Het heeft bij mij ook best lang geduurd voordat ik erkend heb dat die "buien" onderdeel van een stoornis zijn. Toen ik erachter kwam dat het toch echt aan mij lag en niet aan de anderen, heb ik me een hele tijd schuldig gevoeld en mezelf veroordeeld. Soms zag ik in dat wat ik ervoer toch wel erg op borderline (en andere stoornissen) leek, maar de volgende dag kon ik het dan weer allemaal naast me neerleggen, alsof het allemaal een hersenspinsel was. Pas toen er een psychodiagnostisch onderzoek was gedaan begon het tot me door te dringen wat er aan de hand was en toen begreep ik de bizarre ideeën die ik vroeger had wat beter.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:59 schreef gifkwal het volgende:
Jammer... maar ja, des te beter voor jou!
Misschien dat veel borderliners het wel inzien op momenten dat het goed met ze gaat, maar wanneer ze worden getriggerd en het slecht gaat, dat ze het dan niet meer kunnen bevatten.
Wel knap als je jezelf erin kan corrigeren. Is het nu min of meer verdwenen of kan dat niet?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:03 schreef formerjellybean het volgende:
ja gelukkig voor mij wel.
Dat zou best een kunnen wat je zegt. Gelukkig herken ik zelf door de therapie wanneer het minder gaat en neem ik er zelf stappen voor zoals naar begeleider gaan, afleiding zoeken en je rust erin houden , dat soort dingen helpen dan juist , maar dat is het ook he dat moet je echt zelf inzien.
Volgens mij heeft Oma het ook, en onmogelijk is niets, met een beetje(veel) goede wil en stamina...quote:Op maandag 1 februari 2010 16:23 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Helaas zijn deze problemen al jarenlang gaande en wil mijn oma niks weten van wat het werkelijke probleem is. Ze wil er niks van horen als je zegt dat die persoon ziek is. Maar ja... ondertussen zijn wij nu zover dat we er ons maar proberen zo weinig mogelijk van aan te trekken. Misschien is dat de enige echte 'oplossing' in het omgaan met borderliners. Je kan ze toch onmogelijk veranderen.
Nee, mijn oma is gewoon zo koppig als een ezelquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:03 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Oma het ook, en onmogelijk is niets, met een beetje(veel) goede wil en stamina...
Nogmaals, het gaat hier om FAMILIE, waar ik mee om WIL gaan omdat ik er van hou. Hoe zij jij het vinden als jij borderline zou hebben en iedereen je maar dumpt omdat dat het makkelijkste is om te doen? Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik wil er juist mee leren omgaan ipv het maar lekker makkelijk te vermijden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 23:23 schreef Synthesist het volgende:
met borderliners hoef je niet om te gaan, je moet ze vooral zoveel mogelijk vermijden. vooral in relaties. probeer het niet, ze zijn impulsief, kunnen dus ook niet budgetteren (met alle mogelijke problemen tot gevolg) en hebben weinig concentratievermogen.
deze personen zijn vooral slachtoffer van zichzelf. seks voor aandacht ruilen, niet nadenken over mogelijke gevolgen van daden. jaloezie (verlatingsangst)
Niet alleen omdat het gemakkelijk is hoor. Gewoon, omdat het kán!quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:27 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Nee, mijn oma is gewoon zo koppig als een ezel![]()
[..]
Nogmaals, het gaat hier om FAMILIE, waar ik mee om WIL gaan omdat ik er van hou. Hoe zij jij het vinden als jij borderline zou hebben en iedereen je maar dumpt omdat dat het makkelijkste is om te doen? Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik wil er juist mee leren omgaan ipv het maar lekker makkelijk te vermijden.
quote:
Alsof therapie heilig is. Dat soort type mensen moet gewoon eens op hardhandige wijze een spiegel voorgehouden worden. Zelfreflectie kun je leren. Zij zijn niet de koning of de koningin waar alles om draait.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:32 schreef Xtinction het volgende:
[..]
Wie zegt dat het familielid van TS dat niet doet? Het is geen ziekte waar je van gaat genezen of zo, je leert er alleen beter mee omgaan. Zelfs na rond de 20 uur therapie per week betekent dat echt niet dat ze niet af en toe uit hun slof kunnen schieten.
Maar goed, de vraag is valide, probeert je familielid er iets aan te doen of erkent ze/hij niet dat hij een probleem heeft?
Nee, je moet juist zorgen dat ze onderdeel uitmaken van iets sociaals. Maar het is bullshit om je altijd aan te passen. Beide kanten moeten zich aanpassen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:46 schreef Chanty het volgende:
Altijd leuk de topics over borderliners. Van sommige reacties kan ik echt kotsen, nog even en er wordt voorgesteld alle borderliners maar in een concentratiekamp weg te stoppen.
Met het knopje waar helemaal rechts, met dat aanhalingstekentjequote:Op donderdag 11 februari 2010 17:36 schreef Eleentje86 het volgende:
Sorry er stond een bericht op pagina 1 maar weet niet hoe ik dat bericht bij mijn bericht moet zetten.Ben nieuw
Maar heb je het contact verbroken omdat het toch eigenlijk al niet zo'n goeie vriendin was, of heb je het contact verbroken omdat ze borderline heeft?quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:39 schreef leukvoorlater het volgende:
Een vriendin van me heeft borderline. Nou ja, het was een vriendin van me want ik heb het contact verbroken. Ik ben echt blij dat ik van dat mens af ben.
Als je de rest van mijn reactie leest dan zie je ook dat ik aangeef dat er van beide kanten aan het contact moet worden gewerkt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nee, je moet juist zorgen dat ze onderdeel uitmaken van iets sociaals. Maar het is bullshit om je altijd aan te passen. Beide kanten moeten zich aanpassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |