Iemand die het voor Wilders opneemt kan idd alleen maar een dwaas zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:03 schreef Lathund het volgende:
[..]
Wat een baas iddHeb het filmpje halverwege maar uitgezet. Die kerel had toen al zo vaak de plank misgeslagen dat ik me afvraag of hij überhaupt raken kan.
Die wilde ik ook posten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:12 schreef verzer het volgende:
Nieuw filmpje van deze baas uit engeland over de rechtszaak![]()
Het punt is dat dit helemaal niet gaat over Wilders, maar over Vrijheid Van Meningsuiting. Juist DATGENE wat ons onderscheidt van de knoflookknagers, de bamboebijters, de cocakauwers en de sushislurpers.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:16 schreef poon het volgende:
[..]
Iemand die het voor Wilders opneemt kan idd alleen maar een dwaas zijn.
Nee hoor. De vrijheid van één mening heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, die gaat per definitie over alle meningen en de uiting daarvan. Ook die waar Moskowicz aangifte tegen heeft gedaan, en die waar Wilders schande van sprak.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het punt is dat dit helemaal niet gaat over Wilders, maar over Vrijheid Van Meningsuiting. Juist DATGENE wat ons onderscheidt van de knoflookknagers, de bamboebijters, de cocakauwers en de sushislurpers.
Elke mening dient vrij geuit te worden. Dat Wilders dat anderen wil ontzeggen, is zijn domme probleem. Daar gaat deze rechtszaak dan ook niet over.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor. De vrijheid van één mening heeft niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, die gaat per definitie over alle meningen en de uiting daarvan. Ook die waar Moskowicz aangifte tegen heeft gedaan, en die waar Wilders schande van sprak.
Dan moeten hij en zijn advocaat ook niet koketteren met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elke mening dient vrij geuit te worden. Dat Wilders dat anderen wil ontzeggen, is zijn domme probleem. Daar gaat deze rechtszaak dan ook niet over.
Ik heb ook het geduld niet om iemand uit te luisteren die al begint met een onjuiste voorstelling van zaken.quote:Dat is gewoon een politiek spel om een onwelgevallige mening van een politieke clown te ontzeggen.
En dat in (ooit) progressief Nederland, daar heeft Condell keihard gelijk.
Helaas.
Nee, dat kan hij niet. Hij kan hooguit een subjectieve mening ventileren waarvan hij denkt dat het de waarheid is. Daarmee kan hij nog steeds schuldig zijn aan hetgene wat hem ten laste gelegd wordt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee hoor, want zij hebben geen alleenrecht op de waarheid wat betreft de interpretatie van de Koran. En Wilders kan zijn interpretatie prima feitelijk en naar waarheid onderbouwen.
Dat het wellicht wat misplaatst is in het geval Wilders vanuit ethisch oogpunt betekent niet dat het geen goede verdediging is, of dat het in dit geval onterecht is zelfs.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan moeten hij en zijn advocaat ook niet koketteren met de vrijheid van meningsuiting.
Voor een deel ben ik dit met je eens.quote:Ik heb ook het geduld niet om iemand uit te luisteren die al begint met een onjuiste voorstelling van zaken.
Ik vind dat de vrijheid van meningsuiting al heel lang tekort wordt gedaan in Nederland, van allerlei kanten. Het zit ook totaal niet in de Nederlandse traditie. Iedereen neemt het maar op voor zijn eigen mening, nooit eens voor het recht van een ander op zijn mening, hoe oneens je het daar ook mee bent.
Met deze rechtszaak ben ik dan ook niet blij, maar ik zie de ironie er wel van in. Wilders is een grote bestrijder van de vrijheid van meningsuiting, en is nu zelf het slachtoffer. Bovendien is hij wetgever, en is hij in een bijzonder bevoorrechte positie om de wet te wijzigen als hij het daar niet mee eens is. En heeft hij als volksvertegenwoordiger het recht om dingen te zeggen die anderen niet mogen zeggen zonder vervolgd te worden. Alleen wel in de tweede kamer, maar ja, daar heeft hij nooit zoveel te zeggen, hij zoekt juist andere podia waar hij geen bijzondere bescherming geniet.
als je geloofsschritften als waarheid beschouwd ben je niks beter dan een radicale moslim, ookal onderbouw je dat met het argument dat je je meing vrij mag uiten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee hoor, want zij hebben geen alleenrecht op de waarheid wat betreft de interpretatie van de Koran. En Wilders kan zijn interpretatie prima feitelijk en naar waarheid onderbouwen.
Iedereen moet alles mogen en kunnen roepen.quote:Op zondag 7 februari 2010 04:23 schreef scanman1 het volgende:
Een puliticus die roept dat een enorme grote groep mensen slecht is, moet gestopt worden. We hadden eerst Janmaat.... en toen Fortuyn. Die zijn beide gestopt. Nu Wilders nog. De man denkt dat hij alles maar mag roepen, maar zo is het natuurlijk niet. Generaliseren is iets waar geen enkele politicus zich schuldig aan zou mogen maken. Als we iets moeten hebben geleerd van de 2e WO is het dat wel!
Gewone mensen misschien wel ja, maar een generaliserende politicus moet bij iedereen een alarmbel doen rinkelen en moet absoluut verboden worden. een politicus moet zich bezig houden met feiten en niet heel erg veel mensen over één kam scheren. Die tijd hebben we gehad en mag nooit weer gebeuren. Wij als mensen moeten waken dat zoiets inderdaad niet nog een keer gebeurt.quote:Op zondag 7 februari 2010 04:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen moet alles mogen en kunnen roepen.![]()
Alleen op woorden kan je met woorden reageren. Discussie en debat.
Degene die met kogels komt, gaat de foute grens over.
Och, ik denk dat als de gasslangen worden uitgerold, er genoeg tegenstand is, wees daar maar niet bang voor.quote:Op zondag 7 februari 2010 04:34 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Gewone mensen misschien wel ja, maar een generaliserende politicus moet bij iedereen een alarmbel doen rinkelen en moet absoluut verboden worden. een politicus moet zich bezig houden met feiten en niet heel erg veel mensen over één kam scheren. Die tijd hebben we gehad en mag nooit weer gebeuren. Wij als mensen moeten waken dat zoiets inderdaad niet nog een keer gebeurt.
Doodzwijgen lijkt me dé manier, maar het is al gebleken dat dat dus niet gaat werken. Dat is het erge... en dat het gemiddelde IQ van de mens niet al te hoog is.quote:Op zondag 7 februari 2010 04:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Och, ik denk dat als de gasslangen worden uitgerold, er genoeg tegenstand is, wees daar maar niet bang voor.
Dat is precies het punt; Angst. Angst voor wat De Ander gaat zeggen of zou kunnen zeggen. Dom om daar angstig over te doen en nog dommer om te verbieden. Gewoon lekker op reageren of doodzwijgen.
Waaruit is dat gebleken volgens jou?quote:Op zondag 7 februari 2010 04:38 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Doodzwijgen lijkt me dé manier, maar het is al gebleken dat dat dus niet gaat werken. Dat is het erge... en dat het gemiddelde IQ van de mens niet al te hoog is.
Weet je zeker dat je geen familie bent van Volkert vd Graaf. Je roept wel op voor moord wat ik proef in je betoog, als dat jouw zogenaamde hoge IQ is plaats ik mijn twijfels over je geestelijke gesteldheid daar ik regelmatig vrijwilligerswerk doe voor patiënten met de ziekte van Down heb ik dergelijke doodsverwijzingen van hen nog geen enkele keer horen zeggen.quote:Op zondag 7 februari 2010 04:23 schreef scanman1 het volgende:
Een puliticus die roept dat een enorme grote groep mensen slecht is, moet gestopt worden. We hadden eerst Janmaat.... en toen Fortuyn. Die zijn beide gestopt. Nu Wilders nog. De man denkt dat hij alles maar mag roepen, maar zo is het natuurlijk niet. Generaliseren is iets waar geen enkele politicus zich schuldig aan zou mogen maken. Als we iets moeten hebben geleerd van de 2e WO is het dat wel!
Wilders wil het liever doen voorkomen als een politiek proces om het uit te schakelen, en als podium gebruiken voor zijn standpunten en zijn slachtofferrol in een complot van links om hem uit te schakelen. Als je het over de vrijheid van meningsuiting wil hebben kun je ook beter een advocaat nemen die inhoudelijk sterk is. Moskowicz heeft zijn reputatie te danken aan zijn vermogen om zijn verdediging af te stemmen op de mafia-organisatie die hem daarvoor zo vet betaalt. Maar een rechtstheoretische beschouwing van enig niveau moet je van hem niet verwachten, een paar dure woordjes door een kontverhaal, en dat is dan dat. Zijn verdediging begint alweer met schot hagel, geen scherpschutterij. Een beetje twijfel zaaien over de verbanden in de geheimzinnige onderwereld, dat kan hij. In zo'n procedure laveert hij van bakzeil naar bakzeil.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat het wellicht wat misplaatst is in het geval Wilders vanuit ethisch oogpunt betekent niet dat het geen goede verdediging is, of dat het in dit geval onterecht is zelfs.
Dat neemt niet weg dat hij wetgever is. Hij doet het liever voorkomen alsof de rechters tegen hem samenspannen, maar de wet is gewoon streng in dit land, die maakt een behoorlijk forse inbreuk op de vrijheid van meningsuiting. Hij eet zijn hele carriere al uit de staatsruif die hij zo bekritiseert, en een groot deel daarvan als wetgever. Dat geeft hem het voorrecht om dingen te mogen zeggen die anderen niet mogen zeggen, mits in de kamer. En het geeft hem het recht om de wet proberen aan te passen. Ik geloof niet dat hij één van beide geprobeerd heeft. Hij zoekt liever de kranten en de tv met oneliners, en dan val je dus gewoon net als ieder ander onder het strafrecht waar je als kamerlid verantwoordelijk voor bent.quote:Voor een deel ben ik dit met je eens.
Wilders is echter geen wetgever, hij heeft slechts het initiatiefrecht maar een onvoldoende deel in de kamer om werkelijk wetgever te heten.
Ik begin steeds meer te denken dat scanman of een grap maakt, of bewust hele rare uitspraken doet om iets duidelijk te maken (ofzo).quote:Op zondag 7 februari 2010 10:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen familie bent van Volkert vd Graaf. Je roept wel op voor moord wat ik proef in je betoog, als dat jouw zogenaamde hoge IQ is plaats ik mijn twijfels over je geestelijke gesteldheid daar ik regelmatig vrijwilligerswerk doe voor patiënten met de ziekte van Down heb ik dergelijke doodsverwijzingen van hen nog geen enkele keer horen zeggen.
Ik dacht aanvankelijk ook dat Wilders en PVV'ers grappen maakten, maar het blijkt niet zo te zijn. Misschien heeft scanman dat ook doorgekregen.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:10 schreef poon het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te denken dat scanman of een grap maakt, of bewust hele rare uitspraken doet om iets duidelijk te maken (ofzo).
Het is helemaal niet gebleken, want hij wordt niet doodgezwegen. Die clown krijgt overal aandacht, in de linksere media (het merendeel) en ook de rechtsere (Telegraaf, GeenStijl).quote:Op zondag 7 februari 2010 04:38 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Doodzwijgen lijkt me dé manier, maar het is al gebleken dat dat dus niet gaat werken. Dat is het erge... en dat het gemiddelde IQ van de mens niet al te hoog is.
Ziek, ziek mannetje. Het is ook niet verwonderlijk dat jij de islam zo hoog hebt zitten.quote:Op zondag 7 februari 2010 04:38 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |