abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111489688
Berns (metrostation Kungsträdgården), Sommar (wel jong publiek maar coole (deels buitenclub) net over de brug bij T-Centralen), Trädgården (Skanstull)
pi_111492466
En cultuur dingen? (jaja)
Of niet?
pi_111502105
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ik :P Oranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers :P

Qua cultuur vind ik Skansen superleuk en Nordiska museet.
pi_111508606
En Fotografiska O+ .
pi_111513252
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef heaven7 het volgende:
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ik :P Oranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers :P

Mwah, dan heb je verkeerde groep vrouwen te pakken. De dames die ik ken zijn zeker niet geplamuurd, etc... Gewoon de deftige dametjes van Ostermalm...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111513305
Qua uitgaan Berns, Sturehof, Riche, Rose, Spybar, etc.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_111526502
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef Bajskorv het volgende:
Qua uitgaan Berns, Sturehof, Riche, Rose, Spybar, etc.
Sturehof en Spybar zijn qua plamuurbarbies wel de ergste plekken. :P

Ik hou me over het algemeen ver van Stureplan, maar ging in Amsterdam dan ook nauwelijks naar Jimmy Woo etc. Dat is het mooie aan Stockholm, hele uitgaanspectrum is goed vertegenwoordigd.
pi_111526526
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef heaven7 het volgende:

Underbara bar is zeker leuk, aleen het laatste uur worden de Zweden altijd een beetje paniekerig als ze nog niet 'gescoord' hebben. Dan slaat de sfeer in Underbara echt binnen 10 minuten compleet om naar een Hollywood music hall - gehalte :P
pi_111526620
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Sturehof en Spybar zijn qua plamuurbarbies wel de ergste plekken. :P

Ik hou me over het algemeen ver van Stureplan, maar ging in Amsterdam dan ook nauwelijks naar Jimmy Woo etc. Dat is het mooie aan Stockholm, hele uitgaanspectrum is goed vertegenwoordigd.
Ik ga in A'dam ook zeker niet naar de Jimmy Woo, maar vind Sturehof erg relaxed. Qua dames herken ik je probleem niet echt, maar ik zal wel naar andere dames kijken...
  woensdag 16 mei 2012 @ 09:58:07 #210
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111614794
Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen zo bekijk is het een mooi alternatief voor ryanair. Wel iets duurder, maar wel vanaf Arlanda.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111618386
Goeie tip, die vlucht kende ik nog niet. Handig voor de vriendin, die vliegt vaker die route.
pi_111634693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen zo bekijk is het een mooi alternatief voor ryanair. Wel iets duurder, maar wel vanaf Arlanda.
Is ook pas sinds amper 2 maanden :)
pi_112318768
Dit weekend eindelijk weer eens goed los in Stockholm. Heb het gemist!
pi_112378476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:30 schreef Bajskorv het volgende:
Dit weekend eindelijk weer eens goed los in Stockholm. Heb het gemist!
En, welke club is het geworden? Het verbaasde me dat er überhaupt mensen in clubs waren gisteren, met die spoelende regen!
pi_112381974
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

En, welke club is het geworden? Het verbaasde me dat er überhaupt mensen in clubs waren gisteren, met die spoelende regen!
O-bar, V Club, Hells Kitchen, Rose, F12 en Berns. Niet in die volgorde en verdeeld over twee avonden/nachten. Vrij gesloopt...
pi_112930633
Ga met het midzomernachtweekend naar Stockholm, overigens puur toeval. Afgezien van Skansen nog tips waarheen te gaan? We zijn met 10 man tussen de 25-35.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_112931623
Ik zit met midsommer bij vrienden op Furusund, bij Nortalje. Heerlijk weekendje Archipelago!
pi_112936686
Ik had ineens het geniale idee om in Zweden te willen studeren voor een jaartje, zoek iets als een 1-jarige master o.i.d. die aansluit op wat ik al gedaan heb in NL. Nu heeft de KTH in Stockholm wel wat, maar hoe is het om een jaartje te studeren in zo'n stad? Ik lees vanalles over oppervlakkige Zweedse mensen die niet echt openstaan voor buitenlanders, gezellig :P

Moet ik wat betreft kamerhuur e.d. rekenen op 400 euro p/m of is dat echt veel te weinig? Qua prijs moet het wel leuk blijven natuurlijk..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  zaterdag 16 juni 2012 @ 00:33:29 #219
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_112956685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:33 schreef wormtrein het volgende:
Ik had ineens het geniale idee om in Zweden te willen studeren voor een jaartje, zoek iets als een 1-jarige master o.i.d. die aansluit op wat ik al gedaan heb in NL. Nu heeft de KTH in Stockholm wel wat, maar hoe is het om een jaartje te studeren in zo'n stad? Ik lees vanalles over oppervlakkige Zweedse mensen die niet echt openstaan voor buitenlanders, gezellig :P

Moet ik wat betreft kamerhuur e.d. rekenen op 400 euro p/m of is dat echt veel te weinig? Qua prijs moet het wel leuk blijven natuurlijk..
Ik heb een half jaartje aan KTH gestudeerd. Ik heb het gevoel dat het heel erg aan jezelf ligt of je veel contact met andere mensen krijgt of niet. Er wordt imo vrij veel georganiseerd door de studentenvereniging daar, waar je een hoop mensen kunt ontmoeten en er zijn een heleboel exchange studenten die in hetzelfde schuitje zitten als jij en dus graag contact willen. Zweden zijn wel iets meer gesloten wat dat betreft vond ik, maar er waren er ook een aantal waar ik veel mee ben opgetrokken. Je moet zelf gewoon een beetje assertief zijn, dan komt het goed qua sociale contacten.

Qua huisvesting verschilt het erg. Ik had mijn kamer via KTH en betaalde pakweg 235,-, wat echt goedkoop was. Maar ze bieden ook kamers aan richting 450,-, of goedkopere kamers maar dan wel gedeeld. Je krijgt via KTH (als je geluk hebt) eenmalig een aanbod en dat heb je dan maar te nemen. Nu zat ik daar in het voorjaar wat relatief rustig is. Als je meteen na de zomer komt is het een stuk drukker qua huisvesting en zou je zomaar op een grote afstand van het centrum (en de KTH main campus) af kunnen zitten..en dat zou ook weer invloed op de sociale contacten kunnen hebben. Als je buiten de KTH om een kamer vindt zouden de prijzen wat hoger kunnen liggen, dat durf ik niet te zeggen.

Moeilijk te zeggen hoe het gaat uitpakken dus, je moet dus een beetje geluk hebben denk ik en er voor open staan. Maar ik zou je sowieso aanraden om naar het buitenland te gaan.
The only limit is your own imagination
pi_113522295
Na een verschrikkelijk natte week is de zon weer teruggekeerd in Stockholm! En de stadsstranden worden al drukbezocht!
pi_113939129
Zou iemand mij kunnen vertellen welke van deze adressen in Stockholm voor een toerist als ik het gemakkelijkste te bereiken is? :)

Folkungagatan
Hornsgatan 176
Kärrtorpsplan 7
Odengatan
Sankt Eriksgata
Solna Centrum
pi_113940086
Ik zou zeggen zoek het op op google maps en een wit rondje met blauwe T is een tunnelbana oftewel een metrostation.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 20:15:17 ]
pi_113940724
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou zeggen zoek het op op google maps en een wit rondje met blauwe T is een tunnelbana oftewel een metrostation.
Dat ga ik anders ook wel doen ja. :Y
pi_113945095
Qua bereikbaarheid hangt het ook enigzins af van waar je heen wilt natuurlijk, maar Odenplan is het meest centraal en ook bij een metro stop.
pi_113946093
Dat is Sankteriksgatan ook, daarom moet ie gewoon lekker zelf even kijken :) Zo moeilijk is het niet en dan hoeven anderen zijn huiswerk niet te doen ;)
pi_113946584
Maar da's niet echt een leuke buurt om te zitten. Enfin, huiswerk inderdaad.
pi_113954275
Als het over toeristisch gaat vind ik Folkungagatan en Hornsgatan zelf eigenlijk nog het meest in de buurt komen? *Södermalm ftw*
pi_113980033
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef heaven7 het volgende:
Dat is Sankteriksgatan ook, daarom moet ie gewoon lekker zelf even kijken :) Zo moeilijk is het niet en dan hoeven anderen zijn huiswerk niet te doen ;)
Haar huiswerk. ;)

Ik had het eigenlijk niet als luiheid gezien, meer als een mogelijkheid om aan ervaringsexperts snel te kunnen vragen welk adres het gemakkelijkste bereikbaar zou zijn. :) Dus excuus als ik nu als een luie lulla overkom. Ik had de vraag misschien iets anders moeten stellen. Het zouden trouwens adressen van supermarkten of iets dergelijks moeten zijn, waar ik chocola kan vinden waar ik al een jaar naar smacht. :P We hebben een hostelachtig iets in Södermalm geboekt, dus dan weet ik nu waar ik het beste kan zijn. Bedankt voor de antwoorden allemaal, iig. :)
pi_113980716
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:20 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Haar huiswerk. ;)

Ik had het eigenlijk niet als luiheid gezien, meer als een mogelijkheid om aan ervaringsexperts snel te kunnen vragen welk adres het gemakkelijkste bereikbaar zou zijn. :) Dus excuus als ik nu als een luie lulla overkom. Ik had de vraag misschien iets anders moeten stellen. Het zouden trouwens adressen van supermarkten of iets dergelijks moeten zijn, waar ik chocola kan vinden waar ik al een jaar naar smacht. :P We hebben een hostelachtig iets in Södermalm geboekt, dus dan weet ik nu waar ik het beste kan zijn. Bedankt voor de antwoorden allemaal, iig. :)
Welke chocolade is dat dan?
  maandag 9 juli 2012 @ 19:44:55 #230
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_113981366
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten
pi_113981673
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

IJslandse chocola, Nķi Síríus. En via die site kwam ik op deze website met verkoopadressen in Zweden. Omdat ik in de vakantie onder meer naar Stockholm ga, hoop ik een voorraadje in te kunnen slaan. :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:16:22 #232
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114136472
Er is een grote kans dat ik jullie kom joinen vanaf begin September! Heb vandaag te horen gekregen dat ik aangenomen ben om een master te volgen op het Karolinska Institute! :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:05:44 #233
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114157830
Even een dubbelpost, sorry daarvoor.

Heeft iemand wat tips/aanbevelingen qua woonruimte (kamers) ? :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_120524568
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?

Ik ga in ieder geval nog eens naar het Moderna Museet, Gamla Stan en misschien Skansen.
Verder wil ik naar Central Badet, iemand wel eens geweest? En was het leuk?

Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
pi_120528250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:

Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.
pi_120529978
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.
Dank! Goeie tip, ik zag dat er ook een mooie website van is: http://sofo-stockholm.se/
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 12:53:45 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_120548033
quote:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?
Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_120709039
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk. B-).
Daar heb ik een paar jaar geleden al karaoke gedaan. Is idd een gaaf museum.
pi_120709952
quote:

Ik ga in ieder geval nog eens naar het Moderna Museet, Gamla Stan en misschien Skansen.
Verder wil ik naar Central Badet, iemand wel eens geweest? En was het leuk?

Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.

Nu er sneeuw ligt (goede schoenen mee!) is de djurgårdsfärjan naar Djurgården ook mooi, lunchen/Fika vervolgens naast Skansen bij Voltaire.
Mocht je van wandelingen houden zou je de bus naar Tyresta Nationalpark kunnen nemen voor een wandeling, maar let erop dat het om 15.00 pikkedonker is (en er is geen enkele verlichting in het park)

Centralbadet vind ik leuk, maar het is vrij krap en prijzig. Tegenwoordig ga ik bij mij in de straat naar Erikdalsbadet.(Metrostation Skanstull).

Veel plezier alvast!
pi_120834000
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 10:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.

Nu er sneeuw ligt (goede schoenen mee!) is de djurgårdsfärjan naar Djurgården ook mooi, lunchen/Fika vervolgens naast Skansen bij Voltaire.
Mocht je van wandelingen houden zou je de bus naar Tyresta Nationalpark kunnen nemen voor een wandeling, maar let erop dat het om 15.00 pikkedonker is (en er is geen enkele verlichting in het park)

Centralbadet vind ik leuk, maar het is vrij krap en prijzig. Tegenwoordig ga ik bij mij in de straat naar Erikdalsbadet.(Metrostation Skanstull).

Veel plezier alvast!
Thnx, goede tips. De ferry heb ik al eens gedaan, maar dat is absoluut de moeite waard om nog eens te doen. Wandelen, fotografie, winkel en eettips ga ik doen. En heeft Eriksdalsbadet ook een sauna? Want daar ging het me om.

Wat voor muziek en publiek kan ik verwachten bij Under Bron?
pi_120835481
Pet Sounds bar is ook leuk. Leuk en lekker eten en muziek/club in de kelder, vaak livebandjes ook.
pi_120836041
Klinkt ook leuk. Ik zie alleen nog geen programma voor januari online, maar dat komt vast nog.
pi_120840703
Ik heb een vraag aan jullie (ervaren) stockholmgangers-/bewoners.
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120842620
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
Een vliegticket? Ook budget vliegen?
pi_120843099
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:05 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Een vliegticket? Ook budget vliegen?
Een vliegticket inderdaad. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk vliegen.
pi_120843497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef De_Fietser het volgende:

[..]

Een vliegticket inderdaad. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk vliegen.
Tja, dan blijven Ryanair of Norwegian over. Norwegian heeft als voordeel dat ze op Arlanda vliegen vanaf Amsterdam terwijl Ryanair in Nyköping landt. Maar of je vroeg of juist laat moet boeken moet je zelf bepalen.
pi_120876455
quote:
Over CityBackPackers hoor ik goede verhalen, zelf nooit geweest.
Stf Af Chapman is gedeeltelijk op een oud marineopleidingsschip (driemaster). Mooi, netjes en gunstig gelegen.

In alle hostels hebben ze wel dorms (slaapzalen)en die zijn rond de ¤20,- pppn. Als je bijvoorbeeld met 4 vrienden bent, kan je proberen om 1 slaapzaaltje voor jezelf te krijgen. Ik zou dat wel op tijd boeken.
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:23:13 #248
202348 Susi
Temple of Love
pi_120878688
quote:
Hostel City Lodge is op 5 minuten van het Centraal Station van Stockholm. Er zijn slaapruimtes voor 16p, maar ook voor 4p of 2p. Je moet alleen denk ik wel vroeg boeken als je in de zomer wil. Het is wel vrij druk met altijd een hoop nationaliteiten, maar het personeel is vriendelijk en onwijs behulpzaam. Ik geloof dat je voor zo'n grote dorm ook maar 20/25 euro per nacht betaalt. Ik slaap er eigenlijk altijd als ik in Stockholm ben, nooit problemen gehad. Alleen oordopjes zijn aan te raden ;-).
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:50:16 #249
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120892132
In maart 2013 doe ik een kleine 'eurotrip' door voornamelijk Duitsland en Zweden en de twee steden waarop ik ga focussen zijn Berlijn en Stockholm. Wou me eerst richten op Oslo maar volgens een breed publiek is Stockholm fraaier én iets goedkoper. Hoe is het weertype in Stockholm doorgaans rondom 10 maart? Volgens wetteronline.de enkele graden boven het vriespunt en smeltende sneeuwresten, klopt dit beeld zo'n beetje ... ?
pi_120893127
Maart is kut. Sorry, maar ik kan het niet anders zeggen. Met mazzel is het koud en ligt de sneeuw er nog, maar pech begint de dooi al en is alles blubber...
pi_120901492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:21 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Tja, dan blijven Ryanair of Norwegian over. Norwegian heeft als voordeel dat ze op Arlanda vliegen vanaf Amsterdam terwijl Ryanair in Nyköping landt. Maar of je vroeg of juist laat moet boeken moet je zelf bepalen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:41 schreef angelfish het volgende:

[..]

Over CityBackPackers hoor ik goede verhalen, zelf nooit geweest.
Stf Af Chapman is gedeeltelijk op een oud marineopleidingsschip (driemaster). Mooi, netjes en gunstig gelegen.

In alle hostels hebben ze wel dorms (slaapzalen)en die zijn rond de ¤20,- pppn. Als je bijvoorbeeld met 4 vrienden bent, kan je proberen om 1 slaapzaaltje voor jezelf te krijgen. Ik zou dat wel op tijd boeken.
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:23 schreef Susi het volgende:

[..]

Hostel City Lodge is op 5 minuten van het Centraal Station van Stockholm. Er zijn slaapruimtes voor 16p, maar ook voor 4p of 2p. Je moet alleen denk ik wel vroeg boeken als je in de zomer wil. Het is wel vrij druk met altijd een hoop nationaliteiten, maar het personeel is vriendelijk en onwijs behulpzaam. Ik geloof dat je voor zo'n grote dorm ook maar 20/25 euro per nacht betaalt. Ik slaap er eigenlijk altijd als ik in Stockholm ben, nooit problemen gehad. Alleen oordopjes zijn aan te raden ;-).
Hartelijk dank! Ik heb de verschillende mogelijkheden bekeken.
Zeker dat schip klinkt erg goed!
pi_120914021
Er zijn trouwens wel meer slaapschepen. The Red Boat is ook wel een bekende, maar iets minder luxe, alhoewel ik er pima geslapen heb ooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door angelfish op 29-12-2012 22:49:17 ]
  zondag 30 december 2012 @ 20:46:25 #253
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120974739
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:05 schreef Bajskorv het volgende:
Maart is kut. Sorry, maar ik kan het niet anders zeggen. Met mazzel is het koud en ligt de sneeuw er nog, maar pech begint de dooi al en is alles blubber...
Nouja, is geen ramp. Als 't maar geen pisweer is. Route die ik nu in gedachten heb is Kiel - Göteborg - Stockholm - Berlijn en weer terug naar NL. Moet me nog wel effe inlezen over Stockholm :+
pi_120986544
Iemand toevallig een tip voor eenleuk vakantieappartement voor twee personen voor onze stedentrip deze zomer?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_121589709
Oh boy, Stockholm is normaal al mooi, maar nu er dikke vlokken sneeuw vallen is het helemaal een sprookje.
pi_122508838
Ik ben opzoek naar een hostel/hotel in Stockholm voor 30,- per nacht per persoon
We willen van 10 t/m 13 juli naar deze stad maar het lukt ons niet om voor deze prijs iets te vinden ;(

We willen een kamer voor 2 personen, een gedeelde badkamer maakt ons niks uit :)
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:18:23 #257
45833 crew  Fogel
pi_122509500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:03 schreef Kadoex het volgende:
Ik ben opzoek naar een hostel/hotel in Stockholm voor 30,- per nacht per persoon
We willen van 10 t/m 13 juli naar deze stad maar het lukt ons niet om voor deze prijs iets te vinden ;(

We willen een kamer voor 2 personen, een gedeelde badkamer maakt ons niks uit :)
http://www.theredboat.com/reservation.html

650 SEK per nacht. 37¤ pppn, 7¤ teveel, maar is dat echt een drama?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:24:19 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122509787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef Fogel het volgende:
http://www.theredboat.com/reservation.html

650 SEK per nacht. 37¤ pppn, 7¤ teveel, maar is dat echt een drama?
Knap dat je überhaupt iets gevonden hebt onder de ¤ 50 per nacht. Dacht dat de enige optie couchsurfing zou zijn.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:30:52 #259
45833 crew  Fogel
pi_122510134
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Knap dat je überhaupt iets gevonden hebt onder de ¤ 50 per nacht. Dacht dat de enige optie couchsurfing zou zijn.
Da's wel de goedkoopste optie, surfen.

Ik betaalde ca 600SEK voor een tweepersoons kamer bij een Ibis hotel enkele jaren geleden herinner ik me nu. Niet centraal maar wel relatief dichtbij een metrohalte.
Denk niet dat ze extreem veel duurder zijn geworden.

Stockholm O+
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_122512341
Heb even gekeken en Hostel Mosebacke komt op 1471 sek voor drie nachten in een 2 persoonskamer met ontbijt en gedeelde badkamer. Zit je ook nog eens in Södermalm.
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 09:57:25 #261
45833 crew  Fogel
pi_123400416
Iemand toevallig met pasen in Stockholm geweest? Is daar dan alles (inclusief musea en restaurants) net als in Oslo gesloten, of zijn de Zweden toch slimmer dan de Noren je willen doen geloven en begrijpen ze dat mensen uit willen eten en dingen willen doen als ze vrij hebben? ;)
pi_123402438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:57 schreef Fogel het volgende:
Iemand toevallig met pasen in Stockholm geweest? Is daar dan alles (inclusief musea en restaurants) net als in Oslo gesloten, of zijn de Zweden toch slimmer dan de Noren je willen doen geloven en begrijpen ze dat mensen uit willen eten en dingen willen doen als ze vrij hebben? ;)
ik zou zo gokken dat veel dingen op zijn. Zeker op tweede paasdag. Ik geloof dat ik er nooit bewust over nagedacht heb...Ik heb het idee dat winkels en restaurants hier nooit dicht zijn!

PS, minimeet?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 11:10:05 #263
45833 crew  Fogel
pi_123402630
Bedoeling is aankomst donderdag en dan op 1e paasdag weer een keer rustig naar huis rijden of vliegen. Dus dit klinkt positief. Hier sluiten ze op woensdagmiddag alles al en allen op zaterdag is alles weer even open.

Zie DM ;)
pi_123403153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:10 schreef Fogel het volgende:
Bedoeling is aankomst donderdag en dan op 1e paasdag weer een keer rustig naar huis rijden of vliegen. Dus dit klinkt positief. Hier sluiten ze op woensdagmiddag alles al en allen op zaterdag is alles weer even open.

Zie DM ;)
nee, volgens mij is alles dan wel open. Anders had ik het wel geweten denk ik...
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 11:55:13 #265
45833 crew  Fogel
pi_123404234
Weet je toevallig wat parkeren kost, in een parkeergarage in het centrum?
pi_123404510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:55 schreef Fogel het volgende:
Weet je toevallig wat parkeren kost, in een parkeergarage in het centrum?
Veel, denk ik! Nee, ik heb geen idee. Ik ga altijd met de trein naar Stockholm. Een snelle google levert met zo'n 350 SEK per dag op. Hier in Uppsala zit een garage onder het station, waar je voor 150 SEK per dag kunt staan. Eventueel een mogelijkheid, trein Uppsala-Stockholm duurt 40 minuten en kost 80 SEK...
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 12:43:12 #267
45833 crew  Fogel
pi_123405983
http://www.stockholmparkering.se/ vond ik net :)
Niet al te ver van CS kan het al voor 240SEK/24u, valt me nog heel erg mee.
Maar nu je de optie trein pakken noemt... http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm is ook een mogelijkheid.

Maar mezelf kennende zet ik de auto gewoon middenin het centrum neer

En om te bepalen met welke auto we rijden: "I Sverige finns lokala förbud mot dubbdäck på vissa gator i Stockholm (2010)"(aldus wiki) Ik kan alleen niet vinden waar en of het in 2013 ook nog van toepassing is en ik heb geen idee waar ik die informatie kan vinden (ik lees Zweeds, maar schrijf het niet en dat maakt zoeken lastig). Weet jij daar heeeeeeel toevallig meer van?
Als we met de auto gaan rij ik door Jämtland toch het liefste met spijkerbanden ipv met gewone winterbanden.

Oh, en de prijzen zijn op sas.se lager dan op sas.no voor precies dezelfde vlucht (ben alle opties aan het bekijken...) :')
pi_123406376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:43 schreef Fogel het volgende:
http://www.stockholmparkering.se/ vond ik net :)
Niet al te ver van CS kan het al voor 240SEK/24u, valt me nog heel erg mee.
Maar nu je de optie trein pakken noemt... http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm is ook een mogelijkheid.

Maar mezelf kennende zet ik de auto gewoon middenin het centrum neer

En om te bepalen met welke auto we rijden: "I Sverige finns lokala förbud mot dubbdäck på vissa gator i Stockholm (2010)"(aldus wiki) Ik kan alleen niet vinden waar en of het in 2013 ook nog van toepassing is en ik heb geen idee waar ik die informatie kan vinden (ik lees Zweeds, maar schrijf het niet en dat maakt zoeken lastig). Weet jij daar heeeeeeel toevallig meer van?
Als we met de auto gaan rij ik door Jämtland toch het liefste met spijkerbanden ipv met gewone winterbanden.

Oh, en de prijzen zijn op sas.se lager dan op sas.no voor precies dezelfde vlucht (ben alle opties aan het bekijken...) :')
en norwegian? en de trein? Wat ik zo over dubbdäcker lees is dat het alleen maar op hornsgatan verboden is. http://www.stockholm.se/F(...)orbud-pa-Hornsgatan/.

Hier in Uppsala is het in de hele binnenstad verboden, geloof ik. Denk je dat in April spijkerbanden nog nodig zijn?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:27 #269
45833 crew  Fogel
pi_123406821
Norwegian is duurder dan SAS, en met de trein wil mijn vrouw bij voorkeur niet (en de prijzen zijn ook vrij fors tenzij je 6 uur wil wachten op een overstap in Åre - niet dat Åre een vervelende plek is, maar als het doel Stockholm is wil ik niet in Åre zijn :P).
Spijkerbanden zijn vooral in de bergpas in het grensgebied erg handig, daar zijn heel veel schaduwplekken waar het spekglad is, zelfs wat later in de winter/begin lente. In de stad heeft het geen nut meer inderdaad.

Wat een makkelijk en snel weekend weg zou moeten zijn geeft toch wat stof tot nadenken blijkt.
pi_123445381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Hier in Uppsala is het in de hele binnenstad verboden, geloof ik.
Alleen op Kungsgatan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_123446828
Kan je niet parkeren bij de plek van overnachting? Of is dat juist buiten het centrum?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 03:45:18 #272
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_123527841
Op 10 april zal ik voor het eerst in Stockholm zijn, 5 dagen i.v.m. een conferentie. Aangezien ik toch al in Zweden ben, wil ik het aangename met het nuttige verenigen. Na afloop van de conferentie, wil ik nog 2 dagen in Zweden vertoeven en beetje rondtrekken.

Kieken hoe de Zweden in idyllische dorpjes leven, het landschap, onvergetelijke uitzichten, etc. etc. Je kent het wel. :Y). Enfin, voorwaarde is wel dat het niet te ver af van Stockholm moet zijn. Want ik moet immers weer terug voor de vliegtuig naar huis. Enige tips over locaties in nabijheid Stockholm, die toch ruraal zijn?
Neen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:54:26 #273
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123529028
Als je een auto huurt zou je door Roslagen kunnen toeren.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:06:15 #274
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_123533052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als je een auto huurt zou je door Roslagen kunnen toeren.
Kan het specifieker? Roslagen blijkt bij nader toch aan de grote kant te zijn.
Neen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:25:51 #275
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123537094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Automatique het volgende:

[..]

Kan het specifieker? Roslagen blijkt bij nader toch aan de grote kant te zijn.
Tja, als je een doel wil hebben zou je de binnenwegen naar Norrtälje kunnen nemen. Of juist de E18 nemen om er wat sneller te komen en doorrijden naar de kust. Terug via Rimbo, Knutby en dat soort dorpjes. Kan je Sigtuna ook nog even aantikken als je wil. Ligt naast Arlanda. Of anders terug via de kustweg, wat je wil.
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 15:13:40 #276
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_123618586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tja, als je een doel wil hebben zou je de binnenwegen naar Norrtälje kunnen nemen. Of juist de E18 nemen om er wat sneller te komen en doorrijden naar de kust. Terug via Rimbo, Knutby en dat soort dorpjes. Kan je Sigtuna ook nog even aantikken als je wil. Ligt naast Arlanda. Of anders terug via de kustweg, wat je wil.
Knutby is nou niet precies iets meer dan kruispunt met een tankstation en een supermarkt. Ben er geweest omdat een vriendin van me daar vandaan komt. Je geeft één keer gas en je bent er door. Als ik wat langer in de buurt van Stockholm zou verblijven, zou ik met een bootje de archipel intrekken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:40:01 #277
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123624185
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Knutby is nou niet precies iets meer dan kruispunt met een tankstation en een supermarkt. Ben er geweest omdat een vriendin van me daar vandaan komt. Je geeft één keer gas en je bent er door. Als ik wat langer in de buurt van Stockholm zou verblijven, zou ik met een bootje de archipel intrekken.
Het ging ook meer om de route dan Knutby zelf. Het stelt inderdaad niet veel voor. Maar aan de andere kant is het wel een plattelandsdorpje en daar was hij naar op zoek. Het is alleen niet het meest idyllische. Ik zou ook voor de archipeligo kiezen.
pi_130414408
Hoi, ik kick dit topic eventjes omdat ik niet denk dat het de bedoeling is als ik een nieuw topic aanmaak.

Ik ben van plan om met een vriend naar Stockholm te gaan, iets van een weekendje/3 dagen. Ik heb enkel dit topic gelezen en ben wel veel tips tegengekomen. Waarvoor dank. O+

Enkel vroeg ik me af wat verstandiger is: vanuit Nederland naar Stockholm Arlanda vliegen, of toch Bromma? Ik weet dat je vanuit Arlanda meteen de trein kunt pakken naar CS en daar ergens in een ho(s)tel zitten, klinkt erg aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor kiezen en geen Bromma? :P

Nog een vraagje: is het leuk om in de kerstvakantie te gaan? Ik las hier ergens iets over dat het al erg vroeg donker is. :+

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 14:45:53 ]
pi_130415073
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:41 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik kick dit topic eventjes omdat ik niet denk dat het de bedoeling is als ik een nieuw topic aanmaak.

Ik ben van plan om met een vriend naar Stockholm te gaan, iets van een weekendje/3 dagen. Ik heb enkel dit topic gelezen en ben wel veel tips tegengekomen. Waarvoor dank. O+

Enkel vroeg ik me af wat verstandiger is: vanuit Nederland naar Stockholm Arlanda vliegen, of toch Bromma? Ik weet dat je vanuit Arlanda meteen de trein kunt pakken naar CS en daar ergens in een ho(s)tel zitten, klinkt erg aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor kiezen en geen Bromma? :P

Nog een vraagje: is het leuk om in de kerstvakantie te gaan? Ik las hier ergens iets over dat het al erg vroeg donker is. :+
Bromma is het vliegveld waar vooral veel Scandinavische vluchten aankomen, er gaan zover ik weet geen directe vluchten vanuit Nederland naar Bromma. Mocht je vanuit België vliegen, raad ik je alsnog Arlanda aan. Met de Arlanda Express ben je snel in het centrum. Ook zullen er een stuk meer maatschappijen op Arlanda vliegen dan op Bromma.

In de kerstvakantie is het hier natuurlijk romantisch versier met kerstverlichting, maar het kan erg koud zijn. Temperaturen die overdag blijven steken op -15/-10 is niet ongebruikelijk. Daarnaast zet de schemering rond kwart voor 3 in, hetgeen betekent dat je max 6 uur daglicht hebt.

Stockholm is prachtig met de sneeuw, maar als ik jou was zou ik een trip boeken in het begin van de herfst, lente, of zomer.
pi_130415858
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Bromma is het vliegveld waar vooral veel Scandinavische vluchten aankomen, er gaan zover ik weet geen directe vluchten vanuit Nederland naar Bromma. Mocht je vanuit België vliegen, raad ik je alsnog Arlanda aan. Met de Arlanda Express ben je snel in het centrum. Ook zullen er een stuk meer maatschappijen op Arlanda vliegen dan op Bromma.

In de kerstvakantie is het hier natuurlijk romantisch versier met kerstverlichting, maar het kan erg koud zijn. Temperaturen die overdag blijven steken op -15/-10 is niet ongebruikelijk. Daarnaast zet de schemering rond kwart voor 3 in, hetgeen betekent dat je max 6 uur daglicht hebt.

Stockholm is prachtig met de sneeuw, maar als ik jou was zou ik een trip boeken in het begin van de herfst, lente, of zomer.
En in december hoeft er nog geen sneeuw te liggen. T kan ook koud nat en donker zijn, en dan is het helemaal vervelend, vind ik.
pi_130415960
Dankjullie ^O^ Er zal natuurlijk gespaard moeten worden, ik ga vanuit 350 euro voor 2 personen voor vliegtickets en 2/3 dagen overnachting. Moet wel goed komen toch? :P

Ik ga liever voor de lente trouwens. ;)
pi_130416382
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En in december hoeft er nog geen sneeuw te liggen. T kan ook koud nat en donker zijn, en dan is het helemaal vervelend, vind ik.
Klopt, ik heb winter 2012/2013 in mijn hoofd. Regenachtig Stockholm met zo weinig daglicht is, zoals Jagärtrut al aangaf, echt geen aanrader.
pi_130419543
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:56 schreef Etsu het volgende:
Dankjullie ^O^ Er zal natuurlijk gespaard moeten worden, ik ga vanuit 350 euro voor 2 personen voor vliegtickets en 2/3 dagen overnachting. Moet wel goed komen toch? :P

Ik ga liever voor de lente trouwens. ;)
350 euro voor twee met vliegen op Arlanda (Dus KLM, SAS) en dan nog drie overnachtingen erbij lijkt mij erg krap eigenlijk. Zelfs met het goedkopere Norwegian red je dat niet eens, denk ik.
pi_130419867
Da's inderdaad lastig, tenzij je het goedkoopste hostel op zoekt.
pi_130423575
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:30 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

350 euro voor twee met vliegen op Arlanda (Dus KLM, SAS) en dan nog drie overnachtingen erbij lijkt mij erg krap eigenlijk. Zelfs met het goedkopere Norwegian red je dat niet eens, denk ik.
Neem dan ook nog eens dat Zweden wel wat duurder is.
Komt ook nog wat geld bij van de reis van Arlanda naar Stockholm zelf, Arlanda ligt 40km ten noorden van de stad.
350 voor zn 2 is wel wat krap denk ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_130423756
Ah, ik kijk het een der komende dagen wel even naar. :) Is misschien krap, doorsparen dus. ;)

Bedankt voor jullie adviezen ^O^
pi_130431982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Neem dan ook nog eens dat Zweden wel wat duurder is.
Komt ook nog wat geld bij van de reis van Arlanda naar Stockholm zelf, Arlanda ligt 40km ten noorden van de stad.
350 voor zn 2 is wel wat krap denk ik.
De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
pi_130434936
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:40 schreef Etsu het volgende:
Ah, ik kijk het een der komende dagen wel even naar. :) Is misschien krap, doorsparen dus. ;)

Bedankt voor jullie adviezen ^O^
Volgens mij is 350 best te doen hoor, vliegtickets heb je voor 2 personen al vanaf ¤150, en een hotel voor 2 nachten voor ¤200 euro moet ook wel lukken.
pi_130435532
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:48 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij is 350 best te doen hoor, vliegtickets heb je voor 2 personen al vanaf ¤150, en een hotel voor 2 nachten voor ¤200 euro moet ook wel lukken.
Voor 75 euro retour op Arlanda heb ik nog nooit gezien. Op Skavsta lukt het misschien.
pi_130435754
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voor 75 euro retour op Arlanda heb ik nog nooit gezien. Op Skavsta lukt het misschien.
Met een promotie moet dat best lukken, prijzen zijn nu vanaf zo'n ¤85 naar Arlanda.
pi_130437563
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:50 schreef larsico het volgende:

[..]

Met een promotie moet dat best lukken, prijzen zijn nu vanaf zo'n ¤85 naar Arlanda.
Voor een retourtje vanuit Amsterdam? Dat is heel goedkoop. Welke maatschappij is dat?
pi_130437620
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:35 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voor een retourtje vanuit Amsterdam? Dat is heel goedkoop. Welke maatschappij is dat?
Dat is met Norwegian
pi_130437979
Voor 100/110 kun je in ieder geval makkelijk vliegen op Arlanda vanaf Amsterdam. Ik kies enkel voor KLM en zelfs die maatschappij had eerder deze maand tickets voor 1000 SEK retour (Stockholm-Amsterdam-Stockholm)
pi_130438580
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
De Arlanda Express doet er 20 minuten over, maar die kost niet "iets meer", eerder het drievoudige (wellicht het duurste "reguliere" OV dat ik ken). Tegenwoordig heeft SL zelf echter ook een directe connectie met Arlanda (pendeltåg), al betaal je dan wel een toeslag wanneer je van of naar de luchthaven reist en je bent 40 minuten onderweg vanwege de tussenstops. Wanneer je niet direct vanaf de luchthaven naar Stockholm reist, maar vanaf het nabijgelegen station Märsta (bustrip van een kwartiertje) dan betaal je die toeslag niet. Sterker nog, wanneer je toch al van plan bent om een kaart voor het OV in Stockholm (1 dag / 3 dagen / 7 dagen) te kopen, dan kun je die kaart al op Arlanda kopen om zo gratis te reizen (via Märsta) naar Stockholm. Ja, je moet overstappen en je bent een uur onderweg, maar toch een goede budgettip vind ik zo ;)
pi_130438670
Voor jongeren onder de 26 kost de Arlanda Express overigens 130 SEK. Dan is het opeens wel weer een ideaal alternatief voor de saaie Flygbussarna en Pendeltåget. :)
pi_130438917
Van 11 t/m 16 september zelf weer naar Stockholm. Ik ben nog nooit op Arlanda geweest! Maar omdat Ryanair een ongunstige terugvluchttijd heeft en Norwegian redelijk goedkoop was, vlieg ik heen via Skavsta en terug via Arlanda :P Er wordt altijd geadviseerd om de bus te pakken vanaf Skavsta, omdat het iets sneller en goedkoper is dan de trein, maar aangezien ik niet meer in aanmerking kom voor jongerenkortingen en de trein van Nyköping naar Stockholm slechts 49 kronen (!) kostte, kan ik ook nog even in Nyköping rondkijken :P
pi_130441097
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Voor 100/110 kun je in ieder geval makkelijk vliegen op Arlanda vanaf Amsterdam. Ik kies enkel voor KLM en zelfs die maatschappij had eerder deze maand tickets voor 1000 SEK retour (Stockholm-Amsterdam-Stockholm)
Om welke reden kies je altijd voor KLM? Heeft Norwegian geen goede service of is het gewoon omdat KLM Nederlands is? :)
pi_130442836
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:43 schreef larsico het volgende:

[..]

Om welke reden kies je altijd voor KLM? Heeft Norwegian geen goede service of is het gewoon omdat KLM Nederlands is? :)
KLM heeft dagelijks meer vluchttijden dan Norwegian, hetgeen ik fijn vind. Ook betaal ik als flying blue member geen bagage bij KLM, bij Norwegian wel. Wat te drinken/eten aan boord vind ik fijn, al is het geen must op een vlucht van 1.5 uur.

Ik woon in Stockholm, dus als ik naar Nederland vlieg vind ik het inderdaad prettig om door Nederlandse stewardessen aan boord verwelkomd te worden etc. Is een gewoonte geworden om met KLM te vliegen dus. :)
pi_130445187
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

KLM heeft dagelijks meer vluchttijden dan Norwegian, hetgeen ik fijn vind. Ook betaal ik als flying blue member geen bagage bij KLM, bij Norwegian wel. Wat te drinken/eten aan boord vind ik fijn, al is het geen must op een vlucht van 1.5 uur.

Ik woon in Stockholm, dus als ik naar Nederland vlieg vind ik het inderdaad prettig om door Nederlandse stewardessen aan boord verwelkomd te worden etc. Is een gewoonte geworden om met KLM te vliegen dus. :)
Ah ik snap het, in dit geval zou ik ook eerder met KLM vliegen :)
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:36:43 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_130445518
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zou ook een blunder zijn als je je grote stad niet met goed verbindt met je grote luchthaven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')