hoezo?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, gewoon slecht in nederlands.
dus nog?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:58 schreef Scorpie het volgende:
Jouw eindscore is: 85 dit is 53% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog
Jahaa?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier herken ik mij erg in.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:28 schreef wallofdolls het volgende:
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.
En voor mij klopt het dus wel redelijk. Al was de vraagstelling echt achterlijkquote:ECONOMIE: 20 van maximaal 40 punten. Wat betreft de centen en de overheid ben je niet uitgesproken links of rechts. Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de verdeling van welvaart, maar dat moet niet te ver gaan. Je voelt je aardig thuis in ons Poldermodel!
CONSERVATISME: 15 van maximaal 40 punten. Je bent meegaand in maatschappelijke veranderingen zolang het niet te gek wordt. Maar je staat zeker niet op de barricade om veranderingen aan te jagen! Je bent niet zozeer links of rechts progressief of conservatief, je bent pragmatisch, relativeert, ziet dat ‘elk voordeel z’n nadeel heb’. IDENTITEIT: 15 van maximaal 40 punten. Je accepteert dat we in een geglobaliseerde wereld leven. Het gaat er voor jou om dat we de verschillen en wensen tussen Nederlandse en buitenlandse cultuur goed hebben geregeld. Niet links, niet rechts maar tolerant, in voor- en tegenspoed.
LIFESTYLE: 25 van maximaal 40 punten. Een beetje comfortabel leven vind je belangrijk, maar je sluit je ogen niet helemaal voor immateriële zaken zoals kunst en het milieu. Het geld daarvoor moet echter wél eerst verdiend worden. Je combineert vanuit het midden links met rechts; Je bent groen en welvarend en geniet met mate!
Jouw eindscore is: 75 dit is 47% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben
En dan te bedenken dat ik best van extremen hou, maar ze blijkbaar tegen elkaar kan afstrepenquote:
Jaguarquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En voor mij klopt het dus wel redelijk. Al was de vraagstelling echt achterlijkIk geeft niets om een showhuis, dure kleding of een Hummer (Audi daarentegen...), maar verdien wel heel graag geld. En vind dat iedereen gelijke kansen moet krijgen, die je dan wel zelf moet grijpen. En mensen die hulp nodig hebben, moeten geholpen worden, maar uitvreters niet.
Ja, en dan kom je zelf met keuzes als: 'aso-gedrag hard/zacht aanpakken'... Dat is gelukkig totaal niet suggestief.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:09 schreef halo1 het volgende:
59 % rechts; je ziet maar wat voor onzin dat eigenlijk is.. de teksten zijn er ook wel op uit om mensen zoveel mogelijk een positief zelfbeeld te geven..mensen horen natuurlijk graag dat ze tolerant en meelevend zijn, ""niet op de barricaden gaan staan" kan je positief interpreteren als "bedachtzaam"" maar net zo goed als ""slappe-zakkig"". Hetzelfde als met ""progressief"; iedereen hoort dat graag van zichzelf terwijl het vaak een lege huls is.. je kan ook ""progresssief"" (=vooruitgaand) de afgrond in duikelen.....leuk hoor!
Links is ook erg pro asogedrag. Een van de speerpunten van Agnes Kant.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, en dan kom je zelf met keuzes als: 'aso-gedrag hard/zacht aanpakken'... Dat is gelukkig totaal niet suggestief.
Je hebt dus volkomen gelijk maar je ziet maar dat de vraagstelling bijna niet non-suggestief zijn kan. Heb jij een alternatief? Hangjongeren-aanpak? Kwetsbare jongeren aanpak vind ik ook weer te soft want zo kwetsbaar zijn ze vaak niet...Een andere oplossing is dat je het probleem ontkent.. leuk als je in zo!n buurt woont!.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, en dan kom je zelf met keuzes als: 'aso-gedrag hard/zacht aanpakken'... Dat is gelukkig totaal niet suggestief.
Ik zie sowieso het nut niet in van zo'n test. Alsof alle standpunten netjes op de lijn links <->rechts te plaatsen zijn. Het zijn nutteloze containerbegrippen geworden die voor iedereen wat anders betekenen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:18 schreef halo1 het volgende:
[..]
Je hebt dus volkomen gelijk maar je ziet maar dat de vraagstelling bijna niet non-suggestief zijn kan. Heb jij een alternatief? Hangjongeren-aanpak? Kwetsbare jongeren aanpak vind ik ook weer te soft want zo kwetsbaar zijn ze vaak niet...Een andere oplossing is dat je het probleem ontkent.. leuk als je in zo!n buurt woont!.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |