abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78175348
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:27 schreef CherryLips het volgende:
die motorkap heeft ie me al tig keer uitgelegd, maar ik vergeet steeds de soorten vloeistoffen, welke waar zit . ik ben echt een vrouw wat dat betreft.
Volgens mij vragen ze dat vet weinig. Mijn vriend heeft het geen enkele keer gehad en ik heb alleen de binnenkant gehad.
pi_78177928
Ik hoop dat ze het vandaag in ieder geval niet vragen, dat geeft me wat extra tijd om het voor de volgende keer wel te weten...en anders vraag ik alles wat ik nog wil vragen gewoon aan m'n instructeur...ben wel blij dat ik eerst nog een uur les heb, want dan ben ik tegen de tijd dat het TTT begint wel geconcentreerd bezig
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:12:39 #204
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_78179234
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef DiabloSam het volgende:
Ik hoop dat ze het vandaag in ieder geval niet vragen, dat geeft me wat extra tijd om het voor de volgende keer wel te weten...en anders vraag ik alles wat ik nog wil vragen gewoon aan m'n instructeur...ben wel blij dat ik eerst nog een uur les heb, want dan ben ik tegen de tijd dat het TTT begint wel geconcentreerd bezig
In de vijf keer dat ik ben opgegaan is mij dat nooit gevraagd, alleen tijden mn BNOR vroeg hij een aantal dingen over het dashboard.
pi_78179291
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef Plasterk het volgende:

[..]

In de vijf keer dat ik ben opgegaan is mij dat nooit gevraagd, alleen tijden mn BNOR vroeg hij een aantal dingen over het dashboard.
Wat is BNOR? Nou ja, over het dashboard weet ik alles wel...maar ik weet gewoon dat ik maar een uur heb (m'n rijles) om even ontspannen te raken voordat ik m'n examen inga, want ik ben nu op werk, en ben al te laat voor een aantal dingen die ik nog tussen nu en straks gedaan moet hebben...
pi_78179394
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:13 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Wat is BNOR? Nou ja, over het dashboard weet ik alles wel...maar ik weet gewoon dat ik maar een uur heb (m'n rijles) om even ontspannen te raken voordat ik m'n examen inga, want ik ben nu op werk, en ben al te laat voor een aantal dingen die ik nog tussen nu en straks gedaan moet hebben...
Het BNOR is als je staatsexamen moet doen.
pi_78180619
ik hoefde bij alledrie examens niet uit te stappen. Bij 2 van de examen moest ik kenteken oplezen. Bij een kreeg ik de vraag hoe je de achteruit condensvrij krijgt met welke knop.
Ik noemde het verkeerd, nl ontwaseming gedoetje (zei ik letterlijk) maar had wel de goede knop van de achterruit verwarming aangewezen...lol
Maar verder geen vragen gehad volgens mij. Alleen maar rijden. En tijdens het rijden een keer een theorie vraag ertussen door..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_78184030
Ik heb bij mijn eerste examen alleen een vraag gehad over het alarmlicht en de achterruitverwarming en bij mijn 2e examen geen interne/externe controle of situatie bevraging what so ever
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:30:09 #209
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_78184586
Oef, gisteren voor het eerst sinds ik mn rijbewijs heb (2 weken nu) in de avond door een stortbui gereden. Damn, ik zag de wegbelijning niet eens meer! Dat doe ik liever niet te vaak
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_78187601
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef DiabloSam het volgende:
Ik heb ook een uur les voor mijn TTT. En die les is ook meteen de eerst komende les Hopelijk gaat het volgende week niet sneeuwen (en in het weekend ook niet!)

Vanochtend had ik rijles en ik heb voor het eerst gevreesd voor mijn leven in de auto. Dat kwam niet omdat ik reed, maar door de persoon die mij naar huis bracht. Hij had volgens mij net leren kijken en deed dat echt amper. Hij ging gewoon lukraak naar links en rechts en vergat 9 van de 10 keer zijn richtingaanwijzer aan te doen. Ik ben blij dat ik nog leef!

En die rijles van vanochtend was een van m'n beste, dus op naar m'n TTT
pi_78188041
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:46 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik heb ook een uur les voor mijn TTT. En die les is ook meteen de eerst komende les Hopelijk gaat het volgende week niet sneeuwen (en in het weekend ook niet!)

Vanochtend had ik rijles en ik heb voor het eerst gevreesd voor mijn leven in de auto. Dat kwam niet omdat ik reed, maar door de persoon die mij naar huis bracht. Hij had volgens mij net leren kijken en deed dat echt amper. Hij ging gewoon lukraak naar links en rechts en vergat 9 van de 10 keer zijn richtingaanwijzer aan te doen. Ik ben blij dat ik nog leef!

Mwah, als je net leert kijken is het niet zo gek dat je het telkens vergeet.
pi_78189488
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:27 schreef CherryLips het volgende:
die motorkap heeft ie me al tig keer uitgelegd, maar ik vergeet steeds de soorten vloeistoffen, welke waar zit . ik ben echt een vrouw wat dat betreft.
staan de tekens er niet gewoon op??
pi_78190323
ik heb m'n rijbewijs van 2004 maar dat telt niet zeker
Werewolf
pi_78190365
TTT gehaald! 16 maart als het goed is m'n echte examen!
pi_78190445
verschilt de theorie en praktijk veel met België?

hier hebben we een voorlopig rijbewijs en verschillende rij-opleidingen
Werewolf
pi_78190561
Er zit volgens mij wel een groot verschil tussen. Hier ben je tig uur aan het lessen voor een smak geld en als je dan geslaagd bent, ben je ook echt klaar, wij hebben hier ook geen letter op de auto voor beginnend bestuurder ofzo.
Tap tap tap
pi_78190794
hier hebben we opleidingen met en zonder begeleider.

ik heb alles via de rijschool gedaan. toen ik m'n rijbewijs haalde was ik door het dolle hahaha
Werewolf
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:24:03 #218
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78191336
quote:

[..]

Naar is dat.. Maargoed, aan de andere kant moet iedereen het leren. Waarschijnlijk heb jij ooit ook zo gereden, Ik teminste wel

Maarja, aankomende donderdag examen! Om een beetje te wennen aan iemand anders die naast me zit, heb ik een inniemienieklein rondje gemaakt met de auto van een vriendin, zodat ik hopelijk niet helemaal gespannen ben tijdens het examen. Merk helaas dat dat het enige punt is waar ik moeite mee heb, want als ik eenmaal zenuwachtig doe en als er dan iets fout gaat dan vind ik het moeilijk om weer rustig te worden..
Herkenbaar voor iemand misschien?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_78193967
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:08 schreef sararaats het volgende:
hier hebben we opleidingen met en zonder begeleider.

ik heb alles via de rijschool gedaan. toen ik m'n rijbewijs haalde was ik door het dolle hahaha
Ik heb alles via m'n vader gedaan.
Eind juni 2009 ben ik m'n voorlopig gaan halen, en gisteren mijn echt rijbewijs!
Ik was er van de eerste keer door.

Totale kostprijs: ¤16 voor m'n rijbewijs, ¤36 voor het praktijkexamen, en dan nog eens 11¤ ofzo voor mijn voorlopig rijbewijs. Dus 65¤ in totaal! (Brandstof niet meegerekend natuurlijk)
Voor dat geld heb je 2 (of is het nu 4?) lessen ofzo?

('k Moet er wel bij vertellen dat ik het met een automaat gedaan heb.)
pi_78194008
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Eind juni 2009 ben ik m'n voorlopig gaan halen, en gisteren mijn echt rijbewijs!
Ik was er van de eerste keer door.

Totale kostprijs: ¤16 voor m'n rijbewijs, ¤36 voor het praktijkexamen, en dan nog eens 11¤ ofzo voor mijn voorlopig rijbewijs. Dus 65¤ in totaal! (Brandstof niet meegerekend natuurlijk)
Voor dat geld heb je 2 (of is het nu 4?) lessen ofzo?

('k Moet er wel bij vertellen dat ik het met een automaat gedaan heb.)
Voor 65 euro heb ik anderhalf uur les
Tap tap tap
pi_78194014
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef trainfreak het volgende:

[..]

mijn ouders zagen het niet zo zitten
Werewolf
pi_78194462
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:46 schreef sararaats het volgende:

[..]

mijn ouders zagen het niet zo zitten
Ik zag rijschool niet zo zitten

Maar in het weekend rijden we sowieso vaak weg, dus dan is het niet moeilijk om veel ervaring op te doen.
Ik heb toch zo'n 4 à 5000 km gereden met mijn voorlopig rijbewijs. De laatste 2 maand zelfs in een gloednieuwe wagen.
pi_78196330
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mwah, als je net leert kijken is het niet zo gek dat je het telkens vergeet.
Ja, daarom denk ik ook dat ie pas begonnen is met kijken. Ik zag dat ie ongeveer 10 uur had gehad en toen begon ik ook pas met kijken Gelukkig is het kijken van mij wel een automatisme geworden. Hij heeft er in ieder geval niks op aan te merken
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef DiabloSam het volgende:
TTT gehaald! 16 maart als het goed is m'n echte examen!
Goedzo Ik wil ook weten wat mijn examendatum is! Ik ga er volgende week maar even naar informeren (ik heb al 30 uur gehad en nog heb ik geen datum!).
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Naar is dat.. Maargoed, aan de andere kant moet iedereen het leren. Waarschijnlijk heb jij ooit ook zo gereden, Ik teminste wel

Maarja, aankomende donderdag examen! Om een beetje te wennen aan iemand anders die naast me zit, heb ik een inniemienieklein rondje gemaakt met de auto van een vriendin, zodat ik hopelijk niet helemaal gespannen ben tijdens het examen. Merk helaas dat dat het enige punt is waar ik moeite mee heb, want als ik eenmaal zenuwachtig doe en als er dan iets fout gaat dan vind ik het moeilijk om weer rustig te worden..
Herkenbaar voor iemand misschien?
Ja, ik heb ook zo gereden. Ik heb net mijn berichten terug gelezen van mijn rijlessen aan het begin en ik kan je zeggen dat ik echt vooruit ben gegaan. 15 keer de auto uit laten vallen in 1 les, op de verkeerde weghelft redden, enz Ik ben nu echt geen gevaar meer op de weg

Ik heb al vaker een andere instructeur naast me gehad en ik denk ook niet dat ik er last van ga hebben dat er een examinator naast me zit. Waar ik waarschijnlijk wel last van ga krijgen, zijn m'n zenuwen. Het is toch weer 200 euro wat je verprutst als je 'm niet haalt (niet om je zenuwachtig te maken, haha).

Ik merk wel dat ik me steeds minder aantrek van een fout en ik gewoon rustig verder ga. Het heeft waarschijnlijk met ervaring te maken voor mij. Ik heb eigenlijk geen tips, behalve dat je zo veel mogelijk lessen moet nemen
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Voor 65 euro heb ik anderhalf uur les
Ik ook
pi_78196917
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:54 schreef Lammmetje het volgende:

Ik heb al vaker een andere instructeur naast me gehad en ik denk ook niet dat ik er last van ga hebben dat er een examinator naast me zit. Waar ik waarschijnlijk wel last van ga krijgen, zijn m'n zenuwen. Het is toch weer 200 euro wat je verprutst als je 'm niet haalt (niet om je zenuwachtig te maken, haha).

Ik merk wel dat ik me steeds minder aantrek van een fout en ik gewoon rustig verder ga. Het heeft waarschijnlijk met ervaring te maken voor mij. Ik heb eigenlijk geen tips, behalve dat je zo veel mogelijk lessen moet nemen
Ik had voor ik mijn examen deed ook veel zenuwen, ik stond zelfs te trillen op mijn benen!
Maar in de auto wordt ik altijd rustig.

Wat bij mij hielp was rondrijden in de buurt van het examencentrum (vóór je examen), zo leer je de weg en borden een beetje kennen. En verder zo vele mogelijk oefenen/lessen nemen.

En bij een lichte fout kan je best gewoon doorrijden. Ik had ook zoiets op mijn examen, ik reed een straat in, maar ik wist niet of het 30 of 50 was... (ik weet het eig nog altijd niet)
pi_78197506
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:10 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik had voor ik mijn examen deed ook veel zenuwen, ik stond zelfs te trillen op mijn benen!
Maar in de auto wordt ik altijd rustig.

Wat bij mij hielp was rondrijden in de buurt van het examencentrum (vóór je examen), zo leer je de weg en borden een beetje kennen. En verder zo vele mogelijk oefenen/lessen nemen.

En bij een lichte fout kan je best gewoon doorrijden. Ik had ook zoiets op mijn examen, ik reed een straat in, maar ik wist niet of het 30 of 50 was... (ik weet het eig nog altijd niet)
Ik heb al 30 uur rondgereden in de buurt van mijn examencentrum (zoveel rijlessen heb ik gehad ). Ik zou ook gewoon zoveel mogelijk lessen willen nemen, maar ik moet 42 euro per uur betalen en dat wordt een duur grapje! Anders zat ik wel elke dag in de auto en dan had ik m'n rijbewijs zo snel mogelijk

Volgens mij zak je gewoon bij ons als je niet weet hoe hard je mag rijden (je moet hier gewoon de maximale snelheid aanhouden en je mag er echt niet 10 km onder of boven zitten)

Nja, ik heb mijn examen nog lang niet en ik wil m'n datum wel hebben, want ik vind dat ik over 10-15 lessen er wel klaar voor moet zijn.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:32:52 #226
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78197933
Ik zit nu op uuhm, rond de 42 lessen ofzo.. Daarbij heb ik mijn tussentijdse toets ook enorm verprust.. Waarom? Juist, zenuwen.. ging met 40 door bochten heen, 40 over rotondes

Schandalig eigenlijk.. Hoop dat het nu deze keer een beetje goed gaat! Want lessen etc, gaan overigens heel goed (al had ik in het begin toen ik begon met lessen ook last van zenuswachtigheid; dat is nu zo goed als weg)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:44:41 #227
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78229340
Rijlessen ging weer ge-wel-dig gisteren! *NOT*
Drie rijbanen,de linker ging naar links,de middelste rechtdoor en de rechter naar rechts (Echt? Ja )
Instructeur: Naar links.Monique neemt de middelste rijbaan.Instructeur:Ja,of niet naar links natuurlijk..? Het licht van rechtdoor stond op groen,toch gaan stoppen,omdat ik me aan het focussen was op het licht van links,wat wél op rood stond Voor ik dát door had,sprong het licht naar oranje en kon ik blijven staan.
En ik heb er al 42 lessen op zitten..Ken je dat,fantasieën waar kettingzagen in voorkomen? Ik heb ze de laatste tijd steeds vaker tijdens het lessen
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_78245071
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:44 schreef Purdey het volgende:
Drie rijbanen,de linker ging naar links,de middelste rechtdoor en de rechter naar rechts (Echt? Ja )
Instructeur: Naar links.Monique neemt de middelste rijbaan.Instructeur:Ja,of niet naar links natuurlijk..? Het licht van rechtdoor stond op groen,toch gaan stoppen,omdat ik me aan het focussen was op het licht van links,wat wél op rood stond Voor ik dát door had,sprong het licht naar oranje en kon ik blijven staan.
En ik heb er al 42 lessen op zitten..Ken je dat,fantasieën waar kettingzagen in voorkomen? Ik heb ze de laatste tijd steeds vaker tijdens het lessen
Wat vind je instructeur ervan dat het nog niet best gaat? Doe je eigenlijk steeds maar hetzelfde elke les en zegt hij er niets over of merk je wel dat ie doorheeft dat je het nog erg moeilijk vind?

Heb vandaag een auto gekocht, Nissan Almera 1.5 5deurs uit 2000. Kreeg bericht dat ie verkocht was deze week, waren toch naar die garage gegaan om te kijken wat ze verder nog hadden, stond opeens die Almera daar nog. Degene die hem wilde kopen kon de financiering toch niet rond krijgen en had ik mazzel. Kan hem vrijdag ophalen!
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_78246168
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:44 schreef Purdey het volgende:
Ik moest een keer vanaf het tankstation naar het CBR rijden, maar ik kende de weg niet vanaf die benzinepomp, dus ik ging op de baan voor rechtdoor staan terwijl ik naar links moest. De baan naar links was leeg en stond op groen, ik stond derde ofzo in de rij voor rechtdoor. Dus toen ben ik over de doorgetrokken streep gereden voor de rijbaan naar links . Die instructeur had al lang gezien wat ik van plan was, en hij zei ook: Snel, hij staat nog op groen, je kunt nog door!
Maar toen sprong hij dus op oranje en stond ik alsnog stil . Ja, één overtreding per keer. Ik had niet het idee dat hij het enorm afkeurde, maar hij zei nog wel even dat het een doorgetrokken streep was .
Tap tap tap
pi_78246366
ik ben 8 keer voor de manouvres (op het terrein btw) moeten gaan maar 2 keer op de weg.

ik had voor het examen een tour door Deurne (B) gemaakt en op het examen had ik die tour (de tweede keer, de eerste keer reed ik veel te agressief)

dus ik was geslaagd
Werewolf
  zondag 21 februari 2010 @ 10:44:01 #231
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78257018
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 22:48 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Wat vind je instructeur ervan dat het nog niet best gaat? Doe je eigenlijk steeds maar hetzelfde elke les en zegt hij er niets over of merk je wel dat ie doorheeft dat je het nog erg moeilijk vind?

Hij merkt wel dat ik het heel erg moeilijk vind.We gaan wel elke keer naar hetzelfde kruispunt toe om te oefenen,en dat doen we dan een keer of drie rond en dan gaan we weer verder.Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik erg veel 'gewoon' heb gereden.Er is in verhouding weinig aandacht besteed aan bijzondere verrichtingen zoals parkeren en de kruissingen.En dat probleem heb ik dus nu,dat ik wél heel goed 'gewoon' op wegen kan rijden,maar kruispunten is gewoon een drama.Dus om antwoord te geven op je vraag,ja ik doe elke les wel een beetje hetzelfde.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 21 februari 2010 @ 14:52:16 #232
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_78264153
Heeft iemand hier nog een site waar je gratis theorie examens kan oefenen?
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_78265713

[ Bericht 100% gewijzigd door Snakey op 22-02-2010 16:13:31 ]
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_78299580
quote:
Ik neem alles terug.

Het lukt me gewoon niet... ik snap niet hoe ik ooit examen kan doen. Ik heb volgens mij minstens 60-70 rijlessen nodig, voordat ik een beetje fatsoenlijk kan rijden...

M'n TTT had ik vandaag lekker vroeg in de ochtend en alles wat mis kon gaan, ging mis. Het leek wel of er een blokkade in mijn hoofd was. Ik kon me echt niet concentreren. Al mijn bijzondere verrichtingen hadden niet fouter kunnen gaan, dus geen vrijstelling, haha

Oja, mijn examinator was wel hartstikke tof (edit: ik had totaal geen last van de zenuwen, dus hoe ik reed was een goede afspiegeling van wat ik (allemaal niet) kan)

*zucht*
pi_78299908
Lammetje, kan je anders vlot rijden, dus zonder maneuvers enzo?
Anders overschakelen naar een automaat?
pi_78300726
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:56 schreef trainfreak het volgende:
Lammetje, kan je anders vlot rijden, dus zonder maneuvers enzo?
Anders overschakelen naar een automaat?
Oh, nee, automaat is geen optie voor mij. Ik heb geen problemen met schakelen en ik heb de auto wel onder controle, als er niks bijzonders op de weg is. Maar zodra er een druk kruispunt is, of iets onoverzichtelijks, dan gaat er een soort knop om in mijn hoofd en dan raak ik in paniek. Daarom doe ik niks meer in mijn auto (ik laat het gas los en ik zit daar maar). En op het laatste moment denk ik 'KUT, ik moet wel gaan kijken/remmen/sturen' en dan is alles al te laat en dan verpruts ik weer alles...

Ik heb gewoon echt meer rijlessen nodig om die paniek kwijt te raken. Ik weet zeker dat er mensen zijn zoals ik die niet zo snel leren met rijden.

Ook heb ik moeite met vooruit kijken. Ik heb eigenlijk alles al gezien en ik wéét het wel, maar ik handel er niet naar. De tijd tussen zien en doen is bij mij veeeel te groot (ik heb vandaag ook weer bijna aanrijdingen veroorzaakt... ik zíé die auto van rechts wel en ik wéét dat ik moet stoppen voor hem, maar ik doe het gewoon niet )
pi_78302222
Je concentreert je gewoon niet dan.
pi_78302316
Tweejarig rijbewijs jubileum eergisteren .

En je leert inderdaad pas echt rijden nadat je hem hebt gehaald.
Geen referral hier.
pi_78302325
Lammetje, herkenbaar, zo rij ik ook .
'Ja rechts heeft voorrang. O, wel op tijd remmen anders heeft die persoon een rolberoerte.'
'O, rotonde. O, dat gaat niet in z'n drie, op tijd terugschakelen en niet als ik de rotonde al oprijd.'
'Hey, fietsers. Smalle weg. Ik had twintig meter geleden al moeten afremmen.'
Zulke dingen . Ik kan niet plannen. Vooral in woonwijken gaat het mis. Wat wel heel erg scheelt, is als er een auto voor me rijdt, die doe ik dan gewoon na Vorige week ook, reden we achter een bezemwagen. Auto voor me doet richting naar links en haalt hem netjes in, en zonder erbij na te denken zie ik dat er geen tegenliggers zijn, richting uit, inhalen, weer terug. Instructeur onder de indruk, alles ging precies op tijd, helemaal perfect.
Laatst ook bij het uitvoegen terwijl er vrachtwagens op dezelfde strook aan het invoegen waren, dat je dus moet weven. Ging blijkbaar helemaal perfect terwijl ik eigenlijk met m'n gedachten bij het liedje op de radio was . Ik moet eigenlijk niet te veel nadenken.
Tap tap tap
pi_78303437
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:53 schreef Gkhn het volgende:
Je concentreert je gewoon niet dan.
Was het maar een kwestie van concentratie. Ik concentreer me soms zo erg dat ik helemaal niet door heb wat m'n rij-instructeur allemaal zegt. Ik denk over alles veel te veel na en ik handel daarom gewoon veel te laat.
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Lammetje, herkenbaar, zo rij ik ook .
'Ja rechts heeft voorrang. O, wel op tijd remmen anders heeft die persoon een rolberoerte.'
'O, rotonde. O, dat gaat niet in z'n drie, op tijd terugschakelen en niet als ik de rotonde al oprijd.'
'Hey, fietsers. Smalle weg. Ik had twintig meter geleden al moeten afremmen.'
Zulke dingen . Ik kan niet plannen. Vooral in woonwijken gaat het mis. Wat wel heel erg scheelt, is als er een auto voor me rijdt, die doe ik dan gewoon na Vorige week ook, reden we achter een bezemwagen. Auto voor me doet richting naar links en haalt hem netjes in, en zonder erbij na te denken zie ik dat er geen tegenliggers zijn, richting uit, inhalen, weer terug. Instructeur onder de indruk, alles ging precies op tijd, helemaal perfect.
Laatst ook bij het uitvoegen terwijl er vrachtwagens op dezelfde strook aan het invoegen waren, dat je dus moet weven. Ging blijkbaar helemaal perfect terwijl ik eigenlijk met m'n gedachten bij het liedje op de radio was . Ik moet eigenlijk niet te veel nadenken.
Haha, ja, zo herkenbaar, vooral met die andere auto's nadoen! Dan kan ik opeens wel netjes het kruispunt over en de bochten door, maar als ik het eenmaal zelf moet doen, dan doe ik altijd wel iets fout.
Mijn probleem is ook een beetje dat ik helemaal niet zelfstandig durf te rijden. Het liefst wil ik weten hoe mijn instructeur het zou oplossen en dat ie dat dan tegen mij zegt. Als je 10 lessen hebt gehad, dan is het nog begrijpelijk, maar met 30+ lessen zal je het toch echt zelf moeten doen, he Elke les wordt er wel gezegd: 'Rij jij of rij ik?'; 'Je moet mij niet aankijken, jij rijdt toch?'; 'Als je dit aan je examinator gaat vragen, dan wil die gerust antwoord geven, maar dan ben jij wel gezakt.'

Grr, ik zal proberen om mijn volgende les gewoon zelfstandig te rijden en mijn instructeur gewoon als passagier te zien.

ik moet ook leren fileparkeren... ik heb het 6 keer fout gedaan vandaag en 1 keer goed (en toen zei m'n instructeur alles voor )
pi_78304622
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:22 schreef Lammmetje het volgende:

ik moet ook leren fileparkeren... ik heb het 6 keer fout gedaan vandaag en 1 keer goed (en toen zei m'n instructeur alles voor )
Hehe, hier lukte dat redelijk vlot in het begin.
Je moet gewoon veel punten zoeken waarop je telkens iets moet doen.

Ik draaide rustig aan mijn stuur en liet me ondertussen rustig achteruit rollen, als ik de wielen niet meer verder kon draaien, draaide ik rustig terug.

In zo'n gevallen vind ik de rijschool wel erg, da's gewone pure afdokkerij...
Anders gewoon met je ouders gaan oefenen in een zeer rustige woonwijk/straat?
pi_78306055
Vandaag mijn eerste rijles gehad.
Ik vond het wel leuk
pi_78307387
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:15 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Oh, nee, automaat is geen optie voor mij. Ik heb geen problemen met schakelen en ik heb de auto wel onder controle, als er niks bijzonders op de weg is. Maar zodra er een druk kruispunt is, of iets onoverzichtelijks, dan gaat er een soort knop om in mijn hoofd en dan raak ik in paniek. Daarom doe ik niks meer in mijn auto (ik laat het gas los en ik zit daar maar). En op het laatste moment denk ik 'KUT, ik moet wel gaan kijken/remmen/sturen' en dan is alles al te laat en dan verpruts ik weer alles...

Ik heb gewoon echt meer rijlessen nodig om die paniek kwijt te raken. Ik weet zeker dat er mensen zijn zoals ik die niet zo snel leren met rijden.

Ook heb ik moeite met vooruit kijken. Ik heb eigenlijk alles al gezien en ik wéét het wel, maar ik handel er niet naar. De tijd tussen zien en doen is bij mij veeeel te groot (ik heb vandaag ook weer bijna aanrijdingen veroorzaakt... ik zíé die auto van rechts wel en ik wéét dat ik moet stoppen voor hem, maar ik doe het gewoon niet )
Heeft jouw instructeur je een stappenplan gegeven voor het naderen van een kruising? Dat heeft bij mij goed geholpen. Als zoiets niet werkt klinkt het niet helemaal goed hoor, dat je hersenen geen signalen naar je voeten sturen
pi_78308077
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:22 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Was het maar een kwestie van concentratie. Ik concentreer me soms zo erg dat ik helemaal niet door heb wat m'n rij-instructeur allemaal zegt. Ik denk over alles veel te veel na en ik handel daarom gewoon veel te laat.
[..]

Haha, ja, zo herkenbaar, vooral met die andere auto's nadoen! Dan kan ik opeens wel netjes het kruispunt over en de bochten door, maar als ik het eenmaal zelf moet doen, dan doe ik altijd wel iets fout.
Mijn probleem is ook een beetje dat ik helemaal niet zelfstandig durf te rijden. Het liefst wil ik weten hoe mijn instructeur het zou oplossen en dat ie dat dan tegen mij zegt. Als je 10 lessen hebt gehad, dan is het nog begrijpelijk, maar met 30+ lessen zal je het toch echt zelf moeten doen, he Elke les wordt er wel gezegd: 'Rij jij of rij ik?'; 'Je moet mij niet aankijken, jij rijdt toch?'; 'Als je dit aan je examinator gaat vragen, dan wil die gerust antwoord geven, maar dan ben jij wel gezakt.'

Grr, ik zal proberen om mijn volgende les gewoon zelfstandig te rijden en mijn instructeur gewoon als passagier te zien.

We waren een keer de bijzondere verrichtingen aan het oefenen, een week oor de TTT ofzo. Omkeeropdracht. Bochtje achteruit, klaar. Ik kijk hem vragend aan, van: 'Ja, en nu?'
'Ja, het is dus een OMKEERopdracht, je moet teruggaan naar waat je vandaan kwam en niet wachten tot ik dat zeg.'
Ik moest er wel om lachen, maar ik was gewoon zo gewend om instructies te krijgen. Nu vergeet hij ze weleens te geven, volgens mij doet hij dat expres. Dan zegt hij op het laatste moment: Oja, hier naar rechts. Dat ik niet ineens het stuur omgooi ofzo. Of hij zet de TomTom aan zonder geluid en dat ik doodleuk vergeet naar dat ding te kijken
En dat nadoen: ik ben altijd zo blij als ik bij een verkeersplein niet vooraan bij de stoplichten sta .

En dat fileparkeren wisselt. In het begin kon ik alleen drie keer steken. Bochtje achteruit en fileparkeren waren een ramp. Tot ik het een tijdje niet meer gedaan had: tijdens het fileparkeren mikte ik hem zo in het vak 'Nou, dat is mazzel.' Nog een keer. Prima in het vak.
Nu moet ik nog leren tussen twee auto's in te parkeren, voor- en achteruit . Instructeur zei dat ze tijdens het examen willen dat je de makkelijkste oplossing zoekt, maar daar heb ik in het echte leven geen zak aan als ik de auto op een drukke parkeerplaats neer wil gooien. Ik vind het nog zo eng om de auto tussen twee andere auto's in te parkeren, dat wil ik nog graag oefenen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CherryLips op 22-02-2010 16:22:40 ]
Tap tap tap
pi_78308301
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:53 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik draaide rustig aan mijn stuur en liet me ondertussen rustig achteruit rollen, als ik de wielen niet meer verder kon draaien, draaide ik rustig terug.

Ik moet zorgen dat de rechter buitenspiegel gelijk staat aan die van de auto, zachtjes achteruit (rijden op de koppeling), zo snel mogelijk naar rechts sturen tot je in je binnenspiegel de stoep ziet wegvallen onder de achterbank, dan anderhalf 1 twee slagen naar links draaien, en dan moet ik naar het rechter-achterraampje kijken en schatten waar de stoep zit en terugdraaien.
Ik kijk alleen niet naar dat raampje, ik kijk naar de buitenspiegel . Maar dat mag dus niet.
Tap tap tap
pi_78309315
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik moet zorgen dat de rechter buitenspiegel gelijk staat aan die van de auto, zachtjes achteruit (rijden op de koppeling), zo snel mogelijk naar rechts sturen tot je in je binnenspiegel de stoep ziet wegvallen onder de achterbank, dan anderhalf 1 twee slagen naar links draaien, en dan moet ik naar het rechter-achterraampje kijken en schatten waar de stoep zit en terugdraaien.
Ik kijk alleen niet naar dat raampje, ik kijk naar de buitenspiegel . Maar dat mag dus niet.
Bij ons is het gelijk hoe we dat doen.
Er zijn wel richtlijnen zoals jij zegt, maar die gebruiken hoeft echt niet
Dus als je zomaar wat aan je stuur draait en je staat goed dan is het goed...
pi_78310818
Dat is hier ook zo hoor, al die extra hulpmiddeltjes zijn voor mensen die het gevoel (nog) niet hebben.
Geen referral hier.
pi_78311240
Ja, ik heb het ook met regeltjes geleerd. Insturen wanneer de achterbank een klein beetje áchter de auto is waar je achter parkeert en terugdraaien als de spiegel bij de achterkant is. Maar je doet het toch op gevoel.

En Purrdey, kruisingen vallen niet onder bijzondere manoeuvres zover ik weet. Het zijn wel gevaarsmomenten, maar het zijn momenten die je áltijd tegen kan komen als je aan het rijden bent.
pi_78313774
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:53 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik weet die punten wel. Het gekke is dat het vandaag gewoon helemaal niet ging. De andere lessen ging het gewoon goed en stuurde ik soms wat te vroeg (en stond ik iets te ver van de stoeprand af), maar vandaag heb ik alleen maar te laat gestuurd. Ik snap niet hoe het ineens zo slecht kan gaan... misschien toch de zenuwen
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:59 schreef styliste het volgende:

[..]

Heeft jouw instructeur je een stappenplan gegeven voor het naderen van een kruising? Dat heeft bij mij goed geholpen. Als zoiets niet werkt klinkt het niet helemaal goed hoor, dat je hersenen geen signalen naar je voeten sturen
Uhm, een stappenplan? Ik weet wel dat ik voren-links-voren-rechts moet kijken, bijna altijd in z'n 2 moet naderen en dan gewoon moet remmen als ik iemand van rechts zie. Ik reageer te laat op de bestuurders van rechts en dan kom ik totaal niet netjes stil te staan (een les daarvoor wist ik bij god niet wat ik moest doen en het werd helemaal blanco in m'n hoofd. Ik bleef doorrijden toen ik die auto van rechts zag --> remingreep).
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

We waren een keer de bijzondere verrichtingen aan het oefenen, een week oor de TTT ofzo. Omkeeropdracht. Bochtje achteruit, klaar. Ik kijk hem vragend aan, van: 'Ja, en nu?'
'Ja, het is dus een OMKEERopdracht, je moet teruggaan naar waat je vandaan kwam en niet wachten tot ik dat zeg.'
Ik moest er wel om lachen, maar ik was gewoon zo gewend om instructies te krijgen. Nu vergeet hij ze weleens te geven, volgens mij doet hij dat expres. Dan zegt hij op het laatste moment: Oja, hier naar rechts. Dat ik niet ineens het stuur omgooi ofzo. Of hij zet de TomTom aan zonder geluid en dat ik doodleuk vergeet naar dat ding te kijken
En dat nadoen: ik ben altijd zo blij als ik bij een verkeersplein niet vooraan bij de stoplichten sta .

En dat fileparkeren wisselt. In het begin kon ik alleen drie keer steken. Bochtje achteruit en fileparkeren waren een ramp. Tot ik het een tijdje niet meer gedaan had: tijdens het fileparkeren mikte ik hem zo in het vak 'Nou, dat is mazzel.' Nog een keer. Prima in het vak.
Nu moet ik nog leren tussen twee auto's in te parkeren, voor- en achteruit . Instructeur zei dat ze tijdens het examen willen dat je de makkelijkste oplossing zoekt, maar daar heb ik in het echte leven geen zak aan als ik de auto op een drukke parkeerplaats neer wil gooien. Ik vind het nog zo eng om de auto tussen twee andere auto's in te parkeren, dat wil ik nog graag oefenen.
Ik heb dat vooral bij een stopopdracht! Dan ga ik wachten en kijk ik 'm zo aan van 'gaan we weer verder?'. En dan voel ik weer dat hij denkt van 'zucht... hopeloos geval' (ik heb het gevoel dat ie dat heel vaak denkt als ik weer eens een domme actie uithaal of als ik als een oud omaatje rij... het liefst wil ik dan janken en zeggen dat niet iedereen snel en goed kan leren autorijden ).

Drie keer steken, bochtje achteruit enzo gaan gewoon prima, maar het parkeren wisselt per les. De ene les parkeer ik super strak en dan is ie zo van: 'vrouwen kunnen toch parkeren! ' en de andere les dan wil het gewoon niet lukken en dan voel ik die irritatie van 'm gewoon (ook gaat ie zuchten en daar kan ik écht niet tegen... wat boeit het als ik er later 3 keer over moet doen om netjes geparkeerd te staan?) Trouwens vooruit en achteruit inparkeren is véél makkelijker voor mij dan fileparkeren. Vooruit gaat altijd goed en achteruit sta ik soms iets te veel naar één kant, maar wel recht (en meestal doe ik veel te moeilijk en ga ik tussen twee auto's parkeren ) Dus ik weet niet of dat parkeren voor jou moeilijk gaat worden.
pi_78320699
niet kunnen file parkeren (of soms niet) lijkt mij een geval van niet kijken maar gokken.
dat deed ik een week voor mijn TTT ook altijd.
ik wist alles precies. achteruit rijden tot hoofdsteun, kijken, insteken etc.
dit was gokken en dat werkt niet. je hebt altijd factoren die het beïnvloeden. snelheid, afstand, ruimte etc. om nog niet te spreken over als je in een andere auto rijdt. als je in een grotere auto zou rijden betekend dat dus dat je niet meer kan parkeren want die heeft weer een andere theorie.
als je kijkt waarom je wat en wanneer je iets moet doen gaat het altijd goed.
dus goed in je rechter spiegel kijken dan kan je precies zien wanneer je moet terug sturen en snappen waarom en wanneer je iets moet doen.
pi_78320994
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:02 schreef Lammmetje het volgende:
[..]

Uhm, een stappenplan? Ik weet wel dat ik voren-links-voren-rechts moet kijken, bijna altijd in z'n 2 moet naderen en dan gewoon moet remmen als ik iemand van rechts zie. Ik reageer te laat op de bestuurders van rechts en dan kom ik totaal niet netjes stil te staan (een les daarvoor wist ik bij god niet wat ik moest doen en het werd helemaal blanco in m'n hoofd. Ik bleef doorrijden toen ik die auto van rechts zag --> remingreep).

Ik leerde bij drukke kruisingen ed een stappenplan waarbij ik eerst moest kijken naar het voetpad (die nader je het eerst) daarna moest ik kijken naar het fietspad (of daar niks aan kwam). En daarna kwam pas de auto's. Eerst moest ik letten op de auto's waarmee ik het 1st in aanraking kom (de auto's die van rechts komen), daarna (wanneer je oversteekt) de auto's die van links komen.

Een beetje wazig uitgelegd hoop dat je t n beetje snapt, maar door op deze manier een kruising te naderen werd het in mijn hoofd een stuk minder chaotisch. Eerst kwam alle info in een klap op me af en werd het een groot drama . Nu is het meer "in hokjes" denken wat ik iig een stuk makkelijker vind .
pi_78321960
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik leerde bij drukke kruisingen ed een stappenplan waarbij ik eerst moest kijken naar het voetpad (die nader je het eerst) daarna moest ik kijken naar het fietspad (of daar niks aan kwam). En daarna kwam pas de auto's. Eerst moest ik letten op de auto's waarmee ik het 1st in aanraking kom (de auto's die van rechts komen), daarna (wanneer je oversteekt) de auto's die van links komen.

Een beetje wazig uitgelegd hoop dat je t n beetje snapt, maar door op deze manier een kruising te naderen werd het in mijn hoofd een stuk minder chaotisch. Eerst kwam alle info in een klap op me af en werd het een groot drama . Nu is het meer "in hokjes" denken wat ik iig een stuk makkelijker vind .

Ik leerde dat je een x aantal meter van te voren begon met kijken, wat voor situatie nader ik? Dan rem je af, schakel je naar de juiste versnelling, kijk je nog een keer, nadert er verkeer? Ja? Moet ik voorrang verlenen? Ja? Dan heb je genoeg tijd om te remmen. Nee? Dan rijd je rustig door want je bent al klaar met snelheid en versnelling..
pi_78322190
dat klinkt goed idd
pi_78323968
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef styliste het volgende:

[..]

Ik leerde dat je een x aantal meter van te voren begon met kijken, wat voor situatie nader ik? Dan rem je af, schakel je naar de juiste versnelling, kijk je nog een keer, nadert er verkeer? Ja? Moet ik voorrang verlenen? Ja? Dan heb je genoeg tijd om te remmen. Nee? Dan rijd je rustig door want je bent al klaar met snelheid en versnelling..
Zo leer ik het ook, alleen bij mij gaat het mis met 'van te voren beginnen met kijken' .
Tap tap tap
pi_78336009
GESLAAGD ALS EEN MOTHERFUCKER
pi_78336266
nou vind ik een moeder neuker bij definitie niet geslaagd maar ik neem aan dat het om je rijbewijs gaat dus gefeliciteerd!!
pi_78344543
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo leer ik het ook, alleen bij mij gaat het mis met 'van te voren beginnen met kijken' .
Dat had ik ook eerst heel erg. Maar na mijn TTT ging ik dat in een keer goed doen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:17:57 #258
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78345781
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:05 schreef Gkhn het volgende:
GESLAAGD ALS EEN MOTHERFUCKER
Gefeliciteerd!

Ik heb donderdagmorgen zelf examen! Spannend
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_78346623
Effe een recap.

Er werd niet ingegrepen. Examinatrice had maar 1 opmerking tijdens de rit, en dat was dat ik wat langzamer mocht rijden. Ik was nog binnen de bebouwde kom en paar 100 meter verder stond een 80 bord. Dit wist ik omdat ik daar wel vaker langs ben geweest, mja, zij zag dit niet. Toen ik ging versnellen zei ze dus dat ik langzamer moest.

Verder een stopopdracht gekregen. Ik kwam met mijn wiel op de stoep terecht en rolde er daarna weer vanaf toen k terugstuurde, mja vond ze niet zo erg. Verder dus totaal geen aanmerkingen. Ze vond het een genot om mee te rijden . Achteraf zei ze bij de nabespreking dat ik wel wat meer afstand mocht houden van busjes, omdat je niet kan zien wat er voor die auto afspeelt omdat het zo'n hoge wagen is.

En dat was het wel . Toen ik thuis was gelijk naar gemeente gebeld, en ze hadden gegevens al binnen .
Spoedaanvraag gedaan en nu wachten tot morgen .
pi_78348681
kun je tegenwoordig dan gewoon gemeente op bellen om rijbewijs klaar te maken
ik moest toen der tijd (5 jaar terug) nog zelf naar het gemeente huis met een paar pasfoto's e.d. om mijn rijbewijs op te halen. maar gelukkig ging het toen sneller dan nu. Want nu moet je 5 dagen wachten tot hij klaar is mits je niet extra geld op tafel legt om hem eerder klaar te krijgen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_78348846
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik moest toen der tijd (5 jaar terug) nog zelf naar het gemeente huis met een paar pasfoto's e.d. om mijn rijbewijs op te halen. maar gelukkig ging het toen sneller dan nu. Want nu moet je 5 dagen wachten tot hij klaar is mits je niet extra geld op tafel legt om hem eerder klaar te krijgen.
Volgens mij moet je er wel langs, hoe komen ze anders aan jouw pasfoto + handtekening .
pi_78353503
Ik mag morgen afrijden om 10 voor 10... de zenuwen komen nu wel een beetje boven borrelen. Ik hoop zo dat ik het haal, want ik heb al 47 lesuren gehad dus het kost al het nodige geld.
pi_78354551
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nja ik bedoelde dus dat ik er heen heb gefiest en heb aangevraagd .
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:32 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Ik mag morgen afrijden om 10 voor 10... de zenuwen komen nu wel een beetje boven borrelen. Ik hoop zo dat ik het haal, want ik heb al 47 lesuren gehad dus het kost al het nodige geld.
Ik moest ook 9.50 afrijden. Is wat mij betreft een zeer goede tijdstip. Vooral nu het vakantie is zijn er geen kinderen op straat zo vroeg. En al het spits zit al op kantoor.
pi_78355308
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:57 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ik moest ook 9.50 afrijden. Is wat mij betreft een zeer goede tijdstip. Vooral nu het vakantie is zijn er geen kinderen op straat zo vroeg. En al het spits zit al op kantoor.
Alleen hopen op een examinator zonder ochtendhumeur
pi_78356359
Ik heb nu mijn 4de les gehad (3 van 2 uur en deze was 3 uur), en na elke les krijg ik er steeds minder zin in. Ik heb voor deze lessen 8 uur simulatie gehad, maar naar mijn mening niet veel aan gehad (alleen dat je wat beter leert schakelen), doei 150-200 euro.

In ieder geval, de instructeur zit constant te zeiken over wat ik fout doe en hierdoor mij een extra sterk gevoel in te praten dat ik het erg verneuk op het moment, hierdoor word ik meer zenuwachtig. Zegt ze dat het eerst niet uit maakt als ik een fout maak, ik ben er immers om te leren. Oké, maak ik een les later inderdaad wat fouten komt ze gelijk ontzettend chagrijnig over de les wat het voor mij ook niet leuk (meer) maakt (het gaat vooral om het kijken/overzien, vooral bij rotondes).
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:45:31 #266
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78356780
Over dat fileparkeren op de vorige pagina; dat heb ik eigenlijk nooit geleerd tijdens mijn rijlessen. Die regeltjes weet ik ook niet. Ik kan het dan ook niet en vermijd het altijd. Heel soms als ik heel veel ruimte heb wil ik wel eens een poging wagen . Heb mijn rijbewijs nu sinds oktober.

Verder is mijn advies om je niet zoveel zorgen te maken over parkeren. Je moet er gewoon je tijd voor nemen (rustig aankomen rijden, bijna stilstaan, terug naar z'n 1). Desnoods doe je er 3x over. Ik heb heel wat rijexamens achter de rug ( ), en parkeren boeit de examinatoren echt geen zak zolang je het maar rustig aandoet en goed om je heen kijkt. Ze kijken niet eens of je wel in het vakje staat volgens mij.
2000 light years from home
pi_78356875
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:
Over dat fileparkeren op de vorige pagina; dat heb ik eigenlijk nooit geleerd tijdens mijn rijlessen. Die regeltjes weet ik ook niet. Ik kan het dan ook niet en vermijd het altijd. Heel soms als ik heel veel ruimte heb wil ik wel eens een poging wagen . Heb mijn rijbewijs nu sinds oktober.

Verder is mijn advies om je niet zoveel zorgen te maken over parkeren. Je moet er gewoon je tijd voor nemen (rustig aankomen rijden, bijna stilstaan, terug naar z'n 1). Desnoods doe je er 3x over. Ik heb heel wat rijexamens achter de rug ( ), en parkeren boeit de examinatoren echt geen zak zolang je het maar rustig aandoet en goed om je heen kijkt. Ze kijken niet eens of je wel in het vakje staat volgens mij.
Maar het is zo jammer als je een andere auto raakt .
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:48:36 #268
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78356913
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar het is zo jammer als je een andere auto raakt .
Ja, maar dat gebeurt niet als je rustig inparkeert. Je mag er best 100x over doen.
pi_78357353
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:

True that. Zoals ik al zei raakte ik de stop bij mijn stopopdracht. Niks aan de hand omdat ik goed heb gekeken bij het in en uit rijden.
Ook na het rit toen ik moest parkeren was iets te ver verwijderd van de auto rechts van me, er waren dan geen parkeervakken aanwezig maar toch kon je zien dat ik tussen 2 vakken in stond zeg maar .
Goed kijken en niet in paniek raken als je het fout doet.
pi_78360341
Theorie gehaald samen met de hele groep van Van Buuren.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_78360794
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:37 schreef Snepar het volgende:
Ik heb nu mijn 4de les gehad (3 van 2 uur en deze was 3 uur), en na elke les krijg ik er steeds minder zin in. Ik heb voor deze lessen 8 uur simulatie gehad, maar naar mijn mening niet veel aan gehad (alleen dat je wat beter leert schakelen), doei 150-200 euro.

In ieder geval, de instructeur zit constant te zeiken over wat ik fout doe en hierdoor mij een extra sterk gevoel in te praten dat ik het erg verneuk op het moment, hierdoor word ik meer zenuwachtig. Zegt ze dat het eerst niet uit maakt als ik een fout maak, ik ben er immers om te leren. Oké, maak ik een les later inderdaad wat fouten komt ze gelijk ontzettend chagrijnig over de les wat het voor mij ook niet leuk (meer) maakt (het gaat vooral om het kijken/overzien, vooral bij rotondes).
Dat is logisch bij je eerste lessen dat ze zoveel zeiken. Vind het wel apart dat je zó snel gaat kijken, dat hoefde ik nog niet.
pi_78362880
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Theorie gehaald samen met de hele groep van Van Buuren.
Was dat in Zwolle vandaag??
*poef* nu is het weg
pi_78363416
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:29 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Was dat in Zwolle vandaag??
Yep, 15.00

Nu TTT en praktijk nog.
pi_78364089
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Yep, 15.00

Nu TTT en praktijk nog.
Wat grappig, Ik heb bij jullie naar binnen gekeken vanmiddag. Ik had les en tussendoor hebben we altijd plaspauze daar. Dr was net een groep bezig. Mijn instructrice vroeg nog aan mij een ntwoord op de vraag. Maar ik wist het niet.. Ben al wel geslaagd. Bij wie les je daar?
*poef* nu is het weg
pi_78365008
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:45 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Wat grappig, Ik heb bij jullie naar binnen gekeken vanmiddag. Ik had les en tussendoor hebben we altijd plaspauze daar. Dr was net een groep bezig. Mijn instructrice vroeg nog aan mij een ntwoord op de vraag. Maar ik wist het niet.. Ben al wel geslaagd. Bij wie les je daar?
Theoriecursus (sterk aan te raden, je steekt er echt veel van op!) had ik van ene Walter. M'n instructeur heet geloof ik ( ) Gert-Jan, weet alleen z'n achternaam niet
pi_78370756
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Theoriecursus (sterk aan te raden, je steekt er echt veel van op!) had ik van ene Walter. M'n instructeur heet geloof ik ( ) Gert-Jan, weet alleen z'n achternaam niet
Ik kon de cursus niet doen ivm werk. Dus eerst maar zelf geprobeerd en in 1 keer geslaagd. Ik heb overmorgen mijn ttt. Heb les van Ingrid.
*poef* nu is het weg
pi_78395266
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:16 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Alleen hopen op een examinator zonder ochtendhumeur
Hele vriendelijke examinatrice, geslaagd!
pi_78395521
jeeej gefeliciteerd!!
*poef* nu is het weg
pi_78396807
Proficiat!
pi_78397444
Gefeliciteerd! Morgen weer lessen, meteen even TTT vastleggen.
pi_78399194
Morgen mijn TTT ben benieuwd!
*poef* nu is het weg
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:06:05 #282
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78399311
Ik hoop dat ik het morgen ook haal! Moet om 5 voor 9 afrijden, dan kan ik daarna hopelijk gelijk door naar het gemeentehuis, rijbewijs aanvragen en dan vrijdag ophalen

Nog aller aller aller laatste tips tegen zenuwachtigheid ?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_78409907
Vandaag in 1x geslaagt, begint nu beetje door te dringen had zelf niet verwacht had nog wat foutjes, gebruikte geen ruitenwisser, remde net te laat bij stoplicht op oranje, waardoor ik voorbij stoplicht stilstond verder scoorde ik wel wat puntjes met goed opletten, bij plotselinge acties van mede weggebruikers om het te compenseren
Verstappen 0 WDC's
pi_78423308
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:06 schreef monsterd. het volgende:
Ik hoop dat ik het morgen ook haal! Moet om 5 voor 9 afrijden, dan kan ik daarna hopelijk gelijk door naar het gemeentehuis, rijbewijs aanvragen en dan vrijdag ophalen

Nog aller aller aller laatste tips tegen zenuwachtigheid ?
Banaan.
pi_78425865
Morgen mijn theorie examen, is er nog een goede site waar ik online examens kan oefenen (evt voor een laag bedragje)?

Ik kreeg deze site aanbevolen:

http://www2.examencentrum.nl/theorie-examen/auto.php

Heeft iemand daar ervaring mee?
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:22:22 #286
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78426237
Heb het helaas niet gehaald.. Was wel vervelend want ben eigenlijk op het laatste moment gezakt..

Ik moet invoegen op een vrij korte invoegstrook, en er was wel een andere auto maar ik dacht dat ik het zou redden.. Ging die eikel dus alleen maar harder waardoor ik zwaar op de rem moest + ingreep..

Wel verschrikkelijk balen nu iig..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_78426957
Jammer monsterd! Volgende keer beter!

Ben een beetje laat met me hier te melden, maar heb wel altijd mee gelezen
Ik moest ook vandaag om 8:55 afrijden, en heb het gehaaaald!!
pi_78430924
Vanmorgen mijn ttt gehad. Ging eigenlijk wel lekker. Alleen op een gegeven moment kwam ik uit een uitrit met verhoging en slaat daar mijn auto gewoon 4 keer af. Had hem niet lekker staan daar. Verder de bekende punten: beter kijken in de dode hoeken, meer spelen met de koppeling en beter opletten met in en uitvoegen. Heb wel mijn vrijstelling. Moest parkeren. Kon daar erg makkelijk vooruit insteken, maar deed het achteruit, vind ik makkelijker. Moest een keren op de weg, heb daar via de draai gedaan. Was wel mooi, want op precies die plek oefenen we hem steeds. Ook bij het cbr parkeren, weer voor het achteruit gekozen, kwam niet helemaal lekker uit, maar dat kon ik nog mooi corrigeren.

Toch viel het me mee. Reageerde rustiger als ik gedacht had.
*poef* nu is het weg
pi_78432489
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 10:10 schreef magnifor het volgende:
Morgen mijn theorie examen, is er nog een goede site waar ik online examens kan oefenen (evt voor een laag bedragje)?

Ik kreeg deze site aanbevolen:

http://www2.examencentrum.nl/theorie-examen/auto.php

Heeft iemand daar ervaring mee?
Leen gewoon die boeken van de bieb

Ik heb er 3 geleend, 1tje van Verjo, 1tje van ANWB en 1tje van Vekabest
Children of the night. What music they make.
pi_78433047
I
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:04 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Leen gewoon die boeken van de bieb

Ik heb er 3 geleend, 1tje van Verjo, 1tje van ANWB en 1tje van Vekabest
Ik heb al een boek (vekabest) geleerd en verder heb ik twee cd-roms gedownload (vekabest 2009 en anwb 2009), naast het leren wil ik oefen examens maken zodat ik mij zelf kan testen.

ik heb al aantal oefen examens gemaakt op de cd-roms en nu zou ik ook wel een online examen willen doen voor de zekerheid.
pi_78439133
http://www.volkswagenrijbewijs.nl/

hier kan je er twee doen.
*poef* nu is het weg
pi_78440601
GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vanavond een verslag(je).
pi_78446749
gefeliciteerd voor de geslaagden !!!
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_78448188
thanks

goed, ik begon om 15.00 uur met mijn examen. vond het wel vrij laat dus ik besloot om in de ochtend maar te werken voor wat ontspanning.
om 14.00uur nog een gelest. ging prima maar wel vaak ingrepen gehad. maar dat ben ik wel gewend, vaak totaal onnodig, heb het nooit echt gesnapt maar goed daar ben ik nu lekker vanaf.

afijn, ik kreeg een nogal norse man.
vrij kortaf, had een Russisch accent, ik voelde me niet echt op mijn gemak.
dat i.t.t. de vrouw die ik met mijn TTT had. Deze legde veel uit en ze kwam heel vriendelijk en vrolijk over .
uitgebreid voor en na gesprek wat ik nu niet had.

éénmaal in de auto kreeg ik mijn eerste hart verzakking.
na het starten keek ik goed om mij heen waarna ik het gevoel had dat we met een redelijk snelheid achteruit reden.
ik raakte nog net niet in paniek. het was echt schrikken. het bleek dat de auto rechts van mij weg reed, waardoor het leek alsof wij achteruit reden.

dus ik begon met rijden en alles leek prima te gaan, vraagt hij waar "die 'P' voor staat.
ik zag nergens deze 'P' dus ik besloot bijna om niks te laten merken en te zeggen dat daar een parkeerhaven is.
gelukkig vroeg ik waar hij een 'P' zag, bleek mijn handrem nog aan te staan. zeer licht, ik had hem wel uitgezet maar niet volledig naar beneden.
de man had een erg accent dus het was erg lastig te verstaan waar ik naar toe moest.

het rijden ging prima, door het centrum van Haarlem. kreeg nog een applausje toen ik goed ingreep toen ik geen voorrang kreeg.
gewoon een rondje, niks bijzonders. het was alleen redelijk druk met voetgangers en fietsers wat ik niet echt gewend was.

eenmaal bij het CBR kreeg ik te horen dat het voldoende was.
rond half 4 weer op weg naar huis

even wat feiten.
begonnen: sepember 2009 (3 weken in november niet gelest)
aantal lessen: 33. waarvan de meeste 1.5 tot 2 uurs lessen waren wat uitkomt op 52 lesuren.
meestal 2x per week gelest.
theorie in december gehaald.
TTT 18 feb. gehaald.
examen 25 feb. gehaald.
kosten: 2400 euro.

voor iedereen die nog aan het lessen is of wilt gaan lessen.
heel veel succes. ik weet dat het soms heel vervelend kan zijn maar het is zeker de moeite waard

[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 25-02-2010 23:05:32 (type foutjes) ]
pi_78450577
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:34 schreef fespo het volgende:
ik weet dat het soms heel vervelend kan zijn maar het is zeker de moeite waard

Ja he!
Die vrijheid die je dan krijgt
Nooit meer iemand nodig om eens weg te rijden.

SUPER!
pi_78459324
gefeliciteerd

ik ben al sinds januari 2009 bezig
Tap tap tap
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:06:00 #297
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78459466
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:03 schreef CherryLips het volgende:
gefeliciteerd

ik ben al sinds januari 2009 bezig
Ik heb er bijna twee jaar over gedaan en heb twee keer mijn theorie moeten doen . Daarnaast heb ik 7x examen gedaan. Baas boven baas, jwt.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:59:25 #298
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78462274
Gefeliciteerd geslaagden!

Fijn verslagje ook weer!

Ik mag morgenochtend om half 10 lekker anderhalf uur rijden.. Ik heb nog 5 steeds 5 x anderhalf uur open staan en heb er wel vertrouwen in.. Opzich. Ik heb wel het gevoel dati k kan rijden, rijd erg ontspannen enzo. Ik schiet alleen soms wel in de stress als ik hier dingen hoor/lees die ik nog nooit heb hoeven doen enzo.. Maar komt goed, hoop ik!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_78468410
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik heb er bijna twee jaar over gedaan en heb twee keer mijn theorie moeten doen . Daarnaast heb ik 7x examen gedaan. Baas boven baas, jwt.
Dat geeft mij ook weet hoop
Tap tap tap
pi_78475316
Straks mijn theorie examen, denk niet dat ik ga slagen. Stuk of 15 oefen examens gemaakt en ben er voor 1 geslaagd, ik zak meestal op gevaren herkenning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')