abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78320994
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:02 schreef Lammmetje het volgende:
[..]

Uhm, een stappenplan? Ik weet wel dat ik voren-links-voren-rechts moet kijken, bijna altijd in z'n 2 moet naderen en dan gewoon moet remmen als ik iemand van rechts zie. Ik reageer te laat op de bestuurders van rechts en dan kom ik totaal niet netjes stil te staan (een les daarvoor wist ik bij god niet wat ik moest doen en het werd helemaal blanco in m'n hoofd. Ik bleef doorrijden toen ik die auto van rechts zag --> remingreep).

Ik leerde bij drukke kruisingen ed een stappenplan waarbij ik eerst moest kijken naar het voetpad (die nader je het eerst) daarna moest ik kijken naar het fietspad (of daar niks aan kwam). En daarna kwam pas de auto's. Eerst moest ik letten op de auto's waarmee ik het 1st in aanraking kom (de auto's die van rechts komen), daarna (wanneer je oversteekt) de auto's die van links komen.

Een beetje wazig uitgelegd hoop dat je t n beetje snapt, maar door op deze manier een kruising te naderen werd het in mijn hoofd een stuk minder chaotisch. Eerst kwam alle info in een klap op me af en werd het een groot drama . Nu is het meer "in hokjes" denken wat ik iig een stuk makkelijker vind .
pi_78321960
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:31 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik leerde bij drukke kruisingen ed een stappenplan waarbij ik eerst moest kijken naar het voetpad (die nader je het eerst) daarna moest ik kijken naar het fietspad (of daar niks aan kwam). En daarna kwam pas de auto's. Eerst moest ik letten op de auto's waarmee ik het 1st in aanraking kom (de auto's die van rechts komen), daarna (wanneer je oversteekt) de auto's die van links komen.

Een beetje wazig uitgelegd hoop dat je t n beetje snapt, maar door op deze manier een kruising te naderen werd het in mijn hoofd een stuk minder chaotisch. Eerst kwam alle info in een klap op me af en werd het een groot drama . Nu is het meer "in hokjes" denken wat ik iig een stuk makkelijker vind .

Ik leerde dat je een x aantal meter van te voren begon met kijken, wat voor situatie nader ik? Dan rem je af, schakel je naar de juiste versnelling, kijk je nog een keer, nadert er verkeer? Ja? Moet ik voorrang verlenen? Ja? Dan heb je genoeg tijd om te remmen. Nee? Dan rijd je rustig door want je bent al klaar met snelheid en versnelling..
pi_78322190
dat klinkt goed idd
pi_78323968
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:50 schreef styliste het volgende:

[..]

Ik leerde dat je een x aantal meter van te voren begon met kijken, wat voor situatie nader ik? Dan rem je af, schakel je naar de juiste versnelling, kijk je nog een keer, nadert er verkeer? Ja? Moet ik voorrang verlenen? Ja? Dan heb je genoeg tijd om te remmen. Nee? Dan rijd je rustig door want je bent al klaar met snelheid en versnelling..
Zo leer ik het ook, alleen bij mij gaat het mis met 'van te voren beginnen met kijken' .
Tap tap tap
pi_78336009
GESLAAGD ALS EEN MOTHERFUCKER
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_78336266
nou vind ik een moeder neuker bij definitie niet geslaagd maar ik neem aan dat het om je rijbewijs gaat dus gefeliciteerd!!
pi_78344543
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo leer ik het ook, alleen bij mij gaat het mis met 'van te voren beginnen met kijken' .
Dat had ik ook eerst heel erg. Maar na mijn TTT ging ik dat in een keer goed doen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:17:57 #258
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78345781
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:05 schreef Gkhn het volgende:
GESLAAGD ALS EEN MOTHERFUCKER
Gefeliciteerd!

Ik heb donderdagmorgen zelf examen! Spannend
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_78346623
Effe een recap.

Er werd niet ingegrepen. Examinatrice had maar 1 opmerking tijdens de rit, en dat was dat ik wat langzamer mocht rijden. Ik was nog binnen de bebouwde kom en paar 100 meter verder stond een 80 bord. Dit wist ik omdat ik daar wel vaker langs ben geweest, mja, zij zag dit niet. Toen ik ging versnellen zei ze dus dat ik langzamer moest.

Verder een stopopdracht gekregen. Ik kwam met mijn wiel op de stoep terecht en rolde er daarna weer vanaf toen k terugstuurde, mja vond ze niet zo erg. Verder dus totaal geen aanmerkingen. Ze vond het een genot om mee te rijden . Achteraf zei ze bij de nabespreking dat ik wel wat meer afstand mocht houden van busjes, omdat je niet kan zien wat er voor die auto afspeelt omdat het zo'n hoge wagen is.

En dat was het wel . Toen ik thuis was gelijk naar gemeente gebeld, en ze hadden gegevens al binnen .
Spoedaanvraag gedaan en nu wachten tot morgen .
pi_78348681
kun je tegenwoordig dan gewoon gemeente op bellen om rijbewijs klaar te maken
ik moest toen der tijd (5 jaar terug) nog zelf naar het gemeente huis met een paar pasfoto's e.d. om mijn rijbewijs op te halen. maar gelukkig ging het toen sneller dan nu. Want nu moet je 5 dagen wachten tot hij klaar is mits je niet extra geld op tafel legt om hem eerder klaar te krijgen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_78348846
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik moest toen der tijd (5 jaar terug) nog zelf naar het gemeente huis met een paar pasfoto's e.d. om mijn rijbewijs op te halen. maar gelukkig ging het toen sneller dan nu. Want nu moet je 5 dagen wachten tot hij klaar is mits je niet extra geld op tafel legt om hem eerder klaar te krijgen.
Volgens mij moet je er wel langs, hoe komen ze anders aan jouw pasfoto + handtekening .
pi_78353503
Ik mag morgen afrijden om 10 voor 10... de zenuwen komen nu wel een beetje boven borrelen. Ik hoop zo dat ik het haal, want ik heb al 47 lesuren gehad dus het kost al het nodige geld.
pi_78354551
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nja ik bedoelde dus dat ik er heen heb gefiest en heb aangevraagd .
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:32 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:
Ik mag morgen afrijden om 10 voor 10... de zenuwen komen nu wel een beetje boven borrelen. Ik hoop zo dat ik het haal, want ik heb al 47 lesuren gehad dus het kost al het nodige geld.
Ik moest ook 9.50 afrijden. Is wat mij betreft een zeer goede tijdstip. Vooral nu het vakantie is zijn er geen kinderen op straat zo vroeg. En al het spits zit al op kantoor.
pi_78355308
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 18:57 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ik moest ook 9.50 afrijden. Is wat mij betreft een zeer goede tijdstip. Vooral nu het vakantie is zijn er geen kinderen op straat zo vroeg. En al het spits zit al op kantoor.
Alleen hopen op een examinator zonder ochtendhumeur
pi_78356359
Ik heb nu mijn 4de les gehad (3 van 2 uur en deze was 3 uur), en na elke les krijg ik er steeds minder zin in. Ik heb voor deze lessen 8 uur simulatie gehad, maar naar mijn mening niet veel aan gehad (alleen dat je wat beter leert schakelen), doei 150-200 euro.

In ieder geval, de instructeur zit constant te zeiken over wat ik fout doe en hierdoor mij een extra sterk gevoel in te praten dat ik het erg verneuk op het moment, hierdoor word ik meer zenuwachtig. Zegt ze dat het eerst niet uit maakt als ik een fout maak, ik ben er immers om te leren. Oké, maak ik een les later inderdaad wat fouten komt ze gelijk ontzettend chagrijnig over de les wat het voor mij ook niet leuk (meer) maakt (het gaat vooral om het kijken/overzien, vooral bij rotondes).
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:45:31 #266
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78356780
Over dat fileparkeren op de vorige pagina; dat heb ik eigenlijk nooit geleerd tijdens mijn rijlessen. Die regeltjes weet ik ook niet. Ik kan het dan ook niet en vermijd het altijd. Heel soms als ik heel veel ruimte heb wil ik wel eens een poging wagen . Heb mijn rijbewijs nu sinds oktober.

Verder is mijn advies om je niet zoveel zorgen te maken over parkeren. Je moet er gewoon je tijd voor nemen (rustig aankomen rijden, bijna stilstaan, terug naar z'n 1). Desnoods doe je er 3x over. Ik heb heel wat rijexamens achter de rug ( ), en parkeren boeit de examinatoren echt geen zak zolang je het maar rustig aandoet en goed om je heen kijkt. Ze kijken niet eens of je wel in het vakje staat volgens mij.
2000 light years from home
pi_78356875
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:
Over dat fileparkeren op de vorige pagina; dat heb ik eigenlijk nooit geleerd tijdens mijn rijlessen. Die regeltjes weet ik ook niet. Ik kan het dan ook niet en vermijd het altijd. Heel soms als ik heel veel ruimte heb wil ik wel eens een poging wagen . Heb mijn rijbewijs nu sinds oktober.

Verder is mijn advies om je niet zoveel zorgen te maken over parkeren. Je moet er gewoon je tijd voor nemen (rustig aankomen rijden, bijna stilstaan, terug naar z'n 1). Desnoods doe je er 3x over. Ik heb heel wat rijexamens achter de rug ( ), en parkeren boeit de examinatoren echt geen zak zolang je het maar rustig aandoet en goed om je heen kijkt. Ze kijken niet eens of je wel in het vakje staat volgens mij.
Maar het is zo jammer als je een andere auto raakt .
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:48:36 #268
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_78356913
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar het is zo jammer als je een andere auto raakt .
Ja, maar dat gebeurt niet als je rustig inparkeert. Je mag er best 100x over doen.
2000 light years from home
pi_78357353
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef Merkie het volgende:

True that. Zoals ik al zei raakte ik de stop bij mijn stopopdracht. Niks aan de hand omdat ik goed heb gekeken bij het in en uit rijden.
Ook na het rit toen ik moest parkeren was iets te ver verwijderd van de auto rechts van me, er waren dan geen parkeervakken aanwezig maar toch kon je zien dat ik tussen 2 vakken in stond zeg maar .
Goed kijken en niet in paniek raken als je het fout doet.
pi_78360341
Theorie gehaald samen met de hele groep van Van Buuren.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_78360794
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:37 schreef Snepar het volgende:
Ik heb nu mijn 4de les gehad (3 van 2 uur en deze was 3 uur), en na elke les krijg ik er steeds minder zin in. Ik heb voor deze lessen 8 uur simulatie gehad, maar naar mijn mening niet veel aan gehad (alleen dat je wat beter leert schakelen), doei 150-200 euro.

In ieder geval, de instructeur zit constant te zeiken over wat ik fout doe en hierdoor mij een extra sterk gevoel in te praten dat ik het erg verneuk op het moment, hierdoor word ik meer zenuwachtig. Zegt ze dat het eerst niet uit maakt als ik een fout maak, ik ben er immers om te leren. Oké, maak ik een les later inderdaad wat fouten komt ze gelijk ontzettend chagrijnig over de les wat het voor mij ook niet leuk (meer) maakt (het gaat vooral om het kijken/overzien, vooral bij rotondes).
Dat is logisch bij je eerste lessen dat ze zoveel zeiken. Vind het wel apart dat je zó snel gaat kijken, dat hoefde ik nog niet.
pi_78362880
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Theorie gehaald samen met de hele groep van Van Buuren.
Was dat in Zwolle vandaag??
*poef* nu is het weg
pi_78363416
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:29 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Was dat in Zwolle vandaag??
Yep, 15.00

Nu TTT en praktijk nog.
pi_78364089
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Yep, 15.00

Nu TTT en praktijk nog.
Wat grappig, Ik heb bij jullie naar binnen gekeken vanmiddag. Ik had les en tussendoor hebben we altijd plaspauze daar. Dr was net een groep bezig. Mijn instructrice vroeg nog aan mij een ntwoord op de vraag. Maar ik wist het niet.. Ben al wel geslaagd. Bij wie les je daar?
*poef* nu is het weg
pi_78365008
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:45 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Wat grappig, Ik heb bij jullie naar binnen gekeken vanmiddag. Ik had les en tussendoor hebben we altijd plaspauze daar. Dr was net een groep bezig. Mijn instructrice vroeg nog aan mij een ntwoord op de vraag. Maar ik wist het niet.. Ben al wel geslaagd. Bij wie les je daar?
Theoriecursus (sterk aan te raden, je steekt er echt veel van op!) had ik van ene Walter. M'n instructeur heet geloof ik ( ) Gert-Jan, weet alleen z'n achternaam niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')