Vroegah heette het nog aanstelleritus. Ik vertel deze vervelende figuren ook dat sociale contacten met hen te vermoeiend zijn en dat ze maar eens om hen heen moeten kijken hoe anderen omgaan met hun moodswings en andere BS.quote:Hoe gaan anderen om met borderline?
Zo min mogelijk.quote:
Ik heb ook het idee dat de term borderline steeds meer als excuus wordt gebruikt om je maar als een egocentrische mongool te kunnen gedragen.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Vroegah heette het nog aanstelleritus. Ik vertel deze vervelende figuren ook dat sociale contacten met hen te vermoeiend zijn en dat ze maar eens om hen heen moeten kijken hoe anderen omgaan met hun moodswings en andere BS.
Dus TS verbreek het contact met dit soort figuren. Niet alles is leuk en aardig moeten ze maar leren via de harde weg....
quote:Op maandag 1 februari 2010 13:18 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat de term borderline steeds meer als excuus wordt gebruikt om je maar als een egocentrische mongool te kunnen gedragen.
Wie zegt dat het familielid van TS dat niet doet? Het is geen ziekte waar je van gaat genezen of zo, je leert er alleen beter mee omgaan. Zelfs na rond de 20 uur therapie per week betekent dat echt niet dat ze niet af en toe uit hun slof kunnen schieten.quote:Ook als je van dit familielid houdt zou ik toch afstand nemen totdat degene besluit om de borderline aan te pakken.
Volgens mij is borderline niet echt aan te pakken? Die persoon zit al jarenlang in de medische molen maar de artsen weten het ook niet meer; geen enkel medicijn werkt echt.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:29 schreef Deetch het volgende:
Ik zou zeggen zo weinig mogelijk. Het voegt aan jouw leven niks toe en de borderliner heeft er ook niets aan want hoe meer contact met mensen hoe meer kans dat ie zich weer ergens over opwind.
Ook als je van dit familielid houdt zou ik toch afstand nemen totdat degene besluit om de borderline aan te pakken. Zie het als een sociaal pressiemiddel om het probleem bij de wortel aan te pakken ipv aan symptoombestrijding te doen, zoals jouw gedrag aanpassen zodat de borderliner maar niet boos wordt. je doet net of het jullie fout is dat diegene boos wordt.
Doe ik persoonlijk niet. Klinkt alsof jouw familielid nog een slagje moeilijker kan zijn dan de mijne. Als ik gewoon nuanceer wat ik bedoel, dan kan ik gewoon mijn mening geven. Guess I'm lucky!quote:Ook jaknikken werkt goed: gewoon meegaan in alles wat die persoon zegt, ook al wil je eigenlijk iets anders zeggen.
Ze komen in vele gradaties, geloof ikquote:Op maandag 1 februari 2010 13:35 schreef Xtinction het volgende:
[..]
Doe ik persoonlijk niet. Klinkt alsof jouw familielid nog een slagje moeilijker kan zijn dan de mijne. Als ik gewoon nuanceer wat ik bedoel, dan kan ik gewoon mijn mening geven. Guess I'm lucky!
Dat moet helemaal niet... Door mensen zoals jij die "rekening" houden met anderen door hun zelf te verloochenen zijn de pest van deze wereld. Je moet juist duidelijk zijn en oprecht. Alleen dan zullen deze verwarde geesten inzien dat ze niet het alleenrecht op moraal hebben. En wellicht hun visies bijstellen als ze erachter komen dat er inderdaad andersdenkenden zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:22 schreef Xtinction het volgende: maar dat moet je met sommige Christenen of Moslims ook, en die ga ik ook niet vermijden
Aub niet het topic verpesten met een eindeloze discussie over islam.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:05 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet... Door mensen zoals jij die "rekening" houden met anderen door hun zelf te verloochenen zijn de pest van deze wereld. Je moet juist duidelijk zijn en oprecht. Alleen dan zullen deze verwarde geesten inzien dat ze niet het alleenrecht op moraal hebben. En wellicht hun visies bijstellen als ze erachter komen dat er inderdaad andersdenkenden zijn.
quote:Op maandag 1 februari 2010 15:15 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Aub niet het topic verpesten met een eindeloze discussie over islam.
Sorry, dan had ik je reactie verkeerd begepen. Ik dacht dat je doelde op de opmerking over moslims.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:47 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Die reactie gaat daar helemaal niet over. Als je dat niet ziet dan zul je ook tot aan de dood het moeten stellen met een verziekte familiesituatie en dus een Oma die ook nooit de waarheid hoort over haar kind.
Wees maar lief en vreet jezelf maar op van binnen beter dan een paar keer een goed gesprek te hebben met de betrokkenen en dan een betere relatie te ontwikkelen toch ?
Nee maar als je met de familie bij elkaar komt en het als een probleem oppert en dan je Oma kan overtuigen dat het probleem inderdaad ligt bij dat ene familielid kan je wellicht op een eerlijkere manier met elkaar omgaan. En ja de borderliner zal een "iedereen is tegen mij" idee krijgen. Maar dat moet dan maar als zo'n persoon de verhoudingen tussen de overige familieleden beschadigt.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:51 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Sorry, dan had ik je reactie verkeerd begepen. Ik dacht dat je doelde op de opmerking over moslims.
Het probleem met borderliners is echter dat een goed gesprek niet bestaat.
Daar heb je een punt. Helaas zijn deze problemen al jarenlang gaande en wil mijn oma niks weten van wat het werkelijke probleem is. Ze wil er niks van horen als je zegt dat die persoon ziek is. Maar ja... ondertussen zijn wij nu zover dat we er ons maar proberen zo weinig mogelijk van aan te trekken. Misschien is dat de enige echte 'oplossing' in het omgaan met borderliners. Je kan ze toch onmogelijk veranderen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Nee maar als je met de familie bij elkaar komt en het als een probleem oppert en dan je Oma kan overtuigen dat het probleem inderdaad ligt bij dat ene familielid kan je wellicht op een eerlijkere manier met elkaar omgaan. En ja de borderliner zal een "iedereen is tegen mij" idee krijgen. Maar dat moet dan maar als zo'n persoon de verhoudingen tussen de overige familieleden beschadigt.
wat een onzin er is prima mee te pratenquote:Op maandag 1 februari 2010 15:51 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Sorry, dan had ik je reactie verkeerd begepen. Ik dacht dat je doelde op de opmerking over moslims.
Het probleem met borderliners is echter dat een goed gesprek niet bestaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |