HandBrakequote:Op maandag 1 februari 2010 17:56 schreef Silver_Shark het volgende:
weet iemand waar ik videos kan converteren naar mov? voor me ipod touch?
heb je wat makkelijke progammatjequote:Op maandag 1 februari 2010 17:58 schreef Junkie het volgende:
[..]
HandBrake
Accepteert zowel dvd-bestanden als losse video bestanden.
Makkelijker dan Handbrake komen ze niet: selecteer je videobestand, selecteer je outputformat en gaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:08 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
heb je wat makkelijke progammatje
Ah, tof sample-clipje zou wel handig zijn.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik heb een Kodak ZX1, die maakt .mov-jes aan met de H.264 en AAC codec (+/-12mbits/sec).
En daarmee kunnen de meeste recente MacBookjes wel goed mee monteren in iMovie.
iMac's zijn wel snel genoeg. Mn oude MacBookje heeft er wel een beetje moeite mee. Maar als je het eerst omzet naar Intermediate Codec dan gaat het al beter.
iMovie is wel veel beter dan de software die is bijgeleverd. En bij de meeste merken is dat enkel voor Windows.
Wil je anders een sample clipje hebben? Dan zal ik die even ergens uploaden.
Kodak heeft ook nog een paar andere leuke nieuwe cams. Als je een externe Mic wilt gebruiken dan raad ik je de ZI8 aan. Wil je waterdicht dan is er de Kodak PLAYSPORT.
Probeer t met geduldquote:Op maandag 1 februari 2010 18:21 schreef Silver_Shark het volgende:
met handbrake duurt tering lang >< heeft iemand wat anders?
ik ga niet 80 uur wachten voor een film van 30minutenquote:
Ja, een iMac quadcore i7. Dan duurt het 12-20 minuten.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:21 schreef Silver_Shark het volgende:
met handbrake duurt tering lang >< heeft iemand wat anders?
Wat voor bestand heb je nu?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:23 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
ik ga niet 80 uur wachten voor een film van 30minuten
Sample komt eraan.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ah, tof sample-clipje zou wel handig zijn.
Ik had even de reviews van de FlipVideo MinoHD (2nd gen.) bekeken, schijnbaar hoef ik die software op een Mac niet te gebruiken. Het is ook gewoon h.264 codec in een mov-container. Net als jouw Kodak, dus dat valt ook makkelijk te editten in iMovie.
Ik zag idd dat er ook de Kodak ZI8 er was en de Creative Vavo HD, die schijnen 1080p te ondersteunen. Maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo heel belangrijk. Het is puur om kleine vakantiefilmpjes te maken van max. een half uur. Best wel fijn eigenlijk dat ze van die pocketformaat-dinger hebben tegenwoordig...
Alleen moet ik nog even kijken welke ik dan ga kopen..
Heb net even gekeken, zit inderdaad een usb-poort in mijn router, dus das fijn. Maargoed, alleen mappen dus. Lijkt me geen probleem, maar hoe zit het met time-machine: dat kan alleen op een complete partitie toch?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:26 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je hebt nu al een USB versie van de schijf? Want er is ook een Poulton schijf met netwerk functies. Kijk maar in de link van mijn vorige post.
Via de Mac waarop hij is aangesloten kan je hem wel delen, maar dan moet de Mac dus ook aanstaan als de andere gebruikers in het netwerk erbij willen.
Als je een Airport Extreme of een andere (modem)router hebt met een USB poort hebt, dan kan je hem daarop aansluiten.
Linksys WAG320N (Schijnt soms brakke adsl-verbinding te hebben, maar volgens mij hebben ze het al opgelost met firmware.)
NetGear WNR3500L![]()
Jep! De software die erbij zit is prima om er een kerstkaart van te maken, met sneeuweffect, en om filmpjes direct op Youtube te zetten zonder daar apart in te loggen en up te loaden. Wat dat betreft is het prima software, maar verwacht geen uitgebreide edit-software. De camera is verder perfect.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heeft iemand een Flip-MinoHD? Ik zit te overwegen om er één te halen. Alleen met zulke dinger zit er meestal brakke software bij. Iemand die weet of het lekker werkt met een Mac?
Met iMovie valt het direct te editten, eerlijk gezegd ben ik geen pro daarin om Final Cut te gebruiken, heb er de ballen verstand van..quote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef jakkop het volgende:
Let met die mini HD cameraatjes wel op dat ze over het algemeen opnemen in een ready-to-watch format (zoals .mov). Dat gaat niet zo lekker samen met bewerken in Final Cut. Kan wel, maar je moet eerst de hele boel omzetten.
You have a PM.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Met iMovie valt het direct te editten, eerlijk gezegd ben ik geen pro daarin om Final Cut te gebruiken, heb er de ballen verstand van..
Maar iMovie is goed te doen...
Super.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:38 schreef DaMook het volgende:
Hoe bevalt de magic mouse de mensen die er een hebben ? Ga een nieuw tb bestellen en zit eraan te denken ook meteen een magic mouse te bestellen.
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:09 schreef DaMook het volgende:
Magic Mouse en Wireless keyboard besteld.
Keyboard was defect (teveel bier gehad) en magic mouse twijfelde ik al sinds het begin over. Jullie zijn positief over de magic mouse en i wilde weer een apple keyboard (heb nu een windhoos keyboard dat niet bij de imac past). 1+1=11 dus heb ik maar een bestelling gedaanquote:
Dat lukt wel, zeg ik uit ervaringquote:Op maandag 1 februari 2010 22:28 schreef DaMook het volgende:
[..]
Keyboard was defect (teveel bier gehad) en magic mouse twijfelde ik al sinds het begin over. Jullie zijn positief over de magic mouse en i wilde weer een apple keyboard (heb nu een windhoos keyboard dat niet bij de imac past). 1+1=11 dus heb ik maar een bestelling gedaan.
Hoop alleen dat ik kan wennen aan het niet hebben van een numeriek gedeelte, maar dat zal wel lukken.
Lijkt mij ookquote:Op maandag 1 februari 2010 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat lukt wel, zeg ik uit ervaring. Mis 't zelf niet zo.
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
Lijkt mij ookEN weer wat minder draadjes op mijn bureau
.
Zoals watquote:Op maandag 1 februari 2010 22:33 schreef DaMook het volgende:
Nu nog beslissen of ik over een paar maandjes ook de iPad ga halen, dacht eerst van wel, maar twijfel steeds harder. Mis toch wel wat dingen (andere dan flash of usbporten enzo) .
xvid/divx is er een van, wil graag mijn series erop kijkenquote:
De updater werkt niet zonder het origineel eerst geinstalleerd te hebben.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
O...
Misschien dat dit helpt.
TechTool Deluxe
http://www.macupdate.com/info.php/id/19415
Zit ook in het apple care pakket, maar zal zo ook wel werken denk ik.
Heb zelf nergens last vanquote:
Ditto.quote:Tevens verkapte 'ik-heb-een-27-inch-iMac' post
Eens.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:24 schreef Jarno het volgende:
Zo, gisteren voor 6 tientjes m'n MobileMe family account verlengd. Toch een aardige besparing. Nu nog even wachten op m'n code.
Hoop nog wel op wat verbeteringen dit jaar, maar ik vind het toch te handig om te moeten missen eik.
Met 3 Mac's en een iPhone (en de vrouw had het ook al over een iPhone) kun je eigenlijk niet zonder meer... Maar de snelheid mogen ze wel wat opkrikken iig. En ik had vorige week dus flinke issues met syncen naar de iPhone. Wil ik eigenlijk ook niet hebben met zo'n betaalde extra service.quote:
Interessant! Lijkt me leuk om mee te experimenteren. Vooral snowboarden, de katten, modelvliegen, vakantie filmpjes.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik heb een Kodak ZX1, die maakt .mov-jes aan met de H.264 en AAC codec (+/-12mbits/sec).
En daarmee kunnen de meeste recente MacBookjes wel goed mee monteren in iMovie.
iMac's zijn wel snel genoeg. Mn oude MacBookje heeft er wel een beetje moeite mee. Maar als je het eerst omzet naar Intermediate Codec dan gaat het al beter.
iMovie is wel veel beter dan de software die is bijgeleverd. En bij de meeste merken is dat enkel voor Windows.
Wil je anders een sample clipje hebben? Dan zal ik die even ergens uploaden.
Kodak heeft ook nog een paar andere leuke nieuwe cams. Als je een externe Mic wilt gebruiken dan raad ik je de ZI8 aan. Wil je waterdicht dan is er de Kodak PLAYSPORT.
Jahoor, de ZX1 is spatwaterdicht. Dus dat zou genoeg moeten zijn voor snowboarding.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:51 schreef .Pas het volgende:
[..]
Interessant! Lijkt me leuk om mee te experimenteren. Vooral snowboarden, de katten, modelvliegen, vakantie filmpjes.
Zou je de ZX1 of Zi6 nu nog aanraden? Ze zijn voor minder dan 100¤ te koop zie ik..
Is al een tijdje zo hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Chrome kun je nu ook greasemonkey scripts etc. draaien. Handig. Zie o.a. http://userscripts.org/ Dan ga ik Safari toch veel minder gebruiken...
Dat 1e filmpjequote:Op maandag 1 februari 2010 23:50 schreef Junkie het volgende:
Soms draait Apple een beetje door.
En dit filmpje heb ik nog nooit gezien.
Waarom zouden ze?? Ik vraag me echt af hoe vaak mensen de camera op hun MacBook/Pro hebben gebruikt? En waarvoor die mensen denken een camera op een iPad te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Proof" of Apple iPad Webcam Is Dubious
Apple iPad rumor roundup: Abraham Zapruder edition
Waarom stopt Steve er niet gewoon eentje in? Ik vraag me echt af waarom ze het niet doen.
Denk dat er zat mensen zijn die het doen, Skypen/videobellen is de toekomstquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Waarom zouden ze?? Ik vraag me echt af hoe vaak mensen de camera op hun MacBook/Pro hebben gebruikt? En waarvoor die mensen denken een camera op een iPad te gaan gebruiken.
Dat is toch gewoon een lichtsensor voor de automatische brightnes aanpassingquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:19 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Proof" of Apple iPad Webcam Is Dubious
Apple iPad rumor roundup: Abraham Zapruder edition
Waarom stopt Steve er niet gewoon eentje in? Ik vraag me echt af waarom ze het niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |