abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:02:02 #126
3542 Gia
User under construction
pi_77561577
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:15 schreef Kaza het volgende:

[..]

Maar is dat niet hetzelfde idee als de minibar in een hotelkamer? Wordt er ook ongevraagd neergezet, en als je in al je onwetendheid er iets uit gebruikt krijg je later de rekening (duur!).
Na, vind ik toch wel wat anders. Brood open en bloot in een mandje wat er ongevraagd wordt neergezet en bij niet nuttigen moet worden weggegooid is niet te vergelijken met een minibar in een hotelkamer.
Hoewel, er zijn mensen die inderdaad denken dat zo'n minibaar gratis is.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:04:38 #127
3542 Gia
User under construction
pi_77561703
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:55 schreef wallofdolls het volgende:

Bij ons krijgen ze ook altijd gratis een onbeperkt portie FRIET bij t eten. Zelden dat mensen daar gebruik van maken. Je moet er gewoon niet moeilijk over doen, dan doen mensen t toch niet.
Dat is hier in de stad ook bij een restaurant zo, inderdaad. En niemand die nog een tweede wil, terwijl het toch errug lekkere vlaamse frieten zijn.
pi_77561986
We gaan het toch niet de hele tijd over PATAT hebben in een topic over water hè?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:15:33 #129
3542 Gia
User under construction
pi_77562214
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:10 schreef heiden6 het volgende:
We gaan het toch niet de hele tijd over PATAT hebben in een topic over water hè?
FRIET.

Oh ja, niet hier,hè?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:17:35 #130
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:18:08 #131
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77562408
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:15 schreef Gia het volgende:

Oh ja, niet hier,hè?
Nee, alleen in België.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77562796
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:28 schreef elahkneh het volgende:
Er zijn toch echt mensen die het zomers bij mij op het terras presteren om een middag op kraanwater te teren .. heel leuk maar ik kan mijn personeel niet met lucht betalen..
Een karaf water is gewoon service bij het diner.. als je daar je gasten voor laat betalen ben je gewoon gierig
Bestel je bij mij water krijg je standaard een spa blauw.. maar kraanwater voor medicijnen e.d en voor bij het eten en koffie is geen probleem.
En zo is dat!
Bij mij komt het ook wel eens voor, mensen die het gezellig hebben met een karaf gratis water, en je tafel bezet houden. Dat moet dus betaald worden.
Bij een diner of een flesje wijn bied ik het graag aan, maar zeg er ook bij dat wel verschillende flessen tafelwater verkopen. En die verkoop ik meer dan dat ik kraanwater weggeef.
Mensen vergeten vaak dat in dat gratis water ijsblokjes zitten, het glas in de spoelmachine moet, dat een personeelslid het weg moet brengen etc. Allemaal zaken (hoe klein ook) die geld kosten. En mijn geld is niet van blik!
En zoals omschreven het water voor evt. medicijnen of bij de koffie/wijn, is altijd kostenloos.
Feel the fuzz!
pi_77566810
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Lang niet zo erg als die hele topicreeks over of het wel of niet asociaal was om je plankje op tafel te laten staan met je zooi er nog op als je klaar bent met eten bij de McDonalds.

Zelf je rotzooi opruimen bij de McDonalds :N
Die TS had/heeft nog gelijk ook.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:45:56 #135
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77567013
Ik vind de instelling van mhet merendeel van de horeca-uitbaters verkeerd, gewoonweg non-commercieel

Als iemand op een terras zou zitten in zijn eentje en alleen maar kraanwater bestelt, zonder iets anders, dan zou ik dat ook niet pikken (tenzij het een vaste klant is, die je regelmatig genoeg omzet verzekert)

Het is in de meeste landen heel gewoon, dat er niets berekend wordt voor kraanwater. Nog sterker: Het staat vaak zelfs al in een karaf op tafel of ze brengen het bij het diner. Dat is gewoon service.

Tijdens een diner heb ik toch hel liefste een glas water erbij allen al omdat de smaak van het eten dan beter tot zijn recht komt.

Verder wil ik nog weleens een glas whiskey bestellen en daar hoort toch op zijn minst een glas water bij. Op dit soort consumpties verdient een kroegbaas toch al behoorlijk, dan is het uiterst gierig om ook nog 2,50 extra te laten betalen voor een flesje water.

Met een "geen water" beleid, jaag je klanten eerder weg en daar mis je meer omzet mee, dat dat glaasje water
The best firms advertise the least...
pi_77568000
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is friet trouwens

http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 3 februari 2010 @ 00:30:15 #137
39237 crew  H_T
2733
pi_77577592
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:00 schreef Nembrionic het volgende:
De vraag is dus: is er daadwerkelijk ergens vastgelegd dat kraanwater geschonken MOET worden indien daar om gevraagd wordt...of is het zo'n "volksfeit"?
Ik meen ook een keer zoiets gelezen te hebben, ik weet alleen niet meer waar. Daarin stond dat een horecagelegenheid ergens in het pand gratis drinkwater moet serveren, maar dat mocht ook best uit een kraan bij de toiletten zijn. Een glas er bij leveren was ook niet verplicht. Dus als er gratis drinkwater beschikbaar was op de wc mocht de uitbater het verder zelf bepalen en je weigeren gratis kraanwater in een glas te schenken.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 3 februari 2010 @ 00:38:06 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77577818
Ik zie dat het antwoord al eens gegeven is op FOK! :
Recht op kraanwater in horeca?
Tadaa!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 februari 2010 @ 07:42:47 #139
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77579976
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:38 schreef Maanvis het volgende:
Ik zie dat het antwoord al eens gegeven is op FOK! :
Recht op kraanwater in horeca?
Tadaa!
Maar dan blijft t onfatsoenlijk . Naja café's zullen er wel n reden voor hebben. T is overigens wel zo dat ik zeer regelmatig bij een espresso gewoon gratis een glaasje water krijg.
pi_77580034
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daar zeg je me wat, ik was laatst in Brabant en heb daar bij 2 verschillende zaken espresso besteld, beide keren kreeg ik er water bij. Hier in de Randstad heb ik dat pas 1 keer meegemaakt in de talloze keren dat ik het bestelde.
Dat ligt toch echt meer aan de zaken waar jij kennelijk komt. Bij minimaal 7/10 zaken waar ik kom krijg je het glaasje water er keurig bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')