abonnement Unibet Coolblue
pi_77714735
Schrijfwedstrijd valentijn 2010: 'Verlangen'

Volgende week zondag is het weer Valentijnsdag. Een dag van anonieme kaartjes en vlinders in de buik, maar ook een dag van eenzame zielen zonder geliefde en kaartjes die (op zondag) niet aankomen. Kortom: Valentijnsdag is ook een bron van inspiratie voor schrijvers.

En daarom organiseert FOK! de Liefdesverhalenwedstrijd 2010. Schrijf in maximaal 600 woorden een Valentijnsverhaal met als thema 'verlangen'. Je kunt je verhaal, voorzien van een duidelijke titel, tot vrijdag 12 februari 20:00 uur in dit topic posten. Je mag met maximaal één verhaal meedoen.

Een crewjury zal alle verhalen beoordelen, waardoor crew helaas niet kan meedoen, en de vijf beste verhalen winnen een boekenpakket, aangeboden door Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar, bestaande uit de volgende titels:

Ramses Shaffy - Ik heb je lief, zo lief



Chansonnier en acteur Ramses Shaffy (1933), verwierf bekendheid als acteur en als zanger. Van 1952 tot 1961 bezocht hij de Amsterdamse toneelschool en in de zomer van 1955 maakte hij met enkele klasgenoten zijn eerste theaterproductie: 'Olé La Marguérita'. In de volgende decennia speelde hij in diverse theaterprogramma's en speelfilms. In 1966 had Shaffy een hit met het nummer 'Sammy' en samen met Liesbeth List had hij in 1969 een top 3-hit met het nummer 'Pastorale' van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh. Ramses Shaffy ontving een aantal belangrijke prijzen voor zijn werk. In 1968 werd hij onderscheiden met een Edison, in 1971 ontving hij de Louis Davidsprijs en in 1980 won hij de Gouden Harp van Conamus.

Ik hou van je warmte op mijn gezicht
Ik hou van de koperen kleur van je licht
Ik geef je water in mijn hand
En schelpen uit het zoute zand
Ik heb je lief, zo lief


Nog niet eerder werden de mooiste liefdesliedjes van levende legende Ramses Shaffy in een boekje bij elkaar gezet: 'Tanya', 'Marije', 'De een wil de ander', 'Josje', 'Heerlijk!' en natuurlijk 'Pastorale'.

Edith Ringnalda - Heer en meester, een liefdesverklaring



Toen schrijver Simon Vinkenoog en Edith Ringnalda elkaar in 1987 ontmoetten, was zij op een hoogtepunt in haar leven en hij op het dieptepunt. Zij gaf haar carrière op, omdat zij besefte: als ik dan De Grote Liefde mag meemaken, dan wil ik die ook ten volle beleven! Niet later spijt hebben dat ik niet genoeg van deze man heb genoten.
In leeftijd scheelden zij een generatie en het lag voor de hand dat hij eerder zou gaan dan zij. Toch kwam zijn einde geheel onverwacht.
Vanaf het moment dat haar geliefde voor een beenamputatie in het ziekenhuis moest blijven, greep Edith Ringnalda de pen. Toen ze begon, kon zij niet bevroeden dat het zou eindigen met de dood. Ook wist zij niet dat dit een boek zou worden dat een nieuwe levensfase zou inluiden, van een leerling die meester is geworden.
Heer en meester is een liefdesverklaring aan Simon Vinkenoog, aan de Liefde, aan het leven zelf. De laatste dertig dagen van een droompaar, levend op de hoogvlakte van het geluk.

De inzendingen:
  • Ik denk dat ik verliefd ben
  • De ontmoeting
  • Mijn verfemmer
  • Liefdeslicht
  • De wens van
  • Monstertruck
  • Jij bent ver weg, maar mijn verlangen voor jou dichtbij
  • Verlangen naar verlangen
  • If only
  • Mo(u)rning after
  • Uniform verlangen
  • De grote A-L-L-E-E-N
  • Hollandia

    [ Bericht 0% gewijzigd door DaMart op 12-02-2010 20:23:47 ]
  • Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77714817
    tvp, eens kijken of ik mee doe.
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_77715715
    Leuk, ik ga meedoen.
    pi_77717845
    Weer es wat anders............hee, me eerste bericht hier, dat er nog vele komen zulle.........

    [ Bericht 36% gewijzigd door emmer955 op 06-02-2010 23:17:39 ]
    Intel Core2Quad Q6600 , MSI P45 NEO-F , OCZ DDR2-800 4Ghz.RAM, XFX GeForce 9800 + , Soundblaster Audigy 2 , Windows XP Professional x86.
      zondag 7 februari 2010 @ 12:39:55 #5
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_77726648
    Ik nomineer het topic Ik denk dat ik verliefd ben (met PAINT!)

    quote:
    Op maandag 23 november 2009 19:38 schreef Ensaf het volgende:
    Allereerst: De paint in dit topic is niet van hoe het is gebeurd of hoe het op dit moment is. Het is een paint van hoe het zou moeten zijn. Dat jullie dat alvast weten om eventuele teleurstelling te voorkomen.

    Zoals jullie misschien wel weten heb ik niet veel geluk in de liefde gehad. Kan gebeuren, ik red mij er wel mee. Maar dit keer zit het anders.

    Vrijdagavond was ik op een feestje. Ik dacht: even daar een uurtje zitten, en dan even naar de kroeg want daar had ik met een stel vrienden afgesproken. Op het feestje was een meisje. Een leuk, mooi en lief meisje. Nu mag dat vrij algemeen klinken, maar neem van me aan dat dit een heel leuk meisje was. Geloof het of niet, maar we hebben een tijdje met elkaar gepraat, rond een uur of elf vroeg ze of ik nog op stap zou gaan. Toen ik vertelde dat ik even naar de kroeg ging, vroeg ze of ze mee mocht!

    Het was heel leuk in de kroeg, er waren een paar vrienden van mij, en een paar vrienden van mij gingen mee. Toen de kroeg rond een uur of 5 sloot, ging ik met twee vrienden van me, het meisje en een vriendin van het meisje nog bij mij een laatste drankje drinken. Ook dat was leuk. We luisterden wat muziek van mijn computer en ze voegde me toe op haar Hyves. Niet veel later ging ze.

    De volgende ochtend had ik een raar gevoel in mijn buik. Niets aan de hand dacht ik, een kater, en ik dacht dat het wel voorbij zou gaan. Zaterdagavond had ik weer een feestje, dus toen ik de volgende dag nog het rare gevoel ik mijn buik had, dacht ik nog steeds dat het van een kater kwam. Zondagavond dronk ik niets, maar vanochtend had ik had nog steeds het vreemde gevoel in mijn buik. Ik at heel weinig en moest steeds aan haar denken.

    Ik denk dat ik verliefd ben.

    En dat is het probleem. Wat moet mijn volgende stap worden? Zoiets is toch niets voor mij? Ik ben sinds de basisschool (Sandra uit groep 5) niet meer verliefd geweest. En met Sandra heb ik nooit echt durven praten. Ik moet nu steeds aan het meisje denken, maar ben er tegelijk van overtuigd dat ze veel leukere jongens kan krijgen dan mij.

    Samenvatting: Ik leerde een leuk meisje op stap kennen. De volgende dag had ik een raar gevoel in mijn buik en moest ik steeds aan haar denken. Ik dacht dat het een kater was, maar nu heb ik het nog steeds en kan ik niet goed eten. Ik denk dat ik verliefd ben maar ben bang om een volgende stap te zetten.

    Klacht: Ik ben verliefd maar veel te verlegen om een volgende stap te zetten. Ze is veel te mooi voor mij.

    Paint zoals het zou moeten zijn:

    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
      zondag 7 februari 2010 @ 14:19:05 #6
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_77729231
    Kom maar op met die verlangens .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_77729330
    Even een tvp! Ik moet schrijven!
    Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
    Try to be a rainbow in someone's cloud.
      Moderator zondag 7 februari 2010 @ 14:27:46 #8
    42184 crew  DaMart
    pi_77729446
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:23 schreef Tally het volgende:
    Even een tvp! Ik moet schrijven!
    Crew kan alleen niet winnen, omdat er een jury is die de winnaars bepaald. Was ik vergeten in de OP te zetten .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77729468
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:27 schreef DaMart het volgende:

    [..]

    Crew kan alleen niet winnen, omdat er een jury is die de winnaars bepaald. Was ik vergeten in de OP te zetten .
    Dat geeft niet. Had ik met de prijsvraag van SEX ook gedaan Gewoon voor de lol
    Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
    Try to be a rainbow in someone's cloud.
      zondag 7 februari 2010 @ 14:39:30 #10
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_77729719
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:29 schreef Tally het volgende:

    [..]

    Dat geeft niet. Had ik met de prijsvraag van SEX ook gedaan Gewoon voor de lol
    Heb jij seks?
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_77731431
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 14:23 schreef Tally het volgende:
    Even een tvp!
    pi_77733969
    Waarop wordt het verhaal beoordeeld?
    pi_77739359
    De ontmoeting

    Rosa leek door de fysieke afstand tussen ons heel dichtbij. Zij ergerde mij met kleine dingetjes. Maar eigenlijk ging het natuurlijk om haar onbewogenheid, haar halstarrigheid, haar koppigheid, haar niet te verwurmen streven te krijgen wat ze hebben wil. Altijd en overal. Zonder schaamte. Niet bereid tot welk compromis dan ook.
    Ik bekeek Rosa, maar zij deed, zoals altijd, of ik niet bestond. Ik zat tegenover haar. Ik vroeg: "Ga je bij me weg?"
    - "Misschien...", antwoordde zij.
    Houd je niet van me, wilde ik haar vragen, maar ik deed het niet, simpelweg omdat ik het niet durfde. Bang voor het tegenbericht.
    Rosa stond op.
    "Waar ga je heen?"
    De buitendeur viel met een harde klap dicht.

    Victor wurmde zich uit zijn autowrak. Hij was onderweg naar zijn bijna-verbroken-liefde voor Valentijnsdag geweest, doch had de plaats van bestemming nooit bereikt. Hij had een auto-ongeluk gehad; tegen een boom geknald en daardoor met zijn hoofd voorover geklapt op het stuur (een godswonder dat hij nog leefde). Hij greep met zijn hand naar zijn hoofdwond. Hij bekeek het bloed op zijn hand. Waar moest hij het aan afsmeren? Victor koos voor het gras. Hij ging op zijn knieën zitten, verrichtte de handeling en daarna sloeg hij met zijn vlakke hand op het gras, uit pure kwaadheid. Hij hielp zichzelf overeind, liep weg, voor wie hem gezien had, alsof hij dronken was, wankelend, niet helemaal bij zijn positieven. Nadat hij op een bankje had plaatsgenomen, weer tot zichzelf was gekomen, bewoog hij zich bijna als een robot naar cafe De wintertuin en bestelde een kop koffie bij een vriendelijke ober met krullen, die meteen op hem was toegesneld. De man vroeg niets over Victors' bult op zijn voorhoofd, gelukkig, hij wist wanneer hij zijn mond moest houden.

    Rosa was brutaler, die vlak na Victor het cafe in was gelopen. Ze ging onaangekondigd tegenover de voor haar onbekende zitten.
    "Hallo," sprak ze.

    Victor verlangde naar rust, maar die ging Rosa hem niet geven. Zij was vast van plan haar frustratie op hem te botvieren. De arme man was een makkelijk slachtoffer, zeker nu, het gewonde dier. Heel anders dan haar wederhelft, die liet zijn pijn nooit zien.
    Misnoegend volgde zij hem met haar ogen, wat een oen. Je kon het al aan zijn lelijke gezicht zien.
    Victor haalde de bril van zijn neus, bevochtigde de glazen met zijn mond en wreef 'm daarna schoon met de flap van zijn blouse. Alsof Rosa niet tegenover hem was komen zitten; hij nam totaal geen notitie van haar. De ironie daarvan ontging haar niet, zat zij naar zichzelf te kijken, hield hij haar bewust een spiegel voor? Of was het per ongeluk, een toevalligheid? Het bracht haar in ieder geval op een idee. Ze begreep opeens de houding van de man die thuis braaf op haar zat te wachten. Door dit nieuw verworven inzicht dronk ze de hete koffie in één teug op, betaalde, en verliet zo snel als ze kon het etablissement.

    Rosa verlangde nú alleen nog maar naar haar liefde - voor zolang als het duurde - maar toch, ze verlangde naar hem, daar ging het nú om. Eindelijk had ze de bereidheid gevonden het goed te maken.

    Victor bleef alleen achter. Hij greep met zijn vinger naar het oortje van zijn koffiekopje, zijn mond stond al open, bereid de slobber naar binnen te gieten. Hij leek wel een bakvis.

    Victor's verlangen naar rust had plaatsgemaakt voor iets nog veel heftigers, het tekende zich af in zijn broek. Met dank aan Rosa.

    [ Bericht 0% gewijzigd door OeJ op 08-02-2010 00:26:25 ]
    pi_77743702
    Mijn verfemmer

    Ik ving een glimp van je op. Terwijl je buiten stond. De zonnestralen braken op jouw wangen en fonkelden in mijn ogen. Als strohalmen in de wind, zacht deinend op het ritme van de natuur, scheen jouw haar te zijn. De lange bruine lokken lagen als glijbanen over jouw hoofd, nek verhullend, oren bedekkend. Daartussen lagen je ogen, als twee parels in een zwembad, in de zachte stromen van het vage. Niet opvallend, maar prachtig als je ze eenmaal ziet. Je was zo mooi en ik kon niet anders dan kijken. Staren. Toen keek je terug en je kwam naar me toe.

    Je zei gedag en ik groette terug. Ik lachte knullig, zo hoorde ik later. Jij lachte lief terwijl je begon te praten en de klanken uit je mond schenen als uit een klassieke compositie te zijn. Verrassend doch nauwgezet stroomden ze door mijn hoofd. Jouw ogen grepen mij en wurgden mij. Ze hielden mij vast en trokken mij naar binnen. Jouw wereld deed mij in jou verzinken en het was daar mooi. Als engelen zouden bestaan, zouden ze daar verblijven. Als ik geluk zou moeten omschrijven, zou ik die plek benoemen. Zangvogels zongen alsof ze de bladmuziek kenden. Flarden van liefdesstromen joeg je door mijn aderen terwijl ik daar tegenover je stond.

    We praatten wat en je liep weer weg. Het enige wat ik kon doen was verlangen naar die wereld en verlangen naar het betreden van die wereld en verlangen naar het delen van die wereld. Samen met jou.
    Ik ging ook en ik droomde over jou. Ik schreef over jou. Ik tekende jou. Ik maakte muziek voor jou. En elke keer dat ik je weer zag wakkerde jij dat gevoel van verlangen aan en moest ik moeite doen daar niet aan toe te geven. Want die ander was bij je. En die had je lief. En omgekeerd. En ik keek toe.

    Ik was bang. De verf in mijn verfemmer van gevoel was lange tijd een kleur geweest, hooguit drie. Nu begonnen verschillende kleuren zich met elkaar te mengen en ontstond er een vieze brij. Donkerte kreeg de overhand. De tinten werden naargeestiger en neigden steeds meer naar het zwarte. Grauwe wolken maakten de emmer vaal. De verf begon te draaien en ik meen dat ik verdronk in een draaikolk van leegte en angst. Toen ik aan je dacht doemde de ander op. Toen ik over je schreef scheurde het papier. Toen ik je tekende brak mijn potlood. Toen ik muziek schreef klonken de noten vals. Ik zat gevangen in mijn eigen verfemmer. En als een gevangene die verlangde naar vrijheid, maar niet durfde te ontsnappen, zo beminde ik jou. En ik, ik durfde evenmin.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Dastan op 09-02-2010 11:39:39 ]
      zondag 7 februari 2010 @ 23:46:40 #15
    270173 FFSletop
    Optische Illusie
    pi_77753663
    Dit is mijn bijdrage:
    quote:
    A thousand miles seem pretty far away, don't they? Yet you make it seem like I am standing in front of you... Hungering, for your melodious voice, soft like linen, yet flooding with passion, a passion so deep, that I don't want to lose it.

    It all comes back to me now. The first time we met. I didn't believe in love at first sight, until I saw you.. Our eyes had only crossed for a second.. A second which couldve lasted for hours. The world around me faded away into a dark, passionate contrast, but that seemed like only a dim light, compared to your beauty... 

    But then I had to go. Away. I forgot where I was going to. Home? It seemed so far away. I could only see you. Then I decided to.

    "Hi.." 

    As if you could read my mind, you gave me your phone number. 

    I'm home now. But the place we met, where I first saw you... I would do everything to see it once more!

    Then again, a thousand miles seem pretty far away... Yet your love makes it seem as close as it can be. 
    I don't do Cocaine.... I just like the way it smells.
    It's all about what he says, she says, Bullsh*t!
      Moderator maandag 8 februari 2010 @ 08:13:03 #16
    42184 crew  DaMart
    pi_77758615
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 12:39 schreef Ensaf het volgende:
    Ik nomineer het topic Ik denk dat ik verliefd ben (met PAINT!)


    [..]
    Het is een verhalenwedstrijd en geen topicnomineerwedstrijd.
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 23:46 schreef FFSletop het volgende:
    Dit is mijn bijdrage:
    [..]
    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een zelfgeschreven, Nederlandstalig verhaal is .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      Moderator maandag 8 februari 2010 @ 08:14:05 #17
    42184 crew  DaMart
    pi_77758624
    quote:
    Op zondag 7 februari 2010 17:02 schreef Dastan het volgende:
    Waarop wordt het verhaal beoordeeld?
    We kijken naar meerdere punten, waaronder plot, stijl en spelling .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      maandag 8 februari 2010 @ 09:35:38 #18
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_77759651
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 08:13 schreef DaMart het volgende:

    [..]

    Het is een verhalenwedstrijd en geen topicnomineerwedstrijd.
    [..]

    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een zelfgeschreven, Nederlandstalig verhaal is .
    Ik bedoel natuurlijk het verhaal in de OP.

    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_77759705
    Ooooeeeehhh, leuk. Tvp dus. Hierbij. Hmmmmm. Verrrrlangen.
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_77759788
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 09:35 schreef Ensaf het volgende:

    [..]

    Ik bedoel natuurlijk het verhaal in de OP.

    Dan kopieer je die even hier naar toe.
    Ja, die met de ballen in de bek.
      maandag 8 februari 2010 @ 11:59:00 #21
    270173 FFSletop
    Optische Illusie
    pi_77763553
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 08:13 schreef DaMart het volgende:

    [..]

    Het is een verhalenwedstrijd en geen topicnomineerwedstrijd.
    [..]

    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het een zelfgeschreven, Nederlandstalig verhaal is .
    Komt ie nu mee aanzetten ik vond dat het engels wel iets extra's gaf
    I don't do Cocaine.... I just like the way it smells.
    It's all about what he says, she says, Bullsh*t!
    pi_77775768
    Hij is per ongeluk langer dan 600 woorden.. moet ik hem per se inkorten?
    pi_77776365
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:41 schreef Snowcold het volgende:
    Hij is per ongeluk langer dan 600 woorden.. moet ik hem per se inkorten?
    Ja.
      Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:22:01 #24
    42184 crew  DaMart
    pi_77779916
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef FFSletop het volgende:

    [..]

    Komt ie nu mee aanzetten ik vond dat het engels wel iets extra's gaf
    FOK! is een Nederlands forum, dus ik ging ervanuit dat het wel voor zich sprak dat de inzendingen in het Nederlands moesten worden geschreven. Maar goed, volgende keer vermelden we het er weer expliciet bij dan. Maar misschien kun je je inzending nog vertalen? .
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 17:41 schreef Snowcold het volgende:
    Hij is per ongeluk langer dan 600 woorden.. moet ik hem per se inkorten?
    600 woorden is echt het maximum. Dus als je nog kans ziet om te schrappen, zou ik dat zeker doen .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:43:03 #25
    42184 crew  DaMart
    pi_77781055
    Ik heb in de OP een overzicht toegevoegd van de inzendingen tot nu toe .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77786898
    Het is me gelukt! Ik heb een ietwat onbelangrijk stukje weggehaald en een zin ingekort, het verhaal is nu precies 600 woorden. Phew. Er zit een beetje fantasy in verwerkt, dus het zal wel geen winnaar zijn. Het zorgde in ieder geval voor de start van een groter verhaal waar ik al een tijdje aan wilde beginnen. En meedoen is altijd leuk!

    ***

    Liefdeslicht

    Slechts een aantal jaren geleden had hij voor het eerst gevoeld wat echte liefde was. Op een heldere ochtend in februari werd hij er door geraakt. Rondzwervend in een weiland was hij na een tijdje met zijn rug in het koude gras beland. Een lichte huivering schoot door zijn ruggengraat, maar kort daarna ontspande zijn lichaam. Zijn donkerbruine ogen waren gericht op de blauwe lucht waarin een aantal pluizig lijkende schapenwolkjes dreven. Zijn blik werd al snel naar de felle ochtendzon getrokken, maar met tranen in zijn ooghoeken moest hij deze blik al snel weer afwenden.
    Hij slaakte een diepe zucht en ging met zijn vingers door de flinterdunne grassprietjes. Kleine, koude dauwdruppeltjes bevochtigden zijn hand en voelden even later aan als naaldjes die door zijn warme huid wilden prikken. Op dat punt leek hij zijn innerlijke rust te hebben gevonden, hij leek één te zijn geworden met de natuur. Hij glimlachte flauwtjes en draaide zijn hoofd weer richting de zon, zijn ogen half dichtgeknepen.
    Een krachtige wind waaide plots door zijn warrige bos van donker haar, maar voelde niet aan als gewone wind. Hij knipperde even en besefte toen dat het zonlicht lang niet meer zo fel was. De zon werd geblokkeerd door een mensvormige schaduw die boven hem hing. Met open mond staarde hij naar de gedaante, die met krachtige vleugelslagen de wind over zijn gezicht joeg. Een combinatie van angst en verwondering zorgde ervoor dat hij zich niet meer kon bewegen en hij keek toe hoe de schaduw steeds dichterbij kwam en uiteindelijk haar kleuren begon te laten zien. Hemelsblauw en fel oranje waren de veren die sporadisch haar verder naakte lichaam bedekte. Onderaan haar onderbenen had ze geen voeten, maar in plaats daarvan vogelachtige klauwen met scherpe nagels. Een lange, met veren bedekte staart kronkelde achter haar heen en weer als een slang.

    Uiteindelijk sloeg het vrouwelijke wezen vlak boven hem een laatste keer met haar lichtblauwe vleugels en leek zich te laten vallen. Automatisch hield hij zijn armen naar boven om zichzelf te beschermen, of eventueel haar val te breken. Met een ferme grip pakte zij zijn handen vast en haakte haar vingers in die van hem. Als een rijzende engel torende ze boven hem uit, haar onderlichaam zwevend vlak boven die van hem. Het moment wat daarop volgde leek een eeuwigheid te duren, de tijd leek even stil te staan. Complete stilte had hen omgeven en voor het eerst zag hij haar gezicht. Het licht in haar donkere ogen raakte hem plots, als een pijl door zijn borstkas. Vanuit die plek vloeide een onbekende warmte naar elk uiteinde van zijn lichaam en deed hem volledig ontspannen. Zijn vingers en tenen leken te tintelen en het voelde alsof zijn lichaam een stukje van de grond afkwam. Opeens liet het wezen hem los en het voelde als een flinke klap in zijn gezicht, waarna alles zwart leek te worden. Langzaam voelde hij zichzelf wegglijden en het eerdere gevoel van euforie verdween als sneeuw voor de zon.

    Minuten later werd hij wakker van een vreemd gevoel op zijn borst, alsof er iemand steeds met zijn vinger op duwde. Langzaam opende hij zijn ogen en zag een waas van blauw en oranje. Voorzichtig tilde hij zijn hoofd op en keek recht in de donkere kraaloogjes van een ijsvogel. Uit schrik vloog het vogeltje op, verdwijnend aan de horizon als een kleine zwarte stip. Opnieuw slaakte de jongen een diepe zucht en schudde zijn hoofd. Ondanks dat de gebeurtenis slechts een droom bleek te zijn, bleef zijn verlangen naar het euforische gevoel nog dagenlang branden in zijn borst.
    pi_77788545
    Het mag zeker niet in dichtvorm?
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_77790241
    De wens van...

    Ik kijk je aan, mijn hoofd omhoog, mijn ogen zo groot als puppyogen, mijn handen klein achter mijn rug. Ik wil je en dat weet je. Je kijkt terug, je hoofd omlaag want je bent een kop groter. Je duwt me op mijn knieën, ik kijk een moment naar de grond. Maar niet lang, want ik wil me nog niet overgeven. Ik wil me nog niet kwijtraken in jou, ik wil nog geen controle geven en mijn verlangen is nog niet groot genoeg.

    Je pakt mijn kin, langzaam beweegt mijn hoofd mee met jou hand, omhoog. Langzaam met tegenzin richten mijn ogen zich naar beneden. Ik sluit ze even en voel genot. Je trekt me mee aan mijn haren en langzaam loop ik mee naar de huiskamer. Je vraagt, nee je eist dat ik mijn kleding uittrek. Ik voel meer verlangen, ik wil jou. Je kijkt me aan met ogen waar de lust niet in ontbreekt. Je kijkt me aan en ik doe moeite om je niet te bespringen.

    Dan ben ik naakt, het is koud en ik plots wil ik alles snel. Ik wil op je zitten en mijn eigen tempo aanhouden. Ik wil controle, ik wil mezelf nu eindelijk geven wat ik écht wil. Je loopt weg. Ik scheld binnensmonds, mijn ogen sluiten zich en snel denk ik aan de zomer. De zomer met zijn mooie dagen, de zomer met zijn zachte weer. De zomer waarin mensen niet genoeg van elkaar kunnen krijgen. De zomer waarin iedereen naar elkaar verlangt. De zomer ís waar iedereen naar verlangt. Als je weer binnenkomt zijn mijn tranen weg en is mijn blik goud waard.

    Je shirt is uit en je vleit je bij me, samen liggen we voor de openhaard, het is lekker warm, mijn hart bonkt snel, mijn ogen glinsteren en je lijd mijn hand naar jouw onderlichaam. Jouw vingers omklemmen mijn tepels, mijn borsten, je kan je handen niet van mijn lichaam houden, en ik niet van de jouwe. Je kent mijn gevoel, maar wilt het me niet geven. Je laat me lijden, hoe zielig je me ook vind. Op dit moment weet je dat ik je diep van binnen uitscheld, dat ik je diep van binnen wil slaan en pijn wil doen.

    Maar ik doe het niet. Ik wacht. Ik wacht tot jij me geeft, waar ik naar verlang, want dat is de reden waarom ik je niet uitscheld, slaat of pijn doe. Je geeft me uiteindelijk altijd waar ik naar verlang.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 00:03:55 #29
    270173 FFSletop
    Optische Illusie
    pi_77793423
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 19:22 schreef DaMart het volgende:

    [..]

    FOK! is een Nederlands forum, dus ik ging ervanuit dat het wel voor zich sprak dat de inzendingen in het Nederlands moesten worden geschreven. Maar goed, volgende keer vermelden we het er weer expliciet bij dan. Maar misschien kun je je inzending nog vertalen? .
    [..]
    nah, deed ook maar mee voor de beoordeling van mijn verhaal

    dus, wat vond je ervan?
    I don't do Cocaine.... I just like the way it smells.
    It's all about what he says, she says, Bullsh*t!
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 09:01:44 #30
    42184 crew  DaMart
    pi_77797051
    quote:
    Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef Tamashii het volgende:
    Het mag zeker niet in dichtvorm?
    We beoordelen alle inzendingen als verhalen. En een gedicht beoordeel je natuurlijk toch iets anders dan een verhaal.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77806936
    tvp
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_77816264
    TVP Even afmaken
    pi_77825817
    Monstertruck.


    We bouwden een huis van oude jassen, vlakbij het fietspad naast de grote autoweg. Het was zomer, dus de dagen leken simpeler dan normaal. Lege magen maken je gelukkig. Toen het herfst werd kwamen grote zwermen vogels, in al hun prachtigheid en angstaanjagendheid en dreigendheid. Ze nestelden zich in hoogspanningskabels.
    Dit tot grote ergernis van nog net iets te jonge slettenmeisjes, die hun veel te blonde haren met kleine handen probeerden te beschermen tegen vogelschijt.

    En lachen dat we erom deden. Samen kruimels snoepen uit chipszakken, achtergelaten door voorbij strompelende jongetjes, haast high op mierzoete energiedrankjes. Een kleine roze tepel die voorzichtig tegen de kletsnatte stof van je T-shirt duwde nadat je in de sloot gezwommen had was toch goed voor een blos op mijn gezicht. Je schaamteloosheid was verslavend. De kleine sneetjes in je mondhoeken omdat we appelmoes uit het blik dronken waren niet de enige reden dat ik naar je mond bleef staren. Die puntige glimmende tandjes, wit als geslepen pareltjes. De zweem van spot wanneer je de ochtend tussen je benen vond in mijn vroege omhelzingen.

    De winter is vreemd en koud zonder jou. Februari lijkt een marteling. Toen ik vanochtend de sloot overstak plakten mijn blote voeten aan het ijs. Ik verlang naar je handen, de simpele aanrakingen die zoveel meer met me deden dan jij je misschien hebt gerealiseerd op dat moment. Gister probeerde ik het laatste blikje appelmoes weg te werken en ik ook hoopte zo je met elke hap te verteren, te vergeten misschien zelfs. De witte waas van schimmel schrok me niet af. Mijn darmen scheet ik eruit in de bosjes om je kwijt te raken maar het werkte nauwelijks. Het verlangen naar het verleden is te sterk. Ik mis je meer dan ik aankan, ben ik bang. Met wie moet ik dauw van de bladeren likken als de lente komt?

    Waarom moest je nou net op dat moment de weg oversteken?
    pi_77826181
    TVP
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_77866823
    Jij bent ver weg, maar mijn verlangen voor jou dichtbij

    Het is koud en nat buiten, het is weer aan het sneeuwen.
    "Jakkes" zei: Felix starend uit het raam, "moet ik hier in fietsen?".
    na een kreun en een sjor trekt hij zijn kleding aan,
    "wakker worden slaapkop! je komt nog te laat op school" roept de moeder van Felix.
    "Ik ben al wakker" kreunt Felix die net het laatste kwijl van zijn mond veegt.

    Felix staat en kijkt rond in zijn kamer.
    De kamer heeft 2 ramen uitkijkend op een veld, bedekt met sneeuw.
    zijn donkerpaarse tapijt is bedekt met-"Felix, kom je nou? straks kom je echt te laat".
    Niet realiserend dat hij in gedachten wasweggezonken, pakte hij zijn tas en rent naar beneden, pakt een appel en sprintte naar zijn fiets.
    terwijl hij aan het rennen was dacht hij zijn moeder te horen zeggen iets over niet zo te moeten dromen,
    maar dat kon hij ook gedroomdt hebben.

    Terwijl Felix zijn best deed om stabiel te blijven in de vele sneeuw op zijn barrelende fiets, reflecteerde hij
    over de avond daarvoor.
    plotseling voelde hij een opwelling, een traan kroop tervoorschijn, hij wou zo graag nog eens haar voelen.
    een kus, een knuffel.
    maar nee, zij woont hier niet, ze woont hier ver vandaan, Noorwegen.

    Felix kon nog net een auto ontwijken, "klooio" gromde hij.
    Toen hij aankwam op school deed Felix zijn sociale masker voor, aardig en leuk voor iedereen,
    dat hield ze wel op afstand.

    School had hem slecht gesteld, de leraar was onredelijk over zijn 5 minuten te laat komen en de rest van de tijd leek traag voort te kruipen, alles wat hij kon doen was aan Line denken, en zijn reizen naar Noorwegen.
    het gevoel van haar lichaam, haar lippen, haar armen, de geur van haar zweet en de smaak van haar lippen.
    Nu kon hij tenminste naar huis, achter zijn computer, wachten op haar en gamen tot ze er is.

    hij keek terug op hoe hij haar had ontmoet, een jaar geleden, toen hij nog 18 was.
    alles wat er gebeurde was het lot, alles wat hij deed, was buiten zijn normale omgang.
    zelfs de leeftijd zou niet kloppen, zij 41, hij 18.
    de week daarna gierde de hormonen en emotie's door hun lijf, ze konden niet stoppen, ze wouden het niet.
    na 6 maanden kon hij niet wachten, niet smachten, niet langer verlangen, hij moest haar vasthouden, hij moest weten of ze echt was, en of hij niet dit geluk zelf bedacht.

    Felix schrok, dat bekende geluid, de Skijp (trademark) toon.
    zij was hier ! Line is hier !

    die hele avond zaten ze gezellig te praten, te plagen en te lachen.
    achterin Felix zijn hoofd bleef het maar krabben.. "ik wil je vasthouden, voor altijd.." zei hij tegen haar.
    ze lachde zachtjes, "og jeg, deg" zei ze zachtjes..

    [ Bericht 0% gewijzigd door Silverchip op 11-02-2010 14:52:42 ]
    pi_77867332
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 23:06 schreef Silverchip het volgende:
    Jij bent ver weg, maar mijn verlangen dichtbij
    Is dit serieus?
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_77869476
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 23:16 schreef Biancavia het volgende:

    [..]

    Is dit serieus?
    titel gewijzigt, maar eh.. ja
    pi_77872172
    Ze bedoelt denk ik de foutieve samentrekking in de titel. Die staat er nu nog.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Dastan op 11-02-2010 07:39:56 ]
    pi_77873373
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 07:34 schreef Dastan het volgende:
    Ze bedoelt denk ik de foutieve samentrekking in de titel. Die staat er nu nog.
    Neuh, meer de tekst die eronder staat.
    Maar ik ben al weg, ik ga niet meedoen, dus me er ook niet verder mee bemoeien.
    Ja, die met de ballen in de bek.
    pi_77876092
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 09:19 schreef Biancavia het volgende:

    [..]

    Neuh, meer de tekst die eronder staat.
    Maar ik ben al weg, ik ga niet meedoen, dus me er ook niet verder mee bemoeien.
    Okeu. Ik begrijp al wat je bedoelt.
    pi_77878206
    Verlangen naar verlangen

    Als je lang samen bent verdwijnt het verlangen. Rond Valentijnsdag worden mijn vriendin en ik met dat toenemende gebrek geconfronteerd. Zij is weinig romantisch van aard bovendien. Zo gaf ze me twee jaar geleden op veertien februari een slip van Björn Borg cadeau, met daarbij een kaartje: ‘je kunt van katoen krijgen op je kloten.’ Ze is spitsvondig ja, en grappig. Romantisch was het echter niet. Daarnaast verraadde ze de inhoud van het pakje. Ik verlangde naar het verlangen van Valentijnsdag. Een jaar later dacht ik: misschien moet ik mezelf iets cadeau doen.

    Wij wonen boven een praktijk voor psychotherapie. Zodoende komen veel labiele meisjes in de portiek. Na afloop van een sessie laten ze zich gemakkelijk aanspreken, zeker als hen te verstaan is gegeven dat ze zich opener naar de buitenwereld moeten opstellen. Ik had er vaak gesprekjes. Misschien kon ik er met Valentijnsdag iets spannends aan vastknopen, vragen of het meisje wat kwam drinken bij me. Of een uitgebreider arrangement, afhankelijk van haar noden. Ik hoefde alleen te zorgen dat de klus was geklaard voordat mijn vriendin uit haar werk kwam. Het ging me niet om overspel. Ik wilde alleen dat verlangen weer eens voelen.

    Zittend op de bovenste trede van de portiektrap observeerde ik de deur van de praktijk. Het begon te regenen. Des te beter. De patiënt zou zich misschien even ophouden in de overdekte ingang om een regenjas aan te trekken. In de versierkunst is snelheid belangrijk. Een vrouw voelt zich gecomplimenteerd als je op haar afstapt, quickly. Dat zou ik doen. Daarna gelijk praten. Dat is stap twee: kwekken. Het ezelsbruggetje is: quick, kwek, kwak. Zo heb ik ook mijn vriendin leren kennen.

    Al snel kwam er een meisje naar buiten. ‘Goeie sessie?’ vroeg ik. Ze keek omhoog. Met een beetje geluk was ze licht paranoia en vermoedde ze dat ik bij haar therapeut hoorde om te zien of ze het geleerde wel in praktijk bracht. ‘Je lijkt op iemand die ik ken,’ zei ik.
    ‘Op wie dan?’
    ‘Op mijn vriendin.’ Ik zei het om eerlijk te zeggen dat ik een relatie had. Eerlijkheid werd gewaardeerd. Bovendien creëerde het gegeven een aura van onbereikbaarheid die me aantrekkelijker maakte. Ik knikte naar de deur van de psycholoog. ‘Het is goed dat je werkt aan jezelf. Niets dan lof. Wil je een sigaret?’
    ‘Nee dankjewel.’
    ‘Ben je daarom in therapie, om nee te leren zeggen?’
    ‘Nee.’
    ‘Leuke schoenen heb je aan. Dat vind ik echt.’
    ‘Dankjewel.’
    ‘Wil je even schuilen tot de regen voorbij is?’
    Ze twijfelde. ‘Woon je hier?’
    ‘Ja.’ Ik wees naar de deur achter me en kwam overeind.
    Ze kwam de trap op. Eigenlijk was ze best mooi.
    ‘Je bent erg direct,’ zei ze.
    ‘Ik zeg gewoon wat ik voel. Mensen komen te weinig op voor hun mening, wat jij?’
    Mijn voordeur bleek te zijn dicht gevallen. Ik sjorde een paar keer tevergeefs aan de deurknop. ‘Shit,’ zei ik binnensmonds. ‘Mijn sleutels liggen binnen.’
    Het meisje kwam naast me staan. ‘Wat zei je?’
    Ik mompelde weer iets over mijn sleutels.
    Ze zei: ‘mompelen is een bewijs van een laag gevoel van eigenwaarde.’ Ze haalde een visitekaartje uit haar portemonnee en gaf het aan me. ‘Ik kwam me alleen even voorstellen.’ Daarna liep ze de trap af terwijl ze een poncho van kleurig plastic over zich heen sloeg.
    Op het kaartje stond dat ze stagiaire was, therapeut in opleiding. Ik bleef verbouwereerd staan en verlangde naar mijn vriendin.
    pi_77880352
    If only

    Het ergste aan de afspraak die ik maakte met mezelf, is dat ik me eraan houd. Daardoor heb ik nu geen idee meer van jou. Denk je nog wel eens aan mij, heb je een nieuwe vriendin, ben je aan het rondneuken, treur je nog om mij? Het rare is ook dat alle mooie momenten die ik met jou heb beleefd steeds weer terugkomen in mijn hoofd. Normaal gesproken herinner je je toch alleen de slechte dingen? Ik weet nog wat voor negatief commentaar mijn juffrouw uit groep 5 me gaf, maar om al jouw acties lijkt een waas te zitten.

    Ik vind het gewoon zo oneerlijk. Het is al zo lang geleden, waarom verdwijn je niet gewoon? Ik doe wat goed is, zoek geen contact meer, kijk niet stiekem op je Hyves, ga niet naar plaatsen waar ik het risico loop je tegen te komen… En toch helpt het allemaal niets. Je smst me nog sporadisch, en die smsjes zijn een houvast voor me. Een houvast dat ik gelijk weer bagatelliseer, gezien de tijdstippen en de data. Je zou wel dronken zijn geweest en het zou je wel niet gelukt zijn een of ander wijf in een club te vinden om mee naar huis te nemen, waardoor je weer terugdenkt aan mij. Want mij kon je altijd zomaar meenemen. Je knipte met je vingers en ik stond voor je neus.

    In korte tijd zag ik mezelf veranderen in iets wat ik altijd diep, diep heb veracht: een afhankelijke. In mijn hoofd praatte ik al je acties goed, je had alle reden om zo te handelen en zelf was ik ook geen lieverdje. Maar het klopte gewoon niet. En diep in mijn hart wist ik dat allang. Ik schetste allerlei doemscenario’s over wat er zou gebeuren als het uit zou gaan, maar iedere keer bleek het reuze mee te vallen. Ik vond mezelf terug en bloeide op, totdat jij weer voor mijn neus stond met een of ander slap excuus. Iedere keer trapte ik erin als jij beterschap beloofde, ik negeerde het stemmetje in mijn hoofd en ging er met mijn volle verstand in. Deze keer zou het écht anders worden, ik zou mijn kop erbij houden en er absoluut voor zorgen hem niet te verliezen. De buitenwereld begreep er niets van, alleen wij wisten hoe het zat. Het ging om je gevoel en niet om je ratio.

    Inmiddels weet ik wel beter. De laatste keer hield ik de eer aan mezelf. En laat dat nou net de keer zijn waar ik het langst last van heb. Was het maar zo dat het gewoon kon werken tussen ons. Ik heb namelijk niet het gevoel dat ik ooit nog iemand vind zoals jij. Geen lichaam past beter bij me dan het jouwe, met niemand kan ik lachen om kutgrappen zoals ik dat met jou kon, niemand zou gewoon ooit nog beter bij me kunnen passen. Denk ik nu. Ik weet dat het er allemaal bij hoort, en dat ik over een paar maanden een nieuw iemand heb waardoor de cyclus weer opnieuw kan beginnen. Helaas verandert dat op dit moment niets. De pijn blijft. Het verlangen verdwijnt niet.
    pi_77884282
    leuke verhalen zo ver
    pi_77884851
    Mo(u)rning After

    Ik kijk naar je… Hoe je al je spullen bij elkaar zoekt en in een tas propt. Ik kan het nog steeds niet geloven. Je gaat weg. Zomaar, alsof het niks is. Je hebt besloten dat we niet meer bij elkaar passen. Kennelijk heb je al langer twijfels, want je hebt al van alles geregeld. Je kan tijdelijk in het huis van je broer wonen, die maakt op dit moment een wereldreis. Hij weet er kennelijk van, terwijl het voor mij als een donderslag bij heldere hemel komt.

    Ik heb het gevoel dat mijn hart uit elkaar gescheurd wordt. Een gebroken hart, ik begrijp ineens waar de uitdrukking vandaan komt. Wanneer is dit begonnen? Sinds wanneer is je gevoel veranderd? En had ik er iets aan kunnen doen? Je kijkt niet een keer mijn kant op tijdens het inpakken. Zou je dat wel doen, dan zou je zien dat de tranen over mijn gezicht lopen. Mijn hele toekomst, mijn levensplanning ligt in duigen. Ik weet niet wat ik moet doen…

    En dan ben je weg. Je loopt de deur uit en zegt nog net aan gedag. Ik sta in de deuropening en zie dat je stil staat, en je nog even omdraait. Een sprankje hoop vlamt op diep van binnen, maar als ik je gezicht zie weet ik al voldoende. Je kijkt langs me heen en mompelt; “zo heb ik het niet gewild.” Je loopt weg, stapt in je auto en gaat er vandoor.

    Ik ben boos, woedend! “Zo heb je het niet gewild”??? Ik wil het anders ook niet zo! Maar kennelijk gebeurt het toch! Kennelijk is er iets waardoor je tegen je wil in gaat en mij hier gebroken achter laat. Ik wil het liefst iemand bellen om te vertellen wat een hufter je bent, dat ik je nooit meer wil zien… Maar dat is niet zo. Zou je nu voor me staan dan zou ik je meteen weer terugnemen. Ik bel niemand op; dan wordt het te echt, nu kan ik nog even doen alsof ik het me verbeeld heb.

    Nadat ik doelloos het huis doorgelopen heb, en overal je aanwezigheid mis, kruip ik in bed… Ik lig uren wakker en val uiteindelijk huilend in slaap. De volgende ochtend word ik wakker voordat de wekker gaat. Even, heel even, slapen mijn hersenen nog genoeg om te denken dat alles nog is zoals gisterenochtend. Dan zie ik het lege kussen naast me, en voel ik een alles verlammende steek van verlangen. Verlangen naar jou, naar “ons”, naar hoe het vroeger was…

    [ Bericht 0% gewijzigd door tombolafan op 11-02-2010 15:24:19 ]
    J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    Het zijn de kleine dingen die het doen <3
    pi_77889487
    Uniform verlangen

    Ik lag als een van de meest gebruikte stereotypes op de bank. Een man die zijn pensioen ziet naderen en begint na te denken over zijn leven. Een midlife crisis wil ik het niet noemen, maar veel zal het niet schelen. Om het stereotype nog verder door te trekken, begon ik na te denken over de fouten die ik had gemaakt. Gek genoeg concentreerde ik me vooral op de liefde. Ik dacht aan de vrouwen die ik was misgelopen en aan mijn eigen vrouw. Het verbaasde me dat ik juist hier aan dacht, omdat ik al 31 jaar gelukkig getrouwd ben.

    Het moet ergens in februari zijn geweest, nu al bijna 35 jaar geleden dat ik mijn huidige vrouw ontmoette. Na een tijd van onbekommerd en impulsief leven, viel mijn oog op haar. Ik Waarom zij eruit sprong, weet ik nog steeds niet.

    Natuurlijk stond haar uiterlijk me aan. We hadden leuke, soms diepzinnige gesprekken, de tijd vloog voorbij en boven alles was het spannend. Deze spanning had ik een tijd gemist. Het is leuk om een scharrel op te pikken, maar dit was serieus en daar was ik me vanaf het begin bewust van.

    Nu is ons samenzijn een gewoonte, een routine bijna. Geen verkeerde gewoonte, maar ook zeker niet meer iets wat me bezighoudt. Ik dacht terug aan wat een collega eens tegen me zei: “ik heb niks meer tegen mijn vrouw te vertellen.” Het viel me op dat ik ook vaker een avond lang bij mijn vrouw kon zijn zonder elkaar iets te zeggen. Heerlijk vond ik dat. Waar moet je na 31 jaar ook nog de hele dag over praten?

    Ik zou kunnen schrikken van de gedachte dat mijn huwelijk een gewoonte is geworden. Het stelde me echter gerust. Een huwelijk hoeft niet bijzonder te zijn. Het is de solide basis die je leven van de structuur voorziet waar iedereen naar verlangt.

    In mijn jongere jaren verafschuwde ik het saaie “huisje, boompje, beestje” idee. Inmiddels weet ik wel beter. Het is een veilige omgeving die een mens de kracht geeft om alles aan te kunnen. Zelfs de meest impulsieve persoon komt niet iedere dag thuis met suggesties als “schat, pak je jas. We gaan bungee jumpen.” Ook deze personen zitten lekker met hun partner op de bank naar Dr. Phil te kijken. Niet omdat de show zo goed bevalt, maar omdat de situatie zo goed bevalt.

    Ik geloof niet dat mijn vrouw de ware voor me is. Ik weet zeker dat ik ook met een andere vrouw de rest van mijn leven gelukkig had kunnen zijn. Ik zou dan misschien in een andere omgeving wonen en op een andere bank liggen, maar de kans is groot dat ik dan hetzelfde aan het overpeinzen was op dit moment.

    Het is goed zo. Ik heb mijn verlangen weten te stillen. Ik verlangde niet naar haar in het bijzonder. Ik verlangde naar genegenheid. Een partner om mijn leven mee te delen. Iemand waarbij ik altijd mezelf kan zijn en die mijn gebreken accepteert. Ieder mens zal hier ooit naar verlangen. En voor ieder mens zijn er genoeg mensen die dit verlangen de rest van hun leven kunnen stillen. Het is alleen aan de tijd, de plaats en de situatie om te bepalen wie van deze personen uiteindelijk degene wordt waar we ons leven mee zullen delen.

    Liefde is iets moois, maar niet persoonsgebonden.
    pi_77896055
    Alle verhalen die tot nu toe zijn ingezonden, staan in de OP.

    En voor de mensen die nog aan het schrijven zijn: jullie hebben nog iets minder dan 24 uur .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77908565
    De grote A-L-L-E-E-N

    Vaak zou ik zo graag een vriend hebben. Een leuke, die af en toe zo nonchalant zijn hand door zijn haar haalt. Die me soms stiekem op mijn billen slaat. Die mijn panties de vernieling in helpt door ze met zijn tanden uit te trekken. Die zo succesvol is dat ik trots naar hem kan lachen als hij belangrijk staat te doen.

    Ik heb zo'n man niet. Ik heb veel vriendinnen en ik heb een prachtig huis. Ik ben bijna vijfendertig en mijn klok tikt. Sterker nog, mijn biowekker is al tig keer afgegaan. Ik let daar al niet meer op. Ik heb geen man, dus ook geen kind en daar heb ik vrede mee.

    Soms ga ik uit met mijn vriendinnen. Zij vragen hun man of ze weg kunnen, wat soms tot ruzie leidt, maar meestal mag het wel. Als hij zelf al een afspraak heeft, belt ze de oppas. Ze betaalt teveel, want ze is zelf als vijftienjarige ook oppas geweest. Ze drinken samen wat (zij een wijntje, de oppas een cola) en dan stapt ze in de auto. Dan drinkt ze zich bijna dood. Zij heeft hem, die voor haar kater zorgt. Als ik uit ben, drink ik niet veel. Twee of drie glazen rode wijn zijn meer dan genoeg. Ik hoef geen kater. De vorige keer dat ik dronken was, heb ik in een steeg staan neuken met een kalende vent van minstens zesenveertig. Hij had vast veel geld, maar hij leek eenzaam. Misschien was het een pity-fuck, maar dat weet ik al niet meer. Hij kwam al zowat toen hij zijn pik tussen mijn dijen propte. Ik had bij elke stoot een zure oprisping en mijn vriendinnen stonden op een afstandje te giechelen.

    Zo'n man hoef ik niet, doe me dan maar mijn kat. De enige kater die lief voor me is. Die altijd zin heeft om te kroelen, die soms nonchalant een poot door zijn haren haalt en die al mijn panties de vernieling in helpt door lekker tegen mijn benen op te klimmen. Heerlijk beestje. Minpuntje: poept af en toe op bed. Deert me niet, ik ruim het met liefde op. Tuurlijk krijgt kat dan wel een waarschuwing. Na de waarschuwing kijken we samen tv en mag hij ijs van de lepel likken.

    Het klinkt perfect, ware het niet dat we het hier nog altijd over een kat hebben. Ik vraag me soms af of ik nog lang alleen zal zijn. Ik bedoel, ik ben niet alleen. Ik heb mijn kat, ik heb mijn vriendinnen, de groenteboer op de markt kent me bij mijn voornaam (maar noemt me altijd meissie) en mijn ouders leven allebei nog. Maar ik bedoel ALLEEN. De grote ALLEEN. Alleen-ik-heb-geen-man-alleen. Alleen-op-bruiloften-ga-ik-als-enige-klaarstaan-voor-het-boeket-alleen. Die alleen.

    Vraag me soms af of het uitmaakt. Ik ben gelukkig en in weze is iedereen alleen. Als je drieendertig bent en je alleen maar thee drinkt, terwijl je je kat aait. Ook als je zesenvijftig bent, je dekseltje plotseling verdwijnt en je leven zo een potje wordt. Als je zeventien bent en je je realiseert dat het merk van je mobieltje niet uitmaakt. Als je tweeenveertig bent en je je grijze haren telt. Als je negen bent en het niet uitmaakt hoeveel van haar tekeningen je mooi vind, je mag niet op haar feestje komen. Allemaal alleen. Of telt iedereen die haren? Aait iedereen de kat? Ik weet het niet, maar hoop van wel.

    VRW (35) ZKT MN (30-44)
    m. overvloed a. liefde
    moet alleen zijn &
    van katten houden


    Edit: wegens copy-paste vanuit textverwerker waren alinea's weggevallen. Opnieuw toegevoegd.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Lotte. op 12-02-2010 04:12:44 ]
      vrijdag 12 februari 2010 @ 16:38:26 #48
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77924541
    Hollandia

    Zijn stropdas zat te strak. Eigenlijk zat z’n hele pak niet lekker, te krap, te los, te kriebelig, te weetikwat. Hij zweette. Oh nee, dacht hij in paniek, ook dat nog! Eerste indrukken zijn superbelangrijk, en van deze eerste indruk hing een heleboel af. Hij wiebelde wat op zijn stoel, legde de in cellofaan verpakte roos die hij de hele reis vastgeklampt had neer op het gangpad zodat hij in zijn tas kon graven naar zijn deodorant, en kwam vervolgens in de knoei met zijn beenruimte waardoor hij per ongeluk vrij hard tegen de stoel voor zich aantrapte en een vernietigende blik toegeworpen kreeg van het kaalhoofdige, corpulente heerschap dat erop zat. “Excuus!”, riep hij uit, terwijl hij een interessante kleur rood-met-vlekjes werd en de man op zijn schouder klopte om diens pak van denkbeeldige pluisjes te ontdoen. “Wilt u wat drinken!”, riep hij semi-hysterisch. “Ik betaal! Stewardess! Mag ik… AAAH!” De wulpse blonde stewardess die naar hem toe dartelde zette haar stevige blokhak op de tijdelijk vergeten roos op het gangpad. Terwijl de verbaasde stewardess hem de nu zielig geknakte roos overhandigde, begon de dikkige kaalkop tegen haar te mekkeren over het gedrag van zijn achterbuurman.

    Dit kon toch niet erger worden. Hij kreunde en probeerde de blaadjes van de roos glad te strijken. Een verloren zaak. En waar was zijn tas gebleven? De status van zijn kriebelpak en zweetoksels werd er zo ook niet beter op. Hij sprong half op van schrik toen hij zag dat hij zijn tas in de eerdere chaos op de schoot van zijn zuurpruimige rechterbuurvrouw had gedeponeerd, een oude taart met een eau-de-cologne walm om zich heen die hij het merendeel van de reis zoveel mogelijk had geprobeerd te negeren. “Oh! Sorry!” Hij griste zijn tas terug terwijl de wenkbrauwen van de vrouw zowat in haar ogen leken te verdwijnen.

    Deo, deo, deo… Hij groef in zijn tas, tussen tickets, een paspoort, een fotoalbum, een ondergekwijlde knuffelbeer (“voor geluk!”, had zijn driejarige snottebellende nichtje gepiept), een wollige kriebeltrui gebreid door zijn moeder… Aha! Hij sprayde zichzelf enthousiast onder, wat weer zorgde voor een uitbraak van protest van de taart en de dikkerd, en besloot vervolgens maar zichzelf systematisch (en hopelijk relatief onmerkbaar) onder zijn oksels droog te deppen met een zakdoekje.

    “Gaat u alstublieft weer zitten, doe uw gordels weer vast, wij zullen over enkele ogenblikken gaan landen in Amsterdam! Het weer is…”

    Amsterdam! Holland! Daar was ze dan toch, het land van zijn dromen, nu zo dichtbij! Wat leek het lang geleden dat zijn familie, met zijn allen in een Fiat gepropt, met hem naar het vliegveld reed om hem uit te zwaaien, dat hij in een opwelling een in cellofaan verpakte roos had gekocht op het vliegveld (“Met een lintje graag, ja! Het is voor een speciale dame!”), dat hij de zuur kijkende douane had opgevrolijkt met zijn geblaat over kaas, melkmeisjes en molens (geïllustreerd met voorbeelden uit zijn fotoboek)!

    Vlucht 1402 raakte Nederlandse bodem. Zijn hand-met-zakdoekje draaide overuren. Hij probeerde zich te herinneren of hij zich geschoren had. Of hij wel twee dezelfde sokken aan had. Eerste indrukken waren alles, en hier was ze dan, zijn speciale dame, zijn Hollandia!

    Hij stapte uit het vliegtuig, wiebelde even met zijn tenen. Daar stond hij dan, in zijn kriebelpak, zijn gezicht nog wat rood maar met een grote grijns (en geschoren!), een vergeten zakdoekje onder zijn linkeroksel en een geknakte roos in zijn hand. Vereeuwigd met dank aan een oude Polaroidcamera en een vriendelijke medepassagier, geplakt in zijn fotoalbum met eronder in sierlijke letters: “Na jaren van verlangen! Wordt Ibrahim’s droom waarheid?”
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
      Moderator vrijdag 12 februari 2010 @ 20:03:28 #49
    42184 crew  DaMart
    pi_77931163
    De deadline om verhalen te posten is verstreken. De jury gaat zich beraden en komt zondag met de uitslag!
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77981493
    Nou?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_77982186
    Ja, vertel!
      Moderator zondag 14 februari 2010 @ 13:48:05 #52
    42184 crew  DaMart
    pi_77982213
    Het juryberaad is nog niet ten einde!

    En de dag is nog niet voorbij he .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77982232
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 13:48 schreef DaMart het volgende:
    Het juryberaad is nog niet ten einde!

    En de dag is nog niet voorbij he .
    Oooohh. En we zijn zo zenuwachtig!
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_77983201
    Nou?
    pi_77986432
    pi_77987995
    Ik heb veel verhalen met plezier gelezen en eigenlijk waren de meesten te kort want ik wilde meer weten!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      zondag 14 februari 2010 @ 17:12:21 #57
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_77988059
    Ik vond bij sommige het verhaal heel tof, maar dan kwam er een laatste regel die ik dan een beetje een domper vond.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 14 februari 2010 @ 17:51:07 #58
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77989485
    Ah, de jury!

    Met die algemene comments voelt iedereen zich aangesproken natuurlijk, mwehe

    Komt er trouwens ook individueel commentaar? Ik kan het hebben hoor! *kogelvrij vest aantrekt*
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_77990659
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 17:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ah, de jury!

    Met die algemene comments voelt iedereen zich aangesproken natuurlijk, mwehe

    Komt er trouwens ook individueel commentaar? Ik kan het hebben hoor! *kogelvrij vest aantrekt*
    Wat zij zegt.
      Moderator zondag 14 februari 2010 @ 18:48:12 #60
    42184 crew  DaMart
    pi_77991190
    Binnen een half uur ga ik de uitslag posten!
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
      zondag 14 februari 2010 @ 18:51:54 #61
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_77991328
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_77991366
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 17:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ah, de jury!

    Met die algemene comments voelt iedereen zich aangesproken natuurlijk, mwehe

    Komt er trouwens ook individueel commentaar? Ik kan het hebben hoor! *kogelvrij vest aantrekt*
    Ik vond je verhaal erg goed geschreven, leefde helemaal mee met de zweterige nerveuze man in het vliegtuig Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom hij nou zo nerveus was als datgene waar hij naar verlangde Holland was. En waarom koop je dan een roos? En indruk maken op een luchthaven is ook zo wat. Dus misschien was er toch een dame? Eentje van vlees en bloed?
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_77991438
    Smijn, ik vond je verhaal uitblinken in originaliteit Ook mooi geschreven Alleen die laatste zin komt een beetje over als een punchline in een mop
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      zondag 14 februari 2010 @ 18:55:57 #64
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_77991464
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:30 schreef Smijn. het volgende:

    [..]

    Wat zij zegt.
    Dan ik ook!

    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_77991598
    Ja ik wil ook wel persoonlijk commentaar

    Edit: overigens heb ik ook alle verhalen met veel plezier gelezen
    pi_77991869
    Oh jee Ik had er niet aan moeten beginnen en zoveel is mijn commentaar nou ook weer niet bijdragend
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator zondag 14 februari 2010 @ 19:09:03 #67
    42184 crew  DaMart
    pi_77991935
    De uitslag!

    De jury, bestaande uit Isabeau, Muck, Tha_Erik en ik, heeft alle verhalen beoordeeld. Daarbij hebben we gekeken naar 3 onderdelen:

    1: Plot (originaliteit, bij de opdracht gebleven?)
    2: Opbouw en stijl van het verhaal
    3: Spelling en grammatica (geen ontspoorde zinnen, etc.)

    Voor elk onderdeel kon een verhaal van een jurylid maximaal 10 punten krijgen, en het verhaal in totaal dus 30 punten. Alle jurypunten zijn bij elkaar opgeteld. In totaal kon een verhaal daardoor maximaal 120 punten krijgen. En na het tellen van de punten, is dit de uitslag:

    Pos Titel ( Auteur ) Punten
    1 De grote A-L-L-E-E-N ( Lotte. ) 105
    2 Hollandia ( MariaEtctera ) 96
    3 Verlangen naar verlangen ( Asberg ) 93
    4 Uniform verlangen ( QuasiRegime ) 91
    5 Monstertruck ( Smijn ) 90

    Bovenstaande verhalen hebben één van de vijf boekenpakketten gewonnen! Van harte gefeliciteerd .

    De rest van de ranglijst ziet er als volgt uit:

    6 Mijn verfemmer ( Dastan ) 89
    6 If only ( Cecilia87 ) 89
    8 Liefdeslicht ( Snowcold ) 88
    9 Mo(u)rning after ( tombolafan ) 86
    10 De wens van ( Slakkenslijmgel ) 85
    11 De ontmoeting ( OeJ ) 76
    12 Ik denk dat ik verliefd ben ( Ensaf ) 60
    12 Jij bent ver weg, maar mijn verlangen voor jou dichtbij ( Silverchip ) 60
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77991979
    Ensaf, sterkte met de verliefdheid (hier kan ik vast het vervolg wel van op fok vinden huh? ) en als topic erg mooi geschreven, met name voor KLB, maar ik zou het niet publiceren.

    Lotte, dat je gewonnen hebt zegt denk ik wel genoeg
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_77991988
    Gefeliciteerd prijswinnaars
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_77992080
    Potverdorie, net buiten de prijzen.
    pi_77992094
    In ieder geval gefeliciteerd.
    pi_77992176



    Yay!
      Moderator zondag 14 februari 2010 @ 19:20:41 #73
    42184 crew  DaMart
    pi_77992445
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 17:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ah, de jury!

    Met die algemene comments voelt iedereen zich aangesproken natuurlijk, mwehe

    Komt er trouwens ook individueel commentaar? Ik kan het hebben hoor! *kogelvrij vest aantrekt*
    Ik vond het een leuk verhaal. Het las lekker weg en ik zag net als Isa die man helemaal voor me in het vliegtuig. Alleen laat je ons natuurlijk wel een beetje in onwetendheid op het eind .
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:30 schreef Smijn. het volgende:

    [..]

    Wat zij zegt.
    Mooi, origineel verhaal. Ik vond de opbouw van de spanning goed uitgewerkt, alleen had je best iets meer mogen zeggen over het einde. Die zin komt er een beetje achteraan .
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:55 schreef Ensaf het volgende:

    [..]

    Dan ik ook!

    Een topic schrijf je toch anders dan een verhaal. Dus qua opbouw vond ik het te weinig verhaal. Met name de zinsopbouw was te veel topicgericht, en niet altijd even verhalend. Daardoor is het helaas niet al te hoog geëindigd. Ik vond het ook jammer dat je het topic niet herschreven had naar een normaal verhaal.
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef Lotte. het volgende:
    Ja ik wil ook wel persoonlijk commentaar

    Edit: overigens heb ik ook alle verhalen met veel plezier gelezen
    Jouw verhaal was erg leuk om te lezen! Het heeft niet voor niets gewonnen, natuurlijk . Ik vond het origineel, het heeft een mooie opbouw, en leest lekker weg.
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77992528
    Joepie, boeken Gefeliciteerd allemaal!
      zondag 14 februari 2010 @ 19:27:00 #75
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_77992659
    Hee, wat tof!

    Gefelie, mede-prijswinnaars!

    Isabeau: bedankt voor het commentaar! En ik wil je vragen wel proberen te beantwoorden, als je wilt? Weet niet of dat de bedoeling was, of dat je ze meer retorisch bedoelde

    En bedankt DaMart!

    [ Bericht 2% gewijzigd door MariaEtcetera op 14-02-2010 19:32:10 ]
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_77992681
    &Gefeliciteerd allemaal natuurlijk!
      zondag 14 februari 2010 @ 19:50:19 #77
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_77993518
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 17:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ah, de jury!

    Met die algemene comments voelt iedereen zich aangesproken natuurlijk, mwehe

    Komt er trouwens ook individueel commentaar? Ik kan het hebben hoor! *kogelvrij vest aantrekt*
    Humoristisch, en ik had helemaal het chaotische gevoel van stress te pakken. Beetje een bah-gevoel bij de vergeten zakdoek onder zijn oksel , maar goed. Verder stopt het net voor het moment supreme (wat op zich wel aansluit bij het thema verlangen, want je wil toch weten hoe het nou net even verder ging).
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:30 schreef Smijn. het volgende:

    [..]

    Wat zij zegt.
    In jouw verhaal zaten een aantal hele mooie dingen vond ik. Het was even lastig om te plaatsen in wat voor omgeving of setting het nou was. De zin "Met wie moet ik dauw van de bladeren likken als de lente komt?" vond ik mooi (ik denk wel de mooiste zin uit het stukje), maar die zin daarna vond ik echt heel jammer. En ik snap dat het nodig is om het nog even aan de titel te koppelen, maar ik vind het een dooddoener ( ). Het was beter geweest vind ik om die laatste zin geschrapt te hebben. Het gevoel van gemis komt toch wel over.
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:55 schreef Ensaf het volgende:

    [..]

    Dan ik ook!

    Beetje een rare inzending.Het is een verhalenwedstrijd dus dan worden de inzendingen ook zo beoordeeld. Tenminste voor mij. Als je de context van KLB en FOK! wegneemt blijft er een stuk tekst over wat elementen bevat die gewoon of meer uitleg nodig hebben, of anders verwoord hadden moeten worden. Verder vond ik het niet uitblinken in originaliteit, qua onderwerp.
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef Lotte. het volgende:
    Ja ik wil ook wel persoonlijk commentaar

    Edit: overigens heb ik ook alle verhalen met veel plezier gelezen
    Mijn favoriet, en een terrechte winnaar. Het heeft veel herkenbare dingen (en dat voor een 21-jarige jongen ) en zoals ik zelf ook wel eens verlang naar iemand. Leuk de kat er in verwerkt, en die vergelijking dat die ongeveer alles doet wat je eigenlijk verlangt, maar dat het niet genoeg is. het is allemaal heel echt en menselijk voor mijn gevoel. De laatste alinea (voor de advertentie) vond ik heel tof.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_77993582
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 19:50 schreef Tha_Erik het volgende:
    Mijn favoriet, en een terrechte winnaar. Het heeft veel herkenbare dingen (en dat voor een 21-jarige jongen , en zoals ik zelf ook wel eens verlang naar iemand. Leuk de kat er in verwerkt, en die vergelijking dat die ongeveer alles doet wat je eigenlijk verlangt, maar dat het niet genoeg is. het is allemaal heel echt en menselijk voor mijn gevoel. De laatste alinea (voor de advertentie) vond ik heel tof.
    Dankjewel ^^

    &Ik ben zelf 22 ook hoor
    pi_77994403
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 19:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Hee, wat tof!

    Gefelie, mede-prijswinnaars!

    Isabeau: bedankt voor het commentaar! En ik wil je vragen wel proberen te beantwoorden, als je wilt? Weet niet of dat de bedoeling was, of dat je ze meer retorisch bedoelde

    En bedankt DaMart!
    Nee hoor Ik vind het juist leuk als een verhaal allemaal vragen oproept en dan probeer ik die zelf in te vullen
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:12:11 #80
    42184 crew  DaMart
    pi_77994460
    quote:
    Op zondag 14 februari 2010 19:50 schreef Tha_Erik het volgende:

    Mijn favoriet, en een terrechte winnaar. Het heeft veel herkenbare dingen (en dat voor een 21-jarige jongen ) en zoals ik zelf ook wel eens verlang naar iemand. Leuk de kat er in verwerkt, en die vergelijking dat die ongeveer alles doet wat je eigenlijk verlangt, maar dat het niet genoeg is. het is allemaal heel echt en menselijk voor mijn gevoel. De laatste alinea (voor de advertentie) vond ik heel tof.
    Ik vond het ook zeer herkenbaar af en toe ja... maar goed, ik ben dan wel geen vrouw, maar de leeftijd van die hoofdpersoon komt wel dichtbij .
    Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
    Forumsmileys | Het is patat!
    pi_77995088
    Bedankt beoordelaars, medeprijswinnaars gefeliciteerd! Mijn Valentijnsdag is weer goed...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')