jammer.. het onderste boek is een universitair tekstgeschrift VOL bewijsquote:
nee..... het zijn juist GEEN toevalstreffers..quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:05 schreef ToT het volgende:
Cool, ff een afwijking van het onderwerp zelf én het is niet wat voor in BNW, maar het is sowieso wel een interessante discussie!
Evolutie is gewoon toevalstreffers en survival of the fittest.
Door kosmische straling of andere beschadigingen aan het DNA gaat het DNA muteren.
Sommige gemuteerde cellen kunnen afsterven, met anderen is er niks aan de hand en met weer andere gaat er gewoon "iets" gebeuren.
Als dat "iets" toevallig inhoudt dat je beter kunt overleven dan de rest, zal jouw (gemuteerde) DNA meer overlevingskans hebben in de buitenwereld, en op den duur zullen jouw nakomelingen misschien wel de originele soort verdreven hebben, omdat ze zo succesvol en sterk / slim zijn!
Maar de evolutie is niet staand, het is geen echt op zich staand feit. Het rammelt altijd, net als geloven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Sure,
http://www.bol.com/nl/p/e(...)004904845/index.html
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006851207/index.html
http://www.bol.com/nl/p/e(...)001889082/index.html
http://www.bol.com/nl/p/e(...)002483559/index.html
http://www.bol.com/nl/p/e(...)001967471/index.html
Daarom reageren religieuze mensen ook fel als hun waarheid wankelt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
sorry, maar ik reageer fel als mensen zeggen dat evolutie gebaseerd is op toeval en kans
Hoe is dan de aarde ontstaan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:13 schreef Michielos het volgende:
al die punten worden met bewijs gedebunked in de links die ik gaf.
Ik wil wel even kwijt dat de oerknal niks met evolutietheorie te maken heeft.. evolutietheorie verklaart het ontstaan van soorten en niet het ontstaan van planeet aarde.
Ja , je hebt het mis. Evolutie is geen leap of faith of een geloofquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:15 schreef Idiota het volgende:
[..]
Daarom reageren religieuze mensen ook fel als hun waarheid wankelt.
Of heb ik het mis?
Weet ik niet, is mijn vakgebied niet. Wat ik wel kwijt wil is dat "omdat ik het antwoord niet weet" het niet per direct "God" hoeft te zijn, zonder deugdelijk bewijs.quote:
Veel mensen twijfelen daarover en pleiten ook dat ze met hun godsdienst de waarheid bezitten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:15 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ja , je hebt het mis. Evolutie is geen leap of faith of een geloof
eehm nee??? dat betekend dat er 2 contradicted meningen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:17 schreef Idiota het volgende:
[..]
Veel mensen twijfelen daarover en pleiten ook dat ze met hun godsdienst de waarheid bezitten.
Dat betekent automatisch dat iedereen op één lijn staat qua waarheid.
En daar gaat het mij vooral om, hoe is de wereld ontstaan, als er iemand het licht heeft uitgedaan gaat het licht dan ook misschien een keer uit?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
Weet ik niet, is mijn vakgebied niet. Wat ik wel kwijt wil is dat "omdat ik het antwoord niet weet" het niet per direct "God" hoeft te zijn, zonder deugdelijk bewijs.
A = niet 100 % waterdicht (jij verklaart dat een proces de motor achter de evolutie is maar weet niet hoe de aarde ontstaan is)quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehm nee??? dat betekend dat er 2 contradicted meningen zijn.
aan kant a) evolutietheorie, 115+ jaar onderzocht en boordevol bewijs
aan kant b) God.. geen bewijs, een boek, enkel geloof zonder feiten
of kun jij mij even aanwijzen wat het feit en het bewijs voor God is?
Maar iedereen gelooft ergens in, (algemeen gezien dan) en daar gaat het mij ook omquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:28 schreef Michielos het volgende:
zoals ik zei.. het is lastig discussieren als je totaal geen verstand van evolutie hebt.. no offense. ik zou het zelf tof vinden als je de boeken las die ik linkte.
en er is een verschil tussen:
ondersteund door bewijzen en een geloof dat niet 100% waterdicht is maar ook net 1% waarheid bevat. Het is geen 50/50 kwestie ofzo.
Als ik vrienden moet geloven en als ik mezelf als ongelovige inschat wat mijn vrienden of laat staan kerkgangers me zouden antwoorden:quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:37 schreef Michielos het volgende:
geef die boeken maar met bewijs voor het bestaan van God.
Ik hoop alleen niet dat het de al 1000 keer ontkrachte zaken zijn die je hierboven aankaartte of zogenaamde "paradoxen" die iets proberen te ontkrachten maar geen bewijs zijn voor een God.
Ik beloof je dat ik ze zal lezen.
En wie of wat heeft de schepper voortgebracht?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:19 schreef Idiota het volgende:
[..]
En daar gaat het mij vooral om, hoe is de wereld ontstaan, als er iemand het licht heeft uitgedaan gaat het licht dan ook misschien een keer uit?
Waarom heeft diegene of wie dan ook of wat dan ook het proces op gang gebracht?
Geen idee, volgens Openbaringen 22:13quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En wie of wat heeft de schepper voortgebracht?
Die zijn er nietquote:
Misschien deze ?quote:
In het tweede argument zie ik geen enkel verband met de vraag..quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:44 schreef Idiota het volgende:
[..]
Geen idee, volgens Openbaringen 22:13
Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond, en de Geest Gods zweefde op de wateren.
Is ook geen goed argument tegen of laat staan een feit, dit zijn de weinige dingen die er in staan.
Gelovigen gebruiken vaak als argument:
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
Uit die tekst halen ze het volgende: Wij mensen zijn geschapen naar Gods beeld, wij hadden voor de zondeval geen goed of kwaad besef, wij waren niet gelijk God maar wel het evenbeeld.
Na de zondeval zag de mens in dat hij zondig was, eerst liepen ze naakt, daarna in wat lappen.
Het evenbeeld van God verbrak en wij voelden ons tja, nogal rot![]()
Dat zijn zo'n beetje de argumenten die ze daarvoor gebruiken, geloven of niet dus![]()
![]()
Wat het zwakste argument is maar hoe de gelovigen het wel zien:
God weet alles, kan alles, was er altijd, wij kunnen dit niet bevatten omdat God ons schiep voor:
En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
Na de zondeval was dat beeld verbroken en hadden we geen direct contact meer met hem. Oftewel, wij zullen nooit weten of begrijpen dat God altijd bestond.
De gelovigen geloven in God door gebeurtenissen in hun leven of dat ze het persoonlijk zeker weten. Daar is geen kanon tegenin te brengenPersoonlijke overtuigingen
![]()
quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:23 schreef Idiota het volgende:
[..]
A = niet 100 % waterdicht (jij verklaart dat een proces de motor achter de evolutie is maar weet niet hoe de aarde ontstaan is)
B = niet 100 % waterdicht
Iets is in mijn ogen waarheid als het 100 % waterdicht is.
Het is onmogelijk dat een mens claimt dat het 100% waarheid bezit.
Velen trekken hem in twijfel.
Ik doel erop dat God altijd al aanwezig was, en dat wij dat nooit zullen weten waarom het licht is aangegaan, en waarom wij op de aarde zijn gezet, want als hij alles weet, dan wist hij toch ook waar de wereld op zou uitdraaien?quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In het tweede argument zie ik geen enkel verband met de vraag..![]()
Jup, op die manier ja.quote:Maar ik moet dus aannemen dat het ofwel niet bekend is, ofwel dat god altijd bestaan heeft.
Voor mensen die het echt geloven is het een bijzaak, bij hun gaat het erom dat ze weten door hun persoonlijke leven dat God bestaat, niet door dat soort dingen, daar hechten hun minder waarde aan.quote:Tegelijkertijd wordt als bewijs van het bestaan van god opgevoerd door gelovigen, dat het universum ontstaan moet zijn en dat dat niet vanzelf kon gebeuren,
Ik zie mezelf nog als ongelovigquote:Ik val je niet aan op je geloof hoor![]()
Als je het objectief bekijktquote:Maar ik stel wel dat het geloof in het spontaan ontstaan van het heelal niet absurder is dan het jouwe.
Je fantaseert dus maar wat over God en hoopt dat het waar isquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:48 schreef Idiota het volgende:
[..]
Die zijn er niet
God laat zich niet kennen
Verhalen en metaforen citeren uit een geschrift, kan ik niet cool of een bewijs noemenquote:Toen antwoordde Mozes, en zeide: Maar zie, zij zullen mij niet geloven, noch mijn stem horen; want zij zullen zeggen: De HEERE is u niet verschenen!
Door erover te lezen ofzo? Ik vind het eigenlijk weird dat je ervan uit gaat dat iedereen zijn waarheid heeft.. zo een goedmakertje om je eigen geloof op een lijn te plaatsen. Maar er is ook DE waarheid. Een universele waarheid die niet tegen gesproken kan worden. Een waarheid dat niet bestaat uit metaforen, stoer uitziende zinnen, verhaaltjes en argumenten die per direct tegengesproken kunnen worden. Een waarheid die bestaat uit vaststaande FEITEN. Een waarheid die jij ook kunt onderzoeken omdat het verifieerbaar is. Door te zeggen dat iets niet 100% waterdicht is, suggereer je dat de theorie daarom niet klopt. Maar dat is gewoon unfair... als ik de bijbel zou langslopen en er 1 passage uit zou halen waar zelfs jij het niet mee eens kan zijn, zou je zeggen "ja maar dat moet je niet letterlijk nemen". Ok , cool maar vertel 1 passage erna dan neit dat die wel letterlijk genomen moet worden en stel dan niet de belachelijke eisen aan een bewezen theorie (omdat je ZELF niet snapt hoe het werkt) om daarmee de hele BEWEZEN theorie te diminishen. Again, lees die boeken die ik linkte, en zie het overtuigende bewijs voor je zelf. Stap een biologiecollege op een universiteit binnen en spreek met de professor aldaar. Het bewijs is hard, stevig en solide. Ik raad aan om te stoppen met youtube filmpjes te kijken, en te stoppen met het googelen op "bewijs dat god bestaat".quote:Als ik heel mn leven op bed lig, ik voel nooit pijn, hoe weet ik dan dat pijn bestaat?![]()
[..]
quote:
met wie ben je het niet eens? die meid gebruikt 3000 drogredenen maar goedquote:Op donderdag 18 februari 2010 12:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
discussie evolutie
btw ben het er helemaal mee eens![]()
oke ik bedoelde Idiota zie de voige quote!quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
met wie ben je het niet eens? die meid gebruikt 3000 drogredenen maar goedik neem aan dat je het met die gast eens bent?
Fantaseren? Nee, daar ga ik niet vanuit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
[quote]
Je fantaseert dus maar wat over God en hoopt dat het waar is
Argumenten zijn er nogmaals niet om aan te tonen dat God bestaat, er zijn geen feiten dat er een God is.quote:Ook goed natuurlijk, maar ik had eigenlijk gehoopt dat je met argumenten zou aankomen..
Daarom geloof ik het ook nietquote:Verhalen en metaforen citeren uit een geschrift, kan ik niet cool of een bewijs noemen
Het geeft wel aan waar het geloof om draait, God kan je niet zien, het gaat erom te geloven dat mensen die religieus zijn sterk aanvoelen en merken dat God aanwezig is in hun leven en wel degelijk bestaat (volgens hun).
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik niet kan geloven omdat ik nogmaals geen God duidelijk zie of hoor of merk.quote:??
Dat is toch ook zo? Niemand kan beweren dat hij/zij De Waarheid heeft.quote:Door erover te lezen ofzo? Ik vind het eigenlijk weird dat je ervan uit gaat dat iedereen zijn waarheid heeft.. zo een goedmakertje om je eigen geloof op een lijn te plaatsen.
Wikipedia:quote:Maar er is ook DE waarheid. Een universele waarheid die niet tegen gesproken kan worden. Een waarheid dat niet bestaat uit metaforen, stoer uitziende zinnen, verhaaltjes en argumenten die per direct tegengesproken kunnen worden. Een waarheid die bestaat uit vaststaande FEITEN. Een waarheid die jij ook kunt onderzoeken omdat het verifieerbaar is. Door te zeggen dat iets niet 100% waterdicht is, suggereer je dat de theorie daarom niet klopt. Maar dat is gewoon unfair...
...quote:als ik de bijbel zou langslopen en er 1 passage uit zou halen waar zelfs jij het niet mee eens kan zijn, zou je zeggen "ja maar dat moet je niet letterlijk nemen". Ok , cool maar vertel 1 passage erna dan neit dat die wel letterlijk genomen moet worden en stel dan niet de belachelijke eisen aan een bewezen theorie (omdat je ZELF niet snapt hoe het werkt)
Nope, ik weet hoe andere gelovigen erover denken, ik ben nogmaals niet gelovig, ik spreek af en toe dus op een gelovige manier omdat ik weet hoe die gelovigen het zien, zie het als hun te woord staan.
[quote]
om daarmee de hele BEWEZEN theorie te diminishen. Again, lees die boeken die ik linkte, en zie het overtuigende bewijs voor je zelf. Stap een biologiecollege op een universiteit binnen en spreek met de professor aldaar. Het bewijs is hard, stevig en solide.
quote:Ik raad aan om te stoppen met youtube filmpjes te kijken, en te stoppen met het googelen op "bewijs dat god bestaat".
a) Het is niet objectief
b) het zijn geen argumenten VOOR god.. ze proberen enkel via paradoxen evolutie tegen te spreken
c) de mensen die de filmpjes maken hebben totaal NIKS van evolutie begrepen (zoals veel mensen niet, merk ik).
quote:
Daar heb je opzich wel gelijk in, ik zie nu in na een beetje gelezen te hebben op websites dat het wel mogelijk is, waarom niet? Ik kwam op www.evolutietheorie.be en las dit:quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:48 schreef Michielos het volgende:
ok.. kom maar op dan. wat rammelt er?
Die dingen die jij "vindt rammelen" worden haarfijn uitgelegd en ontkracht. Daarom zei ik ook.. het is jammer dat je geen verstand van evolutietheorie hebt.. dat maakt discussieren erover ook lastiger.
Ik vind het ook vreemd dat je het niet bewezen vind terwijl je eigenlijk gewoon niks erover gelezen hebt.. Hoezo dan die aannames?
Objectief gezien; alle mensen zijn er zelf 100% van overtuigd dat ze de waarheid hebben, dan kan je als mens niet tegen de ander zeggen: Jij bezit de waarheid niet.quote:en dat stuk over waarheid: ik vind het jammer dat je op basis daarvan denkt dat beide waarheden evenveel waard zijn.. Dat is namelijk niet zo. Iemand zijn waarheid maakt het nog niet "waar".
Dat snap ik even nietquote:Ik kan denken dat ik geboren ben uit een aliengezin. Het is mijn waarheid , maar dat maakt het nog niet waar.
Ik vind het persoonlijk jammer dat jij denkt dat je door zo te denken beide "waarheden" als even belangrijk ziet en denkt dat je ze hierdoor op gelijke hoogte kunt zetten.
Als ik dat bovenste stuk snap, kan ik dat onderste stuk beter beantwoordenquote:(en al zie je het niet zo, dan vind ik het jammer dat gelovigen het zo zien.. het probleem lijkt me dan simpel.. je wil gewoon niets zien dat je wereldbeeld op zijn kop zet. zie "je" even als algemeen).
Dat zou betekenen dat elke theorie rammelt en het enkel "iemand zijn waarheid is". Insert elke debiele theorie zou dus evenveel waard zijn dan een bewezen theorie. Dat zou echt oneerlijk zijn..
idd opmerkelijk aangezien een feit lager op de ladder staat dan een theorie in wetenschappelijke context.quote:
Ik vind het prima, iedereen zn eigen dingquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:33 schreef Michielos het volgende:
Ik beschouw m nu wel als afgerond
back on topic ok?
Ja inderdaad, ik wil meer over reptilians wetenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:33 schreef Michielos het volgende:
Ik beschouw m nu wel als afgerond
back on topic ok?
Dat is een interessante vraag, dat zou ik ook graag willen weten. Want zoiets kán natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 februari 2010 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er wordt steeds gesproken over koninklijke bloedlijnen, die met die van de reptillians vermengd zouden zijn.. maar reptielen leggen eieren en mensen zijn zoogdieren..
Hoe moet ik me dat voorstellen? Bezwangerde vrouwen die eieren leggen en daarna hun half-reptiele kinderkens nog eens gaan zogen, ofzo?
En hoe werden ze überhaupt zwanger?
En zijn ze nou warm of koudbloedig?quote:Op zondag 21 februari 2010 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er wordt steeds gesproken over koninklijke bloedlijnen, die met die van de reptillians vermengd zouden zijn.. maar reptielen leggen eieren en mensen zijn zoogdieren..
Hoe moet ik me dat voorstellen? Bezwangerde vrouwen die eieren leggen en daarna hun half-reptiele kinderkens nog eens gaan zogen, ofzo?
En hoe werden ze überhaupt zwanger?
quote:Op zondag 21 februari 2010 18:53 schreef Mocro_fever het volgende:
wat is een reptilian? das toch zown beest uit oblivion?
Bedoel je Argonian?quote:Op zondag 21 februari 2010 18:53 schreef Mocro_fever het volgende:
wat is een reptilian? das toch zown beest uit oblivion?
jawel toch? zown beest dat eruit ziet als reptiel maar loopt en handelt als een mens? en een staart met een punt trouwens heeft.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kan me ff geen reptillian in dat spel herinneren, maar lees de berichten ff in dit topic en bekijk de filmpjes ff.
* Altmer (a.k.a. High Elves)quote:Op zondag 21 februari 2010 19:38 schreef Mocro_fever het volgende:
[..]
kan wel je hebt bretons, noord-negers, orken en zo heb je nog wel een hoop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |