Knutby is nou niet precies iets meer dan kruispunt met een tankstation en een supermarkt. Ben er geweest omdat een vriendin van me daar vandaan komt. Je geeft één keer gas en je bent er door. Als ik wat langer in de buurt van Stockholm zou verblijven, zou ik met een bootje de archipel intrekken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tja, als je een doel wil hebben zou je de binnenwegen naar Norrtälje kunnen nemen. Of juist de E18 nemen om er wat sneller te komen en doorrijden naar de kust. Terug via Rimbo, Knutby en dat soort dorpjes. Kan je Sigtuna ook nog even aantikken als je wil. Ligt naast Arlanda. Of anders terug via de kustweg, wat je wil.
Het ging ook meer om de route dan Knutby zelf. Het stelt inderdaad niet veel voor. Maar aan de andere kant is het wel een plattelandsdorpje en daar was hij naar op zoek. Het is alleen niet het meest idyllische. Ik zou ook voor de archipeligo kiezen.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Knutby is nou niet precies iets meer dan kruispunt met een tankstation en een supermarkt. Ben er geweest omdat een vriendin van me daar vandaan komt. Je geeft één keer gas en je bent er door. Als ik wat langer in de buurt van Stockholm zou verblijven, zou ik met een bootje de archipel intrekken.
Bromma is het vliegveld waar vooral veel Scandinavische vluchten aankomen, er gaan zover ik weet geen directe vluchten vanuit Nederland naar Bromma. Mocht je vanuit België vliegen, raad ik je alsnog Arlanda aan. Met de Arlanda Express ben je snel in het centrum. Ook zullen er een stuk meer maatschappijen op Arlanda vliegen dan op Bromma.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:41 schreef Etsu het volgende:
Hoi, ik kick dit topic eventjes omdat ik niet denk dat het de bedoeling is als ik een nieuw topic aanmaak.
Ik ben van plan om met een vriend naar Stockholm te gaan, iets van een weekendje/3 dagen. Ik heb enkel dit topic gelezen en ben wel veel tips tegengekomen. Waarvoor dank.
Enkel vroeg ik me af wat verstandiger is: vanuit Nederland naar Stockholm Arlanda vliegen, of toch Bromma? Ik weet dat je vanuit Arlanda meteen de trein kunt pakken naar CS en daar ergens in een ho(s)tel zitten, klinkt erg aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor kiezen en geen Bromma?
Nog een vraagje: is het leuk om in de kerstvakantie te gaan? Ik las hier ergens iets over dat het al erg vroeg donker is.![]()
En in december hoeft er nog geen sneeuw te liggen. T kan ook koud nat en donker zijn, en dan is het helemaal vervelend, vind ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:15 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Bromma is het vliegveld waar vooral veel Scandinavische vluchten aankomen, er gaan zover ik weet geen directe vluchten vanuit Nederland naar Bromma. Mocht je vanuit België vliegen, raad ik je alsnog Arlanda aan. Met de Arlanda Express ben je snel in het centrum. Ook zullen er een stuk meer maatschappijen op Arlanda vliegen dan op Bromma.
In de kerstvakantie is het hier natuurlijk romantisch versier met kerstverlichting, maar het kan erg koud zijn. Temperaturen die overdag blijven steken op -15/-10 is niet ongebruikelijk. Daarnaast zet de schemering rond kwart voor 3 in, hetgeen betekent dat je max 6 uur daglicht hebt.
Stockholm is prachtig met de sneeuw, maar als ik jou was zou ik een trip boeken in het begin van de herfst, lente, of zomer.
Klopt, ik heb winter 2012/2013 in mijn hoofd. Regenachtig Stockholm met zo weinig daglicht is, zoals Jagärtrut al aangaf, echt geen aanrader.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En in december hoeft er nog geen sneeuw te liggen. T kan ook koud nat en donker zijn, en dan is het helemaal vervelend, vind ik.
350 euro voor twee met vliegen op Arlanda (Dus KLM, SAS) en dan nog drie overnachtingen erbij lijkt mij erg krap eigenlijk. Zelfs met het goedkopere Norwegian red je dat niet eens, denk ik.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:56 schreef Etsu het volgende:
DankjullieEr zal natuurlijk gespaard moeten worden, ik ga vanuit 350 euro voor 2 personen voor vliegtickets en 2/3 dagen overnachting. Moet wel goed komen toch?
![]()
Ik ga liever voor de lente trouwens.
Neem dan ook nog eens dat Zweden wel wat duurder is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
350 euro voor twee met vliegen op Arlanda (Dus KLM, SAS) en dan nog drie overnachtingen erbij lijkt mij erg krap eigenlijk. Zelfs met het goedkopere Norwegian red je dat niet eens, denk ik.
De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Neem dan ook nog eens dat Zweden wel wat duurder is.
Komt ook nog wat geld bij van de reis van Arlanda naar Stockholm zelf, Arlanda ligt 40km ten noorden van de stad.
350 voor zn 2 is wel wat krap denk ik.
Volgens mij is 350 best te doen hoor, vliegtickets heb je voor 2 personen al vanaf ¤150, en een hotel voor 2 nachten voor ¤200 euro moet ook wel lukken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:40 schreef Etsu het volgende:
Ah, ik kijk het een der komende dagen wel even naar.Is misschien krap, doorsparen dus.
![]()
Bedankt voor jullie adviezen
Voor 75 euro retour op Arlanda heb ik nog nooit gezien. Op Skavsta lukt het misschien.quote:Op zondag 25 augustus 2013 07:48 schreef larsico het volgende:
[..]
Volgens mij is 350 best te doen hoor, vliegtickets heb je voor 2 personen al vanaf ¤150, en een hotel voor 2 nachten voor ¤200 euro moet ook wel lukken.
Met een promotie moet dat best lukken, prijzen zijn nu vanaf zo'n ¤85 naar Arlanda.quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Voor 75 euro retour op Arlanda heb ik nog nooit gezien. Op Skavsta lukt het misschien.
Voor een retourtje vanuit Amsterdam? Dat is heel goedkoop. Welke maatschappij is dat?quote:Op zondag 25 augustus 2013 09:50 schreef larsico het volgende:
[..]
Met een promotie moet dat best lukken, prijzen zijn nu vanaf zo'n ¤85 naar Arlanda.
Dat is met Norwegianquote:Op zondag 25 augustus 2013 11:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Voor een retourtje vanuit Amsterdam? Dat is heel goedkoop. Welke maatschappij is dat?
De Arlanda Express doet er 20 minuten over, maar die kost niet "iets meer", eerder het drievoudige (wellicht het duurste "reguliere" OV dat ik ken). Tegenwoordig heeft SL zelf echter ook een directe connectie met Arlanda (pendeltåg), al betaal je dan wel een toeslag wanneer je van of naar de luchthaven reist en je bent 40 minuten onderweg vanwege de tussenstops. Wanneer je niet direct vanaf de luchthaven naar Stockholm reist, maar vanaf het nabijgelegen station Märsta (bustrip van een kwartiertje) dan betaal je die toeslag niet. Sterker nog, wanneer je toch al van plan bent om een kaart voor het OV in Stockholm (1 dag / 3 dagen / 7 dagen) te kopen, dan kun je die kaart al op Arlanda kopen om zo gratis te reizen (via Märsta) naar Stockholm. Ja, je moet overstappen en je bent een uur onderweg, maar toch een goede budgettip vind ik zoquote:Op zondag 25 augustus 2013 00:39 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
Om welke reden kies je altijd voor KLM? Heeft Norwegian geen goede service of is het gewoon omdat KLM Nederlands is?quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Voor 100/110 kun je in ieder geval makkelijk vliegen op Arlanda vanaf Amsterdam. Ik kies enkel voor KLM en zelfs die maatschappij had eerder deze maand tickets voor 1000 SEK retour (Stockholm-Amsterdam-Stockholm)
KLM heeft dagelijks meer vluchttijden dan Norwegian, hetgeen ik fijn vind. Ook betaal ik als flying blue member geen bagage bij KLM, bij Norwegian wel. Wat te drinken/eten aan boord vind ik fijn, al is het geen must op een vlucht van 1.5 uur.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:43 schreef larsico het volgende:
[..]
Om welke reden kies je altijd voor KLM? Heeft Norwegian geen goede service of is het gewoon omdat KLM Nederlands is?
Ah ik snap het, in dit geval zou ik ook eerder met KLM vliegenquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
KLM heeft dagelijks meer vluchttijden dan Norwegian, hetgeen ik fijn vind. Ook betaal ik als flying blue member geen bagage bij KLM, bij Norwegian wel. Wat te drinken/eten aan boord vind ik fijn, al is het geen must op een vlucht van 1.5 uur.
Ik woon in Stockholm, dus als ik naar Nederland vlieg vind ik het inderdaad prettig om door Nederlandse stewardessen aan boord verwelkomd te worden etc. Is een gewoonte geworden om met KLM te vliegen dus.
Zou ook een blunder zijn als je je grote stad niet met goed verbindt met je grote luchthaven.quote:Op zondag 25 augustus 2013 00:39 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
De reis van Arlanda is niet echt lastig, voor 99 sek heb je de bus (iets van 45 minuten) en voor iets meer de trein (iets van 20 minuten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |