abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77874142
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:54 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nee, gewoon slecht in nederlands.
hoezo?
pi_77874194
Jouw eindscore is: 85 dit is 53% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog
pi_77874224
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Jouw eindscore is: 85 dit is 53% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog
dus nog?
pi_77875587
Het grote manco van de test is toch de selectiviteit en de interpretatie: kiezen tussen een eend en een hummer, tussen jaren 70 plantjes en Ikea, allemaal niet zo belangrijk; ik denk dat concentratie op 4 punten als allochtonen:veel-minder-weinig, uitkeringen: hoger-lager-houden zo, eigen verantwoordelijkheid of niet en onderwijs :eenheidsschool of gymnasium-lbo een duidelijker beeld zouden geven.Bovendien laten ze alle 16 punten even zwaar wegen terwijl jij eigen verantwoordelijkheid of allochtonen wel het belangrijkste van alles kunt vinden....
  donderdag 11 februari 2010 @ 11:14:44 #180
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_77876234
72% rechts
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:05:26 #181
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_77877909
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:31 schreef Eenskijken het volgende:
het gaat beginnen!11eins
Jahaa?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:21:45 #182
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77878516
Er zijn te veel vragen waar ik het met 2 of 3 punten eens ben... Ik bedoel...Bijvoorbeeld... Er is nog nooit iemand beter geworden van gevangenisstraf, maar toch zou het wel relaxed zijn als iemand die het na 3 keer nog niet geleerd heeft voor eeuwig opgeborgen blijft.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:28:07 #183
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77878723
Jouw eindscore is: 80 dit is 50% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.

Niet links, niet rechts...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77878868
9%

niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:35:24 #185
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:50:17 #186
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_77879498
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:28 schreef wallofdolls het volgende:
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.
Hier herken ik mij erg in.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:55:16 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77879700
quote:
ECONOMIE: 20 van maximaal 40 punten. Wat betreft de centen en de overheid ben je niet uitgesproken links of rechts. Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de verdeling van welvaart, maar dat moet niet te ver gaan. Je voelt je aardig thuis in ons Poldermodel!
CONSERVATISME: 15 van maximaal 40 punten. Je bent meegaand in maatschappelijke veranderingen zolang het niet te gek wordt. Maar je staat zeker niet op de barricade om veranderingen aan te jagen! Je bent niet zozeer links of rechts progressief of conservatief, je bent pragmatisch, relativeert, ziet dat ‘elk voordeel z’n nadeel heb’. IDENTITEIT: 15 van maximaal 40 punten. Je accepteert dat we in een geglobaliseerde wereld leven. Het gaat er voor jou om dat we de verschillen en wensen tussen Nederlandse en buitenlandse cultuur goed hebben geregeld. Niet links, niet rechts maar tolerant, in voor- en tegenspoed.
LIFESTYLE: 25 van maximaal 40 punten. Een beetje comfortabel leven vind je belangrijk, maar je sluit je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Je combineert vanuit het midden links met rechts; Je bent groen en welvarend en geniet met mate!
Jouw eindscore is: 75 dit is 47% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben
En voor mij klopt het dus wel redelijk. Al was de vraagstelling echt achterlijk Ik geeft niets om een showhuis, dure kleding of een Hummer (Audi daarentegen...), maar verdien wel heel graag geld. En vind dat iedereen gelijke kansen moet krijgen, die je dan wel zelf moet grijpen. En mensen die hulp nodig hebben, moeten geholpen worden, maar uitvreters niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:23:41 #188
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77880834
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:50 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Hier herken ik mij erg in.
En dan te bedenken dat ik best van extremen hou, maar ze blijkbaar tegen elkaar kan afstrepen .

Het komt gewoon doordati k niet van Hummers hou, niet specifiek dure pakken nodig heb en ik vind dat mensen die echt extreem veel verdienen gewoon wat extra's moeten inberengen. Allemaal dingen die je niet specifiek links maken, maar je wel als zodanig worden aangerekend. Ik bedoel, mensen die gewoon door hard werken veel verdienen met hun eigen bedrijf of binnen een bedrijf, lijkt me niks mis mee. Mensen die miljoenen verdienen door het leiden van een bedrijf dat ze niet zelf hebben opgezet mogen keiharde rekeningen worden gepresenteerd.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:28:57 #189
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77881033
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En voor mij klopt het dus wel redelijk. Al was de vraagstelling echt achterlijk Ik geeft niets om een showhuis, dure kleding of een Hummer (Audi daarentegen...), maar verdien wel heel graag geld. En vind dat iedereen gelijke kansen moet krijgen, die je dan wel zelf moet grijpen. En mensen die hulp nodig hebben, moeten geholpen worden, maar uitvreters niet.
Jaguar .

Ja, het was een erg ongenuanceerde vraagstelling.
pi_77883555
59% rechts. Precies zoals ik mezelf al had ingeschat, rechts van het midden.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_77884385
Wat een waardeloze test, aan je kleding voorkeur, inrichting van je huis en voorkeur voor auto meten of je links of rechts bent Nouja mijn scores:

Economie: 40/40
Je bent een lekkere klassieke rechtse economisch liberaal; hoe minder overheid, hoe beter en solidariteit is uiteindelijk in ieders nadeel. Eigen verantwoordelijkheid staat centraal. Je eigen portemonnee duidelijk ook!

Klopt prima, ik ben op economisch gebied klassiek-liberaal, alleen dat van mijn eigen portemonnee klopt niet.

Conservatisme: 15/40
Je bent meegaand in maatschappelijke veranderingen zolang het niet te gek wordt. Maar je staat zeker niet op de barricade om veranderingen aan te jagen! Je bent niet zozeer links of rechts progressief of conservatief, je bent pragmatisch, relativeert, ziet dat ‘elk voordeel z’n nadeel heb’.

Klopt ook wel aardig, live and let live.

Identiteit: 15/40
Je accepteert dat we in een geglobaliseerde wereld leven. Het gaat er voor jou om dat we de verschillen en wensen tussen Nederlandse en buitenlandse cultuur goed hebben geregeld. Niet links, niet rechts maar tolerant, in voor- en tegenspoed.

Klopt ook wel.

Lifestyle: 25/40
Een beetje comfortabel leven vind je belangrijk, maar je sluit je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Je combineert vanuit het midden links met rechts; Je bent groen en welvarend en geniet met mate!

Met kunst en milieu heb ik niet zo veel (geen idee hoe ze daar bijkomen), maar immateriële zaken zijn in het leven zeker ook belangrijk. Heeft wat mij betreft ook weinig met links/rechts te maken.

Al met al ben ik 59% rechts (wat dat ook moge zijn).
pi_77884838
59 % rechts; je ziet maar wat voor onzin dat eigenlijk is.. de teksten zijn er ook wel op uit om mensen zoveel mogelijk een positief zelfbeeld te geven..mensen horen natuurlijk graag dat ze tolerant en meelevend zijn, ""niet op de barricaden gaan staan" kan je positief interpreteren als "bedachtzaam"" maar net zo goed als ""slappe-zakkig"". Hetzelfde als met ""progressief"; iedereen hoort dat graag van zichzelf terwijl het vaak een lege huls is.. je kan ook ""progresssief"" (=vooruitgaand) de afgrond in duikelen.....leuk hoor!
pi_77886356
Als ik mezelf nou eens test op volgende punten (1-100)

aso-gedrag : hard-zacht aanpakken : 80 (%) rechts
banken : hard-zacht aanpakken : 60 links
Europa : ja-nee : 80 links
grenscontrole: ja/nee: 100 rechts
immigratie(stop) : 90 rechts
maximum inkomen 100.000 Euro : 100 links
milieu(streng beleid): 90 links
overheid: groot-klein 80 links
sociale zekerheid ruimhartig-zuinig) 80 rechts
zorg (van wieg tot graf): 50 links

Mogelijke totaalscore (10 items) :1000: 350 voor rechts, 380 links, neutraal 270
Of klopt hier iets niet?
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:50:13 #194
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77886414
Ach, het is allemaal waarschijnlijk behoorlijk uit de lucht gegrepen, net zoals de termen links en rechts tegenwoordig, maar als je er blij van wordt jezelf zo te 'testen', dan moet je dat natuurlijk vooral doen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:52:13 #195
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_77886466
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:09 schreef halo1 het volgende:
59 % rechts; je ziet maar wat voor onzin dat eigenlijk is.. de teksten zijn er ook wel op uit om mensen zoveel mogelijk een positief zelfbeeld te geven..mensen horen natuurlijk graag dat ze tolerant en meelevend zijn, ""niet op de barricaden gaan staan" kan je positief interpreteren als "bedachtzaam"" maar net zo goed als ""slappe-zakkig"". Hetzelfde als met ""progressief"; iedereen hoort dat graag van zichzelf terwijl het vaak een lege huls is.. je kan ook ""progresssief"" (=vooruitgaand) de afgrond in duikelen.....leuk hoor!
Ja, en dan kom je zelf met keuzes als: 'aso-gedrag hard/zacht aanpakken'... Dat is gelukkig totaal niet suggestief.
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:53:39 #196
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77886510
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, en dan kom je zelf met keuzes als: 'aso-gedrag hard/zacht aanpakken'... Dat is gelukkig totaal niet suggestief.
Links is ook erg pro asogedrag. Een van de speerpunten van Agnes Kant.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_77887417
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je hebt dus volkomen gelijk maar je ziet maar dat de vraagstelling bijna niet non-suggestief zijn kan. Heb jij een alternatief? Hangjongeren-aanpak? Kwetsbare jongeren aanpak vind ik ook weer te soft want zo kwetsbaar zijn ze vaak niet...Een andere oplossing is dat je het probleem ontkent.. leuk als je in zo!n buurt woont!.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:31:16 #198
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_77887868
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:18 schreef halo1 het volgende:

[..]

Je hebt dus volkomen gelijk maar je ziet maar dat de vraagstelling bijna niet non-suggestief zijn kan. Heb jij een alternatief? Hangjongeren-aanpak? Kwetsbare jongeren aanpak vind ik ook weer te soft want zo kwetsbaar zijn ze vaak niet...Een andere oplossing is dat je het probleem ontkent.. leuk als je in zo!n buurt woont!.
Ik zie sowieso het nut niet in van zo'n test. Alsof alle standpunten netjes op de lijn links <->rechts te plaatsen zijn. Het zijn nutteloze containerbegrippen geworden die voor iedereen wat anders betekenen.

Ik stoor me dan ook niet aan suggestieve vraagstellingen, zoals ik me ook niet stoor aan suggestieve vraagstellingen in de gemiddelde VIVA-test.
pi_81205719
Geen idee meer wat links of rechts is tegenwoordig. Ik zie wel veel 'politieke correctheid' om me heen. Veel 'napraterij' en 'fashionable-links', maar er zijn slechts heel weinig mensen die weten waar ze echt voor staan. Nederlanders zijn kuddedieren. Links of rechts, ze gaan gewoon daar waar ze het groenste gras aantreffen. Die Moffen hadden het nergens zo makkelijk als hier in 40/45. Nederlanders begonnen pas te klagen toen aan het einde van de oorlog het vreten op was. Later zijn ze dat 'verzet' gaan noemen.
Links of rechts? Wat een stomme vraag! Alsof Hollanders genoeg kloten zouden hebben om ergens voor te kiezen.
pi_81206366
Mensen hier verwarren conservatief met rechts en doen allemaal andere achterlijke uitspraken.

Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met de gemiddelde stemmer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')