Ik vind vooral die zone rond Tsjernobyl echt erg interessant, maar sowieso die hele gebeurtenissen daar vind ik interessant, heb er wel aardig wat docu's over gekeken.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef de_boswachter het volgende:
Grappig trouwens dat ik niet de enige ben die dit fascineert.....
Dacht altijd dat dit een tik van mij was. Vind dat echt prachtig, leegstaande gebouwen van vroeger die al jaren onbewoond en onaangeraakt zijn.
En wat me daarin aantrekt weet ik eigenlijk niet.
Misschien het idee dat er jarenlang mensen hebben geleefd ofzo..... hmmmm.
Misschien dat iemand anders het wel kan definieren ?
Wat is daar gebeurd!quote:Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
In 1974.
[ afbeelding ]
In 2007.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb er net even wat over gelezen en er woont dus echt helemaal niemand meer in Famagusta! Freaky!quote:Op donderdag 19 november 2009 16:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is daar gebeurd!Waarom staat dat plots allemaal leeg?
Famagusta heeft toch een aantal voetbalclubs?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Heb er net even wat over gelezen en er woont dus echt helemaal niemand meer in Famagusta! Freaky!
Ik kende wel de voetbalclub Famagusta, maar die spelen daar sinds '74 niet meer. Denk dat daar de term "afbraakvoetbal" is uitgevonden
Hij kom uit het vreemdelingenlegioen.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:50 schreef SilkSpectre het volgende:
Deze engerd komt ook uit Ganzedijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Famagusta_(plaats)quote:Op donderdag 19 november 2009 16:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is daar gebeurd!Waarom staat dat plots allemaal leeg?
Nee, Vriezenveen is een metropoolquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wie heeft er wel eens van almelo gehoord?? dat schijnt ook een spookstad te zijn vooral dat centrum![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga eens naar Italie. Rij van de snelwegen richting het 'binnenland'. Gegarandeerd dat je leegstaande landhuizen, kerken en kloosters tegenkomt.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef de_boswachter het volgende:
Grappig trouwens dat ik niet de enige ben die dit fascineert.....
Dacht altijd dat dit een tik van mij was. Vind dat echt prachtig, leegstaande gebouwen van vroeger die al jaren onbewoond en onaangeraakt zijn.
En wat me daarin aantrekt weet ik eigenlijk niet.
Misschien het idee dat er jarenlang mensen hebben geleefd ofzo..... hmmmm.
Misschien dat iemand anders het wel kan definieren ?
http://www.uploader.gamergun.com/files/1/strijpr.PNGquote:Op vrijdag 27 november 2009 08:23 schreef de_boswachter het volgende:
Hey Strijp....
Waar ligt dat ook alweer in Eindhoven ?
quote:Prora is een plaatsje op het eiland Rügen aan de Prorer Wiek, tussen Sassnitz en Binz. Het valt bestuurlijk onder Binz en is bekend geworden, doordat hier vanaf 1936 een gigantisch badhotel werd gebouwd voor Kraft durch Freude.
Op 30 juli 1935 droeg Max von Veltheim, hertog van Putbus, een zeven kilometer lange kuststrook van zijn gebied over aan het Deutsche Arbeitsfront (DAF), dat hier een badhotel wilde laten bouwen, KdF-Seebades Rügen.
De opdracht voor de bouw was in 1935 gegeven door Adolf Hitler. In het badhotel moesten twintigduizend vakantiegangers uit de arbeidersklasse zich kunnen ontspannen, en het complex moest tijdens een eventuele oorlog ook als hospitaal kunnen worden gebruikt. In totaal zouden vijf van dergelijke reusachtige badhotels worden gebouwd. De eerste steenlegging voor Prora vond plaats op 2 mei 1936. Er werd nog wel een ontwerpwedstrijd uitgeschreven, maar eigenlijk stond al vast, dat het complex zou worden ontworpen door Clemens Klotz, de favoriete architect van DAF-leider Robert Ley.
Bij de bouw waren vrijwel alle grote Duitse bouwbedrijven betrokken. Het complex zou in de zomer van 1940 in gebruik worden genomen, maar toen in 1939 de Tweede Wereldoorlog uitbrak, werd de bouw stilgelegd. De acht hotelblokken, het theater en de kade waren op dat moment in ruwbouw klaar. De feestzaal en de golfslagbaden zijn nooit gebouwd. Prora is ook nimmer gebruikt voor het doel, waarvoor het werd ontworpen; het behoort daarom tot de grands travaux inutiles, grote nutteloze bouwwerken.
Tijdens de oorlog werd een deel van het complex provisorisch bewoonbaar gemaakt voor de tijdelijke huisvesting van burgers, die de bombardementen op Hamburg waren ontvlucht. Aan het eind van de oorlog was er een opleidingsinstituut voor Flak-helpsters gevestigd.
In mei 1945 werd het complex overgenomen door het Rode Leger, dat er grondbezitters interneerde. Ook werden er verdrevenen uit de Duitse Oostgebieden ondergebracht. Tot in 1947 werden delen van het complex ontmanteld om naar de Sovjet-Unie te worden overgebracht. In 1948 werden er Russische soldaten gehuisvest, en daarna de Nationale Volksarmee (NVA), die er een sanatorium en een opleidingsinstituut voor onderofficeren vestigde. Ook werden er soldaten van bevrijdingslegers uit de Derde Wereld opgeleid. Na afloop van de Koude Oorlog werd Prora overgedragen aan de Bundeswehr. Eind 1992 verliet het leger het complex. In het derde blok zijn tegenwoordig ateliers, particuliere musea en horecagelegenheden ondergebracht.
Het Prora-complex is eigendom van het Duitse ministerie van Financiën. Er zijn plannen om het derde blok te verkopen aan een projectontwikkelaar, die er een jeugdherberg, een hotel, woningen en musea in wil vestigen. In 2004 is hiervoor een prijsvraag gewonnen door het Rotterdamse architectenbureau Atelier Kempe Thill.
Jazeker! Ik herinner me dit gedrocht uit een documentaire over Rügen die ik een paar jaar geleden op TV zag. Vond het toen al fascinerend, en nu nog. Als je die eerste foto in groot formaat bekijkt zie je pas goed dat de bouwers aan grootheidswaanzin leden.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Volgens mij is Prora hier nog niet langsgekomen.
(...)
Fascinerend
Kan ik dat stadion gewoon in ? Of moet ik dan over hekken klimmen?quote:Op donderdag 3 december 2009 06:00 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Geweldig topic!
In Nederland heb je ook nog de Wageningse Berg. Het oude voetbalstadion van FC Wageningen dat sinds 1992 bijna niet meer in gebruik is. Het is het hoogst gelegen stadion van Nederland. Als je over de A50 rijdt richting nijmegen dan kan je op de brug over de Rijn aan de rechterkant de lichtmasten boven de bomen zien uitsteken.
[ afbeelding ]
Op de grote sta-tribune aan de lange zijde kan 10.000 man en hier stond ook de fanatieke aanhang: de Berg Side.
Ik ben er een paar keer geweest om te kijken en het is heel vreemd maar als je er rondloopt dan voel je nog gewoon de voetbalsfeer die er hangt. Rond het stadion staan allemaal verlaten kaartverkoophokjes en toegangspoortjes. Bijna zou je gaan denken dat voetbal nog mogelijk is in Wageningen na een likje verf en wat nieuwe reclameborden
Komend vanaf de A50 afslag Renkum/Wageningen en je rijdt door tot aan de watertoren zie je aan de linkerkant dit bord:
[ afbeelding ]
Er zijn plannen om er een evenemententerrein van te maken dus als je het wilt zien moet je snel zijn.
Ik heb nog wel foto's van het stadion in verval. Ik zal eens kijken of ik vanmiddag wat foto's kan uploaden.
Alvast een paar linkjes:
http://fcw.blogse.nl/log/fotos/ Op deze pagina zie je het stadion in verval, zo heb ik het ook nog mogen zien.
http://www.stadiondewageningseberg.nl/ Site met foto's hoe het er uit zag en hoe het er nu uit ziet. Ook meer informatie over het stadion zelf.
Misschien leuk voor een meet?![]()
Heel vet!quote:Op donderdag 3 december 2009 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Volgens mij is Prora hier nog niet langsgekomen.
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tijdens de bouw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nooit afgebouwd deel
[ afbeelding ]
Binnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele luchtfoto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fascinerend
Nait zo soez'n jongs! Groningen is gewoon geweldig in stad en dorp!quote:Op woensdag 18 november 2009 23:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Heb niks tegen Grunn....minder beteken nait dat het slecht is!
Animali, jeugdherinneringen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:28 schreef FrankRicard het volgende:
Animali in Eindhoven bedoel je denk ik niet he, daar staat ook niet heel veel meer van overeind.
recente foto
bing maps
streetview
streetview2
oude en recentere foto's
nog wat informatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |