abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77948696
Mensen die nog geloven in 'de kleine groep' en 'een paar rotte appels'.
pi_77948703
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:06 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Precies dat vind ik zo zorgwekkend aan dit verhaal. Het feit dat het gros ( getuige dit topic ) alleen denkt aan de gevolgen voor de slachtoffers en compleet voorbij gaat aan het feit dat een specifieke bevolkingsgroep de sfeer van hel en verdoemmenis over zich afroept.
Ik vind dat persoonlijk echt zorgwekkender.
Slachtoffers vallen elke dag en ik zie jullie dan ook niet zo emotioneel reageren. Waar is die emotie als je je verplaatst in de Marokkaan van nu, die helemaal niets misdaan heeft maar wel lijdzaam moet toezien hoe zijn volk tot een soort nationale kakkerlak wordt uitgeroepen?
Ik word daar echt verdrietig van, want het is de escalatie allang voorbij.

Maar he, misschien zit ik er wel naast. Mijn reacties worden niet voor niets geedit in dit topic. Blijkbaar is mijn visie zo wereldschokkend en off-key dat het beter is als ik niets zeg.
Ja, ik denk aan de gevolgen voor de slachtoffers, lijkt me logisch. Medelijden met de daders
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 februari 2010 @ 11:13:15 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77948818
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar jij zegt dat hij niet lijdzaam hoeft toe te zien hoe zijn bevolkingsgroep wordt afgeschilderd als kakkerlakken en dat hij moet laten zien dat er wel marokkanen zijn die prima kunnen integreren. Dus hoe had je dat voor je gezien?
Ik denk niet dat ik het duidelijk kan maken, maar ik zal het proberen. Er zijn een aantal rotte appels binnen een groep, die het verknallen voor de rest. Dan heb je een aantal keuzes... Je kunt je erbij neerleggen dat het zo is of je kunt laten zien aan je eigen omgeving dat jij misschien wel tot die groep behoort, maar afstand neemt van de acties die de rotte appels uithalen. Sterker nog, je kunt de rotte appels aanspreken op hun gedrag, tenminste dat zou moeten kunnen.
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeggen ze dat continu in je face? Zoja, dan ben je een sterke meid. Zonee, dan onvergelijkbaar.
Och... de bashtopics zijn weer alom te vinden op FOK!, op de FP wordt er zelfs een poll geplaatst over hoe kut carnaval wel niet is en over hoe stom limburgers en brabanders wel niet zijn...

Maar goed, ik hoor niet dagelijks in mijn omgeving dat limburgers dom zijn, dat komt waarschijnlijk ook doordat ik midden tussen de andere limburgers woon.

Misschien een verkeerde vergelijking dan Maar ook uit jouw reactie proef ik 'wij zijn zielig en dat komt door jullie'... En dat had ik eerlijk gezegd niet van je verwacht
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Admin zaterdag 13 februari 2010 @ 11:14:26 #279
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_77948853
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik denk aan de gevolgen voor de slachtoffers, lijkt me logisch. Medelijden met de daders
Wat iemand hierboven als zegt: Wilders hoeft niets meer aan PR te doen op deze manier.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 februari 2010 @ 11:14:35 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77948855
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:06 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou het niet zo zijn? Dat die duizenden die zich wel weten te gedragen voor jou niet zichtbaar genoeg zijn, wil niet zeggen dat ze er niet zijn...
pi_77948887
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:17 schreef Dagonet het volgende:
Er zijn er vele duizenden die dat dagelijks doen Sjeen maar wat, moeten ze de media op gaan zoeken om te schreeuwen dat zij normaal zijn en doen? Hoe zie je het voor je, hoe wil je laten zien dat je prima geïntegreerd bent, werkt, studeert en woont?
Nou, je zegt het zelf al, gewoon werken of naar school gaan, en dus niet hele dagen achtereen in portieken gaan staan hangen, en bovenal gewoon met je klauwen van andermans bezittingen afblijven, en niet denken dat de hele wereld van jou is. Doe je dat, dan val je niet op, en heeft er ook niemand reden tot klagen. Het is heel simpel eigenlijk, gewoon normaal doen, maar voor sommigen is dat al teveel gevraagd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_77948903
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:13 schreef Sjeen het volgende:
Och... de bashtopics zijn weer alom te vinden op FOK!, op de FP wordt er zelfs een poll geplaatst over hoe kut carnaval wel niet is en over hoe stom limburgers en brabanders wel niet zijn...
Dat is niet in je face.
quote:
Maar goed, ik hoor niet dagelijks in mijn omgeving dat limburgers dom zijn, dat komt waarschijnlijk ook doordat ik midden tussen de andere limburgers woon.

Misschien een verkeerde vergelijking dan Maar ook uit jouw reactie proef ik 'wij zijn zielig en dat komt door jullie'... En dat had ik eerlijk gezegd niet van je verwacht
Ik constateer alleen wat en heb daar voor de rest geen waardeoordeel aan gegeven. Dat doe jij. De lijn tussen zieligheid en mate van irritatie is ook dun trouwens. Maar kennelijk vind je dat ik eigenlijk niet moet zeuren dat bepaalde Nederlanders andere allochtone Nederlanders lastigvallen. Dat moeten ze maar accepteren.
Allah Al Watan Al Malik
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 februari 2010 @ 11:21:26 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77949007
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is niet in je face.
[..]

Ik constateer alleen wat en heb daar voor de rest geen waardeoordeel aan gegeven. Dat doe jij. De lijn tussen zieligheid en mate van irritatie is ook dun trouwens. Maar kennelijk vind je dat ik eigenlijk niet moet zeuren dat bepaalde Nederlanders andere allochtone Nederlanders lastigvallen. Dat moeten ze maar accepteren.
En dan beweer je dat ik jou woorden in de mond leg... 't wel weer goed
pi_77949014
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wat iemand hierboven als zegt: Wilders hoeft niets meer aan PR te doen op deze manier.
Ik denk dat hij elke dag geniet als hij de kranten openslaat
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77949030
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dan beweer je dat ik jou woorden in de mond leg... 't wel weer goed
Pardon? Waar beweer ik dat? En het is wel weer typisch dat je niet ingaat op mijn betoog.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77949064
Tegen de muur aanzetten en de mitrailleur er overheen met zulk volk. Te achterlijk voor woorden.

Die zullen het toch nooit snappen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:30:44 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77949208
quote:

[..]

Maar kennelijk vind je dat ik eigenlijk niet moet zeuren dat bepaalde Nederlanders andere allochtone Nederlanders lastigvallen. Dat moeten ze maar accepteren.
Ik dacht toch echt dat het hier in dit topic om allochtone scooterklootzakjes ging die onschuldige autochtonen tegen zich in het harnas joegen. Maar ik kan het mis hebben.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77949310
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:25 schreef yvonne het volgende:

De 19-jarige jongen uit Beuningen en het 18-jarige broertje van Laila uit Nijmegen zitten vast en worden aangeklaagd voor doodslag.
Op een gestolen scooter zonder licht met hoge snelheid onder invloed van drugs iemand doodrijden zie ik meer als moord met voorbedachte rade, ik hoop ook dat de rechter dat ook zo ziet, maar dat zal wel weer niet....
pi_77949542
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik dacht toch echt dat het hier in dit topic om allochtone scooterklootzakjes ging die onschuldige autochtonen tegen zich in het harnas joegen. Maar ik kan het mis hebben.
Het spijt me Ringo, topics willen nogal eens bepaalde wendingen krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:50:52 #290
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77949706
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:34 schreef funkyskunkie het volgende:

[..]

Op een gestolen scooter zonder licht met hoge snelheid onder invloed van drugs iemand doodrijden zie ik meer als moord met voorbedachte rade, ik hoop ook dat de rechter dat ook zo ziet, maar dat zal wel weer niet....
Ja, ik hoop dat de rechter het ziet als een groepsverkrachting, maar dat zal ook wel weer niet...
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:52:28 #291
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77949739
quote:

[..]

Je leest hem niet goed, hij heeft het over de marokkanen die slachtoffer worden van het feit dat ze over een kam geschoren worden met de klootzakken die iemand doodrijden of "uit emotie" bedreigingen uiten richting hulpverleners. Mensen die er net zoveel mee te maken hebben als jij maar omdat hun ouders uit Marokko komen er wel in betrokken worden en zich moeten verantwoorden voor de daden van anderen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77949851
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:21 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

In Nederland ligt de standaard idd een stuk hoger dan in Marokko. Daar is het heel normaal om je kind te slaan, te straffen of op andere manieren ondergeschikt te maken. In Nederland komt dit ook wel voor, maar lang niet zo vaak. Hier is het een zeldzaamheid, want wij hebben in NL afgesproken dat we pedagogisch verantwoord opvoeden en slaan verboden is omdat je daar teringlijertjes van krijgt die jou en de wereld haten.

Jullie leven echt in een cocon he? Prijs jezelf maar gelukkig met je Nederlandse afkomst, dit prachtige land en alle kansen die je hebt gehad.
Dat geeft ook een beter gevoel dan spugen op een debieltje.
Het spijt me wel hoor, maar je kind slaan betekent niet altijd dat je het niet goed voor hebt met je kind. Dreigen is voor Marokkanen ook veel minder serieus dan dat wij het soms opvatten.
Als ouders niks om je geven of ze je de hand boven het hoofd houden dan krijg je figuren zoals Joran van der Sloot.
pi_77949884
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:34 schreef funkyskunkie het volgende:

[..]

Wettelijk wordt moord omschreven als (in de trant van, ken de letterlijke tekst niet): het plannen van het ombrengen van een ander mens en dit ook daadwerkelijk volgens plan uitvoeren.

Hoe verschrikkelijk het ook is wat deze jongens gedaan hebben, moord is het domweg niet. Dood door schuld, lijkt mij toepasselijk. Maar goed, ik weet verder niet wat de mogelijkheden zijn.
pi_77950423
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Omdat een hoop zaken in die landen ook de helft minder fijn geregeld zijn ?
[..]

We hebben een sociaal systeem, dat betekent dat er ook voor jou gezorg wordt als jij opeens je rug breekt en niet meer kan werken.
Prima geregeld.
[..]

Nee, dat hoeft voor mij ook niet, aan de andere kant vind ik het schofterig om in een land waar wij het zo goed hebben te zeggen tegen mensen dat ze er niet in mogen als ze in hun eigen land hun leven niet zeker zijn. Compassie, heet dat.
[..]

Wegenbelasting is niet afhankelijk van het feit of je een baan hebt of niet hoor.
[..]

Ten eerste is het achtbaangebeuren enorme onzin, ten tweede is duitsland een heel ander land waar de autobanen door een zekere meneer Hitler heel lang en breed zijn aangelegd omdat er veel grotere afstanden afgelegd moesten worden met een hoop oorlogsmaterieel.
[..]

Mijn god wat heb jij het slecht ! En ik maar denken dat mensen wiens familie omgekomen is in een Tsunami en die in een kartonnen doos wonen het slecht hebben, maar dat was voordat ik jou ontmoette...

Ontzettende lul, schaam je je niet ? Jij hebt elke dag je bordje warm eten, slaapt onder een warme deken en denkt dat je het slecht hebt als je eens een half uurtje later thuis bent of internet een keertje uit valt....

Ik weet het ook niet
  zaterdag 13 februari 2010 @ 13:09:53 #295
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_77951700
Als je het commentaar van dit "zusje" leest zou je gaan denken dat ze er door Wilders voor betaald is. Zelden heb ik iemand harder zien vragen om een enkele reis verweggistan.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 februari 2010 @ 13:38:16 #296
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77952401
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon? Waar beweer ik dat? En het is wel weer typisch dat je niet ingaat op mijn betoog.
Typisch he... ik liet mijn echte leven even voorgaan Maar ik zal even ingaan op je betoog.
quote:

[..]

Dat is niet in je face.
En jou gebeurt dat wel dagelijks? Dat kan ik me dus nauwelijks voorstellen, tenzij je daadwerkelijk aanleiding ertoe geeft.
quote:
[..]

Ik heb nergens gezegd dat je niet moet zeuren, ik heb het nergens over lastigvallen gehad, dat maak jij ervan. Waar je dat leest, geen idee... Ik zeg ook nergens dat ze het maar moeten accepteren.

Ik ben van mening dat je iemand niet kunt aanspreken op wie hij is, maar wel op wat hij doet. Dus niet omdat iemand marokkaan is, maar wel omdat hij er criminele activiteiten op na houdt. Dat is toch normaal?
pi_77952458
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:51 schreef _Led_ het volgende:
Ten eerste is het achtbaangebeuren enorme onzin, ten tweede is duitsland een heel ander land waar de autobanen door een zekere meneer Hitler heel lang en breed zijn aangelegd omdat er veel grotere afstanden afgelegd moesten worden met een hoop oorlogsmaterieel.
http://german.about.com/library/blgermyth08.htm

/offtopic
pi_77952601
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 13:38 schreef Sjeen het volgende:
Typisch he... ik liet mijn echte leven even voorgaan Maar ik zal even ingaan op je betoog.
Excuus, ik dacht dat dat je enige post zou zijn.
quote:
En jou gebeurt dat wel dagelijks? Dat kan ik me dus nauwelijks voorstellen, tenzij je daadwerkelijk aanleiding ertoe geeft.
Mij persoonlijk niet, maar anderen die ik ken wel. En ze worden er moedeloos van kan ik je vertellen. En de enige aanleiding is dat ze een eveneens over een specifieke nationaliteit beschikken. Dat is voor sommigen al aanleiding genoeg. Wel een minderheid uiteraard.
quote:
Ik heb nergens gezegd dat je niet moet zeuren, ik heb het nergens over lastigvallen gehad, dat maak jij ervan. Waar je dat leest, geen idee... Ik zeg ook nergens dat ze het maar moeten accepteren.

Ik ben van mening dat je iemand niet kunt aanspreken op wie hij is, maar wel op wat hij doet. Dus niet omdat iemand marokkaan is, maar wel omdat hij er criminele activiteiten op na houdt. Dat is toch normaal?
Volledig mee eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77953752
quote:

[..]

De smiley is wel terecht ja, want nog steeds ontgaat je het punt van de discussie.
pi_77956036
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:06 schreef 16meter het volgende:
Nee, ik geloof zo onderhand meer in een mand met appels waarvan zeker de helft zo verrot als de pest is. Het bizarre goedpraten dat deze zus tentoon heeft gespreid, is ziekelijk. Ze geeft er blijk van dat ze totaal helemaal niks van fatsoen, normen en waarden snapt. Zulke figuren mogen wat mij betreft Nederland hard worden uitgetrapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')