abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77981303
quote:
Op zondag 14 februari 2010 12:36 schreef poon het volgende:

[..]

"Iedereen die PVV stemt maak ik uit voor rotte vis, omdat de PVV met haar uitspraken staat voor generalisering."

"Iedereen die moslim is maak ik uit voor rotte vis, omdat de islam met haar boek de koran staat voor het 'veroordelen' van anders denkenden."
Met het grote verschil dat PVV'ers actief stemmen en daarmee duidelijk laten weten dat ze voor 100% achter de PVV staan. Je kan namelijk niet een halve stem uitbrengen. Of je stemt op de PVV of niet. Je streept jezelf weg en je geeft Wilders het volle mandaat om in naam van jou te handelen. Het is een collectieve aangelegenheid en met je stem verbindt je je aan dat collectief.

Bij een religie is dit niet het geval. Je verbindt je als moslim niet aan een collectief, je oefent zelf je verplichtingen persoonlijk uit. Juist in de islam staat dit individualisme centraal, aangezien moslims erin geloven dat ze op de dag des ordeels persoonlijk verantwoording moeten afleggen voor hun eigen daden.

Dus ja, je kan alle PVV stemmende mensen aanspreken op standpunten van de PVV. En nee, je kan niet alle moslims aanspreken voor het gedrag van Bin Laden.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:21:31 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77981403
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:17 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat PVV'ers actief stemmen en daarmee duidelijk laten weten dat ze voor 100% achter de PVV staan. Je kan namelijk niet een halve stem uitbrengen. Of je stemt op de PVV of niet. Je streept jezelf weg en je geeft Wilders het volle mandaat om in naam van jou te handelen. Het is een collectieve aangelegenheid en met je stem verbindt je je aan dat collectief.

Bij een religie is dit niet het geval. Je verbindt je als moslim niet aan een collectief, je oefent zelf je verplichtingen persoonlijk uit. Juist in de islam staat dit individualisme centraal, aangezien moslims erin geloven dat ze op de dag des ordeels persoonlijk verantwoording moeten afleggen voor hun eigen daden.

Dus ja, je kan alle PVV stemmende mensen aanspreken op standpunten van de PVV. En nee, je kan niet alle moslims aanspreken voor het gedrag van Bin Laden.
De Koran rechtvaardigt bepaalde ''on humanitaire'' handelingen. Hoe kan je zoiets nou nuanceren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_77981690
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De Koran rechtvaardigt bepaalde ''on humanitaire'' handelingen. Hoe kan je zoiets nou nuanceren?
Mijn verklaring: MBO.
  zondag 14 februari 2010 @ 13:57:31 #154
177885 JoaC
Het is patat
pi_77982495
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

WIlders rechtvaardigt on humanitaire handelingen, hoe kan je zoiets nou nuanceren?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_77982690
quote:

[..]
..................... je kan niet alle moslims aanspreken voor het gedrag van Bin Laden.
Mee eens.
BL handelt weliswaar geheel van uit zijn eigen islam maar omdat dit geloof zo hopeloos slecht georganiseerd is wordt er nauwelijks corrigerend of nuancerend naar hem gereageerd door geloofsgenoten.
Het lijkt wel alsof het enige waarvoor moslims zich wel kunnen organiseren het uitvoeren van geweld is.

In dat licht hoop ik dat er eindelijk eens een stevige moslimpartij op het nederlandse toneel verschijnt. Kan er met die groep gediscussieerd worden in plaats van er over.
-
pi_77982703
....
-
  zondag 14 februari 2010 @ 14:11:58 #157
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77982949
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:31 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Mijn verklaring: MBO.
Zijn alle Moslims zo kort van stof als jij?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77984712
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:03 schreef quo_ het volgende:

[..]

Mee eens.
BL handelt weliswaar geheel van uit zijn eigen islam maar omdat dit geloof zo hopeloos slecht georganiseerd is wordt er nauwelijks corrigerend of nuancerend naar hem gereageerd door geloofsgenoten.
Het lijkt wel alsof het enige waarvoor moslims zich wel kunnen organiseren het uitvoeren van geweld is.

In dat licht hoop ik dat er eindelijk eens een stevige moslimpartij op het nederlandse toneel verschijnt. Kan er met die groep gediscussieerd worden in plaats van er over.
Dat zal dan wel een erg eenzijdige discussie worden.
pi_78005939
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zijn alle Moslims zo kort van stof als jij?
http://www.onzetaal.nl/advies/jood.php
pi_78006578
Het is offtopic, maar ik plaats toch een korte reactie.
quote:

[..]

Mee eens.
Gebrek aan organisatie is er niet, er zijn vele groeperingen op kleinere schaal. Wel is er een gebrek aan centralisatie. Er is geen absolute leider of leiderschap. Dit brengt met zich mee dat een moslim in Europa niets te maken heeft met Bin Laden. Hierdoor zal die zich dan ook niet verantwoordelijk voelen voor daden van Bin Laden of gelijksoortigen. Er is geen noodzaak of morele verplichting om corrigerend of afkeurend te reageren, net als dat een christen in Nederland zich niet hoeft te verontschuldigen voor kindermisbruik door priesters.

Dat men van buitenaf moslims soms als één blok ziet, is hun eigen tekortkoming.
quote:
Dat hoeft van mij niet. Een grotere participatie van moslims in de politiek en het maatschappelijk debat zal voldoende zijn, dat kan prima bij de gevestigde partijen. Keer op keer blijkt ook dat moslims in Nederland weinig moeten hebben van moslimpartijen (AEL, NMP etc.).
pi_78007591
quote:

[..]

Mee eens.
LOL... hoe zou je het daar ook in godsnaam mee oneens kunnen zijn?
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 15 februari 2010 @ 00:44:13 #162
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_78007609
quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:43 schreef scanman1 het volgende:

[..]

LOL... hoe zou je het daar ook in godsnaam mee oneens kunnen zijn?
Vrijheid van meningsuiting...
pi_78007637
quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting...
Nee, gewoon ongelooflijk dom als je wel vindt dat je alle moslims kunt aanspreken op het gedrag van bin laden.

[ Bericht 5% gewijzigd door scanman1 op 15-02-2010 00:51:18 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 15 februari 2010 @ 00:59:04 #164
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_78007862
quote:
Op maandag 15 februari 2010 00:45 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Nee, gewoon ongelooflijk dom als je wel vindt dat je alle moslims kunt aanspreken op het gedrag van bin laden.
Het is te makkelijk om groepen aan te spreken op het gedrag van een persoon die onder deze groep te scharen valt en de grap lag gewoon te makkelijk voor het oprapen.
pi_78011315
quote:

[..]

Hiermee ga je ervan uit dat iedereen die op een partij stemt het volledig met iedere parijtpunt eens is. Dat lijkt mij a, irreëel en b, sluit het bijvoorbeeld strategische stemmen uit.
En nee, je kan idd niet alle moslims aanspreken op het gedrag van Bin Laden. Wel kan je ze aanspreken op de inhoud van de koran. Het boek dat door iedere moslim als het woord van Allah hemzelf beschouwd moet worden (volgens de koran dan).
pi_78011358
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:18 schreef poon het volgende:

[..]

. Wel kan je ze aanspreken op de inhoud van de koran.
Ook daar kan je ze niet op aanspreken. Hooguit op iemands interpretatie van de inhoud van de Koran.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 15 februari 2010 @ 10:55:43 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78012108
quote:
Excuse me, ik wilde alleen maar respect tonen door het met een hoofdletter te schrijven
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78013890
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:18 schreef poon het volgende:

[..]

Hiermee ga je ervan uit dat iedereen die op een partij stemt het volledig met iedere parijtpunt eens is. Dat lijkt mij a, irreëel en b, sluit het bijvoorbeeld strategische stemmen uit.
Fout. Daar ga ik niet vanuit. Ik geef aan dat je niet gedeeltelijk op een partij kan stemmen. Als je op de PVV stemt, stem je voor 100% op de PVV, geef je Wilders voor 100% de bevoegdheid om namens jou te handelen. Als je niet voor 100% achter de PVV staat moet je maar afvragen of de punten waar je het niet mee eens bent opwegen tegenover de punten waar je het wel mee eens bent en besluiten of je toch voor 100% gaat. Je moet verantwoordelijk met je stem omgaan, dat lijkt mij duidelijk.
quote:
En nee, je kan idd niet alle moslims aanspreken op het gedrag van Bin Laden. Wel kan je ze aanspreken op de inhoud van de koran. Het boek dat door iedere moslim als het woord van Allah hemzelf beschouwd moet worden (volgens de koran dan).
Natuurlijk niet. Jij baseert deze aanname (een vooroordeel) op jouw eigen mening. Uit de praktijk blijkt dat veel moslims helemaal niet alles letterlijk nemen of niet alle religieuze verplichtingen opvolgen. Elke individuele moslim kan voor zichzelf beslissen wat hij wel of niet opvolgt en in welke context hij het ziet. Het gebrek aan centralisatie draagt hieraan bij.

Kortom: je kan wel alle PVV-stemmers op alle standpunten van de PVV aanspreken, maar niet alle moslims op de gehele inhoud van de Koran. PVV-stemmers laten immers door een actieve handeling (stem uitbrengen) blijk geven dat ze voor 100% achter de PVV staan. Alle moslims die op Bin Laden stemmen, mag je van mijn part aanspreken op het gedrag van Bin Laden, alleen zullen dat er niet zoveel zijn.
pi_78013964
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ook daar kan je ze niet op aanspreken. Hooguit op iemands interpretatie van de inhoud van de Koran.
De grap is dan ook dat poon moslims wil aanspreken op de inhoud van de Koran volgens zijn (van poon dus) eigen interpretatie. Dus hij haalt waarschijnlijk zelf bepaalde zaken uit de Koran en daarmee denkt hij anderen te kunnen confronteren. Lachwekkend eigenlijk. Als een individuele moslim aangeeft dat hij een bepaald deel uit de Koran op een bepaalde manier interpreteerd, mag je hem inderdaad daarop aanspreken.
pi_78016043
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:04 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Fout. Daar ga ik niet vanuit. Ik geef aan dat je niet gedeeltelijk op een partij kan stemmen. Als je op de PVV stemt, stem je voor 100% op de PVV, geef je Wilders voor 100% de bevoegdheid om namens jou te handelen. Als je niet voor 100% achter de PVV staat moet je maar afvragen of de punten waar je het niet mee eens bent opwegen tegenover de punten waar je het wel mee eens bent en besluiten of je toch voor 100% gaat. Je moet verantwoordelijk met je stem omgaan, dat lijkt mij duidelijk.
Wat nu als je niet met alle partijpunten van geen enkele partij eens bent?
quote:
[..]

Natuurlijk niet. Jij baseert deze aanname (een vooroordeel) op jouw eigen mening. Uit de praktijk blijkt dat veel moslims helemaal niet alles letterlijk nemen of niet alle religieuze verplichtingen opvolgen. Elke individuele moslim kan voor zichzelf beslissen wat hij wel of niet opvolgt en in welke context hij het ziet. Het gebrek aan centralisatie draagt hieraan bij.

Kortom: je kan wel alle PVV-stemmers op alle standpunten van de PVV aanspreken,
Mijn god, wat kan jij een onzin uitkramen zeg.
quote:
maar niet alle moslims op de gehele inhoud van de Koran.
ohja
quote:
PVV-stemmers laten immers door een actieve handeling (stem uitbrengen) blijk geven dat ze voor 100% achter de PVV staan.
Volgens mij heb jij geen kaas gegeten keuzevrijheid, democratie en stemmen.
quote:
Alle moslims die op Bin Laden stemmen, mag je van mijn part aanspreken op het gedrag van Bin Laden, alleen zullen dat er niet zoveel zijn.
Je kletst wel heel erg in je moslimstraatje.
pi_78016489
Doet Wilders mee met het debat vanavond?
  maandag 15 februari 2010 @ 13:46:02 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78016800
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:34 schreef Drassss het volgende:
Doet Wilders mee met het debat vanavond?
Zeker
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_78016896
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zeker
Mooi! Laten we hopen dat hij echt wat te vertellen heeft en niet alleen zijn " Collega's " kapot gaat praten. Ik wil nu eindelijk horen wat hij precies wil gaan klaarspelen.
pi_78019168
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:07 schreef Karamsar het volgende:

[..]

De grap is dan ook dat poon moslims wil aanspreken op de inhoud van de Koran volgens zijn (van poon dus) eigen interpretatie. Dus hij haalt waarschijnlijk zelf bepaalde zaken uit de Koran en daarmee denkt hij anderen te kunnen confronteren. Lachwekkend eigenlijk. Als een individuele moslim aangeeft dat hij een bepaald deel uit de Koran op een bepaalde manier interpreteerd, mag je hem inderdaad daarop aanspreken.
Och ja, natuurlijk! Al die haatdragende passages uit de koran zijn natuurlijk allemaal symbolisch en kun je op ontelbaar manieren interpreteren. Zo kan je alles wat krom is recht praten ('nee joh, er staat wel dat joden dood moeten, maar er wordt toch echt iets anders bedoeld').
"Moslims kan je niet aanspreken op de inhoud van de koran". Iedere moslim is namelijk een individu, maar als je de koran zelf dan bekritiseert (hoewel dat zeker ook al lachwekkend is) dan 'heb je wel iets tegen alle moslims'. Dan zijn ze ineens een collectief. Ik voel de schoen wringen, jij?
pi_78025168
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:54 schreef poon het volgende:

[..]

Och ja, natuurlijk! Al die haatdragende passages uit de koran zijn natuurlijk allemaal symbolisch en kun je op ontelbaar manieren interpreteren. Zo kan je alles wat krom is recht praten ('nee joh, er staat wel dat joden dood moeten, maar er wordt toch echt iets anders bedoeld').
"Moslims kan je niet aanspreken op de inhoud van de koran". Iedere moslim is namelijk een individu, maar als je de koran zelf dan bekritiseert (hoewel dat zeker ook al lachwekkend is) dan 'heb je wel iets tegen alle moslims'. Dan zijn ze ineens een collectief. Ik voel de schoen wringen, jij?
Jammer he, dat je niet zomaar alle moslims op een hoop kan gooien en lekker kan generaliseren. Je vindt het vast ook jammer dat het bij PVV-stemmers wel kan. Ja, zo zit het anders wel in elkaar. Als je verder nog moeite hebt met het begrijpen van een onderdeel van mijn betoog, mag je mij daar gerust vragen over stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')