is het wel opgelost?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:05 schreef appelsjap het volgende:
wat een bullshit dit weer, 49 euro alleen om me aan de telefoon te helpen terwijl ik gewoon garantie heb. fuck dit
Nee, ik ga geen 49 euro betalen zodat ze me gaan helpen het op te lossen terwijl dat niet eens zeker is. Maar als het een hardware matig probleem is wordt dat kwijtgescholden. Maar dat moet toch wel als Mac OS X én bootcamp windows 7 extreem traag zijn, echt slakkentempo.quote:
Breng 'em gewoon even naar een winkel en laat zo'n Genius ernaar kijken.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:21 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen 49 euro betalen zodat ze me gaan helpen het op te lossen terwijl dat niet eens zeker is. Maar als het een hardware matig probleem is wordt dat kwijtgescholden. Maar dat moet toch wel als Mac OS X én bootcamp windows 7 extreem traag zijn, echt slakkentempo.
Die vragen er ook geld voor als het niet hardware matig is, en de dichtsbijzijnde is in arnhem en ik woon in nijmegenquote:Op maandag 1 februari 2010 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Breng 'em gewoon even naar een winkel en laat zo'n Genius ernaar kijken.
Zit er in heel Nijmegen geen Applewinkelquote:Op maandag 1 februari 2010 13:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Die vragen er ook geld voor als het niet hardware matig is, en de dichtsbijzijnde is in arnhem en ik woon in nijmegen
nopquote:Op maandag 1 februari 2010 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zit er in heel Nijmegen geen Applewinkel
Dan ga je toch echt naar de verkeerde winkel.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Die vragen er ook geld voor als het niet hardware matig is, en de dichtsbijzijnde is in arnhem en ik woon in nijmegen
Als je een andere Mac hebt, dan kan je even je kapote Macje in Firewire target disk mode opstarten. Deze aansluiten op de andere Mac. En op die manier je HDD controleren op fouten.quote:Resetting the System Management Controller (SMC)
Resetting the SMC on Mac portables with a battery you can remove
Note: Learn about removing the battery on MacBook and MacBook Pro.
1. Shut down the computer.
2. Disconnect the MagSafe power adapter from the computer, if it's connected.
3. Remove the battery.
4. Press and hold the power button for 5 seconds.
5. Release the power button.
6. Reconnect the battery and MagSafe power adapter.
7. Press the power button to turn on the computer.
Echt welquote:
Maar die doen alleen resellen, en niet helpen/fixen zei de apple telefoniste.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Echt wel
http://www.xando.nl
Xando Nijmegen
Broerstraat 3
6511 KK Nijmegen
024-8503000
30 januari geopend
In 2009
RPAM?quote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dan ga je toch echt naar de verkeerde winkel.
Ik loste de meeste problemen al in de winkel op, als service![]()
PRAM en SMC reset al gedaan?
[..]
Als je een andere Mac hebt, dan kan je even je kapote Macje in Firewire target disk mode opstarten. Deze aansluiten op de andere Mac. En op die manier je HDD controleren op fouten.
Hoe kan ik een hardware test doen op een mac? Ik vroeg het die telefoniste maar die wilde me niet helpen voor ik 2 jaar extra garantie erbij nam of 50 euro betaalde.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:45 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me weinig voorstellen bij een hardwarefout waardoor je computer opeens traag is trouwens.
Misschien de helft van je RAM stuk ofzo
Nou om te beginnen zou je in de System Profiler kunnen kijken of alles nog klopt.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe kan ik een hardware test doen op een mac?
PRAMquote:Op maandag 1 februari 2010 13:43 schreef appelsjap het volgende:
[..]
RPAM?
En SMC kan niet, ik heb geen removeable batterij en ik heb maar 1 mac dus kan m niet aansluiten op een ander.
quote:Resetting the SMC on portables with a battery you should not remove on your own
Note: Portable computers that have a battery you should not remove on your own include MacBook Pro (Early 2009) and later, all models of MacBook Air, and MacBook (Late 2009).
1. Shut down the computer.
2. Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
3. On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
4. Release all the keys and the power button at the same time.
5. Press the power button to turn on the computer.
Jup kloptquote:Op maandag 1 februari 2010 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou om te beginnen zou je in de System Profiler kunnen kijken of alles nog klopt.
De hoeveelheid en status van je geheugen is goed? De status van je harddisk is goed?quote:
quote:Op maandag 1 februari 2010 13:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar die doen alleen resellen, en niet helpen/fixen zei de apple telefoniste.
Hoe heet die in het engels? mijn MBP is ingesteld op engelsquote:Op maandag 1 februari 2010 13:54 schreef ErwinEHVNL het volgende:
je kunt ook even bij je schijfhulpprogramma je HD na kunnen kijken
Disk Utility.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe heet die in het engels? mijn MBP is ingesteld op engels
Disk Utilityquote:Op maandag 1 februari 2010 14:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe heet die in het engels? mijn MBP is ingesteld op engels
En wat moet ik daar precies doen?quote:
controleren of de schijf geen fouten slechte sectoren bevat waardoor het evt kan komenquote:Op maandag 1 februari 2010 14:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
En wat moet ik daar precies doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |