Laatst sprak ik met een maat over vrouwen. Niet dat ik homo ben. Twee mannen kunnen best met elkaar praten zonder homo te zijn. Toch?
In ieder geval, die knakker gaf mij een tip voor mijn jacht naar een meisje. Hij zij me: "Ensaf beste jongen, door de hele dag achter de computer te zitten vind je geen vrouw. Je zult de wereld in moeten trekken! Ga eens op reis! Zie iets van de wereld!".
Zo gezegd zo gedaan bevond ik mij die avond in het café hier om de hoek. Daar zat een ontzettend lelijk meisje naast mij. Van dat type met uitstekende tanden, een ietwat briek gezicht en een stel vreemde ogen. Uit beleefdheid begon ik maar een gesprekje met haar.
![]()
Ze was duidelijk beneden mijn standaard. Maar het gekke is, als ik genoeg drink, is er altijd een punt waarop alle lelijke vrouwen de kroeg als bij toverslag verlaten hebben. Sterker nog, ze hebben plaatsgemaakt voor mooie meisjes. Met het meisje dat naast mij zat, was het niet anders. Er kwam een vlot meisje voor in de plaats. Leuk gebit, mooi symetrisch gezicht en een paar mooie, diepe ogen. Ik begon dan ook maar een gesprekje - mijn tweede van die avond.
![]()
Ik snap er nog niks van. Ze sloeg me gewoon!
Klacht: Vrouwen die je zomaar slaan in de kroeg