abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78175348
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:27 schreef CherryLips het volgende:
die motorkap heeft ie me al tig keer uitgelegd, maar ik vergeet steeds de soorten vloeistoffen, welke waar zit . ik ben echt een vrouw wat dat betreft.
Volgens mij vragen ze dat vet weinig. Mijn vriend heeft het geen enkele keer gehad en ik heb alleen de binnenkant gehad.
pi_78177928
Ik hoop dat ze het vandaag in ieder geval niet vragen, dat geeft me wat extra tijd om het voor de volgende keer wel te weten...en anders vraag ik alles wat ik nog wil vragen gewoon aan m'n instructeur...ben wel blij dat ik eerst nog een uur les heb, want dan ben ik tegen de tijd dat het TTT begint wel geconcentreerd bezig
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:12:39 #204
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_78179234
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef DiabloSam het volgende:
Ik hoop dat ze het vandaag in ieder geval niet vragen, dat geeft me wat extra tijd om het voor de volgende keer wel te weten...en anders vraag ik alles wat ik nog wil vragen gewoon aan m'n instructeur...ben wel blij dat ik eerst nog een uur les heb, want dan ben ik tegen de tijd dat het TTT begint wel geconcentreerd bezig
In de vijf keer dat ik ben opgegaan is mij dat nooit gevraagd, alleen tijden mn BNOR vroeg hij een aantal dingen over het dashboard.
pi_78179291
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:12 schreef Plasterk het volgende:

[..]

In de vijf keer dat ik ben opgegaan is mij dat nooit gevraagd, alleen tijden mn BNOR vroeg hij een aantal dingen over het dashboard.
Wat is BNOR? Nou ja, over het dashboard weet ik alles wel...maar ik weet gewoon dat ik maar een uur heb (m'n rijles) om even ontspannen te raken voordat ik m'n examen inga, want ik ben nu op werk, en ben al te laat voor een aantal dingen die ik nog tussen nu en straks gedaan moet hebben...
pi_78179394
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:13 schreef DiabloSam het volgende:

[..]

Wat is BNOR? Nou ja, over het dashboard weet ik alles wel...maar ik weet gewoon dat ik maar een uur heb (m'n rijles) om even ontspannen te raken voordat ik m'n examen inga, want ik ben nu op werk, en ben al te laat voor een aantal dingen die ik nog tussen nu en straks gedaan moet hebben...
Het BNOR is als je staatsexamen moet doen.
pi_78180619
ik hoefde bij alledrie examens niet uit te stappen. Bij 2 van de examen moest ik kenteken oplezen. Bij een kreeg ik de vraag hoe je de achteruit condensvrij krijgt met welke knop.
Ik noemde het verkeerd, nl ontwaseming gedoetje (zei ik letterlijk) maar had wel de goede knop van de achterruit verwarming aangewezen...lol
Maar verder geen vragen gehad volgens mij. Alleen maar rijden. En tijdens het rijden een keer een theorie vraag ertussen door..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_78184030
Ik heb bij mijn eerste examen alleen een vraag gehad over het alarmlicht en de achterruitverwarming en bij mijn 2e examen geen interne/externe controle of situatie bevraging what so ever
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:30:09 #209
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_78184586
Oef, gisteren voor het eerst sinds ik mn rijbewijs heb (2 weken nu) in de avond door een stortbui gereden. Damn, ik zag de wegbelijning niet eens meer! Dat doe ik liever niet te vaak
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_78187601
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef DiabloSam het volgende:
Ik heb ook een uur les voor mijn TTT. En die les is ook meteen de eerst komende les Hopelijk gaat het volgende week niet sneeuwen (en in het weekend ook niet!)

Vanochtend had ik rijles en ik heb voor het eerst gevreesd voor mijn leven in de auto. Dat kwam niet omdat ik reed, maar door de persoon die mij naar huis bracht. Hij had volgens mij net leren kijken en deed dat echt amper. Hij ging gewoon lukraak naar links en rechts en vergat 9 van de 10 keer zijn richtingaanwijzer aan te doen. Ik ben blij dat ik nog leef!

En die rijles van vanochtend was een van m'n beste, dus op naar m'n TTT
pi_78188041
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:46 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik heb ook een uur les voor mijn TTT. En die les is ook meteen de eerst komende les Hopelijk gaat het volgende week niet sneeuwen (en in het weekend ook niet!)

Vanochtend had ik rijles en ik heb voor het eerst gevreesd voor mijn leven in de auto. Dat kwam niet omdat ik reed, maar door de persoon die mij naar huis bracht. Hij had volgens mij net leren kijken en deed dat echt amper. Hij ging gewoon lukraak naar links en rechts en vergat 9 van de 10 keer zijn richtingaanwijzer aan te doen. Ik ben blij dat ik nog leef!

En die rijles van vanochtend was een van m'n beste, dus op naar m'n TTT
Mwah, als je net leert kijken is het niet zo gek dat je het telkens vergeet.
pi_78189488
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 10:27 schreef CherryLips het volgende:
die motorkap heeft ie me al tig keer uitgelegd, maar ik vergeet steeds de soorten vloeistoffen, welke waar zit . ik ben echt een vrouw wat dat betreft.
staan de tekens er niet gewoon op??
pi_78190323
ik heb m'n rijbewijs van 2004 maar dat telt niet zeker
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78190365
TTT gehaald! 16 maart als het goed is m'n echte examen!
pi_78190445
verschilt de theorie en praktijk veel met België?

hier hebben we een voorlopig rijbewijs en verschillende rij-opleidingen
Werewolf
pi_78190561
Er zit volgens mij wel een groot verschil tussen. Hier ben je tig uur aan het lessen voor een smak geld en als je dan geslaagd bent, ben je ook echt klaar, wij hebben hier ook geen letter op de auto voor beginnend bestuurder ofzo.
Tap tap tap
pi_78190794
hier hebben we opleidingen met en zonder begeleider.

ik heb alles via de rijschool gedaan. toen ik m'n rijbewijs haalde was ik door het dolle hahaha
Werewolf
  vrijdag 19 februari 2010 @ 17:24:03 #218
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78191336
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:46 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Naar is dat.. Maargoed, aan de andere kant moet iedereen het leren. Waarschijnlijk heb jij ooit ook zo gereden, Ik teminste wel

Maarja, aankomende donderdag examen! Om een beetje te wennen aan iemand anders die naast me zit, heb ik een inniemienieklein rondje gemaakt met de auto van een vriendin, zodat ik hopelijk niet helemaal gespannen ben tijdens het examen. Merk helaas dat dat het enige punt is waar ik moeite mee heb, want als ik eenmaal zenuwachtig doe en als er dan iets fout gaat dan vind ik het moeilijk om weer rustig te worden..
Herkenbaar voor iemand misschien?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_78193967
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:08 schreef sararaats het volgende:
hier hebben we opleidingen met en zonder begeleider.

ik heb alles via de rijschool gedaan. toen ik m'n rijbewijs haalde was ik door het dolle hahaha
Ik heb alles via m'n vader gedaan.
Eind juni 2009 ben ik m'n voorlopig gaan halen, en gisteren mijn echt rijbewijs!
Ik was er van de eerste keer door.

Totale kostprijs: ¤16 voor m'n rijbewijs, ¤36 voor het praktijkexamen, en dan nog eens 11¤ ofzo voor mijn voorlopig rijbewijs. Dus 65¤ in totaal! (Brandstof niet meegerekend natuurlijk)
Voor dat geld heb je 2 (of is het nu 4?) lessen ofzo?

('k Moet er wel bij vertellen dat ik het met een automaat gedaan heb.)
pi_78194008
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Eind juni 2009 ben ik m'n voorlopig gaan halen, en gisteren mijn echt rijbewijs!
Ik was er van de eerste keer door.

Totale kostprijs: ¤16 voor m'n rijbewijs, ¤36 voor het praktijkexamen, en dan nog eens 11¤ ofzo voor mijn voorlopig rijbewijs. Dus 65¤ in totaal! (Brandstof niet meegerekend natuurlijk)
Voor dat geld heb je 2 (of is het nu 4?) lessen ofzo?

('k Moet er wel bij vertellen dat ik het met een automaat gedaan heb.)
Voor 65 euro heb ik anderhalf uur les
Tap tap tap
pi_78194014
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:44 schreef trainfreak het volgende:

[..]

mijn ouders zagen het niet zo zitten
Werewolf
pi_78194462
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:46 schreef sararaats het volgende:

[..]

mijn ouders zagen het niet zo zitten
Ik zag rijschool niet zo zitten

Maar in het weekend rijden we sowieso vaak weg, dus dan is het niet moeilijk om veel ervaring op te doen.
Ik heb toch zo'n 4 à 5000 km gereden met mijn voorlopig rijbewijs. De laatste 2 maand zelfs in een gloednieuwe wagen.
pi_78196330
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mwah, als je net leert kijken is het niet zo gek dat je het telkens vergeet.
Ja, daarom denk ik ook dat ie pas begonnen is met kijken. Ik zag dat ie ongeveer 10 uur had gehad en toen begon ik ook pas met kijken Gelukkig is het kijken van mij wel een automatisme geworden. Hij heeft er in ieder geval niks op aan te merken
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:56 schreef DiabloSam het volgende:
TTT gehaald! 16 maart als het goed is m'n echte examen!
Goedzo Ik wil ook weten wat mijn examendatum is! Ik ga er volgende week maar even naar informeren (ik heb al 30 uur gehad en nog heb ik geen datum!).
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Naar is dat.. Maargoed, aan de andere kant moet iedereen het leren. Waarschijnlijk heb jij ooit ook zo gereden, Ik teminste wel

Maarja, aankomende donderdag examen! Om een beetje te wennen aan iemand anders die naast me zit, heb ik een inniemienieklein rondje gemaakt met de auto van een vriendin, zodat ik hopelijk niet helemaal gespannen ben tijdens het examen. Merk helaas dat dat het enige punt is waar ik moeite mee heb, want als ik eenmaal zenuwachtig doe en als er dan iets fout gaat dan vind ik het moeilijk om weer rustig te worden..
Herkenbaar voor iemand misschien?
Ja, ik heb ook zo gereden. Ik heb net mijn berichten terug gelezen van mijn rijlessen aan het begin en ik kan je zeggen dat ik echt vooruit ben gegaan. 15 keer de auto uit laten vallen in 1 les, op de verkeerde weghelft redden, enz Ik ben nu echt geen gevaar meer op de weg

Ik heb al vaker een andere instructeur naast me gehad en ik denk ook niet dat ik er last van ga hebben dat er een examinator naast me zit. Waar ik waarschijnlijk wel last van ga krijgen, zijn m'n zenuwen. Het is toch weer 200 euro wat je verprutst als je 'm niet haalt (niet om je zenuwachtig te maken, haha).

Ik merk wel dat ik me steeds minder aantrek van een fout en ik gewoon rustig verder ga. Het heeft waarschijnlijk met ervaring te maken voor mij. Ik heb eigenlijk geen tips, behalve dat je zo veel mogelijk lessen moet nemen
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Voor 65 euro heb ik anderhalf uur les
Ik ook
pi_78196917
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:54 schreef Lammmetje het volgende:

Ik heb al vaker een andere instructeur naast me gehad en ik denk ook niet dat ik er last van ga hebben dat er een examinator naast me zit. Waar ik waarschijnlijk wel last van ga krijgen, zijn m'n zenuwen. Het is toch weer 200 euro wat je verprutst als je 'm niet haalt (niet om je zenuwachtig te maken, haha).

Ik merk wel dat ik me steeds minder aantrek van een fout en ik gewoon rustig verder ga. Het heeft waarschijnlijk met ervaring te maken voor mij. Ik heb eigenlijk geen tips, behalve dat je zo veel mogelijk lessen moet nemen
Ik had voor ik mijn examen deed ook veel zenuwen, ik stond zelfs te trillen op mijn benen!
Maar in de auto wordt ik altijd rustig.

Wat bij mij hielp was rondrijden in de buurt van het examencentrum (vóór je examen), zo leer je de weg en borden een beetje kennen. En verder zo vele mogelijk oefenen/lessen nemen.

En bij een lichte fout kan je best gewoon doorrijden. Ik had ook zoiets op mijn examen, ik reed een straat in, maar ik wist niet of het 30 of 50 was... (ik weet het eig nog altijd niet)
pi_78197506
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:10 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik had voor ik mijn examen deed ook veel zenuwen, ik stond zelfs te trillen op mijn benen!
Maar in de auto wordt ik altijd rustig.

Wat bij mij hielp was rondrijden in de buurt van het examencentrum (vóór je examen), zo leer je de weg en borden een beetje kennen. En verder zo vele mogelijk oefenen/lessen nemen.

En bij een lichte fout kan je best gewoon doorrijden. Ik had ook zoiets op mijn examen, ik reed een straat in, maar ik wist niet of het 30 of 50 was... (ik weet het eig nog altijd niet)
Ik heb al 30 uur rondgereden in de buurt van mijn examencentrum (zoveel rijlessen heb ik gehad ). Ik zou ook gewoon zoveel mogelijk lessen willen nemen, maar ik moet 42 euro per uur betalen en dat wordt een duur grapje! Anders zat ik wel elke dag in de auto en dan had ik m'n rijbewijs zo snel mogelijk

Volgens mij zak je gewoon bij ons als je niet weet hoe hard je mag rijden (je moet hier gewoon de maximale snelheid aanhouden en je mag er echt niet 10 km onder of boven zitten)

Nja, ik heb mijn examen nog lang niet en ik wil m'n datum wel hebben, want ik vind dat ik over 10-15 lessen er wel klaar voor moet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')