Ik leerde bij drukke kruisingen ed een stappenplan waarbij ik eerst moest kijken naar het voetpad (die nader je het eerst) daarna moest ik kijken naar het fietspad (of daar niks aan kwam). En daarna kwam pas de auto's. Eerst moest ik letten op de auto's waarmee ik het 1st in aanraking kom (de auto's die van rechts komen), daarna (wanneer je oversteekt) de auto's die van links komen.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:02 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Uhm, een stappenplan? Ik weet wel dat ik voren-links-voren-rechts moet kijken, bijna altijd in z'n 2 moet naderen en dan gewoon moet remmen als ik iemand van rechts zie. Ik reageer te laat op de bestuurders van rechts en dan kom ik totaal niet netjes stil te staan (een les daarvoor wist ik bij god niet wat ik moest doen en het werd helemaal blanco in m'n hoofd. Ik bleef doorrijden toen ik die auto van rechts zag --> remingreep).
quote:Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ik leerde bij drukke kruisingen ed een stappenplan waarbij ik eerst moest kijken naar het voetpad (die nader je het eerst) daarna moest ik kijken naar het fietspad (of daar niks aan kwam). En daarna kwam pas de auto's. Eerst moest ik letten op de auto's waarmee ik het 1st in aanraking kom (de auto's die van rechts komen), daarna (wanneer je oversteekt) de auto's die van links komen.
Een beetje wazig uitgelegdhoop dat je t n beetje snapt, maar door op deze manier een kruising te naderen werd het in mijn hoofd een stuk minder chaotisch. Eerst kwam alle info in een klap op me af en werd het een groot drama
. Nu is het meer "in hokjes" denken wat ik iig een stuk makkelijker vind
.
Zo leer ik het ook, alleen bij mij gaat het mis met 'van te voren beginnen met kijken'quote:Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef styliste het volgende:
[..]
Ik leerde dat je een x aantal meter van te voren begon met kijken, wat voor situatie nader ik? Dan rem je af, schakel je naar de juiste versnelling, kijk je nog een keer, nadert er verkeer? Ja? Moet ik voorrang verlenen? Ja? Dan heb je genoeg tijd om te remmen. Nee? Dan rijd je rustig door want je bent al klaar met snelheid en versnelling..
Dat had ik ook eerst heel erg.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo leer ik het ook, alleen bij mij gaat het mis met 'van te voren beginnen met kijken'.
Gefeliciteerd!quote:
Volgens mij moet je er wel langs, hoe komen ze anders aan jouw pasfoto + handtekeningquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
kun je tegenwoordig dan gewoon gemeente op bellen om rijbewijs klaar te maken![]()
ik moest toen der tijd (5 jaar terug) nog zelf naar het gemeente huis met een paar pasfoto's e.d. om mijn rijbewijs op te halen. maar gelukkig ging het toen sneller dan nu. Want nu moet je 5 dagen wachten tot hij klaar is mits je niet extra geld op tafel legt om hem eerder klaar te krijgen.
Nja ik bedoelde dus dat ik er heen heb gefiest en heb aangevraagdquote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
kun je tegenwoordig dan gewoon gemeente op bellen om rijbewijs klaar te maken![]()
ik moest toen der tijd (5 jaar terug) nog zelf naar het gemeente huis met een paar pasfoto's e.d. om mijn rijbewijs op te halen. maar gelukkig ging het toen sneller dan nu. Want nu moet je 5 dagen wachten tot hij klaar is mits je niet extra geld op tafel legt om hem eerder klaar te krijgen.
Ik moest ook 9.50 afrijden. Is wat mij betreft een zeer goede tijdstip. Vooral nu het vakantie is zijn er geen kinderen op straat zo vroeg. En al het spits zit al op kantoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:32 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Ik mag morgen afrijden om 10 voor 10... de zenuwen komen nu wel een beetje boven borrelen. Ik hoop zo dat ik het haal, want ik heb al 47 lesuren gehad dus het kost al het nodige geld.
Alleen hopen op een examinator zonder ochtendhumeurquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:57 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ik moest ook 9.50 afrijden. Is wat mij betreft een zeer goede tijdstip. Vooral nu het vakantie is zijn er geen kinderen op straat zo vroeg. En al het spits zit al op kantoor.
Maar het is zo jammer als je een andere auto raaktquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:
Over dat fileparkeren op de vorige pagina; dat heb ik eigenlijk nooit geleerd tijdens mijn rijlessen. Die regeltjes weet ik ook niet. Ik kan het dan ook niet en vermijd het altijd. Heel soms als ik heel veel ruimte heb wil ik wel eens een poging wagen. Heb mijn rijbewijs nu sinds oktober.
Verder is mijn advies om je niet zoveel zorgen te maken over parkeren. Je moet er gewoon je tijd voor nemen (rustig aankomen rijden, bijna stilstaan, terug naar z'n 1). Desnoods doe je er 3x over. Ik heb heel wat rijexamens achter de rug (), en parkeren boeit de examinatoren echt geen zak zolang je het maar rustig aandoet en goed om je heen kijkt. Ze kijken niet eens of je wel in het vakje staat volgens mij.
Ja, maar dat gebeurt niet als je rustig inparkeert. Je mag er best 100x over doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar het is zo jammer als je een andere auto raakt.
True that. Zoals ik al zei raakte ik de stop bij mijn stopopdracht. Niks aan de hand omdat ik goed heb gekeken bij het in en uit rijden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:
Over dat fileparkeren op de vorige pagina; dat heb ik eigenlijk nooit geleerd tijdens mijn rijlessen. Die regeltjes weet ik ook niet. Ik kan het dan ook niet en vermijd het altijd. Heel soms als ik heel veel ruimte heb wil ik wel eens een poging wagen. Heb mijn rijbewijs nu sinds oktober.
Verder is mijn advies om je niet zoveel zorgen te maken over parkeren. Je moet er gewoon je tijd voor nemen (rustig aankomen rijden, bijna stilstaan, terug naar z'n 1). Desnoods doe je er 3x over. Ik heb heel wat rijexamens achter de rug (), en parkeren boeit de examinatoren echt geen zak zolang je het maar rustig aandoet en goed om je heen kijkt. Ze kijken niet eens of je wel in het vakje staat volgens mij.
Dat is logisch bij je eerste lessen dat ze zoveel zeiken. Vind het wel apart dat je zó snel gaat kijken, dat hoefde ik nog niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:37 schreef Snepar het volgende:
Ik heb nu mijn 4de les gehad (3 van 2 uur en deze was 3 uur), en na elke les krijg ik er steeds minder zin in. Ik heb voor deze lessen 8 uur simulatie gehad, maar naar mijn mening niet veel aan gehad (alleen dat je wat beter leert schakelen), doei 150-200 euro.
In ieder geval, de instructeur zit constant te zeiken over wat ik fout doe en hierdoor mij een extra sterk gevoel in te praten dat ik het erg verneuk op het moment, hierdoor word ik meer zenuwachtig. Zegt ze dat het eerst niet uit maakt als ik een fout maak, ik ben er immers om te leren. Oké, maak ik een les later inderdaad wat fouten komt ze gelijk ontzettend chagrijnig over de les wat het voor mij ook niet leuk (meer) maakt (het gaat vooral om het kijken/overzien, vooral bij rotondes).
Was dat in Zwolle vandaag??quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Theorie gehaaldsamen met de hele groep van Van Buuren.
Wat grappig, Ik heb bij jullie naar binnen gekeken vanmiddag. Ik had les en tussendoor hebben we altijd plaspauze daar. Dr was net een groep bezig. Mijn instructrice vroeg nog aan mij een ntwoord op de vraag. Maar ik wist het niet.. Ben al wel geslaagd. Bij wie les je daar?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Yep, 15.00
Nu TTT en praktijk nog.
Theoriecursus (sterk aan te raden, je steekt er echt veel van op!) had ik van ene Walter. M'n instructeur heet geloof ik (quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:45 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wat grappig, Ik heb bij jullie naar binnen gekeken vanmiddag. Ik had les en tussendoor hebben we altijd plaspauze daar. Dr was net een groep bezig. Mijn instructrice vroeg nog aan mij een ntwoord op de vraag. Maar ik wist het niet.. Ben al wel geslaagd. Bij wie les je daar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |