abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74848114
Grappig trouwens dat ik niet de enige ben die dit fascineert.....

Dacht altijd dat dit een tik van mij was. Vind dat echt prachtig, leegstaande gebouwen van vroeger die al jaren onbewoond en onaangeraakt zijn.
En wat me daarin aantrekt weet ik eigenlijk niet.

Misschien het idee dat er jarenlang mensen hebben geleefd ofzo..... hmmmm.
Misschien dat iemand anders het wel kan definieren ?
U MAD?
  donderdag 19 november 2009 @ 13:21:50 #103
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_74848480
gave foto's .
pi_74848797
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef de_boswachter het volgende:

Dacht altijd dat dit een tik van mij was. Vind dat echt prachtig, leegstaande gebouwen van vroeger die al jaren onbewoond en onaangeraakt zijn.

Ik vind vooral die zone rond Tsjernobyl echt erg interessant, maar sowieso die hele gebeurtenissen daar vind ik interessant, heb er wel aardig wat docu's over gekeken.

Maar hey Bo_Wa wat ik net zei; misschien ff TT change of kickje naar TRV of C&H aanvragen? Want het gaat allang niet meer over NL alleen En een slotje wegens 'offopic' is ook niet de bedoeling me dunkt
pi_74848874
Meer dan een tvp heb ik nu helaas niet toe te voegen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_74850255
Interessant dit
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_74855592
quote:
Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
In 1974.

[ afbeelding ]
In 2007.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is daar gebeurd! Waarom staat dat plots allemaal leeg?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_74855753
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_Huisjes

heel klein dorp in Groningen, deze zomer eens door heen gereden. staan veel kleine huisjes dicht bij elkaar.
  donderdag 19 november 2009 @ 18:17:39 #110
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74858191
Ook offtopic dus; maar Tsjernobyl is ook een spookstad.

Een kennis van mij is er geweest en heeft mooie plaatjes geschoten
http://www.flickr.com/photos/chriswevers/sets/72157617808497993/
meer uit Ukraine
http://www.flickr.com/pho(...)s/72157618581872726/
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74859795
Hee, ik herinner me ineens dat ik ooit in Spanje in een spookdorp ben geweest. Geen idee hoe het heette, het lag in de buurt van Cadíz. Ik heb er om de een of andere reden toen geen foto's van gemaakt, misschien omdat het er te akelig was en ik er snel weer weg wilde. Het lag aan zee, aan een vervallen haventje en het waren drie of vier straatjes met kleine visserswoninkjes die ongeveer in de staat waren als we hier op het topic al op diverse foto's gezien hebben.
En in Griekenland stond het appartementencomplex naast het onze ook al zeker een decade of twee leeg. Wij hebben er nog naar binnen staan gluren en ons afgevraagd of zoiets op te knappen viel en wat dat zou kosten.
Maar ook hier: geen foto's

Ik vond al goegelende trouwens nog een oud topic hier op Fok!

Edit: foto van spookdorp Spanje gevonden:

Inmiddels gesloopt , voor zover ik dat op Google Earth kan zien (Sancti Petri-La Barrosa)

[ Bericht 7% gewijzigd door Gwywen op 19-11-2009 23:28:34 ]
pi_74865810
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb er net even wat over gelezen en er woont dus echt helemaal niemand meer in Famagusta! Freaky!

Ik kende wel de voetbalclub Famagusta, maar die spelen daar sinds '74 niet meer. Denk dat daar de term "afbraakvoetbal" is uitgevonden
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_74866723
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:42 schreef Knutknuttsson het volgende:

Heb er net even wat over gelezen en er woont dus echt helemaal niemand meer in Famagusta! Freaky!

Ik kende wel de voetbalclub Famagusta, maar die spelen daar sinds '74 niet meer. Denk dat daar de term "afbraakvoetbal" is uitgevonden
Famagusta heeft toch een aantal voetbalclubs?
Vandaar dat ik ervan uitging dat er maar een stuk leegstond. Alles dus? wtf
U MAD?
pi_74874331
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:50 schreef SilkSpectre het volgende:

Deze engerd komt ook uit Ganzedijk.
Hij kom uit het vreemdelingenlegioen.
Copyright Š 2009-2011 Super_Fucker
  † In Memoriam † vrijdag 20 november 2009 @ 09:59:24 #115
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_74877747
quote:
Op donderdag 19 november 2009 16:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Famagusta_(plaats)
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_74885950
Wie heeft er wel eens van almelo gehoord?? dat schijnt ook een spookstad te zijn vooral dat centrum
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_74887551
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wie heeft er wel eens van almelo gehoord?? dat schijnt ook een spookstad te zijn vooral dat centrum
Nee, Vriezenveen is een metropool

Ik vind Almelo wel aardig....
pi_74895365
Ja joh, je wil niet weten wat er tegenwoordig allemaal nog leeg staat in Nederland en België

voorbeelden genoeg op www.urbanadventures.eu

Net als bij velen hier is het gewoon iets bijzonders de sfeer van zo'n pand. Erg apart om het er zo verlaten bij te zien staan.
Het heeft iets spookachtigs maar soms ook door bepaald licht juist weer sprookjesachtig.
pi_74895587
Dit alles doet me denken aan Camino del Rey. Dat ijkt me ook bizar om daar te lopen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:39:50 #120
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_74896862
heel interresant topic
tvp
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:17:28 #121
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75044305
Hey Strijp....

Waar ligt dat ook alweer in Eindhoven ?
U MAD?
pi_75044392
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef de_boswachter het volgende:

Ga eens naar Italie. Rij van de snelwegen richting het 'binnenland'. Gegarandeerd dat je leegstaande landhuizen, kerken en kloosters tegenkomt.
Of niet?
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:29:33 #124
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_75044401
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Hey Strijp....

Waar ligt dat ook alweer in Eindhoven ?
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/strijpr.PNG

pi_75235188
Hmm dit fascineert mij ook Vooral het waarom enzo.. bijvoorbeeld die stad in cyprus, komt dat door dat hele gedoe tussen griekenland en turkije?
pi_75236121
Geweldig topic!

In Nederland heb je ook nog de Wageningse Berg. Het oude voetbalstadion van FC Wageningen dat sinds 1992 bijna niet meer in gebruik is. Het is het hoogst gelegen stadion van Nederland. Als je over de A50 rijdt richting nijmegen dan kan je op de brug over de Rijn aan de rechterkant de lichtmasten boven de bomen zien uitsteken.

Op de grote sta-tribune aan de lange zijde kan 10.000 man en hier stond ook de fanatieke aanhang: de Berg Side.
Ik ben er een paar keer geweest om te kijken en het is heel vreemd maar als je er rondloopt dan voel je nog gewoon de voetbalsfeer die er hangt. Rond het stadion staan allemaal verlaten kaartverkoophokjes en toegangspoortjes. Bijna zou je gaan denken dat voetbal nog mogelijk is in Wageningen na een likje verf en wat nieuwe reclameborden

Komend vanaf de A50 afslag Renkum/Wageningen en je rijdt door tot aan de watertoren zie je aan de linkerkant dit bord:

Er zijn plannen om er een evenemententerrein van te maken dus als je het wilt zien moet je snel zijn.

Ik heb nog wel foto's van het stadion in verval. Ik zal eens kijken of ik vanmiddag wat foto's kan uploaden.

Alvast een paar linkjes:
http://fcw.blogse.nl/log/fotos/ Op deze pagina zie je het stadion in verval, zo heb ik het ook nog mogen zien.
http://www.stadiondewageningseberg.nl/ Site met foto's hoe het er uit zag en hoe het er nu uit ziet. Ook meer informatie over het stadion zelf.

Misschien leuk voor een meet?

[ Bericht 8% gewijzigd door FCZwolleZuid op 03-12-2009 06:11:55 ]
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_75237212
Prachtig dat stadion de Wageningse Berg, af en toe kom ik er nog langs tijdens het hardlopen. Dat houten bord straalt nostalgie uit.
Volgens mij wordt het stadion ook nog weel eens gebruikt voor de start van de Berg race by night.

Ik las vanochtend in de Spits dat Ganzedijk opgeknapt gaat worden, de huurwoningen worden gerenoveerd en bewoners van koopwoningen kunnen tegen kostprijs hun woning laten opknappen.

p.s. interessant topic
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 12:48:15 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_75243633
Volgens mij is Prora hier nog niet langsgekomen.
quote:
Prora is een plaatsje op het eiland Rügen aan de Prorer Wiek, tussen Sassnitz en Binz. Het valt bestuurlijk onder Binz en is bekend geworden, doordat hier vanaf 1936 een gigantisch badhotel werd gebouwd voor Kraft durch Freude.
Op 30 juli 1935 droeg Max von Veltheim, hertog van Putbus, een zeven kilometer lange kuststrook van zijn gebied over aan het Deutsche Arbeitsfront (DAF), dat hier een badhotel wilde laten bouwen, KdF-Seebades Rügen.
De opdracht voor de bouw was in 1935 gegeven door Adolf Hitler. In het badhotel moesten twintigduizend vakantiegangers uit de arbeidersklasse zich kunnen ontspannen, en het complex moest tijdens een eventuele oorlog ook als hospitaal kunnen worden gebruikt. In totaal zouden vijf van dergelijke reusachtige badhotels worden gebouwd. De eerste steenlegging voor Prora vond plaats op 2 mei 1936. Er werd nog wel een ontwerpwedstrijd uitgeschreven, maar eigenlijk stond al vast, dat het complex zou worden ontworpen door Clemens Klotz, de favoriete architect van DAF-leider Robert Ley.

Bij de bouw waren vrijwel alle grote Duitse bouwbedrijven betrokken. Het complex zou in de zomer van 1940 in gebruik worden genomen, maar toen in 1939 de Tweede Wereldoorlog uitbrak, werd de bouw stilgelegd. De acht hotelblokken, het theater en de kade waren op dat moment in ruwbouw klaar. De feestzaal en de golfslagbaden zijn nooit gebouwd. Prora is ook nimmer gebruikt voor het doel, waarvoor het werd ontworpen; het behoort daarom tot de grands travaux inutiles, grote nutteloze bouwwerken.
Tijdens de oorlog werd een deel van het complex provisorisch bewoonbaar gemaakt voor de tijdelijke huisvesting van burgers, die de bombardementen op Hamburg waren ontvlucht. Aan het eind van de oorlog was er een opleidingsinstituut voor Flak-helpsters gevestigd.

In mei 1945 werd het complex overgenomen door het Rode Leger, dat er grondbezitters interneerde. Ook werden er verdrevenen uit de Duitse Oostgebieden ondergebracht. Tot in 1947 werden delen van het complex ontmanteld om naar de Sovjet-Unie te worden overgebracht. In 1948 werden er Russische soldaten gehuisvest, en daarna de Nationale Volksarmee (NVA), die er een sanatorium en een opleidingsinstituut voor onderofficeren vestigde. Ook werden er soldaten van bevrijdingslegers uit de Derde Wereld opgeleid. Na afloop van de Koude Oorlog werd Prora overgedragen aan de Bundeswehr. Eind 1992 verliet het leger het complex. In het derde blok zijn tegenwoordig ateliers, particuliere musea en horecagelegenheden ondergebracht.
Het Prora-complex is eigendom van het Duitse ministerie van Financiën. Er zijn plannen om het derde blok te verkopen aan een projectontwikkelaar, die er een jeugdherberg, een hotel, woningen en musea in wil vestigen. In 2004 is hiervoor een prijsvraag gewonnen door het Rotterdamse architectenbureau Atelier Kempe Thill.

Tijdens de bouw

Nooit afgebouwd deel

Binnen

Enkele luchtfoto's

Fascinerend
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75245052
Helaas kende ik alles uit dit topic al zo'n beetje, ik had ooit eens een blog gevonden met veel van zulke plekken maar kan die helaas niet meer vinden.

Wij hadden vroeger in Cambrils (Spanje) een vakantiehuis en daar was een spookcamping op loopafstand, de bouwvergunning scheen halverwege ingetrokken te zijn dus dat is gewoon een soort halfafgebouwde camping, we hebben nog steeds een huis redelijk in de buurt dus ik zal eens kijken of ik er de volgende keer foto's kan maken. Op flickr kan ik er niks over vinden.

Eigenlijk krijg ik door dit topic echt heel veel zin om al die plaatsen af te gaan, maar ik denk dat, dat er nog wel van gaat komen.
pi_75264919
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
(...)
Fascinerend
Jazeker! Ik herinner me dit gedrocht uit een documentaire over Rügen die ik een paar jaar geleden op TV zag. Vond het toen al fascinerend, en nu nog. Als je die eerste foto in groot formaat bekijkt zie je pas goed dat de bouwers aan grootheidswaanzin leden.
Zo lekker warm en knus ook altijd, die Nazi-architectuur.
pi_75266061
Niet echt een spookdorp (want bewoond), maar wel desolaat en eenzaam is Sjiska in Lappland. Er staan een handvol huizen , maar het mooie aan dit dorp is dat er geen enkele weg is. Niet er naar toe en zelfs niet in het dorp zelf. Je kan er alleen met de trein komen. Met een soort houten vlonder als station. Moet je wel even zelf het sein omzetten, anders rijdt ie door. Kan je een halve dag wachten op de volgende

Hier een filmpje
pi_75269254
Lachen hoor. Gewoon ook bovenleiding en rechtstreekse nachttreinen vanuit Stockholm erbij. Mooie film.
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2009 @ 01:09:12 #133
25682 2cv
Niet subtiel
pi_75269883
TVP.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_75270228
Wel freaky om al die spook dorpen en steden te zien.
Me.. me.. me.. Me too
  woensdag 9 december 2009 @ 18:11:24 #135
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_75453840
ŋsɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
pi_75582120
Kootwijk bestaat als dorpnog gewoon hoor. Ben er laatst eens naar toe gereden toen ik een halfuur over had voordat ik moest werken in Apeldoorn. Ligt erg afgelegen (lekker scheuren over boswegen!)
pi_75770385
Kraken die handel!

Er ligt trouwens ook nog ergens in Nederland een verlaten dierentuin, weet niet precies meer waar. Enkele gebouwen worden gebruikt voor dierproeven , maar de rest is compleet verlaten.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_75771511
Animali in Eindhoven bedoel je denk ik niet he, daar staat ook niet heel veel meer van overeind.

recente foto
bing maps
streetview
streetview2
oude en recentere foto's
nog wat informatie
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:35:57 #139
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_75771801
Gaaf dit, zou weleens naar dat verlaten pretpark in Belgie willen
Ik ben van pindavlees
pi_75774046
quote:
Op donderdag 3 december 2009 06:00 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Geweldig topic!

In Nederland heb je ook nog de Wageningse Berg. Het oude voetbalstadion van FC Wageningen dat sinds 1992 bijna niet meer in gebruik is. Het is het hoogst gelegen stadion van Nederland. Als je over de A50 rijdt richting nijmegen dan kan je op de brug over de Rijn aan de rechterkant de lichtmasten boven de bomen zien uitsteken.

[ afbeelding ]

Op de grote sta-tribune aan de lange zijde kan 10.000 man en hier stond ook de fanatieke aanhang: de Berg Side.
Ik ben er een paar keer geweest om te kijken en het is heel vreemd maar als je er rondloopt dan voel je nog gewoon de voetbalsfeer die er hangt. Rond het stadion staan allemaal verlaten kaartverkoophokjes en toegangspoortjes. Bijna zou je gaan denken dat voetbal nog mogelijk is in Wageningen na een likje verf en wat nieuwe reclameborden

Komend vanaf de A50 afslag Renkum/Wageningen en je rijdt door tot aan de watertoren zie je aan de linkerkant dit bord:
[ afbeelding ]

Er zijn plannen om er een evenemententerrein van te maken dus als je het wilt zien moet je snel zijn.

Ik heb nog wel foto's van het stadion in verval. Ik zal eens kijken of ik vanmiddag wat foto's kan uploaden.

Alvast een paar linkjes:
http://fcw.blogse.nl/log/fotos/ Op deze pagina zie je het stadion in verval, zo heb ik het ook nog mogen zien.
http://www.stadiondewageningseberg.nl/ Site met foto's hoe het er uit zag en hoe het er nu uit ziet. Ook meer informatie over het stadion zelf.

Misschien leuk voor een meet?
Kan ik dat stadion gewoon in ? Of moet ik dan over hekken klimmen?
U MAD?
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:01:16 #141
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_75804478
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tijdens de bouw
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nooit afgebouwd deel
[ afbeelding ]

Binnen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Enkele luchtfoto's
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fascinerend
Heel vet!
Goed topic trouwens.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_75804612
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:29 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Heb niks tegen Grunn....minder beteken nait dat het slecht is!
Nait zo soez'n jongs! Groningen is gewoon geweldig in stad en dorp!
Op dinsdag 12 januari 2010 01:09 schreef Suusje-V het volgende:
Bosjebloemen, Pluis_Konijn, pumpkinsoup, Suusje-V, Pixie. & Rockabella 'til the end O+
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:09:45 #143
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_75804657
Op deze site staan foto's van 1 van de 13.000 spookdorpen in Rusland.
http://englishrussia.com/?p=276
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_75808321
tvp!
pi_75827060
Schitterend topic .

Dit onderwerp fascineert mij ook enorm, en kan het ook moeilijk verklaren. MIsschien iemand een idee, ben eigenlijk wel benieuwd.

Toch weer die BOWA he met een briljant topic. Mijn liefde voor hem wordt met de gestartte topic groter.
pi_75827093
Misschien zijn verlaten pretparken ook wel wat voor ts: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_defunct_amusement_parks

pi_75841895
Wat een gave foto's van dat pretpark! Op de weblog staat ook iets over een verlaten vakantiepark
pi_75848633
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:28 schreef FrankRicard het volgende:
Animali in Eindhoven bedoel je denk ik niet he, daar staat ook niet heel veel meer van overeind.

recente foto
bing maps
streetview
streetview2
oude en recentere foto's
nog wat informatie
Animali, jeugdherinneringen.

maandag 21 december 2009 @ 20:31:03 #149
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_75894916
http://kingstonlounge.blogspot.com/

voorbeeld:

foto's van verlaten gebouwen van allerlei soort helaas wel allemaal amerikaans maar dat maakt het niet minder indrukwekkend
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_75895448
Vet topic!!! Dit is ook een aanrader: http://www.opacity.us/
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')