abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 13:52:04 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95068001
ik ga niet opstaan als zo'n figuur binnen komt wandelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95068331
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:52 schreef sp3c het volgende:
Ik denk niet dat dat van je verwacht wordt
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:06:20 #203
236264 crew  capricia
pi_95068537
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:27 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Het is geen boef , is en blijft een oorlogsheld.
Dat is het enige wat bewezen is tot zover....
Hoeft mekaar toch niet uit te sluiten? Oorlogsheld en boef.. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:08:09 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95068599
dat zegt hij niet :P
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:09:36 #205
236264 crew  capricia
pi_95068653
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:08 schreef sp3c het volgende:
dat zegt hij niet :P
Het was ook een vraag, geen stelling.. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 14:44:06 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95070091
ow

nou ok dan mag het :)
ja je kunt het idd beiden zijn ja :Y
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:23:23 #207
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_95072092
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 13:52 schreef sp3c het volgende:
Wat voor figuur?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:04:13 #208
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_95074137
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 13:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat laatste is eigenlijk erger dan het drugsgebruik zelf. Het is wel onder ede, etc. Maar dan nog staat de affaire als geheel los van Afghanistan.
Een verdachte staat nooit onder ede. Je hoeft immers niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_95074755
quote:
Ridderorden en decoraties van de Nederlandse staat

Men wachtte het beoordelen in de zuivering door vakgenoten af om zich daarop te kunnen oriënteren. In het strafrecht was het aan de rechters om de Ridderorden van de collaborateurs in hun vonnissen te ontnemen. Desondanks kwam het rechtsbeginsel van ne bis in idem in het geding. Ook in de Tweede Kamer heeft men zich afgevraagd of men niet tweemaal werd gestraft. Een meerderheid in de Kamer zag in de ontnemingen echter geen straf ook "al zou zij zo worden gevoeld". Het ging eerder om het uitsluiten van "onwaardigen" uit een gemeenschap van Ridders. Daarbij stelden de commissies onder voorzitterschap van generaal-majoor bd KNIL Henri Behrens, Ridder in de Militaire Willems-Orde, en Prof. Mr. van Hamel, Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw, vast dat voor de hogere rangen zwaardere eisen golden want volgens de commissies kon men "onwaardig zijn voor een hoogeren rang maar niet onwaardig voor een lageren".

Bij de Militaire Willems-Orde, de Orde van Oranje-Nassau en ook het Erekruis Belangrijke Krijgsverrichtingen werden de registers gezuiverd door een commissie van Ridders in deze Orden. Bij de civiele orden werden 129 Ridders beoordeeld, 94 van hen verloren hun onderscheiding. Een commissie van Ridders in de Militaire Willems-Orde beoordeelde vier van de Ridders en zij werden allen geschrapt uit het register. Dit lot trof ook 19 dragers van het Erekruis Belangrijke Krijgsverrichtingen.

Ook oud-premier de Geer raakte zijn Grootkruis in de Orde van de Nederlandse Leeuw en de eretitel "Minister van Staat" als gevolg van de zuivering kwijt.

De De Ruytermedaille werd ook gezuiverd en aan één drager ontnomen. Een rechter in Almelo ontnam in een strafzaak een veteraan zijn Atjehkruis, Lombokkruis en Medaille voor Trouwe Dienst als Onderofficier maar dit willekeurige vonnis behoorde niet tot de in de wet geregelde zuiveringen en kwam ook de regering desgevraagd "minder juist" voor.

Koningin Wilhelmina zuiverde zelf "haar" Huisorde. In strijd met de statuten bepaalde zij op 11 maart 1947 in een "Hofbesluit" dat "de Huisorde van Oranje wordt verloren door hen die door geest of houding de Vaderlandsche zaak gedurende de oorlogsjaren hebben geschaad". Een week later werd dirigent Willem Mengelberg door haar uit de Huisorde gezet.

Postume zuiveringen zijn, al werd daar op aangedrongen, niet uitgevoerd. Buitenlanders werden alleen uit de Orden gezet wanneer zij tegen Nederland hadden gevochten.

De definitieve lijsten van ontnemingen stonden in 1950 en 1951 in de Staatscourant. Een voorstel van de Ministerraad aan Koningin Juliana om in 1951 ook de zogenaamde "regeringsmedaille", de Medaille van het Roode Kruis, nog te zuiveren werd door haar "ter heroverweging" aan de Ministerraad teruggezonden.
Over de zuiveringen na de oorlog ivm met vechten tegen Nederland of NSB lidmaatschap.
Totaal iets anders als drugsgebruik maar toch interessant hier.
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:12:54 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95077347
quote:
Kritiek op analyse NFI borsthaar Kroon

Een Franse deskundige heeft kritiek geuit op het onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in de zaak Marco Kroon. Vandaag staat het borsthaar van Kroon centraal in de rechtszaak tegen hem. In deze haren werden sporen gevonden van cocaïne en MDMA (xtc).

Volgens de deskundige Pascal Kintz heeft het NFI veel te weinig borsthaar onderzocht. Er kunnen derhalve geen conclusies worden getrokken. Volgens Kintz moet dergelijk onderzoek op minimaal 30 milligram haar worden gedaan en de zes borstharen van Kroon wogen samen 0,3 milligram. Het is volgens Kintz daarom niet te zeggen of de sporen het gevolg zijn van inname van de drug of van besmetting van buitenaf.

Advocaat Knoops probeert gaten te schieten in het onderzoek van het NFI. Sinds tien uur vanochtend werd al een deskundige verhoord die het onderzoek had uitgevoerd. Kroon heeft altijd ontkend drugs te hebben gebruikt. Hij sluit echter niet uit dat andere mensen het hem hebben toegediend.
pi_95078627
Als Kroon de MWO kwijtraakt is hij overigens ook de Riddertoelage kwijt.... Ik kan niet vinden hoe hoog die nu is?
pi_95082015
quote:
janwaalen jan waalen
Net de persofficier van justitie gesproken. Ze geeft toe dat een belangrijk deel in het bewijs in zaak #marcokroon is wegevallen vandaag.
bron
edit: hij heeft over het algemeen wel interessante tweets. link
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:09:45 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95098435
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:45 schreef _The_General_ het volgende:
Als Kroon de MWO kwijtraakt is hij overigens ook de Riddertoelage kwijt.... Ik kan niet vinden hoe hoog die nu is?
Krijgen officieren uberhaupt wel een riddertoelage? Ik meende dat die toelage alleen voor onderofficieren en manschappen was. En wat ik ervan meen te weten gaat het om een paar honderd euro per jaar, je kunt er niet van leven iig.
  Moderator dinsdag 5 april 2011 @ 23:37:16 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95099843
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:23 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wat voor figuur?
iemand die liegt in de rechtbank

maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit overigens
pi_95107715
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

iemand die liegt in de rechtbank

maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit overigens
Liegen en verdraaien van de waarheid zijn twee verschillende dingen ;)
pi_95107744
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Krijgen officieren uberhaupt wel een riddertoelage? Ik meende dat die toelage alleen voor onderofficieren en manschappen was. En wat ik ervan meen te weten gaat het om een paar honderd euro per jaar, je kunt er niet van leven iig.
Wat ik uit het verleden weet is dat iedere militair een toelage krijgt. Vroeger stond dat in het handboek vermeld.
pi_95109077
Kroon levert Willemsorde in bij veroordeling

ARNHEM - Als Marco Kroon uiteindelijk wordt veroordeeld voor drugsbezit, levert hij zijn Militaire Willemsorde in, zei hij dinsdag tegen de rechtbank in Arnhem.

Hij is onschuldig, zegt hij, maar bij een veroordeling (eventueel in hoger beroep) ''ben ik de onderscheiding niet waard''.

Kroon kreeg de hoogste militaire onderscheiding eind mei 2009 opgespeld door koningin Beatrix, wegens getoonde heldenmoed tijdens een missie als commando in Afghanistan.

Vorig jaar werd bekend dat het Openbaar Ministerie hem zou vervolgen wegens bezit van cocaïne en MDMA (xtc) en bezit van stroomstootwapens.

Kroon ontkent het drugsbezit en heeft toegegeven dat hij de kleine tasers voorhanden heeft gehad en er een aan zijn broer heeft doorgegeven.

Defensie

Als hij wordt veroordeeld voor de drugs, is hij naar alle waarschijnlijkheid zijn baan bij Defensie kwijt, gezien het zerotolerancebeleid daar voor drugs. De Willemsorde wordt afgenomen bij een celstraf van een jaar of meer of bij oneervol ontslag.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 6 april 2011 @ 10:39:01 #218
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95110602
Ik bedenk me net... stel nou dat er nog één of twee mensen rondlopen die iets gedaan hebben dat tot een ridderorde zou kunnen leiden. Zouden ze hem dan weigeren? Marco heeft eerder al aangegeven dat dit waarschinlijk niet gebeurd zou zijn als hij geen lintje had gekregen. Laten we er even vanuit gaan dat hij werkelijk onschuldig is: zijn hele privé leven, tot aan slaapkamerdetails aan toe, ligt wel in de openbaarheid. Zou een volgende kandidaat dat willen? Want die wordt uiteraard ook binnenstebuiten gekeerd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 6 april 2011 @ 10:49:34 #219
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95111011
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:39 schreef RonaldV het volgende:
Ik bedenk me net... stel nou dat er nog één of twee mensen rondlopen die iets gedaan hebben dat tot een ridderorde zou kunnen leiden. Zouden ze hem dan weigeren? Marco heeft eerder al aangegeven dat dit waarschinlijk niet gebeurd zou zijn als hij geen lintje had gekregen. Laten we er even vanuit gaan dat hij werkelijk onschuldig is: zijn hele privé leven, tot aan slaapkamerdetails aan toe, ligt wel in de openbaarheid. Zou een volgende kandidaat dat willen? Want die wordt uiteraard ook binnenstebuiten gekeerd.
Er van uitgaande dat de volgende kandiaat geen milsukte snuivende cafebaas is kan hij hem rustig in ontvangst nemen. :P

Ik denk wel dat de AIVD een eventuele volgende kandiaat even privé screent voordat ze ooit weer een willemsorde uitreiken. :7
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_95111691
Er waren al diverse MWO's mogelijk geweest, men heeft ze echter met een Bronzen Leeuw of Kruis afgescheept!
  woensdag 6 april 2011 @ 13:26:00 #221
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95116809
Men heeft gewoon keihard gefaalt bij de screening van Kroon. Iemand die de Willemsorde krijgt dient van onbesproken gedrag te zijn. Een officier die een kroeg runt die bekend en in verband kan worden gebracht met drugsgebruik moet je niet de Willemsorde toekennen. |:(

Had hij deze onderscheiding nooit gehad, dan had hij ook nu niet zo in de schijnwerpers gestaan en was hij ook niet publiekelijk vernederd. :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 6 april 2011 @ 16:45:47 #222
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95125198
Ik denk dat Hanoying en paintmeester de vraag niet helemaal begrepen hebben. Laat ik hem anders stellen: JIJ hebt iets dappers gedaan, en JIJ wordt voorgedragen voor een MWO. Ondanks dat je natuurlijk een brandschoon geweten hebt: zou jij de MWO accepteren, wetende dat zowel voor (MIVD) als na de uitreiking (de rest van Nederland met de pers voorop) je privé leven onder een vergrootglas komt te liggen en opgeblazen wordt?

Weet je zeker dat je geen familieleden hebt die iets doen wat eigenlijk niet door de beugel kan? Is je vrouw/vriendin wel helemaal brandschoon, en heeft ze niet ooit een relatie gehad met bijvoorbeeld bekende crimineel Stanley Mes? Ben je zelf niet ooit eens aangehouden voor het stelen van een reep bij de benzinepomp naast de middelbare school of het rijden met 153 terwijl 100 was toegestaan? Heb je er problemen mee als dat soort dingen in alle landelijke dagbladen, geenstijl en de beide nieuwsuitzendingen komen?

Dat zijn de dingen die anderen nu allemaal gaan overwegen namelijk.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_95125389
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef RonaldV het volgende:
En terecht. Kroon had er verstandig aan gedaan daar ook eens even over na te denken voor hij de MWO in ontvangst nam.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:50:07 #224
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95125393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:45 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat Hanoying en paintmeester de vraag niet helemaal begrepen hebben. Laat ik hem anders stellen: JIJ hebt iets dappers gedaan, en JIJ wordt voorgedragen voor een MWO. Ondanks dat je natuurlijk een brandschoon geweten hebt: zou jij de MWO accepteren, wetende dat zowel voor (MIVD) als na de uitreiking (de rest van Nederland met de pers voorop) je privé leven onder een vergrootglas komt te liggen en opgeblazen wordt?

Weet je zeker dat je geen familieleden hebt die iets doen wat eigenlijk niet door de beugel kan? Is je vrouw/vriendin wel helemaal brandschoon, en heeft ze niet ooit een relatie gehad met bijvoorbeeld bekende crimineel Stanley Mes? Ben je zelf niet ooit eens aangehouden voor het stelen van een reep bij de benzinepomp naast de middelbare school of het rijden met 153 terwijl 100 was toegestaan? Heb je er problemen mee als dat soort dingen in alle landelijke dagbladen, geenstijl en de beide nieuwsuitzendingen komen?

Kroon wordt niet beschuldigd van het stelen van een reep bij de benzinepomp op zijn 15e of te hard rijden.

Appels met peren... natuurlijk is het zo dat Kroon dit gezeik allemaal niet had gekregen zonder de MWO maar aan de andere kant heeft hij het volledig aan zichzelf te danken.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 6 april 2011 @ 16:52:24 #225
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_95125484
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:51 schreef Cobra4 het volgende:
Kroon levert Willemsorde in bij veroordeling

ARNHEM - Als Marco Kroon uiteindelijk wordt veroordeeld voor drugsbezit, levert hij zijn Militaire Willemsorde in, zei hij dinsdag tegen de rechtbank in Arnhem.

Hij is onschuldig, zegt hij, maar bij een veroordeling (eventueel in hoger beroep) ''ben ik de onderscheiding niet waard''.

Kroon kreeg de hoogste militaire onderscheiding eind mei 2009 opgespeld door koningin Beatrix, wegens getoonde heldenmoed tijdens een missie als commando in Afghanistan.

Vorig jaar werd bekend dat het Openbaar Ministerie hem zou vervolgen wegens bezit van cocaïne en MDMA (xtc) en bezit van stroomstootwapens.

Kroon ontkent het drugsbezit en heeft toegegeven dat hij de kleine tasers voorhanden heeft gehad en er een aan zijn broer heeft doorgegeven.

Defensie

Als hij wordt veroordeeld voor de drugs, is hij naar alle waarschijnlijkheid zijn baan bij Defensie kwijt, gezien het zerotolerancebeleid daar voor drugs. De Willemsorde wordt afgenomen bij een celstraf van een jaar of meer of bij oneervol ontslag.

Bron: www.nu.nl
Ik vind het het zonde als die hem gaat inleveren, zelfs belachelijk. Hij heeft hem gekregen voor zijn daden in een oorlogsgebied, dat staat los van zijn privé leven hier in NL.
Er was eens....
  Admin woensdag 6 april 2011 @ 16:55:42 #226
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95125608
Enorm jammer wat deze man allemaal overkomt.
De mensen die ook de aanloop gevolgd hebben of sowieso de zaak nauwlettend volgen zagen al van verre aankomen dat 'barbertje moest hangen'
Moet je legerlui uit het buitenland over deze zaak horen..

Maar goed: hij moet hangen...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95125622
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:52 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik vind het het zonde als die hem gaat inleveren, zelfs belachelijk. Hij heeft hem gekregen voor zijn daden in een oorlogsgebied, dat staat los van zijn privé leven hier in NL.
Militair ben je altijd.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:59:03 #228
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_95125758
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Militair ben je altijd.
Ben ik met je eens ;). Maar dat wilt niet zeggen dat wat hij daar (wast nou in Irak of Afghanistan?) niet goed gediend heeft. Hij heeft recht op zijn willemsorde. Klaar.

Wat die in zijn privé leven heeft gedaan staat los vind ik persoonlijk.
Er was eens....
  Admin woensdag 6 april 2011 @ 17:00:41 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95125831
Eigenlijk vind ik het ook volledig Nederlands, hoe wij met militairen omgaan, hoe wij met helden omgaan.
Blegh
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 6 april 2011 @ 17:04:40 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95126011
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 08:55 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat ik uit het verleden weet is dat iedere militair een toelage krijgt. Vroeger stond dat in het handboek vermeld.
Toelagen ridders

quote:
Artikel 9

1. De ridders der 4e klasse beneden de rang van officier genieten een toelage, volgens de rang of stand, bekleed op het ogenblik, dat zij zich de onderscheiding hebben waardig gemaakt, naar reden van de volgende bedragen per jaar:

de onderluitenant, de adjudant-onderofficier en de met deze gelijkgestelde ¤ 295,-
de sergeant-majoor en de met deze gelijkgestelde ¤ 246,-
de overigen ¤ 182,-

2. De ridders der 3e klasse beneden de rang van officier genieten, met toepassing van het bepaalde in het voorgaande lid, toelagen gelijk aan het dubbele der in dat lid vermelde bedragen.

3. Heeft de benoeming tot ridder der 3e of 4e klasse plaats gehad ter zake van twee of meer feiten, op verschillende tijdstippen verricht, dan wordt de toelage toegekend naar de rang of de stand, welke bij het verrichten van het laatste feit werd bekleed.

4. Bij bevordering tot de rang van officier alsmede bij het verlaten van de militaire dienst blijft de toelage behouden.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:10:41 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95126281
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En terecht. Kroon had er verstandig aan gedaan daar ook eens even over na te denken voor hij de MWO in ontvangst nam.
Wat een lulkoek, weet je wat voor screening er aan vooraf gaat voordat zo'n onderscheiding wordt uitgereikt? Je hele handel en wandel wordt nagetrokken. Als er ook maar het vermoeden bestaat dat je aan de verkeerde kant van de lijn loopt gaat de hele kermis niet door.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:12:22 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95126353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:50 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Kroon wordt niet beschuldigd van het stelen van een reep bij de benzinepomp op zijn 15e of te hard rijden.

Appels met peren... natuurlijk is het zo dat Kroon dit gezeik allemaal niet had gekregen zonder de MWO maar aan de andere kant heeft hij het volledig aan zichzelf te danken.
Dat zeg je goed.
pi_95126372
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat een lulkoek, weet je wat voor screening er aan vooraf gaat voordat zo'n onderscheiding wordt uitgereikt? Je hele handel en wandel wordt nagetrokken. Als er ook maar het vermoeden bestaat dat je aan de verkeerde kant van de lijn loopt gaat de hele kermis niet door.
Jij hebt het over de MIVD-kant van het verhaal; Kroon zelf had beter moeten weten met die stroomstootwapens. Om over dat louche café van 'm nog maar te zwijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2011 17:16:03 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 17:19:47 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95126687
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Jij hebt het over de MIVD-kant van het verhaal; Kroon zelf had beter moeten weten met die stroomstootwapens.
Ach kom, een stroomstootwapen... :') Dat is hetzelfde als een zes cells Maglite (ja, die zijn ook verboden)
  Admin woensdag 6 april 2011 @ 17:20:37 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95126728
quote:

[..]

Jij hebt het over de MIVD-kant van het verhaal; Kroon zelf had beter moeten weten met die stroomstootwapens. Om over dat louche café van 'm nog maar te zwijgen.
Voel je je nu een stuk beter?
(serieuze vraag)

woensdag 6 april 2011 @ 17:21:18 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95126759
quote:

[..]

Om over dat louche café van 'm nog maar te zwijgen.
Dat cafe runde hij al in 2008 en in 2009 kreeg hij de MWO. Hoezo louche? Als er ook maar enige verdenking bestond dat het niet klopte zou hij die MWO nooit gekregen hebben.
pi_95126995
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat cafe runde hij al in 2008 en in 2009 kreeg hij de MWO. Hoezo louche? Als er ook maar enige verdenking bestond dat het niet klopte zou hij die MWO nooit gekregen hebben.
Hij heeft toch toegegeven dat voor hij het café overnam het een 'drugskroeg' was. Ik geloof best dat de MIVD er naar gekeken heeft en het geen probleem vond, maar ik hoop dat Kroon ook heeft stilgestaan bij de beeldvorming van het runnen van zo'n kroeg in combinatie met de MWO.

Hoe dan ook, ik hoop op vrijspraak en een OM dat publiekelijk door het stof gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2011 17:27:19 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 17:29:34 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95127109
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hij heeft toch toegegeven dat voor hij het café overnam het een 'drugskroeg' was. Ik geloof best dat de MIVD er naar gekeken heeft en het geen probleem vond, maar ik hoop dat Kroon ook heeft stilgestaan bij de beeldvorming van het runnen van zo'n kroeg in combinatie met de MWO.
Toen hij het cafe overnam wist hij niet dat hij geridderd zou worden, daar sla je de plank al mis. En als ik of een collega een kroeg wil overnemen moet ik dat helemaal zelf weten, als de belasting maar betaald wordt.

quote:
Hoe dan ook, ik hoop op vrijspraak en een publiekelijk door het stof gaande OM.
Dat gaat ook gebeuren, let maar op.
pi_95127244
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Toen hij het cafe overnam wist hij niet dat hij geridderd zou worden, daar sla je de plank al mis.
Dat zeg ik niet.

quote:
En als ik of een collega een kroeg wil overnemen moet ik dat helemaal zelf weten, als de belasting maar betaald wordt.
Ik vind het best, ik zeg ook nergens dat dat niet mag.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:36:02 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95127387
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Dat zeg je wel:
quote:
maar ik hoop dat Kroon ook heeft stilgestaan bij de beeldvorming van het runnen van zo'n kroeg in combinatie met de MWO.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:45:43 #241
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95127804
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:55 schreef yvonne het volgende:
Enorm jammer wat deze man allemaal overkomt.
De mensen die ook de aanloop gevolgd hebben of sowieso de zaak nauwlettend volgen zagen al van verre aankomen dat 'barbertje moest hangen'
Moet je legerlui uit het buitenland over deze zaak horen..

Maar goed: hij moet hangen...
Het meest rattige vind ik nog: In Nederland mag je niet, op welke maniere dan ook, met je kop boven het maaiveld uitsteken (los van de vraag of je dat als millitair mag). Doe je je best, dan trek je aandacht van mensen die uit een soort van jaloezie werkelijk alles zullen proberen om je weer onderuit te schoffelen. En die mensen krijgen hun zin ook, zelfs als Marco dit proces overleeft. Want er is nou eenmaal een smet hem gekomen, want hij heeft een rechtzaak aan zijn broek gekregen. En waar rook is, is vuur.

En de redenatie waarmee het allemaal goedgepraat wordt: "Held of niet, hij is ook maar gewoon een Nederlander die zich aan de regels moet houden." De mensen die dat roepen gebruiken diezelfde regels om iemand te beschadigen.

En het OM, daar moet gewoon eens goed de bezem door. Want het aantal lekken dat daar plaats vindt is inmiddels ook de naam 'vergiet' niet eens meer waardig.
- Privacy Matters
  woensdag 6 april 2011 @ 17:48:41 #242
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95127950
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:50 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je moet eens op leesles gaan. :') Laat Kroon even 5 minuutjes los, en lees dan het stukje nog eens.
- Privacy Matters
pi_95128242
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zeg je wel:

[..]

Dat zeg ik niet.
  woensdag 6 april 2011 @ 17:59:52 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95128400
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Het zal wel aan mij liggen dan...

Maare, op het moment dat je wordt onderscheiden met iets moet je de boel maar verkopen ofzo, dat bedoel je?
pi_95128501
Geen idee wat je zou moeten doen, verkopen lijkt me wel erg rigoureus. Ik ben benieuwd hoe de MIVD de situatie heeft ingeschat, maar dat zullen we niet te weten komen denk ik.
  woensdag 6 april 2011 @ 18:04:41 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95128626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:02 schreef Sloggi het volgende:
Geen idee wat je zou moeten doen, verkopen lijkt me wel erg rigoureus. Ik ben benieuwd hoe de MIVD de situatie heeft ingeschat, maar dat zullen we niet te weten komen denk ik.
Het was vast op een zondag... >:)
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 18:17:04 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95129094
of ze zijn er nog mee bezig!

volgende week in de Telegraaf
MivD vind de willemsorde in combinatie met dat cafe niet zo'n goed plan en raad Kroon aan het ding zsm te verkopen mocht hij de orde aannemen

de wijze raad van de heren was wat aan de late kant en defensie heeft niet dmv een mailtje de urgentie van de zaak benadrukt
  woensdag 6 april 2011 @ 18:20:17 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_95129224
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 18:17 schreef sp3c het volgende:

de wijze raad van de heren was wat aan de late kant en defensie heeft niet dmv een mailtje de urgentie van de zaak benadrukt
De mail kwam alleen niet aan omdat defensie meent de hele ICT rommel te moeten outsourcen.
pi_95131654
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:00 schreef yvonne het volgende:
Eigenlijk vind ik het ook volledig Nederlands, hoe wij met militairen omgaan, hoe wij met helden omgaan.
Blegh
Fuck it, "helden" staan niet boven de wet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_95132286
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fuck it, "helden" staan niet boven de wet.
Het gebruik van cocaine is niet strafbaar in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')