ik vind dat echt het stomste museum van Stockholm...quote:Op maandag 12 september 2011 22:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Vasamuseet mét Engelstalige tour door één zo'n heel leuke Zweedse dame![]()
Oh ja dat had ik al eerder in dit topic gezegd. Maar het is niet voor niets attractie #1 van Stockholm bij Tripadvisor
Smaken verschillen maar je bent in de minderheid.quote:Op maandag 12 september 2011 22:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind dat echt het stomste museum van Stockholm...
Moderna Museet, Fotografiska, Stadsmuseet...alles tof. Vasa, niet zo.
Meerderen zelfs.quote:Op maandag 12 september 2011 22:32 schreef Boterbartje het volgende:
Je hebt ook een ikea in stockholm
Gamla Stan is het oude centrum. Best toeristisch, maar wel lekker centraal. Met O&N hebben wij meestal een feest ergens in een huisje ergens in de archipelago ofzo, er is altijd wel een vriend die wat organiseert. Heb het dus nog nooit in Stockholm gevierd.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:28 schreef stoeltafel het volgende:
Heb net geboekt van 29-12 tot 2-1 dus ben lekker met O&n in deze stad. Weet iemand een leuk feest / restaurant met O&N ?
Hier slaap ik, goede ligging ?
Hotel Old Town Lodge
Adres Baggensgatan 25, Gamla stan
Stockholm, 11131
Zweden
Precies. Maar Berns is meestal wel leuk, beetje gemengd publiek en verschillende zalen, etc...quote:Op woensdag 16 november 2011 12:37 schreef stoeltafel het volgende:
Ja Berns heb ik ook al naar gekeken, ziet er dik uit. 40e per kaartje dus denk dat die het gaat worden. Ben afgelopen zomer in Ibiza geweest dus Stockholm zal wel mee vallen en anders haal ik wel een Wodka fles voor op de kamer
Prima bussen: http://www.flygbussarna.se/?lang=ENquote:Op woensdag 2 mei 2012 19:33 schreef Self-Catering het volgende:
Kick.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de verbinding tussen Stockholm Skavsta en visa versa?
Ryanair niet, Flygbussarna wel. Kaartjes zijn ook online te koop - www.flygbussarna.sequote:Op maandag 7 mei 2012 18:54 schreef bassieVL het volgende:
Heeft Ryanair ook nog steeds bussen tussen Skavsta en T-Centralen? Ik kocht mijn buskaarten altijd via internet, scheelde weer wat Kronen destijds.
Die bussenstations zijn goed te bereiken vanaf het vliegveld en in de stad? (die flygbussarna)quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ga maar uit van minimaal 80 minuten vanaf Busterminalen (boven Stockholm Centralstation)
Op Skavsta staan ze direct bij de uitgang en in Stockholm bij het CS, kan je niet missen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:42 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Die bussenstations zijn goed te bereiken vanaf het vliegveld en in de stad? (die flygbussarna)
Koop de Stockholmkaartquote:Op vrijdag 11 mei 2012 09:35 schreef trainfreak het volgende:
Hmmm, dit topic ga ik maar even volgen!
Wij gaan in september naar Stockholm voor een kleine week (van vrijdag tot en met woensdag).
Het hotel en de vlucht zijn reeds geboekt, maar we moeten nog wat kijken wat er allemaal te zien is qua toeristische attracties.
Hier heb ik via m'n vriendin ook al over gehoord.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:39 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Koop de Stockholmkaart
Scheelt echt ontzettend veel, weet je ook meteen waar je heen kunt !
Niet echt een budget..quote:Op zondag 13 mei 2012 10:15 schreef Bajskorv het volgende:
Waarom zou je een internationale tent zoeken? Niks mis met Zweedse vrouwen... Wat is je budget?
Mwah, dan heb je verkeerde groep vrouwen te pakken. De dames die ik ken zijn zeker niet geplamuurd, etc... Gewoon de deftige dametjes van Ostermalm...quote:Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef heaven7 het volgende:
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ikOranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers
Qua cultuur vind ik Skansen superleuk en Nordiska museet.
Sturehof en Spybar zijn qua plamuurbarbies wel de ergste plekken.quote:Op zondag 13 mei 2012 22:20 schreef Bajskorv het volgende:
Qua uitgaan Berns, Sturehof, Riche, Rose, Spybar, etc.
Underbara bar is zeker leuk, aleen het laatste uur worden de Zweden altijd een beetje paniekerig als ze nog niet 'gescoord' hebben. Dan slaat de sfeer in Underbara echt binnen 10 minuten compleet om naar een Hollywood music hall - gehaltequote:Op zondag 13 mei 2012 19:14 schreef heaven7 het volgende:
Underbara bar op Söder is leuk. Zweedse vrouwen zijn vooral heel nep vind ikOranje plamuurlagen en dood gestyled te blond haar. En ik ben echt niet jaloers
Qua cultuur vind ik Skansen superleuk en Nordiska museet.
Ik ga in A'dam ook zeker niet naar de Jimmy Woo, maar vind Sturehof erg relaxed. Qua dames herken ik je probleem niet echt, maar ik zal wel naar andere dames kijken...quote:Op maandag 14 mei 2012 11:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Sturehof en Spybar zijn qua plamuurbarbies wel de ergste plekken.
Ik hou me over het algemeen ver van Stureplan, maar ging in Amsterdam dan ook nauwelijks naar Jimmy Woo etc. Dat is het mooie aan Stockholm, hele uitgaanspectrum is goed vertegenwoordigd.
Is ook pas sinds amper 2 maandenquote:Op woensdag 16 mei 2012 09:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen zo bekijk is het een mooi alternatief voor ryanair. Wel iets duurder, maar wel vanaf Arlanda.
En, welke club is het geworden? Het verbaasde me dat er überhaupt mensen in clubs waren gisteren, met die spoelende regen!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:30 schreef Bajskorv het volgende:
Dit weekend eindelijk weer eens goed los in Stockholm. Heb het gemist!
O-bar, V Club, Hells Kitchen, Rose, F12 en Berns. Niet in die volgorde en verdeeld over twee avonden/nachten. Vrij gesloopt...quote:Op zondag 3 juni 2012 13:21 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
En, welke club is het geworden? Het verbaasde me dat er überhaupt mensen in clubs waren gisteren, met die spoelende regen!
Ik heb een half jaartje aan KTH gestudeerd. Ik heb het gevoel dat het heel erg aan jezelf ligt of je veel contact met andere mensen krijgt of niet. Er wordt imo vrij veel georganiseerd door de studentenvereniging daar, waar je een hoop mensen kunt ontmoeten en er zijn een heleboel exchange studenten die in hetzelfde schuitje zitten als jij en dus graag contact willen. Zweden zijn wel iets meer gesloten wat dat betreft vond ik, maar er waren er ook een aantal waar ik veel mee ben opgetrokken. Je moet zelf gewoon een beetje assertief zijn, dan komt het goed qua sociale contacten.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:33 schreef wormtrein het volgende:
Ik had ineens het geniale idee om in Zweden te willen studeren voor een jaartje, zoek iets als een 1-jarige master o.i.d. die aansluit op wat ik al gedaan heb in NL. Nu heeft de KTH in Stockholm wel wat, maar hoe is het om een jaartje te studeren in zo'n stad? Ik lees vanalles over oppervlakkige Zweedse mensen die niet echt openstaan voor buitenlanders, gezellig![]()
Moet ik wat betreft kamerhuur e.d. rekenen op 400 euro p/m of is dat echt veel te weinig? Qua prijs moet het wel leuk blijven natuurlijk..
Dat ga ik anders ook wel doen ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:14 schreef heaven7 het volgende:
Ik zou zeggen zoek het op op google maps en een wit rondje met blauwe T is een tunnelbana oftewel een metrostation.
Haar huiswerk.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:59 schreef heaven7 het volgende:
Dat is Sankteriksgatan ook, daarom moet ie gewoon lekker zelf even kijkenZo moeilijk is het niet en dan hoeven anderen zijn huiswerk niet te doen
Welke chocolade is dat dan?quote:Op maandag 9 juli 2012 19:20 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Haar huiswerk.
Ik had het eigenlijk niet als luiheid gezien, meer als een mogelijkheid om aan ervaringsexperts snel te kunnen vragen welk adres het gemakkelijkste bereikbaar zou zijn.Dus excuus als ik nu als een luie lulla overkom. Ik had de vraag misschien iets anders moeten stellen. Het zouden trouwens adressen van supermarkten of iets dergelijks moeten zijn, waar ik chocola kan vinden waar ik al een jaar naar smacht.
We hebben een hostelachtig iets in Södermalm geboekt, dus dan weet ik nu waar ik het beste kan zijn. Bedankt voor de antwoorden allemaal, iig.
Wil ik ook wel wetenquote:
IJslandse chocola, Nķi Síríus. En via die site kwam ik op deze website met verkoopadressen in Zweden. Omdat ik in de vakantie onder meer naar Stockholm ga, hoop ik een voorraadje in te kunnen slaan.quote:
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Dank! Goeie tip, ik zag dat er ook een mooie website van is: http://sofo-stockholm.se/quote:Op woensdag 19 december 2012 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Concentreer je dan op winkelen en uitgaan op SoFo op Södermalm. Veel kleine butiekjes met second hand, antiek, vintage etc. Veel bars en restaurants ook.
Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?
Daar heb ik een paar jaar geleden al karaoke gedaan. Is idd een gaaf museum.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het muziekmuseum met het altaar voor ABBA natuurlijk..
Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:03 schreef angelfish het volgende:
Hej, ik ga binnenkort voor de derde keer naar Stockholm en heb alle grote attracties al gehad. Iemand nog minder voor de hand liggende tips?
Ik ga in ieder geval nog eens naar het Moderna Museet, Gamla Stan en misschien Skansen.
Verder wil ik naar Central Badet, iemand wel eens geweest? En was het leuk?
Ik ben specifiek op zoek naar leuke winkeltjes met ouwe meuk, vintage en antiek, leuke plekken om te lunchen of dineren en leuke barretjes/popzalen om wat te drinken 's avonds of een concert te bezoeken. Muziekvoorkeur, pop, rock, metal, alternatief, indie. Debaser ken, ik maar daar is op de dagen dat ik ga net toevallig niks van mijn smaak. En is er in de winter ook in de omgeving van Stockholm wat te doen?
Thnx, goede tips. De ferry heb ik al eens gedaan, maar dat is absoluut de moeite waard om nog eens te doen. Wandelen, fotografie, winkel en eettips ga ik doen. En heeft Eriksdalsbadet ook een sauna? Want daar ging het me om.quote:Op maandag 24 december 2012 10:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Als fotografie je ding is moet je nu naar Fotografiska gaan, tot en met 3 maart het domein van David La Chapelle. Voor de rest SoFo inderdaad. Café String voor lunch (brunchbuffét op zondag tot 13.00), Grandpa voor kleding en vintage, Beyond Retro. Uitgaan kun je eens binnenstappen bij Under Bron bij Skanstull. Dress up en je moet geluk hebben met de muziek, maar voor 23.00 uur meestal gratis.
Nu er sneeuw ligt (goede schoenen mee!) is de djurgårdsfärjan naar Djurgården ook mooi, lunchen/Fika vervolgens naast Skansen bij Voltaire.
Mocht je van wandelingen houden zou je de bus naar Tyresta Nationalpark kunnen nemen voor een wandeling, maar let erop dat het om 15.00 pikkedonker is (en er is geen enkele verlichting in het park)
Centralbadet vind ik leuk, maar het is vrij krap en prijzig. Tegenwoordig ga ik bij mij in de straat naar Erikdalsbadet.(Metrostation Skanstull).
Veel plezier alvast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |