abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77923754
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:36 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Die opties zijn idd heel fijn als je ouders hebt die begrijpen dat school goed voor je is, dat een actief sociaal leven goed voor je is, die je stimuleren het beste uit jezelf te halen, als je met mensen omringd wordt die dat ook doen, als je alle praktische middelen hebt om dat te doen..etc
Laten we nu niet zo arrogant zijn en denken dat iedereen het makkelijk heeft in Nederland. Nederland is een prestatieland en we zijn de eerste die elkaar afzeiken als we de verkeerde schoenen dragen, de verkeerde sport beoefenen, het verkeerde dialect spreken of de verkeerde disco bezoeken.
Moet je je ff voorstellen dat je in een achterstandswijk woont, met een stel ouders die nog net hun reet kunnen vegen, de taal wellicht niet goed spreken, het land nauwelijks kennen, laat staan de gebruiken. Daarbij nog het feit dat menigeen je al niet ziet zitten omdat je volk zo'n kutreputatie heeft.
Je bent wel heel naief als je denkt dat met zo'n start het alleen een kwestie is van willen. Niet iedereen heeft die kracht om zichzelf daar boven uit te helpen.
En ik maar denken dat ALLE ouders altijd het beste met hun kinderen voor hebben, dus ongeacht afkomst en religie. Maar blijkbaar gelden er voor Marokkaanse ouders andere regels?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77923756
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:10 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

De tijd dat we mensen afmaakten omdat ze anders waren, anders dachten of slechte dingen deden ligt ver achter ons. Dat noemen ze beschaving. Ja het zijn daders en ja het zijn debielen, maar dan?
Ik probeer al een tijdje duidelijk te maken dat het wijzen naar de dader en roepen dat ie kut is en dat ie dood moet wel erg makkelijk is.
Die knul is allang dood. Of denk je dat er enige levensvreugd in zit? Dat hij niet ziet wat wij zien? Moet je je zo'n leven eens voorstellen. Ik zou persoonlijk liever dood zijn. Echt.
Ik verbaas me gewoon ontzettend over de eenzijdige denkwijze van sommigen hier. Ik vind de situatie voor beiden families echt gruwelijk en verdrietig.
Alleen is dit de familie van het slachtoffer overkomen door deze daders, dus ik vind het voor deze familie vele malen erger dan voor de familie van die gasten, een familie die zich in het ziekenhuis ook nog misdragen heeft.
pi_77923758
quote:

[..]

De tijd dat we mensen afmaakten omdat ze anders waren, anders dachten of slechte dingen deden ligt ver achter ons. Dat noemen ze beschaving. Ja het zijn daders en ja het zijn debielen, maar dan?
Ik probeer al een tijdje duidelijk te maken dat het wijzen naar de dader en roepen dat ie kut is en dat ie dood moet wel erg makkelijk is.
Die knul is allang dood. Of denk je dat er enige levensvreugd in zit? Dat hij niet ziet wat wij zien? Moet je je zo'n leven eens voorstellen. Ik zou persoonlijk liever dood zijn. Echt.
Ik verbaas me gewoon ontzettend over de eenzijdige denkwijze van sommigen hier. Ik vind de situatie voor beiden families echt gruwelijk en verdrietig.
Die knul geeft er geen moer om dat hij iemand heeft doodgereden. Denk je echt dat hij persoonlijk liever dood zou zijn en vergaat van het schuldgevoel? Ik denk het niet. Of kwam dat pas nadat zijn vriendje/familie hulpverleners en krantenredacties had bedreigd?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:21:42 #154
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77923899
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:11 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik bracht het als een cliché:
[..]

Cliché's zijn vaak waar
ja als dat zou is en ik zou ooit eens een overtreding begaan dan hoeft ik geen boete te betalen omdat ik veel te weinig verdien en dus uitkomt onder het bestaansminimum.
Dus ik wordt elke dag al gestraft omdat ik niet een normaal leven op kan bouwen omdat ik te weinig verdien.

dat zou betekenen dat ik gewoon me nergens meer aan de regels hoef te houden omdat ik het dan toch niet hoef te betalen en om dat ik nu al geen deur uit kan omdat ik veel te weinig verdien dan hoef ik ook geen gevangenis straf te krijgen omdat ik toch al niet naar buiten gaat

ppff zou wat worden als ik met deze woorden zou vrij gepleit worden ...
nee dat is helaas niet zo dus ook geen smoezen verzinnen die nergens over gaan .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_77923901
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ALLE ouders altijd het beste met hun kinderen voor hebben, dus ongeacht afkomst en religie. Maar blijkbaar gelden er voor Marokkaanse ouders andere regels?
In Nederland ligt de standaard idd een stuk hoger dan in Marokko. Daar is het heel normaal om je kind te slaan, te straffen of op andere manieren ondergeschikt te maken. In Nederland komt dit ook wel voor, maar lang niet zo vaak. Hier is het een zeldzaamheid, want wij hebben in NL afgesproken dat we pedagogisch verantwoord opvoeden en slaan verboden is omdat je daar teringlijertjes van krijgt die jou en de wereld haten.

Jullie leven echt in een cocon he? Prijs jezelf maar gelukkig met je Nederlandse afkomst, dit prachtige land en alle kansen die je hebt gehad.
Dat geeft ook een beter gevoel dan spugen op een debieltje.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:22:36 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77923927
fuck wat wens ik die familie een world of pain.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77923958
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:17 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Die knul geeft er geen moer om dat hij iemand heeft doodgereden. Denk je echt dat hij persoonlijk liever dood zou zijn en vergaat van het schuldgevoel? Ik denk het niet. Of kwam dat pas nadat zijn vriendje/familie hulpverleners en krantenredacties had bedreigd?
Ik weet niet welk punt je wilt maken, maar niemand heeft durven beweren dat deze jongen zich schuldig zou voelen. Dat weet ik niet en jij ook niet.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:27:12 #158
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77924087
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:21 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Prijs jezelf maar gelukkig met je Nederlandse afkomst, dit prachtige land en alle kansen die je hebt gehad.

prachtige land en dan ook nog eens de kansen krijgen hier , ja zeg maak het nog gekker ...

zo mooi is het hier niet meer , we betalen ons blauw aan allerlei lasten , en de kansen die we krijgen die worden ons niet gegeven omdat er eerste een zooi asielzoekers voor gaan of mensen die het veel minder hebben ..
Nee wij moeten net zo hard knokken voor te over leven hier in nederland als iedereen die dat hier in dit land moet doen.
maar vele die hier binnen komen denken dat ze alles maar gratis kunnen krijgen en dat ze maar kunnen doen wat ze zelf willen en als dat niet zo is gaan ze hun slachtofferrol in ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_77924116
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:23 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik weet niet welk punt je wilt maken, maar niemand heeft durven beweren dat deze jongen zich schuldig zou voelen. Dat weet ik niet en jij ook niet.
quote:
pi_77924157
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:12 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat verbaasde me wel ja die eensgezindheid, had wel wat goedpratende reacties verwacht van cultuurrelativisten.
Remlof is nog niet langs geweest.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_77924267
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

Remlof is nog niet langs geweest.
Ik mis Meki, BSB en de rest ook
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77924277
Elke keer als er een negatief nieuwsbericht met allochtonen voorkomt in NWS verbaas ik me er weer over hoe iets door sommige users rechtgepraat wordt.
Zelfs met dit wanbericht lukt het weer iemand om een excuus te verzinnen.
pi_77924357
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:23 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Hij zou zich wél schuldig moeten voelen, maar idd, ben bang dat dat niet het geval is. Hij zal wel de hele wereld om hem heen blamen, een beetje zoals zijn zusje dat doet. Dat gedrag lijkt wel ingebakken bij die gasten.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:33:42 #164
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77924366
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:31 schreef Cerbie het volgende:
Elke keer als er een negatief nieuwsbericht met allochtonen voorkomt in NWS verbaas ik me er weer over hoe iets door sommige users rechtgepraat wordt.
Zelfs met dit wanbericht lukt het weer iemand om een excuus te verzinnen.
Ik vind het wel knap, volgens mij doen sommigen dat ook omdat ze gewoon van een discussie houden. Die neiging heb ik zelf ook nog weleens om gewoon lekker tegen de heersende mening in te gaan omdat het kan
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_77924407
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik mis Meki, BSB en de rest ook
Ja, zou ook hun mening wel graag lezen.
pi_77924519
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:33 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ik vind het wel knap, volgens mij doen sommigen dat ook omdat ze gewoon van een discussie houden. Die neiging heb ik zelf ook nog weleens om gewoon lekker tegen de heersende mening in te gaan omdat het kan
Dat is ook leuk om te doen, maar hier wordt het zo overtuigend neergezet dat je eerder het idee hebt dat ze écht geloven wat ze neerplempen
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:40:08 #167
137949 Disana
pi_77924621
quote:

[..]

Ik vind het ongepast om naar aanleiding van een onzuiver verhaal van die zus en in het licht van de overledene een pleidooi te houden voor de dader. Dát is juist makkelijk.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:41:33 #168
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_77924681
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:27 schreef RAVW het volgende:

[..]

prachtige land en dan ook nog eens de kansen krijgen hier , ja zeg maak het nog gekker ...

zo mooi is het hier niet meer , we betalen ons blauw aan allerlei lasten , en de kansen die we krijgen die worden ons niet gegeven omdat er eerste een zooi asielzoekers voor gaan of mensen die het veel minder hebben ..
Nee wij moeten net zo hard knokken voor te over leven hier in nederland als iedereen die dat hier in dit land moet doen.
maar vele die hier binnen komen denken dat ze alles maar gratis kunnen krijgen en dat ze maar kunnen doen wat ze zelf willen en als dat niet zo is gaan ze hun slachtofferrol in ..
Wat een gelul

Je "betaalt je blauw aan lasten" omdat je in zo'n fijn land woont.
Daardoor wordt je vuilnis opgehaald, heb je schoon water en zijn de wegen prima in orde.

Als het aan mensen als jij lag zouden we geen belasting betalen en in een "ieder-voor-zich" bananenrepubliek wonen zonder verharde wegen, gezondheidszorg en roep het maar.
zzz
pi_77924718
Dat hele gezin moeten ze tegen de muur zetten. Simpel, goedkoop maar wel doeltreffend.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:44:43 #170
137949 Disana
pi_77924808
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:13 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dan moet je dat vooral even vertellen wat die hoop dan precies is. En doe dat bij voorkeur dan ff in een achterstandswijk, bij mensen die er niet meer uit lijken te komen. Ik weet zeker dat je goud in handen hebt, want naar die hoop zoeken duizenden mensen!

Sorry dat ik het zeg, maar je lijkt wel wereldvreemd.
Oh, in al je ijver controversieel te zijn ga je nu nog beledigen ook.

Wat is er mis met mijn stelling dat de familie van de overledene erger lijdt dat de familie van dit joch.
pi_77924821
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het ongepast om naar aanleiding van een onzuiver verhaal van die zus en in het licht van de overledene een pleidooi te houden voor de dader. Dát is juist makkelijk.
Het is ergens ook wel verdrietig dat jij het hebt gelezen als een pleidooi voor de dader.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:47:21 #172
137949 Disana
pi_77924872
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:45 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Het is ergens ook wel verdrietig dat jij het hebt gelezen als een pleidooi voor de dader.
Je doet niets anders. Geheel vrijwillig draag je punt na punt aan waarom we compassie en begrip moeten hebben voor de familie van een jongen die een man doodreed. Mensen maken keuzes, en in dit geval is de keuze voor iedereen behalve jou heel duidelijk:

compassie voor de familie van de overledene, geen compassie voor de zus en overige familie van de dader.
pi_77924921
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Oh, in al je ijver controversieel te zijn ga je nu nog beledigen ook.

Wat is er mis met mijn stelling dat de familie van de overledene erger lijdt dat de familie van dit joch.
Als ik zeg dat je wereldvreemd lijkt dan ben ik je aan het beledigen?.
Er is niets mis met je stelling, het is je goed recht om deze mening te hebben. Ik heb alleen aangegeven dat ik het jammer vind dat dergelijke discussies altijd verzanden in een 'hij moet dood' en 'ik wens ze het ergste' . De wereld zit niet zo in elkaar, althans, dat hoop ik.
Elk lijden is erg, ik vind het nogal hautain om een waardeoordeel te hangen aan zoiets naars als lijden. Dat is niet aan jou of aan mij.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:49:58 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_77924961
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:33 schreef yvonne het volgende:
Hoe kom je als mens zover om niet verder te kijken, ik ben er van overtuigd dat ze het meent en dat ze volledig overtuigd zijn van hun gelijk.
Maar: hoe kóm je zover!
Lijkt me duidelijk : zo wordt je geboren. Kan me niet voorstellen dat dit gemakkelijk aan te leren is
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:50:52 #175
137949 Disana
pi_77924992
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:48 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Elk lijden is erg, ik vind het nogal hautain om een waardeoordeel te hangen aan zoiets naars als lijden. Dat is niet aan jou of aan mij.
Jij stelt het lijden van de familie gelijk aan het 'lijden' van de familie van die jongen en de jongen zelf?

Misschien ben je nog nooit iemand kwijtgeraakt. De dood is onomkeerbaar, zolang er leven is, is er hoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')