Haar huiswerk.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef heaven7 het volgende:
Dat is Sankteriksgatan ook, daarom moet ie gewoon lekker zelf even kijkenZo moeilijk is het niet en dan hoeven anderen zijn huiswerk niet te doen
Welke chocolade is dat dan?quote:Op maandag 9 juli 2012 19:20 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Haar huiswerk.
Ik had het eigenlijk niet als luiheid gezien, meer als een mogelijkheid om aan ervaringsexperts snel te kunnen vragen welk adres het gemakkelijkste bereikbaar zou zijn.Dus excuus als ik nu als een luie lulla overkom. Ik had de vraag misschien iets anders moeten stellen. Het zouden trouwens adressen van supermarkten of iets dergelijks moeten zijn, waar ik chocola kan vinden waar ik al een jaar naar smacht.
We hebben een hostelachtig iets in Södermalm geboekt, dus dan weet ik nu waar ik het beste kan zijn. Bedankt voor de antwoorden allemaal, iig.
Wil ik ook wel wetenquote:
IJslandse chocola, Nķi Síríus. En via die site kwam ik op deze website met verkoopadressen in Zweden. Omdat ik in de vakantie onder meer naar Stockholm ga, hoop ik een voorraadje in te kunnen slaan.quote:
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Dank! Goeie tip, ik zag dat er ook een mooie website van is: http://sofo-stockholm.se/quote:Op woensdag 19 december 2012 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.
Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?
Daar heb ik een paar jaar geleden al karaoke gedaan. Is idd een gaaf museum.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk..
Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?
Ik ga in ieder geval nog eens naar het Moderna Museet, Gamla Stan en misschien Skansen.
Verder wil ik naar Central Badet, iemand wel eens geweest? En was het leuk?
Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Thnx, goede tips. De ferry heb ik al eens gedaan, maar dat is absoluut de moeite waard om nog eens te doen. Wandelen, fotografie, winkel en eettips ga ik doen. En heeft Eriksdalsbadet ook een sauna? Want daar ging het me om.quote:Op maandag 24 december 2012 10:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.
Nu er sneeuw ligt (goede schoenen mee!) is de djurgårdsfärjan naar Djurgården ook mooi, lunchen/Fika vervolgens naast Skansen bij Voltaire.
Mocht je van wandelingen houden zou je de bus naar Tyresta Nationalpark kunnen nemen voor een wandeling, maar let erop dat het om 15.00 pikkedonker is (en er is geen enkele verlichting in het park)
Centralbadet vind ik leuk, maar het is vrij krap en prijzig. Tegenwoordig ga ik bij mij in de straat naar Erikdalsbadet.(Metrostation Skanstull).
Veel plezier alvast!
Een vliegticket? Ook budget vliegen?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie (ervaren) stockholmgangers-/bewoners.
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
Een vliegticket inderdaad. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk vliegen.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Een vliegticket? Ook budget vliegen?
Tja, dan blijven Ryanair of Norwegian over. Norwegian heeft als voordeel dat ze op Arlanda vliegen vanaf Amsterdam terwijl Ryanair in Nyköping landt. Maar of je vroeg of juist laat moet boeken moet je zelf bepalen.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Een vliegticket inderdaad. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk vliegen.
Over CityBackPackers hoor ik goede verhalen, zelf nooit geweest.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Ik wil graag 4 tot 5 dagen in de zomer met wat vrienden Stockholm bezoeken (low budget)
Iemand nog tips wat betreft Hostels (in het centrum) en wanneer men het beste een ticket kan boeken?
Hostel City Lodge is op 5 minuten van het Centraal Station van Stockholm. Er zijn slaapruimtes voor 16p, maar ook voor 4p of 2p. Je moet alleen denk ik wel vroeg boeken als je in de zomer wil. Het is wel vrij druk met altijd een hoop nationaliteiten, maar het personeel is vriendelijk en onwijs behulpzaam. Ik geloof dat je voor zo'n grote dorm ook maar 20/25 euro per nacht betaalt. Ik slaap er eigenlijk altijd als ik in Stockholm ben, nooit problemen gehad. Alleen oordopjes zijn aan te raden ;-).quote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef De_Fietser het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |