abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:46:12 #126
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_77922612
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Damn, dat maakt het calimero verhaal van die laila nog veel wanstaltiger... Wat is je bron?
Is een reconstructie van De Gelderlander geweest enkele dagen na het ongeluk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_77922615
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:44 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Ze waren nog steeds op de vlucht toen ze bij de kruising waren. Ook al was de politie er niet.
Op het moment dat je de wet hebt overtreden als jong jochie & je ziet een agent & je bent een lafaard, blijf je vluchten tot je je veilig waant.

Trust me, I know . Goed, bij mij ging het om blowen <18 & ik vluchtte lopend, maar toch.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:46:26 #128
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77922619
Het gemis aan de welbekende driewieler...
Snollebolt
pi_77922622
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:38 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ach ik heb ook niet een goede start gehad maar ik heb geen strafblad of wat dan ook hoor ..
Dus met andere woorden mag ik nu even 30 jaar crimineel uit gaan hangen om dat ik geen juiste start heb gehad ..
Dat zei ik niet. Ik zei dat niet iedereen het verstandelijk vermogen, of het karakter heeft om zich daaraan te ontworstelen. Je weet zelf ook wel dat dat maar weinig mensen lukt.
Of wil jij je vergelijken met iemand met de verstandelijke vermogens van een wasbeer? Als die knul echt een IQ van 60 heeft en dan ook nog eens immigrantenkind is en wrs ook nog eens van ouders die nauwelijks geintegreerd zijn, dan vind ik het niet heel verwonderlijk dat ie is ontspoort.
Beste kerel die onder die omstandigheden iets zinnigs met zijn leven doet. Dat is nu eenmaal een feit.
En als je die zus zo hoort dan is die genenpoel nu niet echt de meest favorabele.
pi_77922649
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Is een reconstructie van De Gelderlander geweest enkele dagen na het ongeluk.
Kan me herinneren dat die is geweest ja, maar ik heb m toen niet gelezen
pi_77922677
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:46 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik zei dat niet iedereen het verstandelijk vermogen, of het karakter heeft om zich daaraan te ontworstelen. Je weet zelf ook wel dat dat maar weinig mensen lukt.
Of wil jij je vergelijken met iemand met de verstandelijke vermogens van een wasbeer? Als die knul echt een IQ van 60 heeft en dan ook nog eens immigrantenkind is en wrs ook nog eens van ouders die nauwelijks geintegreerd zijn, dan vind ik het niet heel verwonderlijk dat ie is ontspoort.
Beste kerel die onder die omstandigheden iets zinnigs met zijn leven doet. Dat is nu eenmaal een feit.
En als je die zus zo hoort dan is die genenpoel nu niet echt de meest favorabele.
Allemaal leuk & aardig, maar wanneer houden we een keer op met die liefdaderheid?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:49:42 #132
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_77922726
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:28 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En we hebben de eerste
[..]

Man, je bent gek. Het zal niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat de politie een achtervolging tegen het verkeer in instelt. Dat daar doden bij vallen is vrij uitzonderlijk, ongeacht de oorzaak.
Wou jij beweren dat het ongeluk ook was gebeurd als de politie ze niet achterna gezeten had ?
zzz
pi_77922729
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:36 schreef dalaiblama het volgende:
Daar gaan nog hele generaties overheen.
Ik praat dit wanstaltige interview niet goed hoor, integendeel, maar ik word wel een beetje moe van het marokkanen bashen. het heeft niets met Marokkaan zijn te maken, maar alles met immigratie problematiek, stigmatiseren en het simpele feit dat er nu eenmaal debielen op deze wereld zijn. Als die debielen dan ook nog eens uit een instabiele omgeving komen, dan zijn de rapen gaar zoals je ziet.
Je bevestigt dus dat ze slachtoffers zijn. En eigenlijk ook dat daar op korte termijn niets aan gedaan kan worden en dat het op lange termijn ook twijfelachtig is. En nu dan? Moeten we er maar mee leren leven?
Ja, ik generaliseer.
pi_77922793
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Op het moment dat je de wet hebt overtreden als jong jochie & je ziet een agent & je bent een lafaard, blijf je vluchten tot je je veilig waant.

Trust me, I know . Goed, bij mij ging het om blowen <18 & ik vluchtte lopend, maar toch.
Dat bedoelde ik er dus ook precies mee!
All good things are wild and free.
pi_77922843
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wou jij beweren dat het ongeluk ook was gebeurd als de politie ze niet achterna gezeten had ?
Wil jij beweren dat het ongeluk ook was gebeurd als de "heren" gewoon naar de politie hadden geluisterd?

Ennuh, er was geen achtervolging:
quote:
- Rond 23.00 uur krijgen twee surveillerende agenten een scooter in het vizier die vanaf de Reinaldstraat de Barbarossastraat oprijdt (zijkant Belvoir Hotel).

-Er zitten twee jongemannen op de scooter zonder helm, verlichting en kentekenplaat.

-De jongen achterop kijkt achterom naar de politie, die het tweetal wil aanspreken.

-De bestuurder zet vervolgens het gas vol open en rijdt heel hard het trottoir op aan rechterzijde van de Graadt van Roggenstraat.

-De scooter snelt linksaf het Keizer Traianusplein op richting St. Canisiussingel: tegen het verkeer in. Daar rijden ze op de rijbaan (niet de ventweg) stadinwaards.

-De twee agenten zetten niet de achtervolging in, maar zien de scooter nog wel wegrijden in de richting van de St. Canisiussingel.

-Als de agenten op de Canisiussingel komen, moeten ze wachten voor rood licht op de kruising met de Van der Brugghenstraat. Twee rijen auto's blokkeren het zicht.

-De agenten zien mensen de kruising oprennen en ontdekken dat de scooter een voetganger heeft aangereden. Die blijkt zwaar gewond; de man overlijdt later.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:53:10 #136
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_77922844
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:49 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wou jij beweren dat het ongeluk ook was gebeurd als ze gewoon gestopt waren voor de politie zoals het hoort in dit land!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_77922887
18 jaar, IQ van 60 (dan heb je al een verstandelijke beperking) en een kind van één jaar oud?

Ondanks dat mijn broek al afgezakt was tot mijn enkels zakte mijn broek bij het lezen hiervan af...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 15:54:45 #138
236264 crew  capricia
pi_77922891
Ik vind wel dat dat meisje goed Nederlands schrijft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 12 februari 2010 @ 15:56:42 #139
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77922977
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:
Waarschijnlijk is zij de slimste van de familie, kun je nagaan.
pi_77923068
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Allemaal leuk & aardig, maar wanneer houden we een keer op met die liefdaderheid?
Welke liefdadigheid? Of heb jij dat gezin hoogstpersoonlijk begeleiding gegeven ofzo?
Kom op zeg; we hebben met z'n allen besloten dat we voor elkaar zorgen, ook voor de debielen in ons midden.
Dat is geen liefdadigheid, maar onze morele plicht. We maken ons immers ook druk om het wel of niet bouwen van een speelweide in een vinexwijk. Hele petities gaan ervoor rond.
Dar geld kun je ook gebruiken om ipv wajong, dit soort kinderen intensief te helpen om zich uit die negatieve omgeving te ontworstelen. Dat zijn blijkbaar de lui die het echt nodig hebben. Niet de kindjes van leuke tweeverdieners met een fijne stabiele thuisbasis en een voortuintje.
( en zelfs daar ontspoort er weleens 1 )
Ik word echt kriegel van het gemak waarmee mensen hier beweren dat het allemaal zo makkelijk is. Ik denk dat jullie geen idee hebben. Ik vind het leven van die arme man op dat voetpad net zo'n groot verlies als het leven van de daders. Die zijn ook afgeschreven, helemaal en het lullige daarvan is dat ze ademen en het bewust meemaken.
Eten, drinken en een dak boven je hoofd zijn niet voor niets primaire levensbehoeften. Primair. Hoogst noodzakelijk. De rest noemen ze een leven. In dit verhaal zijn er meer levens weg.

Maar goed, blijkbaar moet alles van het niveau soapserie zijn en is de dader altijd slecht en moet dood en is alleen het verdriet om het slachtoffer wenselijk.
pi_77923110
quote:
Waarom zou ze niet? Ze is toch hier geboren en ik neem aan naar school geweest?
pi_77923148
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:49 schreef Northside het volgende:

[..]

Je bevestigt dus dat ze slachtoffers zijn. En eigenlijk ook dat daar op korte termijn niets aan gedaan kan worden en dat het op lange termijn ook twijfelachtig is. En nu dan? Moeten we er maar mee leren leven?
Nee, slachtoffers zijn het niet. Het zijn daders. Neemt niet weg dat je ook altijd moet kijken naar het hoe en waarom, vind ik dan.
We moeten er idd mee leren leven en dat betekent dat we dit soort lieden eens wat serieuzer moeten nemen. Dit los je niet op met een uitkering, een jongerenwerker en een buurtvader. Hoe je dat wel doet weet ik ook niet, ik heb niet de wijsheid in pacht.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:02:02 #143
137949 Disana
pi_77923181
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:59 schreef dalaiblama het volgende:

[..]
Ik vind het leven van die arme man op dat voetpad net zo'n groot verlies als het leven van de daders. Die zijn ook afgeschreven, helemaal en het lullige daarvan is dat ze ademen en het bewust meemaken.
Dat vind ik een vergezochte vergelijking. Het leed van een verloren leven is niet te vergelijken met een weggegooid leven. In het eerste geval is er geen enkele hoop meer, in het tweede wel.
pi_77923183
quote:
Heeft ze zelf het interview geschreven dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77923253
quote:

[..]

Welke liefdadigheid? Of heb jij dat gezin hoogstpersoonlijk begeleiding gegeven ofzo?
Kom op zeg; we hebben met z'n allen besloten dat we voor elkaar zorgen, ook voor de debielen in ons midden.
Dat is geen liefdadigheid, maar onze morele plicht. We maken ons immers ook druk om het wel of niet bouwen van een speelweide in een vinexwijk. Hele petities gaan ervoor rond.
Dar geld kun je ook gebruiken om ipv wajong, dit soort kinderen intensief te helpen om zich uit die negatieve omgeving te ontworstelen. Dat zijn blijkbaar de lui die het echt nodig hebben. Niet de kindjes van leuke tweeverdieners met een fijne stabiele thuisbasis en een voortuintje.
Ik word echt kriegel van het gemak waarmee mensen hier beweren dat het allemaal zo makkelijk is. Ik denk dat jullie geen idee hebben. Ik vind het leven van die arme man op dat voetpad net zo'n groot verlies als het leven van de daders. Die zijn ook afgeschreven, helemaal en het lullige daarvan is dat ze ademen en het bewust meemaken.
Eten, drinken en een dak boven je hoofd zijn niet voor niets primaire levensbehoeften. Primair. Hoogst noodzakelijk. De rest noemen ze een leven. In dit verhaal zijn er meer levens weg.

Maar goed, blijkbaar moet alles van het niveau soapserie zijn en is de dader altijd slecht en moet dood en is alleen het verdriet om het slachtoffer wenselijk.
Jij hebt het over preventie. Daar ben ik helemaal voor. Preventie voorkomt namelijk dat de meeste zullen ontsporen en dat voorkomt de kosten van celstraffen.

Echter meende ik te lezen in jouw eerdere betoog dat er rekening gehouden dient te worden met het IQ, sociologische omstandigheden etc. van de dader. Daar ben ik tegen. Vandaar dat ik het had over liefdaderheid en niet liefdadigheid.

Do the crime, do the time. Simpel.
pi_77923297
quote:

[..]

Ik niet, vind het voor die man op het voetpad veel erger. Die heeft er niet om gevraagd om door een achterlijke crimineel doodgereden te worden.

Ja, de dader ís toch ook slecht, of heb je ook goede daders

En wat Disana schrijft.
pi_77923472
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik niet, vind het voor die man op het voetpad veel erger. Die heeft er niet om gevraagd om door een achterlijke crimineel doodgereden te worden.

Ja, de dader ís toch ook slecht, of heb je ook goede daders

En wat Disana schrijft.
De tijd dat we mensen afmaakten omdat ze anders waren, anders dachten of slechte dingen deden ligt ver achter ons. Dat noemen ze beschaving. Ja het zijn daders en ja het zijn debielen, maar dan?
Ik probeer al een tijdje duidelijk te maken dat het wijzen naar de dader en roepen dat ie kut is en dat ie dood moet wel erg makkelijk is.
Die knul is allang dood. Of denk je dat er enige levensvreugd in zit? Dat hij niet ziet wat wij zien? Moet je je zo'n leven eens voorstellen. Ik zou persoonlijk liever dood zijn. Echt.
Ik verbaas me gewoon ontzettend over de eenzijdige denkwijze van sommigen hier. Ik vind de situatie voor beiden families echt gruwelijk en verdrietig.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:11:56 #148
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_77923528
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:32 schreef capricia het volgende:
Idd, altijd weer die eeuwige slachtofferrol.
[..]

Neem toch gewoon verantwoording voor je eigen daden. En loop ze niet van een ander goed te praten.
Ik bracht het als een cliché:
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:29 schreef Demophon het volgende:
[Linkse knuffel mode aan]
De dood van de voetganger is de schuld van de politie, want die hebben de jongens opgejaagd en in paniek gebracht.

Dat die jongens een scooter hebben gestolen kan hun niet aangerekend worden; ze hebben namelijk vast een moeilijke en traumatische jeugd gehad. Of ze zijn arm.
[Linkse knuffel mode uit]
Cliché's zijn vaak waar
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_77923599
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat vind ik een vergezochte vergelijking. Het leed van een verloren leven is niet te vergelijken met een weggegooid leven. In het eerste geval is er geen enkele hoop meer, in het tweede wel.
Dan moet je dat vooral even vertellen wat die hoop dan precies is. En doe dat bij voorkeur dan ff in een achterstandswijk, bij mensen die er niet meer uit lijken te komen. Ik weet zeker dat je goud in handen hebt, want naar die hoop zoeken duizenden mensen!

Sorry dat ik het zeg, maar je lijkt wel wereldvreemd.
pi_77923674
quote:
Wie, Laila? Volgens mij is het in samenwerking met een journalist opgesteld. Zegt dus wenig over haar beheersing van de Nederlandse taal.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')