Het lijkt me sterk dat je een alleszins gewenst kind laat aborteren vanwege een hazelipje..quote:Op maandag 15 februari 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier kan ik het wel mee eens zijn.
Maar je snapt toch wel dat mensen bij het zien van een pretecho ook een hazenlipje al niet accepteren! Oh nee, dat kan mevrouw psychisch niet aan, die zorg!! En ocharme, dat kind wordt zijn hele leven gepest. Maak maar dood, haal maar weg.
Je kunt wel een mooie en goede grens aangeven, waardoor er recht is voor iedereen op zo'n pretecho, maar juist dat leidt tot gezeur om een klompvoetje. Een kind moet potentieel perfect zijn op die echo.
Ik vind een 20-weken echo in geval van medische indicatie, prima. Maar standaard voor iedereen, nee.
Je kunt ook niet vantevoren weten of je kind autistisch is, zeer slechtziend of zwakbegaafd (heb ik het niet over downsyndroom). Als dat het geval is, moet je er ook mee zien te leven.
Misschien dat er dan beter een mogelijkheid kan komen voor passieve euthanasie bij een kind zoals jij hierboven beschrijft. Dat bespaart in elk geval de levens van de kinderen met kleine operabele schoonheidsfoutjes.
Je kan daar dan wel die leuke verkleiningen aan toe voegen .. hazenlipje, klompvoetje .. maar het is niets kleins, het is voor het kind dat ermee moet leren leven behoorlijk heftig. Wil je daar met zo min mogelijk psychische kleerscheuren door heen komen zal je ouders moeten hebben die je onvoorwaardelijk steunen, en of ouders die je zouden willen aborteren dat kunnen?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je snapt toch wel dat mensen bij het zien van een pretecho ook een hazenlipje al niet accepteren! Oh nee, dat kan mevrouw psychisch niet aan, die zorg!! En ocharme, dat kind wordt zijn hele leven gepest. Maak maar dood, haal maar weg.
Je kunt wel een mooie en goede grens aangeven, waardoor er recht is voor iedereen op zo'n pretecho, maar juist dat leidt tot gezeur om een klompvoetje. Een kind moet potentieel perfect zijn op die echo.
Hou nog toch eens op om het een pretecho te noemen, het is gewoon onderdeel van de pre-natale diagnostiek waarop je op een vroeg tijdstip lichamelijke afwijkingen kan vaststellen.quote:Ik vind een 20-weken echo in geval van medische indicatie, prima. Maar standaard voor iedereen, nee.
Je kunt ook niet vantevoren weten of je kind autistisch is, zeer slechtziend of zwakbegaafd (heb ik het niet over downsyndroom). Als dat het geval is, moet je er ook mee zien te leven.
Ah oké, we doen de 'pretecho' dus niet meer op 20 weken maar op 24 weken, na het verstrijken van de periode dat je abortus mag plegen .. dat is namelijk het voorstel van de CU, het gaat niet om wel of niet een echo, op al dan niet medische indicatie!quote:Misschien dat er dan beter een mogelijkheid kan komen voor passieve euthanasie bij een kind zoals jij hierboven beschrijft. Dat bespaart in elk geval de levens van de kinderen met kleine operabele schoonheidsfoutjes.
Hij kent de consequenties heel goed: Iedereen leeft volgens zijn religieuze regels en de mens zal lijden gelijk de Heiland.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:06 schreef moussie het volgende:
Denk nou toch eens wat verder door over de consequenties van die dingen die je poneert ..
Het is dat men op die foto het IQ niet kan zien, anders was GIA er ook niet geweestquote:Op maandag 15 februari 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
Maar je snapt toch wel dat mensen bij het zien van een pretecho ook een hazenlipje al niet accepteren! Oh nee, dat kan mevrouw psychisch niet aan, die zorg!! En ocharme, dat kind wordt zijn hele leven gepest. Maak maar dood, haal maar weg. Dat bespaart in elk geval de levens van de kinderen met kleine operabele schoonheidsfoutjes.
Idd, niet ieder gezin heeft de tijd of zin om een gehandicapt kind op te voeden, uiteindelijk belanden *dat soort* kinderen toch erg vaak in een instelling. Wat misschien tóch wel weer goed is voor de economie omdat er veel mensen werkzaam zijn in die sectorquote:Op maandag 15 februari 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo perfect :/ Stel je hebt een enge slopende ziekte die overgedragen kan worden op je eventuele zoon en er hangt een piemeltje aan je ongeboren vrucht, je weet dan zelf als geen ander als ervaringsdeskundige hoe erg die ziekte is dan kan ik mij voorstellen dat je dat een ander niet wilt aandoen.quote:Je kunt wel een mooie en goede grens aangeven, waardoor er recht is voor iedereen op zo'n pretecho, maar juist dat leidt tot gezeur om een klompvoetje. Een kind moet potentieel perfect zijn op die echo.
Als je tijdens de zwangerschap al besluit geen tijd of zin te hebben om een eventueel gehandicapt kind op te voeden, hoe doe je dat dan als na een jaar, 2 jaar blijkt dat je kind toch een zware handicap heeft?quote:Op maandag 15 februari 2010 12:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, niet ieder gezin heeft de tijd of zin om een gehandicapt kind op te voeden, uiteindelijk belanden *dat soort* kinderen toch erg vaak in een instelling.
Dankzij de Cu zullen er daar weer meer van komen inderdaad. Tenminste, als ze hun zin krijgen.quote:
Omdat.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
Waarom kunnen mensen niet gewoon van hun kind houden, zoals het is?
Als je een kindje krijgt dan wil je wel graag dat het compleet is en de strijd aan kan met een goed stel hersens en twee benen en twee armen.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
In de natuur gaan gehandicapte dieren heel snel dood, om de mensensoort sterk te houden, is het beter dat we zelf ook een beetje op de kwaliteit letten VOORDAT het geboren isquote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]Ik ben niet anti-abortus, maar wel tegen abortus vanwege een hazenlip, klompvoet, waterhoofd, verkeerde kleur ogen, verkeerde geslacht (tenzij vanwege geslachtgebonden ziekte) enz.... Waarom moet ieder kind perfect zijn? En wie garandeert dat een kind perfect blijft? En wat doe je dan? Nieuwe wetgeving verzinnen waarmee ouders ook nog van een kind van 5 af kunnen?
Wablief? Je gaat nu doen alsof de zorg voor een zwaar gehandicapt kind niet meer is dan een 'opvoedprobleempje'?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je tijdens de zwangerschap al besluit geen tijd of zin te hebben om een eventueel gehandicapt kind op te voeden, hoe doe je dat dan als na een jaar, 2 jaar blijkt dat je kind toch een zware handicap heeft?
Wegdouwen in een gesticht, want daar hebben we geen tijd of zin in?
Mensen die geen tijd of zin hebben in de moeilijkheden die je nu eenmaal bij iedere opvoeding op je bordje krijgt, moeten gewoon niet aan kinderen beginnen.
Ja hoor, eerst de problemen eromheen downplayen en daarna mateloos overdrijven ..quote:Nee, gewoon iedere aanstaande moeder een 20-weken echo, een vruchtwaterpunctie, voor de zekerheid ook nog maar een vlokkentest, want stel je voor dat je een onvolmaaktheidje over het hoofd ziet! Krijg je daarna al die schadeclaims als blijkt dat het perfecte kindje niet perfect is!!
Gaat het om het perfecte kind dan? Ik dacht dat het gaat om tamelijk zware lichamelijke afwijkingen die per geval in verschillende mate serieus zijn en waarbij langdurige en ingrijpende medische behandelingen nodig zijn .. en zelfs dat helpt niet altijd ..quote:Ik ben niet anti-abortus, maar wel tegen abortus vanwege een hazenlip, klompvoet, waterhoofd, verkeerde kleur ogen, verkeerde geslacht (tenzij vanwege geslachtgebonden ziekte) enz.... Waarom moet ieder kind perfect zijn? En wie garandeert dat een kind perfect blijft? En wat doe je dan? Nieuwe wetgeving verzinnen waarmee ouders ook nog van een kind van 5 af kunnen?
Want besluiten dat je gehandicapte kind maar beter niet geboren moet worden is uiteraard een teken van gebrek aan liefde .. je kind die pijn en die ellende willen besparen komt niet voor in jouw boek? Ik persoonlijk vind bewust kiezen voor leven ondanks dat je weet wat je kind minimaal mee zal gaan maken in zijn jeugd eerder een teken van egoïsme dan van liefdequote:Waarom kunnen mensen niet gewoon van hun kind houden, zoals het is?
Dit is natuurlijk een ordinaire projectie. Je bent zelf nog nooit moeder geweest zeker?quote:Op maandag 15 februari 2010 10:15 schreef Gia het volgende:
Sinds wanneer worden ongeboren kinderen geaborteerd om hun kleur ogen....quote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
Ik ben niet anti-abortus, maar wel tegen abortus vanwege een hazenlip, klompvoet, waterhoofd, verkeerde kleur ogen, verkeerde geslacht (tenzij vanwege geslachtgebonden ziekte) enz.... Waarom moet ieder kind perfect zijn? En wie garandeert dat een kind perfect blijft? En wat doe je dan? Nieuwe wetgeving verzinnen waarmee ouders ook nog van een kind van 5 af kunnen?
Ooit een tegenstander van abortus meegemaakt die niet allerlei verzonnen "feiten" erbij haalde? Ik niet., iig.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden ongeboren kinderen geaborteerd om hun kleur ogen....![]()
En als een vrouw ná haar 20-weken echo een abortus wil van haar kind omdat het geslacht haar niet aanstaat, gaat dat feestje mooi niet door. Daar moet een medische indicatie voor zijn, je vezint er nu wel van alles op los.
Het zal je als wereldvreemde waarschijnlijk verbazen maar de meeste mensen *stoppen* hun kind inderdaad in een instelling als blijkt dat ze een zware handicap hebben of totaal onhandelbaar zijn. Daarom hebben we ook zoveel instellingen in Nederland.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je tijdens de zwangerschap al besluit geen tijd of zin te hebben om een eventueel gehandicapt kind op te voeden, hoe doe je dat dan als na een jaar, 2 jaar blijkt dat je kind toch een zware handicap heeft?
Dit is iets totaal anders hè? Je kunt een zware lichamelijke of geestelijke handicap niet vergelijken met opvoedkundige problemen.quote:Mensen die geen tijd of zin hebben in de moeilijkheden die je nu eenmaal bij iedere opvoeding op je bordje krijgt, moeten gewoon niet aan kinderen beginnen.
quote:Nee, gewoon iedere aanstaande moeder een 20-weken echo, een vruchtwaterpunctie, voor de zekerheid ook nog maar een vlokkentest, want stel je voor dat je een onvolmaaktheidje over het hoofd ziet! Krijg je daarna al die schadeclaims als blijkt dat het perfecte kindje niet perfect is!!
Misschien omdat niet elk mens gelijk is?quote:Ik ben niet anti-abortus, maar wel tegen abortus vanwege een hazenlip, klompvoet, waterhoofd, verkeerde kleur ogen, verkeerde geslacht (tenzij vanwege geslachtgebonden ziekte) enz.... Waarom moet ieder kind perfect zijn? En wie garandeert dat een kind perfect blijft? En wat doe je dan? Nieuwe wetgeving verzinnen waarmee ouders ook nog van een kind van 5 af kunnen?
Hm, 25 jaar? Ik denk eerder dat jij nog nooit zwanger bent geweest.quote:Op maandag 15 februari 2010 16:27 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een ordinaire projectie. Je bent zelf nog nooit moeder geweest zeker?
Wie ben jij om te beslissen dat een ouder het leven van zijn/haar kind ondraagelijk vind als het zwaar gehandicapt is. Want daar gaat het natuurlijk om, zwaar gehandicapte kinderen. En niet een verkeerde kleur ogen ofzo. Door dit soort dingen te benoemen wordt de echo kwalificaties toe gekend die onterecht zijn om daarna die kwalificaties moreel af te keuren.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen die geen tijd of zin hebben in de moeilijkheden die je nu eenmaal bij iedere opvoeding op je bordje krijgt, moeten gewoon niet aan kinderen beginnen.
Nee, gewoon iedere aanstaande moeder een 20-weken echo, een vruchtwaterpunctie, voor de zekerheid ook nog maar een vlokkentest, want stel je voor dat je een onvolmaaktheidje over het hoofd ziet! Krijg je daarna al die schadeclaims als blijkt dat het perfecte kindje niet perfect is!!
Ik ben niet anti-abortus, maar wel tegen abortus vanwege een hazenlip, klompvoet, waterhoofd, verkeerde kleur ogen, verkeerde geslacht (tenzij vanwege geslachtgebonden ziekte) enz.... Waarom moet ieder kind perfect zijn? En wie garandeert dat een kind perfect blijft? En wat doe je dan? Nieuwe wetgeving verzinnen waarmee ouders ook nog van een kind van 5 af kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |