abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120901492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:21 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Tja, dan blijven Ryanair of Norwegian over. Norwegian heeft als voordeel dat ze op Arlanda vliegen vanaf Amsterdam terwijl Ryanair in Nyköping landt. Maar of je vroeg of juist laat moet boeken moet je zelf bepalen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:41 schreef angelfish het volgende:

[..]

Over CityBackPackers hoor ik goede verhalen, zelf nooit geweest.
Stf Af Chapman is gedeeltelijk op een oud marineopleidingsschip (driemaster). Mooi, netjes en gunstig gelegen.

In alle hostels hebben ze wel dorms (slaapzalen)en die zijn rond de ¤20,- pppn. Als je bijvoorbeeld met 4 vrienden bent, kan je proberen om 1 slaapzaaltje voor jezelf te krijgen. Ik zou dat wel op tijd boeken.
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:23 schreef Susi het volgende:

[..]

Hostel City Lodge is op 5 minuten van het Centraal Station van Stockholm. Er zijn slaapruimtes voor 16p, maar ook voor 4p of 2p. Je moet alleen denk ik wel vroeg boeken als je in de zomer wil. Het is wel vrij druk met altijd een hoop nationaliteiten, maar het personeel is vriendelijk en onwijs behulpzaam. Ik geloof dat je voor zo'n grote dorm ook maar 20/25 euro per nacht betaalt. Ik slaap er eigenlijk altijd als ik in Stockholm ben, nooit problemen gehad. Alleen oordopjes zijn aan te raden ;-).
Hartelijk dank! Ik heb de verschillende mogelijkheden bekeken.
Zeker dat schip klinkt erg goed!
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_120914021
Er zijn trouwens wel meer slaapschepen. The Red Boat is ook wel een bekende, maar iets minder luxe, alhoewel ik er pima geslapen heb ooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door angelfish op 29-12-2012 22:49:17 ]
  zondag 30 december 2012 @ 20:46:25 #253
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_120974739
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:05 schreef Bajskorv het volgende:
Maart is kut. Sorry, maar ik kan het niet anders zeggen. Met mazzel is het koud en ligt de sneeuw er nog, maar pech begint de dooi al en is alles blubber...
Nouja, is geen ramp. Als 't maar geen pisweer is. Route die ik nu in gedachten heb is Kiel - Göteborg - Stockholm - Berlijn en weer terug naar NL. Moet me nog wel effe inlezen over Stockholm :+
pi_120986544
Iemand toevallig een tip voor eenleuk vakantieappartement voor twee personen voor onze stedentrip deze zomer?
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_121589709
Oh boy, Stockholm is normaal al mooi, maar nu er dikke vlokken sneeuw vallen is het helemaal een sprookje.
pi_122508838
Ik ben opzoek naar een hostel/hotel in Stockholm voor 30,- per nacht per persoon
We willen van 10 t/m 13 juli naar deze stad maar het lukt ons niet om voor deze prijs iets te vinden ;(

We willen een kamer voor 2 personen, een gedeelde badkamer maakt ons niks uit :)
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:18:23 #257
45833 crew  Fogel
pi_122509500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:03 schreef Kadoex het volgende:
Ik ben opzoek naar een hostel/hotel in Stockholm voor 30,- per nacht per persoon
We willen van 10 t/m 13 juli naar deze stad maar het lukt ons niet om voor deze prijs iets te vinden ;(

We willen een kamer voor 2 personen, een gedeelde badkamer maakt ons niks uit :)
http://www.theredboat.com/reservation.html

650 SEK per nacht. 37¤ pppn, 7¤ teveel, maar is dat echt een drama?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:24:19 #258
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122509787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef Fogel het volgende:
http://www.theredboat.com/reservation.html

650 SEK per nacht. 37¤ pppn, 7¤ teveel, maar is dat echt een drama?
Knap dat je überhaupt iets gevonden hebt onder de ¤ 50 per nacht. Dacht dat de enige optie couchsurfing zou zijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 15:30:52 #259
45833 crew  Fogel
pi_122510134
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Knap dat je überhaupt iets gevonden hebt onder de ¤ 50 per nacht. Dacht dat de enige optie couchsurfing zou zijn.
Da's wel de goedkoopste optie, surfen.

Ik betaalde ca 600SEK voor een tweepersoons kamer bij een Ibis hotel enkele jaren geleden herinner ik me nu. Niet centraal maar wel relatief dichtbij een metrohalte.
Denk niet dat ze extreem veel duurder zijn geworden.

Stockholm O+
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_122512341
Heb even gekeken en Hostel Mosebacke komt op 1471 sek voor drie nachten in een 2 persoonskamer met ontbijt en gedeelde badkamer. Zit je ook nog eens in Södermalm.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 09:57:25 #261
45833 crew  Fogel
pi_123400416
Iemand toevallig met pasen in Stockholm geweest? Is daar dan alles (inclusief musea en restaurants) net als in Oslo gesloten, of zijn de Zweden toch slimmer dan de Noren je willen doen geloven en begrijpen ze dat mensen uit willen eten en dingen willen doen als ze vrij hebben? ;)
pi_123402438
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 09:57 schreef Fogel het volgende:
Iemand toevallig met pasen in Stockholm geweest? Is daar dan alles (inclusief musea en restaurants) net als in Oslo gesloten, of zijn de Zweden toch slimmer dan de Noren je willen doen geloven en begrijpen ze dat mensen uit willen eten en dingen willen doen als ze vrij hebben? ;)
ik zou zo gokken dat veel dingen op zijn. Zeker op tweede paasdag. Ik geloof dat ik er nooit bewust over nagedacht heb...Ik heb het idee dat winkels en restaurants hier nooit dicht zijn!

PS, minimeet?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 11:10:05 #263
45833 crew  Fogel
pi_123402630
Bedoeling is aankomst donderdag en dan op 1e paasdag weer een keer rustig naar huis rijden of vliegen. Dus dit klinkt positief. Hier sluiten ze op woensdagmiddag alles al en allen op zaterdag is alles weer even open.

Zie DM ;)
pi_123403153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:10 schreef Fogel het volgende:
Bedoeling is aankomst donderdag en dan op 1e paasdag weer een keer rustig naar huis rijden of vliegen. Dus dit klinkt positief. Hier sluiten ze op woensdagmiddag alles al en allen op zaterdag is alles weer even open.

Zie DM ;)
nee, volgens mij is alles dan wel open. Anders had ik het wel geweten denk ik...
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 11:55:13 #265
45833 crew  Fogel
pi_123404234
Weet je toevallig wat parkeren kost, in een parkeergarage in het centrum?
pi_123404510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:55 schreef Fogel het volgende:
Weet je toevallig wat parkeren kost, in een parkeergarage in het centrum?
Veel, denk ik! Nee, ik heb geen idee. Ik ga altijd met de trein naar Stockholm. Een snelle google levert met zo'n 350 SEK per dag op. Hier in Uppsala zit een garage onder het station, waar je voor 150 SEK per dag kunt staan. Eventueel een mogelijkheid, trein Uppsala-Stockholm duurt 40 minuten en kost 80 SEK...
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 12:43:12 #267
45833 crew  Fogel
pi_123405983
http://www.stockholmparkering.se/ vond ik net :)
Niet al te ver van CS kan het al voor 240SEK/24u, valt me nog heel erg mee.
Maar nu je de optie trein pakken noemt... http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm is ook een mogelijkheid.

Maar mezelf kennende zet ik de auto gewoon middenin het centrum neer

En om te bepalen met welke auto we rijden: "I Sverige finns lokala förbud mot dubbdäck på vissa gator i Stockholm (2010)"(aldus wiki) Ik kan alleen niet vinden waar en of het in 2013 ook nog van toepassing is en ik heb geen idee waar ik die informatie kan vinden (ik lees Zweeds, maar schrijf het niet en dat maakt zoeken lastig). Weet jij daar heeeeeeel toevallig meer van?
Als we met de auto gaan rij ik door Jämtland toch het liefste met spijkerbanden ipv met gewone winterbanden.

Oh, en de prijzen zijn op sas.se lager dan op sas.no voor precies dezelfde vlucht (ben alle opties aan het bekijken...) :')
pi_123406376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:43 schreef Fogel het volgende:
http://www.stockholmparkering.se/ vond ik net :)
Niet al te ver van CS kan het al voor 240SEK/24u, valt me nog heel erg mee.
Maar nu je de optie trein pakken noemt... http://www.stockholmparkering.se/infartspark.htm is ook een mogelijkheid.

Maar mezelf kennende zet ik de auto gewoon middenin het centrum neer

En om te bepalen met welke auto we rijden: "I Sverige finns lokala förbud mot dubbdäck på vissa gator i Stockholm (2010)"(aldus wiki) Ik kan alleen niet vinden waar en of het in 2013 ook nog van toepassing is en ik heb geen idee waar ik die informatie kan vinden (ik lees Zweeds, maar schrijf het niet en dat maakt zoeken lastig). Weet jij daar heeeeeeel toevallig meer van?
Als we met de auto gaan rij ik door Jämtland toch het liefste met spijkerbanden ipv met gewone winterbanden.

Oh, en de prijzen zijn op sas.se lager dan op sas.no voor precies dezelfde vlucht (ben alle opties aan het bekijken...) :')
en norwegian? en de trein? Wat ik zo over dubbdäcker lees is dat het alleen maar op hornsgatan verboden is. http://www.stockholm.se/F(...)orbud-pa-Hornsgatan/.

Hier in Uppsala is het in de hele binnenstad verboden, geloof ik. Denk je dat in April spijkerbanden nog nodig zijn?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 13:08:27 #269
45833 crew  Fogel
pi_123406821
Norwegian is duurder dan SAS, en met de trein wil mijn vrouw bij voorkeur niet (en de prijzen zijn ook vrij fors tenzij je 6 uur wil wachten op een overstap in Åre - niet dat Åre een vervelende plek is, maar als het doel Stockholm is wil ik niet in Åre zijn :P).
Spijkerbanden zijn vooral in de bergpas in het grensgebied erg handig, daar zijn heel veel schaduwplekken waar het spekglad is, zelfs wat later in de winter/begin lente. In de stad heeft het geen nut meer inderdaad.

Wat een makkelijk en snel weekend weg zou moeten zijn geeft toch wat stof tot nadenken blijkt.
pi_123445381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Hier in Uppsala is het in de hele binnenstad verboden, geloof ik.
Alleen op Kungsgatan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_123446828
Kan je niet parkeren bij de plek van overnachting? Of is dat juist buiten het centrum?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 03:45:18 #272
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_123527841
Op 10 april zal ik voor het eerst in Stockholm zijn, 5 dagen i.v.m. een conferentie. Aangezien ik toch al in Zweden ben, wil ik het aangename met het nuttige verenigen. Na afloop van de conferentie, wil ik nog 2 dagen in Zweden vertoeven en beetje rondtrekken.

Kieken hoe de Zweden in idyllische dorpjes leven, het landschap, onvergetelijke uitzichten, etc. etc. Je kent het wel. :Y). Enfin, voorwaarde is wel dat het niet te ver af van Stockholm moet zijn. Want ik moet immers weer terug voor de vliegtuig naar huis. Enige tips over locaties in nabijheid Stockholm, die toch ruraal zijn?
Neen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 09:54:26 #273
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123529028
Als je een auto huurt zou je door Roslagen kunnen toeren.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:06:15 #274
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_123533052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:54 schreef Knutknuttsson het volgende:
Als je een auto huurt zou je door Roslagen kunnen toeren.
Kan het specifieker? Roslagen blijkt bij nader toch aan de grote kant te zijn.
Neen.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:25:51 #275
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_123537094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:06 schreef Automatique het volgende:

[..]

Kan het specifieker? Roslagen blijkt bij nader toch aan de grote kant te zijn.
Tja, als je een doel wil hebben zou je de binnenwegen naar Norrtälje kunnen nemen. Of juist de E18 nemen om er wat sneller te komen en doorrijden naar de kust. Terug via Rimbo, Knutby en dat soort dorpjes. Kan je Sigtuna ook nog even aantikken als je wil. Ligt naast Arlanda. Of anders terug via de kustweg, wat je wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')