quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:36 schreef donthate het volgende:
hahaha ds toch iedereen had 7 gestemd
Zie je hoeveel invloed ik hier hebquote:
Daar is een verklaring voor. Dat was een keer bij Numbersquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:36 schreef donthate het volgende:
hahaha ds toch iedereen had 7 gestemd
Nee ik had ze opgeroepen om 7 te stemmenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar is een verklaring voor. Dat was een keer bij Numbers
Dat was al voordat jij dat zei.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef donthate het volgende:
[..]
Zie je hoeveel invloed ik hier hebmaar wil je dit gewoon voor je zelf weten of wat
![]()
Dus ff met zn alle nog 7
Ik ben benieuwd naar je verklaringquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daar is een verklaring voor. Dat was een keer bij Numbers
van wiequote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:44 schreef PiRANiA het volgende:
Ik kreeg een PM dat ik op 7 moest stemmen
Volgens mij was het iets van dat je niet het getal kiest dat de helft is en niet het eerst of het laatste. Dus dan kom je uit op 7 of 3quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:47 schreef deepart het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je verklaring
Klinkt vrij logisch inderdaad. Erg weinig mensen hebben ook 5 gekozenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Volgens mij was het iets van dat je niet het getal kiest dat de helft is en niet het eerst of het laatste. Dus dan kom je uit op 7 of 3
Normaal zeg je "raad het getal onder de 10" of "raad het getal onder de 100". En dus doet de 10/100 niet mee.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:00 schreef Laxaties het volgende:
* Laxaties legt uit![]()
Meestal is cijfer geven 1 t/m 10..
Aangezien ik nooit voor het maximale ga.. omdat dat mij te veel moeite is.
Doe ik dat nu wel!
Tevens is een tien op een forum gratis maar helaas kan ik er niet voor kiezen
Het voorbeeld in Numbers was volgens mij met een getal onder de 4.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:59 schreef deepart het volgende:
[..]
Klinkt vrij logisch inderdaad. Erg weinig mensen hebben ook 5 gekozen![]()
Je kan nu ook stemmen buiten dit topic om, en wel via mijn signature
Haha jij bent echt domquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:05 schreef Laxaties het volgende:
Bij raad het getal onder de 100 doet 10 inderdaad niet mee
Is een vierde.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:39 schreef GroetenUitBrabant het volgende:
Twee keer de helft.
En welk getal zou daar dan het meeste gekozen worden?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het voorbeeld in Numbers was volgens mij met een getal onder de 4.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef Laxaties het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog gelijk ook
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:05 schreef Laxaties het volgende:
De meeste stemmen eerst voor ze kijken, daar is onderzoek naar gedaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:42 schreef poqpoq het volgende:
lekker geloofwaardig onderzoek krijg je dan, iedereen ziet onbewust de poll uitslag onder in het beeld staan,
plus het feit dat je in onz zit.. dat wil ook nog wel eens afbreuk doen aan serieuze zaken.
Die volgorde lijkt me vrij onlogisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:47 schreef Aestivate het volgende:
Hoek je tante neer, jat de taart, steek het huis in brand en vermoord je oom.
Opgelost.
Voor een schizofreen nietquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die volgorde lijkt me vrij onlogisch.
ja ok, ik ben ook wel benieuwd, ik geloof dat het al wel eens onderzocht was, 7 is idd het meest gekozen getal.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:45 schreef deepart het volgende:
[..]
De meeste stemmen eerst voor ze kijken, daar is onderzoek naar gedaan.
Daarbij maakt het helemaal niks uit dat dit in onz staat omdat het gewoon een erg simpele vraag is, namelijk:
0,1,2,3,4,5,6,7,8 of 9.
Ohnoes, ze trollen door een getal te klikken dat ze anders niet zouden kiezen. Maakt toch niks uit? Ze kiezen voor dat getal omdat dat voorbestemd is
Vroeger koos ik ook altijd 7 of 3. Ik ben wel benieuwd waarom dat is, misschien het aantal dagen in de week (bij 7 dan hè)quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef poqpoq het volgende:
[..]
ja ok, ik ben ook wel benieuwd, ik geloof dat het al wel eens onderzocht was, 7 is idd het meest gekozen getal.
Als het jatten van de taart niet in de beginfase plaatsvindt heb je kans dat deze sneuvelt in het heetst van de strijd of onttrokken wordt van de plaats delict.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die volgorde lijkt me vrij onlogisch.
Kijk, en dat is onzin!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:41 schreef Kabouter_Batsgraag het volgende:
Ik ga voor de 9.
Draai hem om, en je hebt een 6...
HaHaHaaaa!
![]()
Bazigquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:22 schreef Kekster het volgende:
Ik ga voor 8.
Draai hem een kwartslag en je hebt 'infinite'![]()
![]()
Reden voor deze beslissing?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:01 schreef appeltjap het volgende:
Ik zou zeggen 7.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:30 schreef iBenny het volgende:
9... het enige eckte eckte getal onder de 10
Waar heb je die ranking gehouden?quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:23 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Even een test:
RanInt#(1,10)
5
5
7
5
4
5
8
6
8
3
1 - 0 keer
2 - 0 keer
3 - 1 keer
4 - 1 keer
5 - 4 keer
6 - 1 keer
7 - 1 keer
8 - 2 keer
9 - 0 keer
10 - 0 keer
5 kwam bij mij het meeste voor, daarom stem ik op 5. Dit is compleet willekeurig natuurlijk.
Wel betrouwbaar, representatief zou een ander verhaal kunnen zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:11 schreef deepart het volgende:
We zitten op 20 % van de 1000 stemmen. Dat is nog niet genoeg om het een betrouwbaar eindresultaat te noemen.
Ik stem 0.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef Iblis het volgende:
De vraagstelling moet zijn: Niet-negatieve gehele getallen onder de 10! Nu missen onder andere negatieve getallen, zoals -5, breuken als ¼ of irrationele getallen als π. Ik stem π.
Dat zou een betere benaming zijnquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:41 schreef MB23 het volgende:
[..]
Wel betrouwbaar, representatief zou een ander verhaal kunnen zijn.
als ik goed heb opgelet bij onderzoeksmethodiek tenminste
Klinkt wel aannemelijk. Het is dus alleen raden of de persoon een veel voorkomend of minder voorkomend getal kiest om te raden. Daar zou deze poll goed bij kunnen helpen. Je weet nu dat iemand die wil dat het niet zo 1,2,3 geraden wordt sowieso geen 7 kiest als het goede getal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:00 schreef Solipsis het volgende:
Denk dat het ook met raar-heid, uniek-heid of priemgetalachtig-heid te maken heeft om het zo maar even te noemen:
0 - alleen een wijsneus of een nerd kiest 0, en een sukkel omdat 0 soms niet meedoet
1 - behoorlijk uniek getal en te dicht bij een uiteinde van de reeks weggestopt waardoor hij mogelijk minder opvalt. (dus wordt sneller vergeten / minder snel geraden)
2 - is even, ondanks dat het een priemgetal is maakt dat het minder speciaal
3 - goede kandidaat
4 - is even
5 - is de helft van 10 dus ook te "logisch"
6 - is even
7 - goede kandidaat
8 - is even
9 - zou kunnen ware het niet dat deze te dicht bij een uiteinde van de reeks zit waardoor hij mogelijk minder opvalt.
Misschien is het omdat mensen 'raden' associeren met afwezigheid van logica.
Ik weet niet ik lul maar wat, maar het lijkt me duidelijk dat mensen debiele dingen in hun hoofd halen om het minst voorspelbare of minst voor de hand liggende getal te vinden. Alsof degene die het te raden getal verzint zijn best doet om een minder zichtbaar of enigszins verborgen getal zou kiezen!
Volgens dit idee zouden de 1 of 9 ook goede kandidaten zijn, maar ik denk dat die juist weer als TE raar worden gezien.
Als iemand zegt: raad een getal onder de 100 en het blijkt 99 te zijn dan denk je toch ook: lul.![]()
WTF eigenlijk dit hele gedoe. Logica vinden waar het er niet is, schizo indeed.
Wat een moeite voor zo'n schijt postquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:05 schreef JAMsper het volgende:
twaalfvigintiljoen-vierhonderdnegenenvijftignovemdeciljard-achthonderddrieëntwintignovemdeciljoen-zevenhonderdvijvenveertigoctodeciljard-tweehonderddrieoctodeciljoen-negenhonderdvierentachtigseptendeciljard-driehonderdzevenenveertigseptendeciljoen-achthonderdvijftigsexdeciljard-tweehonderddrieënnegentigsexdeciljoen-vierhonderdzevenentachtigquindeciljard-vijfhonderddrieëntwintigquindeciljoen-vierhonderdvijvennegentigquattuordeciljard-achthonderdtweeënzeventigquattuordeciljoen-driehonderdvijvenveertigtredeciljard-negenhonderdachttredeciljoen-zevenhonderddrieëntwintigduodeciljard-vierhonderdnegenenvijftigduodeciljoen-achthonderdtweeënzeventigundeciljard-driehonderdvijvenveertigundeciljoen-negenhonderdachtenzeventigdeciljard-zeshonderddrieëntwintigdeciljoen-vierhonderdnegenenvijftignoniljard-tweehonderdvierendertignoniljoen-zeshonderdnegenenvijftigoctiljard-achthonderdtweeënzeventigoctiljoen-driehonderdvijvenveertigseptiljard-negenhonderdzevenentachtigseptiljoen-tweehonderdvierendertigsextiljard-vijfhonderdnegentigsextiljoen-achthonderdtweeënzeventigquintiljard-driehonderdvijvenveertigquintiljoen-negenhonderdachtquadriljard-zevenhonderddrieëntwintigquadriljoen-vierhonderdnegenenvijftigtriljard-zevenentachtigtriljoen-tweehonderdvierendertigbiljard-vijfhonderdnegenentachtigbiljoen-zevenhonderddrieëntwintigmiljard-vierhonderdnegenenvijftigmiljoen-achthonderdtweeënzeventigduizend-driehonderdvijvenveertig
Gewoon die number generator van dat andere topic!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Wat een moeite voor zo'n schijt post
Keiveel mensen kiezen 7quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Gewoon die number generator van dat andere topic!
Ik koos meteen voor 7.
Oftewel bijna altijd nummero 3?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:49 schreef NiGhTsPiRiT666 het volgende:
Mijn leraren gingen meestal voor de 4
Of makkelijker: Wat is je favoriete cijfer?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef Iblis het volgende:
De vraagstelling moet zijn: Niet-negatieve gehele getallen onder de 10! Nu missen onder andere negatieve getallen, zoals -5, breuken als ¼ of irrationele getallen als π. Ik stem π.
Wat een kutwijfquote:Op woensdag 10 maart 2010 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar Tante is ook niet dom en die weet dat 7 van oudsher een populair getal is.
Met meerdere kinderen die begerig naar het laatste stuk taart kijken zal ze niet willen dat het getal geraden wordt voordat iedereen een keer aan de beurt is geweest.
Getallen als 1 of 9 liggen dan plotseling meer voor de hand.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 18:58 schreef afcajos het volgende:
ZOMG IK HEB DE 1000E STEM UITGEBRACHT
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:05 schreef Laxaties het volgende:
quote:
Nee hoor, HET getal onder de 100 is 99, dus de 10 doet inderdaad niet mee.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:11 schreef Laxaties het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog gelijk ook
Ik kies zeven altijd, al is het tussen 0-100..quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:19 schreef superdrufus het volgende:
bij een getal tuusen 1 en 15 keizen veel mensen ook 7.
ps kutkick
Het is geen open vraagquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef Iblis het volgende:
Ik stem wel op e. Dat is ongeveer 2,7.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef Iblis het volgende:
je moet ook hele getallen kiezen, geen irrationele getallen of breukenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:11 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik stem wel op e. Dat is ongeveer 2,7.
Het is ook wel heel moeilijk om in de OP op het cijfer naar keuze te drukkenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef superdrufus het volgende:
[..]
je moet ook hele getallen kiezen, geen irrationele getallen of breuken
Deze maand dus, wanneer mag ik u feliciteren ?quote:Op zondag 4 juli 2010 02:37 schreef Ernemmertje het volgende:
nummer 7 natuurlijk , mijn lievelings getal en me geboortemaand
Dat weet je al want je hebt in haar FOBO gekekenquote:Op zondag 4 juli 2010 10:45 schreef BunnyCookii het volgende:
[..]
Deze maand dus, wanneer mag ik u feliciteren ?
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:28 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat weet je al want je hebt in haar FOBO gekeken
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 00:05 schreef Vieze_Freddy het volgende:
volgens mij is het 7 omdat dat de kans dat je 7 gooit het grootst is met 2 dobbelstenen.
Hij staat gewoon in mijn sig, dus hij heeft alle recht.quote:
Doe maar evenveel keer laten uitvoeren als het aantal stemmen in de OP en dan kijken of het een beetje matchtquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik weet het niet, zal ik een VB programma schrijven om dat uit te zoeken? Een willekeurig getal onder de 10 laten raden en dat 1000 keer uitvoeren?
Ik zal eens kijken. Geef me 10 minuten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:55 schreef deepart het volgende:
[..]
Doe maar evenveel keer laten uitvoeren als het aantal stemmen in de OP en dan kijken of het een beetje matcht
Je krijgt 10 minuten en 5,7 kudosquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken. Geef me 10 minuten.
VB.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik weet het niet, zal ik een VB programma schrijven om dat uit te zoeken? Een willekeurig getal onder de 10 laten raden en dat 1000 keer uitvoeren?
Omdat je username daarmee begint zeker?quote:
Nee niet eensquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:02 schreef deepart het volgende:
[..]
Omdat je username daarmee begint zeker?
quote:
Ik had er nog niet eens aan gedacht totdat deepart dat zeiquote:
When you say my namequote:Op dinsdag 7 december 2010 21:07 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ik had er nog niet eens aan gedacht totdat deepart dat zei
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
Het kloptquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:55 schreef deepart het volgende:
[..]
Doe maar evenveel keer laten uitvoeren als het aantal stemmen in de OP en dan kijken of het een beetje matcht
Mja, maar het doet the jobquote:
Ik zou er blij om zijnquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar het doet the job
Kan ik het helpen dat dat gegeven wordt op mijn opleiding
Volgend jaar komt Java en C++ pas maar die richting ga ik niet op
Misschien omdat het getal in veel religies een belangrijke rol speelt?quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef antidood1 het volgende:
Ik dacht al dat het 7 zou zijn maar heb geen id waarom...
Daan sebastiaanquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:54 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Misschien omdat het getal in veel religies een belangrijke rol speelt?
Ik denk omdat mensen liever niet voor een even getal gaan, vijf een te "voor de hand liggend" getal is omdat het de helft van 10 is, en negen is te hoog. Daarom neem ik aan dat drie en zeven het hoogst scoren.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:54 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Misschien omdat het getal in veel religies een belangrijke rol speelt?
En die 7 staat gewoon zo hoog omdat mensen de uitslag van tevoren al zien staan. Dat maakt het makkelijker om daarop te stemmen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef antidood1 het volgende:
Ik dacht al dat het 7 zou zijn maar heb geen id waarom...
Ik wou automatisch al 7 stemmen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:58 schreef fonsoy het volgende:
[..]
En die 7 staat gewoon zo hoog omdat mensen de uitslag van tevoren al zien staan. Dat maakt het makkelijker om daarop te stemmen.
Resultaten uit het verleden bieden zekerheid voor de toekomst.
Ik kan C++quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar het doet the job
Kan ik het helpen dat dat gegeven wordt op mijn opleiding
Volgend jaar komt Java en C++ pas maar die richting ga ik niet op
Als je snel iets in elkaar wilt zetten C++ gebruikenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:24 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Als je snel iets in elkaar wilt zetten C++ gebruiken
Een windows GUI in C++ maken
Daarnaast kun je C++ unsafe in C# pastenSnel iets in elkaar zetten is altijd bagger.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.NET is bagger.
Ya dig?
Alles is bagger in relatie waarvoor je het gebruikt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:31 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
Snel iets in elkaar zetten is altijd bagger.
.NET is bagger.
Ya dig?
Baggermachines en een sloot!11quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alles is bagger in relatie waarvoor je het gebruikt.
Dim bagger As String = "quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:12 schreef Henkie94 het volgende:
[..]
Baggermachines en een sloot!11![]()
xd xd xd
Jezus, zoveel?quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dim bagger As String = ""
For x = 1 to 100000
MessageBox.Show("Bagger is prima en fok is de sloot waarin dat gebeurt", "Jeuj nog klikken lul")
next
txtBagger.Text = bagger.ToString
Onder GWbasic was het nog veel meerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |