abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77524402
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Er wordt wel steeds vaker gedreigd met censuur op internet
Maar hoe vaak gebeurt dat ook daadwerkelijk door de overheid?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77524496
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.
Als ik een "klap op de voorhoofd-smilie" had, dan had ik hem hier nu gebruikt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77524538
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar hoe vaak gebeurt dat ook daadwerkelijk door de overheid?
Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
pi_77524608
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:41 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het is al eens voorgesteld en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
Aha

Volgens mij is er veel vaker sprake van zelfscensuur door bijvoorbeeld kranten en internetfora
pi_77524895
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Er wordt wel steeds vaker gedreigd met censuur op internet
Censuur vooraf door de overheid? Kom ik niet tegen.

Wel partijen die geen door anonieme #$%³'s achtergelaten boodschappen willen die achteraf strafbaar zijn - en waarvan je dat vooraf kan weten (doordat er al rechterlijke uitspraken over gedaan zijn). Waarbij voor de duidelijkheid niet degene die die "mening" zo graag wil delen de toets der kritiek wel op zich wil nemen.

Als je iets echt meent, en het vreselijk belangrijk vind dat iedereen dat weet, dan zou je d'r mee voor de rechter durven als mensen je d'r voor dagvaarden. Zoals Wilders dan ook gewoon doet. Ik ben het voor geen meter met 'm eens, maar hij staat wel zelf voor wat hij vindt, in tegenstelling tot de internetschreeuwers die "gecensureerd" worden. Open dan een site onder je eigen naam. Als de overheid je verbiedt daarop te publiceren, kom dan maar eens terug.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_77525093
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha

Volgens mij is er veel vaker sprake van zelfscensuur door bijvoorbeeld kranten en internetfora
Maar dat vind ik minder bedreigend dan vanuit de overheid. Er zijn fora waar je alles kan zeggen, en er zijn fora waar je je aan een bepaalde etiquette moet houden (zoals hier), daar is niks mis mee. Als mensen het er niet mee eens zijn, hebben ze de vrijheid naar een beter geschikte plek te gaan.

Dat de overheid internetwijd gaat bepalen welke informatie je wel en niet mag krijgen is veel erger. Al is het maar omdat de overheid niet denkt vanuit een vrij ethisch perspectief, maar vanuit een legaal perspectief waarbij de overheid de macht heeft om in een handomdraai de gekste dingen illegaal te maken.
pi_77525456
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:41 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het is al eens voorgesteld
en ''t Is een kwestie van tijd voor dat gaat gebeuren.. Ze zijn al hard bezig privacy af te schaffen, daadwerkelijk censuur opleggen is simpelweg de volgende stap.
Dat voorstel heb ik gemist (ik volg het nieuws niet erg trouw).
Welk voorstel was het?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 1 februari 2010 @ 19:57:11 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77525550
Als ik zo kijk wat voor reacties Peter R de Vries kreeg naar aanleiding van zijn commentaar op Wilders dan ja, dan zou je dat wel kunnen zeggen ja.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77527196
http://video.google.com/videoplay?docid=440560383331287785&q=&hl=en#

ik zag het ergens anders staan, en ook al geloof je niet dat de overheid achter de aanslagen zaten (ik ook niet hoor), het laat wel mooi zien hoe de media eigenlijk de uiting van de mening kunnen bedreigen door het knippen in interviews, het weg laten van informatie en verkeerd redeneren.
pi_77527958
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel hoor, de meeste geweldsdelicten in Nederland worden gepleegd door mensen met een noordafrikaans uiterlijk. Kijk maar naar 'opsporing verzocht'.
ow ja, ik was even vergeten waar jij je informatie vandaan haalt. Je laat je niet hinderen door enige vorm van kennis ofwel?

"Pinguins bevolken de wereld, kijk maar naar de Noordpool, aldus Gia over de organisme op aarde."

Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 1 februari 2010 @ 20:44:31 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77527963
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 07:11:38 #52
3542 Gia
User under construction
pi_77539785
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

En hoeveel generaties wou je dat 'de Marokkanen' na blijven dragen? 1, 5, 10, 100?
Net zolang als ze zichzelf meer Marokkaan voelen dan Nederlander.
pi_77540289
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:11 schreef Gia het volgende:

[..]

En doet Mohammed B dat?
pi_77669804
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:11 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoe gaan we daar achterkomen? 1-voor-1 vragen?
Wir haben es gewusst
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:55:20 #55
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77670325
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:43 schreef trekhengel het volgende:

[..]

En hoe gaan we daar achterkomen? 1-voor-1 vragen?
Hoef je niet te vragen, alleen te luisteren. Als het ze goed uitkomt zijn ze Nederlander maar als ze ruzie hebben zijn ze maar al te gauw Marokkaan en zijn wij de 'kankerkaaskoppen'.

Zo draaiend, lijkt de PvdA wel.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:45:27 #56
177885 JoaC
Het is patat
pi_77674828
Ja, met enige kritiek op Wilders ben je je leven niet meer zeker.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:22:38 #57
3542 Gia
User under construction
pi_77676044
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:57 schreef Dagonet het volgende:
Als ik zo kijk wat voor reacties Peter R de Vries kreeg naar aanleiding van zijn commentaar op Wilders dan ja, dan zou je dat wel kunnen zeggen ja.
Moet je kijken wat voor reacties Geert Wilders krijgt naar aanleiding van zijn commentaar op de islam!!!

Als je ergens commentaar op hebt, krijg je reacties, logisch. Maar je moet wel commentaar mogen hebben. Over alles. Niets moet heilig zijn. Als ik de islam een kutreligie vind, dan moet ik dat mogen zeggen. Als ik vind dat de koran, net als Mein Kampf, verboden zou moeten worden, dan moet ik dat mogen zeggen.
Waarom zou ene Geert Wilders dat dan niet mogen zeggen?

En nou niet aankomen met de opmerking "omdat hij parlementarier" is, want hij staat terecht als burger.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:45:25 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77676702
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet je kijken wat voor reacties Geert Wilders krijgt naar aanleiding van zijn commentaar op de islam!!!
Door mensen die zich voorstaan op het heilige van de vrijheid van meningsuiting? Dat alles gezegd moet mogen kunnen worden? (wat trouwens nooit zo is geweest in dit land dus waar ze dat vandaan halen mag joost weten)
quote:
Niets moet heilig zijn.
Waarom?
quote:
Waarom zou ene Geert Wilders dat dan niet mogen zeggen?
Omdat er grenzen zijn aan wat je straffeloos mag zeggen in dit land, en terecht.
Jij mag niet alles zeggen, ik mag niet alles zeggen, waarom zou Wilders dat dan wel mogen?

En nu niet aankomen met de opmerking dat dat is omdat hij parlementarier is (zoals hij dat doet), want hij staat terecht als burger. .
pi_77679436
quote:
Op maandag 1 februari 2010 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je beter jezelf met een voorhamer op je harses slaan; minimaal 75% van de behandelde zaken betreffen verdachten met bruintint in hun huidskleur, of is dat nu ook weer een complot van de rechtse media ?
pi_77694234
Zeker weten! Want iedereen die iets op Geert Wilders en de PVV heeft aan te merken wordt aangepakt alsof het criminelen zijn. Dus ja, de vrijheid van meningsuiting loopt wel degelijk gevaar in dit land.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')