen niks tegen gaat uitrichten overigens).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2010 21:11:02 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:11:28 #39
pi_77934204
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:07 schreef Ringo het volgende:
Omdat het kan!
pi_77934257
Nee, absoluut niet! Men mag zich wel verdiepen in welke problemen een vrije wapenbezit in landen als Finland veroorzaakt.

Overigens hadden we dat vroeger ook, de schutterij die een aantal keer in opstand kwam wanneer de regering niet - volgens hen - naar behoren functioneerde.
Geloof, opdat ik tevreden raak!
pi_77934280
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:07 schreef Ringo het volgende:
Maakt de reden uit? Is de vrijheid om die keuze te mogen maken niet voldoende?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:13:26 #42
pi_77934298
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

Noem mij nu eens een voordeel van vrij wapenbezit
Dat niet alleen criminelen wapens hebben.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:13:58 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77934330
Vuurwapens tegen een tirannieke overheid. Wat had je in gedachten, Wilders een kogel deur zien kop joagen?
pi_77934335
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Slechts een klein percentage van de criminelen hebben vuurwapens.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:15:47 #45
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_77934421
Een quote uit het tweede amandement uit de amerikaanse grondwet:

"The right of the people to keep and bear arms shall not be infringed; a well armed and well regulated militia being the best security of a free country "

Van Thomas Jefferson. Een goed bewapende burger militie is de beste waarborg voor een vrij land. In Amerika durft de overheid echt geen rekeningrijden oid in te voeren, in Nederland wordt er gewoon met de burger gesold. Omdat we ons niet kunnen verdedigen.

Als je wapens criminaliseert hebben alleen criminelen wapens....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:17:51 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77934515
Ha ja! Met een machinegeweer op naar het Binnenhof! Weg met het rekeningrijden!

. .
pi_77934537
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:15 schreef Pikkebaas het volgende:
Een quote uit het tweede amandement uit de amerikaanse grondwet:

"The right of the people to keep and bear arms shall not be infringed; a well armed and well regulated militia being the best security of a free country "

Van Thomas Jefferson. Een goed bewapende burger militie is de beste waarborg voor een vrij land. In Amerika durft de overheid echt geen rekeningrijden oid in te voeren, in Nederland wordt er gewoon met de burger gesold. Omdat we ons niet kunnen verdedigen.

Als je wapens criminaliseert hebben alleen criminelen wapens....
Hoezo kunnen we ons niet verdedigen? Wij hebben de macht om met ze - tijdens de verkiezingen - af te rekenen. Ook hebben we het recht om te demonstreren en wanneer nodig is over te gaan tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dat zoiets als rekeningrijden nooit in Amerika zou worden voorgesteld heeft meer met de Amerikaanse cultuur te maken. Kijk bijvoorbeeld hoe een grote groep Amerikanen reageert op iets dergelijks als het vernieuwen van het zorgstelsel. Als er één ding is wat we niet moeten doen dan is het wel een voorbeeld aan Amerika nemen.
pi_77934573
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is niet zo dus dat argument is onzin.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:20:16 #49
pi_77934623
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:14 schreef Deux het volgende:

[..]

Slechts een klein percentage van de criminelen hebben vuurwapens.
Nou en?
pi_77934768
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou en?
Nou, daarom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')