Detroit noemen ze niet voor niets de spookstad van Amerika.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:35 schreef cherrycoke het volgende:
maar detroit is toch niet helemaal verlaten?
Aangepast.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:39 schreef Bronson het volgende:
Tsjernobyl is toch Oekraïne?
dit ligt iets gecompliceerder, toevallig was er gister een documentaire over detroit op tv.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Detroit noemen ze niet voor niets de spookstad van Amerika.
Jarenlang geprofiteerd van de auto-industrie, nu staan er grote delen van de stad leeg doordat het grootste gros van deze fabrieken opgedoekt is.. Detroit is niet meer aantrekkelijk voor de werkende Amerikaan.
Ik denk dat ik hier maar even binnekort langs ga. Lijkt me best bijzonder om te zien. Vraag me wel af of je er een beetje makkelijk binnekomt..quote:Op donderdag 3 december 2009 06:00 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Geweldig topic!
In Nederland heb je ook nog de Wageningse Berg. Het oude voetbalstadion van FC Wageningen dat sinds 1992 bijna niet meer in gebruik is. Het is het hoogst gelegen stadion van Nederland. Als je over de A50 rijdt richting nijmegen dan kan je op de brug over de Rijn aan de rechterkant de lichtmasten boven de bomen zien uitsteken.
Op de grote sta-tribune aan de lange zijde kan 10.000 man en hier stond ook de fanatieke aanhang: de Berg Side.
Ik ben er een paar keer geweest om te kijken en het is heel vreemd maar als je er rondloopt dan voel je nog gewoon de voetbalsfeer die er hangt. Rond het stadion staan allemaal verlaten kaartverkoophokjes en toegangspoortjes. Bijna zou je gaan denken dat voetbal nog mogelijk is in Wageningen na een likje verf en wat nieuwe reclameborden
Komend vanaf de A50 afslag Renkum/Wageningen en je rijdt door tot aan de watertoren zie je aan de linkerkant dit bord:
Er zijn plannen om er een evenemententerrein van te maken dus als je het wilt zien moet je snel zijn.
Ik heb nog wel foto's van het stadion in verval. Ik zal eens kijken of ik vanmiddag wat foto's kan uploaden.
Alvast een paar linkjes:
http://fcw.blogse.nl/log/fotos/ Op deze pagina zie je het stadion in verval, zo heb ik het ook nog mogen zien.
http://www.stadiondewageningseberg.nl/ Site met foto's hoe het er uit zag en hoe het er nu uit ziet. Ook meer informatie over het stadion zelf.
Dat zou inderdaad wel gruwelijk zijn, beetje dwalen in verlaten gedeeltes van de wereld, leuk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Ah. Ik wil best eens een rondje Europa doen om allemaal dat soort plekken te bekijken. Super tof!
Dat ziet er uti als een fette locatie voor een feestquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:27 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Battersea powerstation in London, een niet in gebruik zijnde kolencentrale.
Hier zou ik graag eens een kijkje gaan nemen, maar ik vermoed dat het daar niet makkelijk zal zijn om binnen / in de buurt te komen.
In oktober ga ik wel weer naar London, dus wie weet...
Weet iemand of de sloop van de Wageningse Berg concreet is? En wat het adres hiervan is?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:55 schreef Bronson het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier maar even binnekort langs ga. Lijkt me best bijzonder om te zien. Vraag me wel af of je er een beetje makkelijk binnekomt..
Ik ben eigenlijk in de veronderstelling dat de Vrienden van de Wageningse Berg tegenwoordig eigenaar/beheerder zijn. http://www.stadiondewageningseberg.nl/quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Weet iemand of de sloop van de Wageningse Berg concreet is? En wat het adres hiervan is?
Kan ik bijv. het stadion inlopen of is dat afgesloten?
Ik ga er deze week vanuit mijn werk wel een keertje langs. Ik werk er vlakbij (Bennekom). Alvast even kijken of je inderdaad er een beetje makkelijk binnen komt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Weet iemand of de sloop van de Wageningse Berg concreet is? En wat het adres hiervan is?
Kan ik bijv. het stadion inlopen of is dat afgesloten?
Het ligt aan de weg van Wageningen naar Renkum. En je bent zo binnen, kwestie van over een niet zo hoog hek of over de poort klimmen. Maar het is niet meer echt verlaten, en wordt ook gewoon onderhouden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:56 schreef Bronson het volgende:
[..]
Ik ga er deze week vanuit mijn werk wel een keertje langs. Ik werk er vlakbij (Bennekom). Alvast even kijken of je inderdaad er een beetje makkelijk binnen komt.
Dat is niet helemaal correct.. Tsjernobyl ligt een paar km ten zuiden van Pripyat.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Boswachter, Pripyat en Tsjernobyl is hetzelfde
Alle foto's die je ziet zijn genomen in Pripyat
Ok, bedankt. Ik zal wel even kijken of het nog een beetje bijzonder is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het ligt aan de weg van Wageningen naar Renkum. En je bent zo binnen, kwestie van over een niet zo hoog hek of over de poort klimmen. Maar het is niet meer echt verlaten, en wordt ook gewoon onderhouden.
Bedoel je deze?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:39 schreef tha_dark het volgende:
Bij Wie Is De Mol waren ze twee weken geleden in een Nederlandse spookstad in Japan. Zag er ook echt super vet uit maar ik kan er helaas geen afbeeldingen van vinden. Weet iemand toevallig hoe dat stadje heet?
Nagasaki Holland Village.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:39 schreef tha_dark het volgende:
Bij Wie Is De Mol waren ze twee weken geleden in een Nederlandse spookstad in Japan. Zag er ook echt super vet uit maar ik kan er helaas geen afbeeldingen van vinden. Weet iemand toevallig hoe dat stadje heet?
True true,quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:00 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct.. Tsjernobyl ligt een paar km ten zuiden van Pripyat.
Ik ga er ooit nog eens heen, vind het helemaal super interessant daar.., klein natuurwondertje daar.
De foto's zijn inderdaad Pripyat.
Waarschijnlijk Huis ten Bosch bij Nagasaki, echter, het is een soort park, en naar mijn weten niet een spookstadquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:39 schreef tha_dark het volgende:
Dat is het eigenlijk al.. Maar dan op kleine schaal. Je hebt toestemming nodig om die exclusion zone in te komen, en die haal je volgens mij niet makkelijk 123 bij het VVV ofzo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Chernobyl staat ook op het lijstje, binnen 2 jaar hopelijk mits ik tijd heb om even weg te glippen. In ieder geval voordat het een toeristisch oord wordt!
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:13 schreef Kentoet het volgende:
[ afbeelding ]
Airplane graveyard Arizona.
Om alles voor jezelf makkelijk te maken kun je bij diverse organisaties wel dagtripjes boeken vanuit Kiev ed. Alles op eigen houtje wordt idd een stuk moeilijker, zoniet onmogelijk voor buitenlanders? Ik heb er geen idee van, en hoewel m'n moedertaal Pools is red ik het daar denk ik niet mee in Oekraïnequote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:18 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat is het eigenlijk al.. Maar dan op kleine schaal. Je hebt toestemming nodig om die exclusion zone in te komen, en die haal je volgens mij niet makkelijk 123 bij het VVV ofzo.
Daarnaast moet je toch wel een beetje apart type mens zijn om juist daar heen te willen, toch?
Het zal nooit een hype worden, denk ik.
Ik ben er extreem door geintrigeerd; de ramp, de omgeving, hoe de natuur daar die stad "terugneemt".
"oh ga je op vakantie? wat leuk! waarheen?" Chernobyl ..
FOK!er Toempf is daar nog wel 'es langsgereden, zal 'm ff op dit topic wijzen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:46 schreef Blizzie het volgende:
DOEL in belgie een verlaten dorp:
[ afbeelding ]
Bodies is opgenomen op een graveyard van burgervliegtuigen in Mojave, Californië. Er staat zelfs een KLM toestel bij als je goed oplet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:19 schreef patatmetfriet het volgende:
(Over de Airplane Graveyard) Heeft Robbie W. daar niet zijn video opgenomen? (Bodies) Zag er awesome uit!
Dit is zooooo ongelofelijk vet he.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:13 schreef Kentoet het volgende:
[ afbeelding ]
Airplane graveyard Arizona.
ik woon daar vlakbij. het staat er nog maar ze zijn wel van plan het af te breken.. wanneer weet ik niet.. dus als iemand een leuke locatie voor fotoshoots zoekt..das een leuke..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:36 schreef dubidub het volgende:
[..]
FOK!er Toempf is daar nog wel 'es langsgereden, zal 'm ff op dit topic wijzen.
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat mensen rond gaan lopen over militaire installaties in the US. Misschien heb je meer kans op die "burgerluchtvaart begraafplaats" Ik geloof dat de Mythbusters daar ook wel eens gaan shoppen en testen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit is zooooo ongelofelijk vet he.
Ben een aantal jaren geleden in Arizona geweest, maar heb dit helaas niet kunnen ontdekken.
Is dat ook vrij toegankelijk voor mensen eigenlijk?
Wanneer ik ooit nog eens in de USA kom, dan gaat deze sowies op mijn verlanglijstje.
Weet jij bij welke stad dit ligt? Of is dit in Death Valley?
Ik bedoelde ook eerlijk gezegd die van die burgerluchtvaarttoestellen..... Ligt die ook in Arizona?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat mensen rond gaan lopen over militaire installaties in the US. Misschien heb je meer kans op die "burgerluchtvaart begraafplaats" Ik geloof dat de Mythbusters daar ook wel eens gaan shoppen en testen.
nee southern california... is niet zo ver weg (vanuit Arizona gezien dan he?)quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook eerlijk gezegd die van die burgerluchtvaarttoestellen..... Ligt die ook in Arizona?
Je kunt het wel bezoeken, maar je mag er niet vrijelijk rondlopen. AMARC maakt deel uit van de [url=http;//www.dm.af.mil/amarc]Davis-Monthan AFB[/url] installatie, een actief militair vliegveld. Er is voor geïnteresserden wel een onofficiele site, AMARCExperience.com, waar je ook inlichtingen kunt vinden over het bezoeken van AMARC.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dit is zooooo ongelofelijk vet he.
Ben een aantal jaren geleden in Arizona geweest, maar heb dit helaas niet kunnen ontdekken.
Is dat ook vrij toegankelijk voor mensen eigenlijk?
Tucson, AZ.quote:Wanneer ik ooit nog eens in de USA kom, dan gaat deze sowies op mijn verlanglijstje.
Weet jij bij welke stad dit ligt? Of is dit in Death Valley?
Ze worden wel verschroot, maar omdat er heel veel buikbare onderdelen liggen (ook voor buitenlandse afnemers) worden de toestellen eerst stukje bij beetje gestript. De kale casco's gaan daarna via de buren van de basis (opkopers) naar de smeltovens.quote:Wat gebeurd er eigenlijk met die vliegtuigen? Waarom worden die niet tot schroot verwerkt???
Nee, die ligt in Mojave, Californië.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook eerlijk gezegd die van die burgerluchtvaarttoestellen..... Ligt die ook in Arizona?
Dat terrein (Scheemda) is toch jarenlang afgesloten geweest wegens asbest? Ik ben er wel eens wezen kijken, maar ik durfde het terrein niet op. De buren wonen wel heel erg dichtbij.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bij mijn weten zijn ze al bezig met De Toekomst op te knappen. Overigens staat De Toekomst niet in Oude Pekela, maar vlakbij Scheemda, aan de A7
-edit-
Even verder gelezen. Steenfabriek Strating is ook een oude steenfabriek inderdaad in Oude Pekela, echter, de foto's hierboven geplaatst zijn niet van Strating, maar van De Toekomst, Scheemda
Die steenfabriekscene uit Zwartboek is ook opgenomen in Scheemda
Niet als enige. Doel is inmiddels tot een soort toeristische attractie verworden. Blokft desondanks interessant.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:36 schreef dubidub het volgende:
[..]
FOK!er Toempf is daar nog wel 'es langsgereden, zal 'm ff op dit topic wijzen.
Daar is volgens mij ook een dode bij gevallen, al kan ik er ook gruwelijk naast zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:58 schreef Sprouts het volgende:
In de gloriedagen hadden ze bijvoorbeeld deze wonderlijke waterglijbaan:
[ afbeelding ]
Verlaten pretparken..
Ik ben er op de TomTom heengereden, maar hoefde beide keren maar één keer tol te betalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef Fredo55 het volgende:
Alleen de bereikbaarheid is moeilijk, ik moet wel door de Tijsmantunnel en Liefkenshoektunnel.
Allebei tol neem ik aan?
Het is een eiland, en niet open voor het publiek. De gebouwen zouden op instorten staan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:03 schreef k_man het volgende:
Mja, daar zou ik niet snel heen durven, denk ik. Straks blijkt het in gebruik genomen door een paar aggresieve junks ofzo.
Dat je ergens moet 'binnendringen' vind ik sowieso niet fijn eigenlijk. In doel staat veel gewoon open en is het geen punt om er in te lopen. Best een voordeel.
Je MOET niets. Vanuit Breda kun je gewoon richting Gent aanhouden en dan de E34 op. Afslag Kieldrecht en de bordjes "Doel" volgen, totdat je je doel bereikt hebt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:50 schreef Fredo55 het volgende:
Alleen de bereikbaarheid is moeilijk, ik moet wel door de Tijsmantunnel en Liefkenshoektunnel.
Allebei tol neem ik aan?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je MOET niets. Vanuit Breda kun je gewoon richting Gent aanhouden en dan de E34 op. Afslag Kieldrecht en de bordjes "Doel" volgen, totdat je je doel bereikt hebt.
quote:Letland veilt Sovjetspookstad
Uitgegeven: 4 februari 2010 15:06
Laatst gewijzigd: 4 februari 2010 15:09
RIGA - In Letland wordt vrijdag een complete stad geveild. Het gaat om het geheel verlaten Skrunda-1 dat tijdens het Sovjettijdperk dienst deed als radarbasis.
© ANP
Er kan geboden worden vanaf 150.000 lat (ongeveer 210.000 euro), aldus het veilingbedrijf donderdag.
De spookstad bevindt zich 150 kilometer ten westen van de Letse hoofdstad Riga, vlakbij de 'echte' stad Skrunda.
De gelukkige koper van Skrunda-1 wordt eigenaar van 45 hectare grond, tien appartementsblokken, twee nachtclubs, een winkelcentrum, een kinderdagverblijf en een saunacomplex.
Interesse
De gebouwen zijn door gebrek aan onderhoud enigszins vervallen. Toch hebben al verscheidene bedrijven interesse getoond in de spookstad.
De stad was een van de vele afgesloten gemeenschappen in de voormalige Sovjet-Unie die dienst deden als militaire of wetenschappelijke basis.
Van 1944 tot 1991 maakte Letland deel uit van het uitgestrekte Sovjetrijk. De laatste Russische militairen verlieten Skrunda-1 in 1999.
© ANP
Amsterdam heeft ook een tweede ongebruikt metrostation onder het weesperpleinquote:Op maandag 1 februari 2010 21:28 schreef Socios het volgende:
Zoals in Nederland station Rotterdam Hofplein, waar het mooiste gedeelte ervan niet meer in gebruik is...
[ afbeelding ]
Er ligt er ook nog één oost van het Centraal Station, maar ik geloof dat daar nu de AIX in gehuisvest is. Daarnaast ligt er nog wat ongebruikte tunnel tussen het Centraal en het Haarlemmerplein.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Amsterdam heeft ook een tweede ongebruikt metrostation onder het weesperplein
En zie ook De slapende premetro van Antwerpen en http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9tro_L%C3%A9ger_de_Charleroi
Dan heb ik de twee door elkaar gehaald....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bij mijn weten zijn ze al bezig met De Toekomst op te knappen. Overigens staat De Toekomst niet in Oude Pekela, maar vlakbij Scheemda, aan de A7
-edit-
Even verder gelezen. Steenfabriek Strating is ook een oude steenfabriek inderdaad in Oude Pekela, echter, de foto's hierboven geplaatst zijn niet van Strating, maar van De Toekomst, Scheemda
Die steenfabriekscene uit Zwartboek is ook opgenomen in Scheemda
Geenstijl heeft plaatjes. Wat een gribus! Daar willen ze 2 ton voor vangen!quote:
Zijn er ook geen gewone foto's te vinden op internet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:24 schreef Kimbell het volgende:
Die link van de verlaten Aziatische pretpaken... fantastische foto's! Ik moest meteen denken aan die keer dat ik met Maok in Kroatië zat, in Starigrad bij nationaal park Paklenica. Om in het park te komen moesten we door een spookdorpje waar de kogelgaten nog in de staldeuren zaten. Helaas hebben we geen foto's.
"Battleship Island", al regelmatig voorbijgekomen in deze reeks, maar blijft fascinerendquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:04 schreef MrTorture het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)asaki_Hashima_01.png
Hashima Island
en nog wat meer:
http://www.crookedbrains.(...)-hashima-island.html
Mooie reeks. Het is net tijdreizen, maar dan anders.
Oja, die was ik al weer helemaal vergeten. Daar moesten we inderdaad dagelijks 2 keer door heen, heen en terug.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:33 schreef Kimbell het volgende:
Et Voilá! Het dorp heet Marasovici. Niet heel verassend. Marasovic is de meest voorkomende naam in dit gebied. Eén van de huizen is blijkbaar een soort museum. Nogal geflatteerde foto's, ook oude van toen het dorp nog bewoond was:
http://www.paklenica.hr/P(...)o_kuca_Marasovic.pdf
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijkbaar zijn er nog meer spookdorpen in de omgeving:
"The National Park contains ten villages that are now mostly abandoned: Br¨ljanu¨a, Jasenar, Jurline, Katići, Kne¸evići, Marasovići (Gornji), Parići, Ramići, Rimenići and ¦kiljići. A particularly interesting feature is the houses built into semi-faults at Sklopina.
The only residents of the Park are an old married couple living in the village of Ramići – Marija and Jolin Ramić."
Foto's van de andere dorpen:
[ [url=http://http://www.paklenica.hr/Paklenica_slike/Paklenica_Menu/Ostaci-crkve-Sv-Jakova.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:26 schreef ebke het volgende:
en over een stuk of 10 jaar, spookdorpjes in zuid-limburg
Is inderdaad wel gaaf om een keer te kijken. Ben er een paar jaar terug geweest was wel een mooie en bizarre ervaring.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:00 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct.. Tsjernobyl ligt een paar km ten zuiden van Pripyat.
Ik ga er ooit nog eens heen, vind het helemaal super interessant daar.., klein natuurwondertje daar.
De foto's zijn inderdaad Pripyat.
Slenaken, Epen, iets in die richtingquote:
Dacht ik al, maar ik vond het netter dan een tvpquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:36 schreef Guard het volgende:
[..]
"Battleship Island", al regelmatig voorbijgekomen in deze reeks, maar blijft fascinerend
Hebben hebben hebben. Wat een gave auto'squote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:17 schreef Guard het volgende:
Voortbordurend op het buskerkhof langs de A59:
Helaas is er een veiling gehouden in sept 2009, auto's moesten weg van de overheid. Kan zo snel even niet vinden of er uberhaupt nog auto's staan.
Wel nog veel mooie foto's van te vinden:
[ afbeelding ]
Je weet dat het eiland verboden te betreden is, en er bijna geen visser is te vinden die je daar wil afzetten?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:55 schreef Kimbell het volgende:
Delfzijl Noord met winkelcentrum Kuisburg is momenteel ook een soort spookwijk. Misschien een goeie gelegenheid om morgen mijn nieuwe camera uit te proberen. En battleship island gaat op het verlanglijstje voor de volgende trip naar Japan!
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Battleship_island is er beperkt toerisme mogeljk op een klein, veilig gedeelte van het eiland:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je weet dat het eiland verboden te betreden is, en er bijna geen visser is te vinden die je daar wil afzetten?
quote:As of April 22, 2009, the island is open once again for public visits, with Yamasa Kaiun providing transportation to the island from Nagasaki
Ah, ok. Mijn informatie is inderdaad iets ouder.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:39 schreef fFarl het volgende:
[..]
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Battleship_island is er beperkt toerisme mogeljk op een klein, veilig gedeelte van het eiland:
[..]
Ik was daar naar aanleiding van dit topic even op aan het googelen, even wat mooie foto's laten zien die ik heb gevonden:quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:33 schreef Omniej het volgende:
Helemaal deel 2 vergeten te TVP-en.
Ik las net per toeval over die spookstad Skrunda-1 in Letland en moest daardoor ook ineens weer aan dit topic denken. (en zo te zien was het hier ook al gepost)
Vanaf nu maar weer even volgen.
dan zou Pompeii er ook één zijn. Petra valt onder archeologie imhoquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:15 schreef Kimbell het volgende:
Kun je Petra in Jordanië ook een spookstad noemen? Of is dat te oud?
Toen ik er in 2008 was, zou die verbinding er ook al zijn, maar toen kon je alleen maar een rondje varen rond het eiland. In de ferry terminal van Nagasaki staat wel een mooie maquette van het eiland.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:39 schreef fFarl het volgende:
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Battleship_island is er beperkt toerisme mogeljk op een klein, veilig gedeelte van het eiland:
In Estland heb je iig Paldiski, bij 3 op reis zijn ze daar geweest.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:13 schreef teamlead het volgende:
http://englishrussia.com/?p=9806 was deze al voorbij gekomen? Verlaten stad midden in de zee.
Die Sowjets hebben ongetwijfeld nog veel meer achtergelaten. De vraag is waar
Oeh, trigger!quote:Op zondag 7 februari 2010 15:31 schreef Gwywen het volgende:
Ergens vind ik Pompeii
Herculaneum
en Ostia
ook wel in dit topic thuishoren, om de simpele reden dat het gewoon fascinerend is om daar rond te lopen
en te weten dat daar ooit mensen hebben geleefd.
Die zie je in de clip idd voorbijkomen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Bodies is opgenomen op een graveyard van burgervliegtuigen in Mojave, Californië. Er staat zelfs een KLM toestel bij als je goed oplet.
Zoiets heb ik ook eens gehoord idd...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:30 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Daar is volgens mij ook een dode bij gevallen, al kan ik er ook gruwelijk naast zitten.
En volgens mij word er nog steeds niet gebouwd.quote:De plannen voor het bouwen van het kasteel dateren uit 1999; de eerste paal werd op 15 september 2000 geslagen. De kosten van het kasteel werden aanvankelijk op ƒ 60 miljoen geschat, later verhoogd naar ƒ 120 miljoen. Vanwege financiële problemen werd het bouwproject in 2002 stilgelegd. In 2005 werd het project opgekocht door het hiervoor opgerichte bedrijf Gravin (eigenaars: J. van der Graaf en het bedrijf Vink).
Pompei moet ik ook nog steeds een keer heen gaan. Sowieso moet ik Italie nog eens bezoeken maar Pompie staat dan zeker op de lijst.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:31 schreef Gwywen het volgende:
Ergens vind ik Pompeii
[ afbeelding ]
Herculaneum
[ afbeelding ]
en Ostia
[ afbeelding ]
ook wel in dit topic thuishoren, om de simpele reden dat het gewoon fascinerend is om daar rond te lopen
en te weten dat daar ooit mensen hebben geleefd.
Spinalonga is leuk, maar het is wel heel erg vervallen. Eigenlijk is alleen bij het haventje nog wel wat in redelijke staat, de rest van het eilandje is grotendeels zo vervallen dat er alleen nog (delen van) muren overeind staan. Maar het is wel leuk om er eens rond te kijken, dat welquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:36 schreef _Loki het volgende:
Hoe kan ik díe nou vergeten zijn.
Spinalonga, een eilandje bij Kreta. Vroeger werden mensen met Lepra ernaar verbannen. Alles is er nog, inclusief ziekenhuis en alles.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:14 schreef STTSJT het volgende:
FF een tvp'tje
Heb het eerste deel ook gevolgd, best interessant
Mwoah, 't is geen echte spookstad zoals veel andere in dit topic natuurlijk. (als in een compleet verlaten stad waar alles nog precies zo staat zoals het X jaar geleden achtergelaten is)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:46 schreef FP128 het volgende:
Weet iemand of de stad Detroit echt zo een spookstad is geworden gezien de
failliete autoindustrie?
Gauw opknappen die gebouwen. Die kunnen erg mooi worden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef skitz0frenix het volgende:
Doel (België)
Inwonersaantallen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Al die wegen daar.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:48 schreef Derek010 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/California_City
California City, niet verlaten, wel mislukt als stad.
quote:
Ik zou meer meenemen dan alleen een cameraquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mwoah, 't is geen echte spookstad zoals veel andere in dit topic natuurlijk. (als in een compleet verlaten stad waar alles nog precies zo staat zoals het X jaar geleden achtergelaten is)
Wel stikt het in Detroit onderhand van de spookgebouwen ja; lijkt me erg gaaf om 'ns gewapend met mijn camera te verkennen.De stad als geheel zou ik geen spookstad willen noemen, though.
Er is een reden dat ze leeg staan en niet meer onderhouden worden... Slooppanden ga je niet opknappen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:28 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Gauw opknappen die gebouwen. Die kunnen erg mooi worden.
Nou vaak willen mensen er ook niet meer in investeren. Maar dat huis op de hoek is toch prachtig.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is een reden dat ze leeg staan en niet meer onderhouden worden... Slooppanden ga je niet opknappen.
Je kent het verhaal achter Doel?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:10 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Nou vaak willen mensen er ook niet meer in investeren. Maar dat huis op de hoek is toch prachtig.
Die is al helemaal plat toch? Volgens mij staat er nog één gebouw overeind, maar die is ingericht als informatiecentrum over Enka dacht ik.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 08:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe zit het met de ENKA in Ede? Die staat toch ook leeg?
Nice, misschien maar eens gaan kijken, woon zelf in Enschedequote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:05 schreef Dirk88 het volgende:
[ afbeelding ]
Gronau ( net over de grens bij Enschede )
[ afbeelding ]
Gronau ( net over de grens bij Enschede )
De Enka in Ede is niet helemaal plat gegooid. Er staat nog 1 pand, het poortgebouw, en ze hebben zoveel mogelijk de gevels behouden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:42 schreef Bronson het volgende:
[..]
Die is al helemaal plat toch? Volgens mij staat er nog één gebouw overeind, maar die is ingericht als informatiecentrum over Enka dacht ik.
Helaas dat vorige week bekend is geworden dat Doel definitief tegen de vlakte gaat... op korte termijn volgens mij.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:28 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Gauw opknappen die gebouwen. Die kunnen erg mooi worden.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:01 schreef Guard het volgende:
Verlaten weeshuis ten zuiden van Parijs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Nee helaas niet, dit is een kunstwerk.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:10 schreef Gwywen het volgende:
Wat is dat op die laatste foto? Heb je geen foto van dichtbij zodat we ze kunnen lezen?
Dan moet ik maar rap erheen gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Helaas dat vorige week bekend is geworden dat Doel definitief tegen de vlakte gaat... op korte termijn volgens mij.
OMG wat gaaaf.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
Een verlaten lab in Rusland
http://englishrussia.com/?p=1584
Wauw.quote:Op zondag 21 maart 2010 21:51 schreef fFarl het volgende:
Voor de beginnende urbexer is Doel in België goed te doen. Paar leuke uurtjes doorgebracht met een uit het juiste hout gesneden mede-fok-er.
[ afbeelding ]
Delfzijl Noord valt tegenwoordig wel weer mee.. Meeste huizen zijn al gesloopt, op heel veel plekken staan er al nieuwe huizen, en ze zijn al een tijdje bezig met het slopen van Kuilsburg..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:55 schreef Kimbell het volgende:
Delfzijl Noord met winkelcentrum Kuisburg is momenteel ook een soort spookwijk. Misschien een goeie gelegenheid om morgen mijn nieuwe camera uit te proberen. En battleship island gaat op het verlanglijstje voor de volgende trip naar Japan!
Kun je eens aanwijzen waar? Want Nettetal is van noord naar zuid misschien een kilometer, en van oost naar west anderhalf. Ik zie op Bing in ieder geval niks wat lijkt op wat jij beschrijft...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef LiFePo4 het volgende:
In Nettetal, Duitsland (5km van Venlo af) is een oude legerbasis van de Britten (of Duitsers dunno), daar zijn dan wel vaker mensen, maar op een niet-zonnige dag is het echt helemaal verlaten daar. Één groot terrein met leegstaande hallen, huizen en kilometers lange straten. Ik ben er zelf een paar keer geweest, in die hallen kon je altijd heerlijk voetballen, jammer genoeg gleed ik een keer uit en kwam in het glas terecht (ramen waren kapot geschoten oid) en heb er nog steeds een aardig litteken van over. Ook een keer zo'n huis binnen gegaan met mijn neef, was echt creapy. Hij was 17 en ik 12 ofzo. Eerst dat huis in, was al eng genoeg, toen een trap naar onder waar het stik donker was. Eenmaal onder aangekomen konden we niks zien en hoorden we een kut geluid dus toen maar snel terug naar boven gehold
Zoek naar Wegberg - Wildenrath en je zult een oude legerbasis zien. Het is tegelijk ook een plek om te gaan treinspotten, want de testbaan van Siemens ligt er voor vrijwel al hun spoormaterieel. Wel leuk om dan een metro of tram voor verre oorden voorbij te zien rijden. Je ziet het vrij snel aan de enorme windmolens en het grote opstelterrein voor de treinen. Als je naar de achterkant van dat terrein gaat, kun je op de landingsbaan komen. Althans, dat kon een paar jaar terug nog als je er met de fiets was. Dan kom je ook bij die hangars uit. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat er nu regelmatig feesten in worden georganiseerd?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kun je eens aanwijzen waar? Want Nettetal is van noord naar zuid misschien een kilometer, en van oost naar west anderhalf. Ik zie op Bing in ieder geval niks wat lijkt op wat jij beschrijft...
Dat stukje met rottende korpsen is wel apart.quote:Op zondag 21 maart 2010 19:12 schreef Gravereaper het volgende:
http://community.livejournal.com/abandonedplaces/
Hup gelijk hele topic nutteloos gemaakt
Oh, had dan gewoon Wildenrath gezegd, DAT weet ik (als spotter) wel te vinden!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zoek naar Wegberg - Wildenrath en je zult een oude legerbasis zien. Het is tegelijk ook een plek om te gaan treinspotten, want de testbaan van Siemens ligt er voor vrijwel al hun spoormaterieel. Wel leuk om dan een metro of tram voor verre oorden voorbij te zien rijden. Je ziet het vrij snel aan de enorme windmolens en het grote opstelterrein voor de treinen. Als je naar de achterkant van dat terrein gaat, kun je op de landingsbaan komen. Althans, dat kon een paar jaar terug nog als je er met de fiets was. Dan kom je ook bij die hangars uit. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat er nu regelmatig feesten in worden georganiseerd?
Wowquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Balestrino, Italië
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n dorp moet je gewoon kopen en opknappen en dan als vakantiewoningen verhuren
Die paadjes, prachtigquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Balestrino, Italië
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n dorp moet je gewoon kopen en opknappen en dan als vakantiewoningen verhuren
quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Balestrino, Italië
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is bij Swalmen de grens over. Ik heb daar wel vaker getraind met de koersfiets. Ideaal, maar inderdaad zo nu en dan een beetje freaky.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef LiFePo4 het volgende:
In Nettetal, Duitsland (5km van Venlo af) is een oude legerbasis van de Britten (of Duitsers dunno), daar zijn dan wel vaker mensen, maar op een niet-zonnige dag is het echt helemaal verlaten daar. Één groot terrein met leegstaande hallen, huizen en kilometers lange straten. Ik ben er zelf een paar keer geweest, in die hallen kon je altijd heerlijk voetballen, jammer genoeg gleed ik een keer uit en kwam in het glas terecht (ramen waren kapot geschoten oid) en heb er nog steeds een aardig litteken van over. Ook een keer zo'n huis binnen gegaan met mijn neef, was echt creapy. Hij was 17 en ik 12 ofzo. Eerst dat huis in, was al eng genoeg, toen een trap naar onder waar het stik donker was. Eenmaal onder aangekomen konden we niks zien en hoorden we een kut geluid dus toen maar snel terug naar boven gehold
Is meer bij Vlodrop de grens over.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:17 schreef JLSB het volgende:
[..]
Dat is bij Swalmen de grens over. Ik heb daar wel vaker getraind met de koersfiets. Ideaal, maar inderdaad zo nu en dan een beetje freaky.
Vet, ik heb nog bij Avia gewerkt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:58 schreef junkiexp het volgende:
Nu al een paar keer in Doel geweest, een uurtje rijden vanaf Rotterdam :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Balestrino, Italië
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie plekken eigenlijk, alleen niet om 's nachts in je eentje rond te lopenquote:Op woensdag 31 maart 2010 17:16 schreef _Loki het volgende:
http://www.therealwaverlyhills.com/
Is deze al voorbij gekomen?
Hét sanatorium van Death Tunnel, die ene film.
Ik heb afgelopen zomer m'n vakantie gevierd in een Frans dorpje dat er vijftien jaar geleden ook zo bij stond, tegenwoordig is het een succesvol vakantieparadijsje in handen van een Nederlands stelquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:53 schreef FP128 het volgende:
[..]
idd onbegrijpelijk dat een of andere welgestelde Italiaan dit niet gedaan heeft want hier ligt gewoon geld
voor het oprapen en de wederopstanding van een nieuwe economie.
Is geloof ik al eens geplaatst. Vind de serie niet zo geweldig eigenlijk.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:52 schreef Dynd het volgende:
Ik kwam net deze serie tegen, life after people. Ze maken veel gebruik van spooksteden. Het is van The History Channel.![]()
http://www.history.co.uk/(...)-2-gary-indiana.html
Oh dan heb ik ook nog wel een tip voor een serie: The Colony!quote:Op donderdag 1 april 2010 14:52 schreef Dynd het volgende:
Ik kwam net deze serie tegen, life after people. Ze maken veel gebruik van spooksteden. Het is van The History Channel.![]()
http://www.history.co.uk/(...)-2-gary-indiana.html
Zijn er daar zo veel van dan?quote:Op zondag 4 april 2010 12:41 schreef M_ het volgende:
En daarnaast in de Achterhoek ook het een en ander aan leegstaande boerderijen bezocht (niet naar binnen geweest, dat durf ik niet aan)
Ik heb er 2 bezocht die naast elkaar stonden en ik weet er nog 1 maar die is anti-kraak. Valt geloof ik dus wel mee, maar vooral in de buitengebieden zullen er wel een aantal staan.quote:
edit: al genoemd dusquote:Op zondag 21 maart 2010 19:12 schreef Gravereaper het volgende:
http://community.livejournal.com/abandonedplaces/
Hup gelijk hele topic nutteloos gemaakt
supermooi he?quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:28 schreef Gwywen het volgende:
Balestrino, Italië
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een stel vrienden ben ik hier een jaar of 6 geleden geweest. Klein plaatsje in de Spaanse Pyreneeën met een groot verlaten treinstation. We kwamen in de schemering aan, en alle verhalen over goud van de Nazi's en het smokkelen van mensen door de tunnels krijgt een andere betekenis.quote:Het spookstation van Carfranc
Daar werden enkele scènes voor de film Dokter Zhivago opgenomen, daarna heerste er doodse stilte over het 250 meter lange perron. Estacion Canfranc, werd, meer dan duizend meter hoog in de Spaanse Pyreneeën, gebouwd begin vorige eeuw. Het verbond Madrid via een rechtstreekse lijn met Parijs. Door de Spaanse Burgeroorlog die daarop volgde, kwam het treinverkeer stil te liggen. Franco sloot de acht kilometerlange tunnel af om vijandelijke infiltraties vanuit Frankrijk te voorkomen. In de Tweede Wereldoorlog werd het nog gebruikt als doorvoerstation om o.a. vanuit Spanje de oorlogsindustrie van Hitler van ijzererts te bevoorraden. De nazi’s betaalden met 87 ton buitgemaakt goud. In 1970 maakte een treinongeval voorgoed een einde aan de internationale spoorlijn. Een op hol geslagen goederentrein had de spoorbrug in L’Estanquet vernield. De tunnel werd daarna door de universiteit van Zaragoza als laboratorium voor nucleaire experimenten gebruikt.
oh waaauw, die is echt geweldig:quote:Op dinsdag 13 april 2010 10:51 schreef ioko het volgende:
[..]
Met een stel vrienden ben ik hier een jaar of 6 geleden geweest. Klein plaatsje in de Spaanse Pyreneeën met een groot verlaten treinstation. We kwamen in de schemering aan, en alle verhalen over goud van de Nazi's en het smokkelen van mensen door de tunnels krijgt een andere betekenis.
[ afbeelding ]
http://www.forbidden-plac(...)ranc-railway-station
quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:01 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik zit echt met verbazing te kijken op die site van forbidden-places.net. Die opleiding Diergeneeskunde uit Anderlecht is ook al zo apart. Lijkt me echt geweldig om daar eens rond te lopen.
Ja diequote:
Staat boven die foto's ja. Er wonen nog mensen tussen de ruïnes. Er loopt iemand met een kinderwagen.quote:
Aan de monding van de Thames heeft de Royal Navy in de Tweede Wereldoorlog een aantal kunstmatige eilanden laten aanleggen om onder andere luchtdoelbatterijen op te kunnen plaatsen als tegenmaatregel op de Blitz (de luchtaanvallen door de Luftwaffe). Na de oorlog zijn ze weer verlaten, maar nooit afgebroken. Een van die 'eilanden' vormt tegenwoordig een apart staatje, dat wel door verschillende rechtbanken, maar niet door enige staat is erkend (ze liggen namelijk voor een groot deel buiten de territoriale wateren). In dat staatje is tegenwoordig een data-hosting centrum gevestigd. De andere werden onder andere door piraten-zenders gebruikt als uitzendlokatie.quote:
En?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:45 schreef Studiotje het volgende:
Was laatst ergens bij een documentaire programma een verlaten metronetwerk in Amerika. In die stad is een werkende netwerk en om die uit te breiden hebben ze toen een heel nieuw netwerk er bij gemaakt, alles is af en er zijn meerdere stations maar het mist alleen nog de aansluiting op het hoofd netwerk.. netwerk is nu al ongeveer 10 jaar klaar en nog niet gebruikt![]()
Ook ergens las ik van een tunnel in Amerika, die is gewoon aangesloten alleen wel met hekken afgesloten, als je de tunnel in loopt staan daar oude bussen en auto's uit de jaren 50 en 60.. even kijken of ik het kan vinden (of anderen het kunnen vinden) was namelijk wel erg vet!
quote:Op zondag 28 maart 2010 19:40 schreef teamlead het volgende:
is Kaliningrad (of Königsberg ) al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
supervette foto'squote:Op dinsdag 13 april 2010 10:25 schreef Paaskonijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe awesome.
bij die laatste foto krijg ik een erg waterworld gevoel, had zo in die film gekundquote:Op dinsdag 4 mei 2010 02:08 schreef sgatige het volgende:
Maunsell sea forts, built in the Thames estuary and operated by the Royal Navy:
[ afbeelding ]
In het eettentje onderaan die dijk heb ik een maand of 5 terug nog een dikke pannekoek zitten etenquote:
Goeie vondst! Op de tweede afbeelding ziet het er creepy uit met die mistquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:58 schreef DaMart het volgende:
Is Graun hier al eens langsgekomen? Dat is een dorp in het Italiaanse deel van Zuid-Tirol, dat tegenwoordig in de Reschensee ligt. Vroeger lag het naast dat meer, maar tussen 1948 en 1950 is het dorp grotendeels afgebroken en onder water gezet om een stuwmeer te vormen dat gebruikt wordt voor het opwekken van energie. Tegenwoordig is alleen de kerktoren nog zichtbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de winter ook wel leuk, zo te zien.
[ afbeelding ]
Dat ik daar niet aan gedacht heb.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:58 schreef DaMart het volgende:
Is Graun hier al eens langsgekomen? Dat is een dorp in het Italiaanse deel van Zuid-Tirol, dat tegenwoordig in de Reschensee ligt. Vroeger lag het naast dat meer, maar tussen 1948 en 1950 is het dorp grotendeels afgebroken en onder water gezet om een stuwmeer te vormen dat gebruikt wordt voor het opwekken van energie. Tegenwoordig is alleen de kerktoren nog zichtbaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super filmpje.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:29 schreef Blaxje het volgende:
Minder spannend dan de meeste submits hier, maar wel aardig om te zien. Skaters die in Fresno (VS) verlaten huizen en zwembaden gebruiken om te skaten. Zitten wel wat mooie beelden tussen van de ooit ideale gezinswoningen en wijken die er nu verlaten bij liggen. Link: http://vimeo.com/9696629?hd=1
Ken je deze? Bij de Universiteit Twente.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:58 schreef DaMart het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:17 schreef Gwywen het volgende:
DE Wim T. Schippers? Echt? Ik dacht dat die alleen de stem van Ernie deed.
Ben je zo jong of heb je gewoon een slechte algemene ontwikkeling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die Wim T. Schippers. Die is van oorsprong kunstenaar. En niet onsuccesvol, mogen we wel stellen.
Restauratie staat er op de borden. Maar die borden staan er een aantal jaar. Dus ik heb dan geen idee.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:43 schreef du_ke het volgende:
Wat gaat daarmee gebeuren? Allemaal platgooien voor een nieuwe ontwikkeling?
Dat dacht ik ook toen ik daar voor het eerst kwam.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Goed topic
Wist niet dat dit bestond in Nederland
Die toren zou natuurlijk een goede bron van inspiratie kunnen zijn voor een spannend verhaal... midden in de nacht is klokgelui te horen vanaf het meerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:27 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Goeie vondst! Op de tweede afbeelding ziet het er creepy uit met die mist
Ik heb hem lang geleden in het echt gezien. Kwam hem laatst tegen op een oude vakantiefoto bij mijn ouders, en toen ik dit topic zag moest ik er weer aan denkenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat ik daar niet aan gedacht heb.
Ben er met vakantie al meermaals geweest. Is inderdaad best geinig om te zien.
Volgens mij heb ik zoiets ook ergens anders in Nederland gezien, ik weet alleen niet meer waar. Alleen toen was het volgens mij een soort watervogelhuisjequote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Ken je deze? Bij de Universiteit Twente.
[ afbeelding ]
Wauw, nooit van gehoord. Binnenkort eens langsfietsenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:37 schreef o.us het volgende:
In Rotterdam-West heb je een spookbuurt in Spangen. De Justus van Effenbuurt ofwel de witte buurt waar geen hond meer komt. Alles staat leeg, echt alles. Daarnaast heb je een bovengronds netwerk van paden en bruggen langs de huizen.. Een deur van een flat was niet dichtgespijkerd waardoor ik naar boven kon (stonk trouwens heel erg naar pis), en werd ik geneigd om foto's te maken en alles te ontdekken.
Kun je die nog posten?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:11 schreef junkiexp het volgende:
Ben gisteren weer in Doel geweest met een goede camera, ik zal eens kijken of ik wat goede foto's kan uploaden....
afgelopen donderdag schoot ik de plaatjes die met 'nieuw' zijn getagd. Die daarboven zijn van maart.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:24 schreef Fireblast het volgende:
tvp-waardig topic, zitten echt onwijs mooie plekken tussen
[..]
Kun je die nog posten?
Prachtige foto'squote:Op woensdag 19 mei 2010 15:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
afgelopen donderdag schoot ik de plaatjes die met 'nieuw' zijn getagd. Die daarboven zijn van maart.
Hmm, kennelijk weinig veranderd sinds ik er in december voor het laatst waszie Flickr.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:27 schreef RonaldV het volgende:
[..]
afgelopen donderdag schoot ik de plaatjes die met 'nieuw' zijn getagd. Die daarboven zijn van maart.
Ze hebben anders wel allemaal groene blaadjes aan de bomen gehangen, hoor!quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, kennelijk weinig veranderd sinds ik er in december voor het laatst waszie Flickr.
Gaaf gebouw.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |