Of het alleen de schuld is van Adobe weet ik niet maar hij heeft wel gelijkquote:Op zondag 31 januari 2010 18:59 schreef fyah het volgende:
:
Whenever a Mac crashes more often than not it’s because of Flash.
QFT!!quote:Op zondag 31 januari 2010 19:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
ClickToFlash heeft m'n PB een stuk rustiger gemaakt.
Film in een mapje plaatsen. Vervolgens dat mapje voorzien van de cover d.m.v. SlipCover en voila.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:44 schreef TwyLight het volgende:
Is het mogelijk uit te zetten dan je met quicklook mkv's en wmv's kan bekijken?
Ik heb namelijk die movie folder en wil dat als ik op spacebar druk een quicklook krijgen van de grote cover, en niet van de film zelf..
Liever nietquote:Op zondag 31 januari 2010 23:52 schreef KingGone het volgende:
[..]
Film in een mapje plaatsen. Vervolgens dat mapje voorzien van de cover d.m.v. SlipCover en voila.
Jij geeft geen oplossing voor mijn vraag, weet je wel hoeveel mappen ik dan aan moet maken en hoevaak ik opnieuw die covers er op moet plakkenquote:
Het is vast uit te zetten, want als ik quicklook gebruik op een .mkv of een .wmv krijg ik gewoon een vnc icoontje en meer niet. Je hebt dus waarschijnlijk ooit iets geïnstalleerd om het nu ongewenste gedrag voor elkaar te krijgenquote:Op zondag 31 januari 2010 23:44 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb namelijk die movie folder en wil dat als ik op spacebar druk een quicklook krijgen van de grote cover, en niet van de film zelf..
- Iconen van een programma's/bestanden zijn aan te passen. Maar dat bedoel je hier niet.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:44 schreef TwyLight het volgende:
Bedoelen ze met die update een nieuwe iPhone of het OS?quote:Steve Jobs at Apple Town Hall Meeting on Google, Adobe, Next iPhone, 2010 Macs and More
Steve Jobs held a town hall meeting with Apple employees late last week following the iPad launch. Wired reports on what was said at the meeting by Steve Jobs. Two of the biggest topics included Google and Adobe.
On Google, Jobs confirms the much-reported competition between the two companies.
On Google: We did not enter the search business, Jobs said. They entered the phone business. Make no mistake they want to kill the iPhone. We wont let them, he says.
As for Adobe, Jobs said they are lazy and Jobs blames Adobe for a buggy implementation of Flash on the Mac as one of the reasons they won't support it.
Apple does not support Flash because it is so buggy, he says. Whenever a Mac crashes more often than not its because of Flash. No one will be using Flash, he says. The world is moving to HTML5.
Those are the main points covered by Wired's article. We had received a more detailed report of the Apple meeting, but hadn't been able to corroborate it until now. Many of the details of the Wired report were identical to our anonymous submission, so we believe it to be accurate. Some additional key points that we learned:
- Apple will deliver aggressive updates to iPhone that Android/Google won't be able to keep up with
- iPad is up there with the iPhone and Mac as the most important products Jobs has been a part of
- Regarding the Lala acquisition, Apple was interested in bringing those people into the iTunes team
- Next iPhone coming is an A+ update
- New Macs for 2010 are going to take Apple to the next level
- Blu-Ray software is a mess, and Apple will wait until sales really start to take off before implementing it.
Lolquote:Op maandag 1 februari 2010 02:24 schreef fyah het volgende:
Ik heb mijn eerste OSX app gemaakt! My First Project.app
Een calculator!
[ afbeelding ]
1 euro en hij is van jou! ik heb paypal
Maar beide heb ik ook geïnstalleerd en ik heb nog altijd dezelfde QuickLook. Misschien kun je dat dus in de preferences van beide uitzetten?quote:Op maandag 1 februari 2010 00:20 schreef TwyLight het volgende:
Ja mkv's komen door perian en wmvs door flip4mac
gooi er over ONYX overheen...quote:Op maandag 1 februari 2010 10:18 schreef appelsjap het volgende:
Sinds een paar uur is mijn macbook pro ENORM traag, echt niet normaal. Opstarten en afsluiten duurt een eeuwigheid. MBP is 5 maanden oud, mac os X en alle updates. Wat kan het zijn? Ik merk wel dat de hardeschijf heel koud is ipv heet zoals normaal het geval is. Kan iemand helpen pls.
Verifing is gelukt, en nu?quote:
als ie nu nog niet sneller is, is de kans groot dat het een hardwareprobleem is... (er vanuitgaande dat je geen rare dingen hebt geinstalleerd..)quote:
ben bang dat het wel ff duurt voordat HTML5 algemeen geaccepteerd en ondersteund wordt...quote:Op maandag 1 februari 2010 11:05 schreef Tijn het volgende:
HTML5 FTW
Ironisch dat ze met het pushen van HTML5 als alternatief voor Flash ook Google helpen, terwijl ze daar nu ook wat minder mee door een deur kunnen vanwege Android die de concurrentie aan gaat met de iPhone
Maar uiteindelijk leidt al dat gekibbel hopelijk alleen maar tot betere producten. En Microsoft staat erbij en kijkt ernaar zoals gewoonlijk
Het kan rap gaan hoor. YouTube en Vimeo zijn er al mee aan het testen.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:26 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ben bang dat het wel ff duurt voordat HTML5 algemeen geaccepteerd en ondersteund wordt...
IE8 FF3.5 ondersteunen het ook allebij nog niet..quote:Op maandag 1 februari 2010 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan rap gaan hoor. YouTube en Vimeo zijn er al mee aan het testen.
Firefox ondersteunt het prima (zowel de audio, video als canvas tags). Ze ondersteunen alleen de H264 codec (nog) niet en klampen zich vast aan Ogg Theora. Dat lijkt me echter een verloren strijd, aangezien YouTube voor H264 kiest. Ik denk dat het wel mogelijk wordt (is?) om H264 te enablen in Firefox dmv een addon of plugin, maar uiteindelijk zal Mozilla toch moeten erkennen dat ze dit niet vol kunnen houden en gewoon een licentie voor H264 af zullen nemen bij MPEG.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:45 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
IE8 FF3.5 ondersteunen het ook allebij nog niet..
en zolang je zulke workarounds nodig hebt kun je dus nooit een pagina bouwen op basis van HTML5.. ik gok op 2012quote:Op maandag 1 februari 2010 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Firefox ondersteunt het prima (zowel de audio, video als canvas tags). Ze ondersteunen alleen de H264 codec (nog) niet en klampen zich vast aan Ogg Theora. Dat lijkt me echter een verloren strijd, aangezien YouTube voor H264 kiest. Ik denk dat het wel mogelijk wordt (is?) om H264 te enablen in Firefox dmv een addon of plugin, maar uiteindelijk zal Mozilla toch moeten erkennen dat ze dit niet vol kunnen houden en gewoon een licentie voor H264 af zullen nemen bij MPEG.
IE8 ondersteunt HTML5 niet van zichzelf, maar wel als je Chrome Frame installeert. Dan kan 'ie alles wat Chrome ook kan.
Dat is al over 2 jaar! Het zou mooi zijn als het zo snel gaatquote:Op maandag 1 februari 2010 12:10 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
en zolang je zulke workarounds nodig hebt kun je dus nooit een pagina bouwen op basis van HTML5.. ik gok op 2012
Voor Flash moest je ooit ook een plugin installeren.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:10 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
en zolang je zulke workarounds nodig hebt kun je dus nooit een pagina bouwen op basis van HTML5.. ik gok op 2012
Precies. Zolang er content is, zijn mensen heus wel bereid daar iets voor te installeren. Als YouTube vraagt om HTML5 ondersteuning, hebben mensen het in notime op hun computer staan.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Voor Flash moest je ooit ook een plugin installeren.
Pff nog steeds zo traag als een pentium 2 pc -__- waarom moet er bij mij altijd alles kapot gaan -.-quote:Op maandag 1 februari 2010 11:25 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
als ie nu nog niet sneller is, is de kans groot dat het een hardwareprobleem is... (er vanuitgaande dat je geen rare dingen hebt geinstalleerd..)
is het wel opgelost?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:05 schreef appelsjap het volgende:
wat een bullshit dit weer, 49 euro alleen om me aan de telefoon te helpen terwijl ik gewoon garantie heb. fuck dit
Nee, ik ga geen 49 euro betalen zodat ze me gaan helpen het op te lossen terwijl dat niet eens zeker is. Maar als het een hardware matig probleem is wordt dat kwijtgescholden. Maar dat moet toch wel als Mac OS X én bootcamp windows 7 extreem traag zijn, echt slakkentempo.quote:
Breng 'em gewoon even naar een winkel en laat zo'n Genius ernaar kijken.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:21 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen 49 euro betalen zodat ze me gaan helpen het op te lossen terwijl dat niet eens zeker is. Maar als het een hardware matig probleem is wordt dat kwijtgescholden. Maar dat moet toch wel als Mac OS X én bootcamp windows 7 extreem traag zijn, echt slakkentempo.
Die vragen er ook geld voor als het niet hardware matig is, en de dichtsbijzijnde is in arnhem en ik woon in nijmegenquote:Op maandag 1 februari 2010 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Breng 'em gewoon even naar een winkel en laat zo'n Genius ernaar kijken.
Zit er in heel Nijmegen geen Applewinkelquote:Op maandag 1 februari 2010 13:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Die vragen er ook geld voor als het niet hardware matig is, en de dichtsbijzijnde is in arnhem en ik woon in nijmegen
nopquote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zit er in heel Nijmegen geen Applewinkel
Dan ga je toch echt naar de verkeerde winkel.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Die vragen er ook geld voor als het niet hardware matig is, en de dichtsbijzijnde is in arnhem en ik woon in nijmegen
Als je een andere Mac hebt, dan kan je even je kapote Macje in Firewire target disk mode opstarten. Deze aansluiten op de andere Mac. En op die manier je HDD controleren op fouten.quote:Resetting the System Management Controller (SMC)
Resetting the SMC on Mac portables with a battery you can remove
Note: Learn about removing the battery on MacBook and MacBook Pro.
1. Shut down the computer.
2. Disconnect the MagSafe power adapter from the computer, if it's connected.
3. Remove the battery.
4. Press and hold the power button for 5 seconds.
5. Release the power button.
6. Reconnect the battery and MagSafe power adapter.
7. Press the power button to turn on the computer.
Echt welquote:
Maar die doen alleen resellen, en niet helpen/fixen zei de apple telefoniste.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Echt wel
http://www.xando.nl
Xando Nijmegen
Broerstraat 3
6511 KK Nijmegen
024-8503000
30 januari geopend
In 2009
RPAM?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dan ga je toch echt naar de verkeerde winkel.
Ik loste de meeste problemen al in de winkel op, als service![]()
PRAM en SMC reset al gedaan?
[..]
Als je een andere Mac hebt, dan kan je even je kapote Macje in Firewire target disk mode opstarten. Deze aansluiten op de andere Mac. En op die manier je HDD controleren op fouten.
Hoe kan ik een hardware test doen op een mac? Ik vroeg het die telefoniste maar die wilde me niet helpen voor ik 2 jaar extra garantie erbij nam of 50 euro betaalde.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:45 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me weinig voorstellen bij een hardwarefout waardoor je computer opeens traag is trouwens.
Misschien de helft van je RAM stuk ofzo
Nou om te beginnen zou je in de System Profiler kunnen kijken of alles nog klopt.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe kan ik een hardware test doen op een mac?
PRAMquote:Op maandag 1 februari 2010 13:43 schreef appelsjap het volgende:
[..]
RPAM?
En SMC kan niet, ik heb geen removeable batterij en ik heb maar 1 mac dus kan m niet aansluiten op een ander.
quote:Resetting the SMC on portables with a battery you should not remove on your own
Note: Portable computers that have a battery you should not remove on your own include MacBook Pro (Early 2009) and later, all models of MacBook Air, and MacBook (Late 2009).
1. Shut down the computer.
2. Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
3. On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
4. Release all the keys and the power button at the same time.
5. Press the power button to turn on the computer.
Jup kloptquote:Op maandag 1 februari 2010 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou om te beginnen zou je in de System Profiler kunnen kijken of alles nog klopt.
De hoeveelheid en status van je geheugen is goed? De status van je harddisk is goed?quote:
quote:Op maandag 1 februari 2010 13:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar die doen alleen resellen, en niet helpen/fixen zei de apple telefoniste.
Hoe heet die in het engels? mijn MBP is ingesteld op engelsquote:Op maandag 1 februari 2010 13:54 schreef ErwinEHVNL het volgende:
je kunt ook even bij je schijfhulpprogramma je HD na kunnen kijken
Disk Utility.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe heet die in het engels? mijn MBP is ingesteld op engels
Disk Utilityquote:Op maandag 1 februari 2010 14:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe heet die in het engels? mijn MBP is ingesteld op engels
En wat moet ik daar precies doen?quote:
controleren of de schijf geen fouten slechte sectoren bevat waardoor het evt kan komenquote:Op maandag 1 februari 2010 14:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
En wat moet ik daar precies doen?
Liefde op het eerste gevoel.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef koffiekoekje het volgende:
"iPod touch. Het perfecte valentijnscadeau."
Resolve startup issues and perform disk maintenance with Disk Utility and fsckquote:Op maandag 1 februari 2010 14:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
En wat moet ik daar precies doen?
Niet als je Paul Thurrot moet gelovenquote:Op maandag 1 februari 2010 11:05 schreef Tijn het volgende:
HTML5 FTW
Ironisch dat ze met het pushen van HTML5 als alternatief voor Flash ook Google helpen, terwijl ze daar nu ook wat minder mee door een deur kunnen vanwege Android die de concurrentie aan gaat met de iPhone
Maar uiteindelijk leidt al dat gekibbel hopelijk alleen maar tot betere producten. En Microsoft staat erbij en kijkt ernaar zoals gewoonlijk
Nogmaals.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:16 schreef appelsjap het volgende:
Als ik met timemachine een backup probeer te maken gaat dat super super super sloom.
Je kan het iig proberen.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef koffiekoekje het volgende:
Misschien dat dit helpt.
TechTool Deluxe
http://www.macupdate.com/info.php/id/19415
Zit ook in het apple care pakket, maar zal zo ook wel werken denk ik.
Wat heeft die dwaas nou weer gezegd dan?quote:Op maandag 1 februari 2010 15:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Niet als je Paul Thurrot moet geloven
Een greep uit de laatste maandquote:Op maandag 1 februari 2010 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heeft die dwaas nou weer gezegd dan?
Dat snapt ie nog nietquote:Op maandag 1 februari 2010 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, gewoon the usual. Ik dacht dat 'ie specifiek iets over HTML5 had gezegd
Nog geen reactie.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:36 schreef retorbrapi het volgende:
Wat vindt Ballmer eigenlijk van de iPad? Die kerel is pas een visionair
quote:Ballmer, so far, has stayed quiet about the iPad. He certainly likes tablets, having teased a few at the Consumer Electronics Show, but the big question for Microsoft will be whether the tablets it supports will be geared toward entertainment, productivity or both. That'll be an issue for Apple, too, when it begins marketing the iPad.
Microsoft Disses the iPad (Of Course)
Pff in safe mode duurt opstarten nu al 10 min en dat balkje is pas op 1/5equote:
Paul Thurrot is zo biased als het maar kan. Hij wordt altijd kapot gemaakt in de commentsquote:Op maandag 1 februari 2010 15:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Een greep uit de laatste maand
- Het gaat slecht met Apple, en niet met de PC markt. http://windowsitpro.com/w(...)and-gartner-say.html
- Oh nee, nu zijn de cijfers wel binnen: Apple verkoopt wel goed, zelfs als Microsoft W7 introduceert op de markt (dat laatste post ie dan maar even niet). http://windowsitpro.com/w(...)arter-for-apple.html
En the usual: Windows Mobile 7 wordt het helemaal en de iPad is slechter dan een rendered mockup van Courier.
Die kerel moet toch gewoon op de loonlijst staan van Microsoft.
Partities werkt niet, mappen wel.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:01 schreef jakkop het volgende:
Vraag! Dit is wat ik heb:
een 1 TB Lacie (die mooie door Neil Poulton)
Rond de 10 computers op het netwerk, Mac en PC
Wat ik wil: de harde schijf aan het netwerk hangen, en door verschillende gebruikers laten gebruiken. Wat ik wil is meerdere partities met verschillende wachtwoorden.
Voorbeeld:
Partitie A-E, allen 200 GB. Partitie A is timemachine voor Mac 1, Partitie B is te gebruiken door alle mac-gebruikers, Partitie C is te gebruiken door 2 van de 4 pc-gebruikers. Etc. Allen dus te gebruiken met verschillende wachtwoorden.
Kandat?
EDIT: Oh, hij heeft alleen een usb 2.0 poort![]()
Zonder computer ertussen niet nee.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:18 schreef jakkop het volgende:
Maar is er niet dus niet een usb-ethernet kabel?
Je hebt nu al een USB versie van de schijf? Want er is ook een Poulton schijf met netwerk functies. Kijk maar in de link van mijn vorige post.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:18 schreef jakkop het volgende:
Ja ik realiseerde me later dus pas dat het alleen usb isMaar is er niet dus niet een usb-ethernet kabel?
Ik heb een Kodak ZX1, die maakt .mov-jes aan met de H.264 en AAC codec (+/-12mbits/sec).quote:Op maandag 1 februari 2010 17:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand een Flip-MinoHD? Ik zit te overwegen om er één te halen. Alleen met zulke dinger zit er meestal brakke software bij. Iemand die weet of het lekker werkt met een Mac?
HandBrakequote:Op maandag 1 februari 2010 17:56 schreef Silver_Shark het volgende:
weet iemand waar ik videos kan converteren naar mov? voor me ipod touch?
heb je wat makkelijke progammatjequote:Op maandag 1 februari 2010 17:58 schreef Junkie het volgende:
[..]
HandBrake
Accepteert zowel dvd-bestanden als losse video bestanden.
Makkelijker dan Handbrake komen ze niet: selecteer je videobestand, selecteer je outputformat en gaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:08 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
heb je wat makkelijke progammatje
Ah, tof sample-clipje zou wel handig zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik heb een Kodak ZX1, die maakt .mov-jes aan met de H.264 en AAC codec (+/-12mbits/sec).
En daarmee kunnen de meeste recente MacBookjes wel goed mee monteren in iMovie.
iMac's zijn wel snel genoeg. Mn oude MacBookje heeft er wel een beetje moeite mee. Maar als je het eerst omzet naar Intermediate Codec dan gaat het al beter.
iMovie is wel veel beter dan de software die is bijgeleverd. En bij de meeste merken is dat enkel voor Windows.
Wil je anders een sample clipje hebben? Dan zal ik die even ergens uploaden.
Kodak heeft ook nog een paar andere leuke nieuwe cams. Als je een externe Mic wilt gebruiken dan raad ik je de ZI8 aan. Wil je waterdicht dan is er de Kodak PLAYSPORT.
Probeer t met geduldquote:Op maandag 1 februari 2010 18:21 schreef Silver_Shark het volgende:
met handbrake duurt tering lang >< heeft iemand wat anders?
ik ga niet 80 uur wachten voor een film van 30minutenquote:
Ja, een iMac quadcore i7. Dan duurt het 12-20 minuten.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:21 schreef Silver_Shark het volgende:
met handbrake duurt tering lang >< heeft iemand wat anders?
Wat voor bestand heb je nu?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:23 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik ga niet 80 uur wachten voor een film van 30minuten
Sample komt eraan.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, tof sample-clipje zou wel handig zijn.
Ik had even de reviews van de FlipVideo MinoHD (2nd gen.) bekeken, schijnbaar hoef ik die software op een Mac niet te gebruiken. Het is ook gewoon h.264 codec in een mov-container. Net als jouw Kodak, dus dat valt ook makkelijk te editten in iMovie.
Ik zag idd dat er ook de Kodak ZI8 er was en de Creative Vavo HD, die schijnen 1080p te ondersteunen. Maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo heel belangrijk. Het is puur om kleine vakantiefilmpjes te maken van max. een half uur. Best wel fijn eigenlijk dat ze van die pocketformaat-dinger hebben tegenwoordig...
Alleen moet ik nog even kijken welke ik dan ga kopen..
Heb net even gekeken, zit inderdaad een usb-poort in mijn router, dus das fijn. Maargoed, alleen mappen dus. Lijkt me geen probleem, maar hoe zit het met time-machine: dat kan alleen op een complete partitie toch?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:26 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je hebt nu al een USB versie van de schijf? Want er is ook een Poulton schijf met netwerk functies. Kijk maar in de link van mijn vorige post.
Via de Mac waarop hij is aangesloten kan je hem wel delen, maar dan moet de Mac dus ook aanstaan als de andere gebruikers in het netwerk erbij willen.
Als je een Airport Extreme of een andere (modem)router hebt met een USB poort hebt, dan kan je hem daarop aansluiten.
Linksys WAG320N (Schijnt soms brakke adsl-verbinding te hebben, maar volgens mij hebben ze het al opgelost met firmware.)
NetGear WNR3500L![]()
Jep! De software die erbij zit is prima om er een kerstkaart van te maken, met sneeuweffect, en om filmpjes direct op Youtube te zetten zonder daar apart in te loggen en up te loaden. Wat dat betreft is het prima software, maar verwacht geen uitgebreide edit-software. De camera is verder perfect.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand een Flip-MinoHD? Ik zit te overwegen om er één te halen. Alleen met zulke dinger zit er meestal brakke software bij. Iemand die weet of het lekker werkt met een Mac?
Met iMovie valt het direct te editten, eerlijk gezegd ben ik geen pro daarin om Final Cut te gebruiken, heb er de ballen verstand van..quote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef jakkop het volgende:
Let met die mini HD cameraatjes wel op dat ze over het algemeen opnemen in een ready-to-watch format (zoals .mov). Dat gaat niet zo lekker samen met bewerken in Final Cut. Kan wel, maar je moet eerst de hele boel omzetten.
You have a PM.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Met iMovie valt het direct te editten, eerlijk gezegd ben ik geen pro daarin om Final Cut te gebruiken, heb er de ballen verstand van..
Maar iMovie is goed te doen...
Super.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:38 schreef DaMook het volgende:
Hoe bevalt de magic mouse de mensen die er een hebben ? Ga een nieuw tb bestellen en zit eraan te denken ook meteen een magic mouse te bestellen.
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef DaMook het volgende:
Magic Mouse en Wireless keyboard besteld.
Keyboard was defect (teveel bier gehad) en magic mouse twijfelde ik al sinds het begin over. Jullie zijn positief over de magic mouse en i wilde weer een apple keyboard (heb nu een windhoos keyboard dat niet bij de imac past). 1+1=11 dus heb ik maar een bestelling gedaanquote:
Dat lukt wel, zeg ik uit ervaringquote:Op maandag 1 februari 2010 22:28 schreef DaMook het volgende:
[..]
Keyboard was defect (teveel bier gehad) en magic mouse twijfelde ik al sinds het begin over. Jullie zijn positief over de magic mouse en i wilde weer een apple keyboard (heb nu een windhoos keyboard dat niet bij de imac past). 1+1=11 dus heb ik maar een bestelling gedaan.
Hoop alleen dat ik kan wennen aan het niet hebben van een numeriek gedeelte, maar dat zal wel lukken.
Lijkt mij ookquote:Op maandag 1 februari 2010 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat lukt wel, zeg ik uit ervaring. Mis 't zelf niet zo.
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
Lijkt mij ookEN weer wat minder draadjes op mijn bureau
.
Zoals watquote:Op maandag 1 februari 2010 22:33 schreef DaMook het volgende:
Nu nog beslissen of ik over een paar maandjes ook de iPad ga halen, dacht eerst van wel, maar twijfel steeds harder. Mis toch wel wat dingen (andere dan flash of usbporten enzo) .
xvid/divx is er een van, wil graag mijn series erop kijkenquote:
De updater werkt niet zonder het origineel eerst geinstalleerd te hebben.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
O...
Misschien dat dit helpt.
TechTool Deluxe
http://www.macupdate.com/info.php/id/19415
Zit ook in het apple care pakket, maar zal zo ook wel werken denk ik.
Heb zelf nergens last vanquote:
Ditto.quote:Tevens verkapte 'ik-heb-een-27-inch-iMac' post
Eens.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:24 schreef Jarno het volgende:
Zo, gisteren voor 6 tientjes m'n MobileMe family account verlengd. Toch een aardige besparing. Nu nog even wachten op m'n code.
Hoop nog wel op wat verbeteringen dit jaar, maar ik vind het toch te handig om te moeten missen eik.
Met 3 Mac's en een iPhone (en de vrouw had het ook al over een iPhone) kun je eigenlijk niet zonder meer... Maar de snelheid mogen ze wel wat opkrikken iig. En ik had vorige week dus flinke issues met syncen naar de iPhone. Wil ik eigenlijk ook niet hebben met zo'n betaalde extra service.quote:
Interessant! Lijkt me leuk om mee te experimenteren. Vooral snowboarden, de katten, modelvliegen, vakantie filmpjes.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik heb een Kodak ZX1, die maakt .mov-jes aan met de H.264 en AAC codec (+/-12mbits/sec).
En daarmee kunnen de meeste recente MacBookjes wel goed mee monteren in iMovie.
iMac's zijn wel snel genoeg. Mn oude MacBookje heeft er wel een beetje moeite mee. Maar als je het eerst omzet naar Intermediate Codec dan gaat het al beter.
iMovie is wel veel beter dan de software die is bijgeleverd. En bij de meeste merken is dat enkel voor Windows.
Wil je anders een sample clipje hebben? Dan zal ik die even ergens uploaden.
Kodak heeft ook nog een paar andere leuke nieuwe cams. Als je een externe Mic wilt gebruiken dan raad ik je de ZI8 aan. Wil je waterdicht dan is er de Kodak PLAYSPORT.
Jahoor, de ZX1 is spatwaterdicht. Dus dat zou genoeg moeten zijn voor snowboarding.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:51 schreef .Pas het volgende:
[..]
Interessant! Lijkt me leuk om mee te experimenteren. Vooral snowboarden, de katten, modelvliegen, vakantie filmpjes.
Zou je de ZX1 of Zi6 nu nog aanraden? Ze zijn voor minder dan 100¤ te koop zie ik..
Is al een tijdje zo hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Chrome kun je nu ook greasemonkey scripts etc. draaien. Handig. Zie o.a. http://userscripts.org/ Dan ga ik Safari toch veel minder gebruiken...
Dat 1e filmpjequote:Op maandag 1 februari 2010 23:50 schreef Junkie het volgende:
Soms draait Apple een beetje door.
En dit filmpje heb ik nog nooit gezien.
Waarom zouden ze?? Ik vraag me echt af hoe vaak mensen de camera op hun MacBook/Pro hebben gebruikt? En waarvoor die mensen denken een camera op een iPad te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Proof" of Apple iPad Webcam Is Dubious
Apple iPad rumor roundup: Abraham Zapruder edition
Waarom stopt Steve er niet gewoon eentje in? Ik vraag me echt af waarom ze het niet doen.
Denk dat er zat mensen zijn die het doen, Skypen/videobellen is de toekomstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom zouden ze?? Ik vraag me echt af hoe vaak mensen de camera op hun MacBook/Pro hebben gebruikt? En waarvoor die mensen denken een camera op een iPad te gaan gebruiken.
Dat is toch gewoon een lichtsensor voor de automatische brightnes aanpassingquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Proof" of Apple iPad Webcam Is Dubious
Apple iPad rumor roundup: Abraham Zapruder edition
Waarom stopt Steve er niet gewoon eentje in? Ik vraag me echt af waarom ze het niet doen.
Stel er zat een goede cam op (de voorkant van) de iPhone, deTouch, en dan nu de iPad. Dan was het beeldbellen echt wel eerder populair geworden. Zoals nu bijvoorbeeld dat hele uStream, Qik, etc populair aan het worden is. Ik zie daar gewoon een gemiste kans.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom zouden ze?? Ik vraag me echt af hoe vaak mensen de camera op hun MacBook/Pro hebben gebruikt? En waarvoor die mensen denken een camera op een iPad te gaan gebruiken.
HEEL regelmatig. Video-bellen is fijnquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vraag me echt af hoe vaak mensen de camera op hun MacBook/Pro hebben gebruikt?
Ok, dat had ik niet verwacht zo kort voor de iPad (en waarschijnlijk OS 3.2 dus). Ben weer van de jailbreak af dus zal 'm er zo eens overheen knallen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:02 schreef nelisb het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/59815/iphone-os-3-1-3-beschikbaar/
My iPod seems biggerquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:47 schreef Jarno het volgende:
Ge-upgedate.
Mobile Safari seems snappier!,
.
Maar die heeft een slechtere wifi-ontvangstquote:Op woensdag 3 februari 2010 00:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Is een iPhone niet makkelijker dan als je bij het vensterbank moet zitten..
Het artikel is eigenlijk niet eens zo kritisch, het is een beetje dezelfde toon als waarmee ik wel eens reageer op mensen die de iPod/iPhone/iPad niets vinden omdat feature X er niet op zit:quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:01 schreef Jarno het volgende:
Ja leuk, is dit dezelfde media die ons de Tablet hype door de strot heeft geramd? Die gaan nu dit soort "kritische" artikelen plaatsen?.
De rest kun je inmiddels zelf lezen. Die cover is wel een beetje aandachttrekkerij uiteraard, maar daar is het media voorquote:Rather than developing entirely new product categories, it [Apple's strategy] excels at taking existing, half-baked ideas and showing the rest of the world how to do them properly.
[..]
The enthusiasm of the Apple faithful may be overdone, but Mr Jobs’s record suggests that when he blesses a market, it takes off. And tablet computing promises to transform not just one industry, but three—computing, telecoms and media.
[..]
If the past is any guide, Apple’s entry into the field will not just unleash fierce competition among device-makers, but also prompt consumers and publishers who had previously been wary of e-books to take the plunge, accelerating the adoption of this nascent technology.
Hangt er van af hoe je het bekijkt. In de $1000+ - markt is het marktaandeel 90%quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:06 schreef Jarno het volgende:
Ik zie trouwens echt iedereen om mij heen een Mac kopen. Nu ook weer een collega aan de iMac. Wat doet het marktaandeel tegenwoordig eigenlijk?.
Niet zo veel volgens bijvoorbeeld Net Applications.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:06 schreef Jarno het volgende:
Ik zie trouwens echt iedereen om mij heen een Mac kopen. Nu ook weer een collega aan de iMac. Wat doet het marktaandeel tegenwoordig eigenlijk?.
In terminal:quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:05 schreef vrolijke-frits het volgende:
Hoe kun je ook weer instellen dat bij het klikken op een link deze in een nieuw tabblad geopend wordt? Mijn vriendin heeft sinds dit weekend een iMac en dit zijn precies die kleine dingetjes die ik voor zelfsprekend aanneem, maar niet meer weet aan te passen.
Alvast bedankt!
Dank je, gewoon dat zinnetje erin zetten toch?quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In terminal:
defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true
Yup. Als je googlet op 'Safari true one-tab browsing', kom je er ookquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:44 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dank je, gewoon dat zinnetje erin zetten toch?
Ligt aan het geautomatiseerd order-proces wat erachter ligt... duurt gewoon frikkin' lang..quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:37 schreef Tijn het volgende:
Duurt gewoon twee weken (!!) trouwens voordat Ziggo je een modem opstuurt. Hoe moeilijk kan het zijn om ff zo'n ding in een doos te stoppen?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:00 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Artikel is ook online te vinden:: http://www.economist.com/opinion/displayStory.cfm?story_id=15393377&source=most_read
Eerst de instellingen voor mobiele data (Instellingen - Algemeen - Netwerk - Mobiel datanetwerk) ook bij Internet Tethering op dezelfde pagina invullen. Dan verschijnt op de pagina Instellingen - Algemeen - Netwerk de knop Stel Internet-tethering in. Zo ging 't bij mij.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef nelisb het volgende:
Heb Tmobile en tethering is niet zichtbaar.
Wat is dat nou weer voor een windows benaderingquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eerst de instellingen voor mobiele data (Instellingen - Algemeen - Netwerk - Mobiel datanetwerk) ook bij Internet Tethering op dezelfde pagina invullen. Dan verschijnt op de pagina Instellingen - Algemeen - Netwerk de knop Stel Internet-tethering in. Zo ging 't bij mij.
Vond ik ook, maar ja... zo werkt 't welquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:00 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een windows benadering
Mooi zo. Die van mij was uiteindelijk te laat gekomen waardoor ik de volle mep betaald heb. Nou ja, maar eens kijken wat Apple voor moois kan ontwikkelen van mijn geld komend jaar..quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ah, MobileMe code toch nog binnen na 2 dagen... begon me al zorgen te maken. Gelijk ingevoerd en hij werkt! We kunnen er weer een jaar tegen!
Je kunt een code toch ook gebruiken om een expired account weer te reactivaten? Die optie had ik zojuist wel iig!quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooi zo. Die van mij was uiteindelijk te laat gekomen waardoor ik de volle mep betaald heb. Nou ja, maar eens kijken wat Apple voor moois kan ontwikkelen van mijn geld komend jaar..
Klopt, maar tegenwoordig worden die accounts automatisch verlengd als je ze niet op tijd deactiveert of verlengt, en dat is dus bij mij gebeurd. Ook gedeeltelijk eigen schuld dus, maar ik vind het ook weer niet zo'n ramp. Die code gebruik ik dan maar voor volgend jaarquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt een code toch ook gebruiken om een expired account weer te reactivaten? Die optie had ik zojuist wel iig!
Ah okay. Mijn MM account is gekoppeld aan een niet meer bestaande creditcard dus dat automagisch verlengen lukt ze nietquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar tegenwoordig worden die accounts automatisch verlengd als je ze niet op tijd deactiveert of verlengt, en dat is dus bij mij gebeurd. Ook gedeeltelijk eigen schuld dus, maar ik vind het ook weer niet zo'n ramp. Die code gebruik ik dan maar voor volgend jaar
Slim. Ik krijg volgende maand een nieuwe maar ik laat die oude ook maar gewoon staanquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ah okay. Mijn MM account is gekoppeld aan een niet meer bestaande creditcard dus dat automagisch verlengen lukt ze niet.
Nou, het wonderbaarlijke geautomatiseerde order-processysteem heeft in dit geval de verwachtte tijd wat verkeerd ingeschat, want kreeg ik maandag nog een brief dat ze verwachten dat ik het pakket binnen 10 à 14 werkdagen in huis heb, heb ik nu zojuist het pakket met daarin het modem in m'n handen gedrukt gekregen van een TNT postbezorgerquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ligt aan het geautomatiseerd order-proces wat erachter ligt... duurt gewoon frikkin' lang..
Ik heb 3.1.3 geïnstalleerd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens heeft iemand al iPhone OS 3.1.3 geïnstalleerd? Internet-Tethering is terug voor de iPhone, maar het schijnt ook bij sommige crashes te veroorzaken tijdens de installatie..
Top. De vrouw ook weer tevredenquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup. Als je googlet op 'Safari true one-tab browsing', kom je er ook
En dan kun je het vervolgens niet instellen omdat T-Mobile het niet ondersteunt. Mooi manquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eerst de instellingen voor mobiele data (Instellingen - Algemeen - Netwerk - Mobiel datanetwerk) ook bij Internet Tethering op dezelfde pagina invullen. Dan verschijnt op de pagina Instellingen - Algemeen - Netwerk de knop Stel Internet-tethering in. Zo ging 't bij mij.
tweedehandsmac.nl? Marktplaats.nl? Bittorrent-boer?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef mr_cucumber het volgende:
Iemand een idee waar ik Leopard 10.5 nog kan aanschaffen?
Met een in België aangeschafte 3GS in combinatie met Vodafone SIM-only werkt het primaquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan kun je het vervolgens niet instellen omdat T-Mobile het niet ondersteunt. Mooi man
quequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft Vodafone nou beter bereik en snelheid dan T-Mobile? Ik overweeg momenteel om T-Mobile achter me te laten, o.a. vanwege goede geluiden over T-Mobile.
Je kunt gratis MagicPrefs @ http://magicprefs.com/ downloaden. Dan kun je zo ongeveer alles instellen en toewijzen wat je wilquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:45 schreef DaMook het volgende:
Oeh, de MM en draadloos toetsenbord zijn binnen. Wat een leuke dingen zijn dat zeg
. alleen de aanwijs snelheid is een beetje langzaam ookal staat die op snel
Kijk dat is nog eens makkelijk, ook meteen een middenknop erbij.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je kunt gratis MagicPrefs @ http://magicprefs.com/ downloaden. Dan kun je zo ongeveer alles instellen en toewijzen wat je wil.
Yup, en snelheid aanpassen. En je kunt zo ongeveer elke plek van de muis aan een handeling toewijzen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:21 schreef DaMook het volgende:
[..]
Kijk dat is nog eens makkelijk, ook meteen een middenknop erbij.
Nog even en je maakt van je muis je toetsenbord.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, en snelheid aanpassen. En je kunt zo ongeveer elke plek van de muis aan een handeling toewijzen.
http://www.switchingtomac(...)ead-of-a-new-window/ ?quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:20 schreef DaMook het volgende:
Is er een manier om in safari met alleen je muis een link in een nieuwe tab te openen ? Ik gebruik nu altijd cmd klik, maar zou het fijner vinden als ik het tb daar niet voor nodig heb.
Bijna wat ik zoekquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.switchingtomac(...)ead-of-a-new-window/ ?
Moet niet, is meer voor de zekerheid.quote:Op donderdag 4 februari 2010 21:25 schreef Sala-adin het volgende:
Hier volgt even een noob vraag
Ik wil nu via bootcamp assistent xp op mijn mbp installeren door de HD in partities in te delen. Moet ik via timemachine een backup maken van mijn bestanden? Of raden ze de backup aan ''voor het geval'' dat er iets mis gaat? Of is het gewoon zo dat tijdens de installatie al mijn bestanden worden verwijderd.
In de trackpad voorkeurern aanzetten, twee vingers = rechtermuisklik. Of een muis hebben met twee knoppen. (Mighty Mouse kan dit ook)quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:20 schreef DaMook het volgende:
Is er een manier om in safari met alleen je muis een link in een nieuwe tab te openen ? Ik gebruik nu altijd cmd klik, maar zou het fijner vinden als ik het tb daar niet voor nodig heb.
http://support.apple.com/kb/HT1490quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:04 schreef robbolo het volgende:
Wat is de beste manier om zo lang mogelijk van je batterij gebruik te maken in een macbook? Als ie is volgeladen, van het stroom afhalen totdat ie bijna op is, of kan ie dan gewoon aan de stroom blijven hangen? En tussentijds opladen, heeft dat nog negatieve effecten?
Dat komt dan waarschijnlijk omdat ergens anders staat dat de Middle Mouse Button Dashboard activeertquote:Op donderdag 4 februari 2010 21:18 schreef DaMook het volgende:
[..]
Bijna wat ik zoek, ik zou graag de tab achter het huidige willen en niet meteen actief
.
Met mijn oude mighry mouse kon dat met middle mouse button, of het was met de vorige safari. Dat zou ik dus graag willen, en als ik de middle mouse button aanzet in magicprefs dan gaat ie naar dashboard als ik die knop gebruik.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je kan em wel aan het stroom laten hangen, maar gewoon 2x in de week ofzo op batterij laten werken. Eventueel dichtklappen en de dag erna een keer de batterij leeg trekken. Zodat de accu niet "lui" wordt.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://support.apple.com/kb/HT1490
Damnquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
Mijn macbookpro is dus 2 dagen geleden gestolen en ben nu dus waarschijnlijk iets van 2 jaar mac-loos... exit
Ook geen beveiligsprogramma geïnstalleerd wat zou kunnen helpen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
Mijn macbookpro is dus 2 dagen geleden gestolen en ben nu dus waarschijnlijk iets van 2 jaar mac-loos... exit
Vervelend voor je. Wellicht heb je hier iets aan: http://gathering.tweakers(...)//MacBook%2Cgestolenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ja waarschijnlijk wel, maar ik kan helaas nergens vinden waar ik dat kan veranderenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat komt dan waarschijnlijk omdat ergens anders staat dat de Middle Mouse Button Dashboard activeertIk weet niet of Magicprefs de standaard muis-pagina vervangt, maar anders staat het waarschijnlijk daar.
Volgens mij niet. Of je moet ergens een goedkoper stickje op de kop weten te tikkenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:23 schreef nelisb het volgende:
Kan ik op m'n Macbook tv kijken zonder EyeTV voor 140 euro?
Ik heb een iets ander elgato ding, maar werkt wel goed.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:22 schreef nelisb het volgende:
Ok. Dan maar een kabel trekken naar mijn kantoor.
Edit: Zoiets goed? http://cgi.ebay.nl/elgato(...)95269f#ht_972wt_1167
Even een lesje tv kijken op de Mac.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:23 schreef nelisb het volgende:
Kan ik op m'n Macbook tv kijken zonder EyeTV voor 140 euro?
nope ...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Damn. Waar dat?? Niets via verzekering?
Geen idee of het het geld waard is, maar ik denk dat de standaard processor ook voldoende is voor de standaardtaken (mail, internet, muziek, mediacenter). Achteraf kun je bij de Mini's niet meer de processor vervangen. Eerder zat er een ZIF-socket in een mini, maar nu wordt de processor op het moederbord gesoldeerd helaas.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:49 schreef KaMo het volgende:
Binnenkort wil ik een Mac Mini gaan kopen
Maar bij de optie:
# 2,26-GHz Intel Core 2 Duo
# 2,53-GHz Intel Core 2 Duo [+ ¤ 135,01]
Hoeveel scheelt dat ik gebruik, is het echt de 135 euro waard, en is het eventueel later te doen?
quote:Op zondag 7 februari 2010 03:44 schreef Junkie het volgende:
[..]
Even een lesje tv kijken op de Mac.![]()
Je hebt DVB-T stickies met enkel DVB-T en dan heb je in NL enkel NED 1/2/3/Regionale TV en een selectie van radio zenders. Deze zijn al voor een paar tientjes te vinden voor de PC, en sommige werken met de Mac.
En dan heb je ook DVB-T sticks die ook een analoge tuner hebben, en waarmee je dus met een verloopje een COAX kabel aan kan sluiten. En dan heb je alle tv kanalen die bij je analoge abo zitten.
En dan heb je nog digitale TV ofwel DVB-C en de betaalde DVB-T zenders van Digitenne. Dit is nog steeds een redelijk lastige om alles uit te zoeken. Want je hebt dan een smartcard nodig en een smart card module die samen werken met de hardware. De TerraTec H7 schijnt hiermee te kunnen werken. Maar heb hier verder geen ervaring mee.
Pinnacle heeft een aantal sticks die ook compatible zijn met Elgato. Soms zit het pakket hier wel bijgeleverd soms niet. Op de website van Elgato vindt je hiervan een lijst met sticks die werken.
Elgato heeft zijn software redelijk goed goed beveiligd, dus je hebt een firewall zoals Little Snitch nodig als je het illegaal wilt gebruiken. En soms kan je een aantal functies niet gebruiken die via internet gaan. Live3G werkt dus niet, maar EyeTV iPhone App om via Wifi te kijken wel.
De opnames zijn volgens mij bij alle stickies in MPEG2 met MPEG audio. En een uur video is ongeveer 1GB groot.
Met de EyeTV software kan je de opnames naar een heleboel formaten exporteren. De omzet naar het H.264 formaat kan je versnellen met de Turbo Sticks van Elgato, dat is een hardware H.264 encoder. Er is nog een oudere versie die enkel SD doet. De huidge kan ook HD materiaal omzetten.
Ik zelf heb een TerraTec Cinergy Hybrid T USB XS/FM, deze is volgens mij nu verouderd. Maar de opnames via DVB-T zien er echt scherp uit. Hij kan ook via de coax kabel aangesloten worden maar ik doe dat niet zo vaak. Ik heb deze gekozen omdat deze stick ook Windows compatible was, en toenertijd zon 70 euro koste.
En muziekproductie, ik maak graag muziek in mijn vrije tijd. Dat lukt wel toch?quote:Op zondag 7 februari 2010 08:44 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Geen idee of het het geld waard is, maar ik denk dat de standaard processor ook voldoende is voor de standaardtaken (mail, internet, muziek, mediacenter). Achteraf kun je bij de Mini's niet meer de processor vervangen. Eerder zat er een ZIF-socket in een mini, maar nu wordt de processor op het moederbord gesoldeerd helaas.
quote:vogelaarke135 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:46:
[...]
Erg raar moment, zie de uitgelekte benchmarks (en het IP schijnt uit Cupertino te komen):
http://www.macrumors.com/2010/02/06/unreleased-core-i7-macbook-pro-61-benchmarked-supplies-constrained/
Lijkt me dat Apple zelf even de geruchtenmolen op gang helpt en misschien al deze dinsdag nieuwe MBPs introduceert. Kan het geen week (misschien maar 3 dagen...) of 2 weken wachten? En ik weet dat je altijd maar kan wachten, maar als het alleen om surfen gaat, waarom dan geen MacBook (non pro)? Heb je ook nog meer HD ruimte...
In mijn ervaring is het bij muziekproductie vooral belangrijk dat je genoeg RAM hebt, de proc-snelheid doet er minder toe. Een goeie externe geluidskaart heb je sowieso wel nodig, maar dat weet je al denk ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
En muziekproductie, ik maak graag muziek in mijn vrije tijd. Dat lukt wel toch?
Ja, en die heb ik ookal. Maar mijn pc wil het allemaal niet meer :pquote:Op zondag 7 februari 2010 12:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
In mijn ervaring is het bij muziekproductie vooral belangrijk dat je genoeg RAM hebt, de proc-snelheid doet er minder toe. Een goeie externe geluidskaart heb je sowieso wel nodig, maar dat weet je al denk ik.
OCZ en Kingston is allebei te krijgen voor ongeveer 100 euro.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:50 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Waar kan ik goedkoop geheugen voor de unibody macbook kopen? Als ik zelf zoek is 4 GB (2x2) overal 120/130 euro...
En ik maar denken dat het goedkoper kon dan de 90 euro die Apple er zelf voor vroeg.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
OCZ en Kingston is allebei te krijgen voor ongeveer 100 euro.
Euh... neequote:Op zondag 7 februari 2010 13:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het goedkoper kon dan de 90 euro die Apple er zelf voor vroeg.
Tot voor kort was het toch wel veel goedkoper om er zelf RAM bij te zetten? Is dat veranderd bij het geheugen voor de unibodies?quote:
Komt het niet door DDR3 wat er in zit? En werd het niet geintroduceerd met de unibody's? Het is nog steeds een stuk duurder dan DDR2 geheugen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tot voor kort was het toch wel veel goedkoper om er zelf RAM bij te zetten? Is dat veranderd bij het geheugen voor de unibodies?
Dat sowieso, en Apple heeft zelf ook een fatsoenlijkere prijs ter handen genomen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:44 schreef robbolo het volgende:
[..]
Komt het niet door DDR3 wat er in zit? En werd het niet geintroduceerd met de unibody's? Het is nog steeds een stuk duurder dan DDR2 geheugen.
Het lijkt mij wel interessant maar vooral voor software demo's en workshops. Beetje wat Apple zelf ook al in zijn eigen stores doet, trainingen in iLife, Aperture, Logic, etc. Voor de rest zou een marktplaats voor tweedehands Apple-spul ook wel interessant zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 09:49 schreef Fliepke het volgende:
Ik had het al even gevraagd, maar iedereen negeerde me
Hebben jullie interesse in een iCreate beurs en wat verwachten jullie daar eigenlijk van?
Vanuit iCreate magazine zijn we bezig met het organiseren van zo'n beurs in de Amsterdam RAI, maar ik ben toch wel erg benieuwd wat de FOK!ker met een Mac van zoiets verwacht.
Ik kende iCreate nog niet, maar bleek dat ik enkele weken geleden de iLife gids van jullie heb gekocht.quote:Op maandag 8 februari 2010 09:49 schreef Fliepke het volgende:
Hebben jullie interesse in een iCreate beurs en wat verwachten jullie daar eigenlijk van?
Vanuit iCreate magazine zijn we bezig met het organiseren van zo'n beurs in de Amsterdam RAI, maar ik ben toch wel erg benieuwd wat de FOK!ker met een Mac van zoiets verwacht.
Wat is Apple toch heerlijk snel he. Nieuw OS, nieuwe point-upgrade, alles binnen een uurquote:Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef De_Hertog het volgende:
Zo, ook maar eens de stap naar Snow Leopard gemaakt. Nieuwe kleurenschema is toch wel even wennen. Het lijkt vooral wat fletser te zijn, en dan staat de Brightness al vrij laag. Nu gelijk maar even naar 10.6.2 gaan
Ik verwacht Steve Jobs.quote:Op maandag 8 februari 2010 09:49 schreef Fliepke het volgende:
Ik had hem gisteren nog aan de lijn en hij ging het waarschijnlijk niet redden.quote:
quote:Op maandag 8 februari 2010 09:49 schreef Fliepke het volgende:
En Jonathan Ive.quote:
Ik denk dat het bij zoiets wel altijd lastig is om de doelgroep goed in te schatten. Wil je het erg basic houden of komen er ook juist meer geavanceerde workshops? Of probeer je beide aan te bieden?quote:Op maandag 8 februari 2010 13:17 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik had hem gisteren nog aan de lijn en hij ging het waarschijnlijk niet redden.
Workshops enzo staan zeker op de planning, sterker nog dat is een van de belangrijkste onderdelen van het hele concept
RAM kun je met de juiste tools wel nog zelf vervangen. Dat is binnen een half uur gepiept.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
In mijn ervaring is het bij muziekproductie vooral belangrijk dat je genoeg RAM hebt, de proc-snelheid doet er minder toe. Een goeie externe geluidskaart heb je sowieso wel nodig, maar dat weet je al denk ik.
Ja, dat is superlastig. We hebben echter goede partners zoals One More Thing, dus ik gok dat er een mooie balans gevonden gaat worden. (Ben zelf geen echte appelaar, dus ik weet er stiekem niet zo heel veel vanquote:Op maandag 8 februari 2010 13:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij zoiets wel altijd lastig is om de doelgroep goed in te schatten. Wil je het erg basic houden of komen er ook juist meer geavanceerde workshops? Of probeer je beide aan te bieden?
Yep. Inclusief een "Bertrand Serlet", een stem die met een zwaar franstalig accent Engels praatquote:Op maandag 8 februari 2010 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Google's Nexus-one reclame: Feels a bit Apple-ish..
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:05 schreef Jarno het volgende:
Zal dit dan de dag worden waarop mijn MBP reeds verouderd gaat zijn?
De MBP update rumors zijn wel erg sterk deze week...
En vast met de nodige hardnekkige hardware bugs, zoals dat altijd gaat met een eerste generatie. Tegen de tijd dat de boel dan een beetje fatsoenlijk op orde is, kunnen we mooi overstappen, J!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:05 schreef Jarno het volgende:
Zal dit dan de dag worden waarop mijn MBP reeds verouderd gaat zijn?
De MBP update rumors zijn wel erg sterk deze week...
Ik wilde net gaan vragen of de store onderhand nog niet down wasquote:
Nog even en dan is het een hippe, vintage MBP 13"quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De laatste paar minuten met mijn state-of-the art 13" MBP
Retro is weer helemaal hip.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:59 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Nog even en dan is het een hippe, vintage MBP 13"
Wordt mijn witte iBook G4 dan ook nu weer meer waard? Dan zet ik 'm binnenkort op Markplaats.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
Retro is weer helemaal hip.![]()
Mn zwarte MacBook blijft gewoon tof.
Lijkt me meer iets voor een keynotequote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:08 schreef De_Hertog het volgende:
Misschien (ook) nieuwe nieuwe iLife/iWork. Het is tenslotte niet meer '09
Alleen als er ook iets anders nieuws uitkomt denk ik. Zeker nu ze niet meer aan MacWorld meedoen gaan ze echt niet speciaal mensen uitnodigen voor alleen een nieuwe versie van software.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:16 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Lijkt me meer iets voor een keynote
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aperture X dan?
Macbook Air met quadcore?
Nieuwe Aperture zou welquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Aperture X dan?
Macbook Air met quadcore?
Met iPad supportquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:28 schreef Intrepidity het volgende:
Ik hoop met heel mijn hart dat Aperture 3 uitkomt![]()
2 is okay, maar heeft toch enkele flinke nadelen tov Lightroom imo..
Mweh, Aperture draait al niet eens vloeiend genoeg op een recente iMac vind ik, laat staan op een opgevoerde iPhone..quote:
Op een 27" i7 draait 't als een zonnetjequote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mweh, Aperture draait al niet eens vloeiend genoeg op een recente iMac vind ik, laat staan op een opgevoerde iPhone..
Mijn 24" C2D heeft het moeilijk.. Moeten wachten bij het scrollen vanwege het laden van previews, 5 seconden doen over het tonen van een foto op vol formaat, aanpassingssliders die blijven hangen omdat ie aan het denken is, enzovoortquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op een 27" i7 draait 't als een zonnetje.
Hm, dat zou toch een stuk beter moeten idd. Mss dat een nieuwe Aperture onder de motorkap weer wat beter in elkaar zitquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:35 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mijn 24" C2D heeft het moeilijk.. Moeten wachten bij het scrollen vanwege het laden van previews, 5 seconden doen over het tonen van een foto op vol formaat, aanpassingssliders die blijven hangen omdat ie aan het denken is, enzovoort
Aha!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:42 schreef Intrepidity het volgende:
http://www.macworld.com/article/146231/2010/02/aperture3.html![]()
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:42 schreef Intrepidity het volgende:
http://www.macworld.com/article/146231/2010/02/aperture3.html![]()
64-bit snow leopard onlyHopen dat dat als een trein gaat werken..
Ook handig.quote:You can also share photographs as beautiful prints, create custom-designed hardcover books and publish to online photo sharing sites like Facebook and Flickr, right from Aperture 3.
Kijk, dat is handig.quote:Fast Library Switching
Close one Aperture library and open another on the fly by selecting the desired library from the Switch to Library submenu — no need to quit and restart Aperture.
Free trial knopje wil toch nog niet echt werken....quote:De webpagina op https://genift.corp.apple.com/cgi-bin/WebObjects/Generic-iFrame.woa?appnum=24&localang=en_us&thankyouPage=http://www.apple.com/aperture/includes/trial_overlay_thankyou.html&isMiniiFramereq=Y is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:59 schreef De_Hertog het volgende:
Net even naar de slideshow-video gekeken, ziet er wel weer enorm gelikt uit allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |